Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

G30 Max.

Alkoi tänään kaamea vinkuna ja rutina eturenkaasta, en ole kyllä edes sateella ajanut ja muutenkin vasta 3 viikkoa vanha peli. Näinköhän siellä on jo laakeri vaihtokunnossa vai riittäisiköhän sinne ruikkaus jotain liukastetta?

Muilla kokemuksia?
Mulla vähän ulisi pari kk käytön jälkeen ja suhautin CRC:tä mitä ei saisi laittaa, koska se laimentaa sen paksun laakerirasvan pois ja sen jälkeen on ollut yli 2300 iloista kilometriä ilman ääniä.

Mulla oli varmaan jotain hiekkaa, jotka läks pois.

Ostin jopa uudet laakerit ja ei ole ollut tarvetta vaihtaa.
 

Tämä oli ainakin toimiva tuki e-way 600 Max lokasuojaan, ja todella helppo kiinnittää ilman purkamista.
 
Olen pari vuotta ajanut Ninebot ES4 ja nyt tuli E-Wau 600 Max. Huomattavasti parempi ajaa hiekkatietä takavetoisella. Etenkin, kun vauhti hidastuu jostain syystä, niin etuveto alkaa sutimaan paljon herkemmin. Duunimatkalla olevat soratien ylämäet jyrkimmät kohdat työnsin aikaisemmin ja nyt ajan takavetoisella ne kokonaan ylös. Etuvedossa lähtee etupää alta, kun alkaa sutimaan pahassa kohdassa. Pehmeällä yleensä joutuu ajamaan hiljempaa ja silloin korostuu tuo etupään vetely. ES 4 eturengas on aika nopeaa sileä. Asfaltilla ei ruovi, niin soralla se ruopiminen syö sitä rengasta enemmän. Tietysti pitää ottaa huomioon isontunut rengaskoko kokemuksissani, mutta silti voisin vannoa takavedon olevan loogisempi käytökseltään soralla. Ylämäissä on kovan sateen jälkeen todella pehmeitä kohtia ja siinä etuvedolla on todella tukala ajaa. Ohjaus ja veto samalla pyörällä ei vain ole ideaali siinä kohtaa.

Okei, kiitos kokemusten jaosta. Olisin tosiaan kuvitellut että takavetoisella on yhtä lailla haasteita, mutta hyvä kuulla että menee näin päin. Ei siis tarvitse vetotapaa pitää erityisenä kriteerinä.
 
Oma tilaus 2021-04-19 01:20:58, lähti matkaan 29.4. ja sieltä delivery trackingistä viimeisin on PL DPD 2021-04-30 17:44:00 In transit. ,Dobra k. Strykowa (PL) ja toimitusajaksi on laitettu 31.5. Eli ei tämä lauta ainakaan mistään Kiinasta näyttäisi vauhtia ottavan ja aika ihme jos saavat kuukauden kulumaan Puolasta Suomeen. Laudalla ei kiirettä, joten aikaa odotella kyllä.
Saahan sitä itselle uskotella, että se Puolassa jo on. Sama lukee minullakin dhgaten sivuilla. Tuohan tarkoittaa vaan sitä, että paketti lähtee Puolasta kunhan paketti sinne eka Kiinasta saapuu ja toimitusaika-arvio Kiina - Puola - Suomi on 31.5.
Nopeasti tuntuisi tavara Kiinasta tulevan, kun Postnord ilmoitteli toimittavansa se huomenna. ;)
 

Tämä oli ainakin toimiva tuki e-way 600 Max lokasuojaan, ja todella helppo kiinnittää ilman purkamista.
Hei kiva kuulla et toimii toi tohon, täytyy kyl lähtee kokeilee tota kun e oo varma meniskö tuo xiaomin mitä linkailin tääl.

millä tulostit kun huomasin nyt vasta, että tuossa mainitaan ettei suosittele PLA
siis tuo oma linkaamani xiaomin fender holder tekijä sano et PLA olis liian heikko.
 
Osaako kukaan sanoa miten luotettava edwaybuy on? Kyseessä siis saksan edwaybuy, mistä saisi eu varastosta aika halvalla esim linkin Xiaomi 1S Globalin.

Sitten vielä kysymys takuuseen liittyen ulkomailta tilatessa? Miten on takuu toiminut EU:sta tilatessa esim xiaomin tai ninebotin?

 
Kaikista paskin 15km ajoreissu...

Ajoin Tikkurilan Prismaan ja taksi tulee vastaan lastenvaunuja, jalankulkijoita ja minua kapealla väylällä ihan röyhkeästi antamatta meille tietä.

Vedin sitten liinat kiinni ja pakotin kuljettajan pysyhtymään ja viittilöin jo ennalta sormilla että nounnou väärä suunta ja peruuta.

Ei pakittanut. Kuljettaja meinasin tulla ihon päälle kun vedin poikittain eteen ja huusi "Minulla on kyydissä vanhempi rouva. Enkö voi viedä häntä kotiin".

Vastasin: Toki voi viedä, mutta peruuta sinne mistä tulit. Sitten alkoi tulla nyrkit pystyssä vastaan ja oli parempi painaa kaasua.

Toivottavasti sama kuljettaja käyttää ensi kerralla eri reittiä ja suunnittelee sen paremmin.

Tapahtumapaikka tossa minkä merkkasin punaisella.
Noita tulee tasaisen usein vastaan että ei välitetä vittuakaan jalankulkuväylistä. Itsellä meinas tulla iholle ihan perus henkilöautokuski kun ajoin pyörätietä joka ei ole kauppakeskuksen tms yhteydessä mutta oikaisee ehkä 100m matkalla kauppakeskukseen ajavilta ja pysäytin eteen ja viittilöin ajamaan takaisin kadulle koska näin että yksi koiranulkoiluttaja oli jo joutunut hyppäämään hankeen sankarin edestä ja kyseessä on pyörätie niin kuski huuteli kovaan äänen että ei väliä, hän ei kuulema pääse ajamaan kadun läpi koska lunta (olihan sitä se 10cm ja autossa oli talvirenkaat ja tie oli hyvässä kunnossa). Kuskin huuto vaan jatkui niin istahdin laudalle ja pistin sikariksi kunnes kuski totesi että pakko palata takaisin ja peruutti kiltisti takaisin kadulle. Samoin tuossa yksi taksikuski alkoi huutaa rollaattorimummolle kun mummo ei liiku tarpeeksi nopeasti autoaan kohti joka oli tietenkin keskellä pyörätietä ja tukki väylän. Soitin taksitarkastajan perään ja todennäköisesti sankari sai aika rajua kommenttia asiasta (Helsingin taksin auto ja tarkastaja ei ollut todellakaan tyytyväinen tilanteeseen, etenkään sen jälkeen kun lähetin videon tilanteesta).

Okei, kiitos kokemusten jaosta. Olisin tosiaan kuvitellut että takavetoisella on yhtä lailla haasteita, mutta hyvä kuulla että menee näin päin. Ei siis tarvitse vetotapaa pitää erityisenä kriteerinä.
No siis tuo on niin 50/60 mistä kukin pitää. Itse pidän takavedosta ihan vain koska takapää jos lähtee alta kaasulla, sähköjarrulla tai muuten vaan niin sen saa useinmiten hallittua vs eturengas joka lähtee alta täysin yhtäkkiä ja ilman varoitusta. Vedin talvella kipeät pannut pari kmh vauhdeista koska keula vaan lähti alta etuvedolla ja suoraan ranteen päälle kaikki paino. Plus mekaaninen jarru edessä tarkoittaa että hallitset etupään pidon vs se että jarruttaessa sähköjarru nappaa kiinni ja vetää renkaan lukkoon softan määrittelemän jarrutehon mukaan koska ei ole oletettu kalibroidessa että moisella ajettaisiin kunnon liukkaalla kelillä tai edes vaikka märällä asfaltilla ja joudut jarruttamaan kesken mutkan.

Ja kiitos @Pärä linkistä. Pistin filut lataukseen, pitääkin käydä kirjastossa huomenna tai ensiviikolla jos saisi moisen tulostettua.
 
Ajoin Tikkurilan Prismaan ja taksi tulee vastaan lastenvaunuja, jalankulkijoita ja minua kapealla väylällä ihan röyhkeästi antamatta meille tietä.

Vedin sitten liinat kiinni ja pakotin kuljettajan pysyhtymään ja viittilöin jo ennalta sormilla että nounnou väärä suunta ja peruuta.

Ei pakittanut. Kuljettaja meinasin tulla ihon päälle kun vedin poikittain eteen ja huusi "Minulla on kyydissä vanhempi rouva. Enkö voi viedä häntä kotiin".
Yksi juttu on tietysti se, ajoiko joku "röyhkeästi", antamatta tietä tai melkein lastenvaunujenkin päälle. Sehän on kovin subjektiivista. Jalkakäytävälle koukatessa kohtaa jatkuvasti epäkohteliaita ihmisiä, jotka ovat tahallaan tiellä, kun ehkä luulevat etten saisi olla siinä.

Kuvasta en saa oikein selvää enkä asioi itse tuolla. Normaaleihin pihoihinhan pitää voida ajaa, jos siellä on kulkuovia. Yleensä tällöin ei soveltuvia kieltomerkkejäkään ole. Se taas on eri juttu, jos joku lentävä matto oikaisee härskisti pihan tai jalkakäytävän kautta päästäkseen toiselle kadulle.
 
Yksi juttu on tietysti se, ajoiko joku "röyhkeästi", antamatta tietä tai melkein lastenvaunujenkin päälle. Sehän on kovin subjektiivista. Jalkakäytävälle koukatessa kohtaa jatkuvasti epäkohteliaita ihmisiä, jotka ovat tahallaan tiellä, kun ehkä luulevat etten saisi olla siinä.

Kuvasta en saa oikein selvää enkä asioi itse tuolla. Normaaleihin pihoihinhan pitää voida ajaa, jos siellä on kulkuovia. Yleensä tällöin ei soveltuvia kieltomerkkejäkään ole. Se taas on eri juttu, jos joku lentävä matto oikaisee härskisti pihan tai jalkakäytävän kautta päästäkseen toiselle kadulle.
Kuvassa on pääasiassa varsin väljä kävelykatu joka voi välillä olla kuitenkin semi tukkeessa jos paljon jalankulkijaa pyöräilijää yms läpikulkua yhdistetään ns hengareihin. Miten itse näen että tuon pitäisi mennä on lapset/invalidit/muuten hitaasti/noipeasti tai arvaamattomasti kulkevat, normi jalankulkijat, laudat ja pyörät ja sen jälkeen tulevat autot. Auto väistää kaikkea ja pyörä/lautailija sentään on oikeutettu vähän ärähtämään jos jengi on pyörätiellä mutta puhdas jalankulkuväylä=jalankulkija "määrää". Jos ajat autolla jalkakäytävällä niin turha vinkua jos joku kävelee liian eteesti edellä tai ei heti väistä kun näkee auton tulevan. Eri asia jos on kääntymässä esim parkkihalliin tai lastaus käynnissä yms yms. Mutta siinä vaiheessa kun esim vanha pappa vetää auton kaupan oven edustalle jalkakäytävälle tukkeeksi jääsohjossa jotta rollaattorimummo pääsee "helposti" kauppaan ja huutaa kun neuvoo että tuolla olisi ihan parkkihalli missä auton saisi suoraan hissin viereen eikä tarvitsisi liukastella eikä tukkia teitä niin saa ukolta huutoa että hänen vaimonsa on invalidi. Näiden mukaan itse toimin kävelijänä, laudalla/pyörällä ja autolla tms. On vaan tullut kiinnitettyä huomiota miten paljon röyhkeämmin jengi ajaa pyöräteillä ja jalankulkuväylillä.
 
Wilfa e-way e-500 sopii myös tuo ohjelma jolla saa speed limitin pois. Rengas ilmassa 35kmh näyttää kulkevan.
Kertauksen vuoksi vielä, mistä ohjelmasta puhut kun mainitset "tuo ohjelma"... ja mistä ladattavissa? Itselläni on kylläkin vain IOS, ei Androidia. Lautana tuo e-way e-500
 
Kertauksen vuoksi vielä, mistä ohjelmasta puhut kun mainitset "tuo ohjelma"... ja mistä ladattavissa? Itselläni on kylläkin vain IOS, ei Androidia. Lautana tuo e-way e-500
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)


IOS:lle on sama ohjelma olemassa Appstoressa mutta sillä ei pysty muokkaamaan nopeuksia. Eli tämä kikka toimii vain Android laitteilla.
 
Kuvassa on pääasiassa varsin väljä kävelykatu
Jees. Google Mapsista katsoen tarkennan, että tuossa on merkitty selkeästi - tai no, väylän mallin puolesta "selkeästi" - yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie. Huoltoajoreitti(itse kävelyaukion liiketiloille) on näppärästi unohdettu merkitä, ellen ole ihan puusilmä. Toivottavasti kukaan ei mene rähjäämään esimerkiksi ravintolan kuormaa purkavalle jakelukuskille - ei niitä kebablihoja ja kaljoja kantaen tai kuormafillarilla tuonne tuoda. Mapsin kuvissakin muuten näkyy DB Schenkerin paku työajossa Tikkuraitilla, ja viimeisen päälle fiksusti sijoittuneena.

Jos yhtään oikein tulkitsen mihin joku olisi voinut olla taksin kyydissä kotiin menossa, niin asianmukainen ajoreitti olisi kaiketi mennyt Orvokkitien kautta, eli olihan se amatööri ihan vituralleen väärässä paikassa ajelemassa.

Jotta tämä ei nyt ihan offtopicia olisi, niin todettakoon, ettei ole ainakaan potkulautailulle hyväksi, jos joku lautailija vähäisen liikennerikkomuksen(kaahailu erikseen, tarkoitan nyt väärässä paikassa ajamista) nähdessään yrittää estää kulun tai pakottaa jonkun peruuttamaan. Vielä vähemmän kivaa on jos siitä tulee nyrkkitappelu. Analogianahan tällaista uhkaavaa käytöstä on totuttu näkemään enemmänkin tietynlaisilta vähemmistöpolkupyöräilijöiltä. :kahvi: Se ei tee hyvää pyöräilyharrastukselle.
 
Jotta tämä ei nyt ihan offtopicia olisi, niin todettakoon, ettei ole ainakaan potkulautailulle hyväksi, jos joku lautailija vähäisen liikennerikkomuksen(kaahailu erikseen, tarkoitan nyt väärässä paikassa ajamista) nähdessään yrittää estää kulun tai pakottaa jonkun peruuttamaan. Vielä vähemmän kivaa on jos siitä tulee nyrkkitappelu. Analogianahan tällaista uhkaavaa käytöstä on totuttu näkemään enemmänkin tietynlaisilta vähemmistöpolkupyöräilijöiltä. :kahvi: Se ei tee hyvää pyöräilyharrastukselle.
Tottahan tuokin tietyissä määrin. Etenkin kun miettii mikä maine fillaristeilla on, etenkin näillä spandexeilla. Tosin, itse teen nuo samat toimet kävellen, fillarilla tai laudalla mennen että en sinällään erottele :P. Kyllä, olen kusipää joka ei noissa jousta ja jotkut ihmiset eivät tykkää kun eivät saa tehdä mitä haluavat.
 
Tuossa tietoa
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)

Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.

EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h
 
Onko muut E-600 MAX:n käyttäjät tehnyt samaa huomiota, että KingSongin softaa käytettäessä lauta kiihtyisi hivenen hitaammin kuin E-Wayn softan asetuksilla? Molemmissa kiihdytys 100%, mutta huomasin nyt ekaa kertaa työmatkaa unlimitedillä ajaessa ettei ottanut yhtä nopeasti vauhtia esim. mäissä mitä aiemmin. Pitää joku päivä testailla E-Wayn softalla samoissa kohdissa vuoronperään.
 
Luehan topikkia pari sivua. Löytyy kokemuksia ja infoa.

Kappas vain, en haulla löytänyt noita viestejä mutta nyt tärppäsi kun käsin tarpeeksi kauas meni viestiketjua.. tack vinkistä.

Eli kyllä tuolta varmaan uskaltaisi ostaa vaikka täällä yhdellä käyttäjällä olikin tuolta tilatun laudan kanssa ongelmia. Tuo 487€ hinta on kyllä halpa tuosta laudasta, kilpailijaa on hankala löytää ainakaan suomesta jos haluaisi takuullisen scootin..
 
Onko muut E-600 MAX:n käyttäjät tehnyt samaa huomiota, että KingSongin softaa käytettäessä lauta kiihtyisi hivenen hitaammin kuin E-Wayn softan asetuksilla? Molemmissa kiihdytys 100%, mutta huomasin nyt ekaa kertaa työmatkaa unlimitedillä ajaessa ettei ottanut yhtä nopeasti vauhtia esim. mäissä mitä aiemmin. Pitää joku päivä testailla E-Wayn softalla samoissa kohdissa vuoronperään.
D: joku venäläinen
tubettaja sanoi, että lämpömittari kuulemma renkaassa, ja jos virittää lämpö sekottuu ja lauta menisi rikki..(mutta uskoakseni jos virittäisi viellä yli tuon 40km/h mikähän olisi täysin turhaa ja hyödytöntä, ku tuolla on salee käytössä rajoittamaton versio tuossa.) (kingosn x1 max = e-way e600max uudelleen brändättynä kuulemani mukaan) Tyttöystävä yritti suomentaa mulle, en itse ymmärrä ja tyttöystävä ei ollut kovin innokas suomentaa ja kuuntelee sähköpotkulaudoista olevaa videoo x) kerro sit miten tuleman
 
D: joku venäläinen
tubettaja sanoi, että lämpömittari kuulemma renkaassa, ja jos virittää lämpö sekottuu ja lauta menisi rikki..(mutta uskoakseni jos virittäisi viellä yli tuon 40km/h mikähän olisi täysin turhaa ja hyödytöntä, ku tuolla on salee käytössä rajoittamaton versio tuossa.) (kingosn x1 max = e-way e600max uudelleen brändättynä kuulemani mukaan) Tyttöystävä yritti suomentaa mulle, en itse ymmärrä ja tyttöystävä ei ollut kovin innokas suomentaa ja kuuntelee sähköpotkulaudoista olevaa videoo x) kerro sit miten tuleman


No tätä lautaahan ei viritetä vaan poistetaan maakohtainen rajoitus.
 
No tätä lautaahan ei viritetä vaan poistetaan maakohtainen rajoitus.
Tiedän. pointti tässä nyt kuitenki se että tässä tapauksessa on kuitenkin "viritys" omalla tavallaan, sovellus on testiversio käsittääkseni, ja moni voi mennä viellä vikaan.
Ja tosiaan pointti oli tuo lämpö juttu vaan huomioida, koska jo valmiiksi ilmeisesti joillain e-way käytäjillä ollut niin, että sovellus näyttää 0c.. seuraa miten lämmöt käytäytyy, älä unohda niit varsinki nyt kun kulkee enemmän, niin lämpöä kai pitäs loogisesti noustakki. EDIT: kirjoitin kyllä vähän huonosti ja pointin huonosti, mut joo.
 
Onko muut E-600 MAX:n käyttäjät tehnyt samaa huomiota, että KingSongin softaa käytettäessä lauta kiihtyisi hivenen hitaammin kuin E-Wayn softan asetuksilla? Molemmissa kiihdytys 100%, mutta huomasin nyt ekaa kertaa työmatkaa unlimitedillä ajaessa ettei ottanut yhtä nopeasti vauhtia esim. mäissä mitä aiemmin. Pitää joku päivä testailla E-Wayn softalla samoissa kohdissa vuoronperään.
Onko akun varaus ollut sama? Itsellä ainakin huipputeho pienenee kun akun varaus laskee. Täydellä akulla on paras kulku.
 
Onko kukaan testannut VPN:n kautta sitä kingsong omaa softaa mikä löytyy perus appstoresta? Laittaa paikkasijainniks vaikka kiinan? Toimiskohan tälleen.
 
Tiedän. pointti tässä nyt kuitenki se että tässä tapauksessa on kuitenkin "viritys" omalla tavallaan, sovellus on testiversio käsittääkseni, ja moni voi mennä viellä vikaan.
Ja tosiaan pointti oli tuo lämpö juttu vaan huomioida, koska jo valmiiksi ilmeisesti joillain e-way käytäjillä ollut niin, että sovellus näyttää 0c.. seuraa miten lämmöt käytäytyy, älä unohda niit varsinki nyt kun kulkee enemmän, niin lämpöä kai pitäs loogisesti noustakki.

Seuraatkoon ne jota kinostelee. Itse vain ajan ja nautin. Jos hajoaa niin sitten hajoaa ja tuskin hajoaa kun tässä käytetään vain täyttä suorituskykyä jolle lauta suunniteltu :cool2:

Sovelluksen versiolla tuskin merkitystä kun tuossa muutetaan edelleen vain asetuksia jotka E-wayn sovelluksessa rajoitettu eli en jaksa uskoa, että mikään voi mennä vikaan.

Onko akun varaus ollut sama? Itsellä ainakin huipputeho pienenee kun akun varaus laskee. Täydellä akulla on paras kulku.

Varauksesta ja ulkolämpötilasta tosiaan varmaan johtui kun lauta oli ollut pihalla useamman tunnin +3°C lämmössä.
 
Olisihan se moottorin lämpötiladata ihan hyvä. Ei niinkään sillä että sitä pitäisi seurata jos ei kiinnosta, mutta mikäli tarkat speksit on tiedossa, voisi hyvää ajokkia suunnitteleva taho sytyttää varoitusvaloa että ajaja tietää vähän rauhoitella(tai ääritapauksessa pysähtyä) mikäli rajoilla liikutaan. Kovassa helteessä läskin kilometritolkulla ylämäkeen noustessa jne.
 
Huomasin Facen skuuttiryhmässä maininnan, että oli täyskumirenkailla huippunopeus tippunut vs. ilmakumit.

Ja King Song X1 Max on alunperin ilmakumeilla vs E-600 Max täyskumeilla joten kuinkahan kaukaa haettua on, että E-wayn vajaa huippunopeus voisi johtua tuosta? Kuitenkin sama firmis on molemmissa laitteissa.

Mitä mieltä te jotka olette enemmän asiaan perehtyneet?
 
Huomasin Facen skuuttiryhmässä maininnan, että oli täyskumirenkailla huippunopeus tippunut vs. ilmakumit.

Ja King Song X1 Max on alunperin ilmakumeilla vs E-600 Max täyskumeilla joten kuinkahan kaukaa haettua on, että E-wayn vajaa huippunopeus voisi johtua tuosta? Kuitenkin sama firmis on molemmissa laitteissa.

Mitä mieltä te jotka olette enemmän asiaan perehtyneet?
EI tuo silti selittäisi mittarin antamaa max nopeutta 24kmh koska teho laudasta ei lopu. Tuo on vain rajoitettu liian alas. Erikoisintta tässä on että olen tehnyt havainnon että kun akku on jo kohtuu vähissä aka sanotaan yksi tai kaksi palkkia lauta kulkee olisiko 0.5kmh nopeampaa aiheuttaen että tasaisella asetettu cruise vilkuttelee 25kmh mittarilukemaa ei kokoajan mutta vilkuttelee sentään vs täydellä akulla samassa paikassa asetettu cruise. Tämä sattunut jo kahdesti eri päivinä että rupesin miettimään. Onko muilla samankaltaisia havaintoja?

EDIT: Jos kyse olisi siitä että ilmakumi olisi erikokoinen tuo voisi selittää toteutuneen nopeuden mutta ei sitä että lauta itsekin tietää kulkevansa alle 25kmh ja näyttää sen mittarissa.
 
Kuulemma menee jokunen aika kunnes pehmenee renkaat noissa, voiskohan olla siitä kans noi pienet erot/muutokset.
 
Kuulemma menee jokunen aika kunnes pehmenee renkaat noissa, voiskohan olla siitä kans noi pienet erot/muutokset.
Ei muuttaisi. Jos rengas pehmenee niin se ns "kutistuisi" samalla kun vierintävastus kasvaisi ja nopeus putoaisi vielä lisää. Olettaen että molemmilla renkailla on sama kierrosnopeus mutta pehmeämmällä renkaalla on pienempi etäisyys navasta maahan koska se joustaa enemmän painon alla=pienempi renkaan ympärysmitta=pienempi vauhti.
 
äh Rear fender support for Ninebot MAX G30 by ShilkinS mallin tulostus kestäisi reilu 7h+ ja olisi näin ollen hankala kirjaston tulostimilla niin alkaa olla epätoivoista että miten supportaan tuon lokasuojan e-way e600maxis..
olisi viellä Xiaomi m365 Pro Mudguard Bracket by edlv tuota mahdollista kokeilla, menisin 2h 46min, mutta 8,5" renkaalle taidettu suunitella tuo, niin mitenhän käy kun tuikkaa 10" renkaan kanssa, ei kai auta kuin koklaa, muutoin joutuu tilaa jostain mistälie ja odottamaan pitkään.
Onko muita dyi teitä miten tukea tuota lokasuojaa? löytyy rautalankaa ainaki :rofl:
 
Mietin et kun laittaa 11” tai 12” renkaat niin vauhti kasvaa E600 Maxissa. Eriasia on sit et kuinka mahtuvat pyörimään.
 
Onko muilla emax 600 laturin johto pirun löysä. Tipahtaa irti ku puhaltaa siihen. Tarvii melki teipata pystyputkeen kiinni latauksen ajaksi
 
Millä tavalla tota m365 toolsia sitten pystyisi paikanpäällä käyttämään?
Asennetaan se kännykkään ja lautaan virrat päälle, mutta mitä muuta siinä pitää tehdä?
Asennus ja tarvittaessa appille lupa bluetoothin ja GPS:n käyttöön. Lautaan virrat päälle, appi käyntiin ja valitsee sieltä laudan johon yhteys otetaan.
Appista sitten näkee firmiksen version, akun latauskerroista ja kennojen tilasta infoa, ajomatkasta jne.

Edit: Ehdit kyydin jo hankkimaankin, joten myöhässä olin. :itku:
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla emax 600 laturin johto pirun löysä. Tipahtaa irti ku puhaltaa siihen. Tarvii melki teipata pystyputkeen kiinni latauksen ajaksi
Oma on varsin löysä mutta ei sentään noin löysä. Ihmettelin ihan samaa kun ensimmäisen kerran löin lataukseen. Totesin vain että kaipa se on tuollainen. Ei tuo nyt ongelma ole silleen mutta pitää seurailla aiheuttaako ongelmia myöhemmin.
 
Onko suositella jotain sähköpotkulautaa asfaltti ajoon? Ihan perus kaupassa käyntiä eli ei tarvita mitään 50km toimintasädettä.
Olen 187cm pitkä, en tiedä vaikuttaako se mikä malli kannattaa hommata. Budjetti noin 500€, halvempikin toki saa olla.
 
Onko suositella jotain sähköpotkulautaa asfaltti ajoon? Ihan perus kaupassa käyntiä eli ei tarvita mitään 50km toimintasädettä.
Olen 187cm pitkä, en tiedä vaikuttaako se mikä malli kannattaa hommata. Budjetti noin 500€, halvempikin toki saa olla.
Entry level ei paskin malli joka omaa vähän kantomatkaa ja edes jonkinlaista vääntöä menisi Xiaomin M365 Pro:lle, gen 1 tai gen 2. Tuo ero halvemman non pro mallin ja pro mallin välillä oli about yö ja päivä. Niin akkukesto kuin vääntö/teho. Etenkin tuo akkukesto oli ihan mahdoton non pro mallissa. Et päässyt about viereiseen lähiöön kaverille ilman että puoli akkua kului koska matkalla oli pari mäkeä.

 
Jees. Google Mapsista katsoen tarkennan, että tuossa on merkitty selkeästi - tai no, väylän mallin puolesta "selkeästi" - yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie. Huoltoajoreitti(itse kävelyaukion liiketiloille) on näppärästi unohdettu merkitä, ellen ole ihan puusilmä. Toivottavasti kukaan ei mene rähjäämään esimerkiksi ravintolan kuormaa purkavalle jakelukuskille - ei niitä kebablihoja ja kaljoja kantaen tai kuormafillarilla tuonne tuoda. Mapsin kuvissakin muuten näkyy DB Schenkerin paku työajossa Tikkuraitilla, ja viimeisen päälle fiksusti sijoittuneena.

Jos yhtään oikein tulkitsen mihin joku olisi voinut olla taksin kyydissä kotiin menossa, niin asianmukainen ajoreitti olisi kaiketi mennyt Orvokkitien kautta, eli olihan se amatööri ihan vituralleen väärässä paikassa ajelemassa.

Jotta tämä ei nyt ihan offtopicia olisi, niin todettakoon, ettei ole ainakaan potkulautailulle hyväksi, jos joku lautailija vähäisen liikennerikkomuksen(kaahailu erikseen, tarkoitan nyt väärässä paikassa ajamista) nähdessään yrittää estää kulun tai pakottaa jonkun peruuttamaan. Vielä vähemmän kivaa on jos siitä tulee nyrkkitappelu. Analogianahan tällaista uhkaavaa käytöstä on totuttu näkemään enemmänkin tietynlaisilta vähemmistöpolkupyöräilijöiltä. :kahvi: Se ei tee hyvää pyöräilyharrastukselle.
Jos se on kävelykaduksi merkitty niin huoltoajokin on kielletty ellei siitä ole erikseen merkkiä.

Huoltoajoksi lasketaan juuri tavaran purkamiset, ym. Taksillakin asiakkaan saa ilmeisesti (oikeuden päätöksellä) viedä perille vaikka laki ei asiasta erikseen mainitse. Myös lapsia saa kuskata jos kyydissä on enemmän kuin kaksi alle 7-vuotiasta.

Ainoa poikkeus joka sallitaan kadulla joka on merkitty kävelykaduksi on, mikäli kadun varrella olevaan kiinteistöön (esim. sinne kebab-ravintolaan tai mummon kämppään) ei ole muuta reittiä. Mikäli oli, niin taksilla ei ollut siis tässä yhteydessä mitään asiaa kadulle.

Edit: näppärästi jäi kasa viestejä välistä, jos niissä tuo käytiin läpi niin pahoittelut. Ja muutenkin osittain OT:stä. :D
 
Ei mahdu kyl järkeen kuin ihmiset jaksaa pelleillä ilmarenkaiden kanssa näillä skuuteilla.
Koko laudan pointti on liikkumisen helppous ja huoltovapaus. Vaihtakaa nyt herranen aika ne ilmattomiin ni ei tarvi aina jännittää alustaa jossa ajaa
 
Mites olette onnistuneet vaihtamaan renkaita näihin? Itselläni meni M365 PRO2:sesta takarengas klesaksi ja boksin mukana tuli ylimääräinen rengas jota ei millään saa vanteelle asennettua ja vaikuttaa että se olisi leveämpi rengas muutenkin. Tilasin tällaiset luurinetistä : XScooter Mi Scooter M365 puhkeamaton rengas red

Tuossa mainitaan että ovat erittäin vaikeat asentaa :mad: Missä nuo saisi asennettua Vantaan-alueella, yksi pulju kieltäytyi tekemästä korkean vaikeusasteen vuoksi ja suositteli Tikkurilan rengasta, mulla ei ole minkäänlaisia valmiuksia tai vermeitä millä näitä kammottavia renkaita saisi asennettua ja vaihdettua. Nuo ilmatäytteiset pitää nyt heivata pois...
Ne on vitun vaikeet ja ärsyttävät asentaa. Sen pitäs jo kertoa jotain ku jotkut liikkeet suorastaan kieltäytyy asentamasta noita, ja jos erikoisliikkeet ei halua ottaa hommaa niskoilleen niin tajuu varmaan aika nopeasti et helpolla ei oo pääsemässä? Mut jos nyt ite päädyt rassaamaan niin fysiikka on ystäväs, pikemminkin lämpö. Eli rengas kiehuvaan veteen lillumaan et lämpenee ja notkistuu, rengas itessään pakkaseen jokski aikaa. Sit ähertämään jollain väkivaltavehkeillä sitä paikalleen.

Onnea matkaan.
Ei mahdu kyl järkeen kuin ihmiset jaksaa pelleillä ilmarenkaiden kanssa näillä skuuteilla.
Koko laudan pointti on liikkumisen helppous ja huoltovapaus. Vaihtakaa nyt herranen aika ne ilmattomiin ni ei tarvi aina jännittää alustaa jossa ajaa
0 puhjennutta rengasta vaikken oikeen pahemmin edes kattele missä ajelen ja pari kertaa kivet lentäny ikävässä kulmassa renkaan alta ja joskus takarengas kolahtaa kunnolla korkeempaan kanttariin jossain 30kmh vauhdissa. Mulla on tosin 10" renkaat sisäkumilla ja se ulkokumi on markkinointimateriaalin mukaan jotain vahvistettua materiaalia, mut toisaalta samanlaisessa ajossa ei ne 8,5" puhjennu myöskään.
 
Mäkin vetelin oikein mukavasti noilla kumeilla sen 1100 kilsaa ja joku skeida sit vaan ollut maassa ja spädäm. Noh ainakin jonkinlainen kokemus ton lelun renkaitten vaihto tässä :alien:
No tuota +1000km rengasparilla näillä vehkeillä on jo ihan ok suoritus et en nyt sinällänsä lähtis ilmarenkaita paskaks haukkumaan tolla suorituksella. Ite pysyisin edelleen ilmarenkaissa, koska mukavemmat ja helpompi vaihtaa. Jos sen 30€ joutuu kerran kesässä renkaista maksamaan niin tuskin siihen kenenkään talous on kaatumassa.

Ilmarenkaat sisäkumilla sain ite vaihdettua ihan prisman euron pyöränrengastyökaluilla. Muoviset lelut jottei naarmuta vannetta/moottoria.
 
Mites olette onnistuneet vaihtamaan renkaita näihin? Itselläni meni M365 PRO2:sesta takarengas klesaksi ja boksin mukana tuli ylimääräinen rengas jota ei millään saa vanteelle asennettua ja vaikuttaa että se olisi leveämpi rengas muutenkin. Tilasin tällaiset luurinetistä : XScooter Mi Scooter M365 puhkeamaton rengas red

Tuossa mainitaan että ovat erittäin vaikeat asentaa :mad: Missä nuo saisi asennettua Vantaan-alueella, yksi pulju kieltäytyi tekemästä korkean vaikeusasteen vuoksi ja suositteli Tikkurilan rengasta, mulla ei ole minkäänlaisia valmiuksia tai vermeitä millä näitä kammottavia renkaita saisi asennettua ja vaihdettua. Nuo ilmatäytteiset pitää nyt heivata pois...

Itse laitoin reilusti fairya vanteen puoleiseen pintaan, sitten alaosa kohdilleen ja väänsin yläosasta isolla rengasraudalla niin kovaa että se venyi paikalleen.
Senkin jälkeen piti vielä nitkuttaa sitä rengasraudalla että meni kunnolla uraansa.
Pelkäsin jo että se menee hajalle siinä mutta kesti sitten hyvinkin raakaa käsittelyä.
Mutta joo, tosi ikävä laittaa, melkein yhtä ikävä kuin m365 eturenkaan venttiili ilmakumeilla.
 
Saako millain tolla potkulaudalla kauppakeskuksessa kulkea?
kelasin et classus ja cittaris ja mahdollisesti lildissä pitäs käydä ja johki lukkoon en viitti jättää edes.
Ainaki käsittääkseni saa cittariin taluttaen mitä ainaki nähny
 
Saako millain tolla potkulaudalla kauppakeskuksessa kulkea?
kelasin et classus ja cittaris ja mahdollisesti lildissä pitäs käydä ja johki lukkoon en viitti jättää edes.
Ainaki käsittääkseni saa cittariin taluttaen mitä ainaki nähny
Erikseen kysyttäessä S-ryhmä on antanut luvan ainakin prismoihin ottaa mukaan. Keskolla on kauppiaat, joten niiltä pitää kysyä yksittäin, mutta kaikki on vastannut kysyttäessä että laudat voi taluttaa kaupassa sisällä. Sanoisin että koska kieltoja ei ole tullut, voi nuo ottaa mukaan jokaiseen kauppaan jos ei erikseen kielletä. Tietty oma harkinta sitten ettei silti yritä niihin kaikkein ahtaimpiin kauppoihin mennä.
 
Enpä ole kysellyt vaan aina kauppaan mukaan ja kori laudan päälle. Kukaan ei ole edes vilkaissut pahasti.
 
Onko muilla emax 600 laturin johto pirun löysä. Tipahtaa irti ku puhaltaa siihen. Tarvii melki teipata pystyputkeen kiinni latauksen ajaksi

On, vähän henkäisee sinne päin niin irtoaa. Ärsyttää kyllä. Pitäs keksiä jotain kitkanlisääjää tohon niin, ettei vaikuta sähköisiin ominaisuuksiin.
 
On, vähän henkäisee sinne päin niin irtoaa. Ärsyttää kyllä. Pitäs keksiä jotain kitkanlisääjää tohon niin, ettei vaikuta sähköisiin ominaisuuksiin.
Miten olisi viankuvaus ja uusi powerbrick ja johto? Ei tuollaista saa olla.
 
Ei mahdu kyl järkeen kuin ihmiset jaksaa pelleillä ilmarenkaiden kanssa näillä skuuteilla.
Koko laudan pointti on liikkumisen helppous ja huoltovapaus. Vaihtakaa nyt herranen aika ne ilmattomiin ni ei tarvi aina jännittää alustaa jossa ajaa
Itse kyllä pidän mielummin skuutissani ilmarenkaat, kyyti on tällöin paljon mukavampaa, ei tärrää niin että hampaat tippuu suusta.

Ja ei noita renkaita kovin helpolla rikki saa, jos järkeä käyttää ja huolehtii, että renkaissa on tarpeeksi ilmaa. Itse ajettut omalla M365 Prolla vajaa 1800 km ja yhdellä rikkoutuneella eturenkaalla on selvitty. Rengas puhkesi, kun olin ajanut noin 700 km. Tuokin johtui luultavasti liian pienestä paineesta renkaassa, kun ei ollut vielä sillon kunnon pumppua vaan normi pyöränpumpulla ja skuutin mukana tulevalla surkealla letkunpätkällä renkaat täytin. Ja ei tullut sillon vielä tarpeeksi usein paineita renkaasta tarkistettua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 781
Viestejä
4 557 501
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom