Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

aloin naureskelemaan ajatukselle et poliisit olis tutkalla jossain kun ajaa ewaylla 40km/h, pysäyttävät ja kiistät luonnollisesti nopeuden sen ollessa "mahdoton". sit ne haluu testata sen, joten ei tartte muuta kuin avata e-wayn appi luurilla (paritushan on automaattinen viimeeksi paritettuun lautaan) ja kas lauta kulkee maksimissaan 20km/h eikä tietoakaan 40km/h nopeudesta :D
Jos luuri ei ole sarvissa kiinni niin miten nopeasti ja huomaamattomasti ajattelit tuon homman hoituvan?
Ja varmaan olet tietoinen, että tuosta seuraa lähinnä lisää sakon loppusummaan?

Mutta toivotan onnea tutkan näyttämän ja parin poliisin sanoman kiistämiseen. Jos vielä partioautosta mitattu niin varsin todennäköisesti löydyt videoltakin ja myös siitä voidaan laskea nopeus jonkinlaisella tarkkuudella. Voi vaikka kokeilla oikeudessa samaa asiaa ja miettiä, miten selität ajaneesi tasamaalla vaikka sen 50km/h tai jopa enemmän.

Tätä tullut itsekin mietittyä, miten tuota voidaan realistisesti valvoa ja todistaa laudan kulkeneen sitä ja sitä kun yhdellä napautuksella luuristasi lauta kulkee taas sallittua nopeutta.
Sitä valvovaa tahoa kutsutaan poliisiksi ja laitetta tutkaksi. Jos tutka näyttää jotain, lukema on se ja siinä kaikki. Ei siihen tarvita muita todisteita.

En oikeasti ymmärrä, miten tyhmänä osa poliisia pitää. Ei mikä tahansa viritys mennyt mopoissa läpi, eikä mene laudoissakaan. Ja kun normaalia liikennevalvontaa tehdään joka tapauksessa, saa siinä samalla tutkattua sujuvasti lautojakin. Ja mitäpä luulette, lisääntyykö vai väheneekö valvonta kun esimerkiksi täällä ties moniko mainostaa laudan lähes tärkeimmäksi ominaisuudeksi sen, miten saadaan kulkemaan yli sallitun?
 
Viimeksi muokattu:
DNA:lta tuli viestiä että E-600 maxin kun osti, niin lähettävät Starter Kitin kaupan päälle. Epoksi- liima kuulunee tuohon pakettiin.
 
Jos aikoo ylinopeuksia ajella niin suosittelen virkavallan valvovan silmän alla potkimaan jalalla oikein rivakasti edes valeeksi. Tuskin menee esim tasasella tiellä myötätuuliselitykset läpi kun 40kmh lasissa seisoo menemään.
 
Jos aikoo ylinopeuksia ajella niin suosittelen virkavallan valvovan silmän alla potkimaan jalalla oikein rivakasti edes valeeksi. Tuskin menee esim tasasella tiellä myötätuuliselitykset läpi kun 40kmh lasissa seisoo menemään.
Varsinkin kun viime kesänä näin pari kertaa poliisit tutkaamassa kevyenliikenteenväylällä pyöriä ja lautoja...
 
Jos aikoo ylinopeuksia ajella niin suosittelen virkavallan valvovan silmän alla potkimaan jalalla oikein rivakasti edes valeeksi. Tuskin menee esim tasasella tiellä myötätuuliselitykset läpi kun 40kmh lasissa seisoo menemään.

Enemmänkin max 30 vauhtia tuolla vielä ajelisi tuntien olonsa turvalliseksi. Alkuun olisi hyvä, jos tuo kulkisi edes luvatun 25 oikeaa nopeutta.
 
Joo ei tuolla nyt jatkuvasti tarvi täysillä ajaa. Tulipa kokeiltua että tuo softa toimii. Mulle riittää semmonen Max 30 vauhti ihan hyvin. Oli aika hauska tunne mennä äsken kun vauhti vaan nousi ;)
 
Jos luuri ei ole sarvissa kiinni niin miten nopeasti ja huomaamattomasti ajattelit tuon homman hoituvan?
Ja varmaan olet tietoinen, että tuosta seuraa lähinnä lisää sakon loppusummaan?

Mutta toivotan onnea tutkan näyttämän ja parin poliisin sanoman kiistämiseen. Jos vielä partioautosta mitattu niin varsin todennäköisesti löydyt videoltakin ja myös siitä voidaan laskea nopeus jonkinlaisella tarkkuudella. Voi vaikka kokeilla oikeudessa samaa asiaa ja miettiä, miten selität ajaneesi tasamaalla vaikka sen 50km/h tai jopa enemmän.
Noh, puhelin etutaskussa ottaa luurin, ja kotinäkymässä pikakuvake appiin jonka vain klikkaa auki. that's it. eipä siihen mene kuin pari sekuntia tämä toteuttaa. palaten sitten tuohon tutkailuun, naureskeluni oli kuitenkin täysin hypoteettista kuten yllä sanoinkin että jätin limitin päälle ihan turvallisuuden takia (ei paljoa kiinnosta vetää turvalleen 40km/h) ainoa missä tuota voisin testata on jotkin pitkät suorat kaukana normaalista liikenteestä ja ihmisistä.
 
huonona nään tuon kingsongin appin siinä, ettei siinä pysty vapaavalintaisesti säätämään speedlimitediä, mielelläni sen olisin siihen 30km/h laittanut, ei liian nopea jotta poliisit kiinnostuisi. skuutin oma matkamittarin heitto ja tutkan virhe poistaessa kulkisi näin ollen sen 25-27km/h. tuo unlimited on vähän turhan raju mielestäni koska en näe että 40km/h pitäisi sähköskuutilla päästä ajamaan vaarantaen oman terveyden.
 
no siinähän se onkin, tuskimpa poliisit oikeasti kadunvarressa tutkaile skuutteja, vaan pysäyttävät testatakseen ja sit nopeasti kotinäkymästä vaan avaa e-wayn appin ja kas, laillinen lauta taas. siinähän testailevat.

Vahingon sattuessa vakuutusyhtiö kyllä kiinnostuu. Voi vakuutusyhtiö päästä tutkimaan lautaa ja sitä kautta evää kaikki korvaukset. Itse sairaalassa ja poliisi noukkii laudan raadon mukaan. Ei paljon auta, vaikka apin poistaa puhelimesta sairaalassa. Vai jääkö lautaan jotain tietoja nopeudesta/speed limiterin poistosta?
 
Viimeksi muokattu:
kyllähän siihe lautaan vähintää se feikki firmware jää vai miten toi toimii?

Eihän tässä firmwarea päivitetä ollenkaan vaan muutetaan vain sellaisella sovelluksella asetuksia johon ei ole tehty maakohtaisia rajoituksia.
 
huonona nään tuon kingsongin appin siinä, ettei siinä pysty vapaavalintaisesti säätämään speedlimitediä, mielelläni sen olisin siihen 30km/h laittanut, ei liian nopea jotta poliisit kiinnostuisi. skuutin oma matkamittarin heitto ja tutkan virhe poistaessa kulkisi näin ollen sen 25-27km/h. tuo unlimited on vähän turhan raju mielestäni koska en näe että 40km/h pitäisi sähköskuutilla päästä ajamaan vaarantaen oman terveyden.
Ehkä tuo toisaalta kuvaamasi mukaisesti estää osaa tekemästä muutoksia. Kynnys ottaa raja kokonaan pois on osalla kuitenkin korkeampi vs "no kokeillaan" ajella huippuja jos rajaa ei ole.
Mitenkään yllättävästi osa myös ajaisi ne huiput reilussa humalassa tai "tottakai saat kokeilla"

Vahingon sattuessa vakuutusyhtiö kyllä kiinnostuu. Voi vakuutusyhtiö päästä tutkimaan lautaa ja sitä kautta evää kaikki korvaukset. Itse sairaalassa ja poliisi noukkii laudan raadon mukaan. Ei paljon auta, vaikka apin poistaa puhelimesta sairaalassa. Vai jääkö lautaan jotain tietoja nopeudesta/speed limiterin poistosta?
Osaavat kyllä päätellä nopeuksia monestakin asiasta joten heikoilla olet jos ajan vaikka neljää kymppiä jotakuta päin. Tai telot vain itsesi, omaan piikkiin menee joka tapauksessa.
Ennenkin samaa nostettu esille mutta hyvä pointti taas tässä kohdassa.

Sitähän taas emme edes tiedä ainakaan jokaisen laudan osalta, jääkö jälkeä vai ei mutta kuvaamassasi tilanteessa riittää jos saadaan kokeiltua tai luettua se asetettu raja. Yhtään en silti olisi yllättynyt jostain EU-tason vaatimuksesta, joka edellyttää, ettei tehtaalla asetettuja pysty muuttamaan ilman luettavissa olevaa jälkeä.
 
Olisi mielenkiintoista kyllä tietää jääkö jälkiä. Oma luulo ettei mutten kyllä ala kokeilemaankaan parin kmh:n takia. Eriasia jos saisi asettaa rajoituksen vapaasti niin voisi mitata GSP nopeuden ja säätää siihen. En ala sakkoja hankkimaan tai takuuta viemään sillä että saan laudan mikä kulkee 45kmh.
 
Olisi mielenkiintoista kyllä tietää jääkö jälkiä. Oma luulo ettei mutten kyllä ala kokeilemaankaan parin kmh:n takia. Eriasia jos saisi asettaa rajoituksen vapaasti niin voisi mitata GSP nopeuden ja säätää siihen. En ala sakkoja hankkimaan tai takuuta viemään sillä että saan laudan mikä kulkee 45kmh.

Nämäkin kokeilut saattaisivat jäädä monelta tekemättä, kun kulkisi tämä sen suurimman sallitun. Pitäisi myös miettiä, mitä voi käydä 45 km ajaessa jotain lasta päin. 25 km kerkiää ehkä vähän reagoida aivan puskista tuleviin yllätyksiin. 40 km vauhtia 100 kg ukolla, niin tulee rumaa jälkeä. Aina voi jotain sattua, vaikka kuinka ennakoisi. Eri asia on joku pitkä suora, missä ei liittymiä, tai asutusta. Näin vain harvoin on.
 
35+ jo sähköpotkulaudalla kuulostaa kieltämättä hemmetin rajulta.. itse jos lähen testaa niin max 30 sen rajottimen haluisin ja silloinkin yli 25 vain suorilla.. En juo alkoholia niin ainakaa siit ei pelkoo että lähtis kännissä näillä leikkii. Vastuullisesti ennen kaikkea
 
Nämäkin kokeilut saattaisivat jäädä monelta tekemättä, kun kulkisi tämä sen suurimman sallitun. Pitäisi myös miettiä, mitä voi käydä 45 km ajaessa jotain lasta päin. 25 km kerkiää ehkä vähän reagoida aivan puskista tuleviin yllätyksiin. 40 km vauhtia 100 kg ukolla, niin tulee rumaa jälkeä. Aina voi jotain sattua, vaikka kuinka ennakoisi. Eri asia on joku pitkä suora, missä ei liittymiä, tai asutusta. Näin vain harvoin on.
Sepä. Toki ehdottomasti kehittäjän mogan takia monelle houkutus nousee mutta itse en lähtisi riskeeraamaan. Noita lautojen ja pyörien tutkauksia on ja niitä testataan. Sen ymmärtäisi jos olisi vielä joku setti että ajat laudalla alamäkeen kovempaa (on sitä itsekin hetkellinen nopeus ollut alamäessä rullatessa 39kmh mutta tasamaalla tulee kyllä sanomista ja äkkiä. Tutkalukemaa joka on otettu tasamaalla vastaan kun on varsin vaikea selitellä. Toki sama vaarallisuus pätee mopoon mutta toisaalta mopossa on jarrut varsin kovaa luokkaa vs lauta ja rengastuskin on isompi ja kaikissa on jouset (ei, en laske ikivanhoja jäykkäperä Honda Monkeytä yms listaan) jne jne.
 
Ehkä tuo toisaalta kuvaamasi mukaisesti estää osaa tekemästä muutoksia. Kynnys ottaa raja kokonaan pois on osalla kuitenkin korkeampi vs "no kokeillaan" ajella huippuja jos rajaa ei ole.
Mitenkään yllättävästi osa myös ajaisi ne huiput reilussa humalassa tai "tottakai saat kokeilla"


Osaavat kyllä päätellä nopeuksia monestakin asiasta joten heikoilla olet jos ajan vaikka neljää kymppiä jotakuta päin. Tai telot vain itsesi, omaan piikkiin menee joka tapauksessa.
Ennenkin samaa nostettu esille mutta hyvä pointti taas tässä kohdassa.

Sitähän taas emme edes tiedä ainakaan jokaisen laudan osalta, jääkö jälkeä vai ei mutta kuvaamassasi tilanteessa riittää jos saadaan kokeiltua tai luettua se asetettu raja. Yhtään en silti olisi yllättynyt jostain EU-tason vaatimuksesta, joka edellyttää, ettei tehtaalla asetettuja pysty muuttamaan ilman luettavissa olevaa jälkeä.

Jos pystyy jotenkin selvittämään, että nopeuslimiter on poistettu käytöstä, tai firmistä vaihdettu. Tällöin käsittääkseni, jos ajaa vaikka 20 km jonkun päälle, niin joudut vastapuolen kaikki kulut maksamaa, koska laiton lauta?
 
Jos pystyy jotenkin selvittämään, että nopeuslimiter on poistettu käytöstä, tai firmistä vaihdettu. Tällöin käsittääkseni, jos ajaa vaikka 20 km jonkun päälle, niin joudut vastapuolen kaikki kulut maksamaa, koska laiton lauta.
Kyllä.
 
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)

Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.

EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h

Pakko kysyä, mistä löysit moisen? Ja tuo siis tarinan mukaan ei kirjoita laudasta mitään vai vai vai? En siis ole kokeillut enkä aio mutta ehdottomasti kiinnostaa.
 
No nyt on testattu ja vau 600 kulkee sen 40km/h 97kg:n kuormalla, mulla ainakin on ns. kaasuvipu tuossa mistä pystyy säätelemään nopeutta, eli ei toimi on/off periaatteella.
[/QUOTE]
 
Nii totta, mut yleisesti jos viritys sotkee muuta ja kärsiikö akku..
Ei ole mitään epäselvää tehoa tarvittavan enemmän jos nopeutta nostetaan. Eli kyllä se kantama pienenee reilusti.

Ja kun meillä on lauta (ja sen firmis) plus luurisofta, joka ei ole tarkoitettu suoraan jokaiselle käyttäjälle niin mitäpä luulet, onko esimerkiksi täällä tietoa, miten homma lopulta toimii?
Toki, lauta on ilmeisesti tarkoitettu kulkemaan jossakin ilman nopeusrajaa ja muut arvot voivat olla sen mukaisia, ettei mikään hajoa. Mutta ilman tarkkaa tietoa on aika vaikea todentaa, onko näin ja onko pelkkä rajan poisto riittävä toimi vai tarvitaanko muita muutoksia vaikkapa virtarajojen osalta. Eli ihan suosiolla jättää tekemättä jos ei ole valmis ottamaan riskiä laudan osalta takuun menosta ja muutoin edellä mainittuun tapaan vahinkotilanteessa saamatta jäävistä vakuutusrahoista.

Sepä. Toki ehdottomasti kehittäjän mogan takia monelle houkutus nousee mutta itse en lähtisi riskeeraamaan.
En oikeastaan ihan ymmärrä, miten tämä edes välttämättä olisi moka. Ehkä siitä on valitusten myötä tullut sellainen vaikka alkuun on ollut erilainen ajatus.
Siis jokainen tietää laudalla ajettavan pääsääntöisesti sen, mitä lauta kulkee. Jos valmistaja ei usko laudan pysyvän riittävän tarkasti siinä asetetussa rajassa, on lopulta huomattavasti helpompaa laittaa lauta kulkemaan hieman hitaammin ja välttyä viranomaisten osalta ongelmilta. Suurin osa ei edes huomaisi asiaa, onhan täälläkin ketjussa ollut mainintoja oman mittarin ja todellisen eroista ja sitä laudan omaa moni lopulta katselee.
 
No nyt on testattu ja vau 600 kulkee sen 40km/h 97kg:n kuormalla, mulla ainakin on ns. kaasuvipu tuossa mistä pystyy säätelemään nopeutta, eli ei toimi on/off periaatteella.
Tarkoittaako siis tuo viittaus kaasuun sitä, ettet ymmärrä lautasi muuttuneen laittomaksi?

Useaan kertaan todettu, ettei sillä ajetulla nopeudella ole mitään merkitystä vahingon sattuessa, mikäli lauta voidaan todeta laittomaksi. Ja kun sallittu maksimi on 25km/h niin sen yli kulkevat ovat laittomia potkulautoina. Paitsi jos ajat radalla laudallasi. Sitä tosin ei kukaan ole vielä tainnut väittää, jokainen tuntuu ajavan normaalissa liikenteessä.
 
En oikeastaan ihan ymmärrä, miten tämä edes välttämättä olisi moka. Ehkä siitä on valitusten myötä tullut sellainen vaikka alkuun on ollut erilainen ajatus.
Siis jokainen tietää laudalla ajettavan pääsääntöisesti sen, mitä lauta kulkee. Jos valmistaja ei usko laudan pysyvän riittävän tarkasti siinä asetetussa rajassa, on lopulta huomattavasti helpompaa laittaa lauta kulkemaan hieman hitaammin ja välttyä viranomaisten osalta ongelmilta. Suurin osa ei edes huomaisi asiaa, onhan täälläkin ketjussa ollut mainintoja oman mittarin ja todellisen eroista ja sitä laudan omaa moni lopulta katselee.
SImppeliä. Jokainen on ostanut laudan jonka on luvattu kulkevan 25kmh. Oletus on että tämä on GPS nopeutta koska esim Xiamit kulkevat vakioina 27-28kmh ja GPS nopeus on 25kmh. Aka kun laudan mittari näyttää maksimiksi 24kmh herää ihmetys että mitäs pirua, mähän maksoin ominaisuuksista mitä en saanut. En itse esim ostaisi lautaa joka kulkee 20kmh tai 22kmh. No nyt toki ostin mutta oletus on että saavat softan päivitettyä luvatussa parissa päivässä. Siihen asti malttaa odottaa. Tuo pari kmh ero on meinaan etenkin pyöräilijöiden kanssa yllättävän iso ero. Itse ajan sähköfillarilla monesti tasaisella 27kmh (ns se sweetspot maasturillle nappuloilla omille lihaksille) ja suurin osa fillareista tulee perä edellä vastaan. Jos pudotan tuon sähköavun rajoille aka 25kmh niin mennään aikalailla samaa tahtia kuin keskiverto ei jopoilija tasaisella. Jos pudotan tuosta on yhtäkkiä tilanne ettet pääsekään ohi vaan olet jumissa takana/edellä menevä karkaa hitaasti mutta varmasti ellet polje kovempaa.
 
Pakko kysyä, mistä löysit moisen? Ja tuo siis tarinan mukaan ei kirjoita laudasta mitään vai vai vai? En siis ole kokeillut enkä aio mutta ehdottomasti kiinnostaa.
Nooh, E-Way sen verran uusi, niin tiesin että siitä ei tietoa löydy, joten lähdin KingSongin nimellä googlesta etsimään ja erinäisten mutkien kautta löysin tuon videon, jossa oli linkki tuohon kehittäjätyökaluun.

Muutamia sivuja aiemmin infosinkin että sen latasin ja sieltä mm. nuo firmis vaihtoehdot löysin, mutta en niitä kehdannut kokeilla.

Tänään oli lauta työpaikalla työpöydän vieressä ja tuli työkavereiden kanssa asiasta juteltua ja muistin kyseisen softan olemassa olon puhelimessa ja silloin aika pintapuolisesti tutkin vain tuota firmis-update vaihtoehtoa ja nyt tulin sitten tutkineeksi tuota softaa tarkemmin ja sieltä löysin nuo vaihtoehdot.

Tossa e-wayn controllerissahan on noita tyhjiä "paikkoja" joihin on tarkoitettu varmaankin alustavalot sun muuta outouksia, koska löysin tosta kehittäjäsoftasta valikon alustavalojen säädölle jne..
 
Nooh, E-Way sen verran uusi, niin tiesin että siitä ei tietoa löydy, joten lähdin KingSongin nimellä googlesta etsimään ja erinäisten mutkien kautta löysin tuon videon, jossa oli linkki tuohon kehittäjätyökaluun.

Muutamia sivuja aiemmin infosinkin että sen latasin ja sieltä mm. nuo firmis vaihtoehdot löysin, mutta en niitä kehdannut kokeilla.

Tänään oli lauta työpaikalla työpöydän vieressä ja tuli työkavereiden kanssa asiasta juteltua ja muistin kyseisen softan olemassa olon puhelimessa ja silloin aika pintapuolisesti tutkin vain tuota firmis-update vaihtoehtoa ja nyt tulin sitten tutkineeksi tuota softaa tarkemmin ja sieltä löysin nuo vaihtoehdot.

Tossa e-wayn controllerissahan on noita tyhjiä "paikkoja" joihin on tarkoitettu varmaankin alustavalot sun muuta outouksia, koska löysin tosta kehittäjäsoftasta valikon alustavalojen säädölle jne..
Nooh.... eipä tuolla liikaa tee itse vaikkei päivitystä tulisikaan jos et saa asetettu custom rajoitinta.
 
Pitäisikö tänne luoda "Sähköskootterit / sähköpotkulaudat - varoittelut/jeesustelut/offtopic" ketju tämän rinnalle?

Joka kymmenes sivu tai allekkin sama vääntö nopeuksista ja niiden vaikutuksista takuuseen/vakuutuksiin ja yleiseen maailmanrauhaan.
 
SImppeliä. Jokainen on ostanut laudan jonka on luvattu kulkevan 25kmh. Oletus on että tämä on GPS nopeutta koska esim Xiamit kulkevat vakioina 27-28kmh ja GPS nopeus on 25kmh. Aka kun laudan mittari näyttää maksimiksi 24kmh herää ihmetys että mitäs pirua, mähän maksoin ominaisuuksista mitä en saanut. En itse esim ostaisi lautaa joka kulkee 20kmh tai 22kmh.
En osaa ihan noin yksiselitteisenä asiaa pitää. Toki kyllä, lähes joka ainoan laudan spekseissä lukee 25km/h mutta jokainen ei sitä kyllä kulje. Eli periaatteessa markkinoilla on muitakin viallisia lautoja. Toisaalta kaikki yli 25km/h kulkevat taas ovat laittomia.

Ymmärrän hyvin, jos joku valmistaja haluaisi jättää hieman "marginaalia" sallittuun maksimiin. Ainahan sen voi perustella "optimioloissa 25km/h" joka taas voi toteutua yhtä varmasti kuin ilmoitettu maksimi kantama. Onko kumpikaan oikein asiakasta kohtaan? Enpä väitä olevan mutta tuskin lähtee kuluttajaviranomainen kovin innokkaasti puuttumaan, jos luvataan 25 ja kulkee 23.

Oikeastaan pointti on pitkälti siinä, ettei joku absoluuttinen raja ole välttämättä se paras. Siihen taas olen jäävi ottamaan kantaa, mikä muu ratkaisu olisi lainsäädännöllisesti pätevä.

Niin ja oma Xiaomi ei kyllä kulkenut 28 mittarin mukaan eikä 25 gepsiin. 23-24 muistelen gepsin mukaan olleen todellinen mutta vähänpä tuota tuli kokeiltua koska firmis vaihtui aika nopeasti ja samalla tuli tuo oma mittari vs gepsi hoidettua kuntoon riittävällä tarkkuudella. Ja ettei tarvitse erikseen jonkun kysyä, firmiksen vaihtoon oli ihan muut syyt kuin "laitetaan kulkemaan maksimit".
 
En osaa ihan noin yksiselitteisenä asiaa pitää. Toki kyllä, lähes joka ainoan laudan spekseissä lukee 25km/h mutta jokainen ei sitä kyllä kulje. Eli periaatteessa markkinoilla on muitakin viallisia lautoja. Toisaalta kaikki yli 25km/h kulkevat taas ovat laittomia.

Ymmärrän hyvin, jos joku valmistaja haluaisi jättää hieman "marginaalia" sallittuun maksimiin. Ainahan sen voi perustella "optimioloissa 25km/h" joka taas voi toteutua yhtä varmasti kuin ilmoitettu maksimi kantama. Onko kumpikaan oikein asiakasta kohtaan? Enpä väitä olevan mutta tuskin lähtee kuluttajaviranomainen kovin innokkaasti puuttumaan, jos luvataan 25 ja kulkee 23.

Oikeastaan pointti on pitkälti siinä, ettei joku absoluuttinen raja ole välttämättä se paras. Siihen taas olen jäävi ottamaan kantaa, mikä muu ratkaisu olisi lainsäädännöllisesti pätevä.

Niin ja oma Xiaomi ei kyllä kulkenut 28 mittarin mukaan eikä 25 gepsiin. 23-24 muistelen gepsin mukaan olleen todellinen mutta vähänpä tuota tuli kokeiltua koska firmis vaihtui aika nopeasti ja samalla tuli tuo oma mittari vs gepsi hoidettua kuntoon riittävällä tarkkuudella. Ja ettei tarvitse erikseen jonkun kysyä, firmiksen vaihtoon oli ihan muut syyt kuin "laitetaan kulkemaan maksimit".
No juu tuossa olet sinällään oikeassa. Tässä tapauksessa koen ongelmaksi laudan tehon ja sen että se kykenee nopeuteen vaivattomasti ja virhe on poikkeavan suuri vs suurin osa muista laudoista.

No siis nämä on vain asioita jotka mielellään tuo esiin ongelmina. Sama kuin tuo viritys vs vakio. Itsellä on muksu, asun kaupungissa missä näen jatkuvasti kunnon perseilijöitä laudoilla ja fillareilla joten olen tottakain junnusta huolissani. Itsekin olen meinannut jäädä jo useasti idioottien alle. Tämä huvin lisäksi otetaan tuo ettei moni tosiaan tule ajatelleeksi. Eikä tosiaan myöskään lue topikista about yhtään aiempaa viestiä.
 
alustavalot sun muuta outouksia, koska löysin tosta kehittäjäsoftasta valikon alustavalojen säädölle jne..

Muista outouksista: siellä on myös kohta "bluetooth music", onkohan noissa paikkoja kajareille, ja miksi joku haluaisi kuunnella musiikkia potkulaudan kautta? :hmm:
 
Nyt tuli koeajettu E600 max. Hymy nousi huulille kun turha nykiminen on poissa ja saa nopeuden järkevälle tasolle. Perehdyin samalla tohon KS X1 MAX appiin. Hyvin samanlainen kuin E600 Maxiin suunniteltu Eway Scooter appi. Identtiset tiedot löytyi kummastakin. Lämmöt, jännitteet ja tehot. Näkyy kilometrit ja käyttötunnit jne. On cruice control, jarrut ja kiihdytystehot. Ainoa ero on juurikin Speed limit settingsissä. Siinä missä Eway Scooter apissa on noi 15, 20 ja 25km/h niin KS X1 MAX appissa on vielä lisäksi Unlimited speed. Eli sama laite mutta brandatty erinimellä eurooppalaisille markkinoille ja tehty uusi sovellus kyseiselle brandille. Sama moottorilämpö 0C löytyy kummastakin sovelluksesta eli samat bugit jaettu tai sitten lauta ei vaan osaa kyseistä tietoa antaa.

Toi olisi täydellinen jos pystyisi manuaalisesti asettamaan maksiminopeuden. 30km/h olisi kiva jolloin todellinen nopeus menisi 27-28km/h. Nyt joutuu cruisella hakeen sopivaa nopeutta.
 
Huomautus - toisten käyttäjien nimittely ei kuulu asialliseen keskusteluun
Pitäisikö tänne luoda "Sähköskootterit / sähköpotkulaudat - varoittelut/jeesustelut/offtopic" ketju tämän rinnalle?

Joka kymmenes sivu tai allekkin sama vääntö nopeuksista ja niiden vaikutuksista takuuseen/vakuutuksiin ja yleiseen maailmanrauhaan.

Suosittelen laittamaan nuo pari jeesusta ignoreen, huomattavasti mukavempi lukea tätä keskustelua kun offtopicci piilotetaan automaattisesti. :)

Tuo E600 alkaa kyllä olla aika houkutteleva tuolla kiinan apilla. Toivotaan että tuosta tulee joku uudempi tuotantoerä joskus jossa nuo lastentaudit on korjattu, kuten lokasuoja ja muoviset tangon taittopalikat.
 
Nyt tuli koeajettu E600 max. Hymy nousi huulille kun turha nykiminen on poissa ja saa nopeuden järkevälle tasolle. Perehdyin samalla tohon KS X1 MAX appiin. Hyvin samanlainen kuin E600 Maxiin suunniteltu Eway Scooter appi. Identtiset tiedot löytyi kummastakin. Lämmöt, jännitteet ja tehot. Näkyy kilometrit ja käyttötunnit jne. On cruice control, jarrut ja kiihdytystehot. Ainoa ero on juurikin Speed limit settingsissä. Siinä missä Eway Scooter apissa on noi 15, 20 ja 25km/h niin KS X1 MAX appissa on vielä lisäksi Unlimited speed. Eli sama laite mutta brandatty erinimellä eurooppalaisille markkinoille ja tehty uusi sovellus kyseiselle brandille. Sama moottorilämpö 0C löytyy kummastakin sovelluksesta eli samat bugit jaettu tai sitten lauta ei vaan osaa kyseistä tietoa antaa.

Toi olisi täydellinen jos pystyisi manuaalisesti asettamaan maksiminopeuden. 30km/h olisi kiva jolloin todellinen nopeus menisi 27-28km/h. Nyt joutuu cruisella hakeen sopivaa nopeutta.
Uskalias ihminenhän testais päivittää firmiksen ja kattois sen jälkeen et onko motor temp edelleen sama. Itelläni 1,17 ja motor temp myös 0
 
Näköjään niissä maissa missä ei ole lain määrämiä rajoituksia niin kyseistä lautaa mainostetaan 40km/h kulkevana ja range 35km.


"Electric scooter KS-X1 MAX is an improved scooter with a maximum speed of 40 km / h and a mileage of about 35 km. The maximum power of an electric moped is 600W; The size of a scooter tire is a 10-inch inflatable tire; Max Gradeability 20°. KS-X1 MAX Maximum load is 100 kg; The recommended age is 14+ years. The scooter has 3 speed modes: the maximum speed of ECO mode is about 15 km / h; Standard mode is about 25 km / h; Sport mode about 40 km / h. The scooter braking system is: EABS + linear brake + drum brake. Scooter suitable terrain: cement / asphalt / flat pavement; Scooter rated voltage (VDC) 48; Limited voltage charging (VDC) 54.6; Battery rated capacity (Wh) 13.5Ah / 649.35Wh (13S5P, 2700mAh); Charging time: 6-7 hours. Buy trendy electric scooters with the help of our site and we will deliver it to you anywhere in Georgia."
 
Näköjään niissä maissa missä ei ole lain määrämiä rajoituksia niin kyseistä lautaa mainostetaan 40km/h kulkevana ja range 35km.


"Electric scooter KS-X1 MAX is an improved scooter with a maximum speed of 40 km / h and a mileage of about 35 km. The maximum power of an electric moped is 600W; The size of a scooter tire is a 10-inch inflatable tire; Max Gradeability 20°. KS-X1 MAX Maximum load is 100 kg; The recommended age is 14+ years. The scooter has 3 speed modes: the maximum speed of ECO mode is about 15 km / h; Standard mode is about 25 km / h; Sport mode about 40 km / h. The scooter braking system is: EABS + linear brake + drum brake. Scooter suitable terrain: cement / asphalt / flat pavement; Scooter rated voltage (VDC) 48; Limited voltage charging (VDC) 54.6; Battery rated capacity (Wh) 13.5Ah / 649.35Wh (13S5P, 2700mAh); Charging time: 6-7 hours. Buy trendy electric scooters with the help of our site and we will deliver it to you anywhere in Georgia."
ihan puolittuu eu:n säädöksistä nähtävästi range.
Ymmärrän kyllä et enemmän nopeutta syö enemmän akkua. Kiinnostais kyllä missä olosuhteissa saanneet noi arviot silti, kun tuski kai hirvee moni tollasilla ajelee yli 35 ellei jossain taajamaalla asustele.
 
aloin naureskelemaan ajatukselle et poliisit olis tutkalla jossain kun ajaa ewaylla 40km/h, pysäyttävät ja kiistät luonnollisesti nopeuden sen ollessa "mahdoton". sit ne haluu testata sen, joten ei tartte muuta kuin avata e-wayn appi luurilla (paritushan on automaattinen viimeeksi paritettuun lautaan) ja kas lauta kulkee maksimissaan 20km/h eikä tietoakaan 40km/h nopeudesta :D
Kiistäppä siinä ku sul on pää auki asfaltilla ja heräät vasta sairaalassa jännä ettei porukka yhtään ajattele tätä näkökulmaa etteikö mitään vois tapahtua
 
Ihan piruuttani yritin noita King Song sovelluksia kaupasta Applella ja Androidilla mut eivät suostu yhdistämään lautaan. Ainoastaan toi "kehittäjille" tarkoitettua apk tunnistaa laitteen. King Songin saa myös Demo moodiin ja pikaisella testailulla sielä olisi asetuksissa paremmin säädettävissä noita nopeuksia et kuinka kulkee.
 
Ihan piruuttani yritin noita King Song sovelluksia kaupasta Applella ja Androidilla mut eivät suostu yhdistämään lautaan. Ainoastaan toi "kehittäjille" tarkoitettua apk tunnistaa laitteen. King Songin saa myös Demo moodiin ja pikaisella testailulla sielä olisi asetuksissa paremmin säädettävissä noita nopeuksia et kuinka kulkee.
Ei sentään maagista custom rajoitinta löydy :D?
 
Pari tuntia nyt perehdyin vähän eri sovelluksiin ja ominaisuuksiin ja tulin siihen tulokseen että täysi kopio virheineen toi E600 Max tosta King Songin tekeleestä. Veikkaan ettei Wilfalla ole mitään tekemistä ton applikation kanssa vaan on hommannut alihankintana sen King Songilta. Huvittavinta että myös Demo moodi näyttää moottori lämmöksi 0C :) Joten uskon et kaikki päivitykset olisi sit sovellus tai Firmware niin tulevat King Songilta.

KS-X1 MAX on tullut markkinoille viime syksynä joten saa nähdä kuinka sit tulee päivityksiä noitten takalokareitten ja muitten ongelmien suhteen.
 
Pari tuntia nyt perehdyin vähän eri sovelluksiin ja ominaisuuksiin ja tulin siihen tulokseen että täysi kopio virheineen toi E600 Max tosta King Songin tekeleestä. Veikkaan ettei Wilfalla ole mitään tekemistä ton applikation kanssa vaan on hommannut alihankintana sen King Songilta. Huvittavinta että myös Demo moodi näyttää moottori lämmöksi 0C :) Joten uskon et kaikki päivitykset olisi sit sovellus tai Firmware niin tulevat King Songilta.

KS-X1 MAX on tullut markkinoille viime syksynä joten saa nähdä kuinka sit tulee päivityksiä noitten takalokareitten ja muitten ongelmien suhteen.
Mitä lauta muuten sanoo jos lyöt sillä tuon 25kmh rajoittimen? Ottaako huiput 25kmh vai pysyykö alinopeudessa?
 
Mitä lauta muuten sanoo jos lyöt sillä tuon 25kmh rajoittimen? Ottaako huiput 25kmh vai pysyykö alinopeudessa?

Näyttäisi pysyvän alinopeudessa. testasin 25km/h niin näyttö näyttää 24. Sit kokeilin 22km/h niin näyttössä 21. 20km/h näytti 19. Eli ongelma on varmaan ollut jo aikojen alusta myöskin noilla KS-X1 laitteilla. Luulen ettei kiinan päässä ole asiasta paljon panostettu kun on saanut myös ton unlimited vaihtoehdon :hmm:
 
Huvittaa tää tappelu tosta nopeudesta. Aatella jos tuonkin energian käyttäisi johonkin oikeasti hyödylliseen :') mutta itse aiheeseen. Nyt on takalokasuoja halki täälläkin ja aspa lupas lähettää uuden asap.
 
Onko joku saanut jo uuden takalokarin tohon E600 Max? Haluan kuulla onko mitään eroa vanhaan ja vielä enemmän sen että kestääkö se yhtään sen paremmin. Eli vaikka saisi uuden niin sama ongelma jatkuu? Joten vaihtoehdoiksi jää modata paremmaksi tai tilata joku G30 korvike.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 316
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom