Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Onko lamppuja suositella? vai riittääkö laudan oma? (tuski hirveesti kai toimintasädettä kans vie se?)
Kesällä ei kauasti tarvitse, muuta tarkenna vielä oletko hankkimassa jotain ladattavaa polkupyörän lamppua vai ottaisitko virrat laudasta ja mihin sen sijoittaisit?

Tämä kuva on jo ollut täällä, mutta tuommoinen aputanko antaa vähän enemmän mahdollisuuksia valaisimen ja muun roinan sijoittamiselle.

Itse käytin viime syksynä SolarStorm X3 valaisinta ja siihen omaa akkukoteloa, josta pystyy myös samalla lataamaan USB:llä esim. kännykkää.

Ensi syksyksi virittelen jo vähän isompaa valosysteemiä, jossa virrat otetaan laudan akusta. Silloin tulee olemaan kaksi erillistä valaisinta joissa kummassakin 14 lediä ja voin erillisillä kytkimillä päättää onko yksi valo käytössä vai kummatkin.

IMG_20210501_003503.jpg
 
Kesällä ei kauasti tarvitse, muuta tarkenna vielä oletko hankkimassa jotain ladattavaa polkupyörän lamppua vai ottaisitko virrat laudasta ja mihin sen sijoittaisit?

Tämä kuva on jo ollut täällä, mutta tuommoinen aputanko antaa vähän enemmän mahdollisuuksia valaisimen ja muun roinan sijoittamiselle.

Itse käytin viime syksynä SolarStorm X3 valaisinta ja siihen omaa akkukoteloa, josta pystyy myös samalla lataamaan USB:llä esim. kännykkää.

Ensi syksyksi virittelen jo vähän isompaa valosysteemiä, jossa virrat otetaan laudan akusta. Silloin tulee olemaan kaksi erillistä valaisinta joissa kummassakin 14 lediä ja voin erillisillä kytkimillä päättää onko yksi valo käytössä vai kummatkin.

IMG_20210501_003503.jpg
tollanen tanko kyl kätevän näkönen. jotain pyörä, otsa lamppua meinasin, ladattava mielellään tai paristoilla, nekin kun voi ladata mut pitäs sit varuiks olla tiivis jos pieni sade keli yllättää toki sillo mennään varmaa laudan omalla lampulla.
kiitos!
 
Riippuu täysin laudasta. Itsellä riitti juuri ja juuri Xiaomi M365 Pron stongan korkeudella oleva valo jonka lumen/watti yms määrät eivät päätä huimanneet mutta sijoitus ja valokuvio oli ok. Joissain laudoissa taas on tehokas lamppu mutta se on renkaan päällä mistä se ei valaise tietä kunnolla vs ylempänä oleva valo. Pieniä juttuja mutta vaikutus yhdellä numeron muutoksella tai valon pienellä sijoittelun muutoksella on yllättävän iso. Jos enemmän ajat yöllä niin voin lämpimästi suositella ihan rehtiä kypärälamppua. 50e saa jo 1000lm lampun jonka saa kiinni stongaan tai kypärään. Itsellä on moinen (1000lm lamppu+mukana tulevat kiinnikkeet kypärään+ladattava isohko akku joka ei lopu tunnissa) fillarilla ajaessa kypärässä ja ei tulisi mieleenkään ajaa pimeällä kovin paljoa paskemmalla.
Näissä olisi oikein mukava huomioida myös muut. Eli ei se taskulamppu tangossa välttämättä ole muille mukava, vaikka itselle sitä onkin. Eli tuo valokuvio on oikeinkin hyvä huomio. Sitähän ei kyllä taida olla minkään laudan omassa valossa, ainakaan itse en tiedä. Tosin pienitehoisia joten ei niin suuri asia.

Laudasta saa kyllä sähköt otettua, kuten @living_death mainitsi. Vaatii kyllä osaamista jollain tasolla joten en suosittele jos ei luota kykyihin ja haluaa takuunkin pitää. Toisaalta olen jo aikoja sitten ihmetellyt, miksi laudoissa ei ole edes usbia.

Otsavalosta ollaan samaa mieltä. Tässä viime päivinä muutaman kerran ajellut jonkun viiden kympin halppis ledlenserin kanssa ja laudan oman valon lisäksi oikein mukava nimenomaan huonommilla teillä. Mutta mihinkään keskustaan en lähtisi tuollaisen kanssa vaan järkevä valo tankoon ja sillä. Tehokas otsavalo kun on muille varsin epämiellyttävä laite. Eli yksi valo ei välttämättä ole ainoa oikea valinta.

Amazon tai muu ja hakusanaksi StVZO niin tulee Saksalaiseen standardiin istuvaa järkevällä valokuviolla. Hallinnassa oleva hajavalo kun palvelee sekä itseä, että muita. Syksyksi itsellä ajatus hankkia joku fiksu tällainen kera tuplatelineen, jotta saa fillariinkin saman. Siksi siis omaa akkua.
 
Wilfa e-way e-500 sopii myös tuo ohjelma jolla saa speed limitin pois. Rengas ilmassa 35kmh näyttää kulkevan.
 
No nyt vaihdoin 1.18 versioon muttei vieläkään. Auttakaa tyhmää. eikä mulla oo mitään play modea sielä.

Veikkaan et nyt on jätetty kertomatta yksi olennainen asia. Arvaan että yrität tätä iPhonella? AppStoresta löytyy myös kyseinen sovellus ja itse testasin niin siitä juuri puuttuu kyseinen valikko että saisi nopeusrajoituksen pois. Eli pitää olla Android puhelin.
 
Wilfa e-way e-500 sopii myös tuo ohjelma jolla saa speed limitin pois. Rengas ilmassa 35kmh näyttää kulkevan.
Näissä rengas ilmassa kannattaa olla vähän kriittinen. En toki tunne jokaisen laudan toimintaa ja vielä vähemmän siellä taustalla olevaa säätöä mutta jos vähänkään tuntee PI tai PID-säätimen sielunelämää, voi tuota miettiä paremmin.

Ei mennä syvemmälle joten hyvin pintapuolisesti. Eli normaalisti rengas maassa ja paino päällä nopeus ei muutu kovinkaan nopeasti. Ei siis tarvetta nopealle reagoinnille. Rengas ilmassa on epänormaali tilanne, jossa muutokset ovat nopeampia, mitä softaa tehdessä on mahdollisesti ajateltu. Korva kertoo näissä paljon. Pyöriikö moottori tasaisella nopeudella vai katkotaanko ohjausta ja massa pitää liikkeen yllä.

Asiaan vaikuttaa myös virtarajat, joita ei rengas ilmassa luonnollisesti edes lähestytä. Jos niistä ei ole tietoinen, voi todellisuus olla aivan muuta, kuin se rengas ilmassa.

Eli lopulta se on todellisuus, mikä toteutuu tien päällä.
 
Kuva on Facebookista, mutta katselin kiinnostuneena tuota etujousitusta, mutta pitää harkita kahteen kertaa ostamista jos se vetää pystyputken noin paljon kiinni kuljettajaa kohti, vai väärentääköhän kuvakulma.

182908399_3962751853805474_6961849436972347398_n.jpg
 
Kuva on Facebookista, mutta katselin kiinnostuneena tuota etujousitusta, mutta pitää harkita kahteen kertaa ostamista jos se vetää pystyputken noin paljon kiinni kuljettajaa kohti, vai väärentääköhän kuvakulma.

182908399_3962751853805474_6961849436972347398_n.jpg
Kyllä tuossa kuvakulma väärentää. Ei voi mitenkään muuttua tuo kulma, muutoin pitäisi itse rungon muuttua johonkin suuntaan. Onhan tuo rungossa kiinni oleva pystyputki se ratkaiseva osa,
 
Jos noi iskarit on pidemmät kuin normaali haarukka niin kääntäähän se hieman tankoa taaksepäin kun caster kulma kasvaa.
Veikkaan kyllä että johtuu pääasiassa kuvasta.
 
Tosiaan ajaminen muuttuu epävarmaksi, jos ohjaustanko alkaa olemaan lähellä kuljettajaa.

Ollut jo pidempään suunnitelmissa hommata ensin eteen jousitus ja sitten taakse. Riippuu lompakon paksuudesta missä vaiheessa.
 
Toki kuvakulma hämää, mutta ongelma voi silti olla todellinen kun lauta kääntyy takakenoon. Toki riippunee makuasioista ja kuljettajan mitoista, onko tämä oikeasti haitaksi. Ei se silti hyvältä näytä.

Siksipä pitääkin samalla kertaa hankkia yhteensopiva takajousitus. :smoke:

Monessa takajousituspaketissa muunnoksen jälkeisen lokasuojaversion peittävyys arveluttaa. Ei olisi kovin kiva, jos pitää ensin laittaa rahaa haisemaan ja sitten kastua ja likaantua aina vähänkin sateessa tai hiekalla ajaessaan.
 
Toki kuvakulma hämää, mutta ongelma voi silti olla todellinen kun lauta kääntyy takakenoon. Toki riippunee makuasioista ja kuljettajan mitoista, onko tämä oikeasti haitaksi. Ei se silti hyvältä näytä.

Siksipä pitääkin samalla kertaa hankkia yhteensopiva takajousitus. :smoke:
Toki tuossa kuvassa lauta on hieman takakenossa. Mutta pitää huomioida, ettei se ole todellinen tilanne. Kuvassa laudan päällä ei ole painoa ja kun sitä lisätään, on tilanne lähes varmasti lähellä alkuperäistä. Ainakaan merkittävää eroa ei voi tuon kuvan perusteella ajatella olevan.

Takajousitus taas korjaisi kuvassa tilanteen. Mutta paino laudalle jne...
 
Kuvassa laudan päällä ei ole painoa ja kun sitä lisätään, on tilanne lähes varmasti lähellä alkuperäistä. Ainakaan merkittävää eroa ei voi tuon kuvan perusteella ajatella olevan.
Toki iskunpituus on lyhyt. Kuitenkin käsitykseni muunnossarjan rakenteesta on sellainen, että korkeus voi olla lähellä alkuperäistä lähinnä jousituksen ollessa pohjaanlyöntitilanteessa, ja normaalikuormalla lepoasento ei voi olla pohjassa, vaan sen pitäisi enemmänkin olla noin puolivälissä liikerataa. Samoin ulosjousto on normaali ajotila, ja silloin taas asento keulii.

Toivottavaa olisi, että alustasarja olisi edes jollakin tasolla säädettävä. Lisäksi ainakin jollain merkillä oli erikseen monojousen jäykkyys, tosin vain kahdella vaihtoehdolla eli "lapset ja mallivosut" ja "aikuiset ja läskit".

Toisena mutuna esitän, että pienikin kallistus taaksepäin voi kannustaa siirtämään painoa aiempaa enemmän taakse jäykkäperälle, mikä ei tee hyvää ainakin jos etujousituksen olemassaolo kannustaa samalla ajamaan kovempiin möykkyihin. Siispä voisi olla aiheellista asentaa taakse edes jonkinlainen korotuspalasarja, jos jousitus kuitenkin jostain syystä halutaan vain eteen eikä missään nimessä taakse.

Sivutukihan menee joka tapauksessa uusiksi tai sepitettäväksi, joten itse kallistuisin siihen, että samaan konkurssiin asennetaan molempiin päihin jousitus.
 
Viimeksi muokattu:
Sivutukihan menee joka tapauksessa uusiksi tai sepitettäväksi, joten itse kallistuisin siihen, että samaan konkurssiin asennetaan molempiin päihin jousitus.
En ajatellutkaan tuota sivutukea ja se on äärimmäisen tärkeä kapistus kun liikkuu kaupoissa yms. ja ostoskori on dekillä.

Tässä muuten (jälleen) kuva Facebookista, missä valaisin on etulokarin yläpuolella kun siitä oli tänään aiemmin puhetta.

182312465_891188408395566_8797552103375269926_n.jpg
 
Toki iskunpituus on lyhyt. Kuitenkin käsitykseni muunnossarjan rakenteesta on sellainen, että korkeus voi olla lähellä alkuperäistä lähinnä jousituksen ollessa pohjaanlyöntitilanteessa, ja normaalikuormalla lepoasento ei voi olla pohjassa, vaan sen pitäisi enemmänkin olla noin puolivälissä liikerataa. Samoin ulosjousto on normaali ajotila, ja silloin taas asento keulii.

Toivottavaa olisi, että alustasarja olisi edes jollakin tasolla säädettävä. Lisäksi ainakin jollain merkillä oli erikseen monojousen jäykkyys, tosin vain kahdella vaihtoehdolla eli "lapset ja mallivosut" ja "aikuiset ja läskit".

Toisena mutuna esitän, että pienikin kallistus taaksepäin voi kannustaa siirtämään painoa aiempaa enemmän taakse jäykkäperälle, mikä ei tee hyvää ainakin jos etujousituksen olemassaolo kannustaa samalla ajamaan kovempiin möykkyihin. Siispä voisi olla aiheellista asentaa taakse edes jonkinlainen korotuspalasarja, jos jousitus kuitenkin jostain syystä halutaan vain eteen eikä missään nimessä taakse.

Sivutukihan menee joka tapauksessa uusiksi tai sepitettäväksi, joten itse kallistuisin siihen, että samaan konkurssiin asennetaan molempiin päihin jousitus.
Voit olla aivan oikeassa mutta tuon kuvan perusteella en oikein laskisi sen varaan. Fiksusti tehty jousitus tarkoittaisi lähes alkuperäistä kulmaa kuorma päällä tai jos näin ei olisi, tulisi toki olla tieto "vaatii taakse jne".

Säädettävyydestä olen oikeastaan samaa mieltä. Toki, kuten totesit, lyhyt isku. Joten optimitilanteessa tulisi voida säätää sekä asentoa kuorman kanssa ja iskun / jousen jäykkyyttä. Näin tuskin on halvassa, paremmassa voisi olla.

Jalka taas on toisaalta hyvä pontti mutta laudasta riippuen taas ei. Etujousella lähellä takapyörää oleva toimii joko sellaisenaan tai "kiinasta halvalla tuppi jalkaan"-mallilla korjaus. Jos taas taakse jousta samaan aikaan, jalka vaatii joka tapauksessa jatkoa ja luultavammin vähän reilummin.

Oikeastaan tärkein pointti on sen jousituksen ja iskunvaimennuksen toimivuus. Jos toimii, kaikki muu on tehtävissä sen mukaisesti. Heikkolaatuisella taas ei tee yhtään mitään. Enkä välttämättä haluaisi sitä betaversiota, vaatii melko järeää osaa palvellakseen laudassa.
 
Voit olla aivan oikeassa mutta tuon kuvan perusteella en oikein laskisi sen varaan. Fiksusti tehty jousitus tarkoittaisi lähes alkuperäistä kulmaa kuorma päällä tai jos näin ei olisi, tulisi toki olla tieto "vaatii taakse jne".
Rakenteen realiteetit taitavat tarkoittaa yleensä sitä, että paljon alkuperäisiä osia säästettäessä jousituksen asentaminen korottaa sitä "akselia" tai siis päätä, johon se asennetaan. Muussa tapauksessa joustovaraa ei olisi.

Jos taas halutaan vaihtaa paljon osia, voi olla helpompaa laittaa samalla kertaa myös toisen pään jousitus. Muuten alettaisiin rakentaa koko ajoneuvon rungon ja toiminnallisuuden keskeisimpiä kappaleita uusiksi.
Oikeastaan tärkein pointti on sen jousituksen ja iskunvaimennuksen toimivuus. Jos toimii, kaikki muu on tehtävissä sen mukaisesti. Heikkolaatuisella taas ei tee yhtään mitään. Enkä välttämättä haluaisi sitä betaversiota, vaatii melko järeää osaa palvellakseen laudassa.
Tämähän se olisi. Jos jousitus on huono ja sillä saadaan löysä tai pomppiva kyyti eli huononnetaan jäykästä, tuote on turha ja paska.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan et nyt on jätetty kertomatta yksi olennainen asia. Arvaan että yrität tätä iPhonella? AppStoresta löytyy myös kyseinen sovellus ja itse testasin niin siitä juuri puuttuu kyseinen valikko että saisi nopeusrajoituksen pois. Eli pitää olla Android puhelin.
Ei saatana. Tulee turhan kallista lystiä jos ei saatana iPhoneen saa sitä sovellusta mitenkään runkattua. Hyvä IPhone toimii hyvin ja makso 900€ en viittis vaihtaa vaan jonku ”halvan” 800€ eeväy sähkö scootterin tähren. Elämä on valintojentalo. Ja ihanan kallis sellainen. Autolainakin vielä painaa päälle. voevoevoe
 
Ei saatana. Tulee turhan kallista lystiä jos ei saatana iPhoneen saa sitä sovellusta mitenkään runkattua. Hyvä IPhone toimii hyvin ja makso 900€ en viittis vaihtaa vaan jonku ”halvan” 800€ eeväy sähkö scootterin tähren. Elämä on valintojentalo. Ja ihanan kallis sellainen. Autolainakin vielä painaa päälle. voevoevoe
Kai nyt pöytälaatikosta löytyy joku vanha antero mitä voi käyttää potkiksen kanssa?

Tuskin tarvitsee edes sim-korttia, kunhan laittaa sijainnin käyttöön jos ei ala muuten toimimaan (kaverin saksanmallin MAX-G30 vaatii sijainnin päälläolon).
 
Kai nyt pöytälaatikosta löytyy joku vanha antero mitä voi käyttää potkiksen kanssa?

Tuskin tarvitsee edes sim-korttia, kunhan laittaa sijainnin käyttöön jos ei ala muuten toimimaan (kaverin saksanmallin MAX-G30 vaatii sijainnin päälläolon).
Bluetoothin käyttö usein teknisistä syistä vaatii sijaintia, mikä on kyllä mulkku homma. Tekniset syyt ja tekosyyt, muna vai kana. Käytännössähän sitä valmistajan softaa ei käyttöönoton jälkeen mihinkään tarvitse, jos ei ilkeyttään siihen pakoteta(jolloin homma kannattaa itse korjata). Lähinnä akun varauksen prosenttinäyttö on usein syynä koko paskan käyttöön, ja vain siksi etteivät ole viitsineet tehdä kunnon näyttöä tai edes mahdollistaa sitä nopeusmittarin näytölle.

Lähtökohtana pitää olla, että skuutti kuten autokin toimii ilman luuria. En edes viitsi yrittää käyttää mitään puhelintelinettä. En muutenkaan uskalla, eikä teoriassakaan toimi läppäkuoren kanssa. Lisäksi hyvin turha.
 
Hommaa jonkut Prepaid-liittymän tai Telia Dot liittymän?

Joudun hommaamaan jälkimmäisen siinä vaiheessa, kun laitan lautaan GPS-jäljittimen jolla voin katkaista etänä akusta virransyötön.
 
Tulevat valot (toista en jaksanut kytkeä). Kännykkäkuva ei paljon kerro, mutta tuota yhtä oli ohjattu 13.8V virtalähteellä.

IMG_20210506_041615.jpg
 
Löysin tän ketjun about kuukausi sitten ja oon aktiivisesti lurkannu. Tänään lähti E-Way E600 Max tilaukseen.
Saako laudan pohjaan tai reunoille kiinnittety jotenkin hienosti välkkyvät RGB ledit? Esimerkkivideolla näppäimistöni, ja valaistus jonka haluaisin myös skuuttiini.
En äkkiseltään löytäny tästä ketjusta mitään RGB juttuja. Onko joku ledittänyt lautaansa?
 
Löysin tän ketjun about kuukausi sitten ja oon aktiivisesti lurkannu. Tänään lähti E-Way E600 Max tilaukseen.
Saako laudan pohjaan tai reunoille kiinnittety jotenkin hienosti välkkyvät RGB ledit? Esimerkkivideolla näppäimistöni, ja valaistus jonka haluaisin myös skuuttiini.
En äkkiseltään löytäny tästä ketjusta mitään RGB juttuja. Onko joku ledittänyt lautaansa?
Ei taida pysyä kauaa ledistripin omalla liimalla ainakaan.

Itse tilasin uuden pohjapanssarin ja rakentelin siihen.

image.png
 
Ei taida pysyä kauaa ledistripin omalla liimalla ainakaan.

Itse tilasin uuden pohjapanssarin ja rakentelin siihen.
Mistä ostit? Onko vaikea?
Millä saa pysymään ledit kiinni? Voisko ne paremmin sijottaa vaikka ton dekin reunoille pohjan sijasta? olisko yhtää parempi?
vai pitäiskö ehkä oottaa eka että saan lautani ...
 
Mistä ostit? Onko vaikea?
Millä saa pysymään ledit kiinni? Voisko ne paremmin sijottaa vaikka ton dekin reunoille pohjan sijasta? olisko yhtää parempi?
vai pitäiskö ehkä oottaa eka että saan lautani ...
Netistä löytyy jopa valmiita settejä jossa on läpinäkyvä plexilasi ledstrippeineen, johtoineen kaikkineen + ohjeet.

Toi oma viritys vaatii ihan sikana osia ja työkaluja ja osaamista kytkeä oikeaan paikkaan, että toimii. Isoin työ oli vetää varovasti taltalla alustasta reitti ledinauhoille ja ostaa muoviliimaa, kuumaliimapistoolia, led-kontrolleria, virtajohdon jakajaa, jännitteen alenninta 36 -> 12 volttia yms. mutta tykkään rakennella.

No, toi on ainakin Wifin kautta ohjattavissa kännykällä kun sen jossain vaiheessa saan liitetyä sähköjärjestelmään ja vilkkuu jopa musan mukaan mitä tulee luurista :)
 
Netistä löytyy jopa valmiita settejä jossa on läpinäkyvä plexilasi ledstrippeineen, johtoineen kaikkineen + ohjeet.

Toi oma viritys vaatii ihan sikana osia ja työkaluja ja osaamista kytkeä oikeaan paikkaan, että toimii. Isoin työ oli vetää varovasti taltalla alustasta reitti ledinauhoille ja ostaa muoviliimaa, kuumaliimapistoolia, led-kontrolleria, virtajohdon jakajaa, jännitteen alenninta 36 -> 12 volttia yms. mutta tykkään rakennella.

No, toi on ainakin Wifin kautta ohjattavissa kännykällä kun sen jossain vaiheessa saan liitetyä sähköjärjestelmään ja vilkkuu jopa musan mukaan mitä tulee luurista :)
Nyt linkkiä kehiin bro :D enmä tiedä mistä tollasia löytyy! Ja joo ei oo työkaluja eikä tietoa/taitoa eli tollai setti jossa on kaikki meges + ohjeet ni kerrokerrokerro!
 

Hmm okei no sähköhommista en tiiä yhtikäs mitään. Ja onko toi kotelo vaa ninebot max g30:ta varten? käykö se sama kotelo tohon E-Way E600 Max kans vai .. ?
Vaikuttaa melko vaikealta:o
 
Hmm okei no sähköhommista en tiiä yhtikäs mitään. Ja onko toi kotelo vaa ninebot max g30:ta varten? käykö se sama kotelo tohon E-Way E600 Max kans vai .. ?
Vaikuttaa melko vaikealta:o
En osaa vastata suorilta. Jos joku laittaisi kuvaa omastaan?
 
Ei saatana. Tulee turhan kallista lystiä jos ei saatana iPhoneen saa sitä sovellusta mitenkään runkattua. Hyvä IPhone toimii hyvin ja makso 900€ en viittis vaihtaa vaan jonku ”halvan” 800€ eeväy sähkö scootterin tähren. Elämä on valintojentalo. Ja ihanan kallis sellainen. Autolainakin vielä painaa päälle. voevoevoe

Fakta nyt vaan on sellainen että lähes kaikki viritys hommat ja modaukset toimii paremmin Android laitteilla koska avoin järjestelmä. Applen oma suljettu ekosysteemi estää monta juttua. Kyllähän noita luureja saa ihan parilla kympillä jotain käytettyjä. Itselläkin iPhone pääluurina mut löytyy noita kännyköitä lähemmäksi 20kpl pöytälaatikosta.

Ei tartte edes mitään sim-korttia toi sovellus.
 
kertokaas millain on rullaillut e-way virityksen jälkeen, jotka jo uskaltaituivat virittelemään ja sikäli kilometrejäkin jo kertynyt.
 
kertokaas millain on rullaillut e-way virityksen jälkeen, jotka jo uskaltaituivat virittelemään ja sikäli kilometrejäkin jo kertynyt.
Hyvin on toiminut. Eikä tota voi oikeastaan virittämiseksi sanoa. Kumminkin valmistajan virallinen sovellus ja kyseistä lautaa myydään jossainpäin maailmaa ihan 40km/h kulkevana. Eli osat, moottori, elektroniikka ja piuhoitukset on mitoitettu tohon vauhtiin. Ainoa et range luonnollisesti on lyhyempi kuin ilmanvastus ja vauhti kasvaa. About 30km ajeltu nyt. Sovelluksessa on ihan perinteisesti rajat 20km/h, 25km/h ja unlimited. Ewayn omasta sovelluksessa ihan samat asiat mut puuttuu toi unlimited
 
Hyvin on toiminut. Eikä tota voi oikeastaan virittämiseksi sanoa. Kumminkin valmistajan virallinen sovellus ja kyseistä lautaa myydään jossainpäin maailmaa ihan 40km/h kulkevana. Eli osat, moottori, elektroniikka ja piuhoitukset on mitoitettu tohon vauhtiin. Ainoa et range luonnollisesti on lyhyempi kuin ilmanvastus ja vauhti kasvaa. About 30km ajeltu nyt. Sovelluksessa on ihan perinteisesti rajat 20km/h, 25km/h ja unlimited. Ewayn omasta sovelluksessa ihan samat asiat mut puuttuu toi unlimited
no joo.. lähinnä nyt vain mietityttää se fakta että ilmeisesti sovellus oli joku vanha testiversio? eipä kai sinällä väliä.. kunhan pääsee kotii 16km suunta lenkin jälkeen, luultavasti pystyn lataa jonkun aikaa määränpäässä mutta ei aina varmaan mahdollista, toki saan helposti aina bussin tai junan napattua jos käyki, että yty loppuu. Edit: Ei ole tarkoitus kaahailla, en varmaan uskaltais ko max 30 hujakoil ajel, tai kokeilla, kuitenkin aika turvaton olo noiden kyydeissä ilman kunnon suojia.
 
Viimeksi muokattu:
Voit olla aivan oikeassa mutta tuon kuvan perusteella en oikein laskisi sen varaan. Fiksusti tehty jousitus tarkoittaisi lähes alkuperäistä kulmaa kuorma päällä tai jos näin ei olisi, tulisi toki olla tieto "vaatii taakse jne".

Säädettävyydestä olen oikeastaan samaa mieltä. Toki, kuten totesit, lyhyt isku. Joten optimitilanteessa tulisi voida säätää sekä asentoa kuorman kanssa ja iskun / jousen jäykkyyttä. Näin tuskin on halvassa, paremmassa voisi olla.

Jalka taas on toisaalta hyvä pontti mutta laudasta riippuen taas ei. Etujousella lähellä takapyörää oleva toimii joko sellaisenaan tai "kiinasta halvalla tuppi jalkaan"-mallilla korjaus. Jos taas taakse jousta samaan aikaan, jalka vaatii joka tapauksessa jatkoa ja luultavammin vähän reilummin.

Oikeastaan tärkein pointti on sen jousituksen ja iskunvaimennuksen toimivuus. Jos toimii, kaikki muu on tehtävissä sen mukaisesti. Heikkolaatuisella taas ei tee yhtään mitään. Enkä välttämättä haluaisi sitä betaversiota, vaatii melko järeää osaa palvellakseen laudassa.
Tossa kuva oman E600 MAXin etujousituksesta, ja tossahan pääsee juuri tuota jousen jäykkyyttä säätämään. Kulma ei mielestäni ajossa muuttunut yhtään, mutta ilman massaa, keula on hieman korkeammalla. Vakio jalkatuen kanssa pysyy kyllä pystyssä.
 

Liitteet

  • IMG_20210428_233026.jpg
    IMG_20210428_233026.jpg
    742,8 KB · Luettu: 268
Tossa kuva oman E600 MAXin etujousituksesta, ja tossahan pääsee juuri tuota jousen jäykkyyttä säätämään. Kulma ei mielestäni ajossa muuttunut yhtään, mutta ilman massaa, keula on hieman korkeammalla. Vakio jalkatuen kanssa pysyy kyllä pystyssä.
Mistä hommasit jousen?
 
soveltuiskohan tollanen e-way e600maxiinki takalokasuojan tukemikseksi? tai joku vastaava metallisena.

Noista joku laittoi 3d mallin tulostukseen sopivat filut mielestäni tässä topicissa aiemmin. Kirjastoissa esim on noita 3d tulostimia ja mietin että pitäisikö rakentaa itse oma metallinen versio vai käydä tulostamassa moinen kirjastossa.
 
Noista joku laittoi 3d mallin tulostukseen sopivat filut mielestäni tässä topicissa aiemmin. Kirjastoissa esim on noita 3d tulostimia ja mietin että pitäisikö rakentaa itse oma metallinen versio vai käydä tulostamassa moinen kirjastossa.
täähän ois kätsyy, mulle riittäisi ihan muovinenki varmaan alkuun, ei mitää käryä miten nuo kirjaston tulostimet toimii.. pitää tutkii ja yrittää kaivaa se file.
 
täähän ois kätsyy, mulle riittäisi ihan muovinenki varmaan alkuun, ei mitää käryä miten nuo kirjaston tulostimet toimii.. pitää tutkii ja yrittää kaivaa se file.
Kävin kirjastossa itse kyselemässä niin filu tikulla ja he osaavat neuvoa loput. Ainakin paikallisessa oli eri materiaaleja ja muovityyppejä joista sai valita. Ja hinta oli muistaakseni varsin kohtuullinen vs mitä tulisi jos menisi ja teettäisi/tulostuttaisi muualla.
 
Kävin kirjastossa itse kyselemässä niin filu tikulla ja he osaavat neuvoa loput. Ainakin paikallisessa oli eri materiaaleja ja muovityyppejä joista sai valita. Ja hinta oli muistaakseni varsin kohtuullinen vs mitä tulisi jos menisi ja teettäisi/tulostuttaisi muualla.
kuulostaa hyvältä, jos vaan löytäisin sen filun, googlailin ja löysin yhden, koitain ladata ja errorii heitti, yeggi sivusto.. vaikuttaa aika shadyltä noin muutoinki tämä sivu.
 
Mulla yks tämmönenkin ylimääräisenä jos kenellä tarvetta
NINEBOT MAX G30 Mudguard support ---- SHIFT.LT
samoin. Löysin myös sen printti filun: Xiaomi Mijia M365 and M365 PRO mudguard bracket 8 1/2 or 10 inch by michal9294
Edit: On ilmesesti ihan legit tiedosto, ja sivusto ainakin kirjasto tätä sivustoa kans suositteli, kirjasto väittää, että muka olisi vain 0,70 senttiä tulostus :O noh jokatapauksessa teen kiepin ja käyn tulostaa tulevalla viikolla :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostaa jos järkevä hinta. Mieluusti sitä kunnollisen ottaisi.
On siis tuo sama tuote, mutta tilasin Facesta Marek Zarnowieciltä ja hintaa tuli Paypalin kautta 42€ :|
Tuolta ois saanut 2 35€. Tiedä sitten kenen tuote tuo oikeasti on.. Jos 20€ saisin tuosta.
 
On siis tuo sama tuote, mutta tilasin Facesta Marek Zarnowieciltä ja hintaa tuli Paypalin kautta 42€ :|
Tuolta ois saanut 2 35€. Tiedä sitten kenen tuote tuo oikeasti on.. Jos 20€ saisin tuosta.
Pistän YV
 
Tosta Maxin Monorim jousituksesta on ollut FB-ryhmissä juttua, että joillakin on pohjannut vaarallisesti ja eturengas on mennyt lukkoon. Itsellä ei ole kokemuksia enkä tiedä onko kuinka yleistä, mutta ns. varoituksen sanana tämä.
 
Kaikista paskin 15km ajoreissu...

Ajoin Tikkurilan Prismaan ja taksi tulee vastaan lastenvaunuja, jalankulkijoita ja minua kapealla väylällä ihan röyhkeästi antamatta meille tietä.

Vedin sitten liinat kiinni ja pakotin kuljettajan pysyhtymään ja viittilöin jo ennalta sormilla että nounnou väärä suunta ja peruuta.

Ei pakittanut. Kuljettaja meinasin tulla ihon päälle kun vedin poikittain eteen ja huusi "Minulla on kyydissä vanhempi rouva. Enkö voi viedä häntä kotiin".

Vastasin: Toki voi viedä, mutta peruuta sinne mistä tulit. Sitten alkoi tulla nyrkit pystyssä vastaan ja oli parempi painaa kaasua.

Toivottavasti sama kuljettaja käyttää ensi kerralla eri reittiä ja suunnittelee sen paremmin.

Tapahtumapaikka tossa minkä merkkasin punaisella.

vitun-taksi.PNG
 
G30 Max.

Alkoi tänään kaamea vinkuna ja rutina eturenkaasta, en ole kyllä edes sateella ajanut ja muutenkin vasta 3 viikkoa vanha peli. Näinköhän siellä on jo laakeri vaihtokunnossa vai riittäisiköhän sinne ruikkaus jotain liukastetta?

Muilla kokemuksia?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 737
Viestejä
4 555 867
Jäsenet
75 049
Uusin jäsen
HesaNalle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom