Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

empty.png
 
Viimeksi muokattu:
Lähtee skuuti esmes autolla ton lukon ka.
Juu. Voisin käyttää levylukkoa ssmassa tilanteessa, jossa nyt jätän härskisti lukitsematta riskillä(kipaisen minuutin jossain tai pystyn kyttäämään ikkunasta) rauhalliseen paikkaan rauhalliseen aikaan. Sehän vain estää jonkun kakaran tai jäynääjän ajamasta akkua tyhjäksi ja hylkäämästä jonnekin.

Myytäväksi varastamista se ei mitenkään hidasta, paitsi jos joku satunnainen narkkari saa päähänpiston - ja toisaalta juuri siinä tapauksessa olisi hauskempaa irrottaa jarruvaijeri ja tehdä älylukitus käänteisesti eli kaasu hirttäisi pohjaan laitteen kallistuessa yli 15 km/h nopeudessa.
 
Onkohan tollanen levyjarrulukko hyvä lukko M365:lle, vai olisiko Ketjulukko (se 3mm koska mulla kotona oleva 5mm ei ainakaan mahtunut jarrulevyn vierestä läpi) parempi?

Kumpikaan vaihtoehto ei todellakaan ole hyvä millään tasolla. Toki se näennäistä turvallisuutta tuo, mutta tosiaan vain näennäistä joka on aivan yhtä tyhjän kanssa siinä vaiheessa jos joku haluaa laudan ihan oikeasti viedä. Tuollaisen levyjarrulukon kanssa lauta lähtee kantoon tai suoraan pakettiautoon jos on vähän ammattimaisempi tekijä asialla. Tuollainen 3mm ketjulukko taas menee poikki parissa sekunnissa voimapihdeillä - ja tuo koodilukitus on naurettavan helppo avata ilman työkalujakin. Itse en omaa yli 600€ sähköpotkulautaani jättäisi kummankaan varaan hetkeksikään etenkään kun asun isossa kaupungissa. Voit olla varma, että kun lähtee 20€ mummon vanhat fillaritkin varkaiden matkaan vastaavilla lukoilla niin aivan varmasti lähtee useamman sadan euron potkulautakin.
 
Onko tähän Scooterhacking Tooliin jotain ohjetta? Koitin noita tavata muttei aukea. Tarkoitus siis saada Pro2:sta irti enemmän vääntöä ja miksei vähän nopeuttakin, mutta mitä ehmettiä tuolla on esimerkiksi kahdet eri ampeerit mitä säätää ja ties mitä? Vai uskaltaako jonkun Firmware Public/Private Xiaomi V2 - Monopattinoitalia.it "smoothin" tai "sportin" pistää sellaisenaan? Ja mitä ehmettiä kun googlella puhuttiin myös jotain eri osien (drv, ble ja mitänäitänyton) flashailyistä, eikö tuohon ole mitään yksinkertaista all-in-one-ratkaisua jos kaikkia pitää sörkkiä? Vai pitääkö kaikkia edes sörkkiä?
 
Aikaisemmin vain lurkkaillut foorumeja mutta ajattelin nyt kantaa oman korteni kekoon. Tuli hommattua E-600 Max ja pääsääntöisesti ollut tyytyväinen. Näköjään kuitenkin samoja ongelmia kuin muillakin täällä.

Omasta meni myös tuo takalokari poikki käytännössä heti ekoilla ajoilla. Jesarilla kasaan ja tein reklamaation wilfalle. Vastasivat nopeasti ja uusi lokari on tulossa. Lokarin vaihto vaatii tietty pikkasen purkamista ni rupesin tuumasta toimeen ja irrottelin pohjalevyn ja takalokarin. Laitan parit kuvat sisuskaluista.

Ja kuten joku jo aikaisemmin totesi, niin jos näihin puuhiin joutuu niin kannattaa varmaan suoraan vaihtaa ruuvit samalla haponkestäviin. Ruostuminen alkanut jo näköjään samoin tein.
IMG_20210503_184241.jpg
IMG_20210503_184241.jpg
IMG_20210503_185753.jpg
IMG_20210503_184320.jpg
IMG_20210503_185336.jpg
 
Tuli nyt ajeltua tuolla omalla e600maxilla jotain 15km ja toistaiseksi kaikki toiminut ihan hyvin. Se ohjausjäykkyys vissiin kans kuuluu asiaan, pysyy paremmin suorassa ainakin. Tuo näkyy olevan 210202B päiväyksellä. Takaloksu toistaiseksi ehjä ja cruise mielestäni toimi ihan hyvin. Firmis on V1.18 atm. Moottorin lämmöt näyttää nollaa, muihin tulee lukemia. Että ihan hyvältä vaikuttaa. Hyvin jaksaa ylämäet vetää vaikka 85kg seisoo kyydissä :D Appi on kyllä kaatuillut muutaman kerran. Huomasin tuossa juuri myös että sovelluksessa näyttää vaihde kohtaisesti max nopeudet, mutta niitä ei voi kunnolla säätää.. P1=max 8km/h, P2=15km/h ja P3=25km/h. Tuo nopeuden säätö toimii vissiin vaan tossa kolmos vaihteella
 
Tuli nyt ajeltua tuolla omalla e600maxilla jotain 15km ja toistaiseksi kaikki toiminut ihan hyvin. Se ohjausjäykkyys vissiin kans kuuluu asiaan, pysyy paremmin suorassa ainakin. Tuo näkyy olevan 210202B päiväyksellä. Takaloksu toistaiseksi ehjä ja cruise mielestäni toimi ihan hyvin. Firmis on V1.18 atm. Moottorin lämmöt näyttää nollaa, muihin tulee lukemia. Että ihan hyvältä vaikuttaa. Hyvin jaksaa ylämäet vetää vaikka 85kg seisoo kyydissä :D

1.18 :smovember:

Kaikilla muilla tainnut olla 1.17.
 
Onko tähän Scooterhacking Tooliin jotain ohjetta? Koitin noita tavata muttei aukea. Tarkoitus siis saada Pro2:sta irti enemmän vääntöä ja miksei vähän nopeuttakin, mutta mitä ehmettiä tuolla on esimerkiksi kahdet eri ampeerit mitä säätää ja ties mitä? Vai uskaltaako jonkun Firmware Public/Private Xiaomi V2 - Monopattinoitalia.it "smoothin" tai "sportin" pistää sellaisenaan? Ja mitä ehmettiä kun googlella puhuttiin myös jotain eri osien (drv, ble ja mitänäitänyton) flashailyistä, eikö tuohon ole mitään yksinkertaista all-in-one-ratkaisua jos kaikkia pitää sörkkiä? Vai pitääkö kaikkia edes sörkkiä?
Itse laitoin omaan firmikseen tuolta sivulta ampeereista 30, 25 ja eco 15 (siihen ylempään), max speedejä ylös, current raising coefficient 300 -> 800 ( (kiihtyy nopeammin), start speediä alas ja cruise controllin sekunteja alas. Itsekään ymmärrä mitä varten nuo alemmat ampeerit on, kaikki säätää aina vaan noita ylempiä. 35A ihan max mitä vakio controller kestää. Mihinkään muuhun en siis koskenut kuin noihin.
 
Ilman cruisea tasasesti 24 ja cruisen kans 23-24 vaihtelee lukema, mutta ei omasta mielestä pätki
Mittaappa huvikseen GPS:llä paljon tuo sun 24kmh mittarilukema on. Vedä tasaisella molempiin suuntiin ja ota keskiarvo. Normi 1.17 ongelma on siis tuo nopeus ja kun cruise aktivoituu niin 50%+ todennäköisyys että tehot putoavat nollaan kunnes annat manuaalisesti kaasua.
 
Omassa e600maxissa myös 1.18. Ilmeisesti se on nyt syy, että ei saa cruisea aktivoitua ylinopeuteen. Mittarin 24km/h on GPS:n mukaan noin 22.5km/h.
 
Oma tilaus 2021-04-19 01:20:58, lähti matkaan 29.4. ja sieltä delivery trackingistä viimeisin on PL DPD 2021-04-30 17:44:00 In transit. ,Dobra k. Strykowa (PL) ja toimitusajaksi on laitettu 31.5. Eli ei tämä lauta ainakaan mistään Kiinasta näyttäisi vauhtia ottavan ja aika ihme jos saavat kuukauden kulumaan Puolasta Suomeen. Laudalla ei kiirettä, joten aikaa odotella kyllä.
Saahan sitä itselle uskotella, että se Puolassa jo on. Sama lukee minullakin dhgaten sivuilla. Tuohan tarkoittaa vaan sitä, että paketti lähtee Puolasta kunhan paketti sinne eka Kiinasta saapuu ja toimitusaika-arvio Kiina - Puola - Suomi on 31.5.
 
Mulla on myös 1.18 ja kyllä mulla onnistuu alamäessä cruisen aktivointi ylinopeuteen.

Mielenkiintoista. Itselle kävi viimeeksi niin että pienessä ylinopeudessa cruise aktivoitui, mutta moottori jarrutti samantien nopeudeksi 24km/h. Täytyy vielä testailla.
 
Joku meinas fb:ssä et wilfa meinaa päivittää appinsa nii että sieltä sais suoraa nopeusrajotuksen pois. Olivat s.potilla vastannu henk.kohtasesti ku oli kyselly kuinka 600maxista saa rajoittimen pois
 
Meinaat että Wilfa ottaa vastuun kun joku napero säätää nopeusrajoituksen johonkin 50km/h ?

Ei ne todellakaan omaan sovellukseen anna moista mahdollisuutta vaan kyllä se virittely pitää löytää jotain toista kautta.
 
Meinaat että Wilfa ottaa vastuun kun joku napero säätää nopeusrajoituksen johonkin 50km/h ?

Ei ne todellakaan omaan sovellukseen anna moista mahdollisuutta vaan kyllä se virittely pitää löytää jotain toista kautta.
Joo kyllä toi omaanki korvaan vähä särähti mut nii joku tosissaa kehuin et wilfa oli näin s.postilla vastannu
 
Joo kyllä toi omaanki korvaan vähä särähti mut nii joku tosissaa kehuin et wilfa oli näin s.postilla vastannu
Mut mene ja tiedä mikä on koko totuus. Miks wilfa menis moisella asialla valehtelemaankaan? Tai mitä iloa fb:een käyttäjä sais siitä et levittää väärää tietoa. Täytyy melkee ite laittaa wilfalle viestii et mikä juttu
 
Viimeksi muokattu:
M365 löytyy ebaysta yms reilusti noita näyttöjä millä saisi nopeuden näkymään ja esim kolmannen ajomoodin.
Onko tollaseen päivittäessä jotain erityistä haittaa?
 
Kestääkö nää sähköpotkulaudat (ip54-ip56) mitenkä vettä ja talvea(kylmää säätä, ja onko talvi renkaita saatavillakaan edes, tuskin varmaa)? kuinkaa pitkää sitä kehtaa kruisailla kunnes jää talvi unille.
 
Kestääkö nää sähköpotkulaudat (ip54-ip56) mitenkä vettä ja talvea? kuinkaa pitkää sitä kehtaa kruisailla kunnes jää talvi unille.
Vakio M365 Pro ja lumella mentiin nätisti kunhan ei lätäköissä uittanut. Ja full on vesisateessakin on tullut ajettua kun sade yllätti.
 
Itsellä kanssa 1.18 firmis 600 maxissa, 210202B. Cruise ei pätki eikä temppuile, alamäkikikkaa en oo kerenny koittamaan. Scootin omaan mittariin saan max 24 kaasu pohjassa suoralla mutta kruise päällä 25 ilmestyy mittariin aina ehkä puoleksi sekunniksi kerrallaan välillä. GPS nopeutta en oo mitannu, mahdollisesti vielä tänään käyn testaamassa.
 
KingSongin kehittäjätyökalun latasin ja sieltä löytyi vaihtoehto valikosta että "unlimited speed".

Etsin tähän kohta puoleen tuon softan latauslinkin ja pääsette itse soveltamaan ohjelmalla lautaanne. Latailin äsken facen sähköpotkulaudat ryhmään videon tosta 44km/h nopeudesta.

Pitihän se käydä vielä testaamassa ns. massa laudan päällä ja just eikä melkein se jaksoi kulkea 40km/h. Sen huomasin, että kadotti vakkarin, mutta softan asetuksissa se tais olla määritettynä 60sec
 
Joo, detailit tänne. 44kmh akku täynnä ja mihin se sit tippuu akun huvetessa? Akunkesto näillä nopeuksilla?

tietää sit pitääkö ite hakata tilausnappia.
Käsitin niin, että suostui pyörittämään takapää ilmassa mittariin 44 ja kulki 40 mittarinopeutta koeajolla.

Tällä datalla on oikeasti merkitystä, vaikka tarkoitus olisi tähdätä lailliseen nopeusrajoittimeen. Kertoo, että luulisi jaksavan heikollakin varauksella aika hyvin.
 
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)

Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.

EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h
 
Viimeksi muokattu:
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)

Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.

EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h

Jee, 41km/h sain mittarin mukaan takapyörä ilmassa
 


Tässä oli hiljattain parikin kyselyä Pro 2 fläshäämisestä, tällä ohjeella tein itse ja toimii hyvin. Nyt rullaa kivasti alamäetkin kun ei ole moottorijarrua juurikaan. Laudan hommasin DNA:lta jossa luki että kulkee 25kmh. Noh eihän se kulkenut kun 20kmh, ilmeisesti nordic versio. Tuo 25kmh tuntuu juuri sopivalta, nopein asetus 34kmh alkaa olla jo liikaa, sille en koe edes tarvetta. 25kmh asetuksella olen ajellut 22km parhaimmillaan ja näyttänyt vielä rangeksi reilut 10km. Painoa itsellä noin 75kg. Kapasiteettikaan ei ole vielä täydet, eikös se saavuteta noin 10 latauskerran jälkeen. 100km alkaa olla ajoa takana, tyytyväinen kyllä laitteeseen.
 
Kyseinen ohjelma on sitten Android puhelimelle. En tiedä onko IOS:lle omaansa.

Latauslinkki: kingsongSoftTuner-139.apk (Jokainen varmaan osaa laittaa puhelimensa asetukset niin, että saa netistä ladatun APK-paketin asennettua)

Lähdemateriaali: (Jannu puhuu super mariota, mutta siitä käy varmaan selkeesti ilmi, että mitä tuossa softassa pitää tehdä.)

Tutkikaa ja kokeilkaa aivan vapaasti. Kun olin lähdössä testaamaan, niin siinä välissä lauta heitti hetkellisesti E-5 virhekoodin, joka siis viittaa kaasuvivun asentoon, mutta hävisi sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen lauta. Rupean tutkimaan jos saisin tuon vakkarin itselleni takaisin.

EDIT: Vakkari oli näköjään softassa 26sec ja kun muutin sen 3sec, niin rupesi toimimaan niinkuin aiemminkin. E-Wayn omaa softaa en oo avannut, koska se saattaa ton nopeuden tipauttaa takas 25km/h. GPS-mittausta en oo tehnyt nopeuden ollessa 40km/h


Jees, testasin itsekkin tuota appia ja nopea on toiminta, avaa sovellus, klikkaa bluetooth ikonia skuutin ollessa käynnissä, jolloin voit parittaa, sit valikon alin kohta "scooter settings" -> speed limitation -> unlimited ja skuutti kiihdytti 45km/h takarengas ilmassa. e-way appin avaaminen paritettuna lautaan palauttaa speedlimitin takaisin 25km/h (menee oletuksena kylläkin 20km/h mutta vaihdettavissa)

Me pidetään limiitti tuossa laillisessa, mutta jätin sovelluksen jotta jos haluamme testata syrjässä nopeampaa kulkua, on se nopeaa heittää unlimitediksi.
 
No nyt on kyllä todella helppo viritys E600 Maxille. Testasin niin akku täynnä ja rengas ilmassa niin 48km/h mittariin. Illalla pieni testilenkki
 
Kertokaas tyhmälle onko tuolla kingsongin työkalulla pelleily mahdollinen takuun este? Jääkö siitä ns. jälkiä, että on jossainkohti unlockattu nopeus jne joka luonnollisesti on paljon isompi rasitus akulle, moottorille jne.
 
aloin naureskelemaan ajatukselle et poliisit olis tutkalla jossain kun ajaa ewaylla 40km/h, pysäyttävät ja kiistät luonnollisesti nopeuden sen ollessa "mahdoton". sit ne haluu testata sen, joten ei tartte muuta kuin avata e-wayn appi luurilla (paritushan on automaattinen viimeeksi paritettuun lautaan) ja kas lauta kulkee maksimissaan 20km/h eikä tietoakaan 40km/h nopeudesta :D
 
aloin naureskelemaan ajatukselle et poliisit olis tutkalla jossain kun ajaa ewaylla 40km/h, pysäyttävät ja kiistät luonnollisesti nopeuden sen ollessa "mahdoton". sit ne haluu testata sen, joten ei tartte muuta kuin avata e-wayn appi luurilla (paritushan on automaattinen viimeeksi paritettuun lautaan) ja kas lauta kulkee maksimissaan 20km/h eikä tietoakaan 40km/h nopeudesta :D

Tätä tullut itsekin mietittyä, miten tuota voidaan realistisesti valvoa ja todistaa laudan kulkeneen sitä ja sitä kun yhdellä napautuksella luuristasi lauta kulkee taas sallittua nopeutta.
 
Tätä tullut itsekin mietittyä, miten tuota voidaan realistisesti valvoa ja todistaa laudan kulkeneen sitä ja sitä kun yhdellä napautuksella luuristasi lauta kulkee taas sallittua nopeutta.
no siinähän se onkin, tuskimpa poliisit oikeasti kadunvarressa tutkaile skuutteja, vaan pysäyttävät testatakseen ja sit nopeasti kotinäkymästä vaan avaa e-wayn appin ja kas, laillinen lauta taas. siinähän testailevat.
 
Kuinka pitkiä matkoja te yleensä ajettelet ja kuinka usein, pohdin onko järkeä ostaa mitään jos matkat mitä katsoin yhden päivän aikana saattaisi olla 16km+ suunta
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 830
Viestejä
4 567 304
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom