Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Vähän heikompaa hiihtokenkää siis myynnissä. 54-57 tai 54-58 on sellainen pienemmän päänupin koko, ei nyt mikään pikkunassikoiden mutta ei sinnepäinkään sovi kovin suurelle osalle aikuisista. 57-61 on aika tarkkaan määritelty Homo Sovieticus aikuisten koko, joka sopii tai ei sovi. Sekään ei todellakaan kata koko kohderyhmää eli jää premiumia kovasti myymättä jos on käytännössä yksi koko tarjolla. Minulla ei ole mikään kovin iso pää, mutta 61-62 sentin maksimimitalle ilmoitetut potat mahtuvat jos mahtuvat melko niukasti hiukset päässä. Jos ajaisi päänahan uusnatsiksi, menisi varmaan vielä ohuella villakypäräpipolla. Parempi kai näin päin, ettei näytä Super Marion sienimieheltä. :smoke:

Juuei, palautukseen menee. Näin lyhyelläkin skalpinpeitteellä oli liian ahdas, joten ei toivoakaan mistään piposta tjms. sinne alle. Ensi viikolla sitten vaan postiin kiikutelemaan.

Motonetistä hain tänään ajolasit, jotka muka sopivat silmälasien kanssa käytettäväksi. Se on kyllä siinä ja siinä josko sopivat... tai sitten omat lasit on vaan epäyhteensopivat.
Tulomatkalla testasin ja ei kamalasti vakuuttaneet. Tuntuivat falskaavan harmittavasti.
 
Mielummin U-lukko kuin halpisvaijeri. Esim. Kryptoniten lisälenkillinen voisi olla hyvä.
Itselläni tosin on Abus Mini lisävaijerilla ja se on tähän asti toiminut hyvin. Kulkee mukanakin kivasti, mutta tuo vaijeriosuus on sen heikoin lenkki.

Lukothan suojaavat vain epähuomiossa kulkupelistään erehtyneitä viemästä kyytiä, mutta ainahan se on epärehellisille kiusaa ja hidastetta kiva olla.
Jätetään nyt LPL sun muut extremejutut tästä pois...

Vaikuttaa hyvältä tuo Abus, lisävaijerin koen käytännöllisemmäksi kuin tuo lisälenkki.

Onko näistä toinen oleellisesti parempi vai haenko Motonetistä paremman saatavuuden vuoksi

 
Noniin eka pidempi matka takana. 26km edestä ajoa täydellä akulla täydellä teholla mäkisessä soraa täynnä olevalla reitillä stop&go liikenteessä. Jotain outoa cruisessa tosiaan on välillä kaasu oli ihan kuin olisi pätkinyt ja cruise piti asettaa uudelleen. Sitten ensimmäinen havainto mitä pitää vaihtaa. Gripit ovat liian paksut ja kovat omaan makuun hanskat kädessä. Sattuu nyt peukaloon kuten mönkijällä 100km+ reissun jäljiltä. Akkua on softan mukaan 50% 26km aika rajua ajoa noin 100kg kuormalla ja paljon moottorilta ja akulta vaatineen reissun päätteeksi. Tyytyväinen olen tuohon. Mäissä vauhti ei pudonnut yhtä todella jyrkkää pätkää lukuunottamatta yhtään ja siinäkin 20kmh miniminopeus. Xiaomi meni tuon saman mäen 12-14kmh.
 
Viimeksi muokattu:
Mielummin U-lukko kuin halpisvaijeri. Esim. Kryptoniten lisälenkillinen voisi olla hyvä.
Itselläni tosin on Abus Mini lisävaijerilla ja se on tähän asti toiminut hyvin. Kulkee mukanakin kivasti, mutta tuo vaijeriosuus on sen heikoin lenkki.

Lukothan suojaavat vain epähuomiossa kulkupelistään erehtyneitä viemästä kyytiä, mutta ainahan se on epärehellisille kiusaa ja hidastetta kiva olla.
Jätetään nyt LPL sun muut extremejutut tästä pois...
Parempi on aina enemmän. Silti väkivaltaisin keinoin kuten isoilla pulttisaksilla ja/tai akkuhiomakoneella aukeaa mikä tahansa - ja vain ne extreme-jutut hidastavat tätä prosessia kunnolla. Vastaavasti jo heikko vaijerilukko estää muina miehinä lähtemästä taluttamaan niin, ettei kukaan tajuaisi mitään, tai pelkkä softalukitus lähtemästä suoraan ajoon.

Olen itse ollut varovainen siinä, etten jätä kuin hetkeksi yleensä lukittuna parkkiin(kaupassa käydessä) tai mahdollisuuksien mukaan niin, että mopo pysyy näköpiirissä(syömässä käydessä tms), enkä tosiaan aja missään Turussa. ;) Siispä olen valinnut lukoksi perustason spiraalivaijerin, joka kulkee mukana etuputken ympärillä kolisematta isommin, tuomatta juuri painoa(325 grammaa mukaanlukien avaimen paino taskussa), viemättä tilaa tai olematta vaarassa pudota matkasta. Sopivia telineratkaisuja ei oikein ole, alkaen kilon painonlisäys runkoon ei muutenkaan juuri houkuttele, eikä mikään aina ajoon mukaan otettava reppu ole vaihtoehto. Toki tuon saa vihaisena katki vaikka vähän jämäkämmillä puutarhasaksilla, mutta minkäs teet. :hmm: Ainakin tuota tulee käytettyä, kun sen saa kiinni melkein mihin tahansa ja telineeseen tai tolppaan saa vähän kiinni hyvin nopeasti edes näön vuoksi.

Jämäkkää U-lukkoa voin harkita jos ja kun tämä alunperin otetaan skuutin rakenteessa huomioon ja lukon saa kuljetukseen dekin alle/sisään.
 
Augmentilta:

Augment mobile app was launched for the new ES 210 e-scooters this week. The app follows Augment's minimalist modern design language. The app will be available for ES One 10 e-scooters in 2-3 weeks.
 
Augmentilta:

Augment mobile app was launched for the new ES 210 e-scooters this week. The app follows Augment's minimalist modern design language. The app will be available for ES One 10 e-scooters in 2-3 weeks.

Sitä sovellusta ei kannata, sitten ladata!! Sen jälkeen tulee nopeudenrajoitin myös vanhoihin skuutteihin. Näin ainakin liikkeessä väittivät
 
Pulloteline löysi ohjaustangosta sellaisen paikan missä se ei pääse enää notkahtamaan vinoon tölkin painosta, eikä vetämään aputankoa alas ja vielä pystyy silti ohjaamaan kypärän vilkkuja vasemman käden etusormella ajon aikana.

IMG_20210415_153931.jpg
Mitä kaikkia lisäosia sulla on tuohon tankoon viriteltynä? Ja mistä ostettuna?
 
Tuossa aputangossa on vasemmalla kypärävalojen ohjaus (vilkut sekä punainen takavalo vilkkuvana tai koko ajan palavana valinnalla).

Ohjaustangossa vasemmalla pulloteline ja oikealla aputelineessä kännykkäteline ja sen keskellä paikka lisävalolle.

Pystyputkessa on 3 litran vetoinen laukku ja heti sen toisella puolella itseä kohti on tavarakoukku esim. kevyiden tavaroiden kuten vessapaperin roudaamiseen kaupasta.

Kypärä on ostettu Lidlistä, pullo- ja kännykkäteline Biltemasta ja laukku eBaysta.

Laukun sisällä on taas Xiaomin akkukäyttöinen pumppu ja siihen erilaisia adaptereita, laudan latausjohto, renkaanpaikkausneste, käsidesiä, kertakäyttömaskeja ja muuta pikkuroinaa :)

Odotan vielä eBaysta tilattua lisävaloa, jonka laitan pystyputkeen ja akustokoteloon tulee 36 -> 12 voltin konvertteri, josta tulen ottamaan tekemääni alustavaloihin sekä lisävaloon virrat ja yksi jää vielä optioksi tulevaisuuden projektiin.

Vielä löytyy asentamatta GPS trackeri ja se tulee "ehkä" myös akustokoteloon jossain vaiheessa. Sillä voi katkaista laudasta sähköt etäohjattuna kännykällä ja näkee missä lauta liikkuu jos se pääsee pitkäkyntisten käsiin.

Tässä laukku: Hard Shell Waterproof Scooter Storage Bag for Mijia M365 Scooters Folding Bike | eBay

Pumppu: Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Kolme kytkintä: 22mm7/8 "Handlebar Motorcycle Handlebar Switch Headlight Hazard Fog Light ON/OFF | eBay

Lisävalo: 2X 42W 14LED Round Spot Off road Work Light Bar Fog Driving Lamp Truck Tractor | eBay

GPS tracker: Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay
 
Tuossa aputangossa on vasemmalla kypärävalojen ohjaus (vilkut sekä punainen takavalo vilkkuvana tai koko ajan palavana valinnalla).

Ohjaustangossa vasemmalla pulloteline ja oikealla aputelineessä kännykkäteline ja sen keskellä paikka lisävalolle.

Pystyputkessa on 3 litran vetoinen laukku ja heti sen toisella puolella itseä kohti on tavarakoukku esim. kevyiden tavaroiden kuten vessapaperin roudaamiseen kaupasta.

Kypärä on ostettu Lidlistä, pullo- ja kännykkäteline Biltemasta ja laukku eBaysta.

Laukun sisällä on taas Xiaomin akkukäyttöinen pumppu ja siihen erilaisia adaptereita, laudan latausjohto, renkaanpaikkausneste, käsidesiä, kertakäyttömaskeja ja muuta pikkuroinaa :)

Odotan vielä eBaysta tilattua lisävaloa, jonka laitan pystyputkeen ja akustokoteloon tulee 36 -> 12 voltin konvertteri, josta tulen ottamaan tekemääni alustavaloihin sekä lisävaloon virrat ja yksi jää vielä optioksi tulevaisuuden projektiin.

Vielä löytyy asentamatta GPS trackeri ja se tulee "ehkä" myös akustokoteloon jossain vaiheessa. Sillä voi katkaista laudasta sähköt etäohjattuna kännykällä ja näkee missä lauta liikkuu jos se pääsee pitkäkyntisten käsiin.

Tässä laukku: Hard Shell Waterproof Scooter Storage Bag for Mijia M365 Scooters Folding Bike | eBay

Pumppu: Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Kolme kytkintä: 22mm7/8 "Handlebar Motorcycle Handlebar Switch Headlight Hazard Fog Light ON/OFF | eBay

Lisävalo: 2X 42W 14LED Round Spot Off road Work Light Bar Fog Driving Lamp Truck Tractor | eBay

GPS tracker: Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay
Kerrohan sitten miten tuo gps pelittää. Ominaisuudet näyttää liian hyvältä ollakseen totta
 
Kerrohan sitten miten tuo gps pelittää. Ominaisuudet näyttää liian hyvältä ollakseen totta
Sama kiinnostaa itseä. Tuohon hintaan hankin pari kpl ja lyön autoihin jos toimii. Saisi disabloitua vaikka mitä kivaa etenkin vanhemmasta kiposta.
 
Toimiiko @Eki79 sulla muuten moottorijarrutus kun päästät kaasun vai rullaako vapaalla kuten itsellä?

Moottorijarrutuksen toiminnan näkee ihan sovelluksestakin. Kun päästää kaasun niin moottorijarrutus toimii 50W teholla eli ei käytännössä ollenkaan. Sitten kun painaa vähän jarrua niin moottorijarrutuksen teho nousee 300-500W luokkaan riippuen vauhdista. Sitten kun painaa vielä lisää jarrua niin edessä oleva rumpujarru tulee mukaan. Eli jos haluaa kaiken liike-energian talteen niin kannattaa ennakoida jarrutukset niin että kevyt jarrun painaminen riittää joilloin mennään pelkällä moottorijarrutuksella.
 
Moottorijarrutuksen toiminnan näkee ihan sovelluksestakin. Kun päästää kaasun niin moottorijarrutus toimii 50W teholla eli ei käytännössä ollenkaan. Sitten kun painaa vähän jarrua niin moottorijarrutuksen teho nousee 300-500W luokkaan riippuen vauhdista. Sitten kun painaa vielä lisää jarrua niin edessä oleva rumpujarru tulee mukaan. Eli jos haluaa kaiken liike-energian talteen niin kannattaa ennakoida jarrutukset niin että kevyt jarrun painaminen riittää joilloin mennään pelkällä moottorijarrutuksella.
Joo äänen ja tuntuman perusteella tuli nätisti ja aika voimallakin mukaan jarrulla mutten ole hakenut vielä kännykkätelinettä fillarista joten en ole voinut seurata wattilukemia. Kun taas päästät kaasun niin rullaa rullaa ja rullaa. Aka mun ajotavalla ei paljoa sähköä saada takaisin :D. Sen verran on/off tyylinen ajotapa ihan vain huvin maksimoimiseksi että ei takuulla liikaa ehdi generoimaan.

Mitä itse lautaan tulee... Juu renkaat ovat esim todella karhealla soralla varsin kovat vs ilmat mutta toisaalta isoissa töyssyissä tuntuma ei juuri eroa oikeilla paineilla ajetusta ilmarenkaasta. Lisänä toki se positiivinen puoli että isompi rengas ei ota niin rajusti hittiä kivistä yms. Ja tehot, tehot ovat yhä varsin mahtavan tuntuiset vs vanha lauta mutta muu ajettavuus, jarrutukset yms ovat jo varsin "normeja" ja niitä ei ihmettele sen kummempaa. Ainoa minkä olen huomannut että ärsyttää on seisontatuen paikka (kantaessa osuu jalkaan), moottorijarrua saisi olla enemmän, aiemmin mainitut gripit ovat hanskat kädessä aika raivostuttavat, ilman hanskoja ongelmia ei ole ja omat hanskani eivät ole mitkään paksut prätkähanskat tms, mekaanisen takajarrun puute on joissain tilanteissa ärsyttävä (esim laudan kääntäminen paikoillaan 180 astetta) joten ei voi kun kirota miksi ei voi olla tuplajarruja, mekaaninen rumpu on mahtava ihan jo todella todella helpon säädön ja pienen tuntuman muuttumisen kannalta. Jarruteho ja tuntuma eivät missään nimessä ole levyn kanssa tasoissa mutta riittävät ja koska kahva sallii voimankäytön niin voin tehdä ns old school -60-70-80-luvun prätkäjarrutuksia aka rystyset valkoisina jarrua pidellen ilman pelkoa stongan yli lentämisestä kuitenkin varsin nätisti pysähtyen (selkeästi M365:sta lyhyemmällä jarrutusmatkalla/hallitummin ainakin pitävällä pinnalla) ja tosiaan jos säätöä tarvitsee niin sormella väännät yhtä tai kahta ruuvia ja thats it.

All in all pienillä softapäivityksillä tuo on kyllä mahtava lauta ensimmäisen 30km perusteella. Itse kännykkäsofta kaatuilee välillä S21 Ultralla ja tuo laudan cruise asetus/kaasun pari kertaa outo käyttäytyminen (onneksi nimenomaan kaasun katkominen eikä se että löisi tehot tappiin vaikka ei koskisi kaasuun tms) on oletettavasti ihan puhtaasti softan optimointia ja thats it. Isona bonuksena kattavat säädöt itse ohjelmasta käsin ja jos et aio mennä laittoman puolelle vauhdeissa niin todennäköisesti suurin osa haluamistasi asetuksista jo löytyy tehonlisäystä lukuunottamatta luonnollisesti (ellei tuota throttle usagea lasketa joka on arvossa 80/100 vakiona ja omassa suoraan 100/100 enkä vaivautunut edes kokeilemaan että onko kyse juurikin kiihtyvyyteen vaikuttavasta asetuksesta).
 
Viimeksi muokattu:
Sitä sovellusta ei kannata, sitten ladata!! Sen jälkeen tulee nopeudenrajoitin myös vanhoihin skuutteihin. Näin ainakin liikkeessä väittivät

Ja onko appistä sinällään mitään hyötyä edes kun näppäimiä painamalla saa samoja asioita säädeltyä. :hmm::) toki se lukitus on ehkä ainut miksi voisi ladata.
 
Tuossa aputangossa on vasemmalla kypärävalojen ohjaus (vilkut sekä punainen takavalo vilkkuvana tai koko ajan palavana valinnalla).

Ohjaustangossa vasemmalla pulloteline ja oikealla aputelineessä kännykkäteline ja sen keskellä paikka lisävalolle.

Pystyputkessa on 3 litran vetoinen laukku ja heti sen toisella puolella itseä kohti on tavarakoukku esim. kevyiden tavaroiden kuten vessapaperin roudaamiseen kaupasta.

Kypärä on ostettu Lidlistä, pullo- ja kännykkäteline Biltemasta ja laukku eBaysta.

Laukun sisällä on taas Xiaomin akkukäyttöinen pumppu ja siihen erilaisia adaptereita, laudan latausjohto, renkaanpaikkausneste, käsidesiä, kertakäyttömaskeja ja muuta pikkuroinaa :)

Odotan vielä eBaysta tilattua lisävaloa, jonka laitan pystyputkeen ja akustokoteloon tulee 36 -> 12 voltin konvertteri, josta tulen ottamaan tekemääni alustavaloihin sekä lisävaloon virrat ja yksi jää vielä optioksi tulevaisuuden projektiin.

Vielä löytyy asentamatta GPS trackeri ja se tulee "ehkä" myös akustokoteloon jossain vaiheessa. Sillä voi katkaista laudasta sähköt etäohjattuna kännykällä ja näkee missä lauta liikkuu jos se pääsee pitkäkyntisten käsiin.

Tässä laukku: Hard Shell Waterproof Scooter Storage Bag for Mijia M365 Scooters Folding Bike | eBay

Pumppu: Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Kolme kytkintä: 22mm7/8 "Handlebar Motorcycle Handlebar Switch Headlight Hazard Fog Light ON/OFF | eBay

Lisävalo: 2X 42W 14LED Round Spot Off road Work Light Bar Fog Driving Lamp Truck Tractor | eBay

GPS tracker: Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay
Kiitoksia ihan mahtavan kattavasta ja hyödyllisestä vastauksesta, täytyypä itsekin vähän tilailla.
 
Muuten vaikuttaa hirveän fiksulta varustelulta, mutta tuo on kyllä fyysisesti kamalan iso ja isomman koneen työvalonakin vähemmän kuin ideaali. Luulisi että noin kindermunan kokoinen valaisin olisi enemmän kuin tarpeeksi potkulaudan lisävaloksi.
Jos ei about 1000lm kanamunan kokoisella pärjää niin outoa on. Toki joskus kaipaisi leveämpää valokeilaa kypärälamppuun mutta tuokin olisi helposti järjestettävissä lisäämällä pari sataa lumenea ja erilaisen valokuvion omaavan lampun ja/tai stongaan kiinnitetty lamppu+kypärävalo. Itse olen tyytyväinen stongaan kiinnitetystä integroidusta laudassa mutta fillarilla pitää kyllä olla jo kypärävalo jos metsään tai mihinkään erikoisempaan paikkaan eksyy missä asfaltti katoaa ja hiekkatiekin on vain unelma.
 
Ja onko appistä sinällään mitään hyötyä edes kun näppäimiä painamalla saa samoja asioita säädeltyä. :hmm::) toki se lukitus on ehkä ainut miksi voisi ladata.
Lukitus on mahdollinen kolmannen osapuolen sovelluksella. Toki nykyajan pilvipalveluasennevamman ja erilaisten tilien takia siinäkin on pelottava riski, ettei sitä saisi pois jos väärinkäytettyä sovellusta onnistutaan jotenkin ampumaan polveen. Ehkä OEM-sovellus voisi olla parempi vaihtoehto, mutta siihen en ole vielä perehtynyt.

Jos näkyisi tarkempi data akun varauksesta, niin sittenhän se olisi periaatteessa houkutteleva. Epäilen tosin, että potkulauta ei firmiksen puolesta anna tarkempaa tietoa kuin mitä palkkeihin tarvitaan.

Toki se, että vuokraisäntänä ja omistajana mielestään toimiva taho alkaa paskoa järjestelmiä ja ottaa hallintaa pois de facto omistajalta, ei olekaan yhtään kiva juttu. Melkein kuin olisi Applen tai Teslan asiakas. Jonkin verran laite rampautuisi entisestään. Toki ongelmahan se on jo alunperin, että nopeusrajoitin on 20, 25 tai pois. Kyllähän sen moni haluaisi mielellään asettaa tuolla asteikolla vaikkapa tasan lukemaan 28 tai 30.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Kaveri osti just verkkiksestä MAX-G30 ja ei kuulemma tee muuta kuin jatkuvaa piip piip ääntä laudasta ja ei tapahdu mitään kun painaa kaasua.

Menetin jo hetkeksi hermot kun sanoin, että parita se puhelimeen ja laudan näytölle tulee BT-logo. Ei kuulemma tule ja vika laudassa.

Seuraavaksi pyysin katsomaan pysytyputkesta tulevan johdon kiinnityksen, kuulemma kiinni ei tarvitse.

Nyt se ragee siellä ja meinaa palauttaa laudan kun ei kuuntele :mad:

Toi kaveri on foliohattumies ja veikkaan, ettei hän ole antanut kaikkia lupia sovelluksesta asentaessa ja siksi ei yhdisty. Hyvä syy palauttaa lauta kauppaan.
 
Sehän on eri asia olla foliohattumies kuin teknisesti ymmärtämätön tai päästä hidas. Voimia teknisen tuen antamiseen jatkossa. :rofl:
Koska laudan parittaminen luuriin ei anna mahdollisuutta lukita lautaa (siis kunnolla, aika monta lukittavaa osaa on laudassa) niin miksi ihmeessä edes joku luurin käyttö on pakollinen? Ja kyllä jo tuotekuvauksessa pitää kertoa asiasta.
 
Asun 500 metrin päästä ja en saanut lupaa tulla käymään katsomaan missä mättää :poop:
 
Koska laudan parittaminen luuriin ei anna mahdollisuutta lukita lautaa (siis kunnolla, aika monta lukittavaa osaa on laudassa) niin miksi ihmeessä edes joku luurin käyttö on pakollinen? Ja kyllä jo tuotekuvauksessa pitää kertoa asiasta.
Sehän taas on ihan eri asia, että on perseestä vaatia laitteen aktivointia yhdistämällä älylaitteeseen jollain paska-applikaatiolla johon pitää vielä kirjautua erikseen luodulla tilillä.

Tätä ei onneksi tarvitse tehdä kuin kerta, ja pakkauksesta sekä käyttöohjeesta kyllä käy hyvinkin selväksi että tämä on tehtävä. Melkoista paksukalloisuutta vaivata muita siksi, että laite toimii juuri niin kuin ohjeet sanovat sen toimivan.
 
Asun 500 metrin päästä ja en saanut lupaa tulla käymään katsomaan missä mättää :poop:
Terveisiä kaverille. Kannattaa kysyä et olikos nyt tarkotus vaan tulla vinkumaan asiasta vai pyytää apua, kerta ei paikanpäälle saa mennä auttamaan ilmaiseksi tai etänä tarjottu apu ei kelpaa.

Tollaset jannut olis itelle aika nopeasti entisiä kavereita, ei tarvi leikkiä idioottia tai avutonta ja ratkasuja tarjotessa kiukutella vaan lisää.
 
Terveisiä kaverille. Kannattaa kysyä et olikos nyt tarkotus vaan tulla vinkumaan asiasta vai pyytää apua, kerta ei paikanpäälle saa mennä auttamaan ilmaiseksi tai etänä tarjottu apu ei kelpaa.

Tollaset jannut olis itelle aika nopeasti entisiä kavereita, ei tarvi leikkiä idioottia tai avutonta ja ratkasuja tarjotessa kiukutella vaan lisää.
Sitä tässä olen funtsinut.

Huusi mulle puhelimeen, että onko näin että vaan Adroid tuettuna, mutta ka i sitten löytyi iLuurille en tiedä.

Noiden kanssa kun sekoilee ja ei hyväksy kaikkea, lauta pysyy paikallaan.
 
Vähän lyhyt video, mutta tässä vielä koevaiheessa ja nyt kaikki valmiina kunhan vaan jaksan vaihtaa pohjapanssarin.

Noita voi ohjata BT tai Wifi ja valot saa myös sykkimään musan mukaan :D

 


Maxissa ei tota takajousitusta ole isomman akun takia. Controllerille luvataan 25A videon mukaan, mut nähtäväks jää mitä se oikeasti kestää. Nyt vaan pitää venailla et joku saa laudan käsiinsä ja kurkkaa sisuksiin, voi kyllä mennä pikkunen hetki.

Oletettavasti tota myydään toistaseks vaan pohjoismaissa pikasen googletuksen perusteella. Voi siis mennä jonkinaikaa et mitään firmiksiä tolle pystyy muokkaamaan.


Joo tota ohjelmaa kans ootelessa!! On toi nytkin hyvä peli. Menee kyl tosi hienosti mäet ylös. Nopeutta sais olla vähän enemmän!
 
Mulla on tällä hetkellä xiaomi m365 ja e-way e600 max ja razor e175 tosin muksut ajaa sillä. Xiaomissa päivitys ja kulkee noin 31kmh 90kg painosella. Just hyvä vauhti
 
Vähän lyhyt video, mutta tässä vielä koevaiheessa ja nyt kaikki valmiina kunhan vaan jaksan vaihtaa pohjapanssarin.

Noita voi ohjata BT tai Wifi ja valot saa myös sykkimään musan mukaan :D

Linkki ohjaa sinun creator studioon, tämä taisi olla se mitä jaoit?

 
Tajusinpa juuri yhden hauskan lisäjutun tuosta E600:sta. Cruise on vauhtipohjainen ei tehopohjainen. Aka aseta vauhti vaikka 10kmh niin lauta kulkee sitä vauhtia vaikka olisi mäkiä tms ja moottorijarrulla pitää vauhdin kurissa alamäissä.
20210417_135956.jpg
 
Joo E600 Cruiseri tosiaan pyrkii pitämään nopeuden vakiona oli sitten ylä- tai alamäkiä. Tuli sitten ajettua niin sanotusti akku tyhjäksi. Pieni varoitus että sovelluksen range ja akku prosentit näyttää itsellä ihan puutaheinää. Laite löi itsensä eco moodille kun akun varaus oli 30% luokkaa. Rangekin näytti vielä reilu 20km. Tästä noin 2km ja lauta sammui. Jouduin taluttamaan 200m kotio. Ei olisi paljo naurattanut jo olisi ollut vielä 10km kotio ja vehje hyytyy vaikka näyttä rangea 20km. Laitteen oma näyttö kertoo paremmin et viimeistä tolpaa jo viedään viidestä.
 
Kai se noin on kaikissa?

Muutamassa laudassa mitä olen ajellut niin vakkari ei rajoita alamäessä vaan antaa vauhdin nousta vaikka 40km/h. Tämä E600 pitää vauhdin asetetussa vauhdissa myös alamäessä eli jarruttaa moottorilla. Tämä nyt on omasta mielestäni tyhmää tuhlata hyvää liike-energiaa joten kytken vakkarin pois ja annan rullata ihan niin lujaa kuin kulkee
 
@Eki79 ja muut E600 omistajat pistäkäähän kehittäjälle viestiä noista kaasun ja maksimi nopeuden ongelmista. GPS:n mukaan oma kulkee kaasu pohjassa 23.4kmh. Tuo pitää saada pumpattua siihen isoimpaan lailliseen. Kokeilin myös kikkailla tuolla kaasun asetuksella ja ei eroa. Sama max nopeus.

Edit: Huomasin äsken että etuvanteessa on venttiilin reikä eli jos haluaa ilmarenkaan eteen se onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
@Pyrres mites noi e600 renkaat vertautuu ilmakumeihin? Käsittääkseni e500 on samat renkaat, lähinä pito ja joustavuus noissa mietityttää
 
Ei paljoa näy vieläkään kuvaa E600 Maxin sisuksista, vaikka kuinka paukuttaa googlea :dead:

Tossahan on tosiaan sellanenkin mahdollisuus et piuhat on samat mitä Max G30 controllerissa (vaikkakin aika pieni mahdollisuus varmaankin), mikä sit tarkottais et ongelman pystyis ratkasemaan länttäämällä vaan G30 Maxin controller sisään, sithän se on käytännössä sama kun G30, mut paremmalla akulla ja moottorilla. G30 firmikset menis sit suoraan ja hommahan olis sit sillä selvä.
 
@Pyrres mites noi e600 renkaat vertautuu ilmakumeihin? Käsittääkseni e500 on samat renkaat, lähinä pito ja joustavuus noissa mietityttää
Kuten aiemmin mainitsin niin renkaat ovat kovemmat kuin ilmakumit irtosoralla yms pienillä epätasaisuuksilla mutta eivät mitenkään full on epämukavat tai inhottavat. Isommissa töyssyissä ottavat nätisti vastaan ja tuntuvat kestävän varsin rujoa töyssyä ilman yllätyksiä. Pitoa tuntuu riittävän nätisti ja jarrutusmatka esim huomattavasti lyhyempi kuin M365:ssä oli. Jääsohjossa pito oli hiukan pienemmän oloinen vs Xiaomin ilmarenkaat koska kuvio on matalampaa ja urat kapeammat joten rengas ei pureudu sohjoon yhtä hyvin/heitä sitä sivuun. Hiekalla, asfaltilla yms pito on kyllä ainakin oman kokemuksen perusteella riittävä. Kokeilin toki jaksaako sutia rinkiä lautaa kallistaen ja ilman että seisoo laudalla ja nätisti pyöri ympyrää jättäen mustaa raitaa asfalttiin aka ei tuo pehmeimmästä päästä ole seoksena.
 
Dodiin lisää settiä E600:sta (kyllästymiseen asti). PRKL että nuo gripit raivostuttavat. Käteni eivät ole mitkään pikkutytön kädet mutta jopa ilman hanskoja gripit tuntuvat pahoilta jarruttaessa tai kaasuttaessa. Pakottavat kädet liian kauaksi jarrukahvasta ja samalla estävät peukalon luonnollista pääsyä kaasulle mukavasti aiheuttaen turhaa jännitystä ja rasitusta ranteelle. Pitää vaihtaa asap. Akku tuntuu kestävän oikein mainiosti pidempiäkin lenkkejä. Tänäänkin reilu 20km lenkkiä takana ja akkua palkkien mukaan noin puolet ja matkalla oli mäkiä missä sähköpyöräkin hyytyy totaalisesti ja joudut polkemaan tosissaan joten joutui tuotakin potkimaan ylös. Iso osa myös hiekkaa ja muuta ei optimaalia alustaa.

Huomioita pimeässä ajamisesta: Valot ovat pirun kirkkaat vs edellinen 365 Pro ja jarruvalo on jotain mahtavuutta vs Xiaomi. Jos ajat valot pois päältä se vilkkuu jarruttaessa mutta valot päällä ajaessa se muuttuu ns normaaliksi jarruvaloksi eli kirkastuu kun jarrutat. Aivan mahtavaa koska vihaan noita vilkkuvia paskoja. Moottorijarru näkyy näytöllä vilkkuvina viitenä palkkina aka näet selkeästi kun akku latautuu.

Mites onko kenelläkään ideaa mistä saisi jotain mukavaa pientä heijastavaa teippiä jota voisi laittaa esim vanteiden reunoille? Tuossa ei ole yhtään heijastinta ja ei olisi ehkä huono idea lisätä jotain sivuille.
 
Itse tilasin aikoinaan tätä heijastavaa teippiä ja hyvin pysyy kiinni:
Juu katselin tuossa niin Motonetissä pitäisi olla heijastavaa vanneteippiä sopivan värisenäkin hyllyssä. Pitää huomenna ajella hakemaan.

Tuli muuten tuota Eway appiä tutkiessa vastaan firmiksen nimi joka sekin viittaa testiversioon. Vaikuttaa siltä että softa on todella kiireessä kyhätty ja itse laudastakin tosiaan puuttuvat kaikki heijastimet vaikka niiden paikat kyllä löytyvät jne jne. Eli todnäk. tästä kiireestä johtuen esim DNA:n ja muiden toimitukset kusevat. Kiireessä pistetty tuotetta pihalle ja ei ollakaan saatu ajoissa liikkeelle. Verkkis sattui olemaan sen verran iso että sai erän ja sain sieltä haettua vs DNA:lta tilaamani ei ole vieläkään edes lähtenyt liikenteeseen.
 
Millaisella lukolla tuon Xiaomin Mi Electric Scooter Pro2 saisi järkevästi kiinni johonkin tolppaan? Haussa hyvän hinta/laatusuhteen lukko.
Vähän vielä empii, mutta toisaalta aika taatusti käyttäisin kuitenkin noita Voi/Tier/mitänäitäon sen verran taas kesällä että oma kannattaisi.
Entä onko jokin selvästi parempi hintaansa kuin tuo Xiaomin vehje, joka irtoaa tällä hetkellä 499€?
 
Juu katselin tuossa niin Motonetissä pitäisi olla heijastavaa vanneteippiä sopivan värisenäkin hyllyssä. Pitää huomenna ajella hakemaan.

Tuli muuten tuota Eway appiä tutkiessa vastaan firmiksen nimi joka sekin viittaa testiversioon. Vaikuttaa siltä että softa on todella kiireessä kyhätty ja itse laudastakin tosiaan puuttuvat kaikki heijastimet vaikka niiden paikat kyllä löytyvät jne jne. Eli todnäk. tästä kiireestä johtuen esim DNA:n ja muiden toimitukset kusevat. Kiireessä pistetty tuotetta pihalle ja ei ollakaan saatu ajoissa liikkeelle. Verkkis sattui olemaan sen verran iso että sai erän ja sain sieltä haettua vs DNA:lta tilaamani ei ole vieläkään edes lähtenyt liikenteeseen.
En tosiaan huomannutkaan,mutta nyt kun kävin kattoon,ni eihän siinä tosiaan ole mitään heijastimia
 
Millaisella lukolla tuon Xiaomin Mi Electric Scooter Pro2 saisi järkevästi kiinni johonkin tolppaan? Haussa hyvän hinta/laatusuhteen lukko.

Tätä on kehuttu hinta-laatusuhteeltaan. Painoa toki 1,3 kiloa. Lukitus etupään vinoputkesta johonkin tolppaan/telineeseen onnistuu hyvin.
 
Tätä on kehuttu hinta-laatusuhteeltaan. Painoa toki 1,3 kiloa. Lukitus etupään vinoputkesta johonkin tolppaan/telineeseen onnistuu hyvin.
Itse pistin vähän enemmän rahaa ja ostin Onguardin taittolukon. Eipä tuo juuri vaijeria parempi ole jos on välineet mutta isolla osalla tuskin on jäädytyskamoja kannossa joka paikassa vs kunnon peltisakset tms. Taittolukon ilona itse koen että saa pieneen tilaan ja pois tieltä ja on mielestäni huomattavasti sujuvampi kiinnittää vanteen läpi lähimpään tolppaan/pyörätelineeseen tms kun ei ole niin U-lukon pituuden varassa (fillarissa on sitten jytkympi U-lukko ihan sen takia että vaatii vähän enemmän vaivaa hajottaa joten ei ehkä kallis pyörä lähde niin herkästi kävelemään kun pyörää ei tuosta vain kanneta kauppaan mukaan).

En tosiaan huomannutkaan,mutta nyt kun kävin kattoon,ni eihän siinä tosiaan ole mitään heijastimia
Juu ei yhtään heijastinta. Kävin Motonetin oranssia vannenauhaa hakemassa rullan ja vedin vanteet (vanne on varsin pieni prätkiin suunnitellulle teipille että jokunen ryppy tuli mutta parempi kun ei mitään), laudan kylkiin pari raitaa ja takalokariin lisäheijastinta. Eteenpäin kun näkee itse katsella ja kirkas valo kuitenkin keulilla pimeässä. Nyt näkyy todennäköisesti hiukan paremmin niin pimeässä kuin valoisassa kelissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom