Sähköskootterit / sähköpotkulaudat



Maxissa ei tota takajousitusta ole isomman akun takia. Controllerille luvataan 25A videon mukaan, mut nähtäväks jää mitä se oikeasti kestää. Nyt vaan pitää venailla et joku saa laudan käsiinsä ja kurkkaa sisuksiin, voi kyllä mennä pikkunen hetki.

Oletettavasti tota myydään toistaseks vaan pohjoismaissa pikasen googletuksen perusteella. Voi siis mennä jonkinaikaa et mitään firmiksiä tolle pystyy muokkaamaan.

Joo todennäköisesti menen Verkkiksestä itse hakemaan omani illalla. Sisuksiin en toki ole ihan heti kurkkimassa mutta saa annettua ainakin jotain inputtia minkälainen lauta on kyseessä vs CF M365 Pro omien kokemusten perusteella.

EDIT: Lisäksi jos joku haluaa koeajaa/tutkiskella niin vaikuttaa siltä että joissain Giganteissa onnistuu;
Sähköpotkulauta on ennakkomyynnin aikana esiteltävänä seuraavissa myymälöissä:

  • Helsinki Itäkeskus
  • Espoo Lommila
  • Tampere Kaleva
  • Espoo Suomenoja
  • Vantaa Tammisto
 
Viimeksi muokattu:
Joo todennäköisesti menen Verkkiksestä itse hakemaan omani illalla. Sisuksiin en toki ole ihan heti kurkkimassa mutta saa annettua ainakin jotain inputtia minkälainen lauta on kyseessä vs CF M365 Pro omien kokemusten perusteella.

EDIT: Lisäksi jos joku haluaa koeajaa/tutkiskella niin vaikuttaa siltä että joissain Giganteissa onnistuu;
Sähköpotkulauta on ennakkomyynnin aikana esiteltävänä seuraavissa myymälöissä:

  • Helsinki Itäkeskus
  • Espoo Lommila
  • Tampere Kaleva
  • Espoo Suomenoja
  • Vantaa Tammisto
Kokeilehan sit eri puhelinappeilla ottaa yhteyttä lauttaan, mitä niitä g30max tai m365 yhteensopivia nyt onkaan, jos xiaoflasherilla saa edes yhteyden koko vehkeeseen niin se ois aika hyvä merkki, tarkottais sitä et ne on riittävän identtiset keskenään g30 kanssa et firmiksen modaaminen ei välttämättä ookkaan iso rasti.

Kuulemma myös virallisessa applikaatiossa voi säätää nopeutta, kerrohan siitäkin sit muutama sananen et tekeekö sillä mitään ja mitä sen kautta voi säätää.
 
mites ylämäet, tuntuuko niissä tuo ''tehonlisäys''?
jos toi asetusvalikon puuttuminen on isoin pettymys, niin tuossa ei sitten ole omaan käyttöön mitään vikaa :D vielä kun osaisi päättää minkä skuutin ostaisi

Ei ollut akku vielä täysi, mutta käväisin kaupassa. Kyllä ylämäessä tuntuu tehonlisäys!

Nyt kun bluetooth yhteys löytyy voisiko fläshäys onnistua näihinkin
 
Ei ollut akku vielä täysi, mutta käväisin kaupassa. Kyllä ylämäessä tuntuu tehonlisäys!

Nyt kun bluetooth yhteys löytyy voisiko fläshäys onnistua näihinkin
Onhan se bluetooth-yhteys koko ajan ollut käytettävissä vanhassakin mallissa toisen brändin appia hyödyntäen. Sillä varauksella toki, että rautaversioita lienee erilaisia, joissa osassa on voinut olla koko BT disabloitu tai puuttua.

Tähän asti tiedossa olevana erona tähän omaan vertailukohtaani on vain se, että Augment tarjoaa uuteen itse virallista sovellusta. Tämän etuna puolestaan tähän saakka lukemani perusteella on vain tarkempi tieto akun varaustilasta.

Siitähän meillä ei kai ole mitään käsitystä, tukeeko kumpikaan - ES One 10 tai ES 210 - firmiksen latausta tuon yhteyden kautta. Ne antavat dataa, ottavat vastaan muutamia asetuksia ja laitteen voi lukita. Homma on voitu tehdä niin, ettei bluetoothin kautta millään ilveellä tapahdu muuta.

Vanha versio löytyy Xiaoflasherilla - jolla tosin löytyy telkkarinikin - nimellä "Daystar" ja siihen saa yhteyden siinä mielessä, että sovellus ilmoittaa "connected". Siinä kaikki. Pelkkää viivaa näkyy kaikilla riveillä, ja jos jotain yrittäisi tehdä, oletan että joko ei tapahtuisi mitään tai laite brickkaantuisi.

Tosin tästä päätellen "Daystarina" tunnistautuvissa HX:n skoottereissa vaikuttaisi olevan valmius firmispäivitykseen langattomasti:

Custom-romeja ei ole toistaiseksi tullut vastaan. Ehkä aihio ei ole kiinnostanut ketään riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Jos viittaat Elisan "reilusti verkkokaupan varastossa" tekstiin niin sama väittämä oli jo viikko sitten Elisan tuotesivuilla eikä ole koko aikana muuttunut.
Ihan normaalia et kamat tulee varastoon saldoille ennen julkasua. Tänäänhän noita on saanu alkaa myydä ja verkkokaupan tiedoissa ainakin normaalisti näkyy et tänään niitä on myös myyty/lähetetty.
 
Onhan se bluetooth-yhteys koko ajan ollut käytettävissä vanhassakin mallissa toisen brändin appia hyödyntäen. Sillä varauksella toki, että rautaversioita lienee erilaisia, joissa osassa on voinut olla koko BT disabloitu tai puuttua.

Tähän asti tiedossa olevana erona tähän omaan vertailukohtaani on vain se, että Augment tarjoaa uuteen itse virallista sovellusta. Tämän etuna puolestaan tähän saakka lukemani perusteella on vain tarkempi tieto akun varaustilasta.

Siitähän meillä ei kai ole mitään käsitystä, tukeeko kumpikaan - ES One 10 tai ES 210 - firmiksen latausta tuon yhteyden kautta. Ne antavat dataa, ottavat vastaan muutamia asetuksia ja laitteen voi lukita. Homma on voitu tehdä niin, ettei bluetoothin kautta millään ilveellä tapahdu muuta.

Vanha versio löytyy Xiaoflasherilla - jolla tosin löytyy telkkarinikin - nimellä "Daystar" ja siihen saa yhteyden siinä mielessä, että sovellus ilmoittaa "connected". Siinä kaikki. Pelkkää viivaa näkyy kaikilla riveillä, ja jos jotain yrittäisi tehdä, oletan että joko ei tapahtuisi mitään tai laite brickkaantuisi.

Tosin tästä päätellen "Daystarina" tunnistautuvissa HX:n skoottereissa vaikuttaisi olevan valmius firmispäivitykseen langattomasti:

Custom-romeja ei ole toistaiseksi tullut vastaan. Ehkä aihio ei ole kiinnostanut ketään riittävästi.

Löytyykö täältä osaavaa kaveria? Oma skuutti kyllä on mahdollista antaa ”prototyyppi” käyttöön. Ongelma taitaa olla, kun näitä Augmentin lautoja ei myydä kuin pohjoismaissa ja Ranskassa ja Itävallassa. Vanha lauta tosiaan tunnistautuu daystarina ja uusi augment.eco nimellä.
 
Ongelma taitaa olla, kun näitä Augmentin lautoja ei myydä kuin pohjoismaissa ja Ranskassa ja Itävallassa.
Kuitenkin samoja on myyty laajemminkin eri nimillä. Sekä paikallisesti/kansallisesti että globaalisti kiinamarketeista. Voi kyllä olla, että valmistus- ja myyntimäärät ovat silti olleet aika pieniä verrattuna Xiaomiin. Luulisi sen tason harrastajien, jollaiset edes harkitsevat firmwaren reverse engineeringiä, tietävän yleisten kiinnostavien tuotteiden alkuperäisvalmistajat. Ja X8:n mekaaninen asettelu ja akkuratkaisu on sellainen, jonka luulisi monia teknisemmin orientoituneita kännimopoentusiasteja kiinnostavan. Ei ne kaikki virittele kilvettömiä kurapyöriä vaan käyttötarve ja mieleinen konsepti saattaa olla hyvin samantapainen kuin tällaisella keskivertokäyttäjällä Suomen säännöillä. Sillähän niitä yleisimpiä perusmalleja tuetaankin epävirallisin modein niin laajasti. :hmm:

Onko uusi Augmentin mopo jo tunnistettu? Näyttää saman tehtaan samalta tuotteelta päällepäin. HX:n sivuilta ei kuitenkaan löydy mitään toista X8:n näköistä, eikä X8:n optiona mainita 48 voltin järjestelmää tai suurempaa moottoritehoa. Liekö tällä kertaa kyseessä Augmentin custom-tilaus?
 
Kuitenkin samoja on myyty laajemminkin eri nimillä. Sekä paikallisesti/kansallisesti että globaalisti kiinamarketeista. Voi kyllä olla, että valmistus- ja myyntimäärät ovat silti olleet aika pieniä verrattuna Xiaomiin. Luulisi sen tason harrastajien, jollaiset edes harkitsevat firmwaren reverse engineeringiä, tietävän yleisten kiinnostavien tuotteiden alkuperäisvalmistajat. Ja X8:n mekaaninen asettelu ja akkuratkaisu on sellainen, jonka luulisi monia teknisemmin orientoituneita kännimopoentusiasteja kiinnostavan. Ei ne kaikki virittele kilvettömiä kurapyöriä vaan käyttötarve ja mieleinen konsepti saattaa olla hyvin samantapainen kuin tällaisella keskivertokäyttäjällä Suomen säännöillä. Sillähän niitä yleisimpiä perusmalleja tuetaankin epävirallisin modein niin laajasti. :hmm:

Onko uusi Augmentin mopo jo tunnistettu? Näyttää saman tehtaan samalta tuotteelta päällepäin. HX:n sivuilta ei kuitenkaan löydy mitään toista X8:n näköistä, eikä X8:n optiona mainita 48 voltin järjestelmää tai suurempaa moottoritehoa. Liekö tällä kertaa kyseessä Augmentin custom-tilaus?

Tuossa X8:n esittelyssä mainitaan uudet renkaat mitkä oli myös augmentin 210 mallissa ja lisäksi akun ja controllerin välinen uusi liitin oli tuola x8:n esittelyssä mikä löytyy myös nyt 210 mallista eli viittaisi tuohon 48V:n järjestelmään
 
Ihan normaalia et kamat tulee varastoon saldoille ennen julkasua. Tänäänhän noita on saanu alkaa myydä ja verkkokaupan tiedoissa ainakin normaalisti näkyy et tänään niitä on myös myyty/lähetetty.

Tämä nyt ei liittynyt asiaan yhtään mitenkään vaan siihen, että Elisan ilmoittamasta varastosaldosta ei voi vetää suoraan johtopäätöksiä, että olisi oikeasti heidän varastossaan valmiiksi toimitettavaksi.
 
Tuli haettua E-Way E600 Max äsken kaupasta. Akun varaus puolillaan et nyt odotellaan et latautuu täyteen. Sovellusta pikaisesti katselin niin huippunopeuden voi säätää 20km/h, 22km/h ja 25km/h. Eli ei tolla tee käytännössä mitään kuitenkin kaikki pitää 25km/h. Tehot Eco, Drive, Sport vaikea sanoa vielä kuinka eroavat toisistaan.

Cruice Controllerin voi säätää 1-10s välein. Varmaankin tarkoittaa kauanko pitää pitää kaasua pohjassa et lukittuu. Sliding Start onnistuu 1km/h - 8km/h. Tuolla lukee myös 0 (Close) mut oletan että toi tarkoittaa ettei toiminto ole käytettävissä. Eli ei voi paikaltaan lähteä. No illalla oon viisaampi kun lähden testiajolle.

Sitten tuolla on jarruteho 80% ja kiihdytysteho 80% oletuksena. Saa myös 100% mut testailen et mitä vaikutusta noilla on.

Melkoinen kokoero m365:sen perusmalliin. Mut tykkään. Iso mies tarttee ison lelun. Harmikseni en ole päässyt testaamaan G30 et voisi vertailla et onko kuinkakin eroa. Mut uskon et m365:sen päihittää 100-0
 
Tuli haettua E-Way E600 Max äsken kaupasta. Akun varaus puolillaan et nyt odotellaan et latautuu täyteen. Sovellusta pikaisesti katselin niin huippunopeuden voi säätää 20km/h, 22km/h ja 25km/h. Eli ei tolla tee käytännössä mitään kuitenkin kaikki pitää 25km/h. Tehot Eco, Drive, Sport vaikea sanoa vielä kuinka eroavat toisistaan.

Cruice Controllerin voi säätää 1-10s välein. Varmaankin tarkoittaa kauanko pitää pitää kaasua pohjassa et lukittuu. Sliding Start onnistuu 1km/h - 8km/h. Tuolla lukee myös 0 (Close) mut oletan että toi tarkoittaa ettei toiminto ole käytettävissä. Eli ei voi paikaltaan lähteä. No illalla oon viisaampi kun lähden testiajolle.

Sitten tuolla on jarruteho 80% ja kiihdytysteho 80% oletuksena. Saa myös 100% mut testailen et mitä vaikutusta noilla on.

Melkoinen kokoero m365:sen perusmalliin. Mut tykkään. Iso mies tarttee ison lelun. Harmikseni en ole päässyt testaamaan G30 et voisi vertailla et onko kuinkakin eroa. Mut uskon et m365:sen päihittää 100-0
Perussetit siis. Näemmä myös firmiksen voi päivittää ton ohjelman kautta, mikä antaa vähintään sen verran toivoa et se on bluetoothin välityksellä tehtävissä puhelimen kautta.

Jos viitit, niin testaa m365 tools ja xiaoflasher et mitä ne osaa laudasta kertoa, vai osaavatko mitään. Molemmissa on G30 Maxille tuki, niin jos oikeen hyvä tuuri käy, tukee se totakin.
 
Kumpikin sovellus saa yhteyden mut kaikki tieto on unknown tai N/A eli ei tunnista toistaiseksi kyseistä tuotetta.
Jes, näin arvelinkin. Kiitti kuitenkin varmistuksesta. Sit vaan sormet ristiin et joku ihmettelee asian mahdollisimman nopeasti, pääsee sit ihmettelemään päätöksiä.
 
Moi, lyhyt kysymys: Missä skuutissa eniten vastinetta rahalle? Budjetti tiukka max. 300.

Kugoo S1 Plus oman etsimäni perusteella voisi olla se.
 
Itse olen juuri matkalla Verkkokauppaan hakemaan omaa E600:sta. Hyvä kuulla että ainakin vaikuttaa hyvältä. Saa nähdä miten paketin kuljetus onnistuu :D. Laudan päällä on tullut ajettua milloin koiranruokasäkin kanssa kuin latoen iso paketti laudalle ja itse istuen päällä... Saa nähdä miten Xiaomi kuljettaa E-waytä vai sanooko hv koska kilpailija :D
 
Itse olen juuri matkalla Verkkokauppaan hakemaan omaa E600:sta. Hyvä kuulla että ainakin vaikuttaa hyvältä. Saa nähdä miten paketin kuljetus onnistuu :D. Laudan päällä on tullut ajettua milloin koiranruokasäkin kanssa kuin latoen iso paketti laudalle ja itse istuen päällä... Saa nähdä miten Xiaomi kuljettaa E-waytä vai sanooko hv koska kilpailija :D

Tuast kuljetuxest vois jo vireon jakaa, kun ei se E600 paketti ihan piänikään ole.
 
Moi, lyhyt kysymys: Missä skuutissa eniten vastinetta rahalle? Budjetti tiukka max. 300.

Kugoo S1 Plus oman etsimäni perusteella voisi olla se.

Kugoo S1 plus taitaa olla eniten vastinetta rahalle. Omaan 260€ maksaneeseen Kugoo S1 pro olen tyytyväinen ja 350w moottorista löytyy hyvin potkua ja tulee vuokraskoottereilla kulkevia ohiteltu suorilla. En ole vielä törmännyt yhteenkään <350€ lautaan jossa moottori on yhtä voimakas. Itse ostin Geekbyingista, siellä kun saa vielä ensi-tilaus kuponkeilla hintaa tiputettu.
 
Kugoo S1 plus taitaa olla eniten vastinetta rahalle. Omaan 260€ maksaneeseen Kugoo S1 pro olen tyytyväinen ja 350w moottorista löytyy hyvin potkua ja tulee vuokraskoottereilla kulkevia ohiteltu suorilla. En ole vielä törmännyt yhteenkään <350€ lautaan jossa moottori on yhtä voimakas. Itse ostin Geekbyingista, siellä kun saa vielä ensi-tilaus kuponkeilla hintaa tiputettu.
Sulla kun on kokemusta, niin pitääkö näiden kosteussuojauksesta olla huolissaan, tai onko jotain muita vinkkejä mitä kannattaa tweakata, jos tähän päätyy?
 
Sulla kun on kokemusta, niin pitääkö näiden kosteussuojauksesta olla huolissaan, tai onko jotain muita vinkkejä mitä kannattaa tweakata, jos tähän päätyy?

En osaa sanoa S1 plussasta, siinä kun näyttäisi olevan paljon korjattu S1 pro ongelmia. Ainakin S1 pron kanssa tärkein "tweakki" oli se että tiivistää kaikki kolot ja reunat silikonilla tai teipillä jotta voi sateisinakin päivinä töihin ajella.
 
Pulloteline löysi ohjaustangosta sellaisen paikan missä se ei pääse enää notkahtamaan vinoon tölkin painosta, eikä vetämään aputankoa alas ja vielä pystyy silti ohjaamaan kypärän vilkkuja vasemman käden etusormella ajon aikana.

IMG_20210415_153931.jpg
 
Tuast kuljetuxest vois jo vireon jakaa, kun ei se E600 paketti ihan piänikään ole.
Videota ei valitettavasti ole :D. Kuvan otin :D
20210415_192911.jpg

Mitä itse lautaan juuri kasattuna tulee niin ensivaikutelma on ristiriitainen... Helvetin iso ja jämäkän tuntuinen vs M365 Pro. Taka-akselilla on säätöshimmit äkkiä katsottuna. Kontrollit toimivat nätisti. Toisaalta pienet yksityiskohdat kuin valot. Ajovalon kuvio on ainakin olkkari testissä täysin naurettava ja takavalo on enemmän oranssi kuin punainen. Lokarit taas on kovaa kohtuu kiiltävää helposti naarmuuntuvaa muovia. Näytöllä ei näy virrat päällä akkuprosenttia ladatessa. Soittokello ei toimi vakiona ollenkaan. Saa nähdä mitä on ajaa. Mutta on ristiriitaiset fiilikset.

EDIT: Korjaan. Soittokello toimii mutta vaatii pirusti enemmän voimaa kuin olettaisi. Toinen veikeys. E-way app yhdistää lautaan suoraan ilman mitään ongelmia.... PAITSI ettei yhteys ole jostain syystä kunnollinen. Aka ohjleman mukaan yhteys muodostuu mutta todellisuudessa app kaatuu heti kun yrität muuttaa mitään asetuksia. Aka perus virrat päälle ja paina nappia kunnes piippaa auttoi ja data alkoi liikkumaan. Asetukset saa muutettua todella hyvin vakio ohjelmaksi aka sliding start eli mistä vauhdista moottori lähtee on säädettävä, cruisen aktivointiaika on säädettävä, teho ja sähköjarrun määrä on säädettävä, rajoittimen nopeus on säädettävä (lain sallimissa rajoissa)... Aka voit käytännössä muokata suurinta osaa asetuksista mitä esim itse muokkasin kun tein Xiaomiin custom firmiksen.

EDIT2: Vinkkejä kuljetukseen. Paketin mukana ympärillä olevat muoviset remmit eivät kestä kantamista. Meinasin lentää portaat alas selälleen koska toinen katkesi neljänteen kerrokseen tuota kantaessa. Toinen, paketti on varsin ärsyttävän muotoinen eli jos et ole masokisti... älä hae kävellen tms vaan ota suosiolla auto kuljettamiseen. Painoa kuitenkin paketilla se 24kg muistaakseni paketin mukaan.

Edit3: Holy hell that thing moves compared to the M365 Pro. Tein 200m testilenkin äkkiä. Vaatii ihan eri ajotyylin kuin Xiaomi. A, pitää muistaa mikä pää jarruttaa, B, pitää muistaa mikä pää vetää, C, hyrrävoimat tulevat esiin ja tuota pitää ajaa enemmän kuin mopoa. Mitä muihin huomioihin tulee niin jarru on säädettävissä ilman työkaluja. Kahva jämäkkä mutta itse jarru on ainakin parin jarrutuksen perusteella vaikeampi arvioida kuin Xiaomiin takajarru koska pitoa on pirusti enemmän kun kyse on etuharrusta. Lisäksi tuli mieleen, koska jarru on edessä niin miten paljon esim liukuportaista meno vaikeutuu. Xiaomin pystyi alas mennessä pitää takajarrulla paikoillaan jolloin lokari ei ottanut osumaa. Ja mitä valoon tulee niin ulkona huomattavasti parempi ja pesee Xiaomin mennen tullen.
 
Viimeksi muokattu:
Videota ei valitettavasti ole :D. Kuvan otin :D
20210415_192911.jpg

Mitä itse lautaan juuri kasattuna tulee niin ensivaikutelma on ristiriitainen... Helvetin iso ja jämäkän tuntuinen vs M365 Pro. Taka-akselilla on säätöshimmit äkkiä katsottuna. Kontrollit toimivat nätisti. Toisaalta pienet yksityiskohdat kuin valot. Ajovalon kuvio on ainakin olkkari testissä täysin naurettava ja takavalo on enemmän oranssi kuin punainen. Lokarit taas on kovaa kohtuu kiiltävää helposti naarmuuntuvaa muovia. Näytöllä ei näy virrat päällä akkuprosenttia ladatessa. Soittokello ei toimi vakiona ollenkaan. Saa nähdä mitä on ajaa. Mutta on ristiriitaiset fiilikset.

EDIT: Korjaan. Soittokello toimii mutta vaatii pirusti enemmän voimaa kuin olettaisi. Toinen veikeys. E-way app yhdistää lautaan suoraan ilman mitään ongelmia.... PAITSI ettei yhteys ole jostain syystä kunnollinen. Aka ohjleman mukaan yhteys muodostuu mutta todellisuudessa app kaatuu heti kun yrität muuttaa mitään asetuksia. Aka perus virrat päälle ja paina nappia kunnes piippaa auttoi ja data alkoi liikkumaan. Asetukset saa muutettua todella hyvin vakio ohjelmaksi aka sliding start eli mistä vauhdista moottori lähtee on säädettävä, cruisen aktivointiaika on säädettävä, teho ja sähköjarrun määrä on säädettävä, rajoittimen nopeus on säädettävä (lain sallimissa rajoissa)... Aka voit käytännössä muokata suurinta osaa asetuksista mitä esim itse muokkasin kun tein Xiaomiin custom firmiksen.

EDIT2: Vinkkejä kuljetukseen. Paketin mukana ympärillä olevat muoviset remmit eivät kestä kantamista. Meinasin lentää portaat alas selälleen koska toinen katkesi neljänteen kerrokseen tuota kantaessa. Toinen, paketti on varsin ärsyttävän muotoinen eli jos et ole masokisti... älä hae kävellen tms vaan ota suosiolla auto kuljettamiseen. Painoa kuitenkin paketilla se 24kg muistaakseni paketin mukaan.
Mitäs muuten se laturi sanoo? Virallisissa spekseissä on mainittu et 48v akku, mutta laturi olis 42v 2A? Pitääkö paikkaansa vai onko se laturi 54v kuten pitäis olla.
 
Mitäs muuten se laturi sanoo? Virallisissa spekseissä on mainittu et 48v akku, mutta laturi olis 42v 2A? Pitääkö paikkaansa vai onko se laturi 54v kuten pitäis olla.
Akuissa ainakin tällä hetkellä 48v.

Sen kokeilin että 0kmh sähkölähtö onnistuu. Aka laitetta tulee todellakin kohdella kuin mopoa. Muuten tulee vahinkoja jos unohtaa virrat päälle ja painaa vahingossa kaasua.
 
Akuissa ainakin tällä hetkellä 48v.

Sen kokeilin että 0kmh sähkölähtö onnistuu. Aka laitetta tulee todellakin kohdella kuin mopoa. Muuten tulee vahinkoja jos unohtaa virrat päälle ja painaa vahingossa kaasua.
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
 
Akuissa ainakin tällä hetkellä 48v.

Sen kokeilin että 0kmh sähkölähtö onnistuu. Aka laitetta tulee todellakin kohdella kuin mopoa. Muuten tulee vahinkoja jos unohtaa virrat päälle ja painaa vahingossa kaasua.
Oletettavasti lataus ei oo ihan 100%? Oman logiikan mukaan tossa pitäis olla 13s akku, eli täydessä latingissa pitäs olla 54,6v. Vaatii toki et laturista löytyy sit sama, oliko tossa muuntaja sisäänrakennettu lautaan vai erillinen mötikkä?
 
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
Sama setti. Mutta tuo piru keulii heti :D.

Ja on erillinen murikka. Ja akku ei täynnä. Siksi tein vain pika testauksen että toimii.
 
Sama setti. Mutta tuo piru keulii heti :D.

Ja on erillinen murikka. Ja akku ei täynnä. Siksi tein vain pika testauksen että toimii.
Jees, no raportoihan et mitä sanoo täydessä latingissa. Eiköhän se sen 54,6v oo, eikös siinä murikassakin joku merkintä oo et millä jännitteellä se lataa? Virallisten speksien 42v 2A on pakko olla väärin, mut tais siellä muutakin olla vähän pielessä....

Olikos tossa nyt täyskumirenkaat vai pelkästään sisäkumiton ilmalla täytettävä? Sehän oli kans vähän epäselvää.
 
Jees, no raportoihan et mitä sanoo täydessä latingissa. Eiköhän se sen 54,6v oo, eikös siinä murikassakin joku merkintä oo et millä jännitteellä se lataa? Virallisten speksien 42v 2A on pakko olla väärin, mut tais siellä muutakin olla vähän pielessä....

Olikos tossa nyt täyskumirenkaat vai pelkästään sisäkumiton ilmalla täytettävä? Sehän oli kans vähän epäselvää.
Ajotuntumasta päättelisin että ainakin jonkinlaiset honeycombit siellä tosiaan on. Aka rengas on osittain kennorakennetta sisältävä eikä vain porattu reikiä. Ei venttiileitä. Murikka sanoo 54.6v output. Ja tosiaan se on vielä todettava että se tuntuu. Ihan eri kiihtyvyys kuin vanhassa CW sisällä. Paljon vakaampi (toki isompikin). Vaatii tosiaan paljon enemmän "kunnioitusta" ajaessa. Ei voi vaan vetää kaasu pohjassa kanttareilta tms. Hiekalla paikoiltaan ei sudi mutta nurmella löi samantien tyhjää. Ja takana tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen abs koska täysjarrutuksessa jätti katkoviivaa asfalttiin.
 
Ajotuntumasta päättelisin että ainakin jonkinlaiset honeycombit siellä tosiaan on. Aka rengas on osittain kennorakennetta sisältävä eikä vain porattu reikiä. Ei venttiileitä. Murikka sanoo 54.6v output. Ja tosiaan se on vielä todettava että se tuntuu. Ihan eri kiihtyvyys kuin vanhassa CW sisällä. Paljon vakaampi (toki isompikin). Vaatii tosiaan paljon enemmän "kunnioitusta" ajaessa. Ei voi vaan vetää kaasu pohjassa kanttareilta tms. Hiekalla paikoiltaan ei sudi mutta nurmella löi samantien tyhjää. Ja takana tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen abs koska täysjarrutuksessa jätti katkoviivaa asfalttiin.
Joo, joku heittikin epäilystä et ne honeycombit on vaan näkymättömissä ulkonäkösyistä. Lasken kyllä ite ton miinukseks, sillä se ilmarengas on vaan niin mahdottomasti mukavampi ja ainakin M365 kanssa rangekin kasvaa ilmalla vrt solidit. Muistelisin kans et huippunopeutta kanssa menettää. Tuskin kuitenkaan vanteessa/moottorissa on valmiina venttiilille paikkaa et olis niinkin yksinkertanen homma kun sahata ne kiinteät renkaat helvettiin ja lyödä G30 Maxin tubelessit tilalle? Toki siihen joku venttiilikin pitäs sit keksiä, et ehkä menee turhan hankalaks sit. En vaan ite noitten kiinteiden ajotuntumasta oikeen välitä.

Jees, no on sitten akun puolesta kaikki kondiksessa. Taitaa venata vaan sitä et joku avaa ne tulvaportit ja sen nopeusrajotuksen saa auki. Mielenkiinnolla kans odotan et minkälaista rangea tolta sopii odottaa ns. oikeessa käytössä. Toi ilmotettu lukema kun on mitattu 60kg kuskilla, 15kmh, tasasella ilman tuulta niin se on about niin pielessä todellisuudesta kun voi vaan olla :dead:
 
E-Way E600 Max

Joo laturin ulostulo on 54.6V ja 2A. Eli kyllä sillä akuston täyteen saa. Kävin kanssa heittämässä 10km testilenkin. Kylän isoimpia mäkiä kävin testaamassa mitä m365 ei jaksanut kivuta. Tehoa kyllä löytyy mutta vaikka akusto iso niin myös prosentit juoksee silmissä kun kiipee pitkään jyrkkää mäkeä.

Tykästyin renkaisiin vaikka ovatkin sisältä kennorakennetta. Itsellä elopaino huitelee 140kg tietämillä niin eivät tuntuneet kovilta vaan oikeesti vähän joustivat. Voi olla et jollain 80kg hemmolla noi ehkä tuntuvat kovilta. Ihan surutta ajelin sepelin päällä kun ei tartte pelätä renkaan puhkeamista.

Cruise ei mielestäni ollut kovin hyvä. Sen aktivoituminen on typerä. eli jos oli määritetty 2 sekunttia niin ihan sama oliko kiihdytys vasta menossa niin kun aika tuli täyteen niin Cruise kytkeytyi päälle. Eli itselläkin kävi niin kun lähdin ylämäkeen kiihdyttään niin cruise löi päälle 10km/h vauhdista sit piti painaa uudestaan kaasua ja cruise löi päälle seuraavaksi 16km/h kohdalla. useamman kerran sai uudestaan aloittaa kaasunpainamisen et sai tavoitettua 25km/h vauhdin.

Mut kiihtyvyys on kyllä kiva. Laitteen oma paino vähän yllätti vaikka tiesin kyllä paljonko painaa. Mut kun pitää kantaa kämppään kahdet raput niin kyllä toi oikeesti painaa ettei kyllä viitti ihan kokoajan olla edestakas kantelemassa. Vaikka m365 painaa jotain 13kg ja tämä E600Max 18kg niin on toi 5kg ero iso kun lähdetään kantamaan.

PS. Akusta kului 32% 10km ajolenkillä. Mut oli täyttä testaamista. Paljon jyrkkiä ylämäkiä ja jarruttelua. Sit elopaino 140kg niin ei mikään ihme. huomenna heitän vähän perinteisemmän lenkin niin näkee todellista kulutusta.
 
Joo, joku heittikin epäilystä et ne honeycombit on vaan näkymättömissä ulkonäkösyistä. Lasken kyllä ite ton miinukseks, sillä se ilmarengas on vaan niin mahdottomasti mukavampi ja ainakin M365 kanssa rangekin kasvaa ilmalla vrt solidit. Muistelisin kans et huippunopeutta kanssa menettää. Tuskin kuitenkaan vanteessa/moottorissa on valmiina venttiilille paikkaa et olis niinkin yksinkertanen homma kun sahata ne kiinteät renkaat helvettiin ja lyödä G30 Maxin tubelessit tilalle? Toki siihen joku venttiilikin pitäs sit keksiä, et ehkä menee turhan hankalaks sit. En vaan ite noitten kiinteiden ajotuntumasta oikeen välitä.

Jees, no on sitten akun puolesta kaikki kondiksessa. Taitaa venata vaan sitä et joku avaa ne tulvaportit ja sen nopeusrajotuksen saa auki. Mielenkiinnolla kans odotan et minkälaista rangea tolta sopii odottaa ns. oikeessa käytössä. Toi ilmotettu lukema kun on mitattu 60kg kuskilla, 15kmh, tasasella ilman tuulta niin se on about niin pielessä todellisuudesta kun voi vaan olla :dead:
En tiedä, vertaisin tämän hetken tuntumaa aikalailla samantyyppiseksi kuin M365. Ja noiden pitäisi vielä pehmetä vähän ajan kuluessa. Jos tosiaan ovat ns oikeat honeycombit niin sanoisin plussaksi vaikka ilmarengas on aina ilmarengas. Oikea honeycomb kun ei ole vain pelkkää reikää kumin sisällä vaan siellä on selkeä rakenne joka on suunniteltu joustamaan terävissä osumissa ja pitämään rengas jäykkänä normi ajossa. Samaa tekniikkaa kuin mitä autojen renkaisiin tulossa kadulle pikkuhiljaa. Armeijavehkeissähän noita ymmärtääkseni on jo. Nuo ovat takuulla simppelimpää designia vs full on honeycomb renkaat mutta jo semi hyvä design pitäisi olla varsin hyvä kompromissi ilmakumin ja täyskumin välillä ollen huomattavasti joustavampi kuin perus täyskumi jossa reikiä läpi.

Painoa tuolla tosiaan on ja itsekin sen kyllä huomasin kun kannoin neljänteen kerrokseen. Ei kyllä itselle mikään ongelma mutta jos olet kevyempi/et niin vahva niin kannattaa ottaa huomioon. Cruisen laitoin 3s kuten oli Xiaomissa CW:ssä. En huomannut moista käytöstä. Voisiko tuo paino olla se ero että itse ehdin kiihdyttää siihen 25kmh nopeammin ja laite huomaa yhä kiihtyvänsä tarpeeksi kovaa ettei cruisea aktivoida tms. Itsellä painoa ilman reppua yms se n.75kg.
 
Joo itsellä toi Cruise ongelma ilmeentyi juuri ylämäessä. Voi olla et kiihtyvyys oli liian hidasta. Huomenna testaillaan lisää ja haetaan sopivaa aikaa aktivoitumiselle.
 
En tiedä, vertaisin tämän hetken tuntumaa aikalailla samantyyppiseksi kuin M365. Ja noiden pitäisi vielä pehmetä vähän ajan kuluessa. Jos tosiaan ovat ns oikeat honeycombit niin sanoisin plussaksi vaikka ilmarengas on aina ilmarengas. Oikea honeycomb kun ei ole vain pelkkää reikää kumin sisällä vaan siellä on selkeä rakenne joka on suunniteltu joustamaan terävissä osumissa ja pitämään rengas jäykkänä normi ajossa. Samaa tekniikkaa kuin mitä autojen renkaisiin tulossa kadulle pikkuhiljaa. Armeijavehkeissähän noita ymmärtääkseni on jo. Nuo ovat takuulla simppelimpää designia vs full on honeycomb renkaat mutta jo semi hyvä design pitäisi olla varsin hyvä kompromissi ilmakumin ja täyskumin välillä ollen huomattavasti joustavampi kuin perus täyskumi jossa reikiä läpi.

Painoa tuolla tosiaan on ja itsekin sen kyllä huomasin kun kannoin neljänteen kerrokseen. Ei kyllä itselle mikään ongelma mutta jos olet kevyempi/et niin vahva niin kannattaa ottaa huomioon. Cruisen laitoin 3s kuten oli Xiaomissa CW:ssä. En huomannut moista käytöstä. Voisiko tuo paino olla se ero että itse ehdin kiihdyttää siihen 25kmh nopeammin ja laite huomaa yhä kiihtyvänsä tarpeeksi kovaa ettei cruisea aktivoida tms. Itsellä painoa ilman reppua yms se n.75kg.
Joo, pitäs kyllä päästä ihan testaamaan miltä ne tuntuu ajaessa. M365 kanssa nyt kerinny tottumaan 10" ilmarenkaiden tuntumaan ja se on ihan eri mitä ne 8.5" oli. Toki tää nyt ei oo tän hetken murhe kun suurin jännitys nykyhetkellä on se et jaksaako joku alkaa ton firmistä sörkkimään tai xiaoflasheriin kehittelemään tukea. Oikeastaan ainut kysymys enää, toki rangekin kiinnostaa jne. Kaupunkiajossahan 25kmh riittää varsin hyvin, mut jos ihan huvikseen lähtee lenkkiä heittämään missä on pitkiä suoria niin siinä se 25kmh tuntuu kyllä jo auttamattoman hitaalta. Painon nyt ei luulis olevan ongelma, ei tota tarvi kun rappusia kantaa ja se n. 25kg menee kyllä ellei aivan täysin naru äijä ole.

Mielenkiintonen värkki kyllä kieltämättä, jos softapuoli saadaan vaan läväytettyä auki ja osat kestää niin lienee ihan turvallista todeta et mahdollisesti yks paras mahdollinen vaihtoehto minkä voi suoraan paketista suomesta tilattuna nostaa. Toki vastapainona Max G30 on sen 500€ just nyt uutena ja nordbot myy siihen suoraan käyvää 48V akkua johonkin 400€ pintaan. Toki maksaa enemmän, mut se akku on isompi (21Ah) ja plussapuolena se et se toinen akku jää ylimääräseks, kunhan se G30 Rita tulee saataville niin jos olis oikeen kova äijä niin sen liittäis siihen kylkeen, toki laudan paino tässä vaiheessa on jo siellä 30kg kieppeillä ja sit ei enää kummasti nauratakkaan, mut nopeutta ja rangea löytyy aivan varmasti riittävästi siinä vaiheessa :rofl:

Kolmas vaihtoehto noi aliexpressin väkivaltavehkeet, reilulla tonnilla sellanen värkki et poliisit takavarikoi laudan heti nähdessään tai vaihtoehtosesti sopivasta nopeudesta äkillinen vauhdin pysähtyminen ja etutangon yli lennettyä suoraan sairaalaan, tai hautaan. Taidan lopettaa noiden kattomisen tähän paikkaan ettei käy huonosti.
 
Vaatii ihan eri ajotyylin kuin Xiaomi. A, pitää muistaa mikä pää jarruttaa, B, pitää muistaa mikä pää vetää, C, hyrrävoimat tulevat esiin ja tuota pitää ajaa enemmän kuin mopoa. Mitä muihin huomioihin tulee niin jarru on säädettävissä ilman työkaluja. Kahva jämäkkä mutta itse jarru on ainakin parin jarrutuksen perusteella vaikeampi arvioida kuin Xiaomiin takajarru koska pitoa on pirusti enemmän kun kyse on etuharrusta.
Sillä oletuksella, että tuo on fyysisesti hyvin samankaltainen kuin G30, niin eikös olekin aika miellyttävä? Onhan se jollain tavalla kankeampi kuin pikkupotkulauta, mutta tuntuu vastaavasti ihan oikealta ajoneuvolta. Jonkinlainen tunne hyrrävoimastakin tosiaan jo on, kun pyörät eivät ole ihan lankarullan kokoiset. Lisäksi se lisäpaino on näiden tapauksessa lähinnä siellä lattiassa, mikä tekee jämäkämmäksi kuin pelkät 10 tuuman pyörät tekisivät kevyemmän ja/tai kevyempipohjaisen ajokin.

Se painoero 13-14 kilosta 18-19 kiloon on enemmän kuin arvaisi. Eikä se ole siitä kiinni, ettei raavas lyhyt ja läski aikuinen mies jaksaisi kantaa, vaan jälkimmäisessä on jo vaivaksi asti hitausmomenttia käänneltäväksi, oli laite sitten talutettavana, vetolaukkuna tai kannossa. Voisin arvata, että ihan sama koettu ero olisi näissä 60-kiloisen tai 120-kiloisen bodarin käsittelyssä.
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
Yleisen kanssaihmisten turvallisuuden takia(ja jotta vältetään kauhujen lapsiperheen tavoin paskomasta asioita) ei tietenkään ole aivan soveliasta pitää ajovirtaa kytkettynä sähköajoneuvoa sisätiloissa talutettaessa. Tähänhän ei mitenkään selkeästi pelkkä potkustarttimoodi auttaisikaan, koska se voi olla säädetty sen verran hitaalle rajanopeudelle, että lähtee taluttaessa helposti liikkeelle.
 
Yleisen kanssaihmisten turvallisuuden takia(ja jotta vältetään kauhujen lapsiperheen tavoin paskomasta asioita) ei tietenkään ole aivan soveliasta pitää ajovirtaa kytkettynä sähköajoneuvoa sisätiloissa talutettaessa. Tähänhän ei mitenkään selkeästi pelkkä potkustarttimoodi auttaisikaan, koska se voi olla säädetty sen verran hitaalle rajanopeudelle, että lähtee taluttaessa helposti liikkeelle.
Tää kans herätti vähän ihmetystä, miks siinä laitteessa täytyy olla virrat päällä sisätiloissa kun se kirjaimellisesti käynnistyy sit pihalla nappia painamalla ja on lähtövalmiina sekunissa? Ellei sit oo joku sellanen ratkasu sisässä et säätää nopeusrajotuksen aina käynnistäessä jonkun applikaation kautta, ja ilman sitä rajotus on aina 25, mutta ei nyt senkään luulis olevan kovin iso vaiva suorittaa siellä pihalla.
 
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista.

Hienokseltaan asiaan liittyvänä, lisää vahvaa suorittamista DNA:lta:

Kun ei vielä ollut pipoa kummempaa päänsuojaa, tilailin DNA:lta kevytpotan ensin tietty oleellista yksityiskohtaa, eli kokoa tiedusteltuani.
"Siinä on säätövaraa" oli vastaus, jolloin kyselin kumpaa vaihtoehdoista (54-57cm vai 57-61cm) heidän myymänsä on, kun ei ole mainittu eikä tilatessakaan sitä kysytä.
Lupasivat selvittää ja soittaa takaisin, jolloin naureskellen veikkasin tulevankin vastauksen olevan luokkaa "Siinä on säätövaraa". :cautious:

Kauaa ei mennyt soittoa odotellessa ja vastaus oli sananmukaisesti "Siinä on säätövaraa"! o_O

Tiedoksi tuotteesta mahdollisesti muille kiinnostuneille: Koko ei ollut kumpikaan Wittin ilmoittamista, vaan 54-58cm.
Pitää kokeilla mahtuuko tuon kanssa mitään päähinettä alkukevään ja loppusyksyn koleampia kelejä varten. Jos ei mahdu, palautukseen menee.

Ja niin, Livall lienee(?) se oikea valmistaja, mutta näitä Wittin versioita DNA kauppaa. Eikä ole saanut vieläkään kokoa kauppansa sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä pitäisi olla sopivaa. CRC BikeFix renkaanpaikkausaine 150ml | Motonet Oy

Itse ajattelin tuota laittaa jos ei parempia ehdotuksia tule. Oma Pro 2 vielä matkalla.

Millaista vaijerilukkoa suositellaan? Kauppareissun ajaksi olisi mukava saada vakuutuksen vuoksi lukittua pylväseen tms.

Mielummin U-lukko kuin halpisvaijeri. Esim. Kryptoniten lisälenkillinen voisi olla hyvä.
Itselläni tosin on Abus Mini lisävaijerilla ja se on tähän asti toiminut hyvin. Kulkee mukanakin kivasti, mutta tuo vaijeriosuus on sen heikoin lenkki.

Lukothan suojaavat vain epähuomiossa kulkupelistään erehtyneitä viemästä kyytiä, mutta ainahan se on epärehellisille kiusaa ja hidastetta kiva olla.
Jätetään nyt LPL sun muut extremejutut tästä pois...
 
Tiedoksi tuotteesta mahdollisesti muille kiinnostuneille: Koko ei ollut kumpikaan Wittin ilmoittamista, vaan 54-58cm.
Pitää kokeilla mahtuuko tuon kanssa mitään päähinettä alkukevään ja loppusyksyn koleampia kelejä varten. Jos ei mahdu, palautukseen menee.
Vähän heikompaa hiihtokenkää siis myynnissä. 54-57 tai 54-58 on sellainen pienemmän päänupin koko, ei nyt mikään pikkunassikoiden mutta ei sinnepäinkään sovi kovin suurelle osalle aikuisista. 57-61 on aika tarkkaan määritelty Homo Sovieticus aikuisten koko, joka sopii tai ei sovi. Sekään ei todellakaan kata koko kohderyhmää eli jää premiumia kovasti myymättä jos on käytännössä yksi koko tarjolla. Minulla ei ole mikään kovin iso pää, mutta 61-62 sentin maksimimitalle ilmoitetut potat mahtuvat jos mahtuvat melko niukasti hiukset päässä. Jos ajaisi päänahan uusnatsiksi, menisi varmaan vielä ohuella villakypäräpipolla. Parempi kai näin päin, ettei näytä Super Marion sienimieheltä. :smoke:
 
Meneekö teillä kenkä/kengät paskaiseksi kun siirtelette potkulautaa parempaan asentoon esim. kauppajonossa tai muuten?

Itse siirrän potkulautaa aina oikealla jalalla laudan pohjasta nostamalla ja toi MAX-G30 pohjan kennorakenne kerää hitosti paskaa pohjaan.

Tänään pitäisi käydä hakemassa Biltemasta brikettejä ja saa nähdä miten saan brikettipussin tarpeeksi tiukasti kiinni laudan dekkiin ja pystyputkeen. Täytyy varmaan ottaa pari mustekalaa mukaan ja yrittää laittaa niillä jotenkin kiinni.
 
Kysymys muille E600 jo omistaville. Mitä teillä näyttää mittari max nopeudella? Itse muistelisin että eilen olisi ollut 25kmh mittari ja nyt työmatkalla jatkuva 24kmh mittarin mukaan.

Mitä ajettavuuteen tulee... Jostain syystä kiikkerämpi kallistuksen suhteen vs muut akselit ja tämä pitää tiedostaa ajaessa. Ja teho/nopeus: tehoa niin että 75kg+läppärilaukku päällä ei vauhti laskenut edes jyrkimmässä mäessä reittillä alle mittarin max 24kmh. Lisäksi ei havaittu cruisen kanssa ongelmia. Lisänä jostain syystä ainakaan itsellä ei ole generatiivista jarrua vakiona päällä kun annat rullata kaasu pois päältä.

Edit: ja ei mene kengät paskaisiksi jos lautta on kuiva ja kallistat lautaa/kevennät perää ja työnnät laudan sivuttain.

EDIT2: Jo tässä vaiheessa renkaiden huomaa joustavan tarpeeksi ainakin omaan makuun. Ei hakannut näpeille ja töyssyt eivät tuntuneet pahalta. Saa nähdä miten paljon kumin ominaisuudet kun saavat kilometrejä alleen. Lisänä miten paljon jarrun toiminta muuttuu kun palat ja pinnat saavat hiukan tehokkaampaa käyttöä ja pinnat aukeavat. Tällä hetkellä jarru pysäyttää ihan hyvin mutta vaatii kyllä rajua voimankäyttöä vs Xiaomin takalevy mikä ei tosin sinällään yllätä etupään paremman pidon ja itse rummun koon huomoiden verratessa Xiaomin levyn kokoon renkaan kokoon verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli aiemmin ostettua DNA:lta Segway E22E-sähköpotkulauta edukkaaseen n. 200€:n hintaan. Onko kellään kokemusta tuohon saatavasta lisäakusta ja sen hyödyllisyydestä? Mistä lisäakku kannattaisi tilata?
 
Meinasi valahtaa löysät housuun, kun kävin äsken kauppareissulla ja painelin menemään tutulla kotitiellä normaalisti kahva pohjassa tulevaan risteykseen.

Ei sitten tullutkaan tuttua moottorijarrusta, koska olin eilen räpeltänyt vahingossa cruise controllin päälle ja lauta vaan paineli menemään ja meinasi tulla himpun verran kiire painaa hätäjarrua ennen kuin pamahtaa risteävän liikenteen sekaan tietämättä tuleeko sieltä autoa eteen vai ei.

Ihmettelen mitä hiton hyötyä tuosta cruise controllista oikein on. Sehän on hengenvaarallinen, kun sen kanssa ajaessa ei pysty himmailemaan kaasun ja jarrun kanssa millintarkasti omaa ajoaan.
 
Meinasi valahtaa löysät housuun, kun kävin äsken kauppareissulla ja painelin menemään tutulla kotitiellä normaalisti kahva pohjassa tulevaan risteykseen.

Ei sitten tullutkaan tuttua moottorijarrusta, koska olin eilen räpeltänyt vahingossa cruise controllin päälle ja lauta vaan paineli menemään ja meinasi tulla himpun verran kiire painaa hätäjarrua ennen kuin pamahtaa risteävän liikenteen sekaan tietämättä tuleeko sieltä autoa eteen vai ei.

Ihmettelen mitä hiton hyötyä tuosta cruise controllista oikein on. Sehän on hengenvaarallinen, kun sen kanssa ajaessa ei pysty himmailemaan kaasun ja jarrun kanssa millintarkasti omaa ajoaan.
Sehän on pirun kätevä. Ei peukalo joudu rasituksille jäykkien Kevlar hanskojen kanssa. Ja disabloituu jarrulla sekä kaasua hipaisemalla.
 
Sehän on pirun kätevä. Ei peukalo joudu rasituksille jäykkien Kevlar hanskojen kanssa. Ja disabloituu jarrulla sekä kaasua hipaisemalla.
Toimii varmaan jossain kilometrin suoralla, jossa ei tarvitse väistellä liikennettä, eikä tie ole huonossa kunnossa.

Kaupunkiajossa ihan tarpeeton ja hengenvaarallinen.

Itse jarrutan pääasiassa moottorijarrutuksella ja kahvalla vasta tarpeen tullen.

Kaupunkiajossa tulee kuitenkin koko ajan vastaan kanttareita, kuoppia, ihmisiä ja muuta liikennettä, jolloin ei ole mitään järkeä pitää cruise controllia päällä, kun se aktivoituu muutenkin vasta jonkin ajan päästä ja sen pientä piipausta ei välttämättä edes kuule, kuten minulle kävi äsken.
 
Toimii varmaan jossain kilometrin suoralla, jossa ei tarvitse väistellä liikennettä, eikä tie ole huonossa kunnossa.

Kaupunkiajossa ihan tarpeeton ja hengenvaarallinen.

Itse jarrutan pääasiassa moottorijarrutuksella ja kahvalla vasta tarpeen tullen.

Kaupunkiajossa tulee kuitenkin koko ajan vastaan kanttareita, kuoppia, ihmisiä ja muuta liikennettä, jolloin ei ole mitään järkeä pitää cruise controllia päällä, kun se aktivoituu muutenkin vasta jonkin ajan päästä ja sen pientä piipausta ei välttämättä edes kuule, kuten minulle kävi äsken.
No eikös tuo nyt ole aika itsestäänselvyys? Harvemmin autollakaan ajellessa tulee laitettua cruisea päälle taajamassa. Kyllä se on maantielle tarkoitettu ominaisuus.
 
No eikös tuo nyt ole aika itsestäänselvyys? Harvemmin autollakaan ajellessa tulee laitettua cruisea päälle taajamassa. Kyllä se on maantielle tarkoitettu ominaisuus.
Tuo ehkä vaikuttaa. Itse ajan autollakin cruise päällä about ihan missä vain. Tottunut sen päällä oloon ja esim jos haluan laudalla moottorijarruttaa niin pieni kaasun hipaisu ja ollaan moottorijarrulla. Eipä sillä että vakio asetuksilla ainakaan omassa E600:ssa moinen olisi päällä. Pitää tutkia kun pääsee töistä.
 
Joo 24km/h ja risat näytti omakin E600 Max kun ajeli kaasu pohjassa. Tarttee verrata GPSn kanssa et mikä on todellinen vauhti.
 
Joo 24km/h ja risat näytti omakin E600 Max kun ajeli kaasu pohjassa. Tarttee verrata GPSn kanssa et mikä on todellinen vauhti.
MAX-G30 mittari näyttää ainakin 30km/h nopeudessa kolme kilsaa liikaa, kun mittasin autoille tarkoitetussa tiellä olevassa mittauspisteessä.
 
Tuli aiemmin ostettua DNA:lta Segway E22E-sähköpotkulauta edukkaaseen n. 200€:n hintaan. Onko kellään kokemusta tuohon saatavasta lisäakusta ja sen hyödyllisyydestä? Mistä lisäakku kannattaisi tilata?
Eilen tuli viesti vastaan, missä kehui tuota lisäakkua, yhteisrange taisi olla 45km? Itsellä ei mitään hajua.

On kyllä ollut halpa lankku, nyt dna:lla näyttäisi olevan melkein 500.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom