No joo, myönnettäköön rehellisyyden nimessä, että tietenkin hyvä ilmaton rengas on ihan eri asia kuin vinyylilevyn liukas "vanerikiekko". Toisella näistä voisi jopa harkita ajavansa. Kuitenkin kevyessä jousittamattomassa ajoneuvossa tietää ilman koeajojakin, että ei ole korvike ilmarenkaalle.
Pitäis kuitenkin päästä nollalla itse aiheuttamattomalla yksin kaatumisella laskennallisesti muutamia satoja vuosia, jotta haluaa moisilla ajaa. Jos leukaluu menee poikki ja keitot tulee tutuiksi, niin se saisi olla ihan oma vika, kiitos.
Kävin juuri kokeeksi vääntämällä G30:n jarrua pari pykälää tiukemmalle peukalovoimin. Saattaa vaimolla jäädä tekemättä, mutta ajelee sen verran nätisti ettei jarruhihnoista katoa milliä yhdellä reissulla.
Oli ihan normaalisäädössä, jolla on ajettu. Jos alkaisi enemmän jumittaa, työkaluksi riittää perus Victorinox tai sopivan kokoinen Ikeamallinen 5 gramman peltikiintoavain teipillä johonkin jemmaan. Ei siis ole ongelma, että säätö tapahtuu vaijerin alapäästä.
Xiaomissa ei tosiaan onnistuisi, Augmentissahan vissiin sama rakenne, ellei sama osa. Onhan siinä Augmentin kahvassa periaatteessa lisäpikasäätö, mutta siinähän pitää olla säätövaraa siinä vaiheessa kuin kenttäsäädön tarve tulee. Eikä tämä auta jos alkaa oikeasti temppuilla eli ei ole pelkästään kahvan säädöstä kiinni vaan satula alkaa kammeta. Satula todella on melkoinen peräpukama omatarvemekaanikolle. Pajalla työpöydän ja viilapenkin vieressä hyvässä valossa työkaluseinän sivussa kiroilin hyvän tovin, vaikka en pidä itseäni täysin tampiona. Erittäin ikävä kaupunkiasunnon laminaatilla istuen. Kymmenes menisi varmaan ihan kohtuudella siinäkin, kun on oikeat avaimet varattuna ja ranneliike kohdallaan.
Sanopa muuta. Ei minua juuri levyjarru innosta, mutta olen tullut hyvin pienesti jo vanhaksi ja käsitän senkin ratkaisun joissakin tapauksissa. Mainittakoon juuri sähköpotkulauta, jossa ei kovin suuria energioita tarvitse haihduttaa ja kurattomuus on tärkeää, tai pienen henkilöauton takajarrut, jotka myös "ehkä" kestävät sen kuumuuden. On siinä tiettyjä etuja, etenkin epämääräisen liukusatulan ongelmiin verrattuna. Tietty nelimäntäinen hydraulinen kiinteä satula olis ihan jees, hiilikuitulevyillä. Joku raja kuitenkin tuhlaamiseenkin. Ei saunan sytyttämiseen tarvita liekinheitintä tai rottaan metsästyskivääriä.
Harmillisesti olen Android-homoja. Tutkimustuloksesi kiinnostaa silti tietysti myös omakohtaisesti sen lisäksi, että ihmiskunnan etua tässä ajatellaan.