Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Vaikuttaa hyvältä tuo Abus, lisävaijerin koen käytännöllisemmäksi kuin tuo lisälenkki.

Onko näistä toinen oleellisesti parempi vai haenko Motonetistä paremman saatavuuden vuoksi


Kryptonite tuon Motonetin linkin takana vaikutti jopa paremmalta kuin oma Abus Mini, eikä ollut edes liialla hinnalla pilattu. :thumbsup:
 
Juu toki mutta ihan mielenkiinnosta että minkalaisia asenteita on tullut eteen ja mikä on yleinen kanta ollut muilla, en yleensä turhia kelloa soittele ellei ole juuri koiraa pitkässä hihnassa tai muuta muuttujaa kuten lapsia tms vaan otan leveän linjan ja vedän ohi vain. Itse tosiaa en liikoja soittele koska itse välillä säikyn enemmän kelloa kuin itse fillaria tms jos ei ihan vierestä mene ja kokenut paremmaksi vetää pienimmän haitan periaatteella tarpeeksi suurella välimatkalla ohi vaan ja sillä selvä.

Turhaan en myöskään soittele ja nopeutta vähennän myös, jos siihen tuntuu minkään vertaa olevan aihetta. Jotkut vaan ei ymmärrä ottaa huomioon muita:
Edellä nainen pienen "asustekoiran" kanssa hihna pitkänä. Emäntä käveli jakakäytävällä talon seinää viistäen ja nelijalkainen koriste parkkeerattuja autoja nuuskimassa. Hihna siis sulki sekä jalkakäytävän että kevyen liikenteen väylän. Kauempaa jo kilautin kelloa ja lähemmäksi tullessa olin lähes kävelyvauhtiin hidastanut, mutta hihna ei vaan lyhentynyt. Kilautin kelloa uudestaan, jolloin nainen alkoi huutamaan, että hän kuuli kyllä, mutta minun pitäisi käyttää ajorataa siinä kuin autotkin. En ehtinyt edes vastata, kun vastaantulevan pariskunnan koirantaluttaja tokaisi "Turpa kiinni s....nan Karen ja hihna lyhyeksi!". Nauru haittasi yllättävän paljon ajamista kotimatkan lopulla. :rofl:
 
Ymmärsinkö nyt oikein? Eli et ollut laudan päällä ja jarrukahva pohjassa antaa kevyesti periksi? Eihän siinä niin surkea jarru voi olla tai sitten se ei ole lähelläkään säädöissä. Onhan pelkän laudan painolla pysyttävä pyörä lukossa, muuten et lautaa pysäytä varsinkaan alamäessä mitenkään.


Aiheuttaako tämä tuossa laudassa jotain akuuttia ongelmaa pahemmin kuin muissa?
Muovista on muissakin ja tottakai, se voi hajota. Mutta kun puhutaan kuitenkin varmistuksesta, ei sen pettäminen suoraan kyllä pitäisi aiheuttaa ongelmia. Muutoinkin todennäköisin hetki rikkoa tuollaisia on siinä kohdassa kun lukitusta avaa tai lukitsee. Tämän jälkeen pitäisi tiedostaa asia ja ajella kotiin vähän varovaisemmin. Tai jos laudassa on laukku niin riittävän iso nippuside riittää jo pelastamaan tilanteen eikä tarvitse murehtia ihan heti asiaa.

Itse olisin huolissani monesta muusta asiasta enemmän kuin tuollaisesta. Puhutaan kuitenkin edelleen varsin uudesta tuoteryhmästä eikä läheskään kaikilla ole varmasti ajatustakaan, miten noita tulisi huoltaa. Samaan aikaan havitellaan reiluja nopeuksia niin jossain kohdassa vahinkoja sattuu varmasti.
Joutui aika voimalla kahvaa puristamaan että pysyi paikoillaan. En tiedä, voi olla että olen ns kunnon hydraulilevyjen pilaama ja muiden mielestä ihan normi jarrupaine.

Mitä tuohon klipsiin tulee niin jos on monessa muussakin muovia niin uhm... Ei helvetti. Pieni osa, varsin iso merkitys sentin parin säästöstä.

Ja mitä Kia vs BMW tilanteeseen tulee. Toisella sentään pääsee perille koska sähköt tms eivät ole pettäneet... Ja se on Kia (Stinger oli oikeasti hauska kippo viedä) ;). Ja joskus tosiaan pieni on kaunista. Tiedän useita superautojen omistajia joilla on Fiesta ST:t normi kulkineina koska ne ovat hauskempiä kuin Ferrarit, Lambot yms laillisissa nopeuksissa. Ei siis turha suoraan lytätä Xiaomia. Molemmilla puolensa ja paikkansa. Ja esim itse en kahdesti miettisi ja ottaisin sen missä on takuu.
 
Viimeksi muokattu:
Launtaina (17.4) sain tuon Augment ES 210 LR

Ranskalaisilla viivoilla kommentteja:

Positiiviset:
- Todella pehmeää kyytiä verrattuna vuokra potkulautoihin
* Asfaltilla kyyti on tasaista ja mukavaa
* Hiekalla pieni tärinä. Tärinä on huomattavasti vähäisempää kuin cyclocross pyörällä (felt x65)
- Lauta kulkee käytännössä 25km/h (mittarin mukaan) melkein kaikki ylämäet ja erittäin jyrkissä mäissä saattaa vauhti tipahtaa 20km/h (en uskonut että olisi päässy edes ylös)

Negatiiviset:
- Kaasukahvassa peukalo vähän väsyy. Johtunee siitä että kaasu aika keskellä tankoa ja pidän aika ulkolaidassa käsiä. (tämä helpottuu, jos käyttää vakionopeuden säädintä)
- Säätömahdollisuudet aika rajalliset.
* Vakionopeuden säädin käytössä tai ei
* Valot
* Tehotasot
* eABS teho

Kuskin tiedot:
- 175cm
- 75kg (ajon aikana varmaan 80kg)

Muuta:
Range kiinnostaisi selvittää, mutta ei ole vielä ollut aikaa ajaa akkua tyhjäksi. Toistaiseksi pisin matka minkä olen ajanut oli noin 16km ja sovellus näytti akulle 52% ja näyttö näytti 2/5 palkkia.
 
Joutui aika voimalla kahvaa puristamaan että pysyi paikoillaan. En tiedä, voi olla että olen ns kunnon hydraulilevyjen pilaama ja muiden mielestä ihan normi jarrupaine.

Sulla ei kyllä ole jarru säädöissä. Itse säädin niin että laudasta virrat pois ettei moottorijarrutusta tule. Sit lähtee lasketteleemaan alamäkeä ja säädin jarrun niin että pelkällä etujarrulla pystyy myös pysähtymään.
 
Sulla ei kyllä ole jarru säädöissä. Itse säädin niin että laudasta virrat pois ettei moottorijarrutusta tule. Sit lähtee lasketteleemaan alamäkeä ja säädin jarrun niin että pelkällä etujarrulla pystyy myös pysähtymään.
On jokunen rumpujarru tullut säädettyä. Ja noissa ei ole muuta kuin bitepointin säätö eikä esim palojen etäisyyden säätöä tai muita säätöjä eli ei väliä missä kohtaa liikerataa kahva ottaa ns kunnolla kiinni, kunhan varmasti mahtuu ottamaan ja kahvaa voi puristaa koko käden voimin. Kyllä tuo lauta pelkällä jarrulla pysähtyy... Mutta ei tuo kovin eeppinen teholtaan ole. Olen vain perkeleen hemmoteltu isoilla nelimäntäjarruilla pyörässä ja autossakin on jarrut mallia herkät eli aivot ovat tottuneet että laite kun laite pysähtyy kohtuu pienellä voimalla. Sanoisin että vanha Solifer SM on omassa ajoneuvokirjossa samaa kastia. Ei pelkoa stongan yli lentämisestä mutta pysähtyy kyllä. Kuplassa taas oli hydraulirummut edessä ja takana ja niiden koko oli iso vs vanteen koko joten ei reilu vertailu.
 
Launtaina (17.4) sain tuon Augment ES 210 LR
.....
Range kiinnostaisi selvittää, mutta ei ole vielä ollut aikaa ajaa akkua tyhjäksi. Toistaiseksi pisin matka minkä olen ajanut oli noin 16km ja sovellus näytti akulle 52% ja näyttö näytti 2/5 palkkia.

Jos yhtään sama kuin omassa xiaomissa niin akun mennessä alle 50% niin ohjelmallisesti tehot laskee alas ja akku alkaa hupenemaan todella nopeasti.
 
Jos yhtään sama kuin omassa xiaomissa niin akun mennessä alle 50% niin ohjelmallisesti tehot laskee alas ja akku alkaa hupenemaan todella nopeasti.
Toi on vähän "ominaisuus" näissä vehkeissä. Akun jännite tippuu mitä tyhjemmäks se menee ja Xiaomeissa on oman käsityksen mukaan olemassa vaan yks virtaraja mitä voi säätää. Ei tarvi kovinkaan paljoa sähköstä ymmärtää et hiffaa et 42v 25A tuottaa enemmän virtaa kun 36v 25A, mikä näkyy kyllä tehoissa ja nopeudessa.
 
Ei äkkinäisen silmiin sattunut Augmentin alekoodia tälle keväällä. Viime syksynähän oli 15% ale, sattuisiko tälle keväälle vastaavaa olemaan tiedossa?
 
Ei malttaisi millään odottaa omaa lautaa, jonka siis tilasin viikko sitten sunnuntaina. Maanantaina lähti liikkeelle Puolasta, tiistain ja keskiviikon välisenä yönä saapui tänne. Nyt on maannut tuossa linnuntietä 5km päässä jollain pakettiterminaalilla siitä lähtien. Kovasti odottelin sitä jo keskiviikoksi, kun kerran yöllä oli tänne jo saapunut ja aamulla tuon päivityksen bongasin seurannasta. Torstain ja perjantainkin vietin tiukasti kotona, että en vaan missaa lähettiä - jota ei sitten koskaan kuitenkaan kuulunut. Lauantaina laitoin sähköpostia pakettifirmalle (DPD). Tänään koitin soittaa asiakaspalveluun, mutta sieltä sanotaan vain että palvelu on tavallista ruuhkaisempi eikä pääse edes jonoon.

No, ei voi mitään. Ei vaan tosiaan millään malttaisi odottaa ja tuntuu uskomattomalta että lauta liikahtaa Puolasta tänne asti reilussa vuorokaudessa, mutta sitten viimeisen 5km kiikuttamiseen menee viikko. Kypärän, Xiaomin sähköpumpun ja Kryptoniten pienen U-lukon olenkin jo hankkinut, nekin kaikki eri verkkokaupoista ja kaikki jo perillä totta kai... Odottavan aika on pitkä.
 
onko potkulaudan vetotavalla merkitystä aloittelijan kannalta :hmm: mulle tuolla ei ole väliä, mutta vaimokin tuolla mahdollisesti ajaa, eikä hänellä ole mitään tuntumaa ko, laitteisiin.
 
onko potkulaudan vetotavalla merkitystä aloittelijan kannalta :hmm: mulle tuolla ei ole väliä, mutta vaimokin tuolla mahdollisesti ajaa, eikä hänellä ole mitään tuntumaa ko, laitteisiin.
Voi olla että vaimon naama säilyy nätimpänä takavetoisella, jos tuntuma puuttuu täysin.
 
Ei malttaisi millään odottaa omaa lautaa, jonka siis tilasin viikko sitten sunnuntaina. Maanantaina lähti liikkeelle Puolasta, tiistain ja keskiviikon välisenä yönä saapui tänne. Nyt on maannut tuossa linnuntietä 5km päässä jollain pakettiterminaalilla siitä lähtien. Kovasti odottelin sitä jo keskiviikoksi, kun kerran yöllä oli tänne jo saapunut ja aamulla tuon päivityksen bongasin seurannasta. Torstain ja perjantainkin vietin tiukasti kotona, että en vaan missaa lähettiä - jota ei sitten koskaan kuitenkaan kuulunut. Lauantaina laitoin sähköpostia pakettifirmalle (DPD). Tänään koitin soittaa asiakaspalveluun, mutta sieltä sanotaan vain että palvelu on tavallista ruuhkaisempi eikä pääse edes jonoon.

No, ei voi mitään. Ei vaan tosiaan millään malttaisi odottaa ja tuntuu uskomattomalta että lauta liikahtaa Puolasta tänne asti reilussa vuorokaudessa, mutta sitten viimeisen 5km kiikuttamiseen menee viikko. Kypärän, Xiaomin sähköpumpun ja Kryptoniten pienen U-lukon olenkin jo hankkinut, nekin kaikki eri verkkokaupoista ja kaikki jo perillä totta kai... Odottavan aika on pitkä.
Itse tilasin viime viikon tiistaina ja lähti myös silloin liikkeelle Puolasta. Postnordin seuranta lupailee nyt toimitusta huomiselle. Tällä hetkellä paketti on Vantaalla.

Kannattaa ottaa yhteyttä Postnordin asiakaspalveluun, joka siis hoitaa DPD lähetykset Suomessa. Paketit voi noutaa myös noista terminaaleista.
 
Viimeksi muokattu:
Xiaomin ilmapumppua DNA:lta tarjouksessa 39€, mutta toimitus vasta 2-3viikon päästä:
Kiitti tästä, tuli laitettua tilaukseen vaikka joutuukin venailemaan
Kyllä se taitaa enemmän watteja eli tehoa tuottaa :wtf: p=u*i
Joo meni se termi siitä sekasin, ymmärsit kuitenkin mitä tarkotin
 
Onkos kellään kokemuksia (enempää ku ketjussa jo olleet) Unagin E500 laudasta?
Houkuttelis vaihtaa es4:sta semmoiseen. Mietityttää vaan range ja jousittamattomuus, tosin vaakakupin toisella puolella painaa tuplamoottorit, upea ulkonäkö ja keveys.

Varaosiakaan ei tunnu saavan oikein mistään. Vain renkaita oon bongannut jostain ebaysta.
 
Aiemmin jo yks kaveri neuvoi mutta oma osaaminen ei tule tähän riittämään. Eli augumentin es one 210lr kyseessä ja rajoitin pitää saada pois vaikka piiri levyä muokkaamalla mutta jos joku olis valmis tutkimaan ja keksii ratkaisun niin siitä korvaan. Itse en ole niin hyvä piirilevyjen/koodaamisen kanssa että onnistuisi itseltä :/
 
Aiemmin jo yks kaveri neuvoi mutta oma osaaminen ei tule tähän riittämään. Eli augumentin es one 210lr kyseessä ja rajoitin pitää saada pois vaikka piiri levyä muokkaamalla mutta jos joku olis valmis tutkimaan ja keksii ratkaisun niin siitä korvaan. Itse en ole niin hyvä piirilevyjen/koodaamisen kanssa että onnistuisi itseltä :/
Uutuus laitteiden ongelma on ettei löydy mitään valmista vaan pitää odotella että joku teeseitse räveltäjä lähtee perehtymään asiaan. Homma voi olla helppo tai mahdoton. Jos haluaa viritellä niin kannattaa hommata tunnettuja laitteita mitä on viritelty jo vuosia. Esim m365 jne.

Itsellä on nyt E600 Pro ja on aika hyvääkin tietämystä elektroniikasta kun tehnyt sitä töikseni jo yli 20 vuotta. Mutta en ole vielä lähtenyt perehtymään laitteeseen. Yksi syy on takuu joka lähtee käytännössä heti kun laitteen avaa. Toinen on ettei tällähetkellä ole aikaa säätää. Ehkä sitten kesälomalla.
 
@Eki79 oletko laittanut tuosta kaasun käytöksestä ja GPS nopeudesta palautetta Eway ohjelman kautta viestiä? Itse kun laitoin tuossa ja sain tänään vastauksena kysymyksen että mistä maasta olen. Oletan että kyselevät lähinnä minkä maan rajoitukset pitäisi olla voimassa. Saisi vain vähän enemmänkin kuin yhden havainnon heidän tietoonsa niin saataisiin softaa päiviteltyä asap.
 
En ole vielä ehtinyt. Oletan et pitää tehdä englanniksi ja muutenkin haluan vielä vähän enemmän tuntumaa laitteeseen kun vasta 50km ajellut menemään. Helpompi sitten selittää ongelmat tarkemmin kun on testaillut ensin kunnolla. Itse kaasussa ei ole mitään ongelmaa itsellä vaan se rajoittuu täysin vakionopeuden käyttöön. Nyt kun olen disabloinut cruiserin niin lauta on toiminut kuin ajatus
 
En ole vielä ehtinyt. Oletan et pitää tehdä englanniksi ja muutenkin haluan vielä vähän enemmän tuntumaa laitteeseen kun vasta 50km ajellut menemään. Helpompi sitten selittää ongelmat tarkemmin kun on testaillut ensin kunnolla. Itse kaasussa ei ole mitään ongelmaa itsellä vaan se rajoittuu täysin vakionopeuden käyttöön. Nyt kun olen disabloinut cruiserin niin lauta on toiminut kuin ajatus
Nettisivut ovat suomeksi. Laitoin ohjelman kautta englanniksi ja nettisivujen kautta suomeksi. Ja juu kruisen käyttöön tuo liittyy. Pitääkin itse kokeilla täyttä kruisen deaktivointia jos auttaisi.
 
Tarttee huomenna testata GPS:llä todellinen huippunopeus et on jotain faktaa heittää supporttiin. Mut nostin kiihtyvyyden ja moottorijarrutuksen 80% -> 100%. On toi vaan peto kiihtymään. Itsellä kuitenkin 150kg mitä joutuu kiihdyttämään niin ei voi kun vaan arvailla kuinka joku 70kg jannu lähtee :)
 
Tarttee huomenna testata GPS:llä todellinen huippunopeus et on jotain faktaa heittää supporttiin. Mut nostin kiihtyvyyden ja moottorijarrutuksen 80% -> 100%. On toi vaan peto kiihtymään. Itsellä kuitenkin 150kg mitä joutuu kiihdyttämään niin ei voi kun vaan arvailla kuinka joku 70kg jannu lähtee :)
No itsellä painoa se 75kg varmaan perus kledjut päällä ja samat 100% asetukset itsellä. Tuntui aika lussulta satkuun tottumisen jälkeen kun testasin 80% tuota kaasujuttua selvitellessä. Ei tuo teho ongelma ole kunhan kiihdytät kovaa mutta hitaassa vauhdissa saa olla herkkä peukalo sport modessa.

EDIT: Kävin tuossa pienen lenkin eri cruisen asetuksilla. Vakio 5s ei poista ongelmaa mutta se ei tunnu niin rajusti koska olet jo saavuttanut täyden nopeuden mutta kuten eki sanoi niin cruise off ongelmaa ei ole. Eli suomeksi cruisen koodauksessa jokin kusee. Kokeilin myös että olisiko juoku huono pyöristys maili-km muunnoksessa syynä tuohon nopeuteen ja löin nopeuden maileiksi ja ongelma ei kadonnut vaan sama vauhti GPS:ään.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ensimmäiset kokemukset sähköpotkulaudoista ikinä ja E-600 MAX laitteena.

Kyllähän tuo vaan mukavaa touhua oli ja yllättävän helposti oppi ajamaan. Alaselkä ja pohkeet ovat kyllä hieman hellänä kun kävin heti noin 12km lenkin heittämässä, mutta eiköhän tuohon totu ja ehkä ajoasento ei vielä ollut se kaikkein rennoin.

Tuo Android-sovellus on kyllä melkonen. Joka kerta kaatuu vähintään kaksi kertaa ennen kuin toimii vakaasti.

Omalla laudallakaan ei yli 24km/h päässyt täyskaasulla. Muuten kyllä hyvin liikutti omaa 83kg ruhoa. Omiin käsiini kädensijat olivat ihan sopivan kokoiset. Mahtaisiko noihin löytyä jotakin tuuli/viimasuojia :think:

Huomenna lisää testiä ja harjoituksia :hammer:
 
Aiemmin jo yks kaveri neuvoi mutta oma osaaminen ei tule tähän riittämään. Eli augumentin es one 210lr kyseessä ja rajoitin pitää saada pois vaikka piiri levyä muokkaamalla mutta jos joku olis valmis tutkimaan ja keksii ratkaisun niin siitä korvaan. Itse en ole niin hyvä piirilevyjen/koodaamisen kanssa että onnistuisi itseltä :/
"rajottimen" saa pois augmenteista painamalla virtanappia ja nopeusvalintaa samanaikaisesti pari sekuntia. Sen jälkeen avautuu asetukset jossa voit nopeusvalintanappulalla selata sellaiseen kun "P4" jossa vaihdat 20,25,FF:n välillä sieltä FF käyttää koko moottorin edestä tehoja mitä on mahdollista sen perus antamalla tehoilla (450W tässä tapauksessa) eli sen jälkeen vauhti menee jo sinne 32kmh puolelle ellei jopa nyt kovempaa näissä uusimmissa ES210 versioissa. Paina virtanappulasta virrat poikki ja käynnistä uudelleen niin asetukset ovat vaihdettu. Ainakin 32kmh alkuperäisessä ES One 10:ssä (laudat oikeasti HX:n tekemät, "Shenzhen Huanxi Technology co.,ltd").
 
Onkos kellään kokemuksia (enempää ku ketjussa jo olleet) Unagin E500 laudasta?
Houkuttelis vaihtaa es4:sta semmoiseen. Mietityttää vaan range ja jousittamattomuus, tosin vaakakupin toisella puolella painaa tuplamoottorit, upea ulkonäkö ja keveys.

Varaosiakaan ei tunnu saavan oikein mistään. Vain renkaita oon bongannut jostain ebaysta.

Juu, kokemusta on, tuli tollanen hommattua tarjouksesta (Jouluna siinä rommitotteja siemailen) ja hurja peli on. Keveys ja ulkonäkö on katsojan silmässä ;) Kannattaa katella niitten asfaltien kuntoa, koska noi honeycomb renkaat jytää aika rankasti (mitä nuo ovat 7,5" pienemmät kuitenkin kuin xiomi essentialissa) Ei nyt sen enepää kokemuksia ole kertynyt kuin 37km.

Näillä kokemuksilla mitä tohon sanois.

+ tupla mötör - ei hyydy mäissä sitten millään 10-15% nousuja ehkä täällä harjulla. 22km/h mittarin mukaan ja 75kg+jotain painoa mukana.
+ ehkä keveys (varauksella ;)
+ ööh oliko näitä enää

+- välillä tuntuu että saa roikkua ohjaustangossa kun kiihdyttää
+- ja sitten kun rajotin iskee päälle niin rykäsee etteen päin

- lyhkänen ja kapee lauta vaikka nyt mikään iso mies olekkaan (xiomi vähän pidempi ja leveämpi parempi)
- ÄÄNI TORVI, (jos joku mulle tolla toitottais vetäsisin turpaan saman tein)
- Californian helteisiin ja hyville asvalteille tehty hippa lelu

Oliko hyvä myynti artikkeli. Ois meinaan myynnissä vähän ajettu E500 halavalla ;)

Edit: ihan mukava tuo on ajaa, jos ei käytä tota hardcore asetusta et eturengas vaan vetää niin sitten suht mukava. Näillä asvalteilla optimi nopeus ehkä se 20km/h tunnissa niin rytkytä pahastikkaan käsille/jaloille ja sama pätee hiekalle.
 
Viimeksi muokattu:
"rajottimen" saa pois augmenteista painamalla virtanappia ja nopeusvalintaa samanaikaisesti pari sekuntia. Sen jälkeen avautuu asetukset jossa voit nopeusvalintanappulalla selata sellaiseen kun "P4" jossa vaihdat 20,25,FF:n välillä sieltä FF käyttää koko moottorin edestä tehoja mitä on mahdollista sen perus antamalla tehoilla (450W tässä tapauksessa) eli sen jälkeen vauhti menee jo sinne 32kmh puolelle ellei jopa nyt kovempaa näissä uusimmissa ES210 versioissa. Paina virtanappulasta virrat poikki ja käynnistä uudelleen niin asetukset ovat vaihdettu. Ainakin 32kmh alkuperäisessä ES One 10:ssä (laudat oikeasti HX:n tekemät, "Shenzhen Huanxi Technology co.,ltd").
Oho, ihan kova juttu et ilman suurempaa räpeltämistä saa noinkin näppärästi muutettua. Onks tää tuorekin löytö vai jo vanha juttu?
 
Eletäänkö mielenkiintosia aikoja? tuli siis vaan mieleen että nyt kun tää HX on ilmeisesti julkaissut huomattavasti pidemmällä rangella ja tehoilla olevan menopelin (HX X9) että voisikohan Augment ottaa tämän jossain kohtaa myös myytäväksi jo näiden HX 8:sien kanssa.. ei ainakaan näytä tällein mainoksesta päätellen hullummalta ja vielä kun huollot päälle.

"X9"
 
Voi olla että vaimon naama säilyy nätimpänä takavetoisella, jos tuntuma puuttuu täysin.
Tätä etu- vai takaveto -keskustelua on täällä ollut aina välillä. Mutta vähän on jäänyt auki, missä se merkitys varsinkaan normaalilla laudan käyttäjällä on. Suuri osa ajaa hyvällä kelillä ja käytännössä aina asfaltilla. En oikeastaan osaa silloin pitää kovin merkittävänä seikkana, vetääkö lauta kummasta päästä tai vaikka molemmista. Spesiaalimmat tarpeet omaava taas tiedostanee kysymättä sen, mitä haluaa.

Eli eiköhän lopulta ole tärkeämpää tuntea se oma kulkuneuvo riittävän hyvin niin sillä pärjää.
 
Oho, ihan kova juttu et ilman suurempaa räpeltämistä saa noinkin näppärästi muutettua. Onks tää tuorekin löytö vai jo vanha juttu?
Aika vanha juttu ainakin minun tietääkseni itse kun hommasin elokuussa 2020 tämän ES One 10 niin ihmettelin et oisko siel joku tällänen asetuksille oleva paikka kun vähän kikkailee niin sittenhän sieltä löyty. omassa laudassa pystyy P5:sesta myös sähkömoottorijarrua säätämään asteikolla 0-3 ja 3 tuntuu jo kyllä hyvin äkäseltä ja siihen kun lisätään takana oleva perinteinen levyjarrutus niin niiden combo pysähtymisessä on ollut hyvä. Jos en väärässä ole niin tämä kyseinen P5 asetus lähti pois Syyskuun 2020 ES 10 laudoissa (missä lyhyempi dekki sekä tanko), mutta minulle sattui juuri tämä alkuperäinen pidempi malli niin tästä se vielä löytynee.

Asiasta siis tiedän siksi, koska frendi osti ES One 10 juurikin siihen aikaan kun Augment julkaisi ne lyhkäsemmät mallit es one:sta ja vertailtiin asetuksia niin hänen laudastaan puuttui tämä moottorijarrutusasetus joka on vähän outoa. Tosin, augment on julkaissut applikaation laudoille joka toimii nyt ES210 pelkästään mutta kuulemma toimii 2-3 viikon päästä myös muissa laudoissa. Kuvista päätellen sieltä pystyy valitsemaan: Nopeuden (10,15,25 JOS rajoitettu) Moottorijarrutusvahvuuden (P5), Vakionopeudensäädin (P1). Sekä asettamaan potkulaudan mobiililukon. Eli moottorijarrutusta myös 09/2020 mallien jälkeisiä pystynee muuttamaan tämän applikaation kautta jatkossa, Oletuksena tämä asetus on 1 joka minun mielestä ei ole tarpeeksi.
 
Tätä etu- vai takaveto -keskustelua on täällä ollut aina välillä. Mutta vähän on jäänyt auki, missä se merkitys varsinkaan normaalilla laudan käyttäjällä on.
Ensisijaisestihan se on mukavuuskysymys, ihan eri tuntuma. Samoin minimalistisen rakenteen kanssa(eli se mitä hitaasta kevyestä sähköajoneuvosta minusta haetaan; jokainen kilo on arkista käyttöarvoa varten) on fiksua laittaa yhteen päähän moottori ja toiseen mekaaninen käyttöjarru. Tällöin on ideaalista, että edessä on ihan oikea jarru ja takana moottori jarruttaa eikä toisinpäin. Takaveto on silloin parempi vaihtoehto.

Jos mennään alitehoisella laudalla jyrkkään ylämäkeen tai muuten kuvitellaan tilanne, jossa potkitaan lisävauhtia, tämä onnistuu takavedolla mukavasti. Etuvedolla siitä ei tule vittujakaan.

Tietysti myös pidon ja turvallisuuden kannalta tällä on merkitystä kun on hiekoitussoraa, pätkä hiekkaväylää tai muuten irtonaista alustaa kuten satunnaista lumea, loskaa, märkää ja vähän liukasta. Vaikka ajettaisiin pääosin vain kesäkelissä, kuten minäkin. Ehkä se dynaaminen käsiteltävyys vetotavan puolesta on silti sivuosassa edellä mainittuihin verrattuna.

Vielä toissijaisempana seikkana laudan yleinen rakenne: Jos akusto on lattiassa, johtosarjan kannalta takaveto on marginaalisesti parempi. Jos taas akusto on pylväässä, josta vain yhtenä esimerkkinä Augmentin/HX:n irrotettava akusto, joka mahdollistaa samalla ohuen dekin, on johtosarjan kannalta etuveto eduksi. Tällöin ei etupyörältä taaksepäin tarvita muuta kuin takalyhdyn johdot.

Eletäänkö mielenkiintosia aikoja? tuli siis vaan mieleen että nyt kun tää HX on ilmeisesti julkaissut huomattavasti pidemmällä rangella ja tehoilla olevan menopelin (HX X9) että voisikohan Augment ottaa tämän jossain kohtaa myös myytäväksi jo näiden HX 8:sien kanssa.. ei ainakaan näytä tällein mainoksesta päätellen hullummalta ja vielä kun huollot päälle.

"X9"
100 kilometrin skuutti kuulostaa houkuttelevalta. Voi olla ettei laitteena äkkiä sovi siihen samaan Augmentin liikeideaan. Lienee sisäänostohinnaltaan kallis, etenkin noilla isommilla akustoilla. Alkaa palvelumaksu nousta kenties liikaa, kun halvemmallakin kalustolla kokonaishinta kuluttajalle on jo enemmän kuin halvin G30 ulkomailta ja samaa luokkaa kuin verkkokauppacomin G30-tarjous viime syksynä. Moniko tilaa 40-50 euron kuukausihintaan kesäkäyttöön vs. 20-30 euroon?

Painoakin on paljon, vaikka ei hirveästi nykyisiä järeitä kilpailijoita enemmän. Ja vieläpä valmistajan spesifikaation mukainen huippunopeus 40 km/h. Tällehän pitäisi tietysti tehdä jotain, ja miten se jokin tehdään nätisti ja kätevästi. Haluaako tuon tason laitetta harkitseva päästä ihan itse säätämään firmiksen ja valitsemaan sen nimellishuippunopeuden vaikka tasan arvoon 29 per ajoneuvon oma mittari, miten se missäkin vehkeessä sattuu olemaan todellista tasan tai inasen yli 25? :hmm: Vai haluaako vähän eri asiakassegmentissä vaihtoehtoisesti kunnon jousituksen ja kulkua ainakin sen 70+, ettei tarvitse jäädä selittämään asiaa? :facepalm:

Valmistajan sivujen mukaan vieläpä rengastuskin näyttää taantuneen vaahtomuovilinjalle vaikka totuttuun tapaan kauheaa Engrishiä onkin.

Kahden kahvan kahdet käyttöjarrutkin varmaan monia kiinnostavat - tosin ehkä enemmän niitä, jotka haluavat ajaa neljääkymppiä tai kovempaa jossain, missä siitä ei tule sanomista. Monia tai ainakaan minua ei 25 km/h ajoneuvoluokassa jaksa kiinnostaa. Mieluummin yksi jarru ja se vähän paremmaksi tai mahdollisimman ylellisen hyväksi kuin toinen keskinkertainen samanlainen. Turhat mekaaniset osat ja turhat grammat pois, kaikki paino mukavuuteen, mäennousukykyyn ja toimintamatkaan.
 
Viimeksi muokattu:
"rajottimen" saa pois augmenteista painamalla virtanappia ja nopeusvalintaa samanaikaisesti pari sekuntia. Sen jälkeen avautuu asetukset jossa voit nopeusvalintanappulalla selata sellaiseen kun "P4" jossa vaihdat 20,25,FF:n välillä sieltä FF käyttää koko moottorin edestä tehoja mitä on mahdollista sen perus antamalla tehoilla (450W tässä tapauksessa) eli sen jälkeen vauhti menee jo sinne 32kmh puolelle ellei jopa nyt kovempaa näissä uusimmissa ES210 versioissa. Paina virtanappulasta virrat poikki ja käynnistä uudelleen niin asetukset ovat vaihdettu. Ainakin 32kmh alkuperäisessä ES One 10:ssä (laudat oikeasti HX:n tekemät, "Shenzhen Huanxi Technology co.,ltd").

Tuo valikko on poistettu tuosta ES210lr.

Sitten kun on aikaa ja innostusta niin tarkoituksena on selvittää että saanko tuon nätisti auki, jolloin pääsisin tutkimaan että saisinko HW ohituksen tehtyä rajoittimelle.
Oletan että tuossa on oma moottorinohjausyksikkö, joka kommunikoi MCU kanssa, ja nopeuden ylittäessä 25km/h disabloi moottorin.

Yksinkertaisimmillaan siellä on yksi piuha joka hallinnoi että saako moottorille antaa virtaa vai ei, mutta nykyään aika usein noissa on i2c tai rsXXX kommunikaatiota, joka sitten pitäisi reverse engineeraa /löytää datasheet ja rakentaa pulikka väliin joka suodattaa disablointi komennon pois.
 
luulis augmentin kanssa nää kaikki rautakikkailut olevan riski, jos on tarvetta lähteä lautaa korjaamaan. toisaalta huoltotilanteessahan saa päättää haluaako että vanha lauta korjataan, vai ottaako tilalle toisen, jotta saa laudan heti takaisin alle.
 
luulis augmentin kanssa nää kaikki rautakikkailut olevan riski, jos on tarvetta lähteä lautaa korjaamaan. toisaalta huoltotilanteessahan saa päättää haluaako että vanha lauta korjataan, vai ottaako tilalle toisen, jotta saa laudan heti takaisin alle.

Jos pystyy fiksusti ohittamaan niin tarkoituksena olisi tehdä leiska tai liitin väliin, riippuen mitä vaatii.

Toki jos MCU kortille on jätetty softauspinnit esille niin voi olla mahdollista saada hexat ulos myös ja sitä kautta muokata rajoitinta.
Bluetoothin yli päivitykset yms. olisi varmaan helpointa ja fiksuinta, mutta omat taidot jäävät piirikortti ja prossu tasolle ja OTA softaus on harmaata aluetta.
 
Eilen iltapäivällä saapuikin sitten tuo oma lauta ja ensivaikutelmat on kyllä erittäin hyvät! Tilattuani tuon Kugoo Kirin M4 Pron muutaman tunnin eri vaihtoehtojen pohdinnan jälkeen niin iski jälkikäteen vielä sellainen pienehkö ostomorkkis, että teinköhän sittenkin hätiköidyn päätöksen. Lähinnä siis juuri mietitytti, että olisiko Ninebot G30 ollut kuitenkin laadultaan sitten jotenkin huomattavasti parempi. Tästä laudasta löytyi tietysti arvosteluja yms tietoa muutenkin huomattavasti vähemmän netistä ja mitä enemmän luin näistä sähköpotkulaudoista yleisesti, sitä selvemmäksi kävi kuinka suositeltu G30 on tässä hintaluokassa. Mutta nyt saatuani tämän oman laudan käsiini voin todeta empineeni ihan turhaan.

Laatu vaikuttaa oikein hyvältä, lauta on oikeasti jämerää tekoa eikä osat tunnu mielestäni mitenkään halvoilta tai heikoilta. Aika ja kilometrit toki näyttää sitten pidemmän päälle että miten varsinaista käyttöä kestää, mutta tosiaan ensifiilis on kyllä erittäin positiivinen. Iskin laudan tietysti suoraan paketista lataukseen ja muutaman tunnin päästä laturi näyttikin vihreää, eli ei muuta kuin koeajolle. Tuo penkki on kyllä aivan helvetin mukava! Ajelin heti 17km lenkin ympäri kaupunkia samalla tietysti lautaa testaillen. Tämä mitattu sekä laudan omalla kilometrimittarilla että puhelinäpillä GPS:llä ja samaa 17km matkaa näytti molemmat. Hyvin pystyy halutessaan myös seisoalteen ajamaan vaikka tuo penkki olisi laudassa kiinni, joten pidän sen todennäköisesti siinä aina. Vaihteita tai modeja tässä on kolme ja niistä se nopein eli kolmonen tuntui itsestä parhaalta. Zero startilla mennään eli ei tarvitse potkia vauhtia ja hyvin tuntuu jaksavan kyllä mäetkin, painoa itsellä kamoineen noin 90kg. 42km/h kännykän GPS:llä mitattuna oli koko lenkin huippunopeus, kovempaakin olisi ehkä saanut kulkemaan pidemmällä suoralla tai ainakin alamäkeen.

Sen verran mukavasti ja leppoisasti meni tuo ensimmäinen 17km lenkki, että innostuin yömyöhään lähtemään vielä uudestaan ajelulle ja pistin 15km lisää mittariin. Edelleen näyttää potkulaudankin lukema täsmäävän ihan täysin, eli 32km on yhteislukemana kun GPS:llä mitatut lenkit ovat olleet 17+15km. Näiden kahden lenkin jälkeen akun varaus näytti 2 tai 3 pykälää viidestä, vähän siis pomppien. Näin sen nimittäin jo kahdessa pykälässä matkalla kotiin, mutta kotiovella pakettiin laittaessa pykäliä olikin taas kolme. Tässähän on 16Ah akku jolle luvataan jopa 70km kantomatkaa, mutta tiedän toki todellisuuden jäävän siitä. Pitää viikonloppuna testata tyhjäksi ajamista niin tietää rajat ja todellisuuden.

Pari pikaista fiilistelyräpsyä vielä matkan varrelta :kippis:

IMG_20210419_205718.jpgIMG_20210419_233237.jpg
 
Itse kans olen katellu löytyisikö augmentille kampanja hintaa, mutta ei tunnu tälle keväälle olevan. Itsellä olis n. 800 metrin verran soratietä ennen kun asfaltti alkaa, mites ton augmentin 10" renkaat pärjää soralla? Tuleeko muuten augmentin renkaat suoraan pumpattuna oikeeseen kovuuteen, vai pitääkö itse alkaa barien kanssa kikkailee? Saako pyörän pumpulla täytettyä/ huoltsikalla?
 
Itse kans olen katellu löytyisikö augmentille kampanja hintaa, mutta ei tunnu tälle keväälle olevan. Itsellä olis n. 800 metrin verran soratietä ennen kun asfaltti alkaa, mites ton augmentin 10" renkaat pärjää soralla? Tuleeko muuten augmentin renkaat suoraan pumpattuna oikeeseen kovuuteen, vai pitääkö itse alkaa barien kanssa kikkailee? Saako pyörän pumpulla täytettyä/ huoltsikalla?

Jos muistan oikein niin augmentissa oli autoventtiilit.
Tuli renkaan täyteen pumpattuna.

En soratiestä osaa sanoa, mutta puistossa oleva hiekka osuus (noin 1km) työmatkalla menee mukavasti. Tärinän määrä vähäisempi kuin cyclocross pyörällä.
 
Eilen iltapäivällä saapuikin sitten tuo oma lauta ja ensivaikutelmat on kyllä erittäin hyvät! Tilattuani tuon Kugoo Kirin M4 Pron muutaman tunnin eri vaihtoehtojen pohdinnan jälkeen niin iski jälkikäteen vielä sellainen pienehkö ostomorkkis, että teinköhän sittenkin hätiköidyn päätöksen. Lähinnä siis juuri mietitytti, että olisiko Ninebot G30 ollut kuitenkin laadultaan sitten jotenkin huomattavasti parempi. Tästä laudasta löytyi tietysti arvosteluja yms tietoa muutenkin huomattavasti vähemmän netistä ja mitä enemmän luin näistä sähköpotkulaudoista yleisesti, sitä selvemmäksi kävi kuinka suositeltu G30 on tässä hintaluokassa. Mutta nyt saatuani tämän oman laudan käsiini voin todeta empineeni ihan turhaan.

Laatu vaikuttaa oikein hyvältä, lauta on oikeasti jämerää tekoa eikä osat tunnu mielestäni mitenkään halvoilta tai heikoilta. Aika ja kilometrit toki näyttää sitten pidemmän päälle että miten varsinaista käyttöä kestää, mutta tosiaan ensifiilis on kyllä erittäin positiivinen. Iskin laudan tietysti suoraan paketista lataukseen ja muutaman tunnin päästä laturi näyttikin vihreää, eli ei muuta kuin koeajolle. Tuo penkki on kyllä aivan helvetin mukava! Ajelin heti 17km lenkin ympäri kaupunkia samalla tietysti lautaa testaillen. Tämä mitattu sekä laudan omalla kilometrimittarilla että puhelinäpillä GPS:llä ja samaa 17km matkaa näytti molemmat. Hyvin pystyy halutessaan myös seisoalteen ajamaan vaikka tuo penkki olisi laudassa kiinni, joten pidän sen todennäköisesti siinä aina. Vaihteita tai modeja tässä on kolme ja niistä se nopein eli kolmonen tuntui itsestä parhaalta. Zero startilla mennään eli ei tarvitse potkia vauhtia ja hyvin tuntuu jaksavan kyllä mäetkin, painoa itsellä kamoineen noin 90kg. 42km/h kännykän GPS:llä mitattuna oli koko lenkin huippunopeus, kovempaakin olisi ehkä saanut kulkemaan pidemmällä suoralla tai ainakin alamäkeen.

Sen verran mukavasti ja leppoisasti meni tuo ensimmäinen 17km lenkki, että innostuin yömyöhään lähtemään vielä uudestaan ajelulle ja pistin 15km lisää mittariin. Edelleen näyttää potkulaudankin lukema täsmäävän ihan täysin, eli 32km on yhteislukemana kun GPS:llä mitatut lenkit ovat olleet 17+15km. Näiden kahden lenkin jälkeen akun varaus näytti 2 tai 3 pykälää viidestä, vähän siis pomppien. Näin sen nimittäin jo kahdessa pykälässä matkalla kotiin, mutta kotiovella pakettiin laittaessa pykäliä olikin taas kolme. Tässähän on 16Ah akku jolle luvataan jopa 70km kantomatkaa, mutta tiedän toki todellisuuden jäävän siitä. Pitää viikonloppuna testata tyhjäksi ajamista niin tietää rajat ja todellisuuden.

Pari pikaista fiilistelyräpsyä vielä matkan varrelta :kippis:

IMG_20210419_205718.jpgIMG_20210419_233237.jpg
Mulla on tuo non pro malli ja oon miettinyt päivitänkö Kugoo G booster malliin tänä kesänä.
Omassa laudassa noin 800km alla ja ei vikoja ilmaantunut.
Akun varaus on näyttänyt kaasu pohjassa ihan mitä haluaa, parkissa se taitaa näyttää oikein.
Paremmat takaiskarit on tilauksessa ja jos päätän vielä tämän kesän pitää niin ohjaustangon sekä jarrut päivitän ja toisen akun liitän vanhan lisäksi.
41km/h tuo oma mittari hakkaa tasaisella ja mäet kiipeää ylös helposti.

Saisikohan tuon akun varauksen näkymään oikein ajossa jos laittaisi erillisen mittarin sille. Alle kympillä saisi ebay/aliexpress.
 
ES210 hinnaksi tulee 574,80e + 29e halvimmillaan ja paremmalla akulla ES210LR 646,80e +29e . Onkohan tuo isompi 480wh vs 360wh akku sen väärti, että maksaa n.72e enempi? Mitäs viisaammat on mieltä? Turha alkaa pennejä laskemaan? Itsellä tulee yleensä max. 15km ajettua ilman latausta, elopaino 70kg kamoineen. Eka lauta kyseessä niin parempi ottaa tuollasen huoltosopparin kanssa, vaikka kyllähän täältä g30 tuntuu kovaa arvostusta saavan :)
 
Jos pystyy fiksusti ohittamaan niin tarkoituksena olisi tehdä leiska tai liitin väliin, riippuen mitä vaatii.

Toki jos MCU kortille on jätetty softauspinnit esille niin voi olla mahdollista saada hexat ulos myös ja sitä kautta muokata rajoitinta.
Bluetoothin yli päivitykset yms. olisi varmaan helpointa ja fiksuinta, mutta omat taidot jäävät piirikortti ja prossu tasolle ja OTA softaus on harmaata aluetta.

Ymmärsinkö oikein kun katsoi augmentin palvelusopparia, ni niissä on gepsut? Jos on, ni silloin on paha lähtee virittelee kun näkevät kuitenkin nopeuden tarvittaessa
 
Tuleeko muuten augmentin renkaat suoraan pumpattuna oikeeseen kovuuteen, vai pitääkö itse alkaa barien kanssa kikkailee?
Ehkä ja kyllä. Rengaspainetta on joka tapauksessa usein mitattava ja lisättävä. Painetta on teoriassa luultavasti oikea määrä, mutta sehän riippuu käyttäjän koostakin. Yleisesti sitä kannattaa olla vähän enemmän kuin ohjearvo. Augmentissa voi käyttää vaikkapa 3,5 bar.
Saako pyörän pumpulla täytettyä/ huoltsikalla?
Siinä on "auton venttiilit" hankalalla asettelulla. Ei ole varma, että jollain pikaliitettävällä renkaantäyttölaitteella saa ollenkaan täytettyä ilman adapterijatkoletkua. Pyöränpumpulla ei tee oikein mitään, jos siinä tai samalla erikseen mukana ei ole painemittaria.

Ketjussa eri tahojen suosittelemia välineitä ovat olleet Xiaomin pieni akkupumppu ja iskaripumppu.

Ymmärsinkö oikein kun katsoi augmentin palvelusopparia, ni niissä on gepsut? Jos on, ni silloin on paha lähtee virittelee kun näkevät kuitenkin nopeuden tarvittaessa
Mikä tahansa skuutti kulkee aika kovaa jos sen lastaa auton kyytiin. Ajamallakin pääsee yli sataa kaikilla, ainakin kerran. Sen kun ajaa riittävän pahasti rotkoon.

Laitteessa voi olla vaikka mikä GPS-yksikkö, mutta arvaan ettei ole. Vanhassa mallissa tuskin. Ilman tietoliikenneyhteyttä sillä ei sellaisenaan ole mitään merkitystäkään, ja omaa tietoliikenneyhteyttä ei laudassa ole.

Puhelinsovelluksen kanssa käytettävässä puhelimessa kuitenkin on nämä kaikki. :hmm:
 
ES210 hinnaksi tulee 574,80e + 29e halvimmillaan ja paremmalla akulla ES210LR 646,80e +29e . Onkohan tuo isompi 480wh vs 360wh akku sen väärti, että maksaa n.72e enempi? Mitäs viisaammat on mieltä? Turha alkaa pennejä laskemaan? Itsellä tulee yleensä max. 15km ajettua ilman latausta, elopaino 70kg kamoineen. Eka lauta kyseessä niin parempi ottaa tuollasen huoltosopparin kanssa, vaikka kyllähän täältä g30 tuntuu kovaa arvostusta saavan :)
Tolla hintaerolla ei tosiaan kannata alkaa pennejä laskemaan, on tossa sen verran eroa jo akun kapasiteetissa niin parempi laittaa kättä taskuun syvemmälle ja ottaa se isommalla akulla oleva. Ei se kantomatkakaan oo ainut bonus, vaan lauta jaksaa paremmin ne pidemmät matkat kun se akun jännite ei tipu yhtä nopeasti kuin pienemmällä akulla.
 
Tolla hintaerolla ei tosiaan kannata alkaa pennejä laskemaan, on tossa sen verran eroa jo akun kapasiteetissa niin parempi laittaa kättä taskuun syvemmälle ja ottaa se isommalla akulla oleva. Ei se kantomatkakaan oo ainut bonus, vaan lauta jaksaa paremmin ne pidemmät matkat kun se akun jännite ei tipu yhtä nopeasti kuin pienemmällä akulla.
Aivan samaa mieltä tästä, itseä hiukan harmittaa, että tuo Augmentin vanha malli on tuolla tavallisella akulla. Olisi tarvetta tuolle hiukan pidemmällä rangelle.
 
Sain tänään tuolta Puolan varastolta tilatun G30 Maxin (DHgate). Kasauksen jälkeen laitoin heti laturiin ennen käynnistämistä, annoin olla pari tuntia, aloitti lataamisen noin 61 prosentista. Kun tulin takaisin, näyttö näytti 0 ja akkumittari näytti latautumista, palkit meni etiäpäin siis. Otin laitteen laturista ja laitoin päälle, asensin sovelluksen, rekisteröin ja päivitin ohjelmiston.

Kaikki meni OK loppuun saakka, akku näytti 91 prosenttia. Päivityksen jälkeen laite piippaa ja vilkuttaa vikakoodia 21. Oon yrittänyt resetoida laitetta, koodi palaa uudestaan, eikä laitetta voi käyttää. Ohjaustangon virtajohto kiinnitetty kunnolla. Mitähän tolle oikein voisi tehdä?
 
@ArtVandelay

Tuossa vikakoodit.

Joudut luultavasti avaamaan pohjapanssarin ja käymään läpi johtojen kiinnitykset jos olet 100% varma, että pystyputken sisällä olevat johdot on kiinnitetty kunnolla.

vikakoodit.PNG
 
Sain tänään tuolta Puolan varastolta tilatun G30 Maxin (DHgate). Kasauksen jälkeen laitoin heti laturiin ennen käynnistämistä, annoin olla pari tuntia, aloitti lataamisen noin 61 prosentista. Kun tulin takaisin, näyttö näytti 0 ja akkumittari näytti latautumista, palkit meni etiäpäin siis. Otin laitteen laturista ja laitoin päälle, asensin sovelluksen, rekisteröin ja päivitin ohjelmiston.

Kaikki meni OK loppuun saakka, akku näytti 91 prosenttia. Päivityksen jälkeen laite piippaa ja vilkuttaa vikakoodia 21. Oon yrittänyt resetoida laitetta, koodi palaa uudestaan, eikä laitetta voi käyttää. Ohjaustangon virtajohto kiinnitetty kunnolla. Mitähän tolle oikein voisi tehdä?

Kokeile vanhempaa firmistä nyt vaikka ensin, joudut sen erillisellä ohjelmalla lasauttamaan sisään tosin. Jos ei silläkään lähde niin sit melkeen joutuu availemaan ja kattomaan et onko siellä kytkennöissä oikeasti jotain ongelmaa.
 
Itse kans olen katellu löytyisikö augmentille kampanja hintaa, mutta ei tunnu tälle keväälle olevan. Itsellä olis n. 800 metrin verran soratietä ennen kun asfaltti alkaa, mites ton augmentin 10" renkaat pärjää soralla? Tuleeko muuten augmentin renkaat suoraan pumpattuna oikeeseen kovuuteen, vai pitääkö itse alkaa barien kanssa kikkailee? Saako pyörän pumpulla täytettyä/ huoltsikalla?
Tällä koodilla 'AGMTA10' -10% Augmentilta :thumbsup:
 
Kiitoksia avuista, sain ton päälle ilman vikakoodia ja pääsin ajelemaankin, mutta tasaisin väliajoin, milloin minkäkinlaisella teholla sama vikakoodi tulee näyttöön ja tehot menee talutusmoodiin. Sitten taas saattaa rämpyttämällä kaasua tai vetämällä kahvoista ja napista resetin, hävitä toi koodi palatakseen hetken päästä. Eli olisikohan se vika sittenkin jossain akun liitännöissä kun ton alkulatauksen jälkeenkin hetken näytti akku nollaa. Ohjaustangon putken sisällä ei taida olla kuin yksi johto, ja se on jämäkästi kiinni. Täytyy vissiin alkaa tutkia oikein urakalla...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 511
Viestejä
4 498 548
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom