- Liittynyt
- 30.11.2016
- Viestejä
- 1 984
Tuotahan se pyrkii olemaan. Itsellä pro ilman kakkosta ja kyllä viime kesänä mukavilla keleillä ihan jo yhtä mittaa ajellen olisi monesti mielellään pidemmälle. Tosin ikuisesti ei jatku samana, seuraavaksi tulee niiden tärkeämpien ajelut.Kiitos vastauksestasi
On niin malttamaton ja kärsimätön koska kyseessä on omalla kohdallani eka lauta minkä on hommannut ja huomannut miten kliffa koko peli on loppupeleissä Sitä melkein joka mestaan pyrkii menemään kyseisellä laitoksella, mun ennätykseni tähän mennessä on 25km semi kylmässä miljöössä, about +2 - 5 asteen lämmöissä mun suuremalla massallani
Kerran tsekkasin sellasella m365-toolsilla tai vastaavalla akun ilmoitettua kapasiteettia ja se oli ilmoitettu pienemmäksi jonkun turvamekanismin vuoksi ettei akusto hirveen nopeasti kuluisi loppuun.
Kyllä jossain kohtaa vielä sekin lauta tulee, jolla pääsee 100+ kilsaa ja lataus on alle tunti. Tai no, 50 piisaa jos tunnissa saa täyteen. Itsehän pääsen omalla sen vähän reilut 20 kun neuvolakokoa ei enää ole. Originaalilla firmiksellä saisi muutaman kilsan lisää.
Onhan tuon Maxin lataus tuollaisella laturilla joka tapauksessa nopeampaa kuin M365-sarjan 1,7A laturi. Toisaalta, loppu ladataan joka tapauksessa hitaammin joten aivan suoraviivaisesti ei voi nopeutumista miettiä ja varsinaisesta pikalatauksesta ei oikeastaan voi puhua.Kovin suuresti ei ole tainnut pikalatauksesta olla puhetta. Ninebot Maxiin voi kytkeä ulkoisen "laturin" vaihtoehtona integroidulle 3 A "laturille". En ole niin katsonut onko näitä eri kokoisia, mutta ainakin 5 ampeerin "pikalaturia" niihin myydään. Käyttöohjeen ja valmistajan lupauksen mukaan lataus nopeutuu, mutta ei sekään mikään kovin nopea ole.
Toki tästä helposti päättelisin, että monen muunkin skuutin latausta voi olla mahdollista jonkin verran nopeuttaa vaihtamalla esimerkiksi 2 tai 3 A alkuperäisestä liitäntälaitteesta isompaan. Niinikään olettaisin, että kovin paljon ei nopeudu. Tulee myös sellainen huoli, onko tämä joissain tapauksissa riski esimerkiksi lämpöongelmien puolesta, jos ja kun kokonaisuus on suunniteltu juosten kusten.
Toki normaalimpi tapa on hieman alimitoitettu laturi siihen verrattuna, mitä se laite x pystyy hyödyntämään. Ylimitoitus kun maksaa rahaa, sitä ei kannata tehdä. Kokonaan oma asiansa on se, onko sitä varaa paljonkin. Mikäli latausajan saa laturia vaihtamalla puolitettua, saati kolmasosaan, voi olla aivan varma valmistajan myyvät tällaista lisävarusteena hyvällä hinnalla ja todella moni ostaa. Samalla selkeä etu kilpaileviin tuotteisiin verrattuna.
Jostain on jäänyt ajatus M365:n BMS:n sallivan 2,5A eli silloin pientä parannusta saisi alkuperäiseen laturiin verrattuna. En kuitenkaan ole varma tuosta lukemasta. Toisaalta se rajoitus voi olla puhtaasti firmiksessä joten sitä puukottamalla saa parannusta yhdessä laturin vaihtamisen kanssa. Tämä taas ei onnistu jos firmikseen ei pääse käsiksi. Ja tietää pitää myös se, mitä se itse BMS:n rauta kestää.
Koska laudoissa kuitenkin on noita akkuun syöttäviä sähköjarruja, pystyy akkua lataamaan sitä normia laturia selvästi tehokkaammin. Menee rakentamiseksi mutta tuota hyödyntämällä saa latausaikoja pudotettua. Kunhan taas on varma, mitä tekee.
Kieltämättä ihmettelen, miksi tarjolla ei ole paremmin pikalaturia, lisäakkua jne. Nyt myydään vain se lauta, ei käytännössä mitään tarvikkeita. Ja jos lauta hajoaa, ei olla mitenkään sidottu samaan merkkiin kun valmiina ei ole kasaa erilaista merkkikohtaista tarviketta.