Irtonaisia 18650 kennoja siis hommasin ja pistehitsillä kasaan. Liitokalalta saa noita valmiitakin "pakkoja", mutta ei itsellä kokemusta niistä - eikä siis tietoa onko siellä kunnon kennoja, luulisi että samoja niissäkin? Kennota taitaa olla jokseenkin 10x3 patterniin aseteltuna, en enään muista kun joskus 2019 alkuvuodesta tuon tein enkä ole sen koommin kurkkinut, kennot 3d printatulla palikalla kiinni siinä putkessa joka jalkalaudalta lähtee tangolle + jossain pikku kangaspussukassa.
Non-pro joo käytössä. Orkkisakkuun ei tarvitse koskea, se orkkisakku oli kiinni ESC:ssä ihan xt60 plugilla niin tein siihen Y-kaapelin ja pistin molemmat sitten rinnan.
Ai, tuolla tasolla itse. Ei oikein ole järkevää pistehitsiä itsellä käytössä joten ihan valmista pakettia olen ajatellut. Tosiaan ajatuksella siellä olevan samoja kennoja. Tosin eihän tuo pistehitsi mahdoton ole muttei välttämätön jos valmista saa.
Tulostamalla olen telinettä miettinyt, järkevää tulostusmahdollisuutta ei vain oikein ole ollut. Ehkä niin tai sitten joku perinteisempi menetelmä. Pysyvästi on joka tapauksessa asennettava, mikään "otan mukaan kun tarvitsen" ei kyllä toimi, jännitetasot aina pielessä kuitenkin.
Y-kaapelein myös itse tuon olen ajatellut toteuttaa. Sulaketta vielä väliin varoiksi, sillä pitäisi pärjätä.
Ei se kontrolleri tiedä käyttöjännitteestä mitään, antaa ulos sen mitä antaa. Toki jos on joku kolmas piuha datakommunikaatiolle niin tietty siinä tapauksessa kontrolleri voi kysellä poweroitavalta laitteelta millaista jännitettä haluaa, mutta veikkaan että näin fiksuja valoja sulla siinä on.
M365 non-pro:ssa ainakin on keulavalolle jo alimitoitettu juotettu sulake tuolla ESC:llä (itsekin joutunut kerran vaihtamaan), joten en kyllä etuvalolta varastaisi mitään virtaa. 5V sekä akkujännite tosiaan tulee sinne ohjauspaneelille, ei taida 12V linjaa olla koko vehkeessä? Regulla tosiaan saat kyllä virrat, mutta muista että jos kytket sen regun kiinni suoraan akkuun niin silloin siellä regulla on jatkuvasti jännitteet päällä. Kannattanee joku rele/katkaisija siihen viritellä akun ja regun väliin ettei tyhjentele akkua pikkuhiljaa itekseen.
Pron osalta ei ole ollut valossa ongelmaa, toisaalta en ole vielä tutustunut paremmin tuohon. Speksin mukaan watin lamppu ja pro2 tuplat. Jos vastaava kontrollerin osalta, voisi vaikka vaihtaa (no kun vähän kaaduttu ja lamppu hiekkapuhallettu). Mutta muutoin en kyllä, kuten edellä jo todettua, lähtisi kytkemään mitään extraa olematta varma asiasta. Se erillinen dc-dc on kuitenkin merkittävästi helpompi korvata vs esc.
Mutta siis lisäten tuohon omaasi. Kyllä se pyynnön mukaan ulos annettava jännite olisi mahdollinen. En vain näe mitään syytä, miksi sellainen olisi olemassa. Edellyttäisi älyn molempiin päihin ja myös hakkurin, joka kykenee tuohon. Ei, ei varmasti ilman syytä.
Näin tulee myös toimittua. Pahus kun jäi kausisäilytyksen valmistelu vähän puolitiehen. Kaksi lautaa piti jättää sopivasti puretuksi, mutta kesken loppusyksystä tuli vähän äkkiä liian kylmä ja märkä; täysi akkuhan noissa sattui olemaan. Onneksi vielä ennen joulua oli inhimillinen ajokeli heittää pari reissua kauppaan. Muutaman kilometrin mäkiajon ja rässimisen verran vajaa on aina parempi kuin täysi akku yli talven. Ei edes ajovalo pysy päällä, ettei vaan pysty telkkaria katsellessa kätevästi purkamaan. Mulkut. Mutta olkoot noin, eiköhän ne ikänsä kestä. Seuraavaan ajokauteen saattaa tovi vierähtää.
No niin se syksy iski myös itsellä. Mutta tuossa pari päivää sitten kävin vielä lumikelillä toteamassa "ei prkele, ei ole ihmisen hommaa sileällä renkaalla". Nastoja tekisi mieli mutta myöhäistä alkaa olla jo.
Eli lauta tuli pestyä edellispäivänä pesuhuoneessa ja akkua sen oliko 85% joten sillä mennään kevääseen. Toisaalta en muutenkaan jaksa kovin suurta stressiä ottaa. Edelleen pidän beta-versiona näitä nykylautoja joten pakko asennoitua sen mukaisesti.
Osaatko sanoa siihen mitään, kun etuvalo on 12V, mutta kun mittaan yleismittarilla se antaa omituisen 38V lukeman?
Alunperin oli tarkoitus ottaa siitä virrat alustavaloille ja olisi ollut muutenkin fiksua, että ne olisivat syttyneet samaan aikaan etuvalot päälle kytkiessä.
Eli siis, tuleeko sinne jotain hakkurivirtaa ja jos tulee, kärähtääkö lednauhojen oma Wifi/IR kontrolleri jos kokeilen?
12V RGBW/RGB WiFi APP LED Controller With IR 24Key Remote For RGB LED Strip | eBay
En tunne tuota esc:tä joten arvailen.
Millaisella mittarilla mittaat tuota? Kyllä siellä voi olla pwm ja mittarisi kertoo omiaan. Toisaalta kovin suurta ylimitoitusta tuskin on tehty ja ledinauhasi ovat ilmeisesti kuitenkin moninkertaisesti sitä omaa valoa tehokkaampia.
Arvaan lisää... Ei siellä omassa valossa vastuksella hukata kovin paljoa joten jos olet jostakin saanut selville jännitteen olevan 12V, se voi mainiosti pitää paikkaansa. Sikäli se ledinauhojen kontrolleri tuskin kärähtää mutta kestääkö esc, se on kokonaan oma asiansa.
Miten olisi se erillinen dc-dc ja vaikka pieni rele väliin, ohjaus sieltä omalta valolta? Releen kelajännitteen voi melko varmasti ylimitoittaa ja vetää silti. Ja jos riittävän pienivirtainen rele, vastus ja zeneri voisi jo sellaisenaan riittää edessä.
Eri laitehan tuo on vs M365 pro mutta jos saisi aikaan vaihtaa jarrukahvan (vino, kiitos maakontaktin) lähiaikoina, voisi samalla katsoa skoopilla lampulle tulevan. Alku sekin jo. Tosin jos saat palikoista kuvat tänne, osaa varmasti joku jo kertoa, onko siinä pwm:ään viittaavia osia. Tai no, linkit, joku varmasti kuvannut ne jo aikaisemmin.