Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Tuo nyt on nähty jo reilu vuosi sitten ja eipä tuosta ota oikeastaan selvää.
Kyseessähän ei ole ilman polkimia enää polkupyörä ja vastaa täysin näitä istuttavia potkulautoja, eli chopperi mallejakin.
1000W saa olla moottorin teho sähköpotkulaudoissa mutta ei sähköavusteisissa pyörissä ilman lisämaksuja.

Tuon sivun mukaan istuinkin on laiton, ei tuo sivu siis kerro mitään miten asiat on ja siksi sitä kysyn jos nyt joku olisi asiasta tiennyt.
Sen verran mitä itsellä on kokemusta traficomin kanssa pykälien vääntämisestä silloin kun se oli vielä ake, niin uskaltaisin 90% varmuudella väittää että luokittelevat sen tohon moottoroitu polkupyörä kategoriaan.
 
Sen verran mitä itsellä on kokemusta traficomin kanssa pykälien vääntämisestä silloin kun se oli vielä ake, niin uskaltaisin 90% varmuudella väittää että luokittelevat sen tohon moottoroitu polkupyörä kategoriaan.
Tätä vähän pelkäänkin, eli ehkä kaikista helpoin on vaan hommata aikuisten kickbike ja lyödä siihen moottori.
Olis vaan hyvä runko ollut tuossa taittopyörässä.


Näytää facebook ryhmissä olevan tosin kovasti rakenneltu kaksipyöräisiä ja nelipyöräisiä ja liikenteessä ajelevat.
Joku jopa kertoili että ei onnistunut laillistamaan aitoa mopoa joka sähköistetty niin pudotti nopeuden 25km/h ja ajelee pyöräteillä.

Kumma homma, kukaan ei missään siis tiedä mikä on laillista ja mikä ei.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä vähän pelkäänkin, eli ehkä kaikista helpoin on vaan hommata aikuisten kickbike ja lyödä siihen moottori.
Olis vaan hyvä runko ollut tuossa taittopyörässä.


Näytää facebook ryhmissä olevan tosin kovasti rakenneltu kaksipyöräisiä ja nelipyöräisiä ja liikenteessä ajelevat.
Joku jopa kertoili että ei onnistunut laillistamaan aitoa mopoa joka sähköistetty niin pudotti nopeuden 25km/h ja ajelee pyöräteillä.

Kumma homma, kukaan ei missään siis tiedä mikä on laillista ja mikä ei.
Oletetaan, että teho- ja nopeusrajoja noudatetaan(mikä on sekin tulkinnanvaraista). Ongelmana lienee tämä istuinsääntöpoikkeus ja sen toteutuminen. Eikös silloin jää epäselväksi(kaksipyöräisten osalta) enää vain se, mikä on "maastokäyttöön suunniteltu" ja miten omavalmisteeseen suhtaudutaan.

Jälkimmäisessä ei pitäisi voida olla mitään ongelmaa sähköpotkulaudassakaan; kaupalliset tuotteetkin ovat täysin epämääräisiä eikä mitään oikeaa tyyppihyväksyntäsysteemiä sovelleta vaikka jostain standardeista jossain paperissa puhuttiin.

Ensinmainitun osalta omavalmisteessa pitäisi siis riittää se, että kyä mää sen maastokäyttöön ajattelin, ainakin jos se on jotenkin uskottavaa. Miten se sitten yleensä arvioidaan? Karkeakuvioiset renkaat, "isot" renkaat, ilmarenkaat, maavara, jousitus? Kaiketi yleisiä kaupallisia tuotteita on pidettävä referenssinä, ja nämä läskipyöräiset kännimopot(mm. Kontion myymät) selvästikin ovat OK. Niissä on äkkiä listaamistani piirteistä käsittääkseni vain ne isot ilmarenkaat, kuviokin mikä sattuu nahkakalju.

Joku kyylä voisi ajatella noita vakuutusvelvoitteen ja moottoriajoneuvoliikenteen kuljettajavaatimusten alaisina moottoroituina polkupyörinä tai pienitehoisina mopoina siinä missä vastaavaa omavalmisteista polkupyörärunkoista peliä, mutta kun kumpikaan ei ole kumpaakaan jos ajatellaan oikeudenmukaisemmin. Ei niillä ole mitään kvalitatiivista selkeästi yksilöitävää teknistä eroa kuin ulkonäkö. Sama koskee tietenkin sähkövetoista mopon näköistä moposkootteria, jos siinä on enintään 1 kW ja huippunopeus enintään 25 km/h. Kyllä niillä pitäisi voida yhtäläisen ja oikeudenmukaisen käytännön mukaan tehdä kaikkea, mitä vaatimusten mukaisella sähköpotkulaudallakin. Siis ajaa pyörätiellä, ajaa alaikäisenä, ajaa kortitta ja ajaa pikku hönössä jos ei aiheuta vaaraa.
 
Ruuvaat sinne jonkun vanhan skeittilaudan alle jonka päälle jalat ja penkki tohon 44cm korkeuteen, niin voisi mennä potkulaudasta. Muuten todennäköisesti joutuu liikennevakuutuksen ottamaan.
 
Ruuvaat sinne jonkun vanhan skeittilaudan alle jonka päälle jalat ja penkki tohon 44cm korkeuteen, niin voisi mennä potkulaudasta. Muuten todennäköisesti joutuu liikennevakuutuksen ottamaan.
Näin, helppo olisi kyllä tuunailla se niin sanotusti lailliseksi mutta sepä tuossa jää mysteeriksi onko se kuitenkaan laillinen.
On nämä prkele ihme asioita.
 
Näin, helppo olisi kyllä tuunailla se niin sanotusti lailliseksi mutta sepä tuossa jää mysteeriksi onko se kuitenkaan laillinen.
On nämä prkele ihme asioita.
Jos fillariin laitat sähkömoottorin joka on max 1kw ja se kulkee sillä max 25km/h ja käyt vakuutusyhtiöstä hakemassa sille moottoroidun fillarin vakuutuksen, niin sitten se on laillinen. Ei tarvii eikä edes pysty rekisteröimään, eikä tarvii niitä polkimiakaan muuttaa.
 
Jos fillariin laitat sähkömoottorin joka on max 1kw ja se kulkee sillä max 25km/h ja käyt vakuutusyhtiöstä hakemassa sille moottoroidun fillarin vakuutuksen, niin sitten se on laillinen. Ei tarvii eikä edes pysty rekisteröimään, eikä tarvii niitä polkimiakaan muuttaa.
Kyllä, mutta "potkulautahan" tässä olis se ajatus ja saisi tuon 1000W moottorin vaikka aivan kuten potkulaudoissa on sallittu ja myös näissä Kontio malleissa.
Tietysti tuo vakuutus olisi vaihtoehto kanssa mutta taitaa olla tuo vakuuttaminen sen verran kallista että sama jo hommata bensa skootteri tai mönkijä.
 
Kyllä, mutta "potkulautahan" tässä olis se ajatus.
Tietysti tuo vakuutus olisi vaihtoehto kanssa mutta taitaa olla tuo vakuuttaminen sen verran kallista että sama jo hommata bensa skootteri tai mönkijä.
Totta.Todennäköisesti siellä samassa 100-200€/vuosi liikutaan, niinkuin mopolla ja mönkijälläkin.
 
Saakohan mistään kohtuu hintaan 20" sähkömoottori/renkaalle olevaa ns. potkulautaa tai kickbikeä jossa olisi leveä tuo astinlauta?
Tuo mun rengashan on etumoottori eli sopisi myös taakse periaatteessa ainakin kickbikessä.

Nuo mitä parin sadan hujakoilla katsellut niin se astinlaita on yhdelle kengälle leveydeltään, olishan se mahdollista leventää juurikin vaikka rullalauta dekillä mutta jos olisi valmis parempi aihio jossakin tiedossa.
 
Miten noi sähköavusteiset fillarit muuten toimii? Täytyykö polkea kokoajan vai riittääkö että polkasee vaan alkuvauhdin ja sit voi ajella sähköllä polkematta, niinkuin potkulaudallakin? Jos toimii niinkuin lauta, niin silloinhan sinne saa sen 250w moottorin laittaa. Tosin jos ei moottorilla tarvii päästä kovempaa kun toi 25km/h, niin tuskin tulee kukaan mittaamaan sitä moottorin tehoa tien päällä, jollei se kissankokoisilla kirjaimilla siinä kyljessä lue.
 
Miten noi sähköavusteiset fillarit muuten toimii? Täytyykö polkea kokoajan vai riittääkö että polkasee vaan alkuvauhdin ja sit voi ajella sähköllä polkematta, niinkuin potkulaudallakin? Jos toimii niinkuin lauta, niin silloinhan sinne saa sen 250w moottorin laittaa. Tosin jos ei moottorilla tarvii päästä kovempaa kun toi 25km/h, niin tuskin tulee kukaan mittaamaan sitä moottorin tehoa tien päällä, jollei se kissankokoisilla kirjaimilla siinä kyljessä lue.
Poljinavustusteisiahan nuo yleensä on mutta saa niihin käsikaasunkin jolloin toimii kuten potkulauta, tosin pyörässä käsikaasu on laiton myös ilman sitä vakuutusta.
Poljinavusteella se moottori on käynnissä määrättyyn vauhtiin asti, 25km/h.
Nopeusrajoitusta ei pysty ohittamaan ilman controllerin vaihtoa, tosin ei se hyödyttäisi juuri muutenkaan kun ei tuo moottori väännä 30km/h kovempaa ilman jumalatonta vispaamista.
Tässä GoZero (GZR) taittomallissa on 250W/36V moottori ja se ei jaksa vääntää käsikaasulla ollenkaan, siksikin tuo polkimen poisto olisi ajatuksena ollut jolloin moottorin saa periaatteessa laittaa 1000W asti kuten sähköpotkulaudoissa, mutta taitaa jäädä tekemättä vaikka moni on vastaavia härveleitä rakennellutkin.
 
Viimeksi muokattu:
Poljinavustusteisiahan nuo yleensä on mutta saa niihin käsikaasunkin jolloin toimii kuten potkulauta, tosin pyörässä käsikaasu on laiton myös ilman sitä vakuutusta.
Poljinavusteella se moottori on käynnissä määrättyyn vauhtiin asti, 25km/h.
Nopeusrajoitusta ei pysty ohittamaan ilman controllerin vaihtoa, tosin ei se hyödyttäisi juuri muutenkaan kun ei tuo moottori väännä 30km/h kovempaa ilman jumalatonta vispaamista.
Tässä GoZero (GZR) taittomallissa on 250W/36V moottori ja se ei jaksa vääntää käsikaasulla ollenkaan, siksikin tuo polkimen poisto olisi ajatuksena ollut jolloin moottorin saa periaatteessa laittaa 1000W asti kuten sähköpotkulaudoissa, mutta taitaa jäädä tekemättä vaikka moni on vastaavia härveleitä rakennellutkin.
Sitten taitaa olla melko tekemätön paikka. Voihan tommosen rakentaa ja päästellä sillä menemään ilman mitään ongelmia jopa ratsiasta läpi. Mä lueskelin vaan noita pykäliä ja yritin ymmärtää sen niinkuin virkamies siinä tapauksessa jos jotain sattuu. Ei siitä varmaan täysin laillista menopeliä saa väännettyä kovin helposti, joka oli tässä ilmeisesti tarkoitus. En tiedä vääntäisikö joku potkulaudan 250w moottori paremmin, mutta se pitäisi sitten säätää jotenkin poljinavusteiseksi. Voihan noihin fillareihin työntää vaikka mitä moottoreita ja survoa menemään, mutta jos sattuukin vahinko ja ajaa jonkun mummon ruttuun, niin voi olla melko kusessa. En nyt tarkoita että pitäisi luopua kokonaan projektista, mutta näin mä ymmärrän noi lakipykälät. Sinne traficomillehan voisi vielä kilauttaa ja selvitellä, jos sieltä saa hyväksynnän mustaa valkosella, niin sit ei mitään ongelmia.
 
Sitten taitaa olla melko tekemätön paikka. Voihan tommosen rakentaa ja päästellä sillä menemään ilman mitään ongelmia jopa ratsiasta läpi. Mä lueskelin vaan noita pykäliä ja yritin ymmärtää sen niinkuin virkamies siinä tapauksessa jos jotain sattuu. Ei siitä varmaan täysin laillista menopeliä saa väännettyä kovin helposti, joka oli tässä ilmeisesti tarkoitus. En tiedä vääntäisikö joku potkulaudan 250w moottori paremmin, mutta se pitäisi sitten säätää jotenkin poljinavusteiseksi. Voihan noihin fillareihin työntää vaikka mitä moottoreita ja survoa menemään, mutta jos sattuukin vahinko ja ajaa jonkun mummon ruttuun, niin voi olla melko kusessa. En nyt tarkoita että pitäisi luopua kokonaan projektista, mutta näin mä ymmärrän noi lakipykälät. Sinne traficomillehan voisi vielä kilauttaa ja selvitellä, jos sieltä saa hyväksynnän mustaa valkosella, niin sit ei mitään ongelmia.
Kyllä tarkoitus olisi 500-1000w moottori vähintään laittaa mutta myös tehdä siitä laillinen "potkulauta" kuten nämä kauppojen 1000W velociferot ja muut on.
Potkulautahan on laillinen 1000W moottorilla mutta sähköavusteinen pyörä ei ole.
250W moottorit ei riitä alkuunkaan missään laitteessa, sähköavusteisessa pyörässä se toimii ns. voosterina polkemisen avuksi.

No eipä tässä auta muu kuin tutkia ja tehdä oikea sähköpotkulauta jolla voi talvellakin ajaa mutta joutuu lain mukaan seisoskelemaan tai ostaa kaupasta tuo istuttava 1000W 48V Velocifero Mad esimerkiksi.
 
Parempihan se on seistä potkulaudan päällä ja vaimentaa tärinää sekä maaston epätasaisuuksia polvien avulla, kuin ottaa kaikki tärinät ja iskut suoraan hanuriin.

Voisin kuvitella, että myös mutkiin on helpompaa ja turvallisempaa mennä kallistelemalla lautaa kuin istualtaan todella alhaalta ohjaamalla.
 
Parempihan se on seistä potkulaudan päällä ja vaimentaa tärinää sekä maaston epätasaisuuksia polvien avulla, kuin ottaa kaikki tärinät ja iskut suoraan hanuriin.

Voisin kuvitella, että myös mutkiin on helpompaa ja turvallisempaa mennä kallistelemalla lautaa kuin istualtaan todella alhaalta ohjaamalla.
Paitsi talvella on istuminen turvallisempaa kun voi jalat olla sivulla tukena.
Jos laudan 20" renkaan kanssa itse tuunailen vaikka Kickbikestä niin pitää hommata nastakumi ainakin, jospa sillä sitten pärjäisi.
Ei oikein tuolla Xiaomin mini renkaisella viitsi talvella ajella kuitenkaan.
 
Talvi onkin erikseen ja sitten pitää ajaa lintassa :D

Mutta joo. Saa nähdä onnistuuko potkulautailu ohuessa lumikerroksessa drive-modessa. Sportilla ei varmaan pääse edes liikkeelle jos sudittaa koko ajan.
 
Talvi onkin erikseen ja sitten pitää ajaa lintassa :D

Mutta joo. Saa nähdä onnistuuko potkulautailu ohuessa lumikerroksessa drive-modessa. Sportilla ei varmaan pääse edes liikkeelle jos sudittaa koko ajan.
Onnistuu toki jopa etuvetoisella Xiaomilla mutta ei kovin kovaa uskalla ajella, täällä on nimittäin jo lumet maassa ja jäätä paikoitellen reippaasti.
 
Morjesta foorumilaiset pitkästä aikaa, tarviin teidän apua kun kumipuhkesi Major Maik 3200w sähköpotkulaudasta ja tilattu Alankomaista Ecofunsiesin kautta. Osaisko joku kertoa kun tuolla Escoot.fi sivulla myydään tälläisiä; E-scoot ja vastaaviin sähköpotkulautoihin sopiva rengas. Koko 90/65-6,5. Niin onko toi oikean kokoinen Major Maik 3200w sähköpotkulautaani?
IMG_20201125_163825.jpg
 
Morjesta foorumilaiset pitkästä aikaa, tarviin teidän apua kun kumipuhkesi Major Maik 3200w sähköpotkulaudasta ja tilattu Alankomaista Ecofunsiesin kautta. Osaisko joku kertoa kun tuolla Escoot.fi sivulla myydään tälläisiä; E-scoot ja vastaaviin sähköpotkulautoihin sopiva rengas. Koko 90/65-6,5. Niin onko toi oikean kokoinen Major Maik 3200w sähköpotkulautaani?
Ja nykyisen renkaan kyljessäkö ei tosiaan lue mitään?
 
Olen sen verran puusilmä etten saa kuvasta paljon selvää. Jos siinä on vain popniitti kulutuspinnassa, niin eikö se ole paikkauskelpoinen vai rässiintyikö muuten pilalle samalla,
 
Aivan pitää käydä katsomassa renkaan kyljestä ja kyllä, siitä on mennyt popniitti lävitse kokonaan jonka takia rengas tyhjeni.
 
Protoilua. Akkuna 11.1v 3s lipo. Pimeällä otettu kuva on myyjän ottama
 

Liitteet

  • 00.jpg
    00.jpg
    111,7 KB · Luettu: 197
  • Capture0.JPG
    Capture0.JPG
    106 KB · Luettu: 200
Tervehdys! Ensimmäistä sähkömenopeliä ostamassa. Paljon hyvää kuullut M365 PROsta, mites toi 2 malli siitä? Ei ilmeisesti eroa hirveästi? Nyt sais Belgiasta alle 450 euroon jomman kumman, mahtaako olla hyvä diili ja kumman valitsisit?;)
 
Toivottavasti eivät ole laittomat, tässä langassa kun ei noista laittomista sähköpotkulaudoista saanut puhua :whistling:
Ai alustavalot?

Niitähän on melkein joka toisessa vakiona mitä olen huomannut.

Oli muuten viheliäinen keli käydä kaupassa kun satoi jäätävää tihkua. Ei meinannut nähdä eteensä kun silmät vuoti vettä ja tuntui kun joku heittelisi nuppineuloja silmiin.

Pitää varmaan seuraavaksi hankkia laskettelulasit :)
 
Ai alustavalot?

Niitähän on melkein joka toisessa vakiona mitä olen huomannut.

Oli muuten viheliäinen keli käydä kaupassa kun satoi jäätävää tihkua. Ei meinannut nähdä eteensä kun silmät vuoti vettä ja tuntui kun joku heittelisi nuppineuloja silmiin.

Pitää varmaan seuraavaksi hankkia laskettelulasit :)
Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla:hmm:
 
Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla:hmm:
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.

Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän :rofl:
 
Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän
Ei ne oikein auta. Kai se pitää umpikypärä hommata jos meinaa viileässä lähipubia pidemmälle ajaa. Tai käyttää nassea ajolaseina. Pitänee laittaa ajokit talvilepoon, ei oo tosin pariin viikkoon tullut sopivaa tilaisuutta purkaa akkuja säilytysvaraukseen. Vissiin ajovaloilla paahdettava telkkaria katsoessa.
 
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.

Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän :rofl:

Nämä henkilökohtaiset tuulilasit on nykyään suosittuja: Pisarasuojain visiiri - Koronasuojaimet
 
Lisävalosta oli melkoinen hyöty kun kävi kaupassa, vaikkei toi omakaan ole huono :thumbsup:

DSC04305.JPG
 
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.

Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän :rofl:
Joku taisi tässä ketjussa kaun sitten mainita näistä, nuo lasit ei ole hinnalla pilattu ja eipä nuo loppupeleissä niin pahat ole päässäkään jos on vielä muuten naamioitumut hupun alle esimerkiksi ja huivi naamalla.
lasit
 
Täytyy laittaa tilaukseen ja mulla on kaulalla semmoinen putkihuivi, jota käytän samalla kun menen kauppaan.
 
Niin sitä minäkin kokeilin vielä pakkasillakin ajaa FLJ T11 laudalla. Rengas puhkesi, paikkasin paikkausaineella... paikka lakkasi tänään pitämästä. Laitoin saman videon FLJ asiakaspalveluun, saa nähdä pääseekö uuden renkaan asennushommiin.
 
Ite olen FLJ:tä kinunut kesäkuusta kieron jarrulevyn vaihtoa. Laittavat vaan linkkiä uuden levyn tilaussivulle. Mallikasta jälkihoitoa!
 
FLJ'n vastaus:

"Dear friend,

tire is not on warranty. :)

But this tire can make up by the tire glue, Pls clean it ,and use the tire glue to make up the tire, the inflate it . the tire is tubeless. :)"

Tästä voisi äkkiä päätellä, että näillä ei ole minkäänlaista takuuta. Mainostavat kuitenkin puhkeamattomina renkaina.
 
Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla:hmm:

Etsiskelin itse sellaisia tiiviitä laseja, jota estäisivät ajoviiman pääsyn silmiin. Saa muutoin pysähdellä usein kuivaamaan kovin helposti viimasta vetistyvää vasenta silmää. Ongelmaksi muodostuivat silmälasit, sillä en löytänyt niiden päälle edes välttävästi istuvia ajolaseja. Pitää varmaan koittaa keksiä joku patentti joka toimisi, eikä olisi ihan sikaruma.


Fiksuja ehdotuksia? Toki laskettelu- yms. lasitkin kelpaisivat, kunhan eivät rivon räikeät ole ja voisi ihan aikuisten oikeasti silmälasien kanssa käyttää. Tarkoituksena siis silmien suojaus ajoviimalta.
 
Mahtuu varmasti, mutta se tärkein pointti eli ajoviiman esto ei toimi. Ilmavirta kun pääsee kierätämään ehkä vähemmän sivuilta, mutta varsinkin alta.
Harmi kun ei piilaritkaan ole sopivat omille silmille. Löytäisi sopivat paljon helpommin.
Hakuun OTG-laskettelulasit ja lähimmästä sopivasta liikkeestä nouto matkaan.
Osa on tottakai varsin värikästä mutta esimerkiksi: Bolle Y6 Otg aikuisten laskettelulasit (musta) Ja osaan saa ihan kirkastakin linssiä jos pimeitä kelejä varten haluaa.
 
Onnistuin sähläämään G30 poikki sen vivun millä varmistetaan että se ohjaustangon taitoskohta pysyy kiinni. Millähän nimellä sitä varaosaa löytyisi Aliexpressiltä? Kenelläkään hajua?
 
Oli muuten liukasta täällä Vantaalla ajaa loskalumessa.

Muuten pääsi ihan hienosti eteenpäin, mutta mutkat piti ottaa hiljaa ja moottorijarrutella tienylityksiin.

Onneksi on takaveroinen kampe :thumbsup:
 
Oli muuten liukasta täällä Vantaalla ajaa loskalumessa.

Muuten pääsi ihan hienosti eteenpäin, mutta mutkat piti ottaa hiljaa ja moottorijarrutella tienylityksiin.

Onneksi on takaveroinen kampe :thumbsup:
Juuri mietein, uskaltaakohan sitä lähteä kokeilemaan M365 Pron kera. Vähemmän tuo lumi haittaa vs musta jää. Tosin kun tallaantuu ja jäätyy epätasaiseksi, siinä voi olla jo aika tekemätön paikka jos ei laita nastarenkaita tilaukseen. Sitäkin jo mietein. Jos saadaan järvet jäähän, nastojen kera voisi sinnekin lähteä.
Tai jos vaan jättää osan päivistä suosiolla väliin. Kunnon pakkasella ja lumikelillä taas ajelee sujuvasti jos itse tarkenee.

Mutta onko tuolla vetotavalla lopulta niin merkitystä? Molemmissa tavoissa näkisin itse puolensa suuntaan ja toiseen.
Moottorijarrulle saisi joka tapauksessa olla talviaikaan se saksatyylinen vipu, muuten varsinkin etuvetoisessa pois päältä. Ja toisaalta taas normi jarru takapyörässä on edessä olevaa turvallisempi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 396
Viestejä
4 555 082
Jäsenet
74 961
Uusin jäsen
miirismoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom