Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Pultteihin kannattaa käyttää WD40-puhdistusainetta. En tiedä onko siinä jotain liimaa tai ajan saatossa mennyt vaan likaa, mutta ilman puhdistusainetta on kyllä mahdoton saada pois.
 
Ei noihin etupyörän muttereihin kyllä mitkään tökötit tuntunu auttavan. Siel oli joko likaa tosi tiukassa (ei ollu kun sai irti) tai sit ne oltiin vaan väänetty tehtaalla sellaseen kireyteen et ei vahingossakaan aukee. Vipuvarsi oli ainut vaihtoehto ja siinäkin oli meno sellasta et 50/50 antaako työkalu eka periks vaiko alkaako se mutteri pyöristymään. Parit kulmat sain niistäkin vedettyä sileeks aluks.
 
No, eilen väkertelin ton paskan kanssa turhankin monta tuntia.

Toi kymppituumasten vaihto ei oo mikään läpihuutojuttu, ja se vaatii oikeenlaisia työkaluja. 18 koon kiintoavain nyt ainakin, tai helvetin järeä jakoavain. Eturenkaan pultit on vedetty johonkin kosmiseen momenttiin, ja ite jouduin hakea vaatehuoneesta tangon vipuvarreksi et se paska antautu. Muoviset rengastyökalut kanssa plussaa, ei jätä jälkiä. Samoten joku iskevä vehje millä saat moottorin auki, sillä siinä venttiilipaikassa on sellanen muovinen holkki joka on vittumaisesti edessä kun yrittää uutta sisäkumia laittaa tai vanhaa ottaa pois. Vanhan saa nitkuttamalla ilmankin avaamista, mutta uutta ei oikeastaan millään. Ite tein sen virheen et perus ruuvarilla koitin avata, ja pyöristin yhden kannan. Lopputuloksena höyläsin sen muoviholkin kokonaan pois tieltä, ei sillä mitään funktiotakaan ole et sinällänsä aivan se ja sama kummin tekee.

Ja sit vielä tärkeimmät, eli jos sulla on mikä tahansa muu vekotin kun perus M365 tai ekan mallin Pro, niin todennäkösesti se kitti ei käy siihen. Mulla on Essential joka ei nyt nykykunnossaan enää essentialia kyllä oo nähnykkään, mutta ne takalokarin korokkeen ruuvit oli liian lyhkäset, tai kaks niistä oli. Lisäks sitä etulokarin lyhyempikantasta ruuvia ei tullu ollenkaan mukaan, eli sekin pitää käydä ihmettelemässä. Ehkä isoin ongelma on se takavalon kaapeli ja miten sen vetää sen koropalan jälkeen, sillä se ei enää vanhalle paikallensa mene ja takarengas helvetin helposti alkaa siihen hinkkaamaan ja nopeesti onkin entinen takavalo. Tarpeeks kun miettii ratkasuja niin löytää jonkun sopivan gheton metodin, mutta en kyllä ikimaailmassa ois uskonu et näinkin tuskanen taival toi koko prosessi vois olla.

Ja jos sulla on vakiona takalokarissa kiinni tukirauta, niin se ei luonnollisestikkaan käy tohon kymppituumaseen sitten. En ite nopeasti katottuna löytänyt aliexpressistä tai muualtakaan Pro2/1S/Essential malleille korvaavaa vehjettä, eli ranetukseks menis tääkin homma jos siihen kokee jaksavansa ryhtyä. Ite kattelen sitten myöhemmin, nyt ei kiinnosta oikeastaan koskeakkaan koko vehkeeseen rassausmielessä tän episodin jälkeen.

Mut tulipahan tossa rassaukset valmiiks saatua lähettyä vitutuspäissään kokeilemaan et työntääkö koko vehkeen suoraan roskikseen ja tilaa kovempaa vehjettä tilalle vai tuliko siitä nyt mitään. Firmiksen puolelta säädöt kuntoon (10 tuumasille tosiaan pitää vaihtaa renkaankoko vähintään, jos muuta modausta nyt ei satu olemaan sisässä) ja autotiellä kaasu pohjaan. Hymyilyttihän se kuitenkin sit, kummasti näihinkin romuihin saa eloa laittamalla toisen akun kylkeen ja vaihtamalla moottorin 350w malliin.

Itse olen ehtinyt ne eturenkaan kiinnitykset etukäteen jo kertaalleen avaamaan, kun tiesin niissä olevan kova homma sen punaisen lukituslitkun takia. Ei riittänyt pitkäripaisen kiintoavaimen päällä seisominen, vaan piti päälle hypätä koko painolla, ennenkuin aukesi kamalan pamauksen saattelemalla. Hetken luulin rikkoneeni mokoman kokonaan! Toisella (kaapelin) puolella ei onneksi ollut ihan niin kovasti kiinni. Ja tietty unohdin samalla ne "moottorikannen" ruuvit samalla käydä läpi. Hyvä kun muistutit!

Muoviset rengasraudat ensin itsekin ostin, mutta eihän niillä leluilla tee mitään. Korvasin ne isommilla metallisilla nopeasti. Iskevä ruuvinväännin on yhä ostoslistalla.

Oma M365 on on ihan perusmalli ja tuo vaihto on kyllä etukäteen pitkälle mietitty takavalon johtoa myöten. Ainoa varsinainen ongelmakohta itsellä onkin se eturenkaan ja lokarin omituisen pieni väli.

Oletkos kurkannut josko Curious Joe:lla olisi hyllyssä kymppituumaisille tarkoitettua takalokarin tukea? Sieltä meinaan itse tilailla, jahka ehtii. Näyttäisi ainakin olevan, mutta 15€ mokomasta muovirimpulasta on aina tuhti hinta: Mudguard support v3

Lisäakku ja isompi moottori toisi jo kulkupeliin sen verran enemmän hintaa, että taidan mielummin joskus vaan suosiolla hankkia kokonaan uuden kulkupeli.
 
Viimeksi muokattu:
Ei noihin etupyörän muttereihin kyllä mitkään tökötit tuntunu auttavan. Siel oli joko likaa tosi tiukassa (ei ollu kun sai irti) tai sit ne oltiin vaan väänetty tehtaalla sellaseen kireyteen et ei vahingossakaan aukee. Vipuvarsi oli ainut vaihtoehto ja siinäkin oli meno sellasta et 50/50 antaako työkalu eka periks vaiko alkaako se mutteri pyöristymään. Parit kulmat sain niistäkin vedettyä sileeks aluks.

Ne taitaa olla tehtaalla lukittu jotakuinkin punaista Loctitea vastaavalle litkulla. Lämmitys kuulemma auttaisi, mutta en edes yrittänyt, ettei koko vehje paistuisi. Meinasin itsekin punaista Loctitea vahingossa laittaa ensin pariin ruuviin, mutta onneksi huomasin vaihtaa siniseen. Olisi punaisen kanssa ollut paha mieli, jos olisi joutunut joskus yrittää saada niitä ruuveja vielä aukikin!
 
Itse olen ehtinyt ne eturenkaan kiinnitykset etukäteen jo kertaalleen avaamaan, kun tiesin niissä olevan kova homma sen punaisen lukituslitkun takia. Ei riittänyt pitkäripaisen kiintoavaimen päällä seisominen, vaan piti päälle hypätä koko painolla, ennenkuin aukesi kamalan pamauksen saattelemalla. Hetken luulin rikkoneeni mokoman kokonaan! Toisella (kaapelin) puolella ei onneksi ollut ihan niin kovasti kiinni. Ja tietty unohdin samalla ne "moottorikannen" ruuvit samalla käydä läpi. Hyvä kun muistutit!

Muoviset rengasraudat ensin itsekin ostin, mutta eihän niillä leluilla tee mitään. Korvasin ne isommilla metallisilla nopeasti. Iskevä ruuvinväännin on yhä ostoslistalla.

Oma M365 on on ihan perusmalli ja tuo vaihto on kyllä etukäteen pitkälle mietitty takavalon johtoa myöten. Ainoa varsinainen ongelmakohta itsellä onkin se eturenkaan ja lokarin omituisen pieni väli.

Oletkos kurkannut josko Curious Joe:lla olisi hyllyssä kymppituumaisille tarkoitettua takalokarin tukea? Sieltä meinaan itse tilailla, jahka ehtii. Näyttäisi ainakin olevan, mutta 15€ mokomasta muovirimpulasta on aina tuhti hinta: Mudguard support v3

Lisäakku ja isompi moottori toisi jo kulkupeliin sen verran enemmän hintaa, että taidan mielummin joskus vaan suosiolla hankkia kokonaan uuden kulkupeli.
Joo no sit on homma kunnossa jos renkaat on käytetty jo irti. Nyt on itelläkin sopivan mukavassa kireydessä about kaikki ruuvit et on jopa ihan mukava tota purkaakkin.

Muuten joo menis toi lokarituki, mutta Pro2/1S/Essentialeissa on pidempi takalokari ja leveämpi takavalo, johon ei tuo palikka sovi. Vaihtamalla lokarin toki pääsis helpommalla, mutta kävin K-Raudasta hakemassa ruuvit tohon takalokariin ja etulokariin. Etulokariin meni muistaakseni M6x25 uppokantanen ruuvi ja ne takalokarin pidemmät ruuvit oli sitten M4x20. Köyhdyin ruuvien osalta 0,41€ ja otin useampaa sorttia varalle, jota suosittelen muillekkin jotka operaatiota lähtee suorittamaan, se etulokarin pultti on jokatapauksessa jokasessa M365 mallista riippumatta liian isolla kannalla ja kymppituumanen siihen hinkkaa kyllä. Uppokantasella ei ainakaan omalla kohdalla mitään ongelmaa, vaikka ei siinä liikkumavaraa kyllä ole ja töyssyissä saattaa jompikumpi lokari kyllä hipasta rengasta.

Ja joo, karkaahan se hinta käsistä heti kun lisäakkua ja tehokkaampaa moottoria hommailee. Tekis mieli hommata tollanen FLJ kyllä tilalle, mutta periaatteessa tähän nyt on laitettu sen verran rahaa kiinni et ois hyvä jos edes osien hinnat sais myydessä takas, mutta epäilen et ostajaehdokkaita kauheasti löytyisi :btooth:
 
Eipä siinä mitään riskejä ole kuin periaatteessa takuuton. Ja katsoo että lähetetään euroopan sisältä niin ei tule alveja.
Tilasin jouluaattona espanjan varastosta, skootti oli mulla muistaakseni 6.1. Erittäin nopea toimitus ja asiallinen myyjä. Kaikki ok. FLJ official storesta tilasin
 
Itel edelleen takuuasioista vääntöä FLJ Storen kanssa jo 10kk eli eivät ole kiinnostuneita mistään sen jälkeen, kun on rahat saatu.
 
Joo no sit on homma kunnossa jos renkaat on käytetty jo irti. Nyt on itelläkin sopivan mukavassa kireydessä about kaikki ruuvit et on jopa ihan mukava tota purkaakkin.

Muuten joo menis toi lokarituki, mutta Pro2/1S/Essentialeissa on pidempi takalokari ja leveämpi takavalo, johon ei tuo palikka sovi. Vaihtamalla lokarin toki pääsis helpommalla, mutta kävin K-Raudasta hakemassa ruuvit tohon takalokariin ja etulokariin. Etulokariin meni muistaakseni M6x25 uppokantanen ruuvi ja ne takalokarin pidemmät ruuvit oli sitten M4x20. Köyhdyin ruuvien osalta 0,41€ ja otin useampaa sorttia varalle, jota suosittelen muillekkin jotka operaatiota lähtee suorittamaan, se etulokarin pultti on jokatapauksessa jokasessa M365 mallista riippumatta liian isolla kannalla ja kymppituumanen siihen hinkkaa kyllä. Uppokantasella ei ainakaan omalla kohdalla mitään ongelmaa, vaikka ei siinä liikkumavaraa kyllä ole ja töyssyissä saattaa jompikumpi lokari kyllä hipasta rengasta.

Ja joo, karkaahan se hinta käsistä heti kun lisäakkua ja tehokkaampaa moottoria hommailee. Tekis mieli hommata tollanen FLJ kyllä tilalle, mutta periaatteessa tähän nyt on laitettu sen verran rahaa kiinni et ois hyvä jos edes osien hinnat sais myydessä takas, mutta epäilen et ostajaehdokkaita kauheasti löytyisi :btooth:

Kiitti vinkistä. Laitetaan muistiin vastaisuuden varalle.

Tuli tänään ekan kerran vedettyä lipat. Sään aiheuttama huono näkyvyys teki temput ja pääsi syleilemään maata. Onneksi vauhtia ei ollut nimeksikään, eikä rytäkässä vahingoittunut muu kuin oma ylpeys.
 
Ei noihin etupyörän muttereihin kyllä mitkään tökötit tuntunu auttavan. Siel oli joko likaa tosi tiukassa (ei ollu kun sai irti) tai sit ne oltiin vaan väänetty tehtaalla sellaseen kireyteen et ei vahingossakaan aukee. Vipuvarsi oli ainut vaihtoehto ja siinäkin oli meno sellasta et 50/50 antaako työkalu eka periks vaiko alkaako se mutteri pyöristymään. Parit kulmat sain niistäkin vedettyä sileeks aluks.
Itse aikoinaan kun käytin omasta m365 prosta eturenkaan irti niin pelotti et kuin tiukassa ovat kun kaikki täällä sanoivat, että ovat pirun tiukassa. Hämmästys oli suuri kun lähti ihan käsin vääntämällä auki normilenkkiavaimella.
 
Itse aikoinaan kun käytin omasta m365 prosta eturenkaan irti niin pelotti et kuin tiukassa ovat kun kaikki täällä sanoivat, että ovat pirun tiukassa. Hämmästys oli suuri kun lähti ihan käsin vääntämällä auki normilenkkiavaimella.
Siihen ihan varmasti myös vaikuttaa se et paljonko ajettu ja missä ajettu yms. Vähän kurapaskavettä sinne kierteiden ja mutterin väliin niin johan alkaa varmaan tiukkuutta löytyä astetta enemmän. Varmaan ehkä vaihtelee sekin et kuinka tiukassa ne tehtaalta suoraan on. Mulla ei tosiaan mitään jakoa ilman vipuvartta ollu ja jakoavaimetkin alko antamaan periks ja ne muttereiden kulmatkin kummasti pyöristymään. Papukaijapihdeillä ja sillä aiemmin mainitulla vipuvarrella sai riittävän pitävän otteen mutterista ja riittävästi voimaa vääntämiseen et kyllä se sitten antautu, mutta helpoks sitä ei kuitenkaan oman yksilön kanssa voinu sanoa. Toki tolla moottorilla oli jo jonkinverran kilometrejä takana vaihtelevassa kelissä niin siellä välissä oli varmasti jotain sinne kuulumatonta joka teki hommasta sit vaikeampaa.
 
Onko kukaan asentanut Xiaomi m365 PRO sähköpotkulautaan vara-/lisäakkua? Jos on niin mistä on tilattu/ostettu ja onko asennus helppoa?
 
Onko kukaan asentanut Xiaomi m365 PRO sähköpotkulautaan vara-/lisäakkua? Jos on niin mistä on tilattu/ostettu ja onko asennus helppoa?
Mulla on joo M365 Essentialissa kiinni lisäakku, sama prosessi se jokaseen lautaan on.

Vaihtoehtoja on aikalailla kaks, joko yksinkertasella Y-kaapelilla kaks samalla jännitteellä varustettua akkua tai sit vähän monimutkasemmalla härvelillä saa eri jännitteillä olevat akut kiinni. Y-kaapelissa plussana se et se on aika edullinen ja voi vaikka itekkin tehdä jos kolvi pysyy kädessä, mut miinuksena sit se et se tosiaan antaa pelkästään kilometrejä lisää eikä sillä huippunopeutta saa käytännössä ollenkaan lisää. Toki lisäkantaman myötä kun akkujen jännite pysyy korkeemmalla pidemmän aikaa on käytännössä enemmän tehoa tarjolla pidempään kun pelkällä yhdellä akulla, mut ellei pelkkä pidempi matka yhdellä latauksella oo päämääränä niin aika turha päivitys mun kirjoissa ainakin.


Toinen on sit vaikkapa tällänen, tällä saa laitettua vakioakun kylkeen korkeemmalla jännitteellä olevan akun ja sitä kautta saa sit molemmat, lisäkantamaa ja nopeutta riippuen siitä minkälaista akkua siihen parittaa kylkeen. Mukava vehje siinä mielessä et senkus lyö sisään ja vetää kaapelit lisäakulle ja kovaa ajoa, ei oo paljon tarvinnu alkusäädön jälkeen miettiä koko laitosta. Mulla on ton ritan kanssa paritettu samalta jäbältä ostettu 12s3p (44,4v) akku ja ihan mukava päivityshän se kaikinpuolin oli tohon vakiona varsin hengettömään Essentialiin. Pro malliin luonnollisesti ei ihan kauheeta piristysruisketta tule kun siinä on valmiiks jo isompaa akkua ja tehorajaa, mutta jotain nyt kuitenkin.


Valmiin paketin joka sisältää kaiken tarvittavaan saa vaikkapa tosta. Varmaan kuitenkin ihan hyvä tässä vaiheessa mainita et kannattaa perehtyä vähän tarkemmin koko hommaan ennen tilaamista, sillä sokeesti jos alkaa firmistä muokkaamaan ja repimään liikaa tehoa irti niin lopputuloksena on kärtsänny controlleri. Jos on ekan mallin M365 Pro niin ne muistaakseni sisältää sen kehnomman controllerin jota ei oo tehtaalla vahvistettu mitenkään, ja se kärtsää aika helposti kun alkaa pikkasen enemmän virtaa puskemaan sen läpi, Pro2/1S/Essential sisältää sit sen paremman vehkeen joka on jo tehtaalta pikkasen vahvistettu, ja ite ainakin toistaseks oon ongelmitta pystyny yli 800w lykkimään sen lävitse ihan huoletta. Toisaalta ehkä suurin syypää noitten controllerien kärtsäämiseen on se sähkönen jarru, joka jarruttaessa yrittää ladata akkua. KERS kannattaa ottaa kokonaan pois päältä, mut se sähkönen jarru itessään jää kuitenkin samaan kahvaan missä se ihan perinteinen jarrukin on, eikä sitä mun käsittääkseni saa oikeastaan mitenkään pois.

Ite ostin ton valmiin paketin ja oon ollu ihan tyytyväinen hankintaan. Olihan se kohtalaisen hintava mut noi akut nyt on muutenkin aivan saatanan kalliita. Joku nyt varmaan ajattelee et aliexpressistä saa halvemmalla akkuja ja joo, saahan sieltä. Oon vaan kuitenkin nähny tarpeeks kuvia siitä kun osa akun kennoista onkin täytetty hiekalla ja muita kusetuksia, joten kai se on sit ihan itestä kiinni koittaako päästä halvalla ja saa mahdollisesti paskaa paketissa, vai maksaako enemmän ja saa varmasti laadukkaan akun. Ei välttämättä muutenkaan se fiksuin paikka säästää, sillä paskat akut on nopeesti aika pahoja tulipaloriskejä, en tiedä hymyilyttääkö siinä vaiheessa se säästetty satanen kun se romu roihahtaakin itekseen liekkeihin ja kattelet palavaa taloa jalkakäytävältä.
 
Lumet sulaa ja innostuin näistä uusista menopeleistä. Tommonen tasapainolauta tai unicycle scooter tms segway vaikuttaisi semmoselta jota vois kokeilla.

Noita näyttää olevan montaa erilaista toteutusta yhdellä tai kahdella renkaalla, tangolla ja ilman. Voisko joku kokeneempi kertoa vähän mietteitä että pääsis paremmin alkuun? Luultavasti tollasia 5-10km hupiajeluita tulis ajettua.
 
Itse olen katsellut tätä kevättä varten:
Oisko tuo hyvä vai löytyykö samassa hintaluokassa jotain parempaa?
 
Tulipa tilattua Segway Ninebot Max G30 -sähköpotkulauta. Ensimmäinen ostos tällä saralla. Tarkoituksena on korvata julkinen + tämä -yhdistelmällä työmatka-autoilu kesän ajaksi. Speksasin siis työmatkakäyttöön sopivaa laitetta. Edestakainen matka on mallia julkinen liikenne + 5km/suunta pk-seudulla.

Loppuviivalla mukana olivat Unagi E500, Max G30 ja Xiaomin Pro 2. Unagista oli Elisalla tarjous 799, joka toi sen riittävän lähelle kahden jälkimmäisen hintaluokkaa. Unagissa viehätti keveys, G30:ssa kaikki paitsi paino ja Pro 2 suorituskyvyltään (range poislukien) G30:aa vastaava + kevyempi ja edullisempi. Latausaika, range vedenkestävyys ja parhaat renkaat(?) käänsivät valinnan lopulta G30:een. Olisin muuten valinnut kannettavuuden vuoksi Unagin, mutta kovan kyydin on väitetty löysyttävän laitetta niin, että muuttuisi muutaman viikon käytöllä hankalaksi ajaa. Tämä yhdistettynä Helsingin keskustaan huolestutti liikaa. Sovelluksen puute oli myös miinus.

Non-affiliate-vinkkinä, että G30:n saa tällä hetkellä Geekbuying.comista alle 600 eurolla, mikä minusta teki siitä hinta-laatusuhteeltaan houkuttelevimman vaihtoehdon: Ninebot KickScooter MAX G30 G30P Portable Folding Electric Scooter 350W Motor Max Speed 30km/h 15.3Ah Battery 10 inch Tubeless Pneumatic Tyres - Black

Myös Segwayn uudempi E25E/E45E vaikutti hyvältä, erityisesti kun on kevyempi, pieni jousitus ja ES-malleista paranneltu moottori, mutta tuolla Geekbuyingin tarjouksella G30:n ollessa samanhintainen, valitsin pidemmän rangen kannettavuuden kustannuksella.
 
Nyt meni sitten m365 pro laudasta eturenkaan laakeri. Missä myydään uusia kohtuu hintaan? Onko vinkkejä miten pystyis estämään hiekan menon jarruun. Oli huono ostos tuo xiaomi. Vikoja renkaiden kanssa, takavalo on vaihdettu ja jouduttu tinaamaan. Lokasuoja ja jalusta jouduttu vaihtamaan. Oli myös oikosulku akussa. Myyjä ei suostunut vikoja korjaamaan koska väittivät että lauta on kolaroitu.
 
Nyt meni sitten m365 pro laudasta eturenkaan laakeri. Missä myydään uusia kohtuu hintaan? Onko vinkkejä miten pystyis estämään hiekan menon jarruun. Oli huono ostos tuo xiaomi. Vikoja renkaiden kanssa, takavalo on vaihdettu ja jouduttu tinaamaan. Lokasuoja ja jalusta jouduttu vaihtamaan. Oli myös oikosulku akussa. Myyjä ei suostunut vikoja korjaamaan koska väittivät että lauta on kolaroitu.
Biltemasta oli joku tässä ketjussa ostanu, oli kyllä toisen merkkiseen vehkeeseen mut samat palikat näissä kaikissa melkeinpä on.

Kannattaa tosiaan sit varautua tohon eturenkaan irrottamiseen kunnolla. Sun pitää vielä ton laakerin vaihdon takia avata se eturenkaan moottorin kotelo, ja ne ruuvit on aika isolla todennäkösyydellä aika tiukassa. Kannattaa kaikki mahdolliset apuvälineet ottaa siihen käyttöön, WD40 tjsp niihin ruuveihin ennen avaamista ja sit jollain vehkeellä ruuvit auki. Iskumeisseli tai joku vastaava ei välttämättä oo yhtään liioteltu vekotin ton avaamiseks, koska siitä hommasta tulee nopeesti aika vittumaista jos ne kannat pyöristyy. Lisäks ne renkaan paikallaan pitävät pultit etuhaarukassa voi kanssa olla suht tiukassa et jotain vipuvartta kannattaa suunnitella.

Ei muuta kun onnea prosessiin.
 
Nyt meni sitten m365 pro laudasta eturenkaan laakeri. Missä myydään uusia kohtuu hintaan? Onko vinkkejä miten pystyis estämään hiekan menon jarruun. Oli huono ostos tuo xiaomi. Vikoja renkaiden kanssa, takavalo on vaihdettu ja jouduttu tinaamaan. Lokasuoja ja jalusta jouduttu vaihtamaan. Oli myös oikosulku akussa. Myyjä ei suostunut vikoja korjaamaan koska väittivät että lauta on kolaroitu.
Laakerista numero ja pakalliseen laakerikauppaan.
 
Nyt meni sitten m365 pro laudasta eturenkaan laakeri. Missä myydään uusia kohtuu hintaan? Onko vinkkejä miten pystyis estämään hiekan menon jarruun. Oli huono ostos tuo xiaomi. Vikoja renkaiden kanssa, takavalo on vaihdettu ja jouduttu tinaamaan. Lokasuoja ja jalusta jouduttu vaihtamaan. Oli myös oikosulku akussa. Myyjä ei suostunut vikoja korjaamaan koska väittivät että lauta on kolaroitu.
Jos lautaa ei oikeesti ole "kolaroitu"niin kannatas vaikka pistään tänne tuollaisten Myyjä liikkeiden nimet(mikäli se vaan on juridisesti sallittua) jotka ei "Hoida" takuuasioita kunnolla ,vaan keksivät mitä ihmeellisimpiä syitä takuun eväykseen.Tietäs vaan väki ainakin vältellä kyseistä liikettä.
 
Ymmärtääkös täälä joku noista sähköistä. Virrat menee päälle, mut muuten ei tapahdu enää mitään. Lisä specsei jos tääl on joku ammattimies. :)
 
Nyt meni sitten m365 pro laudasta eturenkaan laakeri. Missä myydään uusia kohtuu hintaan? Onko vinkkejä miten pystyis estämään hiekan menon jarruun. Oli huono ostos tuo xiaomi. Vikoja renkaiden kanssa, takavalo on vaihdettu ja jouduttu tinaamaan. Lokasuoja ja jalusta jouduttu vaihtamaan. Oli myös oikosulku akussa. Myyjä ei suostunut vikoja korjaamaan koska väittivät että lauta on kolaroitu.

Biltemasta pitäisi saada. Muistaakseni(?) ne on nuo jotka näkyy olevan hintaan 4,50€/kpl. Taakse 6001 2RS (Bilteman tuotenumero 41-413 ) ja eteen 6002 2RS (Bilteman tuotenumero 41-410). Pitäisi samat kelvata koko mallisarjaan (essential, m365, pro). Itse vaihtaisin samalla kertaa molemmilta puolilta. Korjatkaa toki jos väärässä olen.


Vahinkoluettelostasi saa sen vaikutelman, että käytät omaa kulkupeliäsi yhtä huolettomasti kuin teinit pikkupäissään vuokralautaa. Toivoisin kyllä siinä olevani väärässä...
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärtääkös täälä joku noista sähköistä. Virrat menee päälle, mut muuten ei tapahdu enää mitään. Lisä specsei jos tääl on joku ammattimies. :)

En ole alan ammattimies, joten en osaa edes arvailla lähtökohtia noin ympäripyöreän vikakuvauksen perusteella. Onhan se tietty parempi kuin joidenkin laitteiden mukana tulleet surullisen kuuluisat "kolmen sanan vikakuvaukset". Esimerkkeinä mm. "Se ei toimi", "Se on rikki", "Lakkasi vaan toimimasta", "Se vaan hajosi", "Ihan p*ska vehje", "Mitään en tehnyt!"...

Ei ilmeisesti edes minkäänlaista vikakoodia lauta ilmaise?
 
Biltemasta pitäisi saada. Muistaakseni(?) ne on nuo jotka näkyy olevan hintaan 4,50€/kpl. Taakse 6001 2RS (Bilteman tuotenumero 41-413 ) ja eteen 6002 2RS (Bilteman tuotenumero 41-410). Pitäisi samat kelvata koko mallisarjaan (essential, m365, pro). Itse vaihtaisin samalla kertaa molemmilta puolilta. Korjatkaa toki jos väärässä olen.


Vahinkoluettelostasi saa sen vaikutelman, että käytät omaa kulkupeliäsi yhtä huolettomasti kuin teinit pikkupäissään vuokralautaa. Toivoisin kyllä siinä olevani väärässä...
Kiitos, nyt tietää mitä lähden ostamaan. Varmaan käännyn bilteman puoleen kun suht saman hintasia kun netistä tilaisi. Eiköhän joku paikallinen pyörähuolto osaa niitä vaihtaa jos on vaikeaa.

Olet siis sitä mieltä että teinit pikkupäissään katkaisee lokarin takaa johdot ja onnistuu saamaan oikosulun akkuun. Oletko koskaan vaihtanut vuokralaudan renkaita?
 
Kiitos, nyt tietää mitä lähden ostamaan. Varmaan käännyn bilteman puoleen kun suht saman hintasia kun netistä tilaisi. Eiköhän joku paikallinen pyörähuolto osaa niitä vaihtaa jos on vaikeaa.

Olet siis sitä mieltä että teinit pikkupäissään katkaisee lokarin takaa johdot ja onnistuu saamaan oikosulun akkuun. Oletko koskaan vaihtanut vuokralaudan renkaita?

No, on Biltemassa ainakin halvemmat kuin tuplahintaiset CuriousJoe:lla.

Ei, vaan vikalista kokonaisuudessaan on niin hurja ja rajuun käyttöön viittaava, etten moiseen ole aiemmin törmännyt edes vuosia eri M365 variantteja käyttäneiltä. Itseltäni on runsaan vuoden käytön aikana mennyt rikki... no, jarrukahva hieman taittunut jonkun idiootin kaataessa kulkupelini sillä välin kun olin kaupassa. Siinä kaikki.

En vuokralautaan, mutta omaani (M365) vastaavaan klooniin. Oli epäilemättä helpompi kuin aitoon, sillä ei ollut renkaiden kiinnitykset jo tehtaalla lukituslitkuilla käsitelty.
YouTubessa olen laakerien vaihdosta videon nähnyt, mutta se oli ennenkuin selaimeni vuodenvaihteessa runteli kirjanmerkit (Edit: Näyttää siellä olevan useampikin video). Ei pitäisi olla ylitsepääsemätön työ, kunhan pultit ja mutterit saa ensin ehjinä auki.
 
Viimeksi muokattu:
Terve. Mikäs ois järkevin sähköpotkulautavaihtoehto nykyistä tarjontaa ajatellen? Esim Xiaomin M365 tai M365 Pro kiinnostaisi mutta ne on tainneet poistua valmistuksesta ja tilalle tullut spekseiltään mielestäni huonompia ja samalla kalliimpia malleja mitä tuossa Xiaomin MI storea tutkin? Muulla ei väliä kunhan lauta kulkisi vakiona sen 25kmh, kantamaa olisi väh. 30km ja hinta alle 400€.
 
Ymmärtääkös täälä joku noista sähköistä. Virrat menee päälle, mut muuten ei tapahdu enää mitään. Lisä specsei jos tääl on joku ammattimies. :)
En edes tiedä, millä suosituksilla tällaisessa aiheessa voisi sanoa olevansa "ammattimies", tai minkä alan ammattimiestä tässä kaivataan. En myöskään ymmärrä, miksi tällaisen ongelman ratkaisemiseen ylipäänsä tarvittaisiin ammattimiestä. Ei se mitään rakettitiedettä voi olla. Ehkä kuitenkin ongelman kuvaus kannattaisi kertoa. Ainakin hyödyllistä voisi olla tieto siitä, mistä laitteesta on kysymys. Mikäli laite on sellainen, josta saa jotain dataa enemmän irti, niin mitä se näyttää mittaristossa? Miten se ilmenee, "ettei tapahdu mitään"? Onko kyseisessä laitteessa jonkinlainen applikaatiomahdollisuus, ja näkyykö sitä kautta jotain erikoista?

Ymmärränkö oikein, että "muuten ei tapahdu enää mitään" tarkoittaa sitä, että kaasukahva ei reagoi? Vikahan voisi hyvinkin olla fyysisesti ihan heti siinä. Eiköhän noita ole mennyt pimeäksi aika monesta kamppeesta. Tuskin niitä huvin vuoksi myydään varaosina. Samoin vika voi olla kaapelissa, joka voisi olla ihan vaan irti. Tai vaihtoehtoisesti itse kontrolleri paskana. Näitä pelkkiä arvauksiahan riittää.

Muulla ei väliä kunhan lauta kulkisi vakiona sen 25kmh, kantamaa olisi väh. 30km ja hinta alle 400€.
Vaatimukset ovat aika tiukat, jos ei lasketa mukaan oudoimpia ja eksoottisimpia vaihtoehtoja, ja oikeastaan silloinkin. Jos käyttömatka on ihan realistisesti arvioituna oltava oikeasti 25 km/h matkanopeudella 30 km eli ei vain uudella akulla tasamaalla kuivan kesän oravan alla, niin voi olla vähän vaikea yhtälö. Liekö tuollaista varsinaisesti koskaan ollut markkinoilla ainakaan Suomesta käsin ostaen.

G30 toki täyttää nuo tekniset vaatimukset. Niitä on saanut esimerkiksi kuuteen sataan Suomesta viime syksynä ja kuulemma viiteen hunttiin jostain alibabaruletin kautta tilaten ja toivoen. 400 eurolla voisi joku myydä käytetyn ja käyttökuntoisen. Romuja löytynee halvemmalla.

Olet siis sitä mieltä että teinit pikkupäissään katkaisee lokarin takaa johdot ja onnistuu saamaan oikosulun akkuun. Oletko koskaan vaihtanut vuokralaudan renkaita?
Sivusta voisin huutaa, että vaikka en ole koskaan ollut osallisena minkäänlaisessa vuokra-ajoneuvotoiminnassa, niin olen kyllä nähnyt miten teinit(ja muut keskenkasvuiset) päissään käyttävät vuokralautoja. Olen livenä nähnyt määritelmästä riippuen kolme tai neljä kolaria vuokralaudoilla. Yksi persereikä törmäsi kuljettamaani autoon ajaen yksisuuntaista väärään suuntaan ja jatkoi matkaansa, mikä jäi sen kummemmin selvittämättä koska autokaan ei edes näkyvästi naarmuuntunut. Juu, nykyäänhän saa ajaa polkupyörällä tai vastaavalla vastakarvaan - tosin ei huippunopeudella miten sattuu vaan varovaisuutta noudattaen.

Rajujakaan kaatumisia en ole edes laskenut.

Sikäli ihmettelisin jos eivät rässiessään myös katkoisi johtoja, vaikka vuokraamolaitteet kai ainakin nykyisin ovatkin väärinkäyttöä kestävämpiä.

Onko vuokravehkeissä edes ilmarenkaita?
 
Viimeksi muokattu:
Terve. Mikäs ois järkevin sähköpotkulautavaihtoehto nykyistä tarjontaa ajatellen? Esim Xiaomin M365 tai M365 Pro kiinnostaisi mutta ne on tainneet poistua valmistuksesta ja tilalle tullut spekseiltään mielestäni huonompia ja samalla kalliimpia malleja mitä tuossa Xiaomin MI storea tutkin? Muulla ei väliä kunhan lauta kulkisi vakiona sen 25kmh, kantamaa olisi väh. 30km ja hinta alle 400€.
Ei oo olemassakaan. Laske vaatimuksia tai nosta budjettia, tai sit kattele käytettynä.
 
Ahaa, oourait! No tuo Xiaomin valikoimista poistunut M365 kyllä täytti nuo kriteerit ainakin paperilla, eli huippunopeus sen 25kmh ja kantama n. 30km. Toki ainahan niissä ominaisuuksissa vähän on eroa todellisuuden kanssa mutta silti, paperilla olevia speksejä kuitenkin vertaan. Hintakin oli monessa paikassa kuten Power/Gigantti 399€, ja silloin tällöin jopa 350€ hintaan esim Verkkiksessä tai Elisalla jne.

Mutta asiaan: jos budjetin nostaa 500€ niin mites tuo M365 korvaava malli Xiaomi Mi 1S? Onko sille olemassa hyvää kilpailijaa vai onko se tuossa hintaluokassa way to go? Mitä mieltä esim Augment.econ tarjoamasta ES One 10 ollaan? Eduksi varmaan voi lukea sen että asustelen samalla paikkakunnalla kyseisen firman kanssa joten lautojen vaihdot ym huollot hoituisi kyllä nopeasti.
 
Ahaa, oourait! No tuo Xiaomin valikoimista poistunut M365 kyllä täytti nuo kriteerit ainakin paperilla, eli huippunopeus sen 25kmh ja kantama n. 30km. Toki ainahan niissä ominaisuuksissa vähän on eroa todellisuuden kanssa mutta silti, paperilla olevia speksejä kuitenkin vertaan. Hintakin oli monessa paikassa kuten Power/Gigantti 399€, ja silloin tällöin jopa 350€ hintaan esim Verkkiksessä tai Elisalla jne.

Mutta asiaan: jos budjetin nostaa 500€ niin mites tuo M365 korvaava malli Xiaomi Mi 1S? Onko sille olemassa hyvää kilpailijaa vai onko se tuossa hintaluokassa way to go? Mitä mieltä esim Augment.econ tarjoamasta ES One 10 ollaan? Eduksi varmaan voi lukea sen että asustelen samalla paikkakunnalla kyseisen firman kanssa joten lautojen vaihdot ym huollot hoituisi kyllä nopeasti.
1S on vähän väliinputoaja, pikkasen lisää investoimalla saa Pro2 tehokkaammalla moottorilla ja isommalla akulla. En suosittele siitä maksamaan 500€, vaan jos tota G30 saa tosiaan 600€ hintalapulla niin se taitaa olla ylivoimasesti paras näistä "tunnetuista" merkeistä nykyhetkellä. Kantamaa on ja nopeuttakin saa tarvittaessa.

Muutenkin kannattaa olla aika kriittinen noita toimitasäteitä kohtaan. 1S ilmoitettu 30km ei todellisuudessa 99% tilanteista tule olemaan 30km, sillä se 30km on mitattu kevyen ihmisen alla ja tasasella alustalla ilman ylämäkiä tai tuulta. Todellisuudessa varmaan joku 20-25km on lähempänä totuutta.
 
Ahaa, oourait! No tuo Xiaomin valikoimista poistunut M365 kyllä täytti nuo kriteerit ainakin paperilla, eli huippunopeus sen 25kmh ja kantama n. 30km. Toki ainahan niissä ominaisuuksissa vähän on eroa todellisuuden kanssa mutta silti, paperilla olevia speksejä kuitenkin vertaan. Hintakin oli monessa paikassa kuten Power/Gigantti 399€, ja silloin tällöin jopa 350€ hintaan esim Verkkiksessä tai Elisalla jne.

Mutta asiaan: jos budjetin nostaa 500€ niin mites tuo M365 korvaava malli Xiaomi Mi 1S? Onko sille olemassa hyvää kilpailijaa vai onko se tuossa hintaluokassa way to go? Mitä mieltä esim Augment.econ tarjoamasta ES One 10 ollaan? Eduksi varmaan voi lukea sen että asustelen samalla paikkakunnalla kyseisen firman kanssa joten lautojen vaihdot ym huollot hoituisi kyllä nopeasti.

Jos budjetti on tiukka ja G30 ei siihen veny, Pro 2 voisi ehkä olla hyvä vaihtoehto edullisemmista. Tällä hetkellä esim. Verkkokauppa.comissa 540e. Toki on se muutenkin esim. kevyempi, jos kannettavuus on tärkeä kriteeri. Törmäsin eilen Gigantissa Ninebotin E25E -esittelymalliin ja sekin vaikutti jämäkältä ja hyvältä, mutta hintaluokka myös yli 500, etenkin jos ottaa paremmalla akulla olevan E45E:n. Oliko niin, että ES One 10:ssä täytyy sitoutua kahden vuoden sopimukseen, jonka maksut rullaa ympäri vuoden, ja kokonaishinta jotain 550 omaksi lopussa lunastaen? En tiedä laudasta, mutta jos teknisiltä spekseiltä vastaisi tuon hintaisia lautoja, saahan siinä nyt ainakin sen vaihtomahdollisuuden/huoltovapauden ja "osamaksumahdollisuuden". Toki tuskin firma tuota hyväntekeväisyyttään tekee, joten kuvittelisin, että ostamalla omaksi saisi paremman laudan.

Oma G30 tulossa tänään postissa, huomasin jälkikäteen että suattaapi olla jokin Kiina-versio, jännityksellä odottaen.

Edit: Jos Xiaomin 1S ja Pro 2 hintaero on vain luokkaa 50e, en tyytyisi kyllä 1S:ään. Pro 2:ssa parempi moottori ja isompi akku.
 
Itse olen katsellut tätä kevättä varten:
Oisko tuo hyvä vai löytyykö samassa hintaluokassa jotain parempaa?

Tuosta S1 plus ei ole kokemusta, mutta S1 pro:sta on jota näyttäisi saavan myös samaisesta kaupasta. Toki tuo S1 plus näyttäisi olevan paljon uudempi malli. Linkki alla kun joskus S1 pro:sta kirjoitin. Tällä ajelen vieläkin työmatkat ja 260€ hintaan sanoisin että silti ylivoimainen hinta/laatu koska tuo 350w moottori jaksaa melkein 30km/h mennä. Nopeusasteita on 3 kappaletta jotka voit itse vapaasti määritellä.


Lyhyesti:
-Ei rengashelvettiä niinkuin Xiaomin vehkeillä, tuossa kugoossa on täyskumi honeycomb renkaat.
-menee todella pieneen tilaan ja huomattavasti kivempi kuljettaa mukana hississä/rappusissa/autossa/junassa yms kuin xiaomia. vertailukuva on tuolla linkissä yllä.
-350w moottori kiihdyttää hyvin ja hyvä maksiminopeus
-hinta melkein puolet vastaavantehoisista


Edit: pikaisella googlettamisella tuo S1 plus vaikuttaa parannetulta S1 prolta, eli korjattu S1 pron puutteita/vikoja. Eli jos ovat samanhintaisia, niin varmaan kannattaisi mielummin tuo uudempi S1 plus hankkia.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä! Joo päädyin samaan päätelmään että mielummin laittaa vielä vähän tinaa tiskiin jotta irtoaa tuommonen Xiaomin Mi Pro 2 tuon 1S sijasta. Mutta tuota Ninebotin G30 tosiaan saisi n. 570€:n hintaan erilaiset alennuskoodit ym huomioon ottaen Esimerkiksi täältä joten myös se alkoi kiinnostamaan. Nämä vaihtoehdot huomioon ottaen ainakin tuon Augmentin saa unohtaa täysin.

Myös tuo Kugoo rupesi kiinnostamaan, ei ole kyllä hinnan kiroissa ja itseä ei pieni puuhastelu haittaisi. Täytyy tutustua noidenkin tarjontaan vähän tarkemmin.
 
Kannattaa kanssa funtsia et tuleeko tarvetta kantaa lautaa mukana vai ei. Pro2 jää alle 15kg painoltansa, kun taas toi G30 on jo karvan alle 20kg. Ei se 15kg kiva oo myöskään kanniskella mukana, mut se 20kg alkaa olemaan jo vittumainen. Oma lauta menee vielä kaupassa käydessä kantaen, varmaan lukkoa tulee kyllä kateltua jossain vaiheessa, eiköhän se sen kauppareissun ajan siinä tolpassa pysy köytettynä paskemmallakin lukolla mut välttämättä hirveen pitkäks aikaa ei itellä ainakaan luotto riittäis. Toki riippuu myös täysin missä liikkuu ja asuu.
 
Kannattaa kanssa funtsia et tuleeko tarvetta kantaa lautaa mukana vai ei. Pro2 jää alle 15kg painoltansa, kun taas toi G30 on jo karvan alle 20kg. Ei se 15kg kiva oo myöskään kanniskella mukana, mut se 20kg alkaa olemaan jo vittumainen. Oma lauta menee vielä kaupassa käydessä kantaen, varmaan lukkoa tulee kyllä kateltua jossain vaiheessa, eiköhän se sen kauppareissun ajan siinä tolpassa pysy köytettynä paskemmallakin lukolla mut välttämättä hirveen pitkäks aikaa ei itellä ainakaan luotto riittäis. Toki riippuu myös täysin missä liikkuu ja asuu.
Kaikki k-kauppiaat ja S-ryhmän puolesta hallinto on vastannut kysyttäessä että laudat voi taluttaa kaupassa sisällä, koska ei ne ulkona varastamatta säily.
 
Oliko niin, että ES One 10:ssä täytyy sitoutua kahden vuoden sopimukseen, jonka maksut rullaa ympäri vuoden, ja kokonaishinta jotain 550 omaksi lopussa lunastaen? En tiedä laudasta, mutta jos teknisiltä spekseiltä vastaisi tuon hintaisia lautoja, saahan siinä nyt ainakin sen vaihtomahdollisuuden/huoltovapauden ja "osamaksumahdollisuuden". Toki tuskin firma tuota hyväntekeväisyyttään tekee, joten kuvittelisin, että ostamalla omaksi saisi paremman laudan.
Ilman jotain alennuskampanjaa ei tuohon hintaan nykyisellä hinnastolla pääse edes maksamalla koko sopimuksen heti(ja 29 euron lunastusmaksun kun irtisanoo tilauksen lopuksi). Tekisi 580 euroa yhteensä. Käsitin että palvelua voi jatkaa 2 vuoden jälkeen kk-maksulla, mikä olisi tietysti helvetin huono diili kun tavallaan ostohinta on hoidettu ja tämä olisi pelkästä lisätakuusta.

ES One 10 on siis ymmärtääkseni sama kuin HX X8, jota myydään eri markkinoille eri nimillä. Sen saa omaksi vaivannäöllä jostain aasiamarketista selvästi halvemmallakin, tosin vaihtelua saattaa olla erän tilaajan valinnoista riippuen esim. renkaissa.

Jostain voisi kenties saada tämän kännimopon suoraan isolla akulla - toimintamatka kun saisi mielellään olla pykälää isompi kuin vakioakulla. Skuutti vakioakulla plus yksi isompi akku maksaa Augmentilla jo melkein 900 euroa, mikä on enemmän rahaa kuin perustasoiseen lautaan käyttäisin. Jos vielä lisä- tai varalaturin ottaisi, hinta nousee yli 900 euron. Tämä on jo pykälää kalliimpi kauppa kuin G30, joka on jo premiumia.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä! Joo päädyin samaan päätelmään että mielummin laittaa vielä vähän tinaa tiskiin jotta irtoaa tuommonen Xiaomin Mi Pro 2 tuon 1S sijasta. Mutta tuota Ninebotin G30 tosiaan saisi n. 570€:n hintaan erilaiset alennuskoodit ym huomioon ottaen Esimerkiksi täältä joten myös se alkoi kiinnostamaan. Nämä vaihtoehdot huomioon ottaen ainakin tuon Augmentin saa unohtaa täysin.
Hyvin päätelty. Suosittelen Augmentia vain siinä tapauksessa, että irrotettava akku on merkittävä valintakriteeri kuten minulla alunperin oli, tai jos joku väkisin haluaa nimenomaan sen palvelusopimuksen.

Muussa tapauksessa totean, etten erityisesti moiti laitetta, pidän palvelua turhahkona pikkuetuna ja kestotilauksen aiheuttamaa vaivaa(täytyy muistaa aikanaan perua) yhtä suurena miinuksena. Muuten sanoisin ylihintaiseksikin, mutta irrotettavalla akulla on huonosti valikoimaa.

Irrotettavan akun edut kyllä ovat monet riippuen käyttöskenaariosta, vaikka uskon että suuri enemmistö ei sellaista kaipaa. Sehän ei ole pelkästään kaikkein ilmeisin huono idea "jätetään ajokki pyörävarastoon ja tuodaan vain akku kotiin, ettei tarvitse portaissa tai hississä roudata" tai alkeellinen varkaussuoja "lukitaan ulos ja otetaan akku reppuun". Itse tykkään mahdollisuudesta ladata akkua olohuoneessa vaikka lauta menee pois jaloista parvekkeelle(jossa voi olla pakkasta tai +40 astetta). Kausisäilytyksessäkin akun saa kätevästi eri paikkaan samoista lämpötilasyistä. Samoin voin muuallakin ladata valvotusti, huoneenlämmössä ja/tai palamattomalla alustalla vaikka skuutti työnnetään minne sattuu parvekkeelle, auton tavaratilaan tai ulos. Joku voisi myös mukavuussyistä haluta laittaa akun reppuun taitettua mopoa taluttaessaan, jolloin se tulee perässä kuin tyhjää vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minkähän valmistajan tuote tuo E-Way on? Ilmestynyt viime päivinä useaan kauppaan Suomessa ennakkotilattavaksi kolme mallia, tässä tehokkain:


Netistä ei löydy mitään. E-Way ei kerro mitään. Ihan musta aukko. Vähän jokaisessa kaupassa on lisäksi tuo sama ennakkotilaajan etu tarjolla.
 
No G30 Max hiilikopiohan toi näyttäis olevan. En yllättyis vaikka samat varaosatkin menis ihan suoraan kiinni. Ei vaan välttämättä kannata ensimmäisenä olla rahojansa tuohon työntämässä, vaan kattelee rauhassa et mitä tapahtuu.

Toisaalta saman G30 Maxin saa halvemmalla ja suorituskyvyltänsä noi on sen verran lähellä toisiansa muutenkin. G30 taitaa olla paremmin varaosia ja softia yms tarjolla muutenkin. Toki tossa E-Wayssa on huomattavasti tehokkaampi moottori, mut en usko et sillä kovinkaan suurta merkitystä alkaa olemaan ennenku on lisäakkua laitettu kylkeen ja sille moottorille oikeasti syötetään sitä virtaa.
 
Minkähän valmistajan tuote tuo E-Way on? Ilmestynyt viime päivinä useaan kauppaan Suomessa ennakkotilattavaksi kolme mallia, tässä tehokkain:


Netistä ei löydy mitään. E-Way ei kerro mitään. Ihan musta aukko. Vähän jokaisessa kaupassa on lisäksi tuo sama ennakkotilaajan etu tarjolla.
E-way merkkisen ostin viime kesänä citymarketista tais olla 299€ tarjouksessa. Siihen hintaan ihan jees, enempää en maksaisi. Ei kyllä laadussa pärjää Xiaomin himpun kalliimmalle mikä myös löytyy.
 
Käännän sitten katseen takaisin G30 Maxiin, kiitos vastauksista. Onko porukka tilaillut ulkomailta noita potkulautoja? Lähinnä takuun hoitamista mietin, kun pari vuotta sitten Ninebot ES2 ajautui huoltokierteeseen, joka vaati useita huoltokäyntejä.

EDIT: Tuon kaupan puoleen olen kääntymässä:


Ebayssa erittäin hyvät palautteet.

 
Viimeksi muokattu:
Kevään eka potkulautareissu ja etukumi puhki kauimmaisessa pisteessä mun lenkkiä.
Haen kyllä pari kaljaa ennenkuin alan työntämään xiaomia 12km :lol:
Miten hitossa kun itse olen ajanut reilut 2100 kilometriä ja ei ole vielä kertaakaan puhjennut rengas, vaikka vedän kaikki suojatien kanttarit yms. kahva pohjassa pienellä hyppäyksellä?

Painetta kummassakin renkaassa 3.5 baria.
 
Omassa Xiaomissa 3 rengasrikkoa kahteen vuoteen ja kaikki johtunut liian alhaisista paineista.
Aina mennyt myös sisäkumi vaihtoon koska reunoilta silmin nähden kulunut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 533
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom