- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 12 664
Rengaspaineen säätö kauden aluksi tietysti unohtunut. Vaihtoehtoisesti ja lisäksi väylät ruotoisessa kunnossa ja soraa sun muuta terävää moninkertaisesti talven jäljiltä. Eikä ole taas tottumustakaan kännimopolla ajoon.Miten hitossa kun itse olen ajanut reilut 2100 kilometriä ja ei ole vielä kertaakaan puhjennut rengas, vaikka vedän kaikki suojatien kanttarit yms. kahva pohjassa pienellä hyppäyksellä?
Painetta kummassakin renkaassa 3.5 baria.
Omaa kauden avausta olen varovaisesti tehnyt tällä viikolla käymällä pari kertaa lähikaupassa, G30 toimii ja kulkee. Se on idioottimaisen helppo ja vakaa käsiteltävä. Nyt kun tuolla pärjäsi, uskaltaa taas kokeilla seuraavaksi Augmentin rimpulaa.
Tuossahan näyttää ainakin ilmoitetun perusteella olevan suurempi akkukapasiteetti ja pidempi luvattu ajomatka.No G30 Max hiilikopiohan toi näyttäis olevan. En yllättyis vaikka samat varaosatkin menis ihan suoraan kiinni. Ei vaan välttämättä kannata ensimmäisenä olla rahojansa tuohon työntämässä, vaan kattelee rauhassa et mitä tapahtuu.
Toisaalta saman G30 Maxin saa halvemmalla ja suorituskyvyltänsä noi on sen verran lähellä toisiansa muutenkin. G30 taitaa olla paremmin varaosia ja softia yms tarjolla muutenkin. Toki tossa E-Wayssa on huomattavasti tehokkaampi moottori, mut en usko et sillä kovinkaan suurta merkitystä alkaa olemaan ennenku on lisäakkua laitettu kylkeen ja sille moottorille oikeasti syötetään sitä virtaa.
Toisena erona renkaista jokelletaan jotain sekavaa. Tulkitsen että "puhkeamaton honeycomb" tarkoittaa umpikumeja, jotka siis oletusarvoisesti ovat helvetin liukasta kovaa muovia vrt. normaaleihin ilmarenkaisiin. Tämä voi olla kiva tai sitten ei. Rohkenen epäillä ettei ole ollenkaan kiva jos on ajanut myös G30 maxilla.
G30:n latausportti ja sisäänrakennettu laturi näyttäisi puuttuvan, ellen pahasti vinoon katso. Juuri tällähän saisi tilaa isommalle akustolle. Tässä on ilmeisesti tuollainen geneerinen latausportti mittariston pohjan kohdalla ja ulkoinen laturi.
Jos laatu on sama kuin Ninebotissa, akkukin on oikeasti parempi ja kunhan vanteet ovat umpikumeista huolimatta ihan oikeat, joihin saa hyvin luultavasti vittuuntuessaan väännettyä kunnon tubeless-renkaat, niin mikä jottei. Siinä on monta jossia, jotka eivät ehkä toteudu. Aika paljon selvitystyötä vaatisi, että tuon uskaltaisin ostaa.
Esitän myös haisevan epäilyn moottorista. Liekö sama tai huonompilaatuinen vastaava kuin Ninebotissa. Ilmeisesti se kestää paljon enemmän kuin G30:n vakiosäädön.
Viimeksi muokattu: