Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Mistäs tuo Xiaomi Mijia -pumppu kannattaa tilata? Random-myyjältä aliexpress.comista, mutta siellä on tarjolla kiina- ja globaaliversiota, örf.

Augmenttiin lukkosuosituksia?

Itse tilasin aliexpressistä 25.8. ja 16.9. sain sen. Eli tämä:
€ 28,88 21% Off | Newest Xiaomi Mijia Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump for Bike Motorcycle Car Football

ja loppusumma oli 32,15 €


Lukkona tämä:
€ 23,33 50% Off | INBIKE Anti-shear of 12 ton Hydraulic Cutter Cycling MTB Bike Lock Anti theft Motorcycle Lock Electric Bicycle Part Chain Lock

Maksoin 18,56 € vuosi sitten. Mielestäni erittäin näppärä, ainakin kauppareissuille. Kiinnikke on myös hyvin tukeva ja kuljetan kauppakassin siinä, vaikkei sitä nyt siihen ole tarkoitettukaan. Yli 10 kg ostokset on ainakin kestänyt. Kuljetan myös latauskaapelia lukon kiinnikkeessä ja sekin kulkee siinä näppärästi vaikkei siihenkään ole tarkoitettu.
 
M365downg antaa tällaista herjaa, mikä avuksi?
Tämän ohjeen mukaan yritän tehdä More power with the Mod Firmware for the Xiaomi Mijia M365 electric scooter

IMG_20200919_182049.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Oli taas kiva ajella potkiksella. Kaksi tyyppiä oli melkein hyppimässä ojaan hiekkatiellä kun ajoin normaalisti täysillä niiden ohi takaa.

Ilmeisesti eivät kuule kun vasta lähellä, että takaa on joku tulossa ja nyt olen alkannut kilkattamaan aina soittokelloa varuiksi.

Onneksi oli ihan hyväkin kokemus kun auto ajoi takana kun olin tulossa kotipihalle ja näytin kypärästä vilkkua. Ihan pysähtyi vierelle ja kehui kuinka hyvä tapa ja myös kypärän punaista valoa kun sitä takalokarin valoa niin alhaalta on kuulemma joskus vaikea havaita :thumbsup:
 
Tarvinnee ensin BLE vaihtaa vanhempaan?
Ei tarvitse olla ihan näin vanha, mutta itselleni oli sopivin BLE 091 (encoded) -> BLE 072
Sainkin toiselta sivustolta toimivan paketin, nyt tuo kulkee tasaisella ja 72kg kuskilla 28km/h. Ilmeisesti olisi ollut vähän enemmänkin varaa, mutta tällä pärjää jo.
 
Lukko on jo haastavampi. Muut saavat vastata siihen jos ei "ota kunnollinen U-lukko ole se kelvollisin.
Itse lukitsen vaijerilukolla omaa lautaa. Helposti vietävissä tottakai mutta lähinnä lukossa kun käyn kaupassa tms. Eli kannattaa huomioida se todellinen tarvekin,
Näin on. Tarpeeksi kun kännimopon lukitusta ylimitoittaa, siirtyy varkaan fokus lukon varastamiseen. ;)

Augmentin rakennehan jonkin verran rajoittaa lisälaitteiden asennusta ja parempi lukkoratkaisu on minullakin vielä pohdinnassa. Spiraalimallinen vaijerilukko pysyy hyvin matkassa paksun pystyputken ansiosta taittomekanismin ja akun välisellä osalla. Ei haittaa siinä eikä paina paljon. Lähinnä parannusta voisi omassa käytössäni kaivata käytön nopeuteen eikä niinkään lukitusturvallisuuteen tai mekaaniseen lujuuteen. Tällä ratkaisulla saan lisäksi tarvittaessa toisen lukottoman skuutin sidottua samaan nippuun.
 
Näin on. Tarpeeksi kun kännimopon lukitusta ylimitoittaa, siirtyy varkaan fokus lukon varastamiseen. ;)

Augmentin rakennehan jonkin verran rajoittaa lisälaitteiden asennusta ja parempi lukkoratkaisu on minullakin vielä pohdinnassa. Spiraalimallinen vaijerilukko pysyy hyvin matkassa paksun pystyputken ansiosta taittomekanismin ja akun välisellä osalla. Ei haittaa siinä eikä paina paljon. Lähinnä parannusta voisi omassa käytössäni kaivata käytön nopeuteen eikä niinkään lukitusturvallisuuteen tai mekaaniseen lujuuteen. Tällä ratkaisulla saan lisäksi tarvittaessa toisen lukottoman skuutin sidottua samaan nippuun.
Eipä tuo M365 Pron lukitseminen sekään mikään kaikkein triviaalein ole. U toki ja siitä etuosan vinoputkesta (miksi kukakin sitten moista kutsuu) pylvääseen on varmasti paras mutta vaatii varsin järeän lukon jotta mitta riittaa.

Tuollainen spiraalivaijeri itselläkin pystyputkessa kulkee. Vaivaton ratkaisu mutta toki sillä lukittuna on varastettavissa. Tai koska kaikki on niin sanotaan U-lukkoa helpommin. Mutta himassa on aina lukkojen takana joten enemmän se lukitseminen on kaupassa käyntiä tms. Viedä voi silloinkin mutta ehkä sentään ainakin kännimopoksi napataan se, joka ei ole mitenkään lukittuna.

Edelleen kyllä kaipaisin noihin jotain oikeasti järkevää tapaa sekä mekaaniseen että sähköiseen lukitukseen. Jos moottorin ohjain, akku ja "mittaristo" olisi kaikki sidottu käyttäjän luuriin / rf-tagiin tai mihin vaan vastaavaan, vaatisi enemmän intoa varastaa ja saada toimimaan. Kalliimmissa voisi olla suoraan gepsi mobiiliyhteydellä riittävän hankalassa paikassa. Karsisi niitä ei-ammattilaisia aika paljon jos poliisi tietää tulla koputtelemaan oven taa eikä lauta itsessään suostu liikkumaan.
 
Eipä tuo M365 Pron lukitseminen sekään mikään kaikkein triviaalein ole. U toki ja siitä etuosan vinoputkesta (miksi kukakin sitten moista kutsuu) pylvääseen on varmasti paras mutta vaatii varsin järeän lukon jotta mitta riittaa.
Joo, tätä poikkeavaa runkoratkaisua en huomannutkaan ajatella aiemmin tänään. Rungosta kunnolla lukitseminen on toki itsessäänkin hieman hankalampaa Augmentissa. Spiraalivaijerilla kyllä onnistuu sekin vaikka laiskana vedän vain tiukasti etuputken ja kiinnityspaikan ympäri.

Varsinaisesti tarkoitin edellä lukon kuljetusta skuutissa. Etuputken käyttö varustetelineenä kun on akkupaketin ja paksun putken takia tavallista rajallisempaa. Johonkin tyypilliseen Xiaomiin on aika suoraviivaista laittaa varusteita ja hihasta vetäen etuputkeen saattaa sopia U-lukkoteline, tavarakori, pieni laukku, lisävalo ja muuta. Augmentiin on hieman haastavaa laittaa kiinni... mitään.

Lisäksi Augmentiin pitäisi virittää jonkinlainen lukitus akulle - vaikka moni potentiaalinen varas ei edes tajua että akku voi olla irrotettava. Käytännössä tämä tarkoittaa vain jämäkkää kiinnityslenkkiä vähän akun yläpuolelle ja munalukkoa tms. Sopivalla mitoituksella lukko pois akku mahtuu juuri nousemaan kolossa tarpeeksi irrotakseen ja lukko paikallaan ei. Kunhan jaksan. Tietysti tämä pitäisi vähän porata ja ruuvata kiinni, mutta leasingvehkeen kanssa taidan luottaa kitkakiinnitykseen ja lopuksi mysötä pultin/ruuvinkannan ellei sitä saa lukon alle piiloon. Lähinnä opportunistista varasta tai jekkua vartenhan tämäkin lukitus olisi.

Joku voi tietysti ihmetellä miksi, koska akun irrottaminen ajaa saman asian ja estää myös käyttövarkauden. Ensinnäkin sinne akkupesään sataisi vesi, mutta jos se unohdetaan niin lähinnä siksi kun en juurikaan lukitse pidempää pysäköintiä varten. Yleensä vien potkulaudan kotona sisälle, muuhun turvalliseen huoneistoon tai vaikkapa autoon. Ulos katutilaan jätän käytännössä vain lyhyeksi aikaa liikkeen tai ravintolan lähelle, enkä useista syistä ala roudata monen kilon astalon oloista kalikkaa kädessä saati kuljettaa tätä varten reppua. Eikä se D-liitinkään ole tähän käyttöön ihan sitä tasoa, että sitä turhan takia viitsisi kovin jatkuvasti kytkeä ja irrottaa.
Tuollainen spiraalivaijeri itselläkin pystyputkessa kulkee. Vaivaton ratkaisu mutta toki sillä lukittuna on varastettavissa. Tai koska kaikki on niin sanotaan U-lukkoa helpommin. Mutta himassa on aina lukkojen takana joten enemmän se lukitseminen on kaupassa käyntiä tms. Viedä voi silloinkin mutta ehkä sentään ainakin kännimopoksi napataan se, joka ei ole mitenkään lukittuna.
Tästä olisi muuten hauska saada jotain määrällistäkin tietoa. Aivan varmasti kännimopoja käyttövarastetaan vain yhtä matkaa varten kuten polkupyöriäkin, mutta luulisi sen olevan harvinaisempaa. Etupäässä olen osannut lähinnä pelätä sitä, että varastetaan myytäväksi. Lisäksi tietenkin voisi ajatella, että joku boomeri luulee tämäntyyppisten laitteiden olevan vapaasti käytettävissä tai sovelluksella vuokrattavissa, mutta miten ihmeessä se pääsisi liikkeelle. :hmm:

Edelleen kyllä kaipaisin noihin jotain oikeasti järkevää tapaa sekä mekaaniseen että sähköiseen lukitukseen. Jos moottorin ohjain, akku ja "mittaristo" olisi kaikki sidottu käyttäjän luuriin / rf-tagiin tai mihin vaan vastaavaan, vaatisi enemmän intoa varastaa ja saada toimimaan. Kalliimmissa voisi olla suoraan gepsi mobiiliyhteydellä riittävän hankalassa paikassa. Karsisi niitä ei-ammattilaisia aika paljon jos poliisi tietää tulla koputtelemaan oven taa eikä lauta itsessään suostu liikkumaan.
Jotain tällaista myös toivoisin. Esimerkiksi jos laitteessa olisi jokin integroitu lukko tai mieluummin ulkoiseen lukkoon sopiva salpamekanismi, joka yhdistyisi älyyn. Tämän ei tarvitsisi sähkölukittua mitenkään, vaan anturi riittäisi. Vaikkapa niin, että kun sovelluksesta(tai muulla tavoin) mittaristo on lukittu, virittyy hälytin siten että seuraava lukkoteljen avaus(yritys) aiheuttaisi hälytyksen paikallisesti ja sovellukseen.

Toki pelkkä liiketunnistus ja hälytys laitteen ollessa sovelluksesta lukittuna on paljon yksinkertaisempaa toteuttaa - ja aivan sairaan ärsyttävää ja hämmentävää monessa käyttötilanteessa. En muuten edes tiedä onko tällaista ominaisuutta markkinoilla, mutta on se niin triviaalia että voisin kuvitella.
Miten tuo Augmentin ES One 10 vertautuu Tieriin ja Voihin? Onko tehokkaampi vai tehottomampi?

Uskaltaako sitä tilata nyt vai kannataisiko odottaa kevääseen. Ts. onkohan sillä käyttöä ja voiko sitä käyttää talvella? Viime talvi oli kyllä surkea että varmaan silloin olisi voinut lautailla läpi vuoden.
Vaikea sanoa vuokravehkeistä mitään. Pitäisi käydä kokeilemassa ja laittaa viivalle. Noillahan molemmilla yhtiöillä kalustoa uudistetaan, ainakin Tampereella ilmeisesti jo vaihtunut kokonaan uuteen. Voikohan niistä ylipäänsä sanoa mitään, kun eivät kulje mihinkään.

Verrataan kuitenkin järeämpään kuluttajamalliin. Hiukan laiskempi Augment 10 on mäkiä kiipeämään kuin Ninebot G30, mutta jotakuinkin samassa vauhdissa pysyy mukana liikenteessä. Molemmat vakiokuntoisia, molemmissa kuitenkin valittu suurin nopeus 30 km/h - Augmentissa mittaristosta, Ninebotissa Xiaoflasherin markkina-aluemuutoksella "US". Tietenkin näille tulisi varmaan aika merkitsevä ero, jos Ninebotin ajovirtaa lisätään firmispäivityksellä, etenkin laillisen nopeuden rajoilla tai yli sen.

Toimintamatkassa tulee näillä verrokeilla se varsinainen ero, ja eiköhän se (yhdistettynä yleisesti aavistuksen parempaan ja hienompaan vaikutelmaan sekä olemassaolevaan ohjelmoitavuuteen) ole riittävä perustelu esimerkiksi 150 euron hintaerolle(ESone10 oli kampanja-alella noin 580€ @25 maksuerää vs. verkkokauppa.comin D-variantti on nyt kampanjassa ~730€). Toisaalta G30 alkaa olla jo normaalin lautaformaatin rajoilla järeytensä puolesta. Augment on vielä astetta kevyempi käsitellä matkatavarana ja irrotettavaa akustoahan ei ole ihan joka oksalla jos sitä kaipaa. Molemmissa ihan kohtalainen kasaan lukitus, Augmentissa symmetrisesti ja Ninebotissa vinoon soittokellon vivun kohdalle.

Harhaileva postaukseni palaa taas verrantoon vuokraskuutteihin; ehkä markkinat piankin paranevat. Kuitenkin mainitsemani laitteet lähestyvät jo hintaluokkaa, jossa voisi periaatteessa toivoa jousitusta ainakin eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt uusimmalla tierin laudalla kokemusta kahdesta 4km matkasta. Itsellä ollut käytössä m365 jota vertaan/mutuilen nyt tieriin.

Tierin miinukset:
-Vaikka jousitus niin töyssyt lyö käsille.

-Ohjaus epävakaampi. Tuntuu et saa kokoajan olla tekemässä pientä ohjausliikettä.

-pienempi nopeus.

-kiihtyvyys tasaisella.


Tierin plussat:

+Yhdellä kädellä ajaminen helppoa.
+Kiipeää mäet hieman paremmin.
+Tuplajarrut
 
Itse ratkaissut tuon Augmentin akun lukituksen ihan kahdella putkiklemmarilla. Ei nyt ihan heti akku katoa. Klemmarit saa irti ruuvivääntimellä tarvittaessa nopeasti (tai käsinkin, mutta työläämpää).
 
Itse ratkaissut tuon Augmentin akun lukituksen ihan kahdella putkiklemmarilla. Ei nyt ihan heti akku katoa. Klemmarit saa irti ruuvivääntimellä tarvittaessa nopeasti (tai käsinkin, mutta työläämpää).
Tämä on tietysti mahdollinen patentti, jos sitä ominaisuutta ei käytä. Minä taas useimmiten irrotan akun latausta varten, vaikka vienkin koko laitteen sisälle. Esimerkiksi kesällä 35-asteisella parvekkeella ei mitenkään voi selvin päin auringonpaisteessa ladata tai edes säilyttää akkua, mutta kylläkin säilyttää akutonta mopoa.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykös tuolle Segwayn Max G30 -mallille jotain hyvää vaihtoehtoa, mitä kannattaa harkita? Kriteereinä pitkä toimintamatka ja veto mielellään takarenkaan kautta.. Hintaluokka maksimissaan tuon Segwayn tasoa..
 
Löytyykös tuolle Segwayn Max G30 -mallille jotain hyvää vaihtoehtoa, mitä kannattaa harkita? Kriteereinä pitkä toimintamatka ja veto mielellään takarenkaan kautta.. Hintaluokka maksimissaan tuon Segwayn tasoa..
Itse Velociferoja katsellut, tuossa kanssa mielenkiintoinen mutta pitis tarkistaa mitkä on ne oikeat speksit kun tuolla sivulla ilmeisesti on ruotsin säännöksien mukaan ilmoiteltu kaikki päin. prsettä ja alakanttiin.
https://www.rull.fi/Sähköpotkulauta_Velocifero_Mad_Air_250W

Kärkkäinen sanoo sentään jo että 350w moottori ja 25km/h nopeus.
Velocifero Mad Air 350W sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa

Velociferon minimad plus on kanssa mielenkiintoinen vaihtoehto, tätäkin saa tuolta Rull.fi liikkeestäkin mutta tässäkin lukee väärin että saisi vain suljetulla alueella käyttää ja maksimi sallittu teho olisi yleisellä tiellä 250W, suomessa se sallittu raja on 1000w.
Velocifero MiniMad Plus 500W sähköpotkulauta
 
Viimeksi muokattu:
En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.

Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.
 
En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.

Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.

Itsellä kanssa alkoi nitinä edestä muutaman viikon käytön jälkeen, enpä ole asialle mitään jaksanut vielä tehdä koska kaikki pelaa normaalisti ja ei tunnu mitään väljyksiä. En ole takaa mitään räminöitä itse kuullut.
 
Itsellä kanssa alkoi nitinä edestä muutaman viikon käytön jälkeen, enpä ole asialle mitään jaksanut vielä tehdä koska kaikki pelaa normaalisti ja ei tunnu mitään väljyksiä. En ole takaa mitään räminöitä itse kuullut.
Fak jos tää on tyyppivika. Hiivatin ärsyttävä ääni. :)
 
En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.

Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.
En ole huomannut muuta kuin tällä viikolla pientä joustoa tolpassa eteen ja taakse. Lukitusmekanismia piti säätää kireämmälle ja tarkistin myös muut ruuvit. Säätöruuvihan on ohjeessakin mainittu iso kanta siinä kiiltävässä lukituskielessä.

Mitään häröääntä en ole huomannut paitsi välillä levyjarrusta. Täytynee tarkastaa ja säätää sekin kunnolla ennen seuraavaa ajoa.
 
Suosittelen käyttämään tuota augmentin huoltopalvelua kun siitä kumminkin maksetaan extraa.
 
En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.

Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.
Augmentin ohjeissa kehotetaan kiristämään nuo taittokohdan ruuvit, jos natinaa ilmenee.
Mistä johtuu skuutin natiseva ääni?
 
Sama homma, itselläkin alkoi augmentti nitisemään eikä toi ruuvin kiristys auttanu siihen. Jätin asian sikseen ja nyt se ei nitise enää. Ken tietää.
 
Suosittelen käyttämään tuota augmentin huoltopalvelua kun siitä kumminkin maksetaan extraa.
Tietysti jos se on todella tarpeen, mutta sopimuksen hintaan sisältyvien huoltojen määrähän on rajallinen. Lisäksi siinä kestää ainakin jos haluaa omansa takaisin eikä vaihtoa hyllystä toiseen huollettuun. Säästäisin lähtökohtaisesti palvelun sitä varten, kun jotain oikeasti hajoaa. Ohjekirjan mukaiset yleisestikin vastaavissa tarvittavat jälkikiristykset ja ruuvin säädöt kuten ehkä myös rengastyöt saattaapi olla kätevämpää tehdä itse.

Mistä tulikin mieleen, että pitäisi varmaan alkaa katsoa renkaita jo varalle yhteen Augment kymppiin ja yhteen Ninebot Maxiin. Niitähän myydään joka nettikaupassa ja aiheesta on ollut ketjussakin puhetta, mutta viimeaikaisia kokemuksia ja suosituksia saa kertoa.

Augmentin ohjeissa kehotetaan kiristämään nuo taittokohdan ruuvit, jos natinaa ilmenee.
Mistä johtuu skuutin natiseva ääni?
Ai niin. Unohtui mainita, että natiseva ääni saattaa webistä luetun perusteella(Levy/Levy Plus/Turboant X7/Turboant X8 jotka ovat ihan samalla rakenteella ja samantapainenhan se sarana on enemmistössä laitteista ml. Xiaomi/Ninebot) johtua yksinkertaisesti siitä, että sen putken taittomekanismin voisi rasvata. Kannattanee kokeilla. Kohteen rasitustaso huomioiden varmaan ihan kevyt ohut universaalispray riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Kugoo S1 Prota tässä vähän katsellut, taitaa olla about paras laite hintaluokassaan tällä hetkellä? Jos löytyy kokemuksia piilovalikon asetuksista, niin kuulisin niitä mielellään :p
 
Kugoo S1 Prota tässä vähän katsellut, taitaa olla about paras laite hintaluokassaan tällä hetkellä? Jos löytyy kokemuksia piilovalikon asetuksista, niin kuulisin niitä mielellään :p


Joo, tuo Kugoo S1 pro on ylivoimaisestii paras tuossa hintaluokassa. Se ei-pro ajaa kyllä saman asian myös jos haluu säästää 30-40€. Piilovalikoista lähinnä cruise control pois päältä jos ajelee kaupungissa sekä nopeusarjoitin pois päältä. Se kontollerin ja akun vesitiivistys ei välttämättä ole ihan paras, eli jos haluaa lätäköistä ajella niin kannattaa varmuuden vuoksi silikonit heittää noihin väleihin. Näistä löytyy youtubesta videoita.
 
Joo, tuo Kugoo S1 pro on ylivoimaisestii paras tuossa hintaluokassa. Se ei-pro ajaa kyllä saman asian myös jos haluu säästää 30-40€. Piilovalikoista lähinnä cruise control pois päältä jos ajelee kaupungissa sekä nopeusarjoitin pois päältä. Se kontollerin ja akun vesitiivistys ei välttämättä ole ihan paras, eli jos haluaa lätäköistä ajella niin kannattaa varmuuden vuoksi silikonit heittää noihin väleihin.
Onko kokemusta rangesta? Paljon tuo mahtaa kulkea ilman rajoitinta? Todella houkuttelevan hintainen tuo pro-mallikin, harmi että kaikki vähänkin tehokkaammat maksaa sitten tuplasti.
 
Onko kokemusta rangesta? Paljon tuo mahtaa kulkea ilman rajoitinta? Todella houkuttelevan hintainen tuo pro-mallikin, harmi että kaikki vähänkin tehokkaammat maksaa sitten tuplasti.

Itse oon lataillut siinä 10-12 km välein jotta saan pidetty maksimi nopeuden lähemmäs 30km/h. Mutta kyllä tuolla 20km pitäisi päästä, tosin 12km jälkeen huippunopeus alkaa hiljalleen tippumaan sinne 20km/h tuntumaan mitä lähemmäs tuota 20km pääsee.
 
Itse oon lataillut siinä 10-12 km välein jotta saan pidetty maksimi nopeuden lähemmäs 30km/h. Mutta kyllä tuolla 20km pitäisi päästä, tosin 12km jälkeen huippunopeus alkaa hiljalleen tippumaan sinne 20km/h tuntumaan mitä lähemmäs tuota 20km pääsee.
Juu, kyllä tollanen reilu 10km:kin olis jo aika hyvin vaikka lataus varmaan viekin sitten aika pitkään.
 
Joo, tuo Kugoo S1 pro on ylivoimaisestii paras tuossa hintaluokassa. Se ei-pro ajaa kyllä saman asian myös jos haluu säästää 30-40€. Piilovalikoista lähinnä cruise control pois päältä jos ajelee kaupungissa sekä nopeusarjoitin pois päältä. Se kontollerin ja akun vesitiivistys ei välttämättä ole ihan paras, eli jos haluaa lätäköistä ajella niin kannattaa varmuuden vuoksi silikonit heittää noihin väleihin. Näistä löytyy youtubesta videoita.
Varmaankin laite on hinta-laatusuhteeltaan ok, jos hakee juuri sitä mitä se tarjoaa. Sehän on kuitenkin hyvin erilainen ja eri painotuksella kuin tyypilliset liikenteessä nähdyt mainstreamsähköpotkulaudat, vaikka koko- ja teholuokaltaan sama.

Halvasta hinnasta huolimatta jousitus on(eri juttu kuinka hyödyllinen se on tai miten kestävä tai ripuli hyvin kevyt tukivarsirakenne on). Rakenne on enemmän kokoontaitettava kuin tyypillistä, ja neuvostoliittolaisen oloinen runsaampi mittaristo nappeineen on varmaan enemmän monen mieleen kuin yleinen yksinappinen minimalistinen Apple-tyyli.

Laitteessa ei toisaalta ole varsinaisia jarruja. Lokasuojajarrua ei lasketa, koska sitä ei kukaan osaa käyttää pääjarrun pettäessä ellei sitä normaalisti tule käytettyä. Sama unohdus tapahtuu Augmentissa, jossa tosin pääjarrukahva käyttää sekin jo kahta kahvastan eteenpäin riippumatonta jarrumekanismia eli lähes kaikki viat veisivät vain toisen jarrun. Esitän myös haisevan epäilykseni siitä, miten hyvin pysyy pystyssä kun jarruttaa (kuten mainittua, hädässä tottumatta ja jo vähän kiireessä sekunnin WTF jälkeen) umpikumista takapyörää epämääräisellä kurakaaripolkimella.

Soittokello puuttuu, ja laitteessa on kömpelöhkö sähköinen äänimerkki. Umpikumipyörät.

Sanon että kokeilematta väärä minulle. Samasta hintaluokasta saa kohtalaisen peruskoneen enemmän normaaleilla varsinaisesti kulkemiseen soveltuvilla ominaisuuksilla. Jos ei muuten niin hitaasti Kiinasta tai käytettynä lähempää jo parempaakin. Hitaahkosti Kiinasta kai Kugookin pitää ostaa.

Jos taas enemmän yrittäisin säästää johonkin Kiinan Mantis-skootteriin, kuolaisin muna tanassa 20+ kW melko laillisia yli sataa kulkevia auton hintaisia tuuheita kilpakännimopoja ja haluaisin minimibudjetilla näitä pohtiessa jonkin maistiaisen seisten ajettavista, niin tässähän se olisi voittamaton valinta. Varmasti jännempi kuin Augment, Max, ES2 tai 365-jotain. Enemmän sitä jotain fiilistä, vaikka kokeilematta tiedän että rentoutta ja mukavuutta ei ole. Niin se on kilvettömässä kurapyörässäkin enemmän yhtä ja vähemmän toista kuin moposkootterissa. :hmm: :rofl:

Johonkin tontin sisäiseen kulkemiseen pöndeympäristössä tuo voisi olla aika pätevä. Tulee itse ajeltua joskus toistuvasti puolen kilometrin matkaa ihan mopolla, mikä ei tietenkään tee oikein hyvää kaksitahtikoneelle. Voisin luulla että tällöin jousitus on tärkeämpi kuin ilmakumi. Silti pyörän koko lienee auttamatta liian pieni, jotta voisi suhteellisen huolettomasti päästellä sitä normaalia 20+ km/h.

Edit: ilmeisesti jarruttomiin peleihin on tarjolla vaihtotakapyöräsarja, jossa rumpujarru. Jos tämä muuttaa yhtään tilannetta, hyvä näin. Toisaalta hinta nousee väkisin, vaikka edullinen olisikin. Ja kai se täytyisi samalla kertaa etupyöräänkin vaihtaa edes vähän paskaa parempi umpikumi, joka sekin tekee ainakin pari kymppiä.
 
Viimeksi muokattu:
1,5k kilometriä tuli tänään täyteen 5kk MAX-G30.

Ei kyllä nitise eikä natise.
Taitaa olla markkinoiden jämäkimpiä perusrunkoja. Toki taittomekanismin sydämestä on esitetty kenties aiheellisia huolia, koska on ehkä hieman rimpulan oloinen itse tuhoutumattoman näköiseen niveleen verrattuna, mutta en pidä sitäkään pelottavana. Rakenne on kuin Lugerissa, eli teoriassa heikko jos lujuuslaskelma on vähänkin pielessä. Ainakaan ei näytä siltä että klappia pitäisi kovin äkkiä ilmentyä, ja toki säätö on siinäkin kiristettävissä.

Augmentin renkaista oli melkein 1 bar kadonnut säädön jälkeen, eikä ole ajettu kuin alle 50 km kontrollista. Säädin taas iskaripumpulla noin vähän yli 3,5 bar. G30 ehkä menettänyt takapyörästä puoli kiloa samalla välin, edessä ei muutosta havaittavissa. Tosin molemmat sen verran vähän ajettuja että katsotaan nyt, miten alkavat pitää. Ninebotissahan on valmistajan kehujen mukaan ja silmällä katsoen tubeless-asennus, Augmentissa taas valmistajan kehujen(olevinaan jokin ominaisuus) ja ihmeellisten venttiilinjämien perusteella sisärenkaallinen. Ärsyttävää on, että Augmentin kanssa identtisiä saman valmistajan kännimopoja mainostetaan sekä sisäkumilla että sisäkumittomalla renkaalla(eikä nyt tarkoiteta umpipyörää kuten valitettavan usein tässä bisneksessä tubelessilla tarkoitetaan). Harmi kun en yleisesti renkaista oikeasti mitään ymmärrä, eli en näe onko esimerkiksi vanne sellainen, johon sopisi tubelessrengas ja irtoventtiilitökö paikalleen.

Joka tapauksessa HX X8 taas on sekä mainosten että näkemäni huoltovideon perusteella varustettu nimenomaan sisärenkaattomalla kumilla. Se on varmaan jossain vaiheessa pakko irrottaa takarengas ihan nähdäkseen.
 
Viimeksi muokattu:
1,5k kilometriä tuli tänään täyteen 5kk MAX-G30.

Ei kyllä nitise eikä natise.
Noniin, perjantaina posti toi kauan odotetun Ninebot G30P Maxin ja nyt otin paketista. On se vaan jämerän näköinen laite, jos muistelee mimmonen m365 pro oli otettaessa paketista. Ihan eri kaliiberin potkulauta kyseessä. Toki myös sitten painaakin enemmän, sen jotain 5kg. Ei siis enää niin kevyt kantaa mutta varmasti etenee vieläkin vakaammin.

Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.

Ei tullut ninebot vaijerilukkoa eikä laturia. Toki johdot tuli että sai noin muuten lataukseen. Vaikuttaa niin paljon kätevämmältä kun voi törkätä vaan johdon skuuttiin ja lataus alkaa :thumbsup:

Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla? Mistäs se nyt katottiin että onko tässä 1 vai 2 genin moottori?

Heittäkää nyt vielä paine ilma arvot mitä laitan renkaisiin kun en pikaseen löytänyt ohjekirjasta. Painoa tulee olee hiukan alle 100kg kun muksu kyydissä, yksin ajellessa vajaa 80kg.

Hieno laite eikä ollut hinnalla pilattu, kaikkine kuluineen 485euroa :thumbsup::)
 
Noniin, perjantaina posti toi kauan odotetun Ninebot G30P Maxin ja nyt otin paketista. On se vaan jämerän näköinen laite, jos muistelee mimmonen m365 pro oli otettaessa paketista. Ihan eri kaliiberin potkulauta kyseessä. Toki myös sitten painaakin enemmän, sen jotain 5kg. Ei siis enää niin kevyt kantaa mutta varmasti etenee vieläkin vakaammin.

Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.

Ei tullut ninebot vaijerilukkoa eikä laturia. Toki johdot tuli että sai noin muuten lataukseen. Vaikuttaa niin paljon kätevämmältä kun voi törkätä vaan johdon skuuttiin ja lataus alkaa :thumbsup:

Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla? Mistäs se nyt katottiin että onko tässä 1 vai 2 genin moottori?

Heittäkää nyt vielä paine ilma arvot mitä laitan renkaisiin kun en pikaseen löytänyt ohjekirjasta. Painoa tulee olee hiukan alle 100kg kun muksu kyydissä, yksin ajellessa vajaa 80kg.

Hieno laite eikä ollut hinnalla pilattu, kaikkine kuluineen 485euroa :thumbsup::)

Gen 2 mosan voi tarkistaa etuvanteesta, QR- koodin alta. Hinta kohdallaan, mistä tilasit?
 

Liitteet

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    33,1 KB · Luettu: 51
Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla?
Usein mainitut 10 ja 8,5 ovat pyörän halkaisijaan viittaavia nimellisarvoja. Tuo pienempi taas oikeiden ajoneuvojen tyyliin vanteen halkaisijan nimellisarvo.

Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.
En osaa sanoa "pitääkö" jos väkisin haluaa heti alkaa puukottaa softaa. Noin virallisesti kyllä pitää. Normaali toiminta on toimitettaessa estetty kunnes mopo on kerran paritettu sovelluksella johon kirjauduttu Ninebot-tilillä. Piipittää eikä anna kuin nimeksi ajovirtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Berkules kun innostaisi tilata paremman pään EUC, esim. InMotion V11 tai Kingsong S18. Katsonut tässä viime päivät arvosteluja näistä ja melkoisia vehkeitä ovat. Mistähän sitä tilaisi? Harmi kun ei saa Suomesta suoraan mistään.
 
Gen 2 mosan voi tarkistaa etuvanteesta, QR- koodin alta. Hinta kohdallaan, mistä tilasit?

Eli 2 gen motti näyttäisi olevan :thumbsup: Ostin ton dhgatesta joku 1kk sitten.

Usein mainitut 10 ja 8,5 ovat pyörän halkaisijaan viittaavia nimellisarvoja. Tuo pienempi taas oikeiden ajoneuvojen tyyliin vanteen halkaisijan nimellisarvo.


En osaa sanoa "pitääkö" jos väkisin haluaa heti alkaa puukottaa softaa. Noin virallisesti kyllä pitää. Normaali toiminta on toimitettaessa estetty kunnes mopo on kerran paritettu sovelluksella johon kirjauduttu Ninebot-tilillä. Piipittää eikä anna kuin nimeksi ajovirtaa.
Eli silleen ku m365 pron kanssa et käyttää vaik sitä softaa että pääsee alkuun ja myöhemmi riittää m365 tools.
Nii tää g30p on 30kmh malli ja non p malli 25kmh. Eipä siinä, rajoissa se silti pysyy kun mittari virhettä hiukan kuitenkin löytyy :)

Ilmapainetta voi laittaa sen 50psi eteen ja taakse ni ollaan rajoissa. Tuo 55psi näyttäs oleva maksimi.
 
Eli silleen ku m365 pron kanssa et käyttää vaik sitä softaa että pääsee alkuun ja myöhemmi riittää m365 tools.
Nii tää g30p on 30kmh malli ja non p malli 25kmh. Eipä siinä, rajoissa se silti pysyy kun mittari virhettä hiukan kuitenkin löytyy
Yhteen suoritin käyttöönoton. Ninebotin omalla sovelluksella ja tilillä ensin rekisteröityminen ja laitteen paritus, jolloin laite aktivoituu normaalitilaansa (markkina-alueen mukaan rajoitettu 20, 25 tai 30). Kyseessä oli 20 km/h D-malli(jossa on myös vähän eri takavalo ja mielestäni kivempi ohjaustangon varustelu*). Xiaoflasherilla asetin "US 30 km/h". Laite katosi Ninebotin sovelluksesta ja piti parittaa siihen uudelleen. Myös valojen toimintalogiikka muuttuu tällä muutoksella. Nyt käytössä vain Ninebotin sovellus.

Varsinaista viritystä ei ole vielä tehty - kuumottelen moottorin kestävyyttä isojen ihmisten ajossa pitkiä ylämäkiä ajellessa, jos lisään ajovirtaa. Sitäkin enemmän hyötyä virityksestä kyllä olisi.

Paljonko mahtaa mittarivirhettä olla? Potkulaudoissahan ei aina ole.

*Saksalaismallissa on oikealla soittokellon vivussa lisävarusteena soittokello. :lol: Vasemmalta puuttuu rengassoittokello ja sen tilalla on toinen peukalokaasuvipu, joka käyttää sähköhidastinta.

Edit: Augmentissa ilmeni tavallaan ongelmia, tai ainakin häiriötä. Kulkee kyllä. Molemmista pyöristä kuuluu nyt välillä häröääniä. Etupäätä pitää tarkemmin tutkailla kunhan jaksaa, eikä ole mitään arvausta syystä. Liekö kiertynyt jotain heinää akseliin. Takapään ääni(tai ainakin marginaalinen laahaus) johtunee osaltaan siitä, että säädin jarrua ja näin tehdessäni lipsautin käyttövivun yli alueen ja jouduin irrottamaan koko satulan nähdäkseni miten resetoin. Olisko kaljoissa tullut kiristettyä vinoon tai olisko palat liian lähellä. Kuitenkin varsinainen vitutus tuli siitä, minkä takia alunperin halusin tarkemmin katsoa ja säätää: jarrulevy on alunperin kiero tai ainakin vinoon asennettu ja vipottaa selvästi. Kai se on vietävä ihan työpöydän ääreen ja katsottava purkaen nauloiksi koko perä.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, perjantaina posti toi kauan odotetun Ninebot G30P Maxin ja nyt otin paketista. On se vaan jämerän näköinen laite, jos muistelee mimmonen m365 pro oli otettaessa paketista. Ihan eri kaliiberin potkulauta kyseessä. Toki myös sitten painaakin enemmän, sen jotain 5kg. Ei siis enää niin kevyt kantaa mutta varmasti etenee vieläkin vakaammin.

Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.

Ei tullut ninebot vaijerilukkoa eikä laturia. Toki johdot tuli että sai noin muuten lataukseen. Vaikuttaa niin paljon kätevämmältä kun voi törkätä vaan johdon skuuttiin ja lataus alkaa :thumbsup:

Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla? Mistäs se nyt katottiin että onko tässä 1 vai 2 genin moottori?

Heittäkää nyt vielä paine ilma arvot mitä laitan renkaisiin kun en pikaseen löytänyt ohjekirjasta. Painoa tulee olee hiukan alle 100kg kun muksu kyydissä, yksin ajellessa vajaa 80kg.

Hieno laite eikä ollut hinnalla pilattu, kaikkine kuluineen 485euroa :thumbsup::)

Oliko tuo joku tietynajan tarjous, kun en enää tuohon hintaan dhgate sivuilta löytänyt?
 
Oliko tuo joku tietynajan tarjous, kun en enää tuohon hintaan dhgate sivuilta löytänyt?
Mikä sen hinta nyt on? Joku täällä mainitsi tuosta dhgatesta n 1kk sitten ja tartuin siihen heti. Oli kyllä hyvä tarjous ja tuuria että tohon hintaan tuon sai :thumbsup:

Tänään sitten ekan kerran tuli testattua ja olihan se jämäkkä laite ja liikkui hyvin. Eipä tarvi tehoja säädellä :D Ajoin n 20km matkan ja 65km:stä jäljellä joku 41km. Saas nähä, pärjääkö entiselle lisäakulliselle m365 pro versiolleni :cool:

Miinuksena sanoisin oikeastaan vaan tuon kilikellon joka on ihan per....stä, väännettävä malli tossa tupen alussa :mad: Ootteko vaihtaneet tai modanneet sitä jotenkin? Sitten ehkä paino pienin varauksin, painaahan se ja ei todellakaan mikään kannettava kaupassa, jos joku näitä kaupoissa roudaa...

Ilmoja laitoin xiaomin punpulla 52psi eteen ja taakse. Ei ongelmia lisäyksen kanssa. Mukaanhan tuli myös se sama jatkokappale jonka melkein heitin roskiin koska niin surkea se on ollut omassa käytössäni :thumbsdown:

Mikäs tohon olisi se paras lukko joka pysyy hyvin myös mukana paikoillaan?
 
Mikäs tohon olisi se paras lukko joka pysyy hyvin myös mukana paikoillaan?

Olen edelleen tyytyväinen Kryptoniten lukkoon:
Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.
Fotor_159074036881037.jpg
 
Kuukauden jaksoin ajella 23km/h nopeudella tolla xiaomi pro 2:lla, mut mut nyt oli vähän saatava nopeutta. Nyt kulkee sen 30km/h ,mittariin tyynessä suoralla. Oikeeta nopeutta ehkä se 28km/h, eli juurikin sopivaa vauhtia. Vähänaikaa on natissu tanko, mut kiristin ruuvvia hieman alhaalta ni natinatki loppus :) Enää ei puutu ku kunnon pumppu.
 
Jaksoin viedä Augmentin ihan työpöydän ääreen ja häröäänet selvisivät.

Etuakseliin oli kiertynyt jotain ties mitä kissan- ja emännänkarvaa kunnon tollo parvekesäilytyksessä, mutta sen en usko aiheuttaneen mitään. Etupään kolina johtuu siitä, että akku heiluu ja rämisee telineessään. Sähköteippi auttoi korkeintaan marginaalisesti, joten pitää katsoa sopivia kumitassuja tai sisärenkaan riekaletta vaimentimiksi putken sisälle.

Takapään ongelma oli pelkästään jarrussa. Hieman konstikas se oli saada paikalleen niin, ettei ala heti (tai kuormitettuna koeajossa) pitämään ääntä. Jarrusatula pitää vaan perstuntumalla saada asettumaan niin, että jää sopiva pieni välys ja jarrun saa säädettyä. Jarrulevyn asennus ei ehkä ole ihan justiinsa suora, mutta en alkanut kokeilun takia purkamaan enempää todetakseni luultavasti, ettei mitään voi. Epäkeskeinen ulkokehämitan perusteella se kyllä on, mutta ei nähtävästi kierossa, ainakaan siinä määrin että haittaisi potkulautavauhdissa tai perustasoisen halvan mekaanisen jarrusatulan tuntumaan. Nyt toimii taas mainiosti, ja luulen että jarrupalatkin tulivat samalla hyvin säädetyksi joksikin aikaa. Eihän sellaisten pitäisi ihan massiivisesti kulua kännimopossa.

Enimmäkseen olen tyytyväinen laitteeseen ja luottamus siihen palasi. Ei se silti ole ihan samantasoinen kuin Ninebot Max, eli tuntuu halvalta joka vaiheessa. Varmasti vertailukohdasta riippuen voi tuntua todella premiumilta, ja onhan se nyt perussiisti. Jos siinä ei olisi juuri sopivat ominaisuudet, hankinta voisi kaduttaa. En suosittele kenellekään, joka on varma siitä, että irrotettava akku on itselleen tarpeeton ominaisuus. Tai toki sekin riippuu hinnasta; jos haluaa HX X8:n tilata ajan kanssa Kiinasta ja sen saa oikein halvalla, niin sitten se alkaa taas olla kilpailukykyisempi. Etenkin jos saisi isommalla akkuversiolla.
 
Tossa vois olla ok akku. Pikkasen paranis kantamaki. Eikä paha hintakaan. Vissiin menee ihan vanhan tilalle.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201001_205738_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201001_205738_com.android.chrome.jpg
    317,8 KB · Luettu: 195
Mikä sen hinta nyt on? Joku täällä mainitsi tuosta dhgatesta n 1kk sitten ja tartuin siihen heti. Oli kyllä hyvä tarjous ja tuuria että tohon hintaan tuon sai :thumbsup:

Tänään sitten ekan kerran tuli testattua ja olihan se jämäkkä laite ja liikkui hyvin. Eipä tarvi tehoja säädellä :D Ajoin n 20km matkan ja 65km:stä jäljellä joku 41km. Saas nähä, pärjääkö entiselle lisäakulliselle m365 pro versiolleni :cool:

Miinuksena sanoisin oikeastaan vaan tuon kilikellon joka on ihan per....stä, väännettävä malli tossa tupen alussa :mad: Ootteko vaihtaneet tai modanneet sitä jotenkin? Sitten ehkä paino pienin varauksin, painaahan se ja ei todellakaan mikään kannettava kaupassa, jos joku näitä kaupoissa roudaa...

Ilmoja laitoin xiaomin punpulla 52psi eteen ja taakse. Ei ongelmia lisäyksen kanssa. Mukaanhan tuli myös se sama jatkokappale jonka melkein heitin roskiin koska niin surkea se on ollut omassa käytössäni :thumbsdown:

Mikäs tohon olisi se paras lukko joka pysyy hyvin myös mukana paikoillaan?
Tuliko tuo toimitus oikeasti Puolasta? Vai Kiinasta? Tulli ei ainakaan tainnut kysellä perään? Onko takuun toimivuudesta mitään käsitystä, jos tuolta tilaa?

Edit. Jaa tuollahan se lukeekin, että Kiinasta lähettävät Puolan kautta tilaajalle. Eli takuun kanssa varmaan on ongelmia, jos sellaiselle tulee tarvetta. Toki halpa hinta kompensoi osittain. Nyt lähtisi 500 euron pintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa vois olla ok akku. Pikkasen paranis kantamaki. Eikä paha hintakaan. Vissiin menee ihan vanhan tilalle.

Joo mutta mietis nyt vähän miten meinaat sen istuttaa tuohon skuuttiin. Kannattaa myös ettiä arvosteluja tommosesta never heard merkistä. Liitokala oli/on vielä kohtuu laadukas. Anna mennä vaan ja laita projektista juttua kuvien kera :thumbsup:
Tuliko tuo toimitus oikeasti Puolasta? Vai Kiinasta? Tulli ei ainakaan tainnut kysellä perään? Onko takuun toimivuudesta mitään käsitystä, jos tuolta tilaa?

Edit. Jaa tuollahan se lukeekin, että Kiinasta lähettävät Puolan kautta tilaajalle. Eli takuun kanssa varmaan on ongelmia, jos sellaiselle tulee tarvetta. Toki halpa hinta kompensoi osittain. Nyt lähtisi 500 euron pintaan.
Puolasta tosiaan tuli enkä ressaa takuu asioista, melko pommin varmoja laitteita, jotain kiristelyä sillon tällön ja thats it. Ainakin kaikka mitä lähipiirissä olevista laitteista ovat toimineet hyvin. Meinaan noita 1v vanhoja m365 pro:ta. Osta ihmeessä 500eurolla, on vielä hitusen jämäkämpi ajettava ja laadukkaan oloinen kuin serkkunsa Pro(mallit). Painoa hiukan toki enemmän ja akseliväli pidempi, mahtuu muksukin paremmin kyytiin. Vieläkään en ole akkua ajanut tyhjäksi mutta ajettu akullisella tällä hetkellä jonkun 35km ja vielä mennään :thumbsup::) Voi kunpa nämä intiaani kesäpäivät vielä jatkuisivat pitkään :D
 
Puolasta tosiaan tuli enkä ressaa takuu asioista, melko pommin varmoja laitteita, jotain kiristelyä sillon tällön ja thats it. Ainakin kaikka mitä lähipiirissä olevista laitteista ovat toimineet hyvin. Meinaan noita 1v vanhoja m365 pro:ta. Osta ihmeessä 500eurolla, on vielä hitusen jämäkämpi ajettava ja laadukkaan oloinen kuin serkkunsa Pro(mallit). Painoa hiukan toki enemmän ja akseliväli pidempi, mahtuu muksukin paremmin kyytiin. Vieläkään en ole akkua ajanut tyhjäksi mutta ajettu akullisella tällä hetkellä jonkun 35km ja vielä mennään :thumbsup::) Voi kunpa nämä intiaani kesäpäivät vielä jatkuisivat pitkään :D
Niin siis Kiinasta ja Puolan kautta? Toimitusaikakin melkein sen kuukauden verran? Taitaa olla sen puolesta vähän turhaa tälle vuodelle ostaa enään :think:
 
Tossa vois olla ok akku. Pikkasen paranis kantamaki. Eikä paha hintakaan. Vissiin menee ihan vanhan tilalle.
Jännä. En toki tunne asiaa, mutta luulin että akuston mitoitus ja alkuperäinen kennotus olisi 18650, mutta noilla spekseillä se ei tietenkään voi olla. Liekö tuo 21700 vai 26650?

Laatu on toki alkuperäistäkin epävarmempi, kapasiteetti varsin hyvä vaikka ei ennen kuulumaton.
 
Jännä. En toki tunne asiaa, mutta luulin että akuston mitoitus ja alkuperäinen kennotus olisi 18650, mutta noilla spekseillä se ei tietenkään voi olla. Liekö tuo 21700 vai 26650?

Laatu on toki alkuperäistäkin epävarmempi, kapasiteetti varsin hyvä vaikka ei ennen kuulumaton.
Eikä varmaan mene orkkiksen tilalle. Näitä viritetään ulkopuolelle
 
Niin siis Kiinasta ja Puolan kautta? Toimitusaikakin melkein sen kuukauden verran? Taitaa olla sen puolesta vähän turhaa tälle vuodelle ostaa enään :think:
Nykyään kiinalaisilla on eu-varastoja eli ei se kirjaimellisesti kiinasta tullut vaan puolasta. Toki se sinne puolaan on joskus kiinasta tullut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom