Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Nykyään kiinalaisilla on eu-varastoja eli ei se kirjaimellisesti kiinasta tullut vaan puolasta. Toki se sinne puolaan on joskus kiinasta tullut.
No tämä ei ole mitään uutta mutta aika yleistä on kyllä myös se, että tavaraa ei säilötä siellä "eu-varastolla", vaan se lähetetään sinne Kiinasta vasta sitten, kun asiakas tekee tilauksen. Käytännössähän tuo on pelkkää veronkiertoa ja mitään varastoa siellä Euroopassa ei ole, vaan pelkästään joku tyyppi jonka kautta paketit kiertävät.

Ja juuri näin lukee myös DHgaten sivuilla olevassa myynti-ilmoituksessa.

Tällä toki asiakas näennäisesti säästyy alvilta mutta toimitusaika on yhtä pitkä tai pidempi kuin silloin, jos tilaisi "suoraan" Kiinasta.
 
Kävin ostamassa MAX-G30 potkiksen eturenkaaseen Biltemasta 12 x 28 x 8 mm 6001-2RS kuulalaakerit.

Tarvitseeko vaihtamisessa mitään erikoistyökaluja, vai vaihtuuko uusiin ihan perustyökaluilla (ruuvimeisseli yms.)?

Voi unohtaa. Löytyi video Tuubista.

 
Viimeksi muokattu:
Ninebot MAX-G30 GEN2 moottori tilattu NordBot Storesta.

Kuulisin mielelläni miten moottorin vaihtaminen on vaikuttanut nopeuteen / akunkestoon vs GEN1 moottori?
 
Mielipiteitä arvon raadilta ja harrastelijoilta, eli mitä porukka on mieltä Speedway Legeristä? Hinta ei mielestäni paha ja valmistajana Minimotors, ellei sitten ole kiinakopio Aattelin tilata Aliexpressistä ja tuleeko tuohon päälle tullimaksuja, jos tulee euroopasta? Onko kellään kokemusta miten takuuasiat toimii Alissa?
US $928.0 |Speedway Leger electric scooter 48v 15.6AH|electric kick scooter|foldable electric scooterelectric kick - AliExpress

Takuu, sitä ei ikinä ole kiinalaisten kanssa ja jos on niin pelkkä edes takaisin lähettely maksaa paljon.
 
onko noissa g30 maxin preset cfw:ssä (SHMAX, MAXED OUT) nostettu yhtään moottorin tehoa kun kummankin tekstitiedoissa lukee "Sport battery current: 25000 mA" eli sama mikä defaulttina. toinen kuvista on default ja toises shmax preset, en näe juurikaan asetuksissa eroja :hmm:
 

Liitteet

  • nimetön.png
    nimetön.png
    259,4 KB · Luettu: 35
Viimeksi muokattu:
onko noissa g30 maxin preset cfw:ssä (SHMAX, MAXED OUT) nostettu yhtään moottorin tehoa kun kummankin tekstitiedoissa lukee "Sport battery current: 25000 mA" eli sama mikä defaulttina. toinen kuvista on default ja toises shmax preset, en näe juurikaan asetuksissa eroja :hmm:

Kokeile vaihtaa MPC välilehti kun luo sitä firmistä. Nuo presetit taisi ainoastaan tuota MPC muokata ja se ei osaa sitä valita automaattisesti.
 
Saako noita eco ja se 2. tilan nopeuksia muutettua (Ninebot Max G30)? Talutustilan saa vaan päälle mobiilisovelluksen kautta, joten econ nopeutta olisi mukava saada alemmas.
 
Kokeile vaihtaa MPC välilehti kun luo sitä firmistä. Nuo presetit taisi ainoastaan tuota MPC muokata ja se ei osaa sitä valita automaattisesti.
Se heittää oletusasetukset kun vaihtaa välilehteä, ei näytä mitä arvoa presetissä on käytetty.
Saako noita eco ja se 2. tilan nopeuksia muutettua (Ninebot Max G30)? Talutustilan saa vaan päälle mobiilisovelluksen kautta, joten econ nopeutta olisi mukava saada alemmas.
Ei tietääkseni saa muutettua muita tiloja.
 
Takuu, sitä ei ikinä ole kiinalaisten kanssa ja jos on niin pelkkä edes takaisin lähettely maksaa paljon.

Äläs ny, kun ite sain kinkkkiini eteen uuden jarrulevyn ja mittarin. Ja kuluitta suoraan kiinasta. Skuutti kuiteskin käytössä jo parikin kuukautta.
 
Sinne testailemaan ajotaitoja jurrilasit päässä :D

Helsinkiin tuodaan "jurrirata" känniajokokeiluja varten – päähän pannaan promillelasit
Sähköpotkulautayhtiö Voi tuo Helsingin liikenneturvallisuusyhdistyksen kanssa niin sanotun ”jurriradan” Helsingin Narinkkatorille 16. lokakuuta kello 15–18. Radalla voi tiedotteen mukaan kokeilla turvallisissa olosuhteissa sähköpotkulaudalla ajamista humalatilaa simuloivien lasien eli niin sanottujen "promillelasien" kanssa.
 
IMG_20201015_002913.jpgIMG_20201014_205033.jpg
Tuli hommattua Ninebot Maxiin tämmöinen jousitusjuttu eteen, olin jo pitkään miettinyt että voisi Monorimin hommata mutta en sen ulkonäöstä pitänyt niin en ollut sitä saanut aikaiseksi hommata, ja sitten bongasin aliexpressistä tämän jonka ulkonäkö miellytti enemmän ja hintakin oli alempi kuin mitä monorim olisi maksanut.
Samanlaista näyttäisi myyvän myös nordbot store (paljon kalliimmalla hinnalla), niin oletan ettei tämä nyt varmaan ainakaan ihan täysin paska ole.
Olen itse testannut tätä nyt vasta pari kilometria ajaa kun illalla hain postista ja asentelin, niin en vielä oikein osaa paljoa sanoa tästä, mutta ainakin matalien reunakivien yli mitä täälläpäin on jonkun verran niin menee kyllä selvästi mukavammin nyt.
Laadusta on myös vähän hankala ainakaan minun mitään sanoa, sen näkee sitten käytössä että kestääkö jne. mutta joku piiloon jäävä tappi ainakin oli vähän vinoon hitsattu, mutta en tiedä mikä sen funktio edes oli, ehkä se on vain joku ettei asenna vahingossa väärin päin tai voisi olla myös rajoittamassa ettei voi kääntää rengasta liikaa, ei vaikuttanut asennukseen mitenkään ja muuten kaikki näytti kyllä mielestäni hyvältä, en tajunnut ottaa kuvaa jossa se näkyisi.

Mikäli jotain kiinnostaa tämä tuote niin alla on tarkka linkki mistä itse ostin, mutta tuota löytyy myös halvemmallakin hinnalla tuolta aliexpressistä.
Hakusanaksi esim. "ninebot max g30 suspension" ja olisikohan about ~45€ ollut halvimmillaan posteineen mitä alle 3 viikkoa sitten katselin.
Itse ostin juuri tältä myyjältä koska oli tuotekuvauksessa selkesti ilmoitettu että tulee myös tuo pidempi jalka, joka on ehdottoman tärkeä olla tämän kanssa, vakiojalalla ei pysyisi pystyssä.
 
Mitäs suosittelisitte kevyeen työmatkakäyttöön? Ajettavat matkat on pääasiassa 2-5 km per siivu, ei pysty ladata perillä. Päivittäinen ajelu siis luokkaa 10 km max. Itse painottaisin tässä sellaista laitetta jolla voi surutta painaa märän talven läpi. Toki lumi/jääkeleillä ei ajella mutta märällä tai kevyessä sadekelissä pitäisi voida ajaa.

Budjetti on 300-700 euroa, kalliimman voin ostaa jos tuntuu perustellulta. Lähtenyt itte liikkeelle tosta Xiaomi Essentialista, mutta ei ole pakko olla just tuo lauta.
Minäkin kuuntelen. Itse katellut just Xiaomeja, jotka sais alle 500€. Essentialiin en ihan luota, 1S tai Pro 2 voisi olla sopiva. 500€ ylöspäin Ninebot Max tai hieman tuntemattomampi Kugoo G-Max. Kellään kokemusta tuosta jälkimmäisetä?
 
Mitäs suosittelisitte kevyeen työmatkakäyttöön? Ajettavat matkat on pääasiassa 2-5 km per siivu, ei pysty ladata perillä. Päivittäinen ajelu siis luokkaa 10 km max. Itse painottaisin tässä sellaista laitetta jolla voi surutta painaa märän talven läpi. Toki lumi/jääkeleillä ei ajella mutta märällä tai kevyessä sadekelissä pitäisi voida ajaa.

Budjetti on 300-700 euroa, kalliimman voin ostaa jos tuntuu perustellulta. Lähtenyt itte liikkeelle tosta Xiaomi Essentialista, mutta ei ole pakko olla just tuo lauta.
Ninebot Maxin sain viime vuoden lokakuussa ja ihan ongelmitta ajelin läpi talven. Tai sillai kerran pari viikossa tullut ajettua töihin tai kauppaan. Sateella ja loskassa myös tullut ajeltua, eikä vielä ainakaan ollut ongelmia. Siinä pienessä lumessakin kulki hyvin, mitä viime talvena nyt oli. Uskoisin tuon kulkevan paksummassakin lumessa paremmin kuin polkupyörän, kun on hyvät renkaat. Ehkäpä tänä talvena pääsee testaamaan.

630 € maksoin itse ja täällä joku oli saanut jo 500 eurollakin. Vuosi sitten ainakin tuo Max tai G30 oli itselleni sopivin valinta, nyt en tosin ole seurannut mitä uusia malleja on vuoden aikana tullut. Varmaan löytyy jo parempiakin lautoja samaan hintaan.
 
Oma Max lähtee huoltoon, error 14 se on pukannut alusta lähtien vaikka mitä tekisi ja nyt paska lopetti kokonaan lataamisen, ihme sekundaa ainakin minun laitteeni. Segwayn suomenkielisen sivun tuki vastasi tanskaksi josta homma delegoitiin nyt jollekin Tamperelaiselle puljulle. Mulla ei ole lootaa enää tallessa niin taidan lykätä tämän DNA:n kauppaan josta tämän ostin ja he saavat toimittaa tämän huoltoon.
 
Oma Max lähtee huoltoon, error 14 se on pukannut alusta lähtien vaikka mitä tekisi ja nyt paska lopetti kokonaan lataamisen, ihme sekundaa ainakin minun laitteeni. Segwayn suomenkielisen sivun tuki vastasi tanskaksi josta homma delegoitiin nyt jollekin Tamperelaiselle puljulle. Mulla ei ole lootaa enää tallessa niin taidan lykätä tämän DNA:n kauppaan josta tämän ostin ja he saavat toimittaa tämän huoltoon.
katoitko onko näytön piirilevyssä kaikki johdot kunnolla kiinni? saattaa olla kaasuvivun johdot huonosti tinattu siihen. eli ruuvaat sen näytön irti ja tutkit johdot.
 
Sähköpotkulaudan hankinta harkinnassa, kantavuus yli 100kg painolle pakollinen.
En ainakaan löytänyt pikaisella etsimisellä keskustelua Rollboys.comin myymistä Easyglider -sähköpotkulaudoista.

Rollboyssin sähköpotkulautavalikoima

Onko kellään tietoa mitä nämä vehkeet on ja miksi nämä ovat "halvahkoja" verrattuna muihin vastaaviin?
Luultavasti tuo L 10" malli ainut järkevä vaihtoehto minulle.
"Tämä malli ei ole tieliikennekelpoinen"? Valot? Äänimerkki?

Tuote on toki loppuunmyyty, muttei hankinta-ajankohta ole niin merkittävä. Toki haluaisin kuulla ehdotuksia muista 150kg kantavista laudoista, käytetytkin kiinnostaa.

Myös halvahkon hinnan puolesta XIAOMI MI M365 tai vastaava vaihtoehtona, mutta onko tuo 100kg ehdoton painon yläraja vai rikkoontuuko ylimääräisestä painosta?
 
Viimeksi muokattu:
Sähköpotkulaudan hankinta harkinnassa, kantavuus yli 100kg painolle pakollinen.
En ainakaan löytänyt pikaisella etsimisellä keskustelua Rollboys.comin myymistä Easyglider -sähköpotkulaudoista.

Rollboyssin sähköpotkulautavalikoima

Onko kellään tietoa mitä nämä vehkeet on ja miksi nämä ovat "halvahkoja" verrattuna muihin vastaaviin?
Luultavasti tuo L 10" malli ainut järkevä vaihtoehto minulle.
"Tämä malli ei ole tieliikennekelpoinen"? Valot? Äänimerkki?

Tuote on toki loppuunmyyty, muttei hankinta-ajankohta ole niin merkittävä. Toki haluaisin kuulla ehdotuksia muista 150kg kantavista laudoista, käytetytkin kiinnostaa.

Myös halvahkon hinnan puolesta XIAOMI MI M365 tai vastaava vaihtoehtona, mutta onko tuo 100kg ehdoton painon yläraja vai rikkoontuuko ylimääräisestä painosta?

Tieliikennekelpoisuuteen vaikuttanee tässä tapauksessa (L 10 malli) 35 km/h huippunopeus. Siinä varmaan syy. Valot tuossa speksien mukaan näyttäisi olevan kunnossa. Äänimerkkiä tai siis kelloa ei tuossa olie vakiona. Varmaan helpompaa myös firmalle myydä tuollaisena, niin ei tarvitse sitten selitellä jälkikäteen.
 
Ostin ton Ninebot G 30 D. En tiedä onko tää nyt uudempaa vai vanhempaa mallia, mutta ei sillä niin väliä ole. Todella laadukkaan tuntuinen ja ei vaatinutkaan älypuhelinta muuhun kuin käyttöönottoon, sen jälkeen voi sulkea softan ja estää kotiin soittelut. Täytyy kattoa viittiikö flashata nopeammaksi, ei ainakaan tällä hetkellä tarvetta. Ehkä sitten jos tulee pitempää siivua ajettua paljon niin vois olla kiva, kaupungissa 20 km/h riittää hyvin ja kun toi ei hyydy mäkeenkään ellei ole jyrkkä mäki ja sillonkin mennään n. 15 km/h. Ittellä painoa n. 90 kg.
Kannattaa vaan suoraan avata se 25km/h niin se on vielä laillinen ja sen eron huomaa. Oikeastaan sen nopeampaa ei tuolla ole itsellä ollut tarvetta ajaa. Laadun huomaa ja ei mikään rimpula vehje. Ekat 1000km tuli täyteen ja nyt pitää talvivarastointia varten vähän puhdistaa ja purkaa. Laakerit alkoi pitämään ääntä niin rasvasin ne ja nyt toimii taas kuin uutena.
 
Ostin ton Ninebot G 30 D. En tiedä onko tää nyt uudempaa vai vanhempaa mallia, mutta ei sillä niin väliä ole. Todella laadukkaan tuntuinen ja ei vaatinutkaan älypuhelinta muuhun kuin käyttöönottoon, sen jälkeen voi sulkea softan ja estää kotiin soittelut. Täytyy kattoa viittiikö flashata nopeammaksi, ei ainakaan tällä hetkellä tarvetta. Ehkä sitten jos tulee pitempää siivua ajettua paljon niin vois olla kiva, kaupungissa 20 km/h riittää hyvin ja kun toi ei hyydy mäkeenkään ellei ole jyrkkä mäki ja sillonkin mennään n. 15 km/h. Ittellä painoa n. 90 kg.
Hyvä vääntöhän maxissa on vakionakin. Tosin jos flashaamisella tarkoitat mitä tahansa muutosta mukaanlukien maaversiota etkä sitä vielä vaihtanut, niin se kai kannattaa aina vaihtaa vaikka et ajaisi ikinä yli kahtakymppiä. Hämärä muistikuvani kertoo, että DE rajoittaa nopeuden lisäksi tehoa US tai EU -valintoja vähemmälle(250W/350W nimellistä jatkuvaa), ja lisäksi aina syttyvä ajovalo on minusta hyvin ärsyttävä. Myös vakionopeussäätimen toimintaa saatat haluta muuttaa tai siis ottaa käyttöön.

Sitäpaitsi ajoneuvon ominaisuudet ovat sellaiset, että 20 km/h huippunopeus alkaa nopeasti ärsyttää. Yli 25 tulee ajettua joka reissulla, 30 melko harvoin ja kovempaa ei pääsääntöisesti edes tee mieli. Pitkällä suoralla hyväkuntoisella KLV:llä ei millään olisi malttia ajaa lämpimänä kesäpäivänä 20 km/h - kylmänä syysiltana tosin kävi jo niinkin ettei vaan kyennyt menemään kovempaa kun ajolaseina oli tavalliset sankamalliset ampujanlasit.
Myös halvahkon hinnan puolesta XIAOMI MI M365 tai vastaava vaihtoehtona, mutta onko tuo 100kg ehdoton painon yläraja vai rikkoontuuko ylimääräisestä painosta?
En kehtaa mennä lupaamaan, paljonko ylikuormaa joku tietty malli mekaanisesti kestää, mutta se ei yleensä ole kohtuuden rajoissa ensimmäinen ongelma. Etenkin mäennousukyky ja toimintamatka kärsivät, kun kevyehköllä skootterilla ajaa ylipainoinen(jo ennen nimellistä maksimia). Vähemmässä määrin tai roisisti ylikuormattuna kiihtyvyys ja huippunopeuskin voi olla riittämätön.

Rengaspainetta on yleensä ilmakumivehkeissä syytä lisätä ohjearvosta jo ennen painorajan ylitystä.

Biltemasta saa noita laakereita muutaman euron kipale. Vaihtaisin mielummin uudet samalla kuin alkaisin rasvailemaan.
Samoin. Taitaa melkein kaikissa vehkeissä tulla lähelle sama purkamisen vaiva, vaikka itse laakeria irrottamatta keplottelee niihin rasvaa.

Surullisen lyhytikäisiä alimitoitettuja laakereita vaikuttaisi olevan, kun täälläkin jo useampi joutunut rasvaamaan tai vaihtamaan. Liekö sattunut peräti painorajaan mahtuville omistajille. Jos ilmiö rajoittuisi johonkin Kugoo-skuutteihin, epäilisin että johtuu pelkästään laadusta, mutta kun myös laadukkaamman oloiset vehkeet oikuttelevat. Taitaa vaan olla pieni laakeri lialle alttiina.
 
Jos tutkii Ninebot Maxin eturenkaan vasenta puolta niin voi aika helposti havaita että siellä näkyy yksi laakeri olevan aika alttiina luonnonvoimille, ei taida ne vakio muovikatteetkaan sitä hirveästi suojata? (Itsellä se on nyt varmaan normaaliakin alttiimpi tuon jousituksen takia)
Veikkaan että ainakin Maxin kohdalla tuossa on yksi syy miksi menee laakereita huonoksi, mutta en kyllä tiedä laakereista juuri mitään niin voi olla ettei tuo ole edes mikään ongelma...
Mitkähän olisi parhaat mahdolliset laakerit tuohon sitten kun väistämättä joskus menee huonoksi?
IMG_20201023_014244.jpg
 
Jos tutkii Ninebot Maxin eturenkaan vasenta puolta niin voi aika helposti havaita että siellä näkyy yksi laakeri olevan aika alttiina luonnonvoimille, ei taida ne vakio muovikatteetkaan sitä hirveästi suojata? (Itsellä se on nyt varmaan normaaliakin alttiimpi tuon jousituksen takia)
Veikkaan että ainakin Maxin kohdalla tuossa on yksi syy miksi menee laakereita huonoksi, mutta en kyllä tiedä laakereista juuri mitään niin voi olla ettei tuo ole edes mikään ongelma...
Mitkähän olisi parhaat mahdolliset laakerit tuohon sitten kun väistämättä joskus menee huonoksi?
IMG_20201023_014244.jpg
Kaikkeen pätee sama asia, puhtaus, kun pitää sen paskan pois ettei se pääse tuohon laakeriin jämähtämään niin se ei pääse sinne sisälle. Toinen on rasvaus, pölysuoja pois ja rasvaa reilusti laakerille niin kosteus ei pääse sisään.

Edelleen en ymmärrä näitä skoottereita, tehty halvimmasta paskasta ja kaikki kriittiset osat täysin ilman suojausta, sähköpyörä kestää kaikessa paremmin, on mukavampi ja toimintasäde moninkertainen.
 
Vihdoinkin jenkeistä 08.10. tilattu ja eilen Kiinasta lähetetty GEN2 moottori on Fedexin kuljetuksessa.

Toimitus luvattu viimeistään maanantaina kello 18 mennessä, mutta hieman epäilyttää että siinä nopeudessa saapuisi toiselta puolelta maapalloa ja saattaa vielä jäädä tulliinkin.
 
Jooh, tuli saatua kaupanpäällisenä M365 Essential, joita varmaan löytyy nyt yhtäkkiä muutama muukin tältä foorumilta. Rassailtu ja tutkittu pari päivää, joten ajattelin kirjotella muutaman sanasen ton modaamisesta, mikäli siitä jollekkulle on hyötyä, eikä hermot kestä sitä et kaikki tieto on silleen mukavan typerästi ripoteltu pitkin poikin eri sivustoja. Meinas itelläkin hermo mennä, mut nyt ollaan ehkä ees pikkasen viisaampia.

Essentialhan on akun puolesta aivan täys rampa. Siinä on syynsä miks se nopeus on rajattu 20km/h, eikä siihen sallittuun 25km/h. Kooltansa pieni, eikä se edes pysty antamaan riittävästi virtaa jos haluais mennäkkin kovempaa. Mut siihenpä sen miinuspuolet onneks taitaakin loppua, sillä muuten sen _pitäis_ olla täysin identtinen 1S kanssa muilta sisuskaluiltansa, ja Pro 2 mallin kanssa samat piirilevyt yms, eli tarkoittaa sitä et isommalla akulla alkaa tästäkin vehkeestä kulkuhaluja ja tehoa löytymään, mutta ennenkaikkea muut osat on mitotettu kestämään huomattavasti kovempaa tehoa mitä vakiona irti saa. Pro 2 toki omistaa tehokkaamman moottorin, mutta oman ymmärryksen mukaan saa aika syvällä olla jo modailun kanssa ennenkuin asialla mitään suurempaa merkitystä alkaa olemaan, tarkottaen sitä et pitäs olla jo tupla-akut kiinni.

Ei kuitenkaan tarkoita etteikö tälle mitään olis tehtävissä. Firmiksellä voi nostaa nopeusrajotuksen pois ja säätää ne perushommat, eli sen mistä nopeudesta alkaa kaasu toimimaan, otettua ton kohtalaisen aggressiivisen "moottorijarrutuksen" pois ja muuta pientä näpertämistä. Vakioakulla ei kuitenkaan edelleenkään kuuhun mennä, ja en ite ainakaan hirveää eroa huomannut pelkällä maksiminopeuden nostamisella. Vakiona kuitenkin akku antaa vain 12A virtaa, ja tota kun lähtee vertailemaan siihen et Pro 2 lykkii vakionakin sen 25A, niin onhan siinä aika helvetin suuri ero.

Mitä noihin firmiksiin tulee, niin kuulemma 1S:än firmis menee tähän about suoraan. En ite tätä kuitenkaan testannut, sillä XiaoFlasherilla sai homman hoidettua täysin suoraan puhelimelta ilman minkäänlaista epävarmuutta yhteensopivuudesta, mutta toki tästä lystistä joutuu maksamaan 8€. Ehkä hieman kyseenalaista et koko skenessä on yks kaveri joka haluaa rahaa näistä asioista, mutta toisaalta kannattaahan se omalle vaivannäölle laskea myös jonkinlainen hinta. Ite siis kaikki kokeilut oon tolla XiaoFlasherillä suorittanut, enkä osaa tosta firmisten ristiinsopivuudesta sanoa oikeastaan yhtään mitään. Muutaman jantterin nähny sanovan että toimii, mut siinäpä se.

Joku varmaan nyt tässä samalla miettii et eikös tolla firmiksellä sais nostettua tehojakin, eli sitä kuinka paljon toi akku lykkii virtaa vehkeeseen. Ite kuulin tästä ekana et tässä Essentialin akussa olis BMS (akun suojapiiri tjsp, se mikä pitää huolen ettei hommat mene akun osalta vituiks) joka estää yli 12A virransyötön, mitä ei pysty ihan nappia painamalla ohittamaan. Kuitenkin tänään sit törmäsin siihen, että joku oli sitä mieltä et oli saanut sen nostettua 20A asti ihan pelkällä firmiksellä. Kikkana oli se et jokaselle kolmelle ajotilalle (Walking, Drive ja Sport) piti syöttää kaikille sama 20A virta. Nopeutta toki pystyi sit rajoittamaan siihen mihin halus. Kokeilin tuota omallakin laudalla maltillisella 15A asetuksella, koska tästäkin oli juttua ettei tosta vakioakusta kannata repiä irti enempää kuin korkeintaan hetkellisesti. En oo ite akkua kattonut tai sitä, että minkälaisia 18650 kennoja siellä sisällä on, niin ajattelin et parempi vetästä varman päälle ja pysyttäytyä tossa 15A rajassa.

Ja ainakin omalla kohdalla melkeen väittäsin et se jopa toimikin. 12A -> 15A on kyllä aika pieni hyppäys, mutta kun lähtökohdatkin on säälittävät niin toi pienikin tehonlisäys alkaa jo jossain näkymään. Nyt pystyi aika kätevästi suoralla tykittelemään 25km/h lasissa ja mäissäkin tuntui jaksavan ihan hippasen paremmin. Akunkestossahan toi homma tosiaan näkyi aikalailla heti, mikä ei jo valmiiks pienelle akulle välttämättä se paras homma oo, mutta kylmät kelitkin varmasti vaikuttaa jo akunkestoon, vaikka lautaa nyt sisällä säilötäänkin. Omassa käytössä silti menee näillä asetuksilla ihan hyvin.

Kuitenkin tilanne on se, että jos merkittävästi lisätehoa haluaa, niin täytyy akkua vaihtaa tai lisätä toinen akku Y-kaapelilla. Noi akuthan ei mitään hirveen halpoja ole, eli touhulle tulee hintaa aika nopeasti. Fiksuin varmaan olis ostaa vakioakun tilalle uus ja käytellä tota orkkisakkua sitten ulkosena Y-kaapelin avulla, funtsii vaan sille jonkun kotelon ja mihin sen kiinnittää, tankoonhan sen suurella todennäkösyydellä joutuu laittamaan. Toinen vaihtoehto on antaa vakioakun olla paikoillaan ja ostaa sitten erillisen mötikän jonka vaikka kiinnittää tohon tangon ja seisonta-alustan väliseen pikkutankoon joka yhdistää ne. Kuva spoilereissa jos sekava selitys ei selvennä.

1*7_Yl9K7Ft71eECQtfvkapg.png

Vakioakun vaihtaminen olis siinä mielessä fiksumpi et sais sen alhaalta löytyvän tilan kokonaan käyttöön, vakioakkuhan ei sitä koko alatilaa nimittäin käytä. Mut tuskin tohon kuvassa näkyvään väliin mahtuu pussissa kovinkaan fiksusti. Joutuu vähän miettimään et missä kohti haluaa kompromissin tehdä.

Kuitenkin tiivistettynä mulle ei oikeen auennu et kenelle tää Essential on suunnattu. Vakiona aika hengetön laite kaikin puolin, eikä siihen hirveetä piristysruisketta saa firmikselläkään. Omassa käytössä toi 12A->15A tehoboosti toi kyllä ajomukavuutta ainakin sen verran lisää ettei tätä nyt ihan täysin paskaks voi sanoa, mutta toikin tosiaan näkyy jo valmiiks suhtkoht heikossa akunkestossa aika brutaalisti. En tätä kuitenkaan kellekkään voi suositella ellei alennuksesta saa johonkin 200€ pintaan, sillä tästä vaan jää fiilikset siihen suuntaan et pitää olla valmis tekemään pellin allekkin muutoksia jos tästä oikeasti mielekkään vehkeen haluaisi. Jos tykkää näpertelystä ja tietää mitä tekee noiden akkujen kanssa, niin onhan tää sit ihan ok vekotin. Eipä kyllä mun mielestä tossa 1S mallissakaan järkeä ole ainakaan suomihinnoilla, se kun on akkua lukuunottamatta sama vekotin kun tämä, ja taitaa Essential + lisä-akku Y-kaapelilla jäädä silti halvemmaks kun se 1S, jolloin tää Essential on jo huomattavasti fiksumpi vekotin.
 
MAX-G30 ja GEN2 moottori asennettu.

DaddyNordV2 firmware alla ja kulkee 37-38km/h tasaisella ja 40km/h alamäkeen.
 
Jooh, tuli saatua kaupanpäällisenä M365 Essential, joita varmaan löytyy nyt yhtäkkiä muutama muukin tältä foorumilta. Rassailtu ja tutkittu pari päivää, joten ajattelin kirjotella muutaman sanasen ton modaamisesta, mikäli siitä jollekkulle on hyötyä, eikä hermot kestä sitä et kaikki tieto on silleen mukavan typerästi ripoteltu pitkin poikin eri sivustoja. Meinas itelläkin hermo mennä, mut nyt ollaan ehkä ees pikkasen viisaampia.

Essentialhan on akun puolesta aivan täys rampa. Siinä on syynsä miks se nopeus on rajattu 20km/h, eikä siihen sallittuun 25km/h. Kooltansa pieni, eikä se edes pysty antamaan riittävästi virtaa jos haluais mennäkkin kovempaa. Mut siihenpä sen miinuspuolet onneks taitaakin loppua, sillä muuten sen _pitäis_ olla täysin identtinen 1S kanssa muilta sisuskaluiltansa, ja Pro 2 mallin kanssa samat piirilevyt yms, eli tarkoittaa sitä et isommalla akulla alkaa tästäkin vehkeestä kulkuhaluja ja tehoa löytymään, mutta ennenkaikkea muut osat on mitotettu kestämään huomattavasti kovempaa tehoa mitä vakiona irti saa. Pro 2 toki omistaa tehokkaamman moottorin, mutta oman ymmärryksen mukaan saa aika syvällä olla jo modailun kanssa ennenkuin asialla mitään suurempaa merkitystä alkaa olemaan, tarkottaen sitä et pitäs olla jo tupla-akut kiinni.

Ei kuitenkaan tarkoita etteikö tälle mitään olis tehtävissä. Firmiksellä voi nostaa nopeusrajotuksen pois ja säätää ne perushommat, eli sen mistä nopeudesta alkaa kaasu toimimaan, otettua ton kohtalaisen aggressiivisen "moottorijarrutuksen" pois ja muuta pientä näpertämistä. Vakioakulla ei kuitenkaan edelleenkään kuuhun mennä, ja en ite ainakaan hirveää eroa huomannut pelkällä maksiminopeuden nostamisella. Vakiona kuitenkin akku antaa vain 12A virtaa, ja tota kun lähtee vertailemaan siihen et Pro 2 lykkii vakionakin sen 25A, niin onhan siinä aika helvetin suuri ero.

Mitä noihin firmiksiin tulee, niin kuulemma 1S:än firmis menee tähän about suoraan. En ite tätä kuitenkaan testannut, sillä XiaoFlasherilla sai homman hoidettua täysin suoraan puhelimelta ilman minkäänlaista epävarmuutta yhteensopivuudesta, mutta toki tästä lystistä joutuu maksamaan 8€. Ehkä hieman kyseenalaista et koko skenessä on yks kaveri joka haluaa rahaa näistä asioista, mutta toisaalta kannattaahan se omalle vaivannäölle laskea myös jonkinlainen hinta. Ite siis kaikki kokeilut oon tolla XiaoFlasherillä suorittanut, enkä osaa tosta firmisten ristiinsopivuudesta sanoa oikeastaan yhtään mitään. Muutaman jantterin nähny sanovan että toimii, mut siinäpä se.

Joku varmaan nyt tässä samalla miettii et eikös tolla firmiksellä sais nostettua tehojakin, eli sitä kuinka paljon toi akku lykkii virtaa vehkeeseen. Ite kuulin tästä ekana et tässä Essentialin akussa olis BMS (akun suojapiiri tjsp, se mikä pitää huolen ettei hommat mene akun osalta vituiks) joka estää yli 12A virransyötön, mitä ei pysty ihan nappia painamalla ohittamaan. Kuitenkin tänään sit törmäsin siihen, että joku oli sitä mieltä et oli saanut sen nostettua 20A asti ihan pelkällä firmiksellä. Kikkana oli se et jokaselle kolmelle ajotilalle (Walking, Drive ja Sport) piti syöttää kaikille sama 20A virta. Nopeutta toki pystyi sit rajoittamaan siihen mihin halus. Kokeilin tuota omallakin laudalla maltillisella 15A asetuksella, koska tästäkin oli juttua ettei tosta vakioakusta kannata repiä irti enempää kuin korkeintaan hetkellisesti. En oo ite akkua kattonut tai sitä, että minkälaisia 18650 kennoja siellä sisällä on, niin ajattelin et parempi vetästä varman päälle ja pysyttäytyä tossa 15A rajassa.

Ja ainakin omalla kohdalla melkeen väittäsin et se jopa toimikin. 12A -> 15A on kyllä aika pieni hyppäys, mutta kun lähtökohdatkin on säälittävät niin toi pienikin tehonlisäys alkaa jo jossain näkymään. Nyt pystyi aika kätevästi suoralla tykittelemään 25km/h lasissa ja mäissäkin tuntui jaksavan ihan hippasen paremmin. Akunkestossahan toi homma tosiaan näkyi aikalailla heti, mikä ei jo valmiiks pienelle akulle välttämättä se paras homma oo, mutta kylmät kelitkin varmasti vaikuttaa jo akunkestoon, vaikka lautaa nyt sisällä säilötäänkin. Omassa käytössä silti menee näillä asetuksilla ihan hyvin.

Kuitenkin tilanne on se, että jos merkittävästi lisätehoa haluaa, niin täytyy akkua vaihtaa tai lisätä toinen akku Y-kaapelilla. Noi akuthan ei mitään hirveen halpoja ole, eli touhulle tulee hintaa aika nopeasti. Fiksuin varmaan olis ostaa vakioakun tilalle uus ja käytellä tota orkkisakkua sitten ulkosena Y-kaapelin avulla, funtsii vaan sille jonkun kotelon ja mihin sen kiinnittää, tankoonhan sen suurella todennäkösyydellä joutuu laittamaan. Toinen vaihtoehto on antaa vakioakun olla paikoillaan ja ostaa sitten erillisen mötikän jonka vaikka kiinnittää tohon tangon ja seisonta-alustan väliseen pikkutankoon joka yhdistää ne. Kuva spoilereissa jos sekava selitys ei selvennä.

1*7_Yl9K7Ft71eECQtfvkapg.png

Vakioakun vaihtaminen olis siinä mielessä fiksumpi et sais sen alhaalta löytyvän tilan kokonaan käyttöön, vakioakkuhan ei sitä koko alatilaa nimittäin käytä. Mut tuskin tohon kuvassa näkyvään väliin mahtuu pussissa kovinkaan fiksusti. Joutuu vähän miettimään et missä kohti haluaa kompromissin tehdä.

Kuitenkin tiivistettynä mulle ei oikeen auennu et kenelle tää Essential on suunnattu. Vakiona aika hengetön laite kaikin puolin, eikä siihen hirveetä piristysruisketta saa firmikselläkään. Omassa käytössä toi 12A->15A tehoboosti toi kyllä ajomukavuutta ainakin sen verran lisää ettei tätä nyt ihan täysin paskaks voi sanoa, mutta toikin tosiaan näkyy jo valmiiks suhtkoht heikossa akunkestossa aika brutaalisti. En tätä kuitenkaan kellekkään voi suositella ellei alennuksesta saa johonkin 200€ pintaan, sillä tästä vaan jää fiilikset siihen suuntaan et pitää olla valmis tekemään pellin allekkin muutoksia jos tästä oikeasti mielekkään vehkeen haluaisi. Jos tykkää näpertelystä ja tietää mitä tekee noiden akkujen kanssa, niin onhan tää sit ihan ok vekotin. Eipä kyllä mun mielestä tossa 1S mallissakaan järkeä ole ainakaan suomihinnoilla, se kun on akkua lukuunottamatta sama vekotin kun tämä, ja taitaa Essential + lisä-akku Y-kaapelilla jäädä silti halvemmaks kun se 1S, jolloin tää Essential on jo huomattavasti fiksumpi vekotin.
Täysin samoja ajatuksia on herättäny tää omakin lauta ja samat viritykset oon jo tehnytkin paitsi tuota virran nostoa täytyykin kokeilla sitä vielä. Jotain lisäakkua oon tähän jo miettinyt mutta sekin tulis kustantamaan posteineen noin 300€ toki sillä tulis ilmeisesti toimintamatkaa 35km lisää joka olis sitten jo ihan riittävä omiin tarpeisiin. Niin siis vakio akulla range on noin 12km ittellä ollu ja painan noin 85kg.
 
Täysin samoja ajatuksia on herättäny tää omakin lauta ja samat viritykset oon jo tehnytkin paitsi tuota virran nostoa täytyykin kokeilla sitä vielä. Jotain lisäakkua oon tähän jo miettinyt mutta sekin tulis kustantamaan posteineen noin 300€ toki sillä tulis ilmeisesti toimintamatkaa 35km lisää joka olis sitten jo ihan riittävä omiin tarpeisiin. Niin siis vakio akulla range on noin 12km ittellä ollu ja painan noin 85kg.
Joo akuthan on ne kalliimmat asiat näihin vehkeisiin. 12a->15a hypyllä toi range pienenee entisestään, liekö pääsee enää edes 10km? Lähes pakollinen se lisäakku jos haluaa enemmän tehoa.
 
Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.
 
Eihän nuo vauhdit potkulaudalla ole mitään. Sähköisellä ykspyöräsellä alkaa yli 30km/h vauhdit jänskättämään... Mutta tunteepahan elävänsä xD Älyttömän siistejä pelejä, ei ole paluuta sähköpotkulautoihin.
 
Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.
Just tosiaan aamusin/iltasin voi olla liukasta. Jos päivällä on se 10c niin sit ei kyllä oikeen mitenkään voi liukasta olla, paitsi tietysti jos tie on märkä ja siinä on paljon lehtiä tai hiekkaa. Noi tiemaalaukset on kans märkinä aika liukkaita, mutta en oo kyllä kertaakaan millään vekottimella niihin onnistunu kaatumaan. Pitää vaan noi muutamat asiat mielessä niin eipä toi mun mielestä vaarallista oo vaikka nopeutta oliskin enemmän. Eihän se liukkaus ilmene kun jarruttaessa tai kiihdyttäessä.
 
Aattelin jakaa minkä verran tuli kesä-marraskuu ajettua. Lauta siis FLJ T11, ei toistaiseksi mitään ongelmia.
 

Liitteet

  • 1200km.jpg
    1200km.jpg
    336,9 KB · Luettu: 59
Segway G30 huolto toimi Suomessa suht smoothisti. Tein huoltopyynnön suomenkielisillä Segwayn sivuilla joka ohjautui Tanskaan, sieltä ohjattiin viesti johonkin Tamperelaiseen puljuun ja pyydettiin laittamaan laite sinne. Mulla ei ollut laatikkoa tallessa niin dumppasin tuon DNA:n kauppaan mistä se oli hankittu. Parin viikon reissun jälkeen DNA:lta soitettiin että voi tulla hakemaan. Korjattu oli error 14 eli uusi kaapeli näyttöön, lisäksi romu lakkasi lataamisen joten vaihdettiin myös se sisäinen laturi. Kilometrejä oli vain 200, toivotaan että nyt pysyy ehjänä.
 
Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.

Itse ajelen tuon 28km/h tuolla 260€ maksaneella kugoo s1 pro, joka on siis ihan huippu hintaansta nähden, niin jos on plus asteita niin mitään "vaaraa" ei ole. Nuo syksyn lehtikasat on hieman liukkaita joten ne "potkin" yli. mutta muuten kaasu pohjassa mennään koko ajan. Sitten kun aamulla näyttää pakkasta, saatan "mustan jään" pelossa jättää potkuladan kotiin jos edellinen päivä on ollut märkää.
 
Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.
 
Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.

Jos tuota Pro 2 saa tosiaan noin halvalla, niin ottaisin sen mielummin. Silloin kun itse ostin tuon S1 Pro 260€ niin halvimmat Xiaomi Prot maksoi vähintään 500€ joten silloin tuo S1 Pro oli fiksu hankinta. Mutta jos Pro 2 hinta tippuu 420€, niin silloin kallistuisin just ja just sen puolelle koska hyvä laatu on taattu kun taas S1 Prolla voi joutua itse ropellipäänä hieman säätämään.

S1 Prolla on parisataa kilometriä takana ja vieläkin sillä ajellaan työmatkat päivittäin. Toivotaan että säät pysyy plussan puolella että voisi ajella mahdollisimman pitkään talveen pelkäämättä jäätä.

Tässä pieni + / - lista:
+Edullinen (itse maksoin 260€ geekbuyingista)
+tehokas (350w kiihdyttää mukavasti, potkua löytyy)
+kopakti (tälle ei taida edes olla kilpailua tässä 350w luokassa, menee huomattavasti pienempään kasaan kuin M365) -> vertailukuva lopussa
+20km kantama on realistinen
+erinomainen näyttö, suuret numerot, tarkka nopeusmittaus
+paljon säätömahdollisuuksia (esim paikalta lähtö, vakionopeuden säätö etc muutettavissa)
+sopii myös perheen nuorimmille (säädettävä ohjaustanko + nopeudenrajoitukset joita lapsi ei osaa ohittaa, nopeus täysin customoitavissa 0-30 väliltä)
+puhkeamattomat honeycomb renkaat
+kirkas etuvalo näyttää pimeässäkin hyvin tietä ja punainen takavalo

-saattaa joutua hieman säätämään (esim jos ajelee sateella, niin kannattaa harkita silikonilla extra tiivistystä)
-laatu ei mätchää Xiaomien kanssa
-vakiotöötti huono -> 1€ kompatki pyöräkello fiksas tämän ongelman
-pitää kolinaa jos ajelee epätasaista tietä, tätä saa korjattua laittamalla pehmustettua akkukoppaan
-täyskumirenkaat, eli ajomukavuus ei ole niin hyvä kuin ilmatäytteisillä, mutta onneksi etu+taka jousitus jeesaa tässä edes vähän
-takana ei levyjarrua, joten jos ajelee täysillä niin pitää olla tarkkaavaisempi risteyksissä yms.


Overall, todella tyytyväinen. Hakusessa oli kompatki ja tehokas potkulauta, eikä markkinoilla ole tuolle kilpailijaa (ainakaan tässä hintaluokassa). Esim Xiaomin M365 painaa yhtä paljon, mutta se ei ole yhtä kompatki eikä yhtä tehokas kuin tämä ja on kaiken lisäksi kalliimpi. Jos Xiaomin M365 Pro 2 saisi ~400€ hintaan, silloin saattaisin sitä harkita tuon sijasta, toki silloin menetetään keveys sekä kompaktisuus, mutta ehkä ajomukavuus korvaisi nuo.

Kuvasta alla näkee hyvin mitä tarkoitan tuolla "kompaktisuudella".
1604999560481.png
 
Viimeksi muokattu:
-takana ei levyjarrua, joten jos ajelee täysillä niin pitää olla tarkkaavaisempi risteyksissä yms.
Ja muistaakseni Kugoo S1 on yhteensopiva sellaisen takarumpujarrun jälkiasennussarjan kanssa. Jos siis erityisesti tykkää siitä, ei tuokaan ole lopullinen este. Tietysti jokainen lisäeuro vie hintaetua.

Kompakti rakenne on laskettava molempien mainittujen eduksi, vaikka tietysti taittuvat kahvat vievät sen eri tasolle Kugoossa. Minulle ei oikein kävisi kumpikaan kun Augment 10 tuntuu vähän liian pieneltä ja Ninebot Max sopivalta. Jos painaisin 60 eikä 90 kg, valinta olisi ehkä aivan toinen.
 
Ja muistaakseni Kugoo S1 on yhteensopiva sellaisen takarumpujarrun jälkiasennussarjan kanssa. Jos siis erityisesti tykkää siitä, ei tuokaan ole lopullinen este. Tietysti jokainen lisäeuro vie hintaetua.

Kompakti rakenne on laskettava molempien mainittujen eduksi, vaikka tietysti taittuvat kahvat vievät sen eri tasolle Kugoossa. Minulle ei oikein kävisi kumpikaan kun Augment 10 tuntuu vähän liian pieneltä ja Ninebot Max sopivalta. Jos painaisin 60 eikä 90 kg, valinta olisi ehkä aivan toinen.

Joo, taakse saa asennettua rumpujarrun, youtubessa taisi jopa olla ohjeet siihen. Mutta itse en kyllä lähtisi säätämään, hermot siinä varmaan menisi... :D

Itse kyllä sanoisin että S1 pro etu on silti kompaktisuus vs M365, jos katsot mittoja tuon spoilerin takaan viestistäni ylempää niin näät että 12cm pituutta, 16cm korkeutta ja 22cm leveyttä pienempi. Tuollainen menee heittämällä johonkin bussin jalkatilaan niin että jaloille jää tilaa, kun taas M365 korkeus vie tilaa jaloilta sekä törröttävät kahvat. Eli jos vähänkin on hybridikäyttöä julkinen + sähköskootteri, niin tuon S1 pron kanssa on helpompi matkustella. Oma paino on 80kg ja tuon kugoon koko sopii oikein hyvin.

PS: ja nyt siis puhutaan perus M365, koska M365 Pro malli tuo painoa huomattavasti lisää ja paino tais nousta tuosta 11kg johonkin 14kg paikkeille jos oikein muistan. Tuossa perus M365 on lisäksi tuhnu 250w moottori joten sitä en edes harkitsisi.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kyllä sanoisin että S1 pro etu on silti kompaktisuus vs M365, jos katsot mittoja tuon spoilerin takaan viestistäni ylempää niin näät että 12cm pituutta, 16cm korkeutta ja 22cm leveyttä pienempi. Tuollainen menee heittämällä johonkin bussin jalkatilaan niin että jaloille jää tilaa, kun taas M365 korkeus vie tilaa jaloilta sekä törröttävät kahvat. Eli jos vähänkin on hybridikäyttöä julkinen + sähköskootteri, niin tuon S1 pron kanssa on helpompi matkustella. Oma paino on 80kg ja tuon kugoon koko sopii oikein hyvin.
En ole eri mieltä. Myös omaan autoon pakkaamisessa tuosta olisi selvä etu. Mainitsemani isommat skuutit eivät mahdu pikkuautoni tavaratilaan ilman yhden takapenkin kaatoa, ja mutuilen että myös M365 jäisi niukasti mahtumatta mutta Kugoo mahtuisi.

Kakkoslaitteeksi käyttötarpeen vähänkin muuttuessa(jos alkaisin ottaa skuuttia joukkoliikenteeseen ollenkaan tai pitää säännöllisesti autossa mukana) voisin harkita Kugoo S1. Se on kiinnostava laite vaikka tiedän että nykyisillä kriteereillä nykyisissä ajoissa se jäisi lojumaan ja tulisi ajettua mieluummin 10 tuuman ilmapyörällisellä. Lisäksi johonkin totuttuaan on vaikea vaihtaa karumpaan, joten siitä tulisi heti vähän kallimpi rengas- ja jarrupäivitysten takia. Ainakin muutaman youtube-pätkän perusteella umpikumit olisi syytä vähintään päivittää pehmeämpiin umpikumeihin.
 
Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.

Mistä löytyy tuohon hintaan Xiaomi Mi Pro 2?
 
Mistä löytyy tuohon hintaan Xiaomi Mi Pro 2?
Tänään en löytänyt sitten enää tuohon hintaan mistään. Kun Singles Day tarjoukset tuli voimaan tänään niin myyjä jolta tuota katoin ei enää toimitakaan Suomeen. Laitoin sitten tulemaan M365 Pron Aliexpressistä 398€ hintaan. Ei tuossa M365Pro -> Pro 2 taida paljoa olla päivitystä tullutkaan lautaan. Uudemmassa pitäisi kai olla vähän kestävämmän renkaat, että se vähän harmittaa.
 
Mitähän se laki sanoo nykyään tällaisesta ideasta että jos tekisi itse "sähköpotkulaudan" taittopyörästä, samaan tyyliin kuin bämä chopper mallit ja tällaiset pienet sähköpotkulauta/pyörä keksinnöt kuten alemmassa kuvassa näkyy.
Eli jos poistan polkimet gzr pedelecistä, laittaisin jalkatapit polkimien paikalle, penkki niin alas kuin menee ja laitan käsikaasulla toimimaan sähkömoottorin niin olisikohan tuo silloin laillinen sähköpotkulauta?
Mitään eroahan tuossa ei todellisuudessa olisi näihin chopperimalleihinkaan muuta kuin astinlaudan puuttuminen, näihin pyörän näköisiin vehkeisiin eroa ei olisi ollenkaan, mutta mitä sanoo laki.
 

Liitteet

  • 8133179E-F608-4FBB-B6DF-EDEDA0E1A32F.jpeg
    8133179E-F608-4FBB-B6DF-EDEDA0E1A32F.jpeg
    350,6 KB · Luettu: 28
Jos tuolta ei löydy vastausta, niin sitten kyselyä Traficomille.

Sähköiset liikkumisvälineet | Traficom

22195-sahkoiset_liikkumisvalineet_kesa2016.jpg
Tuo nyt on nähty jo reilu vuosi sitten ja eipä tuosta ota oikeastaan selvää.
Kyseessähän ei ole ilman polkimia enää polkupyörä ja vastaa täysin näitä istuttavia potkulautoja, eli chopperi mallejakin.
1000W saa olla moottorin teho sähköpotkulaudoissa mutta ei sähköavusteisissa pyörissä ilman lisämaksuja.

Tuon sivun mukaan istuinkin on laiton, ei tuo sivu siis kerro mitään miten asiat on ja siksi sitä kysyn jos nyt joku olisi asiasta tiennyt.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 386
Viestejä
4 554 921
Jäsenet
74 961
Uusin jäsen
miirismoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom