Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

@Tommy Goldfish

Kaikki hajoaa aikanaan, mutta miksi ostaa halvinta mitkä hajoaa ja varaosia sitten tiedusteellaan ympäri nettiä tai odotetaan 6 viikoa eBay tilausta?

Hirveä hinku saada lauta ja 15km range riittää. Totuus on se kun hetken ajelee, tulee tehtyä koko ajan pidempiä reissuja ja se korvaa jopa auton suurimmaksi osaksi, ainakin täällä ruuhkasuomessa.
 
MAX-G30 ja ei ole tarvinnnut huolestua jostain venttiilinkoosta yms. ja 1300km takana.

Etunakki tyhjeni ja kun rykäsin sen Bilteman paikka-aineen, loppui senkin huolet.

Ainiin. Etutangon lukitusvipu vähän rämisi. Meni sentin nippusiteellä kuntoon.
En kyllä itsekään venttiilin koosta ole ollut huolissani. Ei niitä mahdollisia ole kuin muutama joten se siitä.

Sinun tapauksessasi paikka-aine varmasti aivan ok. Itsellä se yksi totaalisempi rikko takana, vain vaihdolla siitä ja tosiaan kilometreissä on tonni laudalla joka tapauksessa ylitetty. Yksi rengas ja sitä sentin viiltoa ei kyllä olisi korjannut paikka-aine, mukana ollut pumppu, mikään paine renkaassa tms.

ES4 ja ei ole tarvinnut huolestua mistään, tai huoltaa mitään.

Pelkkää ajoa.

Pitäkää tunkkinne, pumppunne, kuusiokoloavaimenne jne.
Jos olet myymässä käytettyä autoa niin varoita, en todellakaan halua edes lähestyä.

Pidän edelleen kiinni siitä, että nykylaudat ovat betaversioita joissa on omat puutteensa. Niillä pääsee matka x mutta jos et tee mitään, olet nesteessä varsin nopeasti ja toisaalta kaikkia ongelmia et helposti korjaa.
Mutta viittaus pumppuun on silkkaa ongelmien kerjäämistä. Jokaisessa kaasutäytteisen (ilmaa, typpeä jne) renkaan omaavan laitteen omistaja tiedostaa huollon tarpeen tai jos ei, menee pieleen. Ja kun ko. aiheesta selvitään, ollaankin jo jarrupaloissa, laakereissa, elektroniikassa...

Odotan lähinnä kauhulla sitä, kun mennään vuosi, pari vuotta eteenpäin ja joka toinen laudan omistaja itkee jokaisella foorumilla ongelmiaan. Kyllä siellä lahoaa kultakalan ja monen muunkin lauta eikä jokaisella ole omakohtaista osaamista korjata ongelmia. Eikä osaavia huoltojakaan ainakaan vielä ole kovin monia olemassa.
 
On kyllä melkoinen ristiretki X:n pumppua kohtaan. On vähän pakko lainata koska haluaisin mieluusti vastaukset pariin seikkaan, eli:
Miksi juuri Xiaomissa pitää olla tarkat paineet?
Onko muissa laudoissa eri?
Mikä on se tarkka paine Xiaomin osalta?
Miten saavutat tarkan paineen hehtaaritarkkuudella olevalla iskaripumpun mittarilla?
Tiedätkö Xiaomin pumpussa käytetyn paineanturin tyypin ja speksit mahdollisine heikkouksineen?
Eikö valmistajan x lauta ja saman valmistajan x pumppu kuitenkin oletuksena voisi olla paras vs valmistajan x lauta ja valmistajan y pumppu joka on tarkoitettu käyttöön z?

Kyllä, myös omasta mielestä vähän kärkkäästi sanottu mutta Xiaomin laudan omistajan olen oikeasti kiinnostunut jos syystä tai toisesta vaaditaan esim tuota erityistä tarkkuutta.

Sinne minkä tahansa laudan renkaaseen saa muuten lähes millä tahansa pumpulla sen soveliaan paineen eikä joku kymmenys suuntaan tai toiseen vaikuta vielä merkittävästi. Vika on suurimmaksi osaksi siinä laudan käyttäjässä, joka ei tarkista paineita millään laitteella eikä millään tarkkuudella.
Ja toisaalta, omasta mielestäni huomion arvoinen seikka se, miten moni on pitänyt Xiaomin pumppua hyvänä. Tekkiläisistä moni on hyvinkin tekniikkaorientoitunutta joten kriteerit hyvälle tuotteelle ovat varsin kireät. Kehuja ei siis tule aivan tyhjästä.

Loppupeleissä koko keskustelu pumpuista on vähän turhaakin. Voisi vaan todeta "pitäkää huoli riittävistä paineista" ja jokainen hoitaa asian omalla tavallaan. Koskee käytännössä kaikkia ilmakumisia laitteita ja kyllähän moni edelleen varsinkin ne fillarin kumit täyttää ihan näppituntumalla ilman sen suurempia ongelmia.


Hifistely on jäänyt eli käytännössä sama molempiin. Joka tapauksessa tuo kolmen ja puolen luokka on renkaissa ollut. En ole oikein kokenut tarpeelliseksi ainakaan matalampia käyttää.

Ihan mielenkiintoinen otanta :thumbsup:

En tosiaan välttämättä sanoisi että se on nyt just eikä melkein tarkkaa noitten paineiden kanssa. Nyt vaan tolla akkupumpulla asian saa tarkasti laitettua tai sen pumpun tarkkuudella.

Tämän skuutin renkaiden täytössä on pari ongelmaa kun ottaa skuutin paketista. Sen mukana tullut letku on semmonen että sillä kun laittaa ilmoja etenkin eturenkaaseen, päästää heti ruuvatessa kiinni ilmaa ja sama vielä toiseen suuntaan. Siinä sitten vielä tunget jotain mittaria tarkistaaksesi paineita jolloin taas vähän lähtee ilmaa. Sitten jollain öbäyt tarkkuuden omaavalla mittarilla saat sopivasti ilmaa renkaisiin jonka kokeilee sormilla puristamalla että hyvä on. Kyllähän ne vajaa täysinä aika kovalta jo tuntuvat. No, todellisuudessa jäi varmaan liian vähän ilmaa ja sitten ollaan hetken päästä tilanteessa että rengas puhki ja jossain foorumissa itku että näistä hajoo yhtenään renkaat. Eikä tarvi monen asiasta valittaa internetin ihmeellisessä maailmassa niin nuo renkaat on ko. mallista mustamaalattu.

Noi 50/55 löysin yhdestä videosta mutta taisi olla muistaakseni ihan xiaomi laudan ohjekirjassakin noita paineita millekkin painolle. Mainitsemani paine on 90-100kg kuormalle.
Kunhan nyt vaikka ainakin se 3baria renkaissa on niin varmasti riittää ja kestää.

Jokainen tavallaan mutta vähän hankalaa näiden m365 eturenkaiden täyttö on, se on fakta :)
 
Jokaisessa kaasutäytteisen (ilmaa, typpeä jne) renkaan omaavan laitteen omistaja tiedostaa huollon tarpeen tai jos ei, menee pieleen.
Tätä minäkin vähän ihmettelin, jos hiukan muutakin.

Eihän nyt kukaan toivottavasti ajattele niinkään, että kun osti halvimman tojotan joka kuulemma on ihan tosi laadukas, ei tarvitse koskaan lisätä ilmaa renkaisiin. Joo, teoriassa rengaspainevalvonta korvaa säännölliset tarkistukset ja jossain määrin ihan oikeastikin, mutta ei se tarkoita etteikö joskus pitäisi mitata ja lisätä. Ainakin kahdesti vuodessa, jos sillä tahdilla kausivaihtaa. Potkulaudoissa taitaa tuo valvontasysteemi olla vähän harvinaisempi ja pienikin vuoto laskee painetta äkkiä.
 
On kyllä melkoinen ristiretki X:n pumppua kohtaan. On vähän pakko lainata koska haluaisin mieluusti vastaukset pariin seikkaan, eli:
Miksi juuri Xiaomissa pitää olla tarkat paineet?
Onko muissa laudoissa eri?
Mikä on se tarkka paine Xiaomin osalta?
Miten saavutat tarkan paineen hehtaaritarkkuudella olevalla iskaripumpun mittarilla?
Tiedätkö Xiaomin pumpussa käytetyn paineanturin tyypin ja speksit mahdollisine heikkouksineen?
Eikö valmistajan x lauta ja saman valmistajan x pumppu kuitenkin oletuksena voisi olla paras vs valmistajan x lauta ja valmistajan y pumppu joka on tarkoitettu käyttöön z?

Kyllä, myös omasta mielestä vähän kärkkäästi sanottu mutta Xiaomin laudan omistajan olen oikeasti kiinnostunut jos syystä tai toisesta vaaditaan esim tuota erityistä tarkkuutta.

Sinne minkä tahansa laudan renkaaseen saa muuten lähes millä tahansa pumpulla sen soveliaan paineen eikä joku kymmenys suuntaan tai toiseen vaikuta vielä merkittävästi. Vika on suurimmaksi osaksi siinä laudan käyttäjässä, joka ei tarkista paineita millään laitteella eikä millään tarkkuudella.
Ja toisaalta, omasta mielestäni huomion arvoinen seikka se, miten moni on pitänyt Xiaomin pumppua hyvänä. Tekkiläisistä moni on hyvinkin tekniikkaorientoitunutta joten kriteerit hyvälle tuotteelle ovat varsin kireät. Kehuja ei siis tule aivan tyhjästä.

Loppupeleissä koko keskustelu pumpuista on vähän turhaakin. Voisi vaan todeta "pitäkää huoli riittävistä paineista" ja jokainen hoitaa asian omalla tavallaan. Koskee käytännössä kaikkia ilmakumisia laitteita ja kyllähän moni edelleen varsinkin ne fillarin kumit täyttää ihan näppituntumalla ilman sen suurempia ongelmia.


Hifistely on jäänyt eli käytännössä sama molempiin. Joka tapauksessa tuo kolmen ja puolen luokka on renkaissa ollut. En ole oikein kokenut tarpeelliseksi ainakaan matalampia käyttää.
Hommaa vaan se sähköinen pumppu jos siltä tuntuu, varmaan ajaa asian ihan hyvin sekin.
 
"Jokainen tavallaan mutta vähän hankalaa näiden m365 eturenkaiden täyttö on, se on fakta :)"

Ei siinä eturenkaiden täytössä ole kyllä yhtään mitään sen hankalampaa kuin takarenkaan täytössä.
 
Saako tosta Augementista noita piippuksia mitenkään pois? Joku ketjussa aiemmin mainitsi, että Augementin mukaan ei sais, mutta kukaan keksinyt keinoa hiljentää tota laitetta?

Aika kiusallinen ominaisuus, ei ois tarvis naapureille, joka kera ilmoittaa tulemista ja menemistä :lol:
 
"Jokainen tavallaan mutta vähän hankalaa näiden m365 eturenkaiden täyttö on, se on fakta :)"

Ei siinä eturenkaiden täytössä ole kyllä yhtään mitään sen hankalampaa kuin takarenkaan täytössä.

On, millä vaan pumpulla saa ilmaa takarenkaaseen mutta eteen ei onnistu koska niin matalalla venttiili. No, juu, se siitä ot
 
"Jokainen tavallaan mutta vähän hankalaa näiden m365 eturenkaiden täyttö on, se on fakta :)"

Ei siinä eturenkaiden täytössä ole kyllä yhtään mitään sen hankalampaa kuin takarenkaan täytössä.
Kyllähän se on sen verran hankalampaa, että normaalilla renkaantäyttöpistoolilla et sinne ilmaa saa.

En ymmärrä kui tästä sähköpumppu vs iskaripumppu pitää monta viestiä jauhaa?
Jokasella olkoon oma mielipide, se on tervettä. Sairasta taas tuo kun pitää tuputtaa sitä omaa mielipidettään parhaana.


Ja lisätään vielä, itsellä on kova(muovinen?) venttiilin jatko(käytetään esim. kuorma-auton paripyörissä). Se helppo ruuvata kiinni jos pitää ilmaa lisätä.
Paineiden tarkistukseen on tämän tyylinen: https://automasa.fi/wp-content/uploads/2019/07/Flaig-rengaspainemittari-10bar.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se on sen verran hankalampaa, että normaalilla renkaantäyttöpistoolilla et sinne ilmaa saa.

En ymmärrä kui tästä sähköpumppu vs iskaripumppu pitää monta viestiä jauhaa?
Jokasella olkoon oma mielipide, se on tervettä. Sairasta taas tuo kun pitää tuputtaa sitä omaa mielipidettään parhaana.


Ja lisätään vielä, itsellä on kova(muovinen?) venttiilin jatko(käytetään esim. kuorma-auton paripyörissä). Se helppo ruuvata kiinni jos pitää ilmaa lisätä.
Paineiden tarkistukseen on tämän tyylinen: https://automasa.fi/wp-content/uploads/2019/07/Flaig-rengaspainemittari-10bar.jpg
Kysymys ei ollut muuten sinulle ja sairasta on se että ei kerrota totuutta.
Minähän en tuputa vaan mainitsin, yhtälailla sinä tuputat tuota sähköpumppua.
Hienoahan se olisi että totuudet kerrottaisiin heti, YouTube videoissakin on leikelty ovelasti aina pois videota kun irrotetaan venttiilistä pumppu jne.
Jokaisella olkoon mielipide ja jokainen tehköön omat ostopäätökset.
 
Viimeksi muokattu:
Minähän en tuputa vaan mainitsin, yhtälailla sinä tuputat tuota sähköpumppua.
Olkoon viimeinen viestini tähän sähköpumppu vs iskaripumppu juttuun, mutta en ole missään tuputtanut sähköpumppua, en edes omista tuota xiaomin sähköpumppua. Kompressoreita on valovirta ja 12voltilla toimiva työautossa.
 
Olkoon viimeinen viestini tähän sähköpumppu vs iskaripumppu juttuun, mutta en ole missään tuputtanut sähköpumppua, en edes omista tuota xiaomin sähköpumppua. Kompressoreita on valovirta ja 12voltilla toimiva työautossa.
Empä minäkään ole missään tuputtanut iskaripumppua, se että kertoo oikeasti toimivasta vaihtoehdosta ei tee siitä tuputtamista sen enempää kuin tuosta Xiaomin akkupumpusta on jauhettu.
Olkoon asia nyt tässä osaltani, varmasti hyviä pumppuja molemmat.
Hyvä että tuli tuo eturenkaan hankala täyttämis asia esille tuolla akkupumpulla.
 
Tuli huolella tutkittu että mitkä noista halvemmista potkulaudoista olisivat parhaat jos budjetti olisi tiukoilla ja nuo Kugoot näyttäisivät olevan parhaat, geekbuying myy noita ja Puolasta lähettävät. Itse runko Kugoossa on joku kiinan universaalo, jota käyttää mm e-twow skootteritkin, mutta ohjausyksikkö/controllerit näyttäis olevan eri.

Kugoo S1 pro maksaa 260€ ja Kugoo kirin S1 220€. Kugoo S1 olisi myös 220€ mutta Kirin S1 on fiksumpi näistä kahdesta omasta mielestäni. Kirin S1 on siitä erikoinen että se on takavetoinen minkä ansiosta ei ole yhtään ulkoista kaapelia laudassa sekä taitaa olla paljon jämäkämpi rakenne kuin noissa molemmissa S1. Huonona puolena taas että takana ei ole jousitusta kuten S1 ja S1 pro sekä ei ole säädettävää tankoa ja kahvat eivät taivu alas viemästä tilaa. S1 ja S1 pro mukana tulee myös kantolaukku mikä puuttuu Kirin S1:stä.

Eli jos budjetti on ~200€ niin Kugoo Kirin S1 (220€)
Jos budjetti ~300€ niin Kugoo S1 pro (260€)
Jos yhtään budjetti venyy tuosta 220->260, niin ehdottomasti S1 pro mielummin koska takajousitus, kantolaukku, pienempään tilaan menevä ja säädettävä tanko jos haluaa vaikka lapsille joskus leluksi antaa. Myös kulkee 5km/h nopeempaa (yht 30).

Jos budjetti on ~500€ niin silloin paras taitaapi olla tuo Xiaomin uus Pro 2 (550€), koska vanhaa Prota ei näytä enää mistään saavan.

Edit: laitoin itselleni tuon Kugoo S1 Pro tilaukseen, 257.4€ tuli maksamaan yhteensä. Puolasta kun tulee niin eiköhän se alle viikossa saavu testiin niin voin sitten omia kokemuksia kertoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli huolella tutkittu että mitkä noista halvemmista potkulaudoista olisivat parhaat jos budjetti olisi tiukoilla ja nuo Kugoot näyttäisivät olevan parhaat, geekbuying myy noita ja Puolasta lähettävät. Itse runko Kugoossa on joku kiinan universaalo, jota käyttää mm e-twow skootteritkin, mutta ohjausyksikkö/controllerit näyttäis olevan eri.

Kugoo S1 pro maksaa 260€ ja Kugoo kirin S1 220€. Kugoo S1 olisi myös 220€ mutta Kirin S1 on fiksumpi näistä kahdesta omasta mielestäni. Kirin S1 on siitä erikoinen että se on takavetoinen minkä ansiosta ei ole yhtään ulkoista kaapelia laudassa sekä taitaa olla paljon jämäkämpi rakenne kuin noissa molemmissa S1. Huonona puolena taas että takana ei ole jousitusta kuten S1 ja S1 pro sekä ei ole säädettävää tankoa ja kahvat eivät taivu alas viemästä tilaa. S1 ja S1 pro mukana tulee myös kantolaukku mikä puuttuu Kirin S1:stä.

Eli jos budjetti on ~200€ niin Kugoo Kirin S1 (220€)
Jos budjetti ~300€ niin Kugoo S1 pro (260€)
Jos yhtään budjetti venyy tuosta 220->260, niin ehdottomasti S1 pro mielummin koska takajousitus, kantolaukku, pienempään tilaan menevä ja säädettävä tanko jos haluaa vaikka lapsille joskus leluksi antaa. Myös kulkee 5km/h nopeempaa (yht 30).

Jos budjetti on ~500€ niin silloin paras taitaapi olla tuo Xiaomin uus Pro 2 (550€), koska vanhaa Prota ei näytä enää mistään saavan.

Edit: laitoin itselleni tuon Kugoo S1 Pro tilaukseen, 257.4€ tuli maksamaan yhteensä. Puolasta kun tulee niin eiköhän se alle viikossa saavu testiin niin voin sitten omia kokemuksia kertoa.

Meille tuli Kugoo S1 ja ihan asiallinen peli on. Mietein myös Prota mutta kun en keksinyt että mikä siinä on parempaa non prohon verrattuna niin jäi tilaamatta.

Jos joku on lautaa vailla niin itellä olisi pian yksi m365 pro kaupan, ei tosin lisäakullinen vaan eräs toinen :) :thumbsup:
 
Kysymys ei ollut muuten sinulle
Mikä on näiden toteamusten tarkoitus keskustelulle?

Se tuli todettua, että iskaripumppu on hyvä kännimopotyökalu. Erittäin hyödyllinen tieto, eikä rajattu vain yksittäisille käyttäjille. Minäkin hoksasin, vaikka en ollut lähettänyt mitään lomaketta aiheesta mihinkään. Toimii, kevyt ja verrattain kompakti vehje. Toimii myös, vaikka minulla onkin kerettiläinen väärän merkkinen ajokki, jossa ei tullut mukana täällä mainostettua jatkoletkua.
 
Josko pumppuväittely saisi riittää. Tehkää aiheelle oma ketju jos näette tarpeelliseksi.
 
ma tai tiistaina lauta kotona. Pitäskö tehä oikeen unboxaus you tybeen..hmm..katotaan..xiaomi m365 pr 2 :)
 
Meille tuli Kugoo S1 ja ihan asiallinen peli on. Mietein myös Prota mutta kun en keksinyt että mikä siinä on parempaa non prohon verrattuna niin jäi tilaamatta.

Prossa nään tärkeimpänä parannuksena "honeycomb" renkaat ja mitä arvosteluja lukenut niin pitäisi olla hiljaisempaa ja smoothimpaa ajella Pro mallilla. Ja toki paljon pieniä parannuksia kuten sivuheijastimet, parempi ja leveämpi grippi (pohja) jaloille, minimaalisesti isompi akku (7.5Ah vs 6Ah). Prossa on myös löysemmät jousitukset joka lisää myös ajomukavuutta. Eli noiden takia mielummin Pro malli 30-40€ lisähinnalla. :)

Mitä netistä lukenut niin nuo S1 kannattaa silikonilla tiivistää jotta vettä ei menisi elektroniikkaan. Eli akun etuosa sekä tuo ohjausyksikkö olisi hyvä käydä läpi silikonilla. Ja mitä voi harkita on myös paremman takarenkaan ostoa joka lisäisi vielä huomattavasti lisää ajomukavuutta ja ehkä jopa rumpu tai levyjarrut taakse.
 
Prossa nään tärkeimpänä parannuksena "honeycomb" renkaat ja mitä arvosteluja lukenut niin pitäisi olla hiljaisempaa ja smoothimpaa ajella Pro mallilla. Ja toki paljon pieniä parannuksia kuten sivuheijastimet, parempi ja leveämpi grippi (pohja) jaloille, minimaalisesti isompi akku (7.5Ah vs 6Ah). Prossa on myös löysemmät jousitukset joka lisää myös ajomukavuutta. Eli noiden takia mielummin Pro malli 30-40€ lisähinnalla. :)

Mitä netistä lukenut niin nuo S1 kannattaa silikonilla tiivistää jotta vettä ei menisi elektroniikkaan. Eli akun etuosa sekä tuo ohjausyksikkö olisi hyvä käydä läpi silikonilla. Ja mitä voi harkita on myös paremman takarenkaan ostoa joka lisäisi vielä huomattavasti lisää ajomukavuutta ja ehkä jopa rumpu tai levyjarrut taakse.

No joo, ehkä sitten mutta silti vähän siinä ja tässä nuo "parannukset" Jarrutus kannattaa opetella koska tuo vipujarru on aika tehokas ja jos on xiaomiin tottunut niin lokari jarrua ei oikein osaa käyttää :D
Ei tarvetta suojauksille koska ei näillä vesikelillä ajella :thumbsup: :)

Onnistuukohan s1:stä tekee pron vähä samallai ku m365sta? :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Prossa nään tärkeimpänä parannuksena "honeycomb" renkaat ja mitä arvosteluja lukenut niin pitäisi olla hiljaisempaa ja smoothimpaa ajella Pro mallilla. Ja toki paljon pieniä parannuksia kuten sivuheijastimet, parempi ja leveämpi grippi (pohja) jaloille, minimaalisesti isompi akku (7.5Ah vs 6Ah). Prossa on myös löysemmät jousitukset joka lisää myös ajomukavuutta. Eli noiden takia mielummin Pro malli 30-40€ lisähinnalla. :)

Mitä netistä lukenut niin nuo S1 kannattaa silikonilla tiivistää jotta vettä ei menisi elektroniikkaan. Eli akun etuosa sekä tuo ohjausyksikkö olisi hyvä käydä läpi silikonilla. Ja mitä voi harkita on myös paremman takarenkaan ostoa joka lisäisi vielä huomattavasti lisää ajomukavuutta ja ehkä jopa rumpu tai levyjarrut taakse.

Kugoossa ei taida olla vaihdettavaa akkua?
 
Kugoossa ei taida olla vaihdettavaa akkua?

Ei ole lennosta vaihdettavaa akkua niinkuin esim Augment ES onessa. Sellaiset joissa tuota alkaa löytymään on vähintään sen 500€ joten ihan eri hinta-kategoriassa. Tuolla kugoolla pitäisi sen 20km päästä joka kattaa jo aika hyvin aluetta. Parasta tässä Kugoo S1 ja S1 pro (huom ei Kirin S1) on se että nuo menevät pieneen tilaan ja mukana tulevassa kantolaukussa on helppo ottaa julkisiin. Eli tuo paino + taittuvat kahvat + säädettävä varsi tekevät tästä loistavan potkulaudan julkistenkin jatkeeksi, kun taas esim M365 vie huomattavasti enemmän tilaa ja on vaikeampi ottaa julkisiin. Toki haittapuolena on se että eivät tunnu ihan yhtä jämäkaltä/kova rakenteiselta kuin M365.
 
Parasta tässä Kugoo S1 ja S1 pro (huom ei Kirin S1) on se että nuo menevät pieneen tilaan ja mukana tulevassa kantolaukussa on helppo ottaa julkisiin. Eli tuo paino + taittuvat kahvat + säädettävä varsi tekevät tästä loistavan potkulaudan julkistenkin jatkeeksi, kun taas esim M365 vie huomattavasti enemmän tilaa ja on vaikeampi ottaa julkisiin. Toki haittapuolena on se että eivät tunnu ihan yhtä jämäkaltä/kova rakenteiselta kuin M365.

Laukkua ei tullut non pron mukana. Joo kantamaa on ainakin se 20km vaikka painoa +100kg. Se on tosiaan suuri etu tässä vs m365 että menee pieneen tilaan kun on säädettävä tanko ja sarvet saa käännettyä. On myös kevyempi.

Huonopuoli tosiaan ehkä se että ei ole niin jämäkkä kuin m365 mutta kai sekin on enemmän tottumis kysymys :) :thumbsup:

Kertokaas kugoo s1 omistajat. Onko ominaisuus että ajetut kilsat nollautuu aina kun laittaa virrat pois päältä, sillain kuin fat skoottereissa? Onneks odo kuljettu matka sentään jää muistiin :thumbsup:

E1: Onhan tuon tangon taittaminen jo lasten leikkiä, ilman seinääkin :facepalm: :D
 
Nyt jäi vielä vähän hampaankoloon että mikä pumppu oli se oikea ja mikä on se oikea paine?

Itse ajelin noilla 2,5bar/37 psi:llä (tehtaansäädöt) ja kyyti oli omasta mielestäni pehmoisempaa kuin nyt kun päädyin laittamaan sinne 3 barin kohdille paineita. Laudalle tuntu tulevan kyllä lisää matkanpituutta lisää mutta täytynee vielä testailla hieman.

Ainiin jos ei nauti sähkölautailusta niin tuollainen vanhemman mallinen diisseliversiokin voi olla mielekäs luontointoilijoille..
9ndrstimg3k51.jpg
 
Muuten mukava huristella tolla xiaomi m365 pro 2:lla, mut huiput vaan 23km/h ku ajoin tonne nopeustaululle. Eli oma mittari ei heitä ku 1km/h. Loivassa alamäessä hikisieen 26km/h eli sen 25km/h oikeeta. Ylöspäin tippu johki 20-21km/h. Mikä lie on ku ei kulje. Renkaisiin oli aika vaikee saaha ilmaa, ku karkaa kiertäessä pois. Pieni sihaus, mut silti lähtee yli 1bar pois. Koitinki pistää yli 4bar ennen ku kiersin pumpun irti venttiilstä. Vääntö ja kiihtyvyys ihan ok, mut toi nopeus vähän harmittaa..Tein päivityksenki, mut ei sekää auttanu. Nyt tossa joku 2.2.3 Versio. Harmi ku ei ite osaa lisätä, mitään nopeuksia ym vaikka videoitaki kattonu. Ei oikee ymmärrä noista mitään..
 
Renkaisiin oli aika vaikee saaha ilmaa, ku karkaa kiertäessä pois. Pieni sihaus, mut silti lähtee yli 1bar pois.

Nonni ja täältä se taas tuli, vaikeaahan se on :) Siis jo 2 versio Prostaja ja vieläkin noin vaikeaa :sad: Eikö Xiaomi voisi tehdä jo jotain asialle...
 
Viimeksi muokattu:
Mitä hyötyä noista adaptereista on, ku eihän ne mahu edes pyörimään siellä. Jos ei niitä paikalleen jätä, ni samalla tavalla ilmat suhataa pois ku ne auki kiertää.
 
Nonni ja täältä se taas tuli, vaikeaahan se on :) Siis jo 2 versio Prostaja ja vieläkin noin vaikeaa :sad: Eikö Xiaomi voisi tehdä jo jotain asialle...
Olisi siinä ollut muitakin korjattavaa ja paranneltavaa mutta uudistukset on suorastaan naurettavat, no ehkä kolmos malliin sitten tulee vakiona toimivat jarrut, taitettavat sarvet, valmiiksi paremmin jäähdytetty controlleri ja tuo rengas homma.
 
Renkaisiin oli aika vaikee saaha ilmaa, ku karkaa kiertäessä pois. Pieni sihaus, mut silti lähtee yli 1bar pois.
Nonni ja täältä se taas tuli, vaikeaahan se on :) Siis jo 2 versio Prostaja ja vieläkin noin vaikeaa :sad: Eikö Xiaomi voisi tehdä jo jotain asialle...
Moneen kertaan kerrottu ettei paineiden osalta ole mitään ongelmia joten mitäpä suotta. Ja miksi mitään muitakaan suurempia muutoksia olisi tehty? Eiköhän ainoita syitä kosmeettisille muutoksille ole ollut "uuden version" saaminen markkinoille? Tällä hetkellä kauppa käy joka tapauksessa joten valitettavasti suurille muutoksille ei ole mitään pakollista tarvetta.

Vähän erikoiselta tuntuu silti kyllä "pieni sihaus" ja baari pois paineesta. Joku tuossa menee jo aika huolella pieleen, muutoin pudotus olisi paljon pienempi.

Olisi siinä ollut muitakin korjattavaa ja paranneltavaa mutta uudistukset on suorastaan naurettavat, no ehkä kolmos malliin sitten tulee vakiona toimivat jarrut, taitettavat sarvet, valmiiksi paremmin jäähdytetty controlleri ja tuo rengas homma.
Asioita voi toki ajatella monin tavoin ja edelleen pidän nykyisiä betaversioina.

Mutta mikä vika M365 Pron jarruissa siis mielestäsi on ja kerro toki samalla vertailukohdat ja erot niihin verrattuna?
Taittuvat sarvet varmasti palvelevat osaa, itse taas en halua yhtään ylimääräistä niveltä. En osaa pitää mitenkään järkevänä tehdä tuon kaltaisia ratkaisuja kaikkiin malleihin. Pysyy vapaus valita itselle sopivat ominaisuudet.

Jäähdytyksen osalta on täälläkin todettu piitahnassa säästetyn syystä tai toisesta. Kun tahnan määrän korjasi, ei lämpö kyllä koko kesänä ongelmia tuottanut vaan pysyi ihan järkevissä lukemissa.
 
Olisi tulossa tämä Kontio Kruiser Deluxe 2.0 mutta toimitusajaksi kerrottiin olevan maaliskuussa 2021? Onko tämä sellainen erehdys, että kannattaisi peruuttaa vai onko tilauksia niin paljon, että eivät ehdi toimittaa kuin vasta silloin?
 
Olisi tulossa tämä Kontio Kruiser Deluxe 2.0 mutta toimitusajaksi kerrottiin olevan maaliskuussa 2021? Onko tämä sellainen erehdys, että kannattaisi peruuttaa vai onko tilauksia niin paljon, että eivät ehdi toimittaa kuin vasta silloin?

Oletkos tuolta seurannut? Joskus saapi hyvinkin edukaasti uuden skuutin.
 
Oletkos tuolta seurannut? Joskus saapi hyvinkin edukaasti uuden skuutin.
Ei käy yli 25km/h. Sen nopeuden ylittävä on laiton ja vaatii ajokortin ja muun vakuutuksen.

Kysymys on se, että on tilattu juuri jokin aika sitten ja toimitusaika on jossakin maaliskuussa 2021. Vielä ehtisi peruuttaa, jos on syytä peruuttaa.
 
"Mutta mikä vika M365 Pron jarruissa siis mielestäsi on ja kerro toki samalla vertailukohdat ja erot niihin verrattuna?"

Onhan näistä jarruistakin jauhettu jo kiitettävän paljon joka puolella.
Mielestäni laudan on hyvä pysähtyä kunnolla, vakio jarruthan toimii mutta ei tarpeeksi tehokkaasti omaan makuun.
Tubessa löytyy se parempi jarru sekä asennus.

Inokimeissä esim. on rumpujarrut mitkä on myös ihan eri luokkaa kuin nuo levyjarrut Xiaomeissa.
Myös taitettavien sarvien kätevyys on siinä että laudan voi oikeasti kulettaa vaikka pussukassa mukana eikä sarvet kopise jokaiseen oven pieleen.

Laitoitko piitahnaa vain controllerin alle ja mitä piitahnaa?
Laitoitko mosfettien päälle tai alle tahnaa tai muuta?
 
Viimeksi muokattu:
"Mutta mikä vika M365 Pron jarruissa siis mielestäsi on ja kerro toki samalla vertailukohdat ja erot niihin verrattuna?"

Onhan näistä jarruistakin jauhettu jo kiitettävän paljon joka puolella.
Mielestäni laudan on hyvä pysähtyä kunnolla, vakio jarruthan toimii mutta ei tarpeeksi tehokkaasti omaan makuun.
Tubessa löytyy se parempi jarru sekä asennus.
Eiköhän jokainen halua sen laudan pysähtyvän. Onnistuu myös M365 Pron alkuperäisellä jarrulla, samoin sillä saa sen takarenkaan lukkoon joten millään helpolla keinolla et kyllä tehoa lisää jollet rakenna etupyöräänkin jarrua.

Ja alkuperäisen korvaava jarru on ammuttu täällä jo alas turhana kun joskus kerroin sellaisen olevan hankintalistalla. Samalla kerroin kyllä perusteetkin eikä niihin kuulunut jarruvoimaan lisäämisen tarve.

Edelleen jäi silti selväksi vertailukohteesi.
 
Eiköhän jokainen halua sen laudan pysähtyvän. Onnistuu myös M365 Pron alkuperäisellä jarrulla, samoin sillä saa sen takarenkaan lukkoon joten millään helpolla keinolla et kyllä tehoa lisää jollet rakenna etupyöräänkin jarrua.

Ja alkuperäisen korvaava jarru on ammuttu täällä jo alas turhana kun joskus kerroin sellaisen olevan hankintalistalla. Samalla kerroin kyllä perusteetkin eikä niihin kuulunut jarruvoimaan lisäämisen tarve.

Edelleen jäi silti selväksi vertailukohteesi.
Onhan tuo Xiaomin pysähtyminen nyt ihan eri luokkaa kunnon jarruilla, eli Zoom Xtech Hb 100 jarruilla kuin alkuperäisillä Xiaomin jarruilla, en ikinä vaihda takaisin.
Siinä ei edes säätelyt auttaneet että saisi tehokkaiksi nuo Xiaomin vakio jarrut, äkkijarrutuksia ei niillä tehdä.
Mitkä oli ne sinun perustelut miksi nuo Zoom Hb100 jarrut on huonot, saisko ihan linkin?

Kerroppa myös tästä Controllerin jäähdytyksestäsi, se on itsellä tekemättä mutta ajatuksena toteuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Moneen kertaan kerrottu ettei paineiden osalta ole mitään ongelmia joten mitäpä suotta.
Vai ettei ole mitään ongelmia? Harvassa taitaa olla ilmarenkaalliset kännimopot, joissa ei olisi rengaspaineen kanssa ongelmia.

Ei toki meillä ole vaikeuksia, mutta nämähän ovat kuluttajatuotteita lattea juoville iPhonen ostajille, jotka eivät osaa vaihtaa autoon renkaita tai moottoriöljyä. Nämä osaavat tehdä lämpimän paskan, muistavat hengittää ja nauttivat 9 euron kahvista keskustellessaan siitä, miten tyhmiä rasisteja suomalaiset ovat. Monet eivät edes osaa tankata tai ääritapauksessa ajaa, ainakaan takaperin. Kyllä se on erittäin selkeästi esiin tullut ongelma, että näissä laitteissa rengaspaineen säätö on hankalampaa kuin autossa tai fillarissa, ja samaan aikaan valitettavasti vielä tarpeellisempaa. Vaikka venttiilit olisivat aina hyvin esillä, normaalivehkeillä täyttäessä irrottamisen aiheuttama vajaantuminen on merkittävää.

Onhan tuo Xiaomin pysähtyminen nyt ihan eri luokkaa kunnon jarruilla, eli Zoom Xtech Hb 100 jarruilla kuin alkuperäisillä Xiaomin jarruilla,
Sähköpotkulauta, siis sellainen tieliikennelaillinen 25 km/h kulkeva, ei lukeudu niihin ajoneuvoihin, joissa tarvitsisi olla huolissaan tuuletettujen jarrulevyjen määrästä tai hydraulisten levyjarrujen riittävästä tehosta. Ihan tarpeeksi tuntuu pysähtyvän tehottomalla etuvetomoottorilla ja naurettavalla teelautasen kokoisella vaijeritakajarrulla. Jarruvoima on perstuntumalla jopa liikaa verrattuna syksyn lehtikelillä odotettavissa olevaan paskaan pitoon. Parempi tuntuma jarrukahvaan olisi tietenkin plussaa. Miksikö? No kun se alin yhteinen nimittäjä ei ole jarruvoima vaan se, ettei mene turvalleen. Ei tarvitse kaahata. Se ei kuitenkaan kulje mihinkään. Pysähtyy lähes välittömästi verrattuna saman verran kulkevaan museotraktoriin, jolla ei myöskään ole mikään ongelma ajaa tieliikenteessä. Ei millään ajoneuvolla tarvitse vetää kolmeakymppiä ihan spandeksina 12 mm toisen kallon vierestä.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuo Xiaomin pysähtyminen nyt ihan eri luokkaa kunnon jarruilla, eli Zoom Xtech Hb 100 jarruilla kuin alkuperäisillä Xiaomin jarruilla, en ikinä vaihda takaisin.
Siinä ei edes säätelyt auttaneet että saisi tehokkaiksi nuo Xiaomin vakio jarrut, äkkijarrutuksia ei niillä tehdä.
Mitkä oli ne sinun perustelut miksi nuo Zoom Hb100 jarrut on huonot, saisko ihan linkin?
En tiedä, miten olet omasi säätänyt mutta ainakin itse saan kyllä renkaan vaikka asfaltilla lukkoon. Sikäli ei siis ongelmaa ole.

Ja siis miksi pitäisi perustellä nuo Zoomin tekeleet huonoksi? Kuten jo totesin, täällä ammuttiin ajatus MUIDEN toimesta alas kun itse kerroin olevan hankintalistalla. Ja kuten seuraavassa lauseessa kerroin, omissa perusteluissa ei ollut jarruvoiman lisääminen vaan parempi tuntuma + haluan "kahden sormen jarrut" eli kevyemmän käytettävyyden.

Kerroppa myös tästä Controllerin jäähdytyksestäsi, se on itsellä tekemättä mutta ajatuksena toteuttaa.
Ei tuossa sen ihmeellisempiä ole. Kuten aikanaan jo kerrottu, alkuperäinen kärähti likipitäen heti uutena ja muidenkin toteaman mukaan piitahna oli käytännössä unohtunut. Uutta asentaessa pintojen puhdistus kunnolla puhtaaksi, ajatus oli tarpeen mukaan vaikka hieman hioa kontrollerin pohjaa mutten katsonut tarpeelliseksi. Oli riittävän sileä. Eli hyvälaatuista tahnaa alkuperäistä selvästi reilummin väliin ja kunnollinen levitys koko alueelle niin sillähän tuo.
Jatkuvasti ei luonnollisesti tule lämpötiloja katseltua mutta pitkässäkään ylämäessä ei yli 50 asteen lämpötiloja ole näkynyt käytännössä ollenkaan. Kun anturi on tehokivien välissä, ollaan ihan ok lukemissa.

Vai ettei ole mitään ongelmia? Harvassa taitaa olla ilmarenkaalliset kännimopot, joissa ei olisi rengaspaineen kanssa ongelmia.
Luulin myös itse noiden olevan vähän hankalia eturenkaan osalta mutta onhan se ajatus tosiaan täällä alas ammuttu. Paine pysyy ja helppo täyttää.

Ei toki meillä ole vaikeuksia, mutta nämähän ovat kuluttajatuotteita lattea juoville iPhonen ostajille, jotka eivät osaa vaihtaa autoon renkaita tai moottoriöljyä. Nämä osaavat tehdä lämpimän paskan, muistavat hengittää ja nauttivat 9 euron kahvista keskustellessaan siitä, miten tyhmiä rasisteja suomalaiset ovat. Monet eivät edes osaa tankata tai ääritapauksessa ajaa, ainakaan takaperin. Kyllä se on erittäin selkeästi esiin tullut ongelma, että näissä laitteissa rengaspaineen säätö on hankalampaa kuin autossa tai fillarissa, ja samaan aikaan valitettavasti vielä tarpeellisempaa. Vaikka venttiilit olisivat aina hyvin esillä, normaalivehkeillä täyttäessä irrottamisen aiheuttama vajaantuminen on merkittävää.
Betatestikappaleita edelleen. Ja insinöörin, ei käyttäjän näkemyksen mukaan suunniteltu. Helpompi voisi olla mutta toisaalta, eihän se ongelmaa poista kuin pieneltä osalta. Käyttäjän on ne paineet siitä huolimatta osattava katsoa ja hoitaa kuntoon.

Kun joka toinen siitä paineen karkaamisesta puhuu niin onko joku oikeasti testannut jollakin kokoonpanolla? Itsekin lupailin kyllä mutta kun testikappale olisi ollut X:n pumppu niin katsoin paremmaksi unohtaa koko asian.

Mitä tuohon kirjoittamaasi muuten tulee niin samaa mieltähän aiheesta olen. Jokin aika sitten kirjoitin parin vuoden päästä monen kiukuttevan hajonneita lautojaan ja osaavien huoltojen puutetta. Ei noissa huollettavuus edellä kyllä olla menty.
 
Kävin tänään huoltoasemalla pistämässä takarenkaaseen ilmaa. Saa vaan olla aika nopee ku menee melkosen äkkiä ilmat. Mut ei ainakaan karkaile pahemmin ku pikalukolla saa kiinni. En ymmärrä miksei sitä eturenkaan reikää saatu edes tossa pro 2 yhtään isommaks, ni sais siihenki vähän paremmin ilmat ilman karkailua. Eikö siinä Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor ole samallainen kierrettävä liitin, et karkaa ilma siitäki samallatavalla ku kiertää sen pois. Eikö oo sellasta pikaliitintä mikä mahtuis tohon etuvanteen reikään.
 
Saisiko tuollaisella helpommin ilmaa, senkus painaa vain?
 

Liitteet

  • varuvoolik-pcl-rehvipumpamise-pistoolin-2-paa-05-999026210.jpg
    varuvoolik-pcl-rehvipumpamise-pistoolin-2-paa-05-999026210.jpg
    26 KB · Luettu: 32
Jos venttiilin ulkohalkaisija on n. 8mm ja se xiaomin vanteessa oleva reikä n.13-14mm ja ainakaan meillä venttiili ei ihan suoraan tule siitä, niin hankala on tollasta siihen saada.
Toki jos tohtorilla on kokemusta tuosta, niin kerro ihmeessä merkki ja malli niin ostan itsekkin.

Meillä on noita kuvan kaltaisia 2 tai 3 ja väittäisin, ettei yksikään sovellu tohon xiaomiin, ovat sen verran möhköjä.
 
Kävin tänään huoltoasemalla pistämässä takarenkaaseen ilmaa. Saa vaan olla aika nopee ku menee melkosen äkkiä ilmat. Mut ei ainakaan karkaile pahemmin ku pikalukolla saa kiinni. En ymmärrä miksei sitä eturenkaan reikää saatu edes tossa pro 2 yhtään isommaks, ni sais siihenki vähän paremmin ilmat ilman karkailua. Eikö siinä Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor ole samallainen kierrettävä liitin, et karkaa ilma siitäki samallatavalla ku kiertää sen pois. Eikö oo sellasta pikaliitintä mikä mahtuis tohon etuvanteen reikään.
Kun tolla Xiaomin pumpulla pumppaa eturenkaaseen ilmaa niin ei kyllä karkaa ilmaa kun sitä irrottaa eturenkaasta tai sillon on käyttäjässä vikaa.
 
Kun tolla Xiaomin pumpulla pumppaa eturenkaaseen ilmaa niin ei kyllä karkaa ilmaa kun sitä irrottaa eturenkaasta tai sillon on käyttäjässä vikaa.
Näinpä. En oikeasti tiedä kuinka kädetöntä porukkaa täälläkin on kun ihan oikeasti sivukaupalla väännetty tästä ja vähän väliä joku itkee kuinka on vaikeaa, ilmat karkaa ja mitälie. Itsellä ainakaan ole yhtään mitään ongelmaa eikä ilmaa karkaa edes 0.1 baria useammalla kiinni/irti ruuvauksella

Kuinkas pitkälle porukka muuten meinaa uskaltaa ajella? Itse jo vähän katsellut kun on kosteaa ja lehtiä tiellä että jokohan sitä siirtäisi talviteloille. Jotenkin ei riitä luottoa että pitoa noilla pikkunakeilla riittää ja varmasti siinä kohtaa kun rengas lipsahtaa alta niin pannuttaa ihan kunnolla. Vaihdoin kans tuohon m365 lautaan m365 pro:n näytön ja kävi harvinaisen selväksi että ei tuo kyllä vettä tule kestämään. Tietenkin voisihan tuon levyn itse suojata ja tiivistää muovipala ympäriltä mutta... Varmaan joku muukin paikka kaipaa vähän silikonia, mutta enpähän tiedä jaksanko kun ei tuolla varmasti juhlaa ole vesisateessa ajella
 
Näinpä. En oikeasti tiedä kuinka kädetöntä porukkaa täälläkin on kun ihan oikeasti sivukaupalla väännetty tästä ja vähän väliä joku itkee kuinka on vaikeaa, ilmat karkaa ja mitälie. Itsellä ainakaan ole yhtään mitään ongelmaa eikä ilmaa karkaa edes 0.1 baria useammalla kiinni/irti ruuvauksella

Kuinkas pitkälle porukka muuten meinaa uskaltaa ajella? Itse jo vähän katsellut kun on kosteaa ja lehtiä tiellä että jokohan sitä siirtäisi talviteloille. Jotenkin ei riitä luottoa että pitoa noilla pikkunakeilla riittää ja varmasti siinä kohtaa kun rengas lipsahtaa alta niin pannuttaa ihan kunnolla. Vaihdoin kans tuohon m365 lautaan m365 pro:n näytön ja kävi harvinaisen selväksi että ei tuo kyllä vettä tule kestämään. Tietenkin voisihan tuon levyn itse suojata ja tiivistää muovipala ympäriltä mutta... Varmaan joku muukin paikka kaipaa vähän silikonia, mutta enpähän tiedä jaksanko kun ei tuolla varmasti juhlaa ole vesisateessa ajella
Viime vuonna ajelin lokakuun alkuun ensimmäisille pakkaskeleille, pari astetta tais olla pakkasta ja sen yhden jälkeen päätin et laitan laudan talviteloille, kun meinasi olla vähän liukasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 430
Viestejä
4 556 437
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom