Onhan tuo Xiaomin pysähtyminen nyt ihan eri luokkaa kunnon jarruilla, eli Zoom Xtech Hb 100 jarruilla kuin alkuperäisillä Xiaomin jarruilla, en ikinä vaihda takaisin.
Siinä ei edes säätelyt auttaneet että saisi tehokkaiksi nuo Xiaomin vakio jarrut, äkkijarrutuksia ei niillä tehdä.
Mitkä oli ne sinun perustelut miksi nuo Zoom Hb100 jarrut on huonot, saisko ihan linkin?
En tiedä, miten olet omasi säätänyt mutta ainakin itse saan kyllä renkaan vaikka asfaltilla lukkoon. Sikäli ei siis ongelmaa ole.
Ja siis miksi pitäisi perustellä nuo Zoomin tekeleet huonoksi? Kuten jo totesin, täällä ammuttiin ajatus MUIDEN toimesta alas kun itse kerroin olevan hankintalistalla. Ja kuten seuraavassa lauseessa kerroin, omissa perusteluissa ei ollut jarruvoiman lisääminen vaan parempi tuntuma + haluan "kahden sormen jarrut" eli kevyemmän käytettävyyden.
Kerroppa myös tästä Controllerin jäähdytyksestäsi, se on itsellä tekemättä mutta ajatuksena toteuttaa.
Ei tuossa sen ihmeellisempiä ole. Kuten aikanaan jo kerrottu, alkuperäinen kärähti likipitäen heti uutena ja muidenkin toteaman mukaan piitahna oli käytännössä unohtunut. Uutta asentaessa pintojen puhdistus kunnolla puhtaaksi, ajatus oli tarpeen mukaan vaikka hieman hioa kontrollerin pohjaa mutten katsonut tarpeelliseksi. Oli riittävän sileä. Eli hyvälaatuista tahnaa alkuperäistä selvästi reilummin väliin ja kunnollinen levitys koko alueelle niin sillähän tuo.
Jatkuvasti ei luonnollisesti tule lämpötiloja katseltua mutta pitkässäkään ylämäessä ei yli 50 asteen lämpötiloja ole näkynyt käytännössä ollenkaan. Kun anturi on tehokivien välissä, ollaan ihan ok lukemissa.
Vai ettei ole mitään ongelmia? Harvassa taitaa olla ilmarenkaalliset kännimopot, joissa ei olisi rengaspaineen kanssa ongelmia.
Luulin myös itse noiden olevan vähän hankalia eturenkaan osalta mutta onhan se ajatus tosiaan täällä alas ammuttu. Paine pysyy ja helppo täyttää.
Ei toki meillä ole vaikeuksia, mutta nämähän ovat kuluttajatuotteita lattea juoville iPhonen ostajille, jotka eivät osaa vaihtaa autoon renkaita tai moottoriöljyä. Nämä osaavat tehdä lämpimän paskan, muistavat hengittää ja nauttivat 9 euron kahvista keskustellessaan siitä, miten tyhmiä rasisteja suomalaiset ovat. Monet eivät edes osaa tankata tai ääritapauksessa ajaa, ainakaan takaperin. Kyllä se on erittäin selkeästi esiin tullut ongelma, että näissä laitteissa rengaspaineen säätö on hankalampaa kuin autossa tai fillarissa, ja samaan aikaan valitettavasti vielä tarpeellisempaa. Vaikka venttiilit olisivat aina hyvin esillä, normaalivehkeillä täyttäessä irrottamisen aiheuttama vajaantuminen on merkittävää.
Betatestikappaleita edelleen. Ja insinöörin, ei käyttäjän näkemyksen mukaan suunniteltu. Helpompi voisi olla mutta toisaalta, eihän se ongelmaa poista kuin pieneltä osalta. Käyttäjän on ne paineet siitä huolimatta osattava katsoa ja hoitaa kuntoon.
Kun joka toinen siitä paineen karkaamisesta puhuu niin onko joku oikeasti testannut jollakin kokoonpanolla? Itsekin lupailin kyllä mutta kun testikappale olisi ollut X:n pumppu niin katsoin paremmaksi unohtaa koko asian.
Mitä tuohon kirjoittamaasi muuten tulee niin samaa mieltähän aiheesta olen. Jokin aika sitten kirjoitin parin vuoden päästä monen kiukuttevan hajonneita lautojaan ja osaavien huoltojen puutetta. Ei noissa huollettavuus edellä kyllä olla menty.