Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole vielä ehtinyt testata. Olen vasta kokeillut P04 : FF ja odotetusti kulku tasaisella kasvoi vain vähän. Pitäisi jollain GPS-sovelluksella katsoa, paljonko on todellinen nopeus. Kovasti epäilen, että mittarin ilmoittama 25 ei ole 25.Onko joku saanut toiminaan ES One 10 laudassa Bongo series a sovelluksen?
Lautaan ei ole vielä omaa sovellusta saatavilla. Joku suositteli tuota sovellusta mutta ei ole tytär saanut sitä toimimaan.
En hiiessä vuoden ympäri kaikilla keleillä@Anatero 200km/vko pelkkiin työmatkoihin on skuutilla aivan helvetisti. Saa olla aika potkulautauskovainen jos tota rullailee läpi vuoden kelillä kuin kelillä.
Kokeile. Saattaa mennä Augmentilla vähän liian rajoilla. Olen vähän läskimpi ja maasto aika epätasaista, joten palkeista mutuillen en pääse noin pitkälle per akku.Moro!
Itsellä ensimmäisen laudan hankkiminen ajankohtainen. Tavoite on kunnianhimoinen, päivittäinen työmatka 21km suuntaan. Lataus onnistuu päivän aikana ja itsellä painoa abaut 78kg.
Tällä hetkellä eniten kiinnostaa augment huoltovarmuuden ja palvelun takia, hintakaan ei mielestäni ole paha.
Onko täällä kokemusta mikä on One 10 todellinen range? Netissä heillä listattuna myös isompi akku lisävarusteena, onko siitä kokemuksia?
Mitä mieltä arvon foorumi muuten on tuon matkan kulkemisesta skuutilla, meneekö liian pitkäksi vai onko vielä doable?
Ite oon mennyt nyt 2 viikkoa duuniin ninebotilla, joka tosin kulkee sen ~37km/h. Työmatka 8,1km.
Häviin autolle noin 1-2min ja matka on kyllä hieman antoisampi laudalla.
Mikä lauta sinulla? Hyvin kulkeeItse kanssa kulkenut koko tämän vuoden 10 km työmatkaa laudalla. n. 45 km/h maksiminopeus suoralla ja häviän autolle vain muutaman minuutin matkalla. 17 minuuttiin menee parhaimmillaan ovelta ovelle työmatka. Akku on 48V 15Ah ja noin puolet kuluu tästä työmatkalla tosin matka on melko mäkinen.
Mikä lauta sinulla? Hyvin kulkee
Kai te vedätte noilla nopeuksilla siellä autojen seassa edes? Pyörätiellä jos tulette vastaan kun olen koiria lenkittämässä niin vedän nyrkillä vastapalloon.
Kiltisti vaan sinne autotielle. Ei kiinnosta vittuakaan kuinka skarppina luulet olevas siellä pyörätiellä. Siellä tenavat ja eläimet saattaa liikkua hyvinkin arvaamattomasti. Random tekkiläisen henki ei liikuta yhtään, mutta jos omille muksuille tai muille läheisille sattuu jotain tuollaisten takia, niin kyllä se on kaaharinkin naama läjässä sen jälkeen.Pyörätiellä ajelen ja vauhti sen mukaan miten muita. Tosin yöllä kahdelta, kun lähden töistä tulee kerran kuukaudessa joku vastaan.
Melkoiset väkivaltafantasiat sinulla. Et edes tiedä millainen tie on kyseessä. Ei tuolla kävelijöitä ole. Oma reitti kulkee maantien vieressä ja teollisuusalueen läpi olevaa pyörätietä. Koirinesi sinulla ei pitäisi muutenkaan olla asiaa pyöräteille hakkaamaan porukkaa.Kiltisti vaan sinne autotielle. Ei kiinnosta vittuakaan kuinka skarppina luulet olevas siellä pyörätiellä. Siellä tenavat ja eläimet saattaa liikkua hyvinkin arvaamattomasti. Random tekkiläisen henki ei liikuta yhtään, mutta jos omille muksuille tai muille läheisille sattuu jotain tuollaisten takia, niin kyllä se on kaaharinkin naama läjässä sen jälkeen.
Kukaan ei tiedä. Periaatteessa aika moni lauta olisi laiton, mutta kun käytännössä koko homma olisi kielletty, jos normaalit markkinoilla olevat tuotteet eivät olisi muka liikennekelpoisia. Ajoneuvotyyppi on useimpien markkina-alueiden liikenteessä niin uusi, että mitään kunnon normeja ei ole.Onko jossain tarkkaa tietoa siitä, kuinka skuutti tulee rajoittaa kulkemaan 25km/h?
Jos skuutin oletus-asetukset ovat, että rajoitettu 25km/h, mutta ohjaustangossa on nappula jolla saa enemmän tehoja, onko skuutti silloin laiton?
Eli tekeekö tämä nappula skuutin laittomaksi ja onko skuutti laiton jos sitä pääsee softasta säätämään samalla tavalla?
Isäpapalla on kiinanskootteri(polttomoottorimopo), siinä on kierrokset rajoitettu yhdellä sähköjohdolla.Onko jossain tarkkaa tietoa siitä, kuinka skuutti tulee rajoittaa kulkemaan 25km/h?
Jos skuutin oletus-asetukset ovat, että rajoitettu 25km/h, mutta ohjaustangossa on nappula jolla saa enemmän tehoja, onko skuutti silloin laiton?
Eli tekeekö tämä nappula skuutin laittomaksi ja onko skuutti laiton jos sitä pääsee softasta säätämään samalla tavalla?
Pitäisi olla kenen mielestä?Isäpapalla on kiinanskootteri(polttomoottorimopo), siinä on kierrokset rajoitettu yhdellä sähköjohdolla.
Nyt välissä on katkaisin.
Onko mopo laillinen? Ei.
Vakiona ei tietysti tuota katkaisijaa ollut.
Mutta imo. kaikki yli 250w/25km/h ylittävät pitäisi olla laittomia.
imo eli in my opinion/minun mielestäni.Pitäisi olla kenen mielestä?
Lain mukaan 1000w on raja.
250W on niin laiska ja naurettava teho varsinkin pyörissä että ei mittää raijjoo.imo eli in my opinion/minun mielestäni.
Eikös pyörissä olekkin tuo 1000w? Ja saavat kulkea sen max. 25km/h polkematta? Vai pitikö olla vakuutettu jo silloin?250W on niin laiska ja naurettava teho varsinkin pyörissä että ei mittää raijjoo.
1000w saisi olla pyörissäkin tuo laillinen raja.
Pyörissä raja 250W ilman rekisteröitiä ja vakuutusta, laudoissa 1000W ilman rekisteröintiä ja vakuutusta.Eikös pyörissä olekkin tuo 1000w? Ja saavat kulkea sen max. 25km/h polkematta? Vai pitikö olla vakuutettu jo silloin?
Ja laiskahan sen pitääkin olla, ettei tule tapaturmia.
Aloitetaan perusasioista ja arvioidaan vasta sitten, mikä on sopiva kännimopon maksimiteho. Ei se muuten ole mikään mielipide vaan pelkkä röyhtäisy.Eikös pyörissä olekkin tuo 1000w? Ja saavat kulkea sen max. 25km/h polkematta? Vai pitikö olla vakuutettu jo silloin?
Tämän kannalta 1-2 kW olisi aivan tarpeeksi laiska, kunhan ohjainelektroniikka ei ole säädetty päin vittuja - ja jos on, niin tyypillinen pienitehoinen laite on myös hallitsemattoman vaarallinen. Liian kova nopeus on sitten ongelma erikseen. Ei tehokkaankaan laitteen tarvitse kulkea liian lujaa.Ja laiskahan sen pitääkin olla, ettei tule tapaturmia.
Offtopicina: naurattaa että fillareilla/skuuteilla saa posottaa niin kovaa kun jaksaa polkea/potkia eikä fillarin/skuutin kunnolla ei ole väliä. Mutta auta armias jos joku posottaa sähkölaudalla/-pyörällä yli 25km/h niin heti leimataan vastuuttomaksi ihmistappajakaahariksi. Kaksinaismoralismi kunniaan jne.
Mutta jottei mene ohi aiheen niin onko noihin lautoihin saatavana mitään talvirenkaita?
Aloitetaan perusasioista ja arvioidaan vasta sitten, mikä on sopiva kännimopon maksimiteho. Ei se muuten ole mikään mielipide vaan pelkkä röyhtäisy.
Potkulauta ei 250 watin todellisella teholla yksinkertaisesti ole käyttökelpoinen - 200-250 watin nimellistehoiset esimerkiksi 400 - 500 wattia syöttävät kompaktilaudatkin käytännössä vain hoikille ihmisille tai lapsille ja/tai tasaisessa ympäristössä. Tyypillisellä 500-700 watin teholla jo tasamaalla pääsee aikuinen mieskin. Jopa 2 kW ei epätasaisemmilla alueilla läskin käytössä olisi yhtään liikaa - vaikka tarkoitus ei ole ajaa yli 25 km/h.
Polkupyörän avustustehona 250 wattia on jo hyvin hyödyllinen, mutta sitä fillaria ei olekaan tarkoitus liikuttaa ensisijaisesti pelkällä moottorilla ja vain hetkittäin rullaten tai potkien, vaan osa tarvittavasta tehosta on tarkoitus tuottaa lihasvoimalla, ja hetkittäin ihan kaikki. Polkupyörän ajatus ei yleisesti ainakaan kuluvalla vuosisadalla kehittyneessä maailmassa ole pelkästään kuljetusmuoto, vaan se on myös kuntoliikuntaväline.
Sähköavusteinen polkupyörä ei saa ensinkään kulkea polkematta eli vain sähköteholla kaasukahvasta, vaikka varmaan käytännön tulkinnan mukaan saa kulkea kävelynopeutta kuten esim. 6 km/h(talutusavustin). Kovempaa sillä tietenkin saa ajaa, jos jaksaa polkea. Niin saa ja pystyy laillisella sähköpotkulaudallakin, jos haluaa esimerkiksi ajaa rotkosta alas.
Ajoneuvoluokasta toiseen siirtyminen ei tarkoita pelkästään vakuuttamista. Siihen liittyy paljon muitakin laillisia ongelmakohtia. Sähköpotkulaudan (kuten myös sähköavusteisen polkupyörän) etuna on, että ne rinnastuvat polkupyörään (ovat polkupyöriä) kaikilla tavoin lain edessä.
1 kW on epätavallisen järjellinen lukema. Lainsäätäjillä ja liikenneturharunkkareilla on käynyt joku vahinko kun eivät ole saaneet koko käyttökelpoista ajoneuvotyyppiä tapettua markkinoilta. Voisi hyvinkin kuvitella, että sekopäät olisivat laittaneet saman tehorajan kuin sähköavusteisiin polkupyöriin, mutta onneksi niin ei käynyt. Kevyet sähköajoneuvot eivät ole mikään turhake tai pelkkä muotivillitys, vaan tärkeä parannus urbaaniin liikenteeseen. Vaikka ne ovat polkupyörään rinnasteisia, ne eivät ole sillä tavoin rinnakkainen konsepti, että polkupyörän aiempi olemassaolo tekisi niistä tarpeettomia, kuten ne eivät myöskään tee polkupyörästä vanhanaikaista.
Tämän kannalta 1-2 kW olisi aivan tarpeeksi laiska, kunhan ohjainelektroniikka ei ole säädetty päin vittuja - ja jos on, niin tyypillinen pienitehoinen laite on myös hallitsemattoman vaarallinen. Liian kova nopeus on sitten ongelma erikseen. Ei tehokkaankaan laitteen tarvitse kulkea liian lujaa.
Alitehoinen potkulauta on hankalampi ajettava, koska se hyytyy loivaankin mäkeen - ja teoriassa vaarallinen, koska ei poistu tarvittaessa risteysalueelta ripeästi. Hyytyminen koskee myös alitehoisia sähköpolkupyöriä, joilla tosin on helpompi ajaa jyrkkäänkin ylämäkeen hitaasti vaikka pelkällä lihasvoimalla. Tietysti jos moottori on ennen välityksiä, madellen pääsee periaatteessa sähkövoimalla kuten lihasvoimallakin vaikka miten jyrkkää, mutta napamoottori lienee muuten vallitseva hyvistä syistä. Jälkimmäisestä syystä yli 250 watin moottoriteho on niissäkin hyvin perusteltu.
Asiasta näkkäriin, niin on muuten Augmentin palvelu ihan järkyttävän nopeaa. Aspan chatti vastaa nanosekunneissa ja myöhään eilenillalla tehty tilaus on jo tänään iltapäivällä lähtenyt Matkahuollolla tulemaan. Aamulla siis varmaan lauta kainalossa.
Tanskassa järkevä malli. Siellä saa ajaa sähköpyörillä max 45km/h (ns. Speed pedelec) pyöräteillä kypärän kanssa ja ollessa vähintään 15 vuotias. Näitä sähköpyöriä ei enää rinnasteta mopoihin, joten niitä ei tarvitse rekisteröidä tai vakuuttaa. Ollut 2018 lähtien voimassa tuo siellä.
Denmark grants speed pedelecs access to bike lanes - electrive.com
www.electrive.com
Eiköhän se olisi jo meidänkin aika pukeutua kokovartalo sukkahousuihin?Mitä jos ajaisitte niillä laudoillanne ihan laillisia nopeuksia? Isompien nopeuksien ajamiseen löytyy kyllä myös omat vehkeet. Tässä joutuu kohta pelkäämään jokaisen koiran ulkoiluttajan kohdalla, että milloin tulee vastapalloon.
Spandeksit pilasivat jo pyöräilyn, jättäkää edes potkulaudat rauhaan saatana
Eei, prätkä kamat päälleEiköhän se olisi jo meidänkin aika pukeutua kokovartalo sukkahousuihin?
Tanskassa järkevä malli. Siellä saa ajaa sähköpyörillä max 45km/h (ns. Speed pedelec) pyöräteillä kypärän kanssa ja ollessa vähintään 15 vuotias. Näitä sähköpyöriä ei enää rinnasteta mopoihin, joten niitä ei tarvitse rekisteröidä tai vakuuttaa. Ollut 2018 lähtien voimassa tuo siellä.
Joku helposti tunnistettava univormu olisi kyllä hyvä, että erottuisi jo kaukaa tuleeko sieltä prätkähiiri 50 km/h pyörätietä pitkin. Spandekseilla on kyllä hyvin tunnistettavat vaatteet, ehkä vauhtiveikot voisivat ottaa niistä mallia. Varmasti vauhtikin kasvaisi, kun vaatteet olisivat aerodynaamisemmat.Eiköhän se olisi jo meidänkin aika pukeutua kokovartalo sukkahousuihin?
Itel on tää: Miesten kevyt ulkoilutakki Future TT Sport AidanJoku helposti tunnistettava univormu olisi kyllä hyvä, että erottuisi jo kaukaa tuleeko sieltä prätkähiiri 50 km/h pyörätietä pitkin. Spandekseilla on kyllä hyvin tunnistettavat vaatteet, ehkä vauhtiveikot voisivat ottaa niistä mallia. Varmasti vauhtikin kasvaisi, kun vaatteet olisivat aerodynaamisemmat.
Tuo on erittäin hyväItel on tää: Miesten kevyt ulkoilutakki Future TT Sport Aidan
Onko riittävä?
Juu, laakereista yleisesti ei kannata pestä rasvaa pois liuottimella.Alkoi tänään laudan etupäästä kuulumaan vikinää.
Ei olisi ilmeisesti kannattanut ruiskia ohutta voiteluöljyä laakereihin
Tippakannulla öljyä eikä mitään ohuita voiteluöljyjä.Alkoi tänään laudan etupäästä kuulumaan vikinää.
Ei olisi ilmeisesti kannattanut ruiskia ohutta voiteluöljyä laakereihin