Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Jos näet kuulat, niin voithan niitä yrittää voidella vaseliinilla. Jos et, niin anna olla ja osta uus laakeri(etra tms.).
Ja monesti nuo "tsi" ratkaisut vaan lyhentävät osien kestoa, kun ei tiedetä mitä tekee ja miksi.

Sanoit, että etupäästä kuuluu vikinää, niin ilmeisemmin etupyörän laakeri(t) vetelee viimeisiään.
Ota se(ne) irti ja mene lähimpään laakerikauppaan hakemaan uudet, ja kysy henkilökunnalta, kannattaako niitä itse voidella tms, vai antaa olla.
 
Jos näet kuulat, niin voithan niitä yrittää voidella vaseliinilla. Jos et, niin anna olla ja osta uus laakeri(etra tms.).
Ja monesti nuo "tsi" ratkaisut vaan lyhentävät osien kestoa, kun ei tiedetä mitä tekee ja miksi.

Sanoit, että etupäästä kuuluu vikinää, niin ilmeisemmin etupyörän laakeri(t) vetelee viimeisiään.
Ota se(ne) irti ja mene lähimpään laakerikauppaan hakemaan uudet, ja kysy henkilökunnalta, kannattaako niitä itse voidella tms, vai antaa olla.
Itse asiassa huomasin heti kun suihkuttelin öljyä etulaakereihin ja pyörittelin rengasta, että alkoi kuulumaan rahinaa, eli hiekka ja paska lähti liikkeelle ja nyt tulee ajaessa (ei koko ajan) samanlainen vikinä kuin västäräkeistä.
 
Kilvin suljettuja laakereita, ei kannata ruiskia mitään itse niihin. Se lähinnä pesee niitä. Jos alkavat vikisemään, se on vaihdonajan merkkiääni.
Kestovoideltua laakeria ei tosiaan kannata ihan ilman perustetta lähteä voitelemaan varsinkaan millään kuralaatuisella öljyllä. Eikä tosiaan pesemään liian tehokkaalla liuottimella, pieleen menee. Eli varovaisuutta pesussa.

Muutoinkin voitelu on parasta miettiä, ettei ainoastaan vie kuraa laakeriin.

Mutta kyllä sen kestovoidellunkin laakerin voi voidella uudelleen. Pölysuojaa ei laudassa saa pois joten perinteinen iso neula, ruisku ja löysä/kuuma vaseliini auttaa. Siis jos sinne laakeriin ei ole jo valmiiksi saatu kaikkea ulkoista kuraa.
 
Apua kaivattaisiin! Yritin ilmeisen huonolla menestyksellä flashata m365pro lautaani. Tällä hetkellä xiaoflasherin ruutu on kuvan kaltainen, laura ei yhdistä enää xiaomi home appiin eikä m365 downg.

Olenko jotenkin onnistunut muuttamaan laudan normi m365 koska maksiminopeus tällä hetkellä on 20 km/h ja xiaoflasherissa firmwaren 1.3.8.

Kaikki vinkit miten laudan saisi esimerkiksi takaisin tehdasasetuksiin otetaan vastaan
Screenshot_20200808-050625_XiaoFlasher.jpg
 
Augmentinin skootin käyttöehdoist muuten tuli lukaistua läpi ja en oo missään muual huomannu et joku käyttäjä ois huomauttanu tälläisistä seikoista:

Augment voi rajoittaa skuutin käyttöö: "Skuutin käyttöä voidaan rajoittaa esimerkiksi siten, että Sinä voit ajaa sillä vain kävelyvauhtia, mutta et voi itse muuttaa nopeutta. Augment voi myöskin estää Skuutilla ajamisen kielletyillä alueilla. Augmentilla on oikeus myöskin rajoittaa Skuutin käyttöä, mikäli Skuutti on varastettu, kadonnut tai sitä on oikeudettomasti käytetty taikka se on oikeudettomasti toisen hallussa."

Korjauksia on max 2x/vuosi: "Sopimukseen sisältyvien veloituksettomien vahinkokorjauksien määrä on rajoitettu maksimissaan kahteen tapaukseen vuosittain. Mikäli vahinkoja sattuu useampia, veloitamme vahinkojen korjaamisesta palveluhinnastomme mukaisen korjausmaksun."
Eli toisinsanoin ymmärsinkö oikein et jos mul menee renkaat puhki 3x vuoden aikana niin joudun maksamaan siitä kolmannesta kerrasta vaikka ne lähettäis nuo renkaat mulle..? Vaikuttaa vähän päätökseen et onko niin worthia.


Ei ne läheitä renkaita vaan sä lähetät renkaan puhjetessa koko laudan sinne ja tilalle tulee uus (käytetty)
 
Lainaus:
"Apua kaivattaisiin! Yritin ilmeisen huonolla menestyksellä flashata m365pro lautaani. Tällä hetkellä xiaoflasherin ruutu on kuvan kaltainen, laura ei yhdistä enää xiaomi home appiin eikä m365 downg."

Ensinnäkin tuo firmis ei todellakaan ole Pro mallin firmis, nyt ensimmäisenä suosittelisin flashaamaan joko ihan aidon firmiksen Xiaomin omalla ohjelmalla tai vaihtoehtoisesti tuosta XiaoFlasher ohjelmasta default firmware.
video aiheesta

Joudut parittamaan laudan joka tapauksessa ja jos ei onnistu paritus edes valo päälle kytkettynä niin sitten en osaa auttaa itse.
Aina pitää varmistaa että on Pro malliin Pro mallin firmis jos menee itse säätelemään, aina on mahdollisuus flashata controlleri uudelleen myös ST-linkillä
 

Liitteet

  • B8521322-E4DE-4B57-BFA1-CFE9EACC9810.jpeg
    B8521322-E4DE-4B57-BFA1-CFE9EACC9810.jpeg
    1 MB · Luettu: 32
Viimeksi muokattu:
Lainaus:
"Apua kaivattaisiin! Yritin ilmeisen huonolla menestyksellä flashata m365pro lautaani. Tällä hetkellä xiaoflasherin ruutu on kuvan kaltainen, laura ei yhdistä enää xiaomi home appiin eikä m365 downg."

Ensinnäkin tuo firmis ei todellakaan ole Pro mallin firmis, nyt ensimmäisenä suosittelisin flashaamaan joko ihan aidon firmiksen Xiaomin omalla ohjelmalla tai vaihtoehtoisesti tuosta XiaoFlasher ohjelmasta default firmware.
video aiheesta

Joudut parittamaan laudan joka tapauksessa ja jos ei onnistu paritus edes valo päälle kytkettynä niin sitten en osaa auttaa itse.
Aina pitää varmistaa että on Pro malliin Pro mallin firmis jos menee itse säätelemään, aina on mahdollisuus flashata controlleri uudelleen myös ST-linkillä
Kiitoksia vastauksesta. Sain pienellä säädöllä laitteeseen takaisin sisään jonkin pro-mallin firmiksen ja yhdistettyä sen Xiaomi home appiin. Ajoin sillä sisään 1.6.8 mutta softa näyttää silti firmikseksi 5.5.5. Nyt xiaoflasher ei enää suostu ajamaan lautaan sisään mitään, valittaa tuntemattomasta firmwaresta.

No, laudan toiminta vaikuttaa kuitenkin tällä hetkellä normaalilta. Kovasti vaan houkuttaisi vielä päästä laittamaan uutta firmwarea sisään paremmalla menestyksellä.
 
Kiitoksia vastauksesta. Sain pienellä säädöllä laitteeseen takaisin sisään jonkin pro-mallin firmiksen ja yhdistettyä sen Xiaomi home appiin. Ajoin sillä sisään 1.6.8 mutta softa näyttää silti firmikseksi 5.5.5. Nyt xiaoflasher ei enää suostu ajamaan lautaan sisään mitään, valittaa tuntemattomasta firmwaresta.

No, laudan toiminta vaikuttaa kuitenkin tällä hetkellä normaalilta. Kovasti vaan houkuttaisi vielä päästä laittamaan uutta firmwarea sisään paremmalla menestyksellä.
Oudolta kuulostaa että 5.5.5 näkyy, kuulostaa että sulla on klooni lauta.
Uusin firmis on 1.7.1 ja customiksi suosittelen 1.5.5 versiota tuosta default kohdasta flashaamalla.


Ei muuta kuin virallinen firmis uudestaan sisään ja sitten katsot näyttääkö firmiksen oikein.
Älä mene laittamaan customia ennen kuin tuo Firmis on 1.7.1
 
Viimeksi muokattu:
Oudolta kuulostaa että 5.5.5 näkyy, kuulostaa että sulla on klooni lauta.
Uusin firmis on 1.7.1 ja customiksi suosittelen 1.5.5 versiota tuosta default kohdasta flashaamalla.

Ei muuta kuin virallinen firmis uudestaan sisään ja uutta yritystä.
Lauta on verkkokauppa.comista et luulisin sen olevan legit. Sain vaan tossa säätäessäni sen ilmeisen sekasi. Sen verran google kerto et joku muukin oli 5.5.5 saanu sisään.E73B62EA-3482-4B05-9805-913A6F11737C.png917505CD-9992-46F0-BD10-39B25067D751.jpeg
 
Lauta on verkkokauppa.comista et luulisin sen olevan legit. Sain vaan tossa säätäessäni sen ilmeisen sekasi. Sen verran google kerto et joku muukin oli 5.5.5 saanu sisään.E73B62EA-3482-4B05-9805-913A6F11737C.png917505CD-9992-46F0-BD10-39B25067D751.jpeg
Olisko sitten custom firmiksessa joku bugi, edelleen suosittelen laittamaan sisään ihan alkuperäisen firmiksen ja sitten vaikka ihan eri sivulla teet sen customin jos haluat.
 
Olisko sitten custom firmiksessa joku bugi, edelleen suosittelen laittamaan sisään ihan alkuperäisen firmiksen ja sitten vaikka ihan eri sivulla teet sen customin jos haluat.
Oon tosiaan laittanu nyt xiaomi homella ton 1.6.8 sisään ja se sanoo et firmware on ajan tasalla. Silti tuolla basic infossa näkyy firmwarena toi 5.5.5

Ja xiaoflasher ei tosiaan suostu ajamaan mitään sisään, ilmoittaa tuntemattomasta firmwaresta.
 
Oon tosiaan laittanu nyt xiaomi homella ton 1.6.8 sisään ja se sanoo et firmware on ajan tasalla. Silti tuolla basic infossa näkyy firmwarena toi 5.5.5

Ja xiaoflasher ei tosiaan suostu ajamaan mitään sisään, ilmoittaa tuntemattomasta firmwaresta.
Uusin firmis pitäs olla 1.7.1 ja alempiahan versioita se Xiaomi home ei anna edes flashata.
Tämä sivusto on aina tehnyt toimivan firmiksen, sivun oikeasta laidasta tuo Open Pro custom firmware builder ja Gonka jonka asetuksia olen muokannut.
 
Viimeksi muokattu:
Uusin firmis pitäs olla 1.7.1 ja alempiahan versioita se Xiaomi home ei anna edes flashata.
Tämä sivusto on aina tehnyt toimivan firmiksen, sivun oikeasta laidasta tuo Open Pro custom firmware builder ja Gonka jonka asetuksia olen muokannut.
Sain ku sainki nyt yhdistettyä laudan m365 downg, ajettua sisään 0.9.0 ble ja sitten xiaoflasherilla 1.5.5 firmwaren. Nyt en kuitenkaan enää pysty yhdistämään downg ja laittamaan customoitua sisään. Tuolla sivustolla ei enää näyttäisi pystyvän customointia tekemään ja sieltä löytyvä gonka firmis kehotetaan ajamaan vain downg johon en pysty yhdistämään. On tämä melkomoista, todennäkösesti eniten omaa taitamattomuutta.

Nyt laudassa tosiaan Xiaomi homella laitettu 1.6.8. En tiedä miksi se ei tarjoa mulle päivitystä tohon 1.7.1 jos se uusin versio on. Taidan jättää customointikokeilut hetkeksi tähän ja pudotella stressitasoja, ainaki muutaman päivän.
 
Viimeksi muokattu:
Tanska nyt on muutenkin edellä tälläisissä asioissa Suomea, Suomessa sitten katsellaan joskus 2030 vastaavaa
En usko ihan niin rajuun ilmaston lämpiämiseen.

Myös potkulautoja koskien tämä ero ei ole vain ihmisten päässä. Tanskassa kevyet sähköajoneuvot ovat oletuksena lähes ympärivuotinen mahdollisuus laajan yleisön kulkumuodoksi. Suomessa talvirälläys on poikkeuksellisen lämpimiä kausia lukuun ottamatta aivan erityisen harrastajapiirin puuhaa.
 
Augmentti saapui eilenaamulla ja hauskaahan tuolla on ollut suhailla - 44km nyt mittarissa. Eka n.15km reissu "matka-ajoa" mäkisessä maastossa ff-moodissa omalla satkun elopainolla jätti akun varaustasoa jäljelle kaksi palkkia viidestä, josta latautui täyteen parissa tunnissa. Mistä päästäänkin tuossa eniten itseäni nyppivään aiheeseen; jäljellä olevan rangen arviointi on noin karkealla asteikolla aika hankalaa. Ja ajon lopuksi kun laudan sammuttaa ja kohta napsauttaa takaisin päälle, onkin yhtäkkiä yksi palkki ilmestynyt lisää. Olettaen että sitä ei kauppareissun aikana ole joku käynyt puolestani salaa lataamassa tai että Augmentti ei ole keksinyt ikiliikkujaa, on tuo vähän hämäävää. Ihan ymmärrettävää toki asteikon ollessa vain viisiportainen, mutta silti.

Tuossa ei myöskään taida olla mitään käyttäjän nollattavissa olevaa tai täyteen ladattaessa itsestään nollautuvaa trippimittaria? Eli pelkästään kokonaismatka ja edeltävän sammutuksen jälkeinen ajettu matka näkyvät? Ja millään mobiiliäpilläkään tuohon ei taida päästä kiinni että saisi tarkempia tietoja?

Minkä verran täällä on muuten porukka pitänyt Augmentin renkaissa painetta? Renkaiden kyljissä lukee vain että inflate to 35psi enkä äkkiä löytänyt manuaalista mitään lisäinfoa aiheesta, mutta äkkiä tuo tuntuu aika alhaiselta muille kuin riisitautisille kiinalaisille. Omassani oli tuo n.35psi (eli n.2.4bar) valmiiksi ja meno oli toki hyvin pehmeää, mutta oma painoluokka ja mahdolliset puhkeamiset huomioiden heitin molempiin 4bar ja rullaaminen keveni huomattavasti. Toki kyyti koveni jonkin verran ja ehkä 0.5bar pudotan ainakin takaa, mutta paremmalta tuo noin tuntuu.

Tehojensa osalta tuo on mun mielestä varsin ok (tasaisella kiihtyy ff-moodissa ihan ripeästi sinne 30kmh ja alamäissä sitten lisää) ja jarrut saa lukkoon joka vauhdissa eikä kippaamista tarvitse pelätä.. Jyrkempiin ylämäkiin joutuu potkimaan pari potkua lisävauhtia, jos ei halua vauhdin hyytyvän, mutta ilman potkimistakin mennään kuitenkin useimpia hyötypyöräilijöitä lujempaa eikä tule hiki.

Summasummarum: Aiempaa kokemusta laudoista ei itselläni ole muutamaa HOP-vuokrausta (mitähän lautoja ne muuten on?) lukuunottamatta. Ja ainakin niihin verrattuna Augmentti on ihan järkyttävän paljon mukavampi isoine renkaineen ja muutenkin itselle passeli. Painoakaan ei ole pahasti eikä mikään paikka nitku tai nitise. Vaikea olla suosittelematta, olettaen toki että huoltoasiat hoituvat mutkattomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Augmentti saapui eilenaamulla ja hauskaahan tuolla on ollut suhailla - 44km nyt mittarissa. Eka n.15km reissu "matka-ajoa" mäkisessä maastossa ff-moodissa omalla satkun elopainolla jätti akun varaustasoa jäljelle kaksi palkkia viidestä, josta latautui täyteen parissa tunnissa. Mistä päästäänkin tuossa eniten itseäni nyppivään aiheeseen; jäljellä olevan rangen arviointi on noin karkealla asteikolla aika hankalaa. Ja ajon lopuksi kun laudan sammuttaa ja kohta napsauttaa takaisin päälle, onkin yhtäkkiä yksi palkki ilmestynyt lisää. Olettaen että sitä ei kauppareissun aikana ole joku käynyt puolestani salaa lataamassa tai että Augmentti ei ole keksinyt ikiliikkujaa, on tuo vähän hämäävää. Ihan ymmärrettävää toki asteikon ollessa vain viisiportainen, mutta silti.

Tuossa ei myöskään taida olla mitään käyttäjän nollattavissa olevaa tai täyteen ladattaessa itsestään nollautuvaa trippimittaria? Eli pelkästään kokonaismatka ja edeltävän sammutuksen jälkeinen ajettu matka näkyvät? Ja millään mobiiliäpilläkään tuohon ei taida päästä kiinni että saisi tarkempia tietoja?

Minkä verran täällä on muuten porukka pitänyt Augmentin renkaissa painetta? Renkaiden kyljissä lukee vain että inflate to 35psi enkä äkkiä löytänyt manuaalista mitään lisäinfoa aiheesta, mutta äkkiä tuo tuntuu aika alhaiselta muille kuin riistäisimme kiinalaisille. Omassani oli tuo n.35psi (eli n.2.4bar) valmiiksi ja meno oli toki hyvin pehmeää, mutta oma painoluokka ja mahdolliset puhkeamiset huomioiden heitin molempiin 4bar ja rullaaminen keveni huomattavasti. Toki kyyti koveni jonkin verran ja ehkä 0.5bar pudotan ainakin takaa, mutta paremmalta tuo noin tuntuu.

Tehojensa osalta tuo on mun mielestä varsin ok (tasaisella kiihtyy ff-moodissa ihan ripeästi sinne 30kmh ja alamäissä sitten lisää) ja jarrut saa lukkoon joka vauhdissa eikä kippaamista tarvitse pelätä.. Jyrkempiin ylämäkiin joutuu potkimaan pari potkua lisävauhtia, jos ei halua vauhdin hyytyvän, mutta ilman potkimistakin mennään kuitenkin useimpia hyötypyöräilijöitä lujempaa eikä tule hiki.

Summasummarum: Aiempaa kokemusta laudoista ei itselläni ole muutamaa HOP-vuokrausta (mitähän lautoja ne muuten on?) lukuunottamatta. Ja ainakin niihin verrattuna Augmentti on ihan järkyttävän paljon mukavampi isoine renkaineen ja muutenkin itselle passeli. Painoakaan ei ole pahasti eikä mikään paikka nitku tai nitise. Vaikea olla suosittelematta, olettaen toki että huoltoasiat hoituvat mutkattomasti.

Bongo Serie A ohjelman 1.2 -versiolla pääsee ainakin käsiksi tuohon ja sieltä näkee vähän tarkempia tietoja.
Renkaisiin itse laitoin taakse 4,5 bar ja eteen 4 bar ja tosiaan huomattavasti kevyemmin kulkee noilla.
 
Kiitos! Näköjään bongolla pääsi kiinni ja impulse start -toiminnolla tuon saa näköjään lukittua (ei vastaa kaasuvipuun), mikä on kyllä loistotoiminto! Sen lisäksi löytyi braking mode, mikä on oletuksena softilla. Vaihdoin extremelle, kuten suositus softassa oli yli 80kg kuljettajan kohdalla. Täytyy huomenna testailla, vaikuttaako mitään.

Mutta ei tuollakaan taida päästä näkemään esim. ajomatkoja tai akun varaustasoa sen tarkemmin kuin laudan näytöltä. Mitähän se control-näkymän oikeanpuoleinen kuvaaja muuten esittää?
 
Onko kellään kokemusta tuosta Kugoo M4 laudasta.


500w kone, 45km range, 10" renkaat, max 45km/h

Saisi suoraan valmistajalta 530 Euroa EU varastolta.

Mitenhän tuo realistinen range olisi satakiloisella kuskilla?

Perus m365 pääsen noin 15km eli tuosta Kugoon rangesta puolet pois :hmm:

Kirin s2 Geekbuyingissä oli 239e niin nappasin pois, ei mene liikaa rahaa hukkaan.80kgsta vie kaasu pohjassa 25kmh vauhdilla (23 todellisuudessa) n15km
 
Kirin s2 Geekbuyingissä oli 239e niin nappasin pois, ei mene liikaa rahaa hukkaan.80kgsta vie kaasu pohjassa 25kmh vauhdilla (23 todellisuudessa) n15km
Aaa okei. Eli täysin eri lauta täysin eri ominaisuuksilla ja sait alle puoleen hintaan linkatusta laudasta. Kumma juttu ja varmasti löytö ja säästö-

Noilla tehoilla tuo on täysin linjassa esim perus M365 laitteiden kanssa.
 
Kiitos! Näköjään bongolla pääsi kiinni ja impulse start -toiminnolla tuon saa näköjään lukittua (ei vastaa kaasuvipuun), mikä on kyllä loistotoiminto! Sen lisäksi löytyi braking mode, mikä on oletuksena softilla. Vaihdoin extremelle, kuten suositus softassa oli yli 80kg kuljettajan kohdalla. Täytyy huomenna testailla, vaikuttaako mitään.

Mutta ei tuollakaan taida päästä näkemään esim. ajomatkoja tai akun varaustasoa sen tarkemmin kuin laudan näytöltä. Mitähän se control-näkymän oikeanpuoleinen kuvaaja muuten esittää?
Mitenkäs tuo yhdistäminen onnistui? Tarvitsiko laudasta tehdä jotain kun lähti hakemaan appiksella tuota lautaa?
 
Sain ku sainki nyt yhdistettyä laudan m365 downg, ajettua sisään 0.9.0 ble ja sitten xiaoflasherilla 1.5.5 firmwaren. Nyt en kuitenkaan enää pysty yhdistämään downg ja laittamaan customoitua sisään. Tuolla sivustolla ei enää näyttäisi pystyvän customointia tekemään ja sieltä löytyvä gonka firmis kehotetaan ajamaan vain downg johon en pysty yhdistämään. On tämä melkomoista, todennäkösesti eniten omaa taitamattomuutta.

Nyt laudassa tosiaan Xiaomi homella laitettu 1.6.8. En tiedä miksi se ei tarjoa mulle päivitystä tohon 1.7.1 jos se uusin versio on. Taidan jättää customointikokeilut hetkeksi tähän ja pudotella stressitasoja, ainaki muutaman päivän.
Tuolla sivustolla nimenomaan pystyy tekemään customin joka toimii.
 
Ei tarvinnut kuin laudan olla päällä ja appista haku käyntiin, niin Daystar-nimellä löytyi heti. Pienen pyrähdyksen ajoin tänään ja jarru tuntui kyllä paremmalta tuolla extreme-asetuksella. Täytyy toki kokeilla muutkin vielä.
 
Ei tarvinnut kuin laudan olla päällä ja appista haku käyntiin, niin Daystar-nimellä löytyi heti. Pienen pyrähdyksen ajoin tänään ja jarru tuntui kyllä paremmalta tuolla extreme-asetuksella. Täytyy toki kokeilla muutkin vielä.
Ok, eipä näytä omaa lautaa löytävän ainakaan omalla puhelimella, että voi olla eri versioo laudasta.
 
Nopeasti katottuna sanoisin että osta augmentti mielummin, taikka segwayn maxi. Näyttäisi samat statsit augmentin kanssa olevan (moottori ja akku).
Täytyykin tutustua noihin. Joku hyvä lauta pitäs hankkia. Tulee vaan toisissa laudoissa vastaan toi max.kantokyky kun itellä tota painoa 110 kiloo
 
Täytyykin tutustua noihin. Joku hyvä lauta pitäs hankkia. Tulee vaan toisissa laudoissa vastaan toi max.kantokyky kun itellä tota painoa 110 kiloo
Kantokyky ei aina ole ihan se nimellinen, vaan ainakin Augment on hyvin jämäkän tuntuinen satakiloisen hyppiä ja varmasti sinänsä kestää ylikuormata. Mäennousukykyä se ylipaino oikeasti rajoittaa, eikä niinkään uhkaa rakenteita, ellei ihan rimpulasta ole kysymys. Ja rimpuloissahan yleensä on vähemmän kuin 100 kg nimellinen ajajan paino.
 
Ilmeisesti oli vaan eilen alhaalla tai jostain muusta syystä ei mulla sitä generaattoria avannut. Nyt toimii!
En malttanut olla vielä kokeilematta ja nyt sisässä on toimiva perus-gonka. Onko tossa jotain parametreja mitä olis syytä muokata vai onko tollasenaan toimivaks todettu?
 
Sain ku sainki nyt yhdistettyä laudan m365 downg, ajettua sisään 0.9.0 ble ja sitten xiaoflasherilla 1.5.5 firmwaren. Nyt en kuitenkaan enää pysty yhdistämään downg ja laittamaan customoitua sisään. Tuolla sivustolla ei enää näyttäisi pystyvän customointia tekemään ja sieltä löytyvä gonka firmis kehotetaan ajamaan vain downg johon en pysty yhdistämään. On tämä melkomoista, todennäkösesti eniten omaa taitamattomuutta.

Nyt laudassa tosiaan Xiaomi homella laitettu 1.6.8. En tiedä miksi se ei tarjoa mulle päivitystä tohon 1.7.1 jos se uusin versio on. Taidan jättää customointikokeilut hetkeksi tähän ja pudotella stressitasoja, ainaki muutaman päivän.
Omaa lautaa flashatessa totesin tuon ble:n olevan avainasemassa. Tosin mielestäni alkujaan oli 1.0.0 ja päivitys siitä 0.9.0 josta taas 1.1.0 ratkaisi ongelmia.
Ja tosiaan sekä downg että xiaoflasher plus orggis tarvittiin jotta tuon homman sai kasaan. Yhdellä versiolla ei yksi softa yhdistänyt eikä toisella toinen. Joku versio taas kaatoi xiaoflasherin toiminnan kokonaan, mitään ei saanut sillä sisään.
En tainnut aiheesta postata tänne mutta pitää katsoa, löytyykö vielä muistiinpanoja, missä järjestyksessä ja millä softalla homma onnistui.

Homea älä käytä jos ei ole pakko. Siitä et saa kuin ongelmia. Ja toisaalta... Joku firmisyhdistelmä oli tosiaan sellainen, jolla se ei edes suostunut yhdistämään.

Eli ihan suoraviivaista tuo homma ei vaikuta olevan ja jokaista kombinaatiota ei välttämättä netistä heti löydä. Ehtii hikoilla toisenkin kerran ihan perusjutuissa mutta pahimmillaan tuo menee toki kaapelihommiksi.

En malttanut olla vielä kokeilematta ja nyt sisässä on toimiva perus-gonka. Onko tossa jotain parametreja mitä olis syytä muokata vai onko tollasenaan toimivaks todettu?
Olin jo yllä olevan kirjoitellut joten jääkööt tuohon.

Mutta parametreista on kyllä montaa ajatusta eikä sinällään selvää "tee näin"-dokkaria. Myös itsellä vähän hakusessa, mikä olisi se paras setup mutta taas toisaalta ei kiinnostaisi kokeilla loputtoman montaa variaatiota ihan jo varmuuden vuoksi.
Nyt laudassa on sisällä CFW fullspeed ihan xiaoflasherista mutta mukava olisi tietää, mitä parametreja siinä on käytetty. Mikään full speed ei tosiaan kuitenkaan kyseessä ole (ainakaan nyt sisällä oleva) koska huiput on se noin 27 km/h
 
Omaa lautaa flashatessa totesin tuon ble:n olevan avainasemassa. Tosin mielestäni alkujaan oli 1.0.0 ja päivitys siitä 0.9.0 josta taas 1.1.0 ratkaisi ongelmia.
Ja tosiaan sekä downg että xiaoflasher plus orggis tarvittiin jotta tuon homman sai kasaan. Yhdellä versiolla ei yksi softa yhdistänyt eikä toisella toinen. Joku versio taas kaatoi xiaoflasherin toiminnan kokonaan, mitään ei saanut sillä sisään.
En tainnut aiheesta postata tänne mutta pitää katsoa, löytyykö vielä muistiinpanoja, missä järjestyksessä ja millä softalla homma onnistui.

Homea älä käytä jos ei ole pakko. Siitä et saa kuin ongelmia. Ja toisaalta... Joku firmisyhdistelmä oli tosiaan sellainen, jolla se ei edes suostunut yhdistämään.

Eli ihan suoraviivaista tuo homma ei vaikuta olevan ja jokaista kombinaatiota ei välttämättä netistä heti löydä. Ehtii hikoilla toisenkin kerran ihan perusjutuissa mutta pahimmillaan tuo menee toki kaapelihommiksi.


Olin jo yllä olevan kirjoitellut joten jääkööt tuohon.

Mutta parametreista on kyllä montaa ajatusta eikä sinällään selvää "tee näin"-dokkaria. Myös itsellä vähän hakusessa, mikä olisi se paras setup mutta taas toisaalta ei kiinnostaisi kokeilla loputtoman montaa variaatiota ihan jo varmuuden vuoksi.
Nyt laudassa on sisällä CFW fullspeed ihan xiaoflasherista mutta mukava olisi tietää, mitä parametreja siinä on käytetty. Mikään full speed ei tosiaan kuitenkaan kyseessä ole (ainakaan nyt sisällä oleva) koska huiput on se noin 27 km/h
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.

Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
 
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.

Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
Joo yli tehokas kers voi antaa akuille liikaa virtaa. Itsellä Xiaomi M365 Pro jossa pidän suosiolla mediumilla vaikka vakio softa sallisi kovemman. Eipä tule ainakaan siitä ongelmia. Olisi välillä kyllä se kovempi mukavampi niin saisi risteyksiin liukuessa nopeammin pysähdyksiin ilman jarruja ja enemmän virtaa takaisin.
 
Nopeasti katottuna sanoisin että osta augmentti mielummin, taikka segwayn maxi. Näyttäisi samat statsit augmentin kanssa olevan (moottori ja akku).
Juu, ei heti tulisi mieleen maksaa tuollaisia summia jostain satunnaisesta nimettömästä halpiksesta hobbyhallista. Tai ostaa mitään jostain viyun hobbyhallista.
 
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.

Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
Vilkuileppa, millaisia tehoja moottorille ajetaan. Itsellä tosiaan se noin 750W on maksimi nyt käytössä olevalla. Joku täällä kertoi ajavansa 850+ watilla joka alkaa jo kuulostaa aika kovalta.

Ja tosiaan kiinnostaa kyllä, mitä normioloissa suoralla pätkällä noilla nopeuksilla on lukemien puolesta tarjolla. Itselle riittää se 26-27 km/h todellista aivan mainiosti ja pysytään vielä hyvin liki laillistakin. Kiinnostaa kuitenkin, paljonko vaikuttaa jos tuosta nostetaan jonkin verran nopeuksia.

KERS voi kyllä tehokkaimmillaan polttaa palikoita joten ei kovin suositeltavaa. Toisaalta voisi olla aivan paikallaan korkata se lauta ja katsoa tahnat kuntoon. Lämpöhalvauksen oma mitä ilmeisemmin ainakin sai ja reilusti ylimitoitetulla määrällä laatutahnaa ollaan järkevissä lukemissa. Tosin jos suomitakuu niin ehkä silloin ei kannata.
Seuraisin joka tapauksessa lämpöjä jos tuonkin verran otat ulos nopeutta tuolla painolla. Aika rapsakasti tehoa kun palaa jo tasamaalla oman tuntuman mukaan samassa tai reilummassakin painoluokassa (joo, joku ostaa kaupastakin sen 10+ kiloa helposti).

Ps. Nopeuksista puhelee yksi ja toinen. Kyllä, ainakin oma M365 Pro näyttää hyvinkin tarkkaan oikean nopeuden. GPS+"sitä ajat"-taulu ja ollaan luokassa 0,5 km/h extraa laudan näyttämässä.

Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
 
Viimeksi muokattu:
Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
En millään itse jaksaisi olettaa, että jotain mainoskylttejä on kunnolla säädetty tai ettei näyttämää jopa manipuloida. Tietysti näin pienissä nopeuksissa ollaan lähellä oikeaa yleensä jopa laitteiden omilla mittareilla. Silti pidemmän kuin hetkellisen ajon gps-seuranta kertoisi oikeaa tietoa paremmin. Kaksi merkitsevää numeroa ei riitä insinöörimäiseen pakkomielteiseen mittailuun, ja jos sitä ei kaivata, voi vaikka luottaa nopeusmittariin.
 
Ps. Nopeuksista puhelee yksi ja toinen. Kyllä, ainakin oma M365 Pro näyttää hyvinkin tarkkaan oikean nopeuden. GPS+"sitä ajat"-taulu ja ollaan luokassa 0,5 km/h extraa laudan näyttämässä.

Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.

Oma M365pro näyttää GPS mukaan 2-3km/h liikaa. Tasaisella minä 75kg lauta näyttää 27-28km/h ja todellinen 24-25km/h

Heti jos tulee vähänkään alamäkeä niin vauhti menee yli 25 mutta muuten ei
 
Oma ninebot max g30d kulki 29-30 km/h kun vaihtoi regioniksi US:n. Gen1 moottorin vuoksi nopeus tippui melko nopeasti akun varauksen tippumisen takia niin, että kulki noin 25 km/h.

Nyt kun asensin lautaan lisäakun, se kulkee n. 40 km/h, ja nyt nopeus tippuu siihen 35km/h melkosen nopeasti, mutta tuo vauhti tuntuu enemmän kuin riittävältä. Lisäakun kanssa lauta tuntuisi kiipeävän vaikka puuhun. Heitin sillä n. 10 km matkan kaverin kotiin, eikä hyytynyt edes jyrkässä ylämäessä. Painoa laudalla oli yhteensä n. 140 kg. Maksimirangea en ole vielä lisäakun kanssa testaillut, mutta ainakin sen 40-45 km pääsi kun ajeli pääsääntöisesti 30-35 km/h sport modella.
 
En millään itse jaksaisi olettaa, että jotain mainoskylttejä on kunnolla säädetty tai ettei näyttämää jopa manipuloida. Tietysti näin pienissä nopeuksissa ollaan lähellä oikeaa yleensä jopa laitteiden omilla mittareilla. Silti pidemmän kuin hetkellisen ajon gps-seuranta kertoisi oikeaa tietoa paremmin. Kaksi merkitsevää numeroa ei riitä insinöörimäiseen pakkomielteiseen mittailuun, ja jos sitä ei kaivata, voi vaikka luottaa nopeusmittariin.
En tiedä, mistä sait tuon mainoskyltin. Kyllä ne eri paikkoihin siirreltävät nopeusnäytöt ovat yllättävän tarkkoja ja koska niillä myös kerätään dataa kulloisenkin kohteen nopeuksista, ei data olisi minkään arvoista jos se ei olisi paikkaansa pitävää.

Ja tosiaan, tuokin näyttö tuli jo edeltävänä päivänä katsottua. Sopiva, tasainen suora niin gps+taulu+laudan mittarin vertailu tuli tehtyä. Tuo myöhempi maininta oli ilman gepsiä mutta vajaammalla akulla ja näyttämä oli taulussa ja laudan mittarissa hieman alempi.

Oma M365pro näyttää GPS mukaan 2-3km/h liikaa. Tasaisella minä 75kg lauta näyttää 27-28km/h ja todellinen 24-25km/h

Heti jos tulee vähänkään alamäkeä niin vauhti menee yli 25 mutta muuten ei
En ole muuten tullut katsottua eri firmiksillä laudan näyttämää. Niissä lienee eroa koska laudat kuitenkin ovat samanlaisia ja itselläni näyttämä on tosiaan hyvinkin tarkkaan oikea.
 
En tiedä, mistä sait tuon mainoskyltin. Kyllä ne eri paikkoihin siirreltävät nopeusnäytöt ovat yllättävän tarkkoja ja koska niillä myös kerätään dataa kulloisenkin kohteen nopeuksista, ei data olisi minkään arvoista jos se ei olisi paikkaansa pitävää.

Ja tosiaan, tuokin näyttö tuli jo edeltävänä päivänä katsottua. Sopiva, tasainen suora niin gps+taulu+laudan mittarin vertailu tuli tehtyä. Tuo myöhempi maininta oli ilman gepsiä mutta vajaammalla akulla ja näyttämä oli taulussa ja laudan mittarissa hieman alempi.


En ole muuten tullut katsottua eri firmiksillä laudan näyttämää. Niissä lienee eroa koska laudat kuitenkin ovat samanlaisia ja itselläni näyttämä on tosiaan hyvinkin tarkkaan oikea.

Itsellä ihan vakio ja alkuperäinen, riittää nämä tehot minulle. Kolmeen ratsiaan joutunut täällä espoossa missä tarkistettiin sekä pyöräilijät ja lautailijat ja sakkoja jaettiin sen verran paljon etten ihan heti ole virittämässä.
 
Itsellä ihan vakio ja alkuperäinen, riittää nämä tehot minulle. Kolmeen ratsiaan joutunut täällä espoossa missä tarkistettiin sekä pyöräilijät ja lautailijat ja sakkoja jaettiin sen verran paljon etten ihan heti ole virittämässä.
Saakohan kohta enää edes kävellä ilman, että joutuu esitutkintatoimien kohteena hetkeksi kiinniotetuksi tekemättä mitään virhettä liikenteessä? 1984.
 
Ihan hyvä että vahtivat myös kevyttä liikennettä vai oletko erimieltä?
Kommentoin sitä, miten yllä olevan käsitin eli että ihmisiä olisi systemaattisesti ratsattu. En tosin taida uskoa että niin tapahtui eikä se taitaisi oikein kestää päivänvaloa.

Minkäänlainen "vahtiminen" ei ole "ihan hyvä" vaan saisivat keskittyä lailliseen toimintaansa. En ota ollenkaan hyvällä, jos tullaan häiritsemään ilman syytä. Riittävää ja valtuuksien mukaista kevyen liikenteen valvontaa on puuttua ylinopeutta ajaviin, varustepuutteisiin tai rikkeisiin. Eipä niihin tosin puututa vaan känniläiset saavat ihan rauhassa koheltaa vuokraskuuteilla, spandeksit kaahata ja riehua ja mulkut ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan. Jälkimmäinen piti oikein laillistaa pikku näpäytyksenä kunnon kansalaisia kohtaan.

Ajoneuvoliikenteessä ymmärrän satunnaiset pysäytyksetkin, vaikka siitäkin voi perustellusti olla eri mieltä ja se on ihan erillinen aiheensa. No okei, itse kallistun siihen, että mihinkään ei tulisi olla lupaa ilman vähintään "syytä epäillä"-tasoa. Tähän pääseekin joku älyn tonava heittämään tosi nasevasti että ajan varmaankin kännissä. Auts, hävisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 355
Viestejä
4 548 175
Jäsenet
74 977
Uusin jäsen
HännisenMikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom