Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Nii tai tietää et näillä voi ajaa muutenkin ku nappi pohjassa. Tälleen kun ilmat lämmenny niin alkaa taas aika monenlaista oman elämänsä supersankaria näkymään liikenteessä laudoilla ja pyörillä ja muilla vermeillä. Sitä kun kattelee et millasia nopeuksia tullaan nurkan takaa mistä näkyvyys 0 tai ylipäätään tilannenopeus jokasessa risteyksessä noin 20kmh liian kova, niin herää vähän kysymys siitä et ymmärtääköhän kovin moni edes sen et kuinka häviävässä asemassa näillä ollaan tuolla liikenteessä verrattuna autoihin ja vaikkapa ihan moottoripyöriin. Sinällänsähän se on mulle ihan sama kuinka pahasti rytisee jos alkaa sitä rehtiä ottamaan auton kanssa tai muuten vaan silleen et sivullisille ei käy mitään, mut usein sitä kyllä kolistellaan ihan jalankulkijoiden tai muiden kanssa joilla on vähintäänkin yhtä huono asema.

No, kaipa ne sit kerrasta oppii, joskus se kerrasta oppiminen vaan vaatii sen et sen ilmalennon jälkeen ei enää noin muutenkaan opita yhtään mitään. En siis sinällänsä ihmettele et miks toi vakuutuspakko tuli. Nyt jos vielä noille spandexraketeille saattais sama vakuutuspakko, muutamille vois myös liikennesäännöt kerrata ja ehkä jonkinlainen teoriakoe siihen samalla missä keskityttäis väistämisvelvollisuuteen ja siihen et vaikka sä tuut sieltä nurkan takaa 40kmh niin ihan samalla tavalla sulla se väistämispakko on.
 
Nii tai tietää et näillä voi ajaa muutenkin ku nappi pohjassa. Tälleen kun ilmat lämmenny niin alkaa taas aika monenlaista oman elämänsä supersankaria näkymään liikenteessä laudoilla ja pyörillä ja muilla vermeillä. Sitä kun kattelee et millasia nopeuksia tullaan nurkan takaa mistä näkyvyys 0 tai ylipäätään tilannenopeus jokasessa risteyksessä noin 20kmh liian kova, niin herää vähän kysymys siitä et ymmärtääköhän kovin moni edes sen et kuinka häviävässä asemassa näillä ollaan tuolla liikenteessä verrattuna autoihin ja vaikkapa ihan moottoripyöriin. Sinällänsähän se on mulle ihan sama kuinka pahasti rytisee jos alkaa sitä rehtiä ottamaan auton kanssa tai muuten vaan silleen et sivullisille ei käy mitään, mut usein sitä kyllä kolistellaan ihan jalankulkijoiden tai muiden kanssa joilla on vähintäänkin yhtä huono asema.

No, kaipa ne sit kerrasta oppii, joskus se kerrasta oppiminen vaan vaatii sen et sen ilmalennon jälkeen ei enää noin muutenkaan opita yhtään mitään. En siis sinällänsä ihmettele et miks toi vakuutuspakko tuli. Nyt jos vielä noille spandexraketeille saattais sama vakuutuspakko, muutamille vois myös liikennesäännöt kerrata ja ehkä jonkinlainen teoriakoe siihen samalla missä keskityttäis väistämisvelvollisuuteen ja siihen et vaikka sä tuut sieltä nurkan takaa 40kmh niin ihan samalla tavalla sulla se väistämispakko on.
Sportilla ei tarvitse ajaa aina täysillä, vaikka se on hauskaa.

Sillä modella ja kutitellulla DaddyNordV2 firmiksellä lauta kiihtyy ja kiipeää mäet hienosti GEN2 moottorilla.

Se on kuljettajasta kiinni meneekö aina kahva pohjassa.

Mä en nyt muista monta ampeeria tuolla on käytössä, mutta paljon :)

Tykkään silti kiihdyttää autoista nopeammin valoissa ja kun jarrutkin toimii paremmin kuin toivoisi, niin miksi ei :hmm:

Sitten kun tiellä on muita ihmisiä, lapsia tai koiria, ajetaan rauhallisesti.
 
Käväsin eilen ostamassa Niu M+ Sportin.
Sattuisko joku tietämään saisko tohon jollain tavalla modattua jonkun takaboksin (ei alkuperäistä jossa 250e hintalappu), tai vaikka eteen korin?

Lisäksi sellanen kyssäri, että kun tossa on myös 2 eri ajomoodia, toisessa max nopeus on 25 ja toisessa 45, niin jos ton pistää tohon mode 1 niin eikös sillä sitten pitäisi saada ajaa ihan pyöräteilläkin?
 
Käväsin eilen ostamassa Niu M+ Sportin.
Sattuisko joku tietämään saisko tohon jollain tavalla modattua jonkun takaboksin (ei alkuperäistä jossa 250e hintalappu), tai vaikka eteen korin?

Lisäksi sellanen kyssäri, että kun tossa on myös 2 eri ajomoodia, toisessa max nopeus on 25 ja toisessa 45, niin jos ton pistää tohon mode 1 niin eikös sillä sitten pitäisi saada ajaa ihan pyöräteilläkin?
Kyllä tuo on mopo, vaikka sillä hiljaa ajaisikin. Pyöräteille ei ole asiaa ellei sitä erikseen ole sallittu mopoille.
 
Kyllä tuo on mopo, vaikka sillä hiljaa ajaisikin. Pyöräteille ei ole asiaa ellei sitä erikseen ole sallittu mopoille.
Se vaan että siellä ajaa nykyään kuitenkin täsmälleen samoja vehkeitä mitkä on rajattu 25km/h, kuten nämä 2 metriä pitkät hirviökontiot kauhealla massalla, niin luulisi että tässäkin on vähän eri käytännöt kuin muutama vuosi takaperin…
 
Se vaan että siellä ajaa nykyään kuitenkin täsmälleen samoja vehkeitä mitkä on rajattu 25km/h, kuten nämä 2 metriä pitkät hirviökontiot kauhealla massalla, niin luulisi että tässäkin on vähän eri käytännöt kuin muutama vuosi takaperin…
Joo, sitä mä en kyllä ymmärrä miten ne on sallittu tuonne jalankulkijoiden sekaan. Mutta tuo moden vaihto 25km/h:sta 45km/h:hon on loppupeleissä vain hiljaa ajamista. Se että maksiminopeus muuttuu nappia painamalla ei yhtäkkiä muuta liikenneluokkaa muuksi.

Mutta jos noita Kontion Cruisereita miettii niin en mä välttämättä niitä jalkakäytävälle halua, mutta en tuolla vauhdilla myös liikenteeseen autojen sekaan myöskään.

Mopoille sallitut pyörätiet nyt jotenkin menettelee ajatuksen tasolla kun miettii että vähemmän siellä on jalkaisin käyskentelevää väkeä ja siirtymät yleisesti pidempiä ja vähemmän risteyskohtia kuin esim. vilkkaassa kaupunkikeskustassa.
 
Joo, sitä mä en kyllä ymmärrä miten ne on sallittu tuonne jalankulkijoiden sekaan. Mutta tuo moden vaihto 25km/h:sta 45km/h:hon on loppupeleissä vain hiljaa ajamista. Se että maksiminopeus muuttuu nappia painamalla ei yhtäkkiä muuta liikenneluokkaa muuksi.

Mutta jos noita Kontion Cruisereita miettii niin en mä välttämättä niitä jalkakäytävälle halua, mutta en tuolla vauhdilla myös liikenteeseen autojen sekaan myöskään.

Mopoille sallitut pyörätiet nyt jotenkin menettelee ajatuksen tasolla kun miettii että vähemmän siellä on jalkaisin käyskentelevää väkeä ja siirtymät yleisesti pidempiä ja vähemmän risteyskohtia kuin esim. vilkkaassa kaupunkikeskustassa.
Mäki lähinnä talvea tossa ajattelin…

Millasesta sakosta tosta sit puhutaan jos vaan ajan siellä, en henk koht usko että poliiseja tippaakaan kiinnostaa nätistä 25 ajava sähkölaite pyörätiellä, mutta jos nyt kiinnostais…
 
Mäki lähinnä talvea tossa ajattelin…

Millasesta sakosta tosta sit puhutaan jos vaan ajan siellä, en henk koht usko että poliiseja tippaakaan kiinnostaa nätistä 25 ajava sähkölaite pyörätiellä, mutta jos nyt kiinnostais…
Meillä päin tuohon ei varmaan kiinnitettäisi edes huomiota, mutta meillä nyt Poliiseja ei joka päivä katukuvassa edes näy.

Netistä kun katselin sakkojen määriä niin sellaisia ilmoitettiin olevan kuin: Rikesakko, 70€ (vanha tieto), 4 päiväsakkoa ja ajokortin saannin siirtyminen vuodella.

Mutta mopoksi tuo on rekisteröity vaikka samankaltaisia vehkeitä vieressä olisi kevyeksi sähköajoneuvoksi rekisteröity. Ei se reilulta aina kuulosta. Samoin traktoria saa ajaa mopokortilla, mutta ei sitä saa viedä kuitenkaan tielle jossa lukee että sallittu mopoille.
 
Mäki lähinnä talvea tossa ajattelin…

Millasesta sakosta tosta sit puhutaan jos vaan ajan siellä, en henk koht usko että poliiseja tippaakaan kiinnostaa nätistä 25 ajava sähkölaite pyörätiellä, mutta jos nyt kiinnostais…
Ei ne edes sua tuu todennäkösesti pysäyttämään ellei oo tosi tylsää ja huomaa et sulla on se kilpi kiinni vehkeessä ja ajat pyörätiellä jossa ei mopolla saa ajaa. Tähdet saa olla aika oikeassa asennossa siis.

Mun mielestä noilla 45kmh kulkevilla sähkövehkeillä sais kyllä ihan luvan kanssa ajella pyörätiellä, ulkoistetaan käyttäjän vastuulle se et ajaa fiksusti oikeeta nopeutta. Mopot kielletty sen takia koska äänekkäitä ja vaikka muut mitä sanois niin usein ne haisee kans vähän paskalle. Sit kans vähän hankalan kokosia ja painavia myös siihen nähden et jos jotain sattuukin nii jalankulkija aika huonossa asemassa. Toki nää pätee myös noihin kontioihin, on nekin turhan isoja ja painavia tietyille pyöräteille vaikka niillä periaatteessa niillä saa ajaa. Oon samaa mieltä mitä ylempänä et ei noi kontiot oikeen omastakaan mielestä pyörätielle kuuluis, mut 25kmh rajotuksensa takia ne on vähän ikävässä tilanteessa kans. Mut sit taas toisaalta ihan hirveesti ei taida olla muita vehkeitä jotka saa laillisesti kulkemaan 45kmh ja rekisteröityä, mut jos tulevaisuudessa sattuiskin käymään niin et joitain sähkölautoja saakin mopoks rekisteröityä, niin mä näkisin sen tilanteen niin et en keksi fiksua syytä miksei sillä vois myös pyörätiellä ajella kunhan ei vedä yli 25kmh, vaikka siinä oliskin mopot kiellettyjä.
 
Jopas sattui. Kun nuo Kontion Cruiserit tulivat puheeksi ja satuin ihan muita juttuja Nettimyynti.fi -sivustolta katsomaan niin eiköhän se sitten sivustoa FB:ssä myös mainostanut ja siellä oli Kontiot mainoksen aiheena.

Minä kommentteja lukemaan ja joku oli kysynyt vakuutuksen hintaa niille. Nettimyynti itse vastasi soittaneensa omaan vakuutusyhtiöönsä kysyäkseen Kontion vakuutushintaa ja siellä oli annettu arvioksi 150€/vuosi.

Tiedä sitten muuttuuko tuo summa laitekohtaisesti riippuen erinäisistä seikoista vai tuleeko olemaan kaikille noille yli 25kg mööpeleille samat 150€, olettaen että se arvio pitää paikkansa.
 
Jopas sattui. Kun nuo Kontion Cruiserit tulivat puheeksi ja satuin ihan muita juttuja Nettimyynti.fi -sivustolta katsomaan niin eiköhän se sitten sivustoa FB:ssä myös mainostanut ja siellä oli Kontiot mainoksen aiheena.

Minä kommentteja lukemaan ja joku oli kysynyt vakuutuksen hintaa niille. Nettimyynti itse vastasi soittaneensa omaan vakuutusyhtiöönsä kysyäkseen Kontion vakuutushintaa ja siellä oli annettu arvioksi 150€/vuosi.

Tiedä sitten muuttuuko tuo summa laitekohtaisesti riippuen erinäisistä seikoista vai tuleeko olemaan kaikille noille yli 25kg mööpeleille samat 150€, olettaen että se arvio pitää paikkansa.
Ei oo kaikille sama, kai, mut en myöskään tiiä minkä perusteella tota hintaa lasketaan. Kyselin omalle vehkeelle niin turvasta tuli 172€ ja lähitapiolasta 189€

Mut ei oo kyllä skootteri tai kontio kyseessä. Ykspyöränen 44kg painolla ja 3000w moottorilla.

Mut joo, jossain tossa luokassa se taitaa olla.
 
Niu M+ Sport vakuutus 500e vuodessa.
Miks tä on näin helvetin kallis verrattuna tollaseen?
 
Niu M+ Sport vakuutus 500e vuodessa.
Miks tä on näin helvetin kallis verrattuna tollaseen?
Arvioivat et noilla tyritään helvetisti enemmän pyöräteillä ku ovat sen verran massiivisempia?

En tiiä, rekisteröisin ton suoraan mopoks ja menisin mopon vakuutuksilla. Tai kysysin toisesta vakuutusyhtiöstä.
 
Arvioivat et noilla tyritään helvetisti enemmän pyöräteillä ku ovat sen verran massiivisempia?

En tiiä, rekisteröisin ton suoraan mopoks ja menisin mopon vakuutuksilla. Tai kysysin toisesta vakuutusyhtiöstä.
Siis toi on just mopovakuutuksen hinta, mut on paljon kalliimpi kuin edellisen mopon…
 
Mielipiteitä tälläisesta, kun olisi 249€ toimitettuna. En minä tuollaista välttämättä tarvitsisi, mutta..



Specification
Front BrakesDisc brake
Rear BrakesElectronic
Battery TypeLithium
Voltage36 V
Motor Power350 W
Charge time3 Hrs.
Weight14.5 kg
Max. Load100 kg
Top Speed20 km/h
Range25 - 30 km
Max. Inclination18 %
WheelAir Filled
Wheel size8.5 Inch
SoFlow AppYes
Dimensions (WxHxL)49 x 113.8 x 105.3 cm
 
Mielipiteitä tälläisesta, kun olisi 249€ toimitettuna. En minä tuollaista välttämättä tarvitsisi, mutta..



Specification
Front BrakesDisc brake
Rear BrakesElectronic
Battery TypeLithium
Voltage36 V
Motor Power350 W
Charge time3 Hrs.
Weight14.5 kg
Max. Load100 kg
Top Speed20 km/h
Range25 - 30 km
Max. Inclination18 %
WheelAir Filled
Wheel size8.5 Inch
SoFlow AppYes
Dimensions (WxHxL)49 x 113.8 x 105.3 cm
Kerro nyt muillekin mistä sen tuolla 249€ saa? Linkissä hinta 399€
 
Kerro nyt muillekin mistä sen tuolla 249€ saa? Linkissä hinta 399€

Oli siis eri hinta Saksa vs. Eurooppa ja Saksan sivuilta ei saa vaihdettua maata toimitukseen eli ei mistään.

 
Ei ne edes sua tuu todennäkösesti pysäyttämään ellei oo tosi tylsää ja huomaa et sulla on se kilpi kiinni vehkeessä ja ajat pyörätiellä jossa ei mopolla saa ajaa. Tähdet saa olla aika oikeassa asennossa siis.

Mun mielestä noilla 45kmh kulkevilla sähkövehkeillä sais kyllä ihan luvan kanssa ajella pyörätiellä, ulkoistetaan käyttäjän vastuulle se et ajaa fiksusti oikeeta nopeutta. Mopot kielletty sen takia koska äänekkäitä ja vaikka muut mitä sanois niin usein ne haisee kans vähän paskalle. Sit kans vähän hankalan kokosia ja painavia myös siihen nähden et jos jotain sattuukin nii jalankulkija aika huonossa asemassa. Toki nää pätee myös noihin kontioihin, on nekin turhan isoja ja painavia tietyille pyöräteille vaikka niillä periaatteessa niillä saa ajaa. Oon samaa mieltä mitä ylempänä et ei noi kontiot oikeen omastakaan mielestä pyörätielle kuuluis, mut 25kmh rajotuksensa takia ne on vähän ikävässä tilanteessa kans. Mut sit taas toisaalta ihan hirveesti ei taida olla muita vehkeitä jotka saa laillisesti kulkemaan 45kmh ja rekisteröityä, mut jos tulevaisuudessa sattuiskin käymään niin et joitain sähkölautoja saakin mopoks rekisteröityä, niin mä näkisin sen tilanteen niin et en keksi fiksua syytä miksei sillä vois myös pyörätiellä ajella kunhan ei vedä yli 25kmh, vaikka siinä oliskin mopot kiellettyjä.
Vakio mopo nyt ei millään mittarilla äänekäs ole ja ruisku 4t ei edes haise millekään.

Jonne vain virittää vehkeitään periaatteella, mitä kovempi meteli, sitä enemmän tehoa.
 
Arvioivat et noilla tyritään helvetisti enemmän pyöräteillä ku ovat sen verran massiivisempia?

En tiiä, rekisteröisin ton suoraan mopoks ja menisin mopon vakuutuksilla. Tai kysysin toisesta vakuutusyhtiöstä.
Kusetuksiahan nämä on, mulla sähköpyörässä osakaskolla 165€/v, kun taas 800cc moottoripyörässä mikä menee 0-100 3s osakasko 195€/v. Ei sitten mitään logiikkaa, joku 50€/v olisi pyörille ym. oikea hinta.
 
Joku jo keksiny millä saisi MAX G2 normimoden rajoitettua 25 ja sporttimodeen maksimin 32 tai 35?
 
Mulla myös US ja normimode 32 ja sporttimode myös ja lisäksi sportin sai 35. Pitää vielä katsoa uudemman kerran.
 
mulla F40E ja ku vaihtaa maata, kulkee 30, tosin mittari näyttää vaan 25 eikä näytä oikein matalilla nopeuksilla.
 
Hienoa uutisointia tosta vakuutushommasta, montakohan kertaa pitää uutista vielä korjailla ennenkuin menee oikein...

Mutta asiasta kukkaruukkuun, koeajoin eilen G30 uusimman firmwaren ja ainakin tuntuu että sieltä on kaasun vastetta vähän korjailtu.
Moottori ei enää yritä repiä vaan antaa tasaisemmin virtaa, joka varmaankin vähentää kulutuspiikkejä stop-go ajelussa.

Pitänee vielä 356toolsilla katella millaista kulutuskäyrää se tuottaaa, aikaisempi 1.7 firmis teki aikamoisia piikkejä mäkien ja suojateiden kohdalla
 
Kusetuksiahan nämä on, mulla sähköpyörässä osakaskolla 165€/v, kun taas 800cc moottoripyörässä mikä menee 0-100 3s osakasko 195€/v. Ei sitten mitään logiikkaa, joku 50€/v olisi pyörille ym. oikea hinta.

Mikä tossa on kusetusta? Myyjä päättää hinnan jonka pyytää ja asiakas, että onko valmis maksamaan pyydetyn hinnan
 
Oma rakas ewau sano itsensä irti. Onneksi vauhtia oli minimit kun olin juuri tullut suojatien yli. Vauhdissa olisi voinut olla ikävempi yllätys

IMG_1833.jpeg

Päivitys tähän tuli hyvityksenä rahat takas. Ei muuta kuin sitten kattomaan uutta alle. Nyt joku muu kuin ewau
 
Meinaat tätä vai onko joku päivitetty malli kun lopussa on e

Tuo E lopussa taitaa olla joku EU malli, mitään varsinaista eroa ei taida olla kuin 25kmh rajoitus. Tuon laudan saa huomattavasti halvemmalla Dhgate:sta.

Näyttää olevan saatavilla uudelle asiakkaalle 60$ kuponki.
 
Onko toi kui luotettava kauppa? hyvä kun selaimella käy kattoo lähtee jollain 700 apin kaut hinta seilaa 620-640e välillä ja luonnollisesti maksua ei voi tehdä paypalin kautta
 
Onko toi kui luotettava kauppa? hyvä kun selaimella käy kattoo lähtee jollain 700 apin kaut hinta seilaa 620-640e välillä ja luonnollisesti maksua ei voi tehdä paypalin kautta
On luotettava. Tilasin uutena käyttäjänä tuon Max G2 viikko sitten hinnaksi jäi 611.85€ kupongin kanssa. Klarnalla kun ostaa niin maksaa vasta kun tuotteen saa. :)
 
Tänään sain päivityksen G2, jossa N2O Acceleration ja muita herkkuja, kyllä tuo melkoisesti enemmän repi aina välillä lähdössä, sen kummempia en osaa vielä sanoa.

Näytti olevan myös tehoratsiat käynnissä, saa nähdä onko kohta uutisissa kärähtäneitä rajoittamattomia lautoja.
 
Vakio mopo nyt ei millään mittarilla äänekäs ole ja ruisku 4t ei edes haise millekään.

Jonne vain virittää vehkeitään periaatteella, mitä kovempi meteli, sitä enemmän tehoa.
On se jos vertaa mihin tahansa muuhun pyörätiellä liikkuvaan vehkeeseen. Ja vähän hatara argumentti et vakiomopot ei pidä ääntä, en tiiä oonko ainut joka tätä ihmettelee mut useemmassa mopossa on kai jotain vika tyhjäkäynnissä tai jotain ku heti ku se kytkin laitetaan pohjaan niin alkaa ihan tajuton kaasun runkkaus.

Joo, ehkä vakiomopo ilman sitä tehoputkea pitää vähemmän ääntä. Joo, ehkä nelitahdit varsinkin ruiskulla ei haise. Mut mites ne muut vehkeet sit? Suljit just about 90% mopokannasta varmaan noilla kriteereillä pois. Pyörätielle kyltti et vaan vakiomopolla ja nelitahdilla jossa bensa tulee ruiskusta? Osa osaa ajaa nätisti turhempia meluamatta mut kyl se useimmiten niin on et sen mopon kuulee jo kaukaa siinä mielessä et niillä usein menee ihan helvetin pitkään tulla näkökenttään vrt millon alkaa sen äänen kuulemaan.
Kusetuksiahan nämä on, mulla sähköpyörässä osakaskolla 165€/v, kun taas 800cc moottoripyörässä mikä menee 0-100 3s osakasko 195€/v. Ei sitten mitään logiikkaa, joku 50€/v olisi pyörille ym. oikea hinta.
Tältähän se vähän tuntuu. Ei myöskään onnistu se et pistää syksyllä tauolle ja keväällä jatkaa, vaan pitäs irtisanoa ja ottaa uusiks koko paska sit keväällä. Joku facessa väitti et Ifin kanssa ainakin onnistuis, mut en oo ite sieltä kysyny kun kuullu et se vasta kallis mesta onki. Veikkaanpa kans et sen verran uus juttu nää vakuutukset niin ennemmin pistävät hieman yläkanttiin ku alakanttiin ja jäävät voitolle ku se et tässä kesällä tehtäs tappiota näillä.

Mut sinällänsä täähän on lottovoitto vakuutusyhtiöille, ainakin omistusvehkeiden puolesta. Vuokravehkeistä hankala sanoa mitään mut tuskin ne niistäkään tappiolle jää, ainakaan sen jälkee ku ruuvaavat hinnat kondikseen. Lisäks faktana voi sanoa kans senkin et siinä vaiheessa ku vakuutusyhtiö rupeaa kattomaan tarkemmin et mille vehkeelle ne on myyny vakuutuksen, ne voi aika monessa tapauksessa pestä kätensä täysin asiasta. Yli 1kw ja 25km/h kulkevat on edelleen tieliikennekäyttöön laittomia, ja jos mistään ilmenee et jompikumpi ylettyy niin itehän siinä joutuu maksumieheks. Joillekin toi vakuutus on vaan netflix-tyylinen tilaus jolla välttää sen et ei saa automaattisesti sakkoja jos poliisi sattuukin pysäyttämään ja tarkistamaan et onko asianmukasesti vakuutukset kunnossa.
 
Onko tuon G2 haamukiihdytykset lakanneet mitä oli kun tuli markkinoille?

Itsellä tulee nyt vuosi G2 Maxin kanssa täyteen enkä ole niitä vuoden aikana millään firmiksellä kokenut "koputtaa puuta". Ninebotilta on tuohon tullut about 6 firmisversiota vuodessa, joiden perusteella ongelmat ovat käsittääkseni poistuneet eikä ole foorumeiltakaan tullut vastaan. Valitettavasti tuon ja ylikuumenemisongelman seurauksena firmispäivityksien myötä hieman pakiteltiin myös kovimmassa väännössä ja muissa tehoissa. Reddit-kommenttien perusteella uusin "tyyppivika" sen sijaan taitaa olla sisäänrakennetun laturin hajoaminen. Ärsyttävästi G2 Maxilla ei ole omaa threadia Redditissä vaan aktiivisin keskustelu tuntuu hukkuvan tuonne NinebotMAX subreddittiin.
 
pe 31.5.2024 esim klo 17:00 yli 25kg sähkölaudat sun muut kokoonnuttaisko eduskuntatalolle. Jos menee pitkäksi ilta niin vekotin jää ajokieltoon harmi jos se täytyy jättää sinne portaille. Mikäli mielenosotuskriteerit täyttyy niin hoidetaan ilmotukset ynm kuntoon.
 
Itsellä tulee nyt vuosi G2 Maxin kanssa täyteen enkä ole niitä vuoden aikana millään firmiksellä kokenut "koputtaa puuta". Ninebotilta on tuohon tullut about 6 firmisversiota vuodessa, joiden perusteella ongelmat ovat käsittääkseni poistuneet eikä ole foorumeiltakaan tullut vastaan. Valitettavasti tuon ja ylikuumenemisongelman seurauksena firmispäivityksien myötä hieman pakiteltiin myös kovimmassa väännössä ja muissa tehoissa. Reddit-kommenttien perusteella uusin "tyyppivika" sen sijaan taitaa olla sisäänrakennetun laturin hajoaminen. Ärsyttävästi G2 Maxilla ei ole omaa threadia Redditissä vaan aktiivisin keskustelu tuntuu hukkuvan tuonne NinebotMAX subreddittiin.
Eilen tuli päivitystä jossa tuli tehoja takaisin mutta vain kiihdytys vaiheessa
 
Eilen kyselin parista vakuutusyhtiöstä paljon tuo liikennevakuutus on tuollaiseen kontio kruiser tyyppiseen vehkeeseen. Tapiolasta antoi 170€/vuosi arvion ja pohjolasta 100€-130€. Tarkkaa hintaa en vielä saanut kun en ole löytänyt vielä laitteen sarjanumeroa ja sen kumpikin haluavat.

PS. mistä tollasesta kontio tyylisestä vehkeestä sitä sarjanumeroa kannattaisi etsiä? :)
 
Viimeksi muokattu:
PS. mistä tollasesta kontio tyylisestä vehkeestä sitä sarjanumeroa kannattaisi etsiä? :)
Kontion vehkeeseen näkyi Kärkkäinen myyvän valmistenumeron suojakantta. Mä lähtisin itse siis jotain random luukkuja katsomaan jos niiden alta löytyisi.
 
pe 31.5.2024 esim klo 17:00 yli 25kg sähkölaudat sun muut kokoonnuttaisko eduskuntatalolle. Jos menee pitkäksi ilta niin vekotin jää ajokieltoon harmi jos se täytyy jättää sinne portaille. Mikäli mielenosotuskriteerit täyttyy niin hoidetaan ilmotukset ynm kuntoon.

Mitä se auttaa? Ei Suomen eduskunnalla ole paljoakaan tehtävissä jos "käsky" tulee EU:lta.
 
Tuo vakuutus jos paino / nopeus on yli x niin on kyllä hyvä. Parantaa hyvin turvallisuutta. Ei tietty kaikkia ongelmia poista, mutta parempaan suuntaan.
 
Mitä se auttaa? Ei Suomen eduskunnalla ole paljoakaan tehtävissä jos "käsky" tulee EU:lta.
Liikennevakuutuksen hintojen kohtuullistaminen lienee säädettävissä, tosin vakuutusyhtiöiden pikemmin kuin Hallituksen puolelta.

Onhan tuo absurdia että joku ryömintävauhtia kulkeva kolmevuotiaan ajama "auto" pitää vakuuttaa kalliilla rahalla.

Eihän tuo tietenkään meitä koske, mutta sama homma vähän kaikkien näiden vehkeiden todellisen riskin huomioiden voisi näitä miettiä, ettei kaikkien sähkömööpeleiden käyttö ja kysyntä vallan tipu minimiin.
 
Liikennevakuutuksen hintojen kohtuullistaminen lienee säädettävissä, tosin vakuutusyhtiöiden pikemmin kuin Hallituksen puolelta.

Onhan tuo absurdia että joku ryömintävauhtia kulkeva kolmevuotiaan ajama "auto" pitää vakuuttaa kalliilla rahalla.

Eihän tuo tietenkään meitä koske, mutta sama homma vähän kaikkien näiden vehkeiden todellisen riskin huomioiden voisi näitä miettiä, ettei kaikkien sähkömööpeleiden käyttö ja kysyntä vallan tipu minimiin.

Samaa mieltä. Toi lasten lelujen vakuutus pakko on kyllä todella tyhmä juttu. Tuskin sitä oli hirveästi mietitty vaan paino/nopeus suunniteltu nimenomaan "aikuisten" vehkeille, mutta kun kaikki otetaan kirjaimellisesti niin tässä lopputulos. Itse vakuutus on kyllä hyvä juttu, vaikka mua koskeekin, koska oma ego tomini X10 painaa noin 28kg. Toki aika monta vuotta vakuutusta tulee maksettua laitteen hintaa kun miettii. Huutokaupat.com sivuilla tuli koko kevään joka viikko yksi uusi myyntiin ja maaliskuussa lopullinen hinta oli 400-450€ välissä. Omani sain 420eurolla, joka on suhteellisen hyvä hinta uudesta laitteesta, jossa takuu hoituu Suomessa.

Mutta itse vakuutuksesta, niin onhan se ihan hyvä asia tälläisissä vehkeissä, ettei kaikki tuu yhteiskunnan maksettavaksi. Mutta tapa jolla vakuutus pakko tuli on kyllä naurettava. Jotkut on joutunut koko kevään odottamaan mitä muutos todella koskee ja kuinka paljon vakuutukset maksaa, kunnes tekee osto päätöksen. Päätös olisi ihan hyvin voitu tehdä jo talven aikana, jolloin heti kauden alettua olisi kaikki selvää. Sit vielä vakuutuksen myyjät eivät oo kertoneet mitää hinnoista, kunnes vasta nyt muutamaa viikkoa ennen kun vakuutus pakko tulee voimaan. Eihän tää ole palvellut ostajia, eikä myyjiä ollenkaan. Ite en jaksanut odotella päätöksiä ja hintoja vaan valitsin laitteen tehon (1kw) perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Liikennevakuutuksen hintojen kohtuullistaminen lienee säädettävissä, tosin vakuutusyhtiöiden pikemmin kuin Hallituksen puolelta.

Onhan tuo absurdia että joku ryömintävauhtia kulkeva kolmevuotiaan ajama "auto" pitää vakuuttaa kalliilla rahalla.

Eihän tuo tietenkään meitä koske, mutta sama homma vähän kaikkien näiden vehkeiden todellisen riskin huomioiden voisi näitä miettiä, ettei kaikkien sähkömööpeleiden käyttö ja kysyntä vallan tipu minimiin.

Tässähän käy kuten aina Suomessa, laaditaan laki, yritykset vetää homman aivan perseelleen ja lopulta kaikki kärsii...
 
On se jos vertaa mihin tahansa muuhun pyörätiellä liikkuvaan vehkeeseen. Ja vähän hatara argumentti et vakiomopot ei pidä ääntä, en tiiä oonko ainut joka tätä ihmettelee mut useemmassa mopossa on kai jotain vika tyhjäkäynnissä tai jotain ku heti ku se kytkin laitetaan pohjaan niin alkaa ihan tajuton kaasun runkkaus.

Joo, ehkä vakiomopo ilman sitä tehoputkea pitää vähemmän ääntä. Joo, ehkä nelitahdit varsinkin ruiskulla ei haise. Mut mites ne muut vehkeet sit? Suljit just about 90% mopokannasta varmaan noilla kriteereillä pois. Pyörätielle kyltti et vaan vakiomopolla ja nelitahdilla jossa bensa tulee ruiskusta? Osa osaa ajaa nätisti turhempia meluamatta mut kyl se useimmiten niin on et sen mopon kuulee jo kaukaa siinä mielessä et niillä usein menee ihan helvetin pitkään tulla näkökenttään vrt millon alkaa sen äänen kuulemaan.

Tältähän se vähän tuntuu. Ei myöskään onnistu se et pistää syksyllä tauolle ja keväällä jatkaa, vaan pitäs irtisanoa ja ottaa uusiks koko paska sit keväällä. Joku facessa väitti et Ifin kanssa ainakin onnistuis, mut en oo ite sieltä kysyny kun kuullu et se vasta kallis mesta onki. Veikkaanpa kans et sen verran uus juttu nää vakuutukset niin ennemmin pistävät hieman yläkanttiin ku alakanttiin ja jäävät voitolle ku se et tässä kesällä tehtäs tappiota näillä.

Mut sinällänsä täähän on lottovoitto vakuutusyhtiöille, ainakin omistusvehkeiden puolesta. Vuokravehkeistä hankala sanoa mitään mut tuskin ne niistäkään tappiolle jää, ainakaan sen jälkee ku ruuvaavat hinnat kondikseen. Lisäks faktana voi sanoa kans senkin et siinä vaiheessa ku vakuutusyhtiö rupeaa kattomaan tarkemmin et mille vehkeelle ne on myyny vakuutuksen, ne voi aika monessa tapauksessa pestä kätensä täysin asiasta. Yli 1kw ja 25km/h kulkevat on edelleen tieliikennekäyttöön laittomia, ja jos mistään ilmenee et jompikumpi ylettyy niin itehän siinä joutuu maksumieheks. Joillekin toi vakuutus on vaan netflix-tyylinen tilaus jolla välttää sen et ei saa automaattisesti sakkoja jos poliisi sattuukin pysäyttämään ja tarkistamaan et onko asianmukasesti vakuutukset kunnossa.


Ite en oo niin hirveästi miettinyt tota sakko juttua. Toki sekin tuntuu kun tulot on pienet. Vaikka oletus onkin ettei mitään satu, mut kuitenkin varaudun pahimpaan. Jos vaikka jotain sattuukin ja jonku kalliimman auton kanssa, niin siitä voi tulla useamman tonnin potti, joka on jo iso summa. Mutta onneksi noi vakuutukset on näillä näkymin vuosi vakuutuksia, eikä kausi. Ite tulee ajeltua varmaan noin 7kk vuoden aikana, jolloin summa ei ihan älytön oo, jos vakuutuksen vuosi hinta on 100-150€. Onhan se toki paljon, mutta ei älyttömästi. Eri juttu olisi toki jos ympäri vuoden ajaa niin silloin toi on aika paukku.
 
Ite en oo niin hirveästi miettinyt tota sakko juttua. Toki sekin tuntuu kun tulot on pienet. Vaikka oletus onkin ettei mitään satu, mut kuitenkin varaudun pahimpaan. Jos vaikka jotain sattuukin ja jonku kalliimman auton kanssa, niin siitä voi tulla useamman tonnin potti, joka on jo iso summa. Mutta onneksi noi vakuutukset on näillä näkymin vuosi vakuutuksia, eikä kausi. Ite tulee ajeltua varmaan noin 7kk vuoden aikana, jolloin summa ei ihan älytön oo, jos vakuutuksen vuosi hinta on 100-150€. Onhan se toki paljon, mutta ei älyttömästi. Eri juttu olisi toki jos ympäri vuoden ajaa niin silloin toi on aika paukku.

Voithan sä polkupyörälläkin raapaista mersun kylkeen, miksei porukka vakuuta niitä? Mutta tosiaan 40 vuotta poljettu joten olis jo koko mersun hinta mennyt vakuutuksiin vaikkei tullut vielä vahinkoa polkien. Toki voisin vaikka 10 euroa maksaa pyörän vakuutuksesta mutta sen enempi ei korreloi mitenkään riskin kanssa kun ei pyöräile autojen seassa. Sama sähkövehkeiden kanssa. Toivotaan että niihin saa niin hyvät bonukset ja käyttöajan mukaan että jää kymppeihin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 648
Viestejä
4 494 677
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom