- Liittynyt
- 28.09.2019
- Viestejä
- 184
Oho aika paha. Paljos oli ikää/kilometrejä?
Vajaa kaksi vuotta ja kilsoja mitä toi appi näyttää 1655km. Takuuta tuolla vehkeellä on mutta toi tuskin menee takuuseen mutta ehkä valmistajan virhevastuuseen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oho aika paha. Paljos oli ikää/kilometrejä?
Aika monella on katkennut e-vaussa samasta kohdasta, eli on jopa vaarallinen liikkumisväline.
Kai tuotakin alumiiinia voi ammattimies hitsata, mutta kestääkö sitten sen paremmin, niin en osaa sanoa.Ok onko tietoa saako tuosta suoraan uuden vai tuleeke olkapäiden kohauttelua, että voi voi
Kai tuotakin alumiiinia voi ammattimies hitsata, mutta kestääkö sitten sen paremmin, niin en osaa sanoa.
Kannattaa nyt kuitenkin koittaa laittaa virhevastuuseen jos takuuta ei enää ole.
En sen suuremmin osaa sanoa et mitä ne vakuuttaessa kysyy, merkin ja mallin ainakin + jonkun tunnistenumeron (sarjanumero tjsp). Zeron tapauksessa sen saa vaikka akusta tai ehkä controllerista. Antasin akusta sen sarjanumeron ehkä kuitenkin, tai jos ei löydy mitään niin no, keksi niille joku sarjanumero siihen sit. Mistä ne tietää onks se olemassa vaiko ei. Se on sit eri kysymys et kysyykö ne tota teholukemaa tai huippunopeutta, mut ite varmaankin sanosin et huippunopeus 25kmh ja se on rajotettu. Jos kysyy huipputehoa niin siihen voi sit sanoa et koska se on rajotettu tohon 25kmh niin ei se yli kilowattia mitenkään ole. Eikä se nimellisteho ookkaan, ylämäessä ehkä saattaa hörpätä just ja just sen verran. Pointtina se ettei ne vahingossa myy sulle jotain vakuutusta missä kuitenkin sit ilmenee et se vehje ei oo tieliikennekäyttöön tarkotettu.Onko kukaan vielä vakuutellut omaa yli 25 kiloista sähköpotkulautaansa? Tässä miettinyt, että mitä jos pokkana ottaisin omaani "tietämättömänä" vakuutuksen tiedoilla, että on "no name" -kiinavehje, eikä mallista ja merkistä tietoa, ja tehot on 1kW ja huippunopeus 25 km/h, vaikka ovatkin yli. Huippunopeuden sitten vaikka katsoisin, jos saisi valikosta rajoitettua 29 km/h. Mietin, että kuinka tarkkaan syynäisivät lautaa, jos sattuu poliisi pysäyttämään ja tarkistamaan? Olisi ainakin näyttää, että on vakuutettu, kun se on selvää, että paino on reilusti yli vakuutusrajan.
Muuntuu, sähköpotkulaudan rajat on 1000w, 25km/h. Jos joku noista menee yli on se laiton TAI pitää se rekisteröidä mopoksi, mikä ei onnistu JOS se tyyppihyväksyntä puuttuu.
Onko niin leveitä edes päällä istuttavat sähköskootterit? ("sähköpotkulaudat")
En sen suuremmin osaa sanoa et mitä ne vakuuttaessa kysyy, merkin ja mallin ainakin + jonkun tunnistenumeron (sarjanumero tjsp). Zeron tapauksessa sen saa vaikka akusta tai ehkä controllerista. Antasin akusta sen sarjanumeron ehkä kuitenkin, tai jos ei löydy mitään niin no, keksi niille joku sarjanumero siihen sit. Mistä ne tietää onks se olemassa vaiko ei. Se on sit eri kysymys et kysyykö ne tota teholukemaa tai huippunopeutta, mut ite varmaankin sanosin et huippunopeus 25kmh ja se on rajotettu. Jos kysyy huipputehoa niin siihen voi sit sanoa et koska se on rajotettu tohon 25kmh niin ei se yli kilowattia mitenkään ole. Eikä se nimellisteho ookkaan, ylämäessä ehkä saattaa hörpätä just ja just sen verran. Pointtina se ettei ne vahingossa myy sulle jotain vakuutusta missä kuitenkin sit ilmenee et se vehje ei oo tieliikennekäyttöön tarkotettu.
Mitä tohon nopeuden rajottamiseen tulee niin mulla on VDM-10 lautana joka on pitkälti sisuskaluiltansa identtinen kun Zero 10x. Asensin siihen ite tälläsen kaukosäätimellä toimivan nopeusrajottimen. Ei oo tullu kertaakaan tarve mut siinä se on jos tulee, tai no, lauta varmaan menee myyntiin muitten vatkaimien tieltä mut kuitenkin. Kytkin sen kyllä vähän eri tavalla mitä ohjeissa sanottiin, pöllin sen 12v virran suoraan etulampuilta (jotka on muutenkin ihan vitun turhat) ja asetin rajottimen siihen asentoon et se on 25kmh rajotettu ennenkun kaukosäätimestä painaa. Toi resetoituu aina kun laudasta ottaa virrat pois. Sen voi kytkeä myös toistepäin et se on rajottamaton kunnes painat kaukosäätimestä, mut koen ite toisin päin fiksummaks.
Remote Control Universal Speed Limiter for ZERO VSETT Inokim Kaboo
Universal RC Speed Limiter for E-Scooters and E-Bikes VSETT ZERO Inokim Kaboo For export only. This remote control (RF) device is to ensure your child especially child or teenage riders go at a safe speed of 24kmh and/or the legal speed limit in compliance with the law of your country. Option...www.falconpev.com.sg
Mut tosiaan, ei oo ollu tarvetta tolle varsinaisesti. On vaan varmuuden vuoks jos oiskin tullu tilannetta eteen. Rajotin ei oo sinällänsä tarkka ja se ei rajota pelkkää nopeutta vaan käytännössä se rajottaa kaasun toimintaa, eli samalla kans tehoa.. Siinä oleva säädettävä vastus on vaan niin paskalaatunen et mitä pidempään pidät kaasua pohjassa, sitä enemmän se vastus lämpee -> vastus tippuu -> nopeus nousee hitaasti. Et jos joku poliisi nyt lähtee 2km suoraa testaamaan nappi pohjassa niin se on aika nopeasti jossain 30kmh hujakoilla painamassa jos vaan pitää nappia pohjassa.
Omat havainnot PKS on se et poliiseilla on muutakin tekemistä, ellet ajele ihan pisin vittuja rikkoen liikennesääntöjä ja jotain 50kmh nopeuksia pyörätiellä. Käyttää ite pelisilmää sen tilanteen mukaan, kaupungissa ei kannata hurjastella tai muutenkaan tehä mitään typerää, mut hiljanen pyörätie/baana jossa ei oikeastaan ketään sun lisäks niin siinä voi sit laittaa liipasinta pohjaan, ittensä siinä vaan teloo jos ei taidot riitä. Jos ei näytä siltä että pitää puuttua niin ne tuskin myöskään puuttuu. Tää tosin koskee pääasiassa maijoja, koska omat kokemukset on osottanu et MP poliiseilla on jostain syystä enemmän mielenkiintoa kevyttä liikennettä kohtaan noin muutenkin. Ei oo yks tai kaks kertaa kun ne on jääny ajelemaan viereen ja mätsäämään nopeutta siltä varalta et pääsiskö antaa lappua vaiko ei. Niillä on kanssa yleisesti ottaen vähän enemmän egoa päällä kun muilla, en tiiä miks ne tuntuu olevan pääasiassa aika mulkkuja kaikki käytännössä ilman syytä.
Noi toimii jos sulla on controllerissa se nopeusrajottimen piuha olemassa. Mulla ei itellä ollu ollenkaan, niin sit piti olla tollanen joka menee siihen kaasukahvan liittimen väliin.Onkohan nämä periaatteessa ihan samoja:
Remote Control Module for Electric Scooter VSETT 8 8+ 9 9+ 11+ ZERO 9 10 8X 10X Limiter To Switch Max Speed From 25km/h To Real - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comvi.aliexpress.com
tai:
VSETT 10+ Remote Control Speed Limiter Device with 25km/h Speed Limit Suit for VSETT 10 Plus Electric Scooter - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comvi.aliexpress.com
Olisi hienoa, jos kertoisit miten teit asennuksen niin, että rajoitin menee itsestään aina pois päältä virrat katkaistaessa? Noiden myyjien mukaan rajoitin pysyy ohjeiden mukaan asennettaessa siinä tilassa, missä se oli laudan virrat katkaistaessa, kuten sanoit.
Tarviaako tuota piuhaa edes käyttää jos aktivointi vaiheessa laittaa sijainniksi US?Eilen tuli dhgatelta ninebot g2 ja parin lyhyen testilenkin perusteella mainio peli. Nopeudenrajoittimenkiertopiuha kiinni, uusin firmis sisään ja ajoon. Ehkä eniten hämäsi korkea painopiste ja pehmeät jarrut, mutta kyllä niihin tottu ja varmaan parempikin että jarrut ei oo mitenkään äkkinäiset. Ajaessa ennakointi on kyllä yksi avaintekijöistä turvalliseen liikkumiseen. Jousitusta täytynee vielä vähän kattoa, kun sitä ilmeisesti sai hieman säädettyä.
Tarviaako tuota piuhaa edes käyttää jos aktivointi vaiheessa laittaa sijainniksi US?
Jaa kai tuo sit muuttunu. Dhgate kommenteissa tuli vastaan että sijainnin muutoksella toimii lauta ilman rajoitinta. Sama taisi olla jossain täällä techin kommenteissa.En kyllä osaa sanoa, missään vaiheessa aktivointia en mielestäni mitään aluetta tai maata edes kyllä antanut..
No, ensinnäkin toi on todennäkösesti myynnissä sen takia kun tosta kesäkuusta eteenpäin noi Kontiot yms on pakko vakuuttaa. Hankala sanoa mitä tulee maksamaan vuodessa, voi olla mitä vaan reilusta satasesta ylöspäin. Jos tää on tiedossa niin ok. Tai jos on 45kmh malli joka on mopoks menossa.Käytettyä Kontiota menossa kattomaan vailla aiempaa kokemusta moisista värkeistä. Onko näissä jotain mitä kannattee erityisesti tarkistaa kun käytetystä kyse? Akun kunto, saako tuosta dataa mitenkään?
Edit. Näkyykö ajetut kilometrit mittarista?
Älä keuli kanttariin.Xiaomi scooter pro 2 nordic tms. toi 429e powerissa maksava..
Miksi nosti nopeuden vaan 20 km/h näytöltä? Joku asetus pielessä vai väärä moodi? Eikö muka vedä 25km/h asti?
Kestääkö edellä mainittu skootteri "normaalia jämäkkää töksähtelevää ajoa, jossa keulitaan kanttariin tms.? Meneekö tämä siitä rikki vai ei?
Halpa oli niin tartuin. Vähän laiskahan tuo ylämäkeen kyllä on, että pyörällä varmaan edelleen useimmat, mutta onpahan joku jonka auton konttiin heittää jos menoja on.. Tai jonnekin meno bussilla tms. Sinänsä tuntui hyvältä, kun oli ns. helppo ottaa käyttöön. Katsotaan, kuinka kauan menee kunnes varastetaan..
Muutin sovelluksesta oman tilin regionin US ja antaa määritellä nopeuden 35km/h asti.Varmaan jollain toisella apilla, kuin Segwayn omalla voi tarkistaa / vaihtaa regionin.
Mikä sovellus tämä on?Muutin sovelluksesta oman tilin regionin US ja antaa määritellä nopeuden 35km/h asti.
Näyttää siltä viralliselta Segway-Ninebot appilta. Löytyy play kaupasta sekä app storesta.Mikä sovellus tämä on?
Oma MAX G30 kulkee mittarin mukaan noin 38km/h GEN2 moottorilla ja custom firwarella.
Joo, kuten yllä mainittiin. Virallinen app: Segway-Ninebot - Apps on Google PlayMikä sovellus tämä on?
Oma MAX G30 kulkee mittarin mukaan noin 38km/h GEN2 moottorilla ja custom firwarella.
Mä en uskalla edes avata virallista sovellusta, ettei lähde vahingossa päivittämään firmwarea ja estämään jatkossa custom firmwarejen asentamisen.Joo, kuten yllä mainittiin. Virallinen app: Segway-Ninebot - Apps on Google Play
En kerenny vastaamaan enää, kun tuli muuta ja chatti meni kiinni. DHGate taitaa olla US versio?Saakohan tuosta MAX G2:sta norminopeuden rajoitettua jotenkin 25km/h?
Joka ikisen marketti rimpulan saa rajottimen poistolla kulkemaan yli 25km/h, xiaomit jne. on siis myös täysin laittomia jos tuollaisesta muka säädettäisiin se laki, eli ei pidä paikkaansa.Muuntuu, sähköpotkulaudan rajat on 1000w, 25km/h. Jos joku noista menee yli on se laiton TAI pitää se rekisteröidä mopoksi, mikä ei onnistu koska se tyyppihyväksyntä puuttuu.
Kaikissa laitteissa missä on rajoitin, sen saa kierrettyä. Laillisiahan ne onkin niin pitkään kun kulkee sen max. 25km/h.Joka ikisen marketti rimpulan saa rajottimen poistolla kulkemaan yli 25km/h, xiaomit jne. on siis myös täysin laittomia jos tuollaisesta muka säädettäisiin se laki, eli ei pidä paikkaansa.
Rajotin 25km/h, paino ja teho ratkaisee, jos valmistaja lupaa sen kulkevan 25km/h ja se lukee jopa ohjekirjassa maksimi vauhdiksi, lauta on suomesta ostettu niin kai se laillinen pitäs olla.
Näimpä, eli edellisellä sivulla nimimerkki greenlandin kysymykseen jossa puhui että rajoittimen poistolla maksimi nopeus on 40km/h, eli se ei ole laiton jos paino ja teho on rajoissa ja nopeus on rajoitettu 25 km/h.Kaikissa laitteissa missä on rajoitin, sen saa kierrettyä. Laillisiahan ne onkin niin pitkään kun kulkee sen max. 25km/h.
Joa sitä lähtee virittämään että kulkee esim. 35km/h muuttuu sen ajoneuvo luokka mopoksi, jolloin se pitäisi rekisteröidä mopoksi. Kukaan ei näin tee koska harvassa se on mahdollista, puuttuvan tyyppihyväksynnän takia.
No enhän minä muuta väittänytkään?Näimpä, eli edellisellä sivulla nimimerkki greenlandin kysymykseen jossa puhui että rajoittimen poistolla maksimi nopeus on 40km/h, eli se ei ole laiton jos paino ja teho on rajoissa ja nopeus on rajoitettu 25 km/h.
Näitä xiaomi, ninebot jne. lautoja jne. myydään eri nopeuksilla myös eri maissa, eli maksimi nopeus on aina 100% varmasti kaikissa yli 25km/h.
Sama muuten pätee sähköavusteisiin suomessa myynnissä oleviin sähköavusteisiin pyöriin, joka ikinen kulkee yli 25km/h rajoittimen ohituksella, eli niiden maksimi nopus on enemmän kuin 25km/h.
Kyllä, näytä sama sähköpotkulaudassaMyynnissä Nzita Electric Scooter, mopoksi rekisteröity eli kulkee 45 km/h. 20 Ah akku jonka kantama noin 30-50 km. Hinta 1000€ ja sijaitsee Tampereella.
Myynnissä Nzita Electric Scooter, mopoksi rekisteröity eli kulkee 45 km/h. 20 Ah akku jonka kantama noin 30-50 km. Hinta 1000€ ja sijaitsee Tampereella.
Jono! YV!Kyllä, näytä sama sähköpotkulaudassa
Eikö tuolla toisessa keskustelussa ollut jotain +100€ vakuutuksetJono! YV!
Ei vaan, ihan mielenkiinnosta; onko tullut vastaan ylämäkiä joita tuo ei jaksaisi kunnolla kiivetä meneekö nämä ihan normaalilla mopon rekisteröintimaksulla?
Saas nähdä minkämoiset liikennevakuutukset näihin pitää nyt sitten maksella kun laki astuu voimaan. Toivotaan että osaavat suhteuttaa niitä jollakin tapaa. Joku lasten sähkömoottorilla toimiva miniautohan saattaa mennä tuohon vakuutuksen piiriin painonsa puolesta vaikka teho ~3 ja vauhti 5km/h. Typerää kikkailua jos laki ei anna mahdollisuutta kiertää sitä tällaisten kohdalla.
Toki sitten tähän mopoksi rekisteröityyn vehkeeseen sietääkin olla liikennevakuutus.
Et niin, pointti olikin tässä selvennyksenä asioihin kun porukka käisttelee tätä lakisäännöstelyä vähän miten sattuu, oma näkemys tähän on että joko kaikki on laittomia tai kaikki on laillisia tuon nopeuden puolesta.No enhän minä muuta väittänytkään?
Toimiiko dhgaten G2:ssa vakionopeudensäädin ilman kikkailuja? Vai pitääkö vaihtaa region tai jotain muuta säätöä?Eilen tuli dhgatelta ninebot g2 ja parin lyhyen testilenkin perusteella mainio peli. Nopeudenrajoittimenkiertopiuha kiinni, uusin firmis sisään ja ajoon. Ehkä eniten hämäsi korkea painopiste ja pehmeät jarrut, mutta kyllä niihin tottu ja varmaan parempikin että jarrut ei oo mitenkään äkkinäiset. Ajaessa ennakointi on kyllä yksi avaintekijöistä turvalliseen liikkumiseen. Jousitusta täytynee vielä vähän kattoa, kun sitä ilmeisesti sai hieman säädettyä.
Ei käsittääkseni toimi. Pitää laittaa esim. US niin saa cruisen toimimaan.Toimiiko dhgaten G2:ssa vakionopeudensäädin ilman kikkailuja? Vai pitääkö vaihtaa region tai jotain muuta säätöä?
Motors beginning with a serial number of ‘5’ or ‘6’ are the older generation or “Gen 1”.
The new generation motor, “Gen 2”, begins with a ‘9’.
Erikoinen sarjanumero ja tuosta en osaakaan sanoa enää mitään.Ilmeisesti tämä on updated GEN2 -versio.
Erikoinen sarjanumero ja tuosta en osaakaan sanoa enää mitään.
Perinteisessä GEN2 moottorissa, kuten omassa on merkitty näin.
Toimiiko dhgaten G2:ssa vakionopeudensäädin ilman kikkailuja? Vai pitääkö vaihtaa region tai jotain muuta säätöä?
G2 on sama homma, drivessä aika laiska kiihtymään mutta sportilla lähtee huomattavasti nopeammin. Softilla saa varmaan täydet kiihtymiset myös muihin modeihin mutta itse ajattelin ulkoisia ohjelmistoja välttääDrive-moodissa kulkee 25 Km/h, sport-moodissa 30 km/h. Ehkä itselle pieni yllätys, että ainakaan Drive-moodissa ei kovin vääntävä ylämäkeen ajettaessa, mutta oma aikaisempi kokemus on vain vuokralaudoista.
Näin sen varmaan kuuluukin olla. Eri tehorajat Drivessä ja Sportissa, ainakin Max G30 oli näin. Vakiona Max G30 näyttäs olevan Drivessä 14A ja Sportissa 25A, eli on siinä aika iso ero. Max G2 varmaan samoilla nurkilla, mut hankala sanoa kun siitä ei firmistä oo vielä korkattu ainakaan niin helposti räpellettäväks mitä se aiemmin oli Xiaomeissa ja Nineboteissa.G2 on sama homma, drivessä aika laiska kiihtymään mutta sportilla lähtee huomattavasti nopeammin. Softilla saa varmaan täydet kiihtymiset myös muihin modeihin mutta itse ajattelin ulkoisia ohjelmistoja välttää
Mulla myös siinä ihan samannäkönen neliön muotoinen sarjanumerohomma, ilmeisesti tuo 2 gen siis niinkun luvattiinkin