Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Auton takakonttiin heitettävää potkulautaa etsimässä, jolla lähinnä "ilmaiselta parkkipaikalta" siirtyy 500m-3km ja toki takaisinkin päin vuoden ympäri. Eli ei kovin kummoiset vaatimukset, paitsi ois toki näppärä ladata välillä autosta käsin. Lieneekö moisia saatavilla jostain tai halvalla.
Itse valitsisin Ninebot E2 Pron, jos se mahtuu taitettuna takakonttiin.

segway-ninebot-kickscooter-e2-pro-7.png


Vaikkapa Voltesista

 
Ilmeisesti nyt just äskettäin julkaistu. Näyttäis iha jeppis!
Tuon kohdalla kannattaa huomioida paino. Segway ilmoittaa omilla sivuillaan 18,8kg. Jos jatkuvasti nostat autoon ja pois, ehkä vielä joudut kantamaan kerrostaloon ladattavaksi niin jossakin kohdassa epäilen painon tuntuvan paljolta. Luonnollisesti, kuten edellä olikin mainittu, takaluukun koko ratkaisee.

Kokemuksia ei kovin kattavasti vielä ole mutta tuskin tuolla hinnalla ja laudalla pahasti muutoIn voi pieleen mennä jos painoon sopeutuu. Itse katselisin kevyempää jos käyttö on tosiaan jatkuvaa autossa kuljettamista ja lyhyttä ajoa.
Talvella ajo jäänee kyllä haaveeksi ainakin huonommilla keleillä tuollakin eli vaikka lautaa kysyt niin joku kokoontaittuva sähköfillari voi olla yksi vaihtoehto kun ajattelee talvikäyttöä. Tosin fillariryhmässä osaavat varmaan paremmin sanoa, tekeekö niillä mitään.
 
Ohimennen tästä kysäsin OP:lta kun muissa vakuutusasioissa sinne soittelin.
Kyseinen nainen ei tiennyt mitään mistään lakimuutoksista tai liikennevakuutuksen vaatimuksesta jos potkulauta yli 25kg :)
Myönnän että olin pikkusen yllättynyt, mutta enpä jaksanut alkaa siinä opettamaan sitten sen enempää.
Mä kanssa kyselin toiseen vehkeeseen vakuutuksia, ja sain vastauksen et ei se vielä ookkaan tulossa se uudistus. Siirretty kesäkuulle vähintään, ja uskosin et vielä enemmänkin menee siitä koska tosta ei kirjaimellisesti mitään tietoa löydy mistään. Pelkkiä uutisia joissa puhutaan vähän vaihtelevasti termeillä "tulee" ja "mahdollisesti" sit johonkin väliin.

En kyllä vakuuttais 26kg painavaa laitetta. 29kg asti vetäisin riskillä. Jos joku pysäyttää ja kysyy et mikä laite nii vastaat et emmä tiiä. Käsin kokeillessa vaikea sanoa eroa ja epäilen et sieltä kaivettais vaakaa esille. Sit yli 30kg alkaisin miettimään.
 
Tuon kohdalla kannattaa huomioida paino. Segway ilmoittaa omilla sivuillaan 18,8kg. Jos jatkuvasti nostat autoon ja pois, ehkä vielä joudut kantamaan kerrostaloon ladattavaksi niin jossakin kohdassa epäilen painon tuntuvan paljolta. Luonnollisesti, kuten edellä olikin mainittu, takaluukun koko ratkaisee.

Tälleen Ninebot Max (G30D):n omistajana vahvasti komppaan tätä, sen laudan kantaminen ei oo välttämättä kivointa, jos se on tuon painoinen (~19.5KG).
Oispa hissi talossa... Mutta itse myös ajelen laudalla 10km/suunta aika usein ja hyvin toimii (ostanut sen vuonna 2022).
 
Viimeksi muokattu:
Tietoa tulevasta laista liittyen vakuutuksiin: Sähköpotkulaudat kesäksi liikennevakuutuksen piiriin, hinnat nousevat myös Turussa - Sähköpotkulaudat - Turun Sanomat (ts.fi)

Eduskunnan täysistunto käsitteli viime torstaina ensimmäistä kertaa hallituksen esitystä, jonka mukaan operaattorit velvoitetaan vakuuttamaan käyttäjät mahdollisten sairaanhoitokustannusten osalta. Toinen käsittely on tämän viikon torstaina.

Lain odotetaan astuvan voimaan kesäkuussa. Alun perin sen piti tulla voimaan jo joulukuussa, mutta lain valmistelussa ilmeni ongelmia.

Hallituksen esityksessä vuokrattavat sähköpotkulaudat tulevat vakuutuksen piiriin niiden painosta riippumatta. Kysessä on Suomen kansallinen ratkaisu, sillä EU-direktiivi edellyttää ainoastaan yli 25 kiloa painaville laudoille vakuutusta.

Hallituksen esitys: HE 10/2024 vp (eduskunta.fi)
jonka suurin rakenteellinen nopeus on yli 25 km/h tai suurin nettopaino on yli 25 kg, sekä kytkettyä ja irrallista perävaunua. Ajoneuvona ei kuitenkaan pidettäisi ajoneuvolain 28 §:n 1 momentissa tarkoitettua sähköavusteista polkupyörää. Näin ollen ajoneuvon määritelmä rajaisi jatkossa liikennevakuutuslain soveltamisalan ulkopuolelle eräät kevyet ja hitaasti kulkevat ajoneuvot. Lisäksi esityksessä ehdotetaan, että ajoneuvolla tarkoitetaan vuokrattua sähköpotkulautaa. Tällaisella vuokratulla sähköpotkulaudalla tarkoitetaan sähkömoottorilla varustettua, astinlaudalla seisten ohjattavaa ja ohjaustangolla varustettua kaksipyöräistä ajoneuvoa, jonka rakenteellinen nopeus on enintään 25 km/h, joka elinkeinotoiminnassa vuokrataan yleisön saataville henkilöiden kuljettamista varten. Liikennevakuutettaviksi tulisivat näin ollen kaikki elinkeinonharjoittajien vuokraamat sähköpotkulaudat riippumatta niiden painosta.
 
Viimeksi muokattu:
Kai näitä saa bussissa ja jossain julkisssa kuljettaa? Ettei mitää lisämaksua/paikkaa vaadi? Kyllä ite jaksan kannella vähä painavampaakin ja minnekkää korkealle ei tarttee kantaa. Kaks päällä ois plussaa toki joskus :P:.
 
Kai näitä saa bussissa ja jossain julkisssa kuljettaa? Ettei mitää lisämaksua/paikkaa vaadi? Kyllä ite jaksan kannella vähä painavampaakin ja minnekkää korkealle ei tarttee kantaa. Kaks päällä ois plussaa toki joskus :p:.
Saa kyllä, kuljetusyhtiöstä riippuen joko ilmaiseksi tai sitten maksulla
 
Kai näitä saa bussissa ja jossain julkisssa kuljettaa? Ettei mitää lisämaksua/paikkaa vaadi? Kyllä ite jaksan kannella vähä painavampaakin ja minnekkää korkealle ei tarttee kantaa. Kaks päällä ois plussaa toki joskus :p:.
Bussiin vähän ikäviä viedä. Rajannu ite oman julkisten käytön laudan kanssa junaan ja metroon. Bussin korvikkeekshan tää kuitenkin alunperin hommattiin.

Painosta vielä sen verran et lähtökohtasesti se kilomäärä ei oo useimmiten ongelma, vaan se et mistä saa fiksusti otteen ja miten sen otteen ottaa. Se 20kg lauta on yllättävän vittumainen kannettava jos tekniikka on päin seiniä. Oon nyt kohta reilu 2,5v kanniskellu omaa 35kg painon omaavaa lautaa yhet kierrerappuset alas ja eipä toi oikeastaan harmita ollenkaan kun ekaks vaan keksi et miten se on fiksuinta kantaa. Sitä enempää en kyl välttämättä lähtis kantamaan ku pari kertaa pitäny kaverin ylimpään kerrokseen roudata jonne ei oo hissiä.

Mut pitihän se omasta elämästä hankalempaa tehdä ja ostaa 44kg painava ykspyöränen jota nyt sit jatkossa kanniskelen ylös ja alas. Siinä on jo vähän haastetta ja yhtään enempää painoa ei kyllä sais olla, tai rappusia. Mut ratkasen ongelman sillä et seuraavassa kämpässä on se hissi aika korkeella vaatimuksissa. Lisäks jollakulla mua vahvemmalla vois olla helpompaa tuonkin kanssa, enhän mä paina kun karvan alle 70kg ja pituutta yli 180cm niin siitä voi sit jokanen laskeskella et normaalipainosella ei pitäis olla minkäänlaisia tekosyitä jonkun 20kg kukkakepin kantamisen suhteen.
 
Bussiin vähän ikäviä viedä. Rajannu ite oman julkisten käytön laudan kanssa junaan ja metroon. Bussin korvikkeekshan tää kuitenkin alunperin hommattiin.

Painosta vielä sen verran et lähtökohtasesti se kilomäärä ei oo useimmiten ongelma, vaan se et mistä saa fiksusti otteen ja miten sen otteen ottaa. Se 20kg lauta on yllättävän vittumainen kannettava jos tekniikka on päin seiniä. Oon nyt kohta reilu 2,5v kanniskellu omaa 35kg painon omaavaa lautaa yhet kierrerappuset alas ja eipä toi oikeastaan harmita ollenkaan kun ekaks vaan keksi et miten se on fiksuinta kantaa. Sitä enempää en kyl välttämättä lähtis kantamaan ku pari kertaa pitäny kaverin ylimpään kerrokseen roudata jonne ei oo hissiä.

Mut pitihän se omasta elämästä hankalempaa tehdä ja ostaa 44kg painava ykspyöränen jota nyt sit jatkossa kanniskelen ylös ja alas. Siinä on jo vähän haastetta ja yhtään enempää painoa ei kyllä sais olla, tai rappusia. Mut ratkasen ongelman sillä et seuraavassa kämpässä on se hissi aika korkeella vaatimuksissa. Lisäks jollakulla mua vahvemmalla vois olla helpompaa tuonkin kanssa, enhän mä paina kun karvan alle 70kg ja pituutta yli 180cm niin siitä voi sit jokanen laskeskella et normaalipainosella ei pitäis olla minkäänlaisia tekosyitä jonkun 20kg kukkakepin kantamisen suhteen.

Kyllähän se paino kuitenkin on se merkittävin tekijä. Toisena tulee sit laitteen koko ylipäätään eli sen pituus ja leveys. Nostamistapaan on yleensä suhteellisen vähän vaikutusmahdollisuuksia ja sitä on hieman hankala arvioida etukäteen ennen kuin pääsee oikeasti skuuttia kantamaan. Pitkälti nostamistavan sanelee miten skuutin runko taittuu kokoon ja missä skuutin painopiste on. Kaikki näistä kuitenkin korreloi usein aika suoraan sen laitteen painon kanssa eli yleistäisin ihan surutta että painavampi laite on lähes aina myös fyysisesti isompi ja hankalammin käsiteltävissä. Pakko tosin samalla todeta että todellisestihan noi kevyimmät skuutit ovat luokkaa n. 12kg eli vaikea uskoa että olisi minkäänlaista merkittävää eroa tuommoiseen noin 14kg skuuttiin. Jos nyt jättää "erikoismallit" keskustelun ulkopuolelle kuten Ninebotin Air T15e, jonka valmistuskin on taidettu jo lopettaa. Itsellä lähinnä kokemusta M365 Pro 14,2kg vs. G2 Max 24,3kg ja ovat kyllä kannettavuudessa ja käsiteltävyydessä aika yö ja päivä. Kumpaankin kyllä nostelee tarpeen mukaan mutta on G2 huomattavasti hankalampi ja ärsyttävämpi.
 
Onkos Power.fi valikoimassa nyt potkulautaa, joka valita lyhyisiin siirtymiin ja takakontissa kuljetteluun? Pitkälle siirtymille on sähkikset, mutta sellaisiin hommiin missä pystyy sietämään noin 400e "varastamisen" vrt. sähkis ei kestä tappiota..
 
Onkos Power.fi valikoimassa nyt potkulautaa, joka valita lyhyisiin siirtymiin ja takakontissa kuljetteluun? Pitkälle siirtymille on sähkikset, mutta sellaisiin hommiin missä pystyy sietämään noin 400e "varastamisen" vrt. sähkis ei kestä tappiota..
Kun nyt Powerin valikoimaa katson niin siellä on yksi Xiaomi, monta Segwayta ja monta Denveriä. Mä jättäisin Denverit koskematta.

Itseltä löytyy juuri tuo sama Xiaomin Mi Pro2 ja on kyllä kätevä peli.

Segway on tietysti toinen hyvä merkki. C-sarjan voi unohtaa koska se on lapsille (50kg painoraja), G-sarja on hyvä, mutta voi olla vähän kalliimman puoleinen. F-sarjasta voisi löytyä potentiaalisia vaihtoehtoja kisaamaan tuon Xiaomin kanssa hinta-laatu -akselilla.

Kumpaankin saa helposti varaosia ja ovat luotettuja merkkejä. Huomionarvoista on että nämä ovat 'Nordic' versioita eli ohjelmallisesti rajoitettu 20km/h vauhtiin vaikka laki tietääkseni sallii 25km/h. Bluetoothilla luurilla on äärimmäisen helppoa vaihtaa nopeus kuitenkin tuohon 25km/h rajaan MIKÄLI osia ei ole päivitetty liian uusiksi, jolloin homma menee jo sellaiseksi ettei ole vaivan arvoista.

Jos tuo vauhti on ok niin sitten ei mitään, mutta joku muu paikka saattaa myydä 'Global' malleja joissa vauhti on oletuksena jo säädetty 25km/h rajalle.

Kantamathan näistä vehkeistä saa aikuinen kyllä melkein puolittaa että saa sen todellisen elämän kantaman, eli sen mukaan kannattaa katsoa se laitteen kantama.

Itse mä olisin Xiaomin kannalla, tosin puolueellisesti koska se on tuttu laite. Itse maksoin omastani ~700€ pari vuotta sitten.

Segwayn Ninebot G2 Max on parempi kyllä, mutta myös kalliimpi.

Vastaavanlaisia vehkeitähän nuo ovat aika pitkälti. 10" rengas on kivampi kuin 8.5", mutta ihan pikkuisen verran kookkaampi lauta tällöin. Omassa autossa ei 10" mahdu poikittain konttiin mutta 8.5" menee ihan just ja just. Toki sit penkin kaatamalla menee. Geelikumirengas on parempi kuin ilmakuminen. Siihen ne todelliset erot melkein jäävätkin. Speksejä kun katselet (jos se Power on nyt se mistä se pitää ostaa) ja vertaat omiin kriteereihin niin ei noiden vaihtoehtojen välillä voi metsään mennä kovin pahasti.
 
Kun nyt Powerin valikoimaa katson niin siellä on yksi Xiaomi, monta Segwayta ja monta Denveriä. Mä jättäisin Denverit koskematta.

Itseltä löytyy juuri tuo sama Xiaomin Mi Pro2 ja on kyllä kätevä peli.

Segway on tietysti toinen hyvä merkki. C-sarjan voi unohtaa koska se on lapsille (50kg painoraja), G-sarja on hyvä, mutta voi olla vähän kalliimman puoleinen. F-sarjasta voisi löytyä potentiaalisia vaihtoehtoja kisaamaan tuon Xiaomin kanssa hinta-laatu -akselilla.

Kumpaankin saa helposti varaosia ja ovat luotettuja merkkejä. Huomionarvoista on että nämä ovat 'Nordic' versioita eli ohjelmallisesti rajoitettu 20km/h vauhtiin vaikka laki tietääkseni sallii 25km/h. Bluetoothilla luurilla on äärimmäisen helppoa vaihtaa nopeus kuitenkin tuohon 25km/h rajaan MIKÄLI osia ei ole päivitetty liian uusiksi, jolloin homma menee jo sellaiseksi ettei ole vaivan arvoista.

Jos tuo vauhti on ok niin sitten ei mitään, mutta joku muu paikka saattaa myydä 'Global' malleja joissa vauhti on oletuksena jo säädetty 25km/h rajalle.

Kantamathan näistä vehkeistä saa aikuinen kyllä melkein puolittaa että saa sen todellisen elämän kantaman, eli sen mukaan kannattaa katsoa se laitteen kantama.

Itse mä olisin Xiaomin kannalla, tosin puolueellisesti koska se on tuttu laite. Itse maksoin omastani ~700€ pari vuotta sitten.

Segwayn Ninebot G2 Max on parempi kyllä, mutta myös kalliimpi.

Vastaavanlaisia vehkeitähän nuo ovat aika pitkälti. 10" rengas on kivampi kuin 8.5", mutta ihan pikkuisen verran kookkaampi lauta tällöin. Omassa autossa ei 10" mahdu poikittain konttiin mutta 8.5" menee ihan just ja just. Toki sit penkin kaatamalla menee. Geelikumirengas on parempi kuin ilmakuminen. Siihen ne todelliset erot melkein jäävätkin. Speksejä kun katselet (jos se Power on nyt se mistä se pitää ostaa) ja vertaat omiin kriteereihin niin ei noiden vaihtoehtojen välillä voi metsään mennä kovin pahasti.

Mites toi IP suojaus? Tallissa kyl tulis pidetyä, ja sateessa vaanpakosta, mut jossain luki et kehno suojaus? Ei kuitenkaan hirmu paha hinta.. Lukitus ois kiva olla jonkinlainenn.

EDIT: Laitoin tilaten. 345e riiti perusteluksi. Ja sähköpyörä edelleen päätuote.. Niin xiamo mi pro nordc power siss..
 
Viimeksi muokattu:
Mites toi IP suojaus? Tallissa kyl tulis pidetyä, ja sateessa vaanpakosta, mut jossain luki et kehno suojaus? Ei kuitenkaan hirmu paha hinta.. Lukitus ois kiva olla jonkinlainenn.
Sateessa ja lammikoiden yli mä oon itse ajanut ilman ongelmia. Pohjakansi on tullut avattua pariin kertaan ja ei se nyt ihan vesiä falskaa läpi, mutta parempikin tiiviste ehkä voisi olla. Toki sen voi halutessaan tiivistää itse tai ostaa ihan tiivistetymmän paremman kannen. Sellaisia muistaakseni myydään. Näytölle ja painikkeelle saa eurolla sellaisen kumisuojaläpän mikäli niin haluaa.

Kuitenkin nämä meidän sateet nyt eivät ole sellaisia poikittain saatavia rankkasateita. IP54 taisi olla tuon luokitus eli vesiroiskeet ja sade ei ole ongelma. Upotus ja syvät lammikot ovat eri asia. Itse kierrän sellaiset, mutta nimellisesti niihin se kyllä kyykkää.

Lukituksessa ei kannata luottaa noihin elektronisiin puhelimesta BT:llä lukittaviin juttuihin, kuten ei sähköpyörässäkään. Kiva fyysinen lukko niin se on siinä. Lautojen kanssa tietysti vähän eri homma kun ne voi usein ihan vain pujottaa pois lukituksesta rakenteensa vuoksi. Tarpeeksi kireälle vaijeri tai kettinki niin sitten ei onnistu, mutta on niitä itsekin tullut tehtyä joskus vahingossa että perheen kaksi skuuttia löin pyörätelineeseen kiinni vaijerilukolla ja palatessani nauroin että nämähän lähtevät nostamalla irti kun vaijeri oli sen verran löysä.

Jos vielä tuohon Poweriin tartun niin heillä ei välttämättä halvimmat hinnat näistä vehkeistä ole. Pari ulkomaan toimittajaa on joilta saa usein edullisemmin ihan yhtä laillisen pelin, tietysti parin päivän pidemmällä toimitusajalla. Jos mä 10-20% veikkaisin hintaeroksi niin olisi varmaan jotakin sitä luokkaa. Mutta jos tuonne Powerille on suhteita tai jotain lahjakortteja käyttämättä niin mikä jottei.
 
Tietääkö kukaan saako tämmöisessä https://www.dhgate.com/product/eu-s...-segway-max-g2/899200955.html?stockCountry=PL nopeuden rajoitettua helposti 25km/h? Onnistuukohan Segwayn sovelluksella? Tuossa mainostetaan huippunopeudeksi 35km/h, pitäisin mieluummin laillisena.
Ohjelmallisesti usein tosi helppoa ilman mitään rautaan kajoamista. Jos firmwaret on liian uudet niin silloin voi joutua palauttamaan aiemman ohjelmistoversion, mutta ei sekään usein vaikeaa ole, vaikka rikkoutumisen riski on aina asteen verran korkeampi.

Kuitenkin se mitä tuossa linkissä sanotaan niin tuon pitäisi olla rajoitettu versio, eli max 25km/h.

"Note:This is the speed-limited version of Max G2, the initial speed is 25KM/H.

We have a speed release cable in the box, If you want to increase the speed to 35KM/H,you need to connect it and follow the video below to release the speed.When you want to limit the speed, just unplug the speed limit line!"
 
Ohjelmallisesti usein tosi helppoa ilman mitään rautaan kajoamista. Jos firmwaret on liian uudet niin silloin voi joutua palauttamaan aiemman ohjelmistoversion, mutta ei sekään usein vaikeaa ole, vaikka rikkoutumisen riski on aina asteen verran korkeampi.

Kuitenkin se mitä tuossa linkissä sanotaan niin tuon pitäisi olla rajoitettu versio, eli max 25km/h.

"Note:This is the speed-limited version of Max G2, the initial speed is 25KM/H.

We have a speed release cable in the box, If you want to increase the speed to 35KM/H,you need to connect it and follow the video below to release the speed.When you want to limit the speed, just unplug the speed limit line!"

Ahaa, kätevää, kiitos! Tuo info ei jostain syystä näy Firefoxilla ollenkaan, Chromella avasin niin siinähän se heti etusivulla. :D
 
Tietääkö kukaan saako tämmöisessä https://www.dhgate.com/product/eu-s...-segway-max-g2/899200955.html?stockCountry=PL nopeuden rajoitettua helposti 25km/h? Onnistuukohan Segwayn sovelluksella? Tuossa mainostetaan huippunopeudeksi 35km/h, pitäisin mieluummin laillisena.
Sori kun menee ohi aiheen, mutta liittyy tuotteeseen ja kauppa-alustaan kuitenkin.

Itselle tuo on tulossa jossain päin eurooppaa, kai Virossa nyt. Sen verran kommentoin että käsittääkseni jotkut jotka ovat tuolta tilanneet, ovat saaneet pyynnön lähettää lisää rahaa rahtikuluihin Paypallilla. Itse laitoin maksun Klarnalla ja kukaan ei vinkunut lisää rahaa rahtiin. DHgaten sivustollakin toki mainitaan ettei kande maksella mitään ohi kauppa-alustan.

Voipi olla että siellä joku Puolan varastojantteri oli keksinyt vetää välistä, tiedä häntä. Näin taisi tässäkin ketjussa joku ennemmin arvella.

Tilauksen kun tein, niin muistaakseni 4 päivään ei tapahtunut mitään, sitten kun laitoin viestiä myyjälle parin kanavan kautta paketti pantiin rekkaan samantien. Myyjä ei luonnollisesti vastannut mitään kyselyyn. Tilattu 22.04, infon mukaan pitäisi olla perillä 02.05. Saapi nähdä.
 
Ohjelmallisesti usein tosi helppoa ilman mitään rautaan kajoamista. Jos firmwaret on liian uudet niin silloin voi joutua palauttamaan aiemman ohjelmistoversion, mutta ei sekään usein vaikeaa ole, vaikka rikkoutumisen riski on aina asteen verran korkeampi.

Kuitenkin se mitä tuossa linkissä sanotaan niin tuon pitäisi olla rajoitettu versio, eli max 25km/h.

"Note:This is the speed-limited version of Max G2, the initial speed is 25KM/H.

We have a speed release cable in the box, If you want to increase the speed to 35KM/H,you need to connect it and follow the video below to release the speed.When you want to limit the speed, just unplug the speed limit line!"
Max G2 nopeuden saa säädettyä Segwayn sovelluksesta
Lautoja ja firmiksiä tulee sitä tahtia etten enää lähtisi yleistämään ja pitämään helppona. Varsinkin vanhempaan päivittämistä pyritään estämään aika monessa paikassa ja tekemättä jää monelta jo siinä kohdassa jos langattomasti ei onnistu. Takuu nyt on vähän niin ja näin maailmalta tilattujen kanssa mutta ulkopuolelle jää jos itse tietoisesti rikot laudan.

Tuon osalta jää auttamatta epäily, onko firmikseen tehty jotain muutoksia, joista ei vielä paremmin ole infoa tarjolla tai tuleeko uudempien mukana lisää rajoituksia. Jos nopeutta saisi muutettua aikaisempaan tapaan pelkällä softalla, ei olisi mitään tarvetta ylimääräisille osille. Toki, varmasti tuolla tällä hetkellä nopeutta saa nostettua jos niin lupaavat. Eri asia on, pitääkö tuo ohjeistettu firmiksen päivittäminen enää myöhemmin paikkaansa vai saako sillä vain ongelmia. Ja jos nopeuden nostoon ei enää pelkkä softa riitä, on aivan aiheellista miettiä, mitä muuta ei enää saa tehtyä vai onko kaikki kustomointi tehty mahdottomaksi.

Ja varmaan taas näin kauden alussa hyvä muistuttaa, ettei sitä laudan valmistajan softaa kannata käyttää silmät ummessa eikä varsinkaan olla ensimmäisenä päivittämässä lautaa. Jos vanha firmis toimii, kannattaa ehdottomasti mennä sillä ja päivittää vasta kun päivityksen hyödyistä / haitoista löytyy kokemuksia.
 
Lautoja ja firmiksiä tulee sitä tahtia etten enää lähtisi yleistämään ja pitämään helppona. Varsinkin vanhempaan päivittämistä pyritään estämään aika monessa paikassa ja tekemättä jää monelta jo siinä kohdassa jos langattomasti ei onnistu. Takuu nyt on vähän niin ja näin maailmalta tilattujen kanssa mutta ulkopuolelle jää jos itse tietoisesti rikot laudan.

Tuon osalta jää auttamatta epäily, onko firmikseen tehty jotain muutoksia, joista ei vielä paremmin ole infoa tarjolla tai tuleeko uudempien mukana lisää rajoituksia. Jos nopeutta saisi muutettua aikaisempaan tapaan pelkällä softalla, ei olisi mitään tarvetta ylimääräisille osille. Toki, varmasti tuolla tällä hetkellä nopeutta saa nostettua jos niin lupaavat. Eri asia on, pitääkö tuo ohjeistettu firmiksen päivittäminen enää myöhemmin paikkaansa vai saako sillä vain ongelmia. Ja jos nopeuden nostoon ei enää pelkkä softa riitä, on aivan aiheellista miettiä, mitä muuta ei enää saa tehtyä vai onko kaikki kustomointi tehty mahdottomaksi.

Ja varmaan taas näin kauden alussa hyvä muistuttaa, ettei sitä laudan valmistajan softaa kannata käyttää silmät ummessa eikä varsinkaan olla ensimmäisenä päivittämässä lautaa. Jos vanha firmis toimii, kannattaa ehdottomasti mennä sillä ja päivittää vasta kun päivityksen hyödyistä / haitoista löytyy kokemuksia.
Itsellä tuosta max g2:sta 35km/h kulkeva versio ja sen maksimi nopeutta vois siis laskea segwayn omasta ohjelmasta. Valitsin Yhdysvallat asuinmaaksi ja normaalisti segwayn apilla uusimmat päivitykset asentanu. Kulkee edelleen 35km/h ja cruise toimii. Tuo ilmoituksen maxi ilmeisesti eu mallia ja jollain kikkailulla nostetaan nopeutta
 
Itsellä tuosta max g2:sta 35km/h kulkeva versio ja sen maksimi nopeutta vois siis laskea segwayn omasta ohjelmasta. Valitsin Yhdysvallat asuinmaaksi ja normaalisti segwayn apilla uusimmat päivitykset asentanu. Kulkee edelleen 35km/h ja cruise toimii. Tuo ilmoituksen maxi ilmeisesti eu mallia ja jollain kikkailulla nostetaan nopeutta
Tuota maan vaihtamistahan on tehnyt yksi jos toinenkin mutta ainakin Saksalla on ollut omia vaatimuksiaan joten eu-malli ei välttämättä ole enää täsmälleen sama.

Tuo lauta taas ei ole niin tarkkaan tuttu, että voisi sen perusteella päätellä mukana tulevan lisäosan toimintaa. Videon / kerrotun mukaan softassa pysyy 25km/h joten ensimmäinen ajatus on kontrollerille menevän nopeusohjearvon peukalointi. Ihan mahdollista jos nopeuden maksimiarvo on mittariston päässä ja data kontrollerille ei ole salattua.
Kilpajuoksua joka tapauksessa valmistajien ja harrastajien välillä. Ja tuottaa taatusti myös pettymyksiä kun odotat saavasi kustomoitavissa olevan laudan mutta uusi firmis ei enää anna mahdollisuuksia. Kieltämättä itseäkin olisi harmittanut jos kersin toimintaan ja tehoon ei olisi pystynyt vaikuttamaan. Ovat kuitenkin nopeutta tärkeämpiä itselle.
 
Sori kun menee ohi aiheen, mutta liittyy tuotteeseen ja kauppa-alustaan kuitenkin.

Itselle tuo on tulossa jossain päin eurooppaa, kai Virossa nyt. Sen verran kommentoin että käsittääkseni jotkut jotka ovat tuolta tilanneet, ovat saaneet pyynnön lähettää lisää rahaa rahtikuluihin Paypallilla. Itse laitoin maksun Klarnalla ja kukaan ei vinkunut lisää rahaa rahtiin. DHgaten sivustollakin toki mainitaan ettei kande maksella mitään ohi kauppa-alustan.

Voipi olla että siellä joku Puolan varastojantteri oli keksinyt vetää välistä, tiedä häntä. Näin taisi tässäkin ketjussa joku ennemmin arvella.

Tilauksen kun tein, niin muistaakseni 4 päivään ei tapahtunut mitään, sitten kun laitoin viestiä myyjälle parin kanavan kautta paketti pantiin rekkaan samantien. Myyjä ei luonnollisesti vastannut mitään kyselyyn. Tilattu 22.04, infon mukaan pitäisi olla perillä 02.05. Saapi nähdä.
Itelle tarjosi kyllä vaihtoehtona maksaa dhgaten sisällä tuo toimitusmaksu, meni vaan niin kikkailuksi että itse ehdotin paypalia jotta saatais homma eteenpäin. Rahat lähti ainakin kiinaan asti, toki ne voi sieltä sitten kikkailtua takaisin ties minne.
 
Itelle tarjosi kyllä vaihtoehtona maksaa dhgaten sisällä tuo toimitusmaksu, meni vaan niin kikkailuksi että itse ehdotin paypalia jotta saatais homma eteenpäin. Rahat lähti ainakin kiinaan asti, toki ne voi sieltä sitten kikkailtua takaisin ties minne.
Asutko jossain korvessa, että lisämaksu olisi perusteltua?

Itsellä tuosta max g2:sta 35km/h kulkeva versio ja sen maksimi nopeutta vois siis laskea segwayn omasta ohjelmasta. Valitsin Yhdysvallat asuinmaaksi ja normaalisti segwayn apilla uusimmat päivitykset asentanu. Kulkee edelleen 35km/h ja cruise toimii. Tuo ilmoituksen maxi ilmeisesti eu mallia ja jollain kikkailulla nostetaan nopeutta
Luin juuri yhtä ryhmää ja siellä joku väitti, että tuoreessa päivityksessä olisi tullut muutos, että sijainti otetaan mobiiliverkosta. Ei tietenkään mitään hajua onko se totta, mutta jatkossa aion ainakin itse odotella päivitysten kanssa.
 
Luin juuri yhtä ryhmää ja siellä joku väitti, että tuoreessa päivityksessä olisi tullut muutos, että sijainti otetaan mobiiliverkosta. Ei tietenkään mitään hajua onko se totta, mutta jatkossa aion ainakin itse odotella päivitysten kanssa.
Kielsin paikkatietojen käytön apilta kun otin käyttöön, en kyllä tiedä voiko alkaa vaikka ip osoitteesta kaivelemaan sijainteja
 
Itseltä löytyy juuri tuo sama Xiaomin Mi Pro2 ja on kyllä kätevä peli.

Kumpaankin saa helposti varaosia ja ovat luotettuja merkkejä. Huomionarvoista on että nämä ovat 'Nordic' versioita eli ohjelmallisesti rajoitettu 20km/h vauhtiin vaikka laki tietääkseni sallii 25km/h. Bluetoothilla luurilla on äärimmäisen helppoa vaihtaa nopeus kuitenkin tuohon 25km/h rajaan MIKÄLI osia ei ole päivitetty liian uusiksi, jolloin homma menee jo sellaiseksi ettei ole vaivan arvoista.

Itse mä olisin Xiaomin kannalla, tosin puolueellisesti koska se on tuttu laite. Itse maksoin omastani ~700€ pari vuotta sitten.

ostin juuri samaan tarkoitukseen käytettynä tuon xiaomin, 2v vanha mutta hyväkuntoinen laite. edellinen omistaja oli pistänyt jonkun softan että kulkee 35.
lyhyen kokemuksen perusteella myös uskaltaa suositella
 
Max G2 tuli perille DHGatesta. Se että lauta on kohtuu jytky ei tullut yllätyksenä eikä tuota tarvitse kauheasti kannella. Hyvin oli pakattu ja en mitään vikoja havainnut pikaisella tarkastuksella.
Paketissa tuli mukana se nopeutta vapauttava johto jonka tuikkasin kiinni.
Ohjaustanko pystyyn ja paritus puhelimeen, siinäpä ne asennukset. Firmiksiä tarjosi ja ne asensin mitä tarjosi. Maaksi US ja sportti nopeus on se 35 km/h jota en kyllä varmaan hirveästi tarvitse. Leppoisempaa ajoa ihan "Drive" asetus päällä.
Eka rundi ajettu ja vastaa äkkiseltään odotuksia, vakaata menoa. Iskarit toimii kuten olettaa sopii.
 
Mikähän mahtaa olla paras kuponkikoodi dhgatelle g2:n ostoon? Tällä hetkellä edukkaimmillaan jää 616€ maksettavaa 55$ alennuskupongilla, mutta löytyisköhän vielä jotain parempaa?
 
Kyllähän se paino kuitenkin on se merkittävin tekijä. Toisena tulee sit laitteen koko ylipäätään eli sen pituus ja leveys. Nostamistapaan on yleensä suhteellisen vähän vaikutusmahdollisuuksia ja sitä on hieman hankala arvioida etukäteen ennen kuin pääsee oikeasti skuuttia kantamaan. Pitkälti nostamistavan sanelee miten skuutin runko taittuu kokoon ja missä skuutin painopiste on. Kaikki näistä kuitenkin korreloi usein aika suoraan sen laitteen painon kanssa eli yleistäisin ihan surutta että painavampi laite on lähes aina myös fyysisesti isompi ja hankalammin käsiteltävissä. Pakko tosin samalla todeta että todellisestihan noi kevyimmät skuutit ovat luokkaa n. 12kg eli vaikea uskoa että olisi minkäänlaista merkittävää eroa tuommoiseen noin 14kg skuuttiin. Jos nyt jättää "erikoismallit" keskustelun ulkopuolelle kuten Ninebotin Air T15e, jonka valmistuskin on taidettu jo lopettaa. Itsellä lähinnä kokemusta M365 Pro 14,2kg vs. G2 Max 24,3kg ja ovat kyllä kannettavuudessa ja käsiteltävyydessä aika yö ja päivä. Kumpaankin kyllä nostelee tarpeen mukaan mutta on G2 huomattavasti hankalampi ja ärsyttävämpi.
Miten ton max g2 saa kulkemaan sen 35km/h mitä lupaa..tilasin puolasta mut ei kule ku ku 25
 
Asutko jossain korvessa, että lisämaksu olisi perusteltua?


Luin juuri yhtä ryhmää ja siellä joku väitti, että tuoreessa päivityksessä olisi tullut muutos, että sijainti otetaan mobiiliverkosta. Ei tietenkään mitään hajua onko se totta, mutta jatkossa aion ainakin itse odotella päivitysten kanssa.
Itsekin päivitin tänään G2 uusimmat softat, edelleen kulkee 35km/h tai muutettavissa pienempään segway sovelluksesta. USA tili, enkä muistaakseni ole sijainti oikeuksia antanut. Eli taitaa olla pelkkää huhua tai tulevaisuudessa tulevaa..
 
Ensimmäinen sähköpotkulauta hakusessa. Arvostan pitkää kantamaa. Hakusessa 25 km/h kulkeva ja maksimissaan 1000W sähköpotkulauta. Tarkoittaako uuden lain vaatima alle 1000W teho nimellistehoa vai maksimitehoa? Onko täällä suosittu Max G2 dhgatelta tällä hetkellä paras lauta hinta/laatu-suhteeltaan vai meneekö joku tarjous jostain laudasta tämän ohi hinta/laatu-suhteeltaan?
 
Nyt kävi se vihoviimeinen, eli vaimon Fitnordin laudasta oli takarengas paskana. Minä vaihtamaan ja sisäkumi on karvan verran pienempi kuin varastossa oleva Xiaomin laudan kumi. Sovittelin kuitenkin vanteelle testimielessä. Ja aivan kuten tapana on ollut niin puhkihan sekin meni ulkokumia vanteelle taiteillessa. Päätin että olkoon tämä tältä erää tässä. Nyt pitäisi kuitenkin katsella sopivaa takarengasta laitteeseen.

Xiaomi Pro2:n takavannetta asettelin myös testiin, mutta akseli on leveämpi, vaikka muuten vanne ja jarrulevykin melkein identtiset (mitä nyt jarrulevyt kiinnitys on Fitnordissa 5:llä ja Xiaomissa 6:lla ruuvilla).

Sitten intouduin jo viime kesänä rikki menneen oman Xiaomin takarengasta uusimaan. Ajatus oli jo aiemmin ostaa umpikuminen. Jarrulevy menee myös uusintaan erään kaatumisen takia, minkä seurauksena se ottaa hiukan kiinni yhdeltä kohtaa.

Eli olin ostamassa Xiaomi Pro2:n täyskumista rengasta ja jarrulevyä. Mahtaakohan täyskuminen olla v*ttus*atanasta asentaa vanteelle ja kannattaako ottaa vanteineen valmis eikä itse kikkailla? Hintaeroa on jonkin verran kuitenkin.

Samassa yhteydessä huomasin että Xiaomin Pro-mallit käyttävät leveämmällä akselilla olevaa vannetta (sähköpotkulaudat.fi -sivustolla oikein erikseen huomautettiin asiasta) kuin perusmallin, joten jäin miettimään että menisikö tuollainen perusmallin vanne tuohon Fitnordiin? Pääsisi helpolla kun ostaisi umpikumiset renkaat molempiin lautoihin, toiseen Pro:n leveämmän ja toiseen perusmallin. Tai vaihtoehtoisesti pelkät umpikumit ilman vannetta.

Mietteitä?

Ensimmäinen sähköpotkulauta hakusessa. Arvostan pitkää kantamaa. Hakusessa 25 km/h kulkeva ja maksimissaan 1000W sähköpotkulauta. Tarkoittaako uuden lain vaatima alle 1000W teho nimellistehoa vai maksimitehoa? Onko täällä suosittu Max G2 dhgatelta tällä hetkellä paras lauta hinta/laatu-suhteeltaan vai meneekö joku tarjous jostain laudasta tämän ohi hinta/laatu-suhteeltaan?

Eikös tuon lain mukaan moottoriajoneuvot, joiden paino on enemmän kuin 25 kiloa tai rakenteellinen nopeus ylittää 25 km/h pidä vakuuttaa? Tuossa ei tehoon liittyvää rajoitusta ole vaikka itsekin muistan taannoin sellaisesta kuulleeni. Nimellisteho kuitenkin taitaa olla kyseessä, mikäli sellainen rajoitus tosiaan on.

Max G2 on oiva peli kyllä hintaluokassaan. Xiaomilta löytyy myös noita Pro-malleja jotka eivät paljoa Segwaylle häviä. Jos löydät sopivasti edullisempaan hintaan Xiaomin niin kelpo laite sellaisenkin. Pro2 ja Pro3 ovat vanhempia mutta vielä ihan hyviä laitteita, mutta tulevat oletuksena 8.5" renkailla. Pro4 on jo päivitetty 10" renkaisiin, jotka myös Max G2:sta taisi löytyä. Ne ovat mukavammat ajaa.

Toki hiukan harvemmin nähtyjä lautoja myös on jotka on hyviä, mutta ihan varaosien saatavuuden ja helpon korjattavuuden vuoksi itse kääntyisin Segwayn tai Xiaomin suuntaan.

Tuossa ylempänä jo runoilin tuota omaa rengasasiaani ja siihen liittyen en voi olla painottamatta varaosien saatavuuden helppoutta hyvänä asiana.
 
Ensimmäinen sähköpotkulauta hakusessa. Arvostan pitkää kantamaa. Hakusessa 25 km/h kulkeva ja maksimissaan 1000W sähköpotkulauta. Tarkoittaako uuden lain vaatima alle 1000W teho nimellistehoa vai maksimitehoa? Onko täällä suosittu Max G2 dhgatelta tällä hetkellä paras lauta hinta/laatu-suhteeltaan vai meneekö joku tarjous jostain laudasta tämän ohi hinta/laatu-suhteeltaan?

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin yhteenlaskettua nimellistehoa. Hetkellisen tehon ei pitäisi vaikuttaa. Älä silti sivalla jos tuo tulkinta vielä muuttuu, kun aikaa vielä ennenkuin kaiken pitäisi(!) varmistua.

Nopeuden osalta on jo ilmennyt ristiriitaisuuksia, huolimatta siitä kuinka pykäliä on sorvattu. Rakenteellinen nopeus? Jos se on alun perin suurempi kuin 25km/h, niin vakuutuksia tarvitaan myöhemmistä rajoituksista huolimatta. Olet kerrankin käyttänyt maksiminopeutta suuremmaksi kuin laillinen 25km/h nopeus? Taas tarvitaan vakuutusta, vaikka olisit palauttanut tehtaan 25km/h nopeuteen. On muuten nykyisellään tulossa ihan harvinaisen sekava lainsäädäntö skuutteja koskien! Epäilemättä moni tulee saamaan sakot ja osa pääsemään nuhteilla... ja sitten sorvaillaan päätöksiä jälkikäteen.

TLDR: Tulevasta lainsäädännöstä on tulossa villi länsi eikä kukaan tiedä kuinka lakia käytännössä tullaan soveltavaan.

Oma mielipide: Ihan oikeasti susi laki jossa olisi voitu kuunnella (yksityisiä) käyttäjiä enemmän ja saada aikaan ihan aikuisten oikeasti toimiva laki.
Jätän tämän nyt tähän, vaikka tuntuu yhä sekavalta...

Kaikesta huolimatta, oikaiskaa jos on tarpeen! Se olisi meille kaikille plussaa. :cool:
 
Ensimmäinen sähköpotkulauta hakusessa. Arvostan pitkää kantamaa. Hakusessa 25 km/h kulkeva ja maksimissaan 1000W sähköpotkulauta. Tarkoittaako uuden lain vaatima alle 1000W teho nimellistehoa vai maksimitehoa? Onko täällä suosittu Max G2 dhgatelta tällä hetkellä paras lauta hinta/laatu-suhteeltaan vai meneekö joku tarjous jostain laudasta tämän ohi hinta/laatu-suhteeltaan?

Näillä tiedoilla jotka nyt on saatavilla, jatkuva nimellisteho.
Ok, mitäs tässä itse selittelemään ja tulkitsemaan, tässä linkki.

Jos ei olisi itsellä tuunattu M365, niin lähtisin itse hakemaan ensisijaisesti Ninebot Max G2:ta.
 
Rakenteellinen nopeus? Jos se on alun perin suurempi kuin 25km/h, niin vakuutuksia tarvitaan myöhemmistä rajoituksista huolimatta. Olet kerrankin käyttänyt maksiminopeutta suuremmaksi kuin laillinen 25km/h nopeus? Taas tarvitaan vakuutusta, vaikka olisit palauttanut tehtaan 25km/h nopeuteen. On muuten nykyisellään tulossa ihan harvinaisen sekava lainsäädäntö skuutteja koskien! Epäilemättä moni tulee saamaan sakot ja osa pääsemään nuhteilla... ja sitten sorvaillaan päätöksiä jälkikäteen.

Pirun hyvä pointti. Esimerkiksi oman Xiaomi Mi Pro 2:n rakenteellinen maksimi on 25km/h (Nordiccina myytävä malli 20km/h) mutta sitten kun softamodasin sen niin eipäs ollutkaan 25km/h vaan 35km/h ja sitten rikoin rakenteellisuuden vaihtamalla 1½" isommat kumit jolloin vauhti nousi 42km/h:hon.

Kysymys siis kuuluu että onko Pro 2:n rakenteellinen nopeus sen 25km/h kuten myyjä ilmoittaa vai kuitenkin 35km/h vai 20km/h koska molemmat ovat todellisia ilman mitään rautamuutoksia. Isommat kumit nyt on jo rakenteellisuuden rikkomista eli sinällään varmaan jo luvatonta.
 
Pirun hyvä pointti. Esimerkiksi oman Xiaomi Mi Pro 2:n rakenteellinen maksimi on 25km/h (Nordiccina myytävä malli 20km/h) mutta sitten kun softamodasin sen niin eipäs ollutkaan 25km/h vaan 35km/h ja sitten rikoin rakenteellisuuden vaihtamalla 1½" isommat kumit jolloin vauhti nousi 42km/h:hon.

Kysymys siis kuuluu että onko Pro 2:n rakenteellinen nopeus sen 25km/h kuten myyjä ilmoittaa vai kuitenkin 35km/h vai 20km/h koska molemmat ovat todellisia ilman mitään rautamuutoksia. Isommat kumit nyt on jo rakenteellisuuden rikkomista eli sinällään varmaan jo luvatonta.

Mitkä renkaat laitoit? Voisi harkita samaa.
 
Asutko jossain korvessa, että lisämaksu olisi perusteltua?


Luin juuri yhtä ryhmää ja siellä joku väitti, että tuoreessa päivityksessä olisi tullut muutos, että sijainti otetaan mobiiliverkosta. Ei tietenkään mitään hajua onko se totta, mutta jatkossa aion ainakin itse odotella päivitysten kanssa.

En asu ihan hirveän korvessa, länsisuomessa keskikokoisessa kaupungissa.

Ite oon ollut päivitysten kanssa sillä linjalla että mitään en päivitä kun nyt tuo toimii tuolla 35kmh nopeudella. Mielellään en ala ulkopuolisilla softilla kikkailemaan jos joku päivitys sen nyt sitten jostainsyystä poistaisi. Monen asian päivittämisessä toimii hyvin kun kysyy "mitä tarpeellista uusi päivitys tuo mitä vanhassa ei ole?"
 
Mitkä renkaat laitoit? Voisi harkita samaa.
8.5" tuuman tilalle 10". Joku oli ostanut ja täällä ryhmässä myi joten minä ostin. Alkuperä epäselvä. Rumba oli aika kova (siitä täälläkin postauksia) enkä suosittele.

Tosin nyt on tullut 9.5" renkaita myyntiin eri paikkoihin eli ne voivat mahtua paremmin alle kuin nuo kympit jotka hinkkasivat ja hankasivat kuin perkeleet.

Oikeasti ne ei kyllä olleet mitenkään sopivat. Kuulemma sopivia kymppejä on ollut olemassa mutta itselläni etulokari hiomisesta huolimatta raapii kivien kanssa. Takarenkaan kohdalla jouduin vetämään lokarin takavalon normaalin kolon sijasta alakannen välistä ja hiomaan metallikiinnikkeet normikohdasta kokonaan pois.

Ihan tosissaan, katsele 9.5" renkaat mieluummin. 10" ainakin noilla mun kumeilla oli aivan liian paksut. Tosin tästä on se kaksi kesää aikaa eli ehkä parannuksia ja ohennuksia on tullut markkinoilla oleviin kumeihin.

Se pitää kuitenkin mainita että vääntö (etenkin ylämäkiin) heikkenee valtavasti 10" kumeilla.
90kg kuskilla tuli oikeasti vastaan pari mäkeä joissa kone sammui kesken mäen ylikuumenemisen vuoksi. Piti odotella kone sammuksissa viitisen minuuttia ja sitten käynnistellä uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
8.5" tuuman tilalle 10". Joku oli ostanut ja täällä ryhmässä myi joten minä ostin. Alkuperä epäselvä. Rumba oli aika kova (siitä täälläkin postauksia) enkä suosittele.

Tosin nyt on tullut 9.5" renkaita myyntiin eri paikkoihin eli ne voivat mahtua paremmin alle kuin nuo kympit jotka hinkkasivat ja hankasivat kuin perkeleet.

Oikeasti ne ei kyllä olleet mitenkään sopivat. Kuulemma sopivia kymppejä on ollut olemassa mutta itselläni etulokari hiomisesta huolimatta raapii kivien kanssa. Takarenkaan kohdalla jouduin vetämään lokarin takavalon normaalin kolon sijasta alakannen välistä ja hiomaan metallikiinnikkeet normikohdasta kokonaan pois.

Ihan tosissaan, katsele 9.5" renkaat mieluummin. 10" ainakin noilla mun kumeilla oli aivan liian paksut. Tosin tästä on se kaksi kesää aikaa eli ehkä parannuksia ja ohennuksia on tullut markkinoilla oleviin kumeihin.

Se pitää kuitenkin mainita että vääntö (etenkin ylämäkiin) heikkenee valtavasti 10" kumeilla.
90kg kuskilla tuli oikeasti vastaan pari mäkeä joissa kone sammui kesken mäen ylikuumenemisen vuoksi. Piti odotella kone sammuksissa viitisen minuuttia ja sitten käynnistellä uusiksi.

Jep, kymppituumaisia löytyy itselläkin ylimääräiset 4kpl, kun tuli joskus varalle hankittua ja myös 8.5" löytyy ylimääräisiä. Seuraavaksi pitänee 9.2" tai 9.5" hankkia vaan. Mieluusti tietty sisäkumittomaksi kelpaavia, mutta kun tuo niitä varten vanteelle noston avustimeksi hankittu painepullo ei schrader-venttiilejä ilmeisesti tue, pitää harkita uudestaan ja laittaa em. pullo kierrätykseen sekin. Hitto kun meninkin uskomaan myyjän selityksiä yhteensopivuudesta. Arvostelukin tuosta turhaksi osoittautuneesta tuotteesta tuli myös laitettua tuonne BAS-Shop Oy sivustolle. Ei oikein olisi tällaisia oppirahoja varaa maksella, mutta se on mitä on.

Isommat renkaat toki kelpaisivat itsellenikin, mutta kympit vaikuttavat olevat turhankin isoja.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, kymppituumaisia löytyy itselläkin ylimääräiset 4kpl, kun tuli joskus varalle hankittua ja myös 8.5" löytyy ylimääräisiä. Seuraavaksi pitänee 9.2" tai 9.5" hankkia vaan. Mieluusti tietty sisäkumittomaksi kelpaavia, mutta kun tuo niitä varten vanteelle noston avustimeksi hankittu painepullo ei schrader-venttiilejä ilmeisesti tue, pitää harkita uudestaan ja laittaa em. pullo kierrätykseen sekin. Hitto kun meninkin uskomaan myyjän selityksiä yhteensopivuudesta. Arvostelukin tuosta turhaksi osoittautuneesta tuotteesta tuli myös laitettua tuonne BAS-Shop Oy sivustolle. Ei oikein olisi tällaisia oppirahoja varaa maksella, mutta se on mitä on.

Isommat renkaat toki kelpaisivat itsellenikin, mutta kympit vaikuttavat olevat turhankin isoja.
Letku vain poikki tosta päästä ja letkuklemmarilla sopiva pää tilalle, tai jos on jotain kovaa muoviletkua, niin vaikka koko letku vaihtoon kumiseksi.
Tietty jos ei halua uutta laitetta heti alkaa modaamaan, niin sitten kiertoon vaan.
 
Letku vain poikki tosta päästä ja letkuklemmarilla sopiva pää tilalle, tai jos on jotain kovaa muoviletkua, niin vaikka koko letku vaihtoon kumiseksi.
Tietty jos ei halua uutta laitetta heti alkaa modaamaan, niin sitten kiertoon vaan.

Pitää varmaan joskus miettiä josko saisi koko letkun vaihdettua venttiileineen, jos ei jonnekin saa edes puoleen hintaan mokomaa kaupattua.
Ei vaan jaksais kamalasti alkaa askartelemaan, kun ei tiedä mistä löytäis sopivan letkunpätkän liittimineen.
Jos sitä joskus edes saa siirtymän tubelesseihin valmiiksi, niin kävis ehkä lähimmällä huoltiksella pullauttamassa aina uudet renkaat paikalleen.
 
Moro. Mun Zero 8 heittää error 09 - controller faulty. Mistähän saisin uuden controllerin? Tässä on 48V ja 23A, mutta joka paikassa tähän on vain 20A. Kävisikö tämä Techlife x6 controlleri Ohjausyksikkö 48 V/23 A Techlife . Olen ymmärtäny että aika samoja lautoja kummatki, mut tossa on 25kmh rajoitus. Saako sen ohitettua kun ton valkoisen piuhan poikkasee? Siis joka lähtee ja palaa takaisin controlleriin. Näytti ainaki liittimet olevan samalaisia kummassakin ja johtojen värit.
 

Liitteet

  • IMG_20240506_210204.jpg
    IMG_20240506_210204.jpg
    147,6 KB · Luettu: 35

Statistiikka

Viestiketjuista
258 680
Viestejä
4 495 819
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom