Turvallisempaa tankkilaudan kuskille ehkä, mutta ei ehkä niinkään törmäyksen toiselle osapuolelle.
Sitä vasten ajatellen olisi oikeastaan loogisempaa, että isojen ja painavien läskiskuuttien vakuutuksia vahdittaisiin tarkemmin.
Vaan oma mielipidehän tämä vaan on, aika näyttää sitten kuinka käy.
Lähestyisin tätä turvallisuusajatusta siitä suunnasta, että törmäys muuhun kevyeen liikenteeseen edustaa melko pientä osaa vahingoista. Töyssyyn, railoon, tasapainon katoamiseen, vauhdissa dekiltä astumiseen ja vaikka mihin käyttäjäperäiseen virheeseen kaatumiset ilman toista osapuolta ovat huomattavan yleisiä. Käsien ja kasvojen murtumat ovat kai aika yleisiä juuri yhden skuutin vahingoissa. Aivovammakaan ei ole ihme. Erilaisilla istuen ajettavilla hitailla läskipyörillä vastaavat vahingot ovat intuition mukaan vallan harvinaisia, enkä ihmettele jos harvinaisempia kuin perinteisesti polkupyöräillessä. Kontiomopon tai vastaavan päältä ei kaadu kovin korkealta.
Tietenkin läskipyörämopo on haitta ja vaara jos sitä käytetään väärin eli "meillä polvenkorkuiset ajaa mopolla kun nyt se on sallittua, tosi kätevää tämä nykyaika". Kahdeksanvuotiaat jalkakäytävällä pimeässä kulmassa kolme päällä 25 km/h(tai pahimmassa tapauksessa paljon kovempaa) ei naurata. Toisaalta kyllä sitä liike-energiaa on myös satakiloisessa karjussa, täydessä repussa ja 25 kilon laudassa, etenkin jos kulkua on lisätty yli sallitun.
Töheltäminen väistävänä osapuolena ajoneuvoliikenteen alle? En osaa vertailla läskiskuuttia, lautaa ja fillaria mitenkään järkevästi. Sen tyyppinen mokaaminen kaikilla sattuu, yleensä vain itseen.
Saako ES-210 vaihdettua näytön nopeusasteikon maileista kilometreiksi?
Aivan varmasti saa, muutenhan tästä olisi joka paikassa urputusta. Saako suoraan sovelluksesta? En edes muista saiko ES10:ssä sitä kautta.
Mittariston asetuksista tämä menee ainakin vanhassa versiossa samaan tyyliin kuin muissakin brändäyksissä:
Näkeekö jostain näppärästi paljonko akkua on jäljellä?
Ainakin Augmentin omasta sovelluksesta prosenttilukuna.
Miten olette normaalisti putsanneet laudan ja kuinka usein?
Rätillä tarpeen vaatiessa, tai isoimmat pohjakurat ulkona harjalla.
Tuli myös vastaan vihje, johon en ole itse törmännyt - ei ole tullut etsittyäkään koska vanhassa versiossa ei ollut tarvetta: Konfiguraatiomuutos jolla videon mukaan saa vaihdettua rajoittimen asetusta sovelluksesta. ES10:ssa saa vaihdettua suoraan mittaristosta, näissä asetuksissa kun eri jälleenmyyjien HX-skuuttien eri versioissa on eri valikoima. Saattaa olla jo ketjussa tämäkin video mutta laitetaan nyt kuitenkin.
Sain puoli kautta käytetyn kappaleen testiin ja näitä ei selvinnyt ihan heti käyttöohjeista.
AI niin, ainakin vanhassa versiossa maahantuoja suosittelee rengaspaineeksi 2,0-2,5 bar. Tuo on melko matala mukavuusarvo, jolla kumit ovat suht lussun näköiset ajoneuvon ollessa kuormattu. Ehdottaisin että laitat ainakin 3, jos tarkoitus on että painavampi aikuinen vehkeellä ajaa. Olen joskus käyttänyt neljääkin, mutta se taitaa jonkin verran jo ylittää renkaan sallitun arvon, joten en nyt varsinaisesti kehtaa sitä suositella varauksitta.
Käyttö on ollut vähäistä, mutta päälle kolme kesäkautta on mennyt yhdellä rengasrikolla. Korjaaminen on sisärengasvehkeessä aina hieman vittumaista, mutta mielestäni asennustyö oli helppo erotuksena siihen, että ainakin Xiaomin rengastöitä on täällä yleisesti pidetty suorastaan tuskallisina.