Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Itsellä tuli maanantaina dhgatelta g2 max. Ninebot sovellukseen rekisteröityessäni valitsin asuinmaaksi jenkit. Hyvin pelittää sovellus ja toimii myös 35 km/h. Päivitin myös ongelmitta uusimmat päivitykset sisään.
Annoitko sovellukselle lupaa paikannukseen? Dhgatesta myös tulossa max g2
 
Itellä suunnitteilla tilata dhgatelta myös ninebot max g2, Kerro jos saat toimimaan, ja mikä software versio siinä on, kuulema uusimmissa versioissa serialin vaihtaminen ei toimi mitä googletellu tossa eilen.

Eli jos dhgatelta tulee niin onko siihen sitten pakko hommata uus controller tai custom firmware/downgrade että sen saa suomessa pelittämään ninebotin softalla?
Pitää ilmotella kunhan kerkii ja saa lisä motivaatioo ruveta tutkimaan. Lautahan muuten siis toimii kyllä ja voi käyttää. Varmaan keväämmällä kun lumet alkaa sulamaan pitää tutkia lisää.
 
Onkos joku viritellyt sähköpotkulautaan peräkärryä? Malleista otetaan ehdotuksia jos jotain on viritellyt. Vaatinee joka tapauksessa vähän kiinnityksen virittelyä sähköpotkulautaan sopivaksi. Lauta on G30 max jolla olisi tarkoitus tuollaista alle 2v ikäistä kelien tultua viedä hoitoon/hakea hoidosta työmatkalla.
 
Jotain kuvia olen nähnyt samanlaisella kiinnityksellä mitä polkupyörissä on, mutta tainneet olle sellaisissa läskiskuuteissa.

En tiedä jaksaaako Ninnibotin MAX G30 vetää ylämäkiin, ainakaan jos käytössä on vakio firmware.

Oma lauta varmaan jaksaisi jollain tavalla DaddyNorvV2 firmwarella ja GEN2 moottorilla, mutta mäkiin täytyisi varmaan ottaa aluksi hyvät vauhdit riippuen siitä kuinka paljon kuljettaja painaa :hmm:

Itse ole sellainen noin satakiloinen mätisäkki ja lauta jaksaa kuljettaa isoihinkin mäkiin vielä noin 25km/h nopeudella, kun tasaisella huippunopeuden on 38-39km/h, Mittari huijaa noin 2-3 kh/h liikaa mitä olen autoille tarkoitetussa nopeusmittauspisteessä tarkistanut, eli noin 35km/h on todelliset huiput.
 
Onkos joku viritellyt sähköpotkulautaan peräkärryä? Malleista otetaan ehdotuksia jos jotain on viritellyt. Vaatinee joka tapauksessa vähän kiinnityksen virittelyä sähköpotkulautaan sopivaksi. Lauta on G30 max jolla olisi tarkoitus tuollaista alle 2v ikäistä kelien tultua viedä hoitoon/hakea hoidosta työmatkalla.
Mää askartelin tuollaisen DIY kärryn. Lavan koko on 65x41cm ja laitojen korkeus 15cm. Renkaat on 12" lastenrattaista. Pohjalevy on 10mm polyeteeniä ja teipattu tuollaisella turkkilevy tarralla. Aisan kiinnitystä pohdin taka-akseliin, mutta ei ollut mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa jousitukseen vai vaikuttaako ollenkaan? Joten päädyin pulttaamaan sen tuonne jalkatuelle.
 

Liitteet

  • 20231206_193607.jpg
    20231206_193607.jpg
    196,3 KB · Luettu: 88
  • 20231206_125252.jpg
    20231206_125252.jpg
    154,5 KB · Luettu: 90
  • 20231206_143315.jpg
    20231206_143315.jpg
    116,3 KB · Luettu: 88
Käytössä on tosiaan custom firmis niin veto ongelmaa ei suoraan ole. Uskon että jaksaa ihan riittävästi kun matkallakaan ei pahempia mäkiä ole. Aika hyvin nuo fillareihin menevät kiinnikkeet näköjään varmaan saa viriteltyä myös lautaan kiinni.
 
No mikähän nyt on Xiaomi Mi 1S:ään iskenyt, kun kulkee vain puolinopeutta 12kmh sport-moodi päällä? Kun vapauttaa kaasun ja tökkäsee sen uudestaan pohjaan, niin ehkä sekunnin murto-osan se kiihtyy normaalisti (etupyörä ilmassa) ja saattaa ehtiä jopa 21kmh vauhtiin, mutta heti tuo jumi iskee ja taas tippuu vauhti 12 kmh jossa se sitten pysyy tasaisesti. Mitään vikakoodinumeroita ei näytössä piippaile. Sen verran sain varaosalla kokeiltua, että etupyörän sähkömoottorivika ei ole kyseessä.
 
Onkos joku viritellyt sähköpotkulautaan peräkärryä? Malleista otetaan ehdotuksia jos jotain on viritellyt. Vaatinee joka tapauksessa vähän kiinnityksen virittelyä sähköpotkulautaan sopivaksi. Lauta on G30 max jolla olisi tarkoitus tuollaista alle 2v ikäistä kelien tultua viedä hoitoon/hakea hoidosta työmatkalla.

Itse juuri harkitsin valmiin ostamista, kun niistä löytyy välillä kivoja tarjouksiakin. Kiinnitys vaan on hieman ongelmallista, joten laitoin idean tauolle toistaiseksi. Omaan skuuttiin ainakin saa jonkinlaisen kiinnikkeen, mutta siihen ei kyllä nähtyjä peräkärryjä saa oikein mukavasti kiinni. En siis etsinyt penskojen, vaan kauppatavaroiden rahtaamiseen. Halvimmillaan näkyi luokassa 75€ outletissa joka ei olisi liikaa jos peli olisi toimiva käytössä... vaan nyt olikin näköjään hinta jo pompsahtanyut yli tuplaksi.
 
Miten lie tavarat pysyy peräkärrissä? joskus kokeilin ihan pitsaa kuljettaa laatikossa tanko+lisätankoon mustekalalla kiinnitettynä, täris ja hyppi niin pirusti vaikka suht suoraa asvalttia koko matkan.

Olen kyllä itsekkin miettinyt kärriä ihan siltä varalta jos tarvis siirrellä isoja paketteja, nokkakärristä saisi aika nopeasti askarreltua pienellä rahalla

noi lasten kuljettamiseen soveltuvat fillari-kärryn kiinnikkeet taitaa mennä ihan akseli-mutterin taakse, eli käy skoottiin sellaisenaan...? virkavallalla toki voi olla mielipiteet asiasta joten varmuudelta asentaisin vain levyjarrulliseen skoottiin
 
Viimeksi muokattu:
1710156521383.jpeg

Itsellä ollut jo useamman vuoden peräkärry, mutta aika harvoinhan sitä oikeasti tarvitsee. Juurikin isojen pakettien tai isompien kauppaostosten hakuun kätevät. Oma malli on tasalattia, tavara / koira kärry, eli ei siis ole suunniteltu lasten kuskaamiseen (siihenkin nykyään oma soveltuu) ja pohja ja seinät rakennettu itse, kun on näissä orginalleissa niin heppoiset. Siitä myös kätevä, että tämä suunniteltu myös kävellen työnnettäväksi. Vie toki tilaa, eli jos tilanpuutetta, niin joku pieni matala tavarakärry silloin parempi.
 
tuli dhgatelta tilattua ninebot max g2 hintaan 615€, mitään vinkkejä? Kuulema kannattaa luoda jenkkiläinen käyttäjä ja ottaa sijainti pois varmuuden vuoksi ettei se suomessa rajoita sitä 25km/h
toimittaako dhgate lähimpään postiin? vai ovelle vai minnekkä
 
Viimeksi muokattu:
Miten lie tavarat pysyy peräkärrissä?

Kyllähän se kärry tahtoo helposti hyppiä kuopissa, ainakin tuo mun missä on pienet 12" renkaat. Matalilla rengas paineilla saa toki pehmeyttä pieniin kuoppiin ja railoihin. Laitoin vielä pienet kuormalenkit kulmiin, jotta tavarat pysyy paremmin kyydissä.
 

Liitteet

  • 20240311_182459.jpg
    20240311_182459.jpg
    325,9 KB · Luettu: 34
Kyllähän se kärry tahtoo helposti hyppiä kuopissa, ainakin tuo mun missä on pienet 12" renkaat. Matalilla rengas paineilla saa toki pehmeyttä pieniin kuoppiin ja railoihin. Laitoin vielä pienet kuormalenkit kulmiin, jotta tavarat pysyy paremmin kyydissä.
Omassa kärryssä on jousitus, on kyllä aavistuksen liian löysä. Mutta on se tyhjää parempi.
 
Meillä on tehty kahdesta mustekalasta ja pressunpalasta päälle kiristettävä peitto. Kestää myös sateen ja kärry saa hyppiä ihan vapaasti kun ei sieltä mitään romua/ostoksia tipu. Kärrynä tuollainen bilteman halpis (käytetty siis polkupyörän perässä) kun ei sitä ostosten roudaamiseen tarvitse sen kummoisempaa (saati sitten jotain jousituksia tms.). Toki kullekin käyttökohteelle omansa tietysti. Jos reunat kovin avoimet niin vihreällä puutarhaverkolla saa estettyä pienempien tavaroiden tippuminen jos tyytyy pressussa vaan päältä peittämiseen. Tuolla menty vuosia ja taas vuosia. Kerran renkaat vaihdettu muistaakseni lähitokmannnilta ostettuihin renkaisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Jo nyt on prkles, kun ei nykyään onnistu enää pienetkään hommat ilman että tulee vastoinkäymisiä!
Piti niinkin nopea ja yksinkertainen homma tehdä kuin vaihtaa M365:n näyttö Pro-mallin vastaavaan ja eihän homma mennyt ollenkaan kuin elokuvissa.

Ensinnäkin pystyputken pultit olivat jämähtäneet todella tukevasti kiinni. Toki tippa Loctiten sinistä ruuvilukitusta on käytetty kiinnittäessä, mutta nyt nuo vaivoin edes lähtivät auki. Olisi varmaan jotain ennakkoaavistuksia jo tuosta saada, sillä hommaan tuli vielä astetta isompiakin mutkia. Nostaessani vanhan BLE/näyttömodulin irti, paljastui tästä kuvan haaroittimesta yhden johdon murtuneen irti ihan liittimen ("Kaasuvipu") vierestä:

Haaroitus.jpg


Tuo haaroitin on siis skuutin suuntavilkkuja varten. Lähemmin tarkasteltuna myös toinen samasta ("1") haarasta tuleva johto oli murtumispisteessä. Koska noita vihoviimeisiä liittimiä on huono lähteä laittamaan uudestaan eikä niitä tietenkään ole missään miljoonalaatikossa odottamassa käyttöönottoa, meni juotoshommiksi. Odotin tulevaksi aikamoista sohellusta, kun "ei-enää-ihan-teini-ikä" tuo omat rasitteensa. Tietenkään ykköskolvikaan ei ollut siellä missä piti, joten homma oli hoidettava jollain Lidlin ladattavalla johdottomalla kympin lelulla... joka kyllä yllätti vähän positiivisesti. Juotoksista tosin näki, että edellisesti kerrasta oli jo aikaa. Aika laittaa haaroitin paikalleen... ja samasta liittimestä murtui toisenkin ("Näyttö") haaran johto irti! Piuhat ovat näköjään muutamasta kovasta ohuesta säikeestä koostuvia, eivätkä pahemmin kestä taivuttelua jäykän liitoksen vierestä No, sitten juotettiin haaroittimen irtonainen johdonpää BLE/näyttömodulin piuhoihin suoraan kiinni. Tämän jälkeen alkoi sitten homma sujumaan ja stressitaso laskemaan.

Jostain syystä tuntuu vaan siltä, että nykyään kaikki helpot ja yksinkertaiset hommatkin tuntuvat menevän aina hankalimman kautta. Varsinkin kun puuhailee halvalla tehdyn kiinanroinan kanssa. Huidon tässä yhteydessä nuhtelevalla etusormella niiden suunnittelijoiden suuntaan jotka kuvittelivat noiden liittimien, saati huonolaatuisten piuhojen käyttäminen olevan hyvä ajatus. Tekisi mieli poistaa tai ainakin vaihtaa nuo surkeat liittimet paremmiksi ja samalla uusia osa kulkupelin johdotusta, mutta olisi siinäkin vaivansa.

No, nyt tauko ja hetken rentoutus, jonka jälkeen softapuoli kuntoon äkkiä, jotta pääsee kauppaan. Näytön silikonisuojukset laittamisen jätän illemmaksi.


EDIT: Harmittavasti tuon Pro:n näytön vaihtaminen alkuperäisen tilalle tuhosi hyvän skuutin nimen, eikä sitä tunnu saavan millään muutettua. Parilla ekalla softalla ei Pro:n DRV mennyt sisää, mutta kolmannella natsasi ja sitten sai heti perään myös SHFW:n kehiin. Pitää käväistä testilenkillä ja sitten viritellä joku päivä, mutta skuutin nimeä lukuunottamatta hyvältä näyttää. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on tehty kahdesta mustekalasta ja pressunpalasta päälle kiristettävä peitto. Kestää myös sateen ja kärry saa hyppiä ihan vapaasti kun ei sieltä mitään romua/ostoksia tipu. Kärrynä tuollainen bilteman halpis (käytetty siis polkupyörän perässä) kun ei sitä ostosten roudaamiseen tarvitse sen kummoisempaa (saati sitten jotain jousituksia tms.). Toki kullekin käyttökohteelle omansa tietysti. Jos reunat kovin avoimet niin vihreällä puutarhaverkolla saa estettyä pienempien tavaroiden tippuminen jos tyytyy pressussa vaan päältä peittämiseen. Tuolla menty vuosia ja taas vuosia. Kerran renkaat vaihdettu muistaakseni lähitokmannnilta ostettuihin renkaisiin.
Juu en mäkään omia niiden jousien takia hommannut, oli aikoinaan huutokaupa ostos, niin sai halvalla tuon oman, kun oli joku palautus tuote. Itsellä tullut joskus painavempaakin pakettia, tavaraa tai lasta kuskattua, niin pohjan ja reunojen on hyvä olla kunnossa, alkuperäiset vaikutti tosiaan niin heppoisilta, että en olisi uskaltunut omaan käyttöön ottaa :) Se on totta että jos ei ikinä mitään perus kauppareissuja kummoisempaan kärryjä tarvitse, niin ihan turha silloin mitään "super kestäviä" kärryjä hommata tai tehdä, vaan oman tarpeen mukaan :thumbsup:
 
Taas on kausi alkamassa. Frouvan laitetta tuli vietyä tänään pienelle lenkille ja oli aika yllättävää huomata miten oli akku heikentynyt talven aikana tai sitten kylmähkö ilma teki sen että tavallisesti 25km kantama ei ollut lähelläkään todellisuutta. Toki oma elopaino oli vähän talven aikana myös kasvanut.

Kyseessä oli Fitnordin lauta jossa irrotettava akku, eli on ollut koko talven puoliladatussa tilassa huoneenlämmössä. Aamulla latasin jos en aivan täyteen niin viidenteen palkkiin (5/5) ainakin. Heitin noin 5km lenkin ja palkit tipahtivat yhteen. Pahimmillaankin lähtiessä oli 80% akkua ja palatessa alle 20%, eli melkoinen pudotus.

Oma lauta (Xiaomi Pro2) jäi vähän pahaan jamaan viime vuonna. Onnistuin jotenkin puhkomaan takakumin jonka sitten vaihdoin ja onnistuin samalla ruuvimeisselillä puhkomaan sen, eli meni samantien uudestaan vaihtoon. Pienet ajelut onnistuivat mutta myöhemmin huomasin että ulkokumi oli pettänyt ja sisäkumi teki ulkokumiin melkoisen ison paukaman joka haittasi jo ajoa. Reissu päästiin loppuun, mutta tämän kauden aloitus olisi sitten vaihtaa taas rengas.

Nyt sitten mietin että pitäisikö sitä ostaa umpikuminen takarengas joka tulee vanteineen vai ostaisinko uuden ilmarenkaan. Täytyy sanoa että renkaan vaihto on niin kusinen homma että mieluummin ostan koko renkaan vanteineen kuin alan vaihtamaan kumia taas kerran. 10" renkaalla homma on siedettävää, mutta 8.5" kumi on melko haastava.

Kysymys siis kuuluu että onko kenelläkään tosi paljon pahaa sanottavaa umpikumisesta renkaasta verrattuna ilmarenkaaseen? Itse tykkään paljon ajella päkiöiden varassa eli jousitus tulee pitkälti "omasta takaa" enkä usko että jaksan jousituksia lautaan hommailla. Muutenkin vähän sähköpyörä suunnitelmissa pidemmille matkoille, niin tuo jousitus ei ole sillä tapaa välttämätön.
 
Taas on kausi alkamassa. Frouvan laitetta tuli vietyä tänään pienelle lenkille ja oli aika yllättävää huomata miten oli akku heikentynyt talven aikana tai sitten kylmähkö ilma teki sen että tavallisesti 25km kantama ei ollut lähelläkään todellisuutta. Toki oma elopaino oli vähän talven aikana myös kasvanut.

Kyseessä oli Fitnordin lauta jossa irrotettava akku, eli on ollut koko talven puoliladatussa tilassa huoneenlämmössä. Aamulla latasin jos en aivan täyteen niin viidenteen palkkiin (5/5) ainakin. Heitin noin 5km lenkin ja palkit tipahtivat yhteen. Pahimmillaankin lähtiessä oli 80% akkua ja palatessa alle 20%, eli melkoinen pudotus.

Oma lauta (Xiaomi Pro2) jäi vähän pahaan jamaan viime vuonna. Onnistuin jotenkin puhkomaan takakumin jonka sitten vaihdoin ja onnistuin samalla ruuvimeisselillä puhkomaan sen, eli meni samantien uudestaan vaihtoon. Pienet ajelut onnistuivat mutta myöhemmin huomasin että ulkokumi oli pettänyt ja sisäkumi teki ulkokumiin melkoisen ison paukaman joka haittasi jo ajoa. Reissu päästiin loppuun, mutta tämän kauden aloitus olisi sitten vaihtaa taas rengas.

Nyt sitten mietin että pitäisikö sitä ostaa umpikuminen takarengas joka tulee vanteineen vai ostaisinko uuden ilmarenkaan. Täytyy sanoa että renkaan vaihto on niin kusinen homma että mieluummin ostan koko renkaan vanteineen kuin alan vaihtamaan kumia taas kerran. 10" renkaalla homma on siedettävää, mutta 8.5" kumi on melko haastava.

Kysymys siis kuuluu että onko kenelläkään tosi paljon pahaa sanottavaa umpikumisesta renkaasta verrattuna ilmarenkaaseen? Itse tykkään paljon ajella päkiöiden varassa eli jousitus tulee pitkälti "omasta takaa" enkä usko että jaksan jousituksia lautaan hommailla. Muutenkin vähän sähköpyörä suunnitelmissa pidemmille matkoille, niin tuo jousitus ei ole sillä tapaa välttämätön.
Itse olen kokenut täyskumin melkein yhtä hyväksi kuin ilmakumin. Tosin olen käyttänyt niitä hunajakennomalleja. En vaihtaisi takaisin ilmakumehein, koska ei tarvitse miettiä enään kumin puhkeamisia. Asennus on toki aluksi hanurista, ku joutuu opettelemaan miten se siihen menee ja tarvii voimaa. Kannattaa esilämmittää ne kunnolla kiehuvalla vedellä, jolloin asennus on huomattavasti helpompaa.

Itellä tommoset:

Ja noistakaan ei ole haittaa asennuksessa:
 
Taas on kausi alkamassa. Frouvan laitetta tuli vietyä tänään pienelle lenkille ja oli aika yllättävää huomata miten oli akku heikentynyt talven aikana tai sitten kylmähkö ilma teki sen että tavallisesti 25km kantama ei ollut lähelläkään todellisuutta. Toki oma elopaino oli vähän talven aikana myös kasvanut.

Kyseessä oli Fitnordin lauta jossa irrotettava akku, eli on ollut koko talven puoliladatussa tilassa huoneenlämmössä. Aamulla latasin jos en aivan täyteen niin viidenteen palkkiin (5/5) ainakin. Heitin noin 5km lenkin ja palkit tipahtivat yhteen. Pahimmillaankin lähtiessä oli 80% akkua ja palatessa alle 20%, eli melkoinen pudotus.

Oma lauta (Xiaomi Pro2) jäi vähän pahaan jamaan viime vuonna. Onnistuin jotenkin puhkomaan takakumin jonka sitten vaihdoin ja onnistuin samalla ruuvimeisselillä puhkomaan sen, eli meni samantien uudestaan vaihtoon. Pienet ajelut onnistuivat mutta myöhemmin huomasin että ulkokumi oli pettänyt ja sisäkumi teki ulkokumiin melkoisen ison paukaman joka haittasi jo ajoa. Reissu päästiin loppuun, mutta tämän kauden aloitus olisi sitten vaihtaa taas rengas.

Nyt sitten mietin että pitäisikö sitä ostaa umpikuminen takarengas joka tulee vanteineen vai ostaisinko uuden ilmarenkaan. Täytyy sanoa että renkaan vaihto on niin kusinen homma että mieluummin ostan koko renkaan vanteineen kuin alan vaihtamaan kumia taas kerran. 10" renkaalla homma on siedettävää, mutta 8.5" kumi on melko haastava.

Kysymys siis kuuluu että onko kenelläkään tosi paljon pahaa sanottavaa umpikumisesta renkaasta verrattuna ilmarenkaaseen? Itse tykkään paljon ajella päkiöiden varassa eli jousitus tulee pitkälti "omasta takaa" enkä usko että jaksan jousituksia lautaan hommailla. Muutenkin vähän sähköpyörä suunnitelmissa pidemmille matkoille, niin tuo jousitus ei ole sillä tapaa välttämätön.

Kylmyys tosiaan tekee temput, mutta jos laudan lämpimästä ottaa ulos ja lähtee ajelemaan, se akku ei kamalasti ehdi kylmenemään, kun kulutus pitää sen lämpimänä. Eri asia sitten, jos jossain Nuorgamilla pitäisi ajella ja on -50 astetta. Jos on kinkkukiloja jostain syystä yhä jäljellä, sekin vaikuttaa negatiivisesti. Jos akku ei ole kovin vanha, niin en oikein jaksaisi uskoa sen kulahtaneen talven aikana kovin pahasti, mikäli sitä on säilytetty oikein, kuten lukemastani ymmärsin. Ei ainakaan noin pahasti, sillä tuohan vaikuttaa jo puolikuolleelta akulta. Jos se ei muutaman täyden lataussyklin aikana palaudu, niin pahalta näyttää!

Heh, nyt aiheutit pahan takautuman! Kolme rengasta vaihdoin muiden M365-lautoihin ja ihmettelin kuinka "kaikki" valittivat homman vaikeutta. Sitten meni oma takarengas... ja homma meni painajaiseksi! Onnistuin lopuksi itsekin rikkomaan uuden sisäkumin ja siitä kyrsiintyneenä jätin homman seuraavaan päivään. Tulihan tuo kuntoon, mutta vieläkin tulee näitä takautumia, kun joku vastaavasta mainitsee. Tarkoitus oli hommaa helpottamaan askarrella apuväline, mutta kokeilen ensin tubelesseihin siirtymistä.

Umpikumista en hyvällä omatunnolla voi suositella. Asennuksen vaikeus, nopeus putoaa, ajomatka lyhenee, pito on huonompi ja kyydistä tulee hampaiden paikkoja irrottavaa tärinää, joka rasittaa niin kuskia kuin lautaakin. Pahimmassa tapauksessa tärinä voi akun kennostosta irrottaa pistehitsauksia ja jos silloin ei ole itsellä taitoja ja välineitä, käy laudan kuntoon laittaminen ikävästi lompakon päälle.

Itse kokeilen tubelessia seuraavaksi molempiin renkaisiin, kun näköjään etupyörän mukana tuli moinen valmiiksi asennettuna. Niitä muuten saa ostettua valmiiksi geelitettynäkin, esim. täältä. Arvokkaampi toki kuin ilman geeliä, saati 8,5 tuumaiset ja jopa solidit, mutta harkinnan arvoiseksi katsoisin nuo. Ei tarvitse litkuilla läträillä.
 
Ja noistakaan ei ole haittaa asennuksessa:

Itselläni nykyään Curious Joelta hankitut kahvalliset lusikkamalliset raudat. Toimivat hyvin.


EDIT: Noutaja löytyi, joten tarjolla olleet Bahcon rengasraudat pääsevät uuteen kotiin. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Jos akku ei ole kovin vanha, niin en oikein jaksaisi uskoa sen kulahtaneen talven aikana kovin pahasti, mikäli sitä on säilytetty oikein, kuten lukemastani ymmärsin. Ei ainakaan noin pahasti, sillä tuohan vaikuttaa jo puolikuolleelta akulta. Jos se ei muutaman täyden lataussyklin aikana palaudu, niin pahalta näyttää!
Joo, pitää katsoa miten tuo akku elpyy kun sitä alkaa oikeasti enemmän käyttämään.

Curiousjoe on tuttu kauppa kyllä ja tuo tubeless tavallaan kiinnostelee kanssa. Vähän arveluttaa että kuinka paljon se päästää ilmaa ylös töyssyissä ja muissa töräyksissä saatikka kuinka helposti sekin ottaa itseensä terävistä osasista.

Tietysti autossahan nuo on toimineet ihan kivasti niin miksei laudassakin, kun kuitenkin osaa jossakin määrin välttää pahimmat silmään pistävät lasinsirpaleen näköiset. Eikä tosiaan ole hinnassa merkittävästi kovemmat perinteisiin verrattuna. Ehkä kuitenkin tuollaiset kokeilen ennen umpikumisia.

Aika paljon näkyy Curiousjoen valikoima kehittyneen viime vuodelta. On 10" renkaan sijasta 9.2" jotka mahtuvat paremmin lokarien sisään ja leveämpää lokaria myös jotka estävät leveämmän renkaan roiskeet paremmin yms.
 
Itse olen kokenut täyskumin melkein yhtä hyväksi kuin ilmakumin. Tosin olen käyttänyt niitä hunajakennomalleja. En vaihtaisi takaisin ilmakumehein, koska ei tarvitse miettiä enään kumin puhkeamisia. Asennus on toki aluksi hanurista, ku joutuu opettelemaan miten se siihen menee ja tarvii voimaa. Kannattaa esilämmittää ne kunnolla kiehuvalla vedellä, jolloin asennus on huomattavasti helpompaa.
Joo, mä ajattelin tosiaan vanteineen ostaa mikäli niikseen tulee. Vähän katselin Curiousjoe.se:stä noita ja mietin että miten ne vanteille laitetaan jos pelkän kumin ostaa. Hunajakenno nimenomaan oli ajatuksena eikä kokokumi, tosin tuollainen tubeless ilman sisäkumia alkoi kiinnostamaan myös.

Joka tapauksessa en sisäkumilla olevaa enää osta, vaan se on joko hunajakenno vanteineen tai sitten tubless.
 
Pitää ilmotella kunhan kerkii ja saa lisä motivaatioo ruveta tutkimaan. Lautahan muuten siis toimii kyllä ja voi käyttää. Varmaan keväämmällä kun lumet alkaa sulamaan pitää tutkia lisää.
Saitkos toimimaan sovelluksen?
Onko viellä 35km/h? ja loitko ihan suomalaisen käyttiksen ja laitoit uusimmat päivitykset?
-edit
nyt potkulauta päivitetty(max g2) jenkkiläisen tilin loin varmuuden vuoksi ja kulkee 35
 
Viimeksi muokattu:
Kylmyys tosiaan tekee temput, mutta jos laudan lämpimästä ottaa ulos ja lähtee ajelemaan, se akku ei kamalasti ehdi kylmenemään, kun kulutus pitää sen lämpimänä.
mitä nyt olen puhelimesta katellu niin aika nopsaan G30:sen akkukin alkaa jäähtymään jo -5 asteen kelissä. Kauppaan lähtiessä mennään 25km/h mutta vartin päästä takaisin ajaessa alkaa jäämään sinne 22-23km/h vaikka olisikin reilusti virtaa akussa. Matkaa tuossa ei ole kuin 1,5km suuntaansa
 
mitä nyt olen puhelimesta katellu niin aika nopsaan G30:sen akkukin alkaa jäähtymään jo -5 asteen kelissä. Kauppaan lähtiessä mennään 25km/h mutta vartin päästä takaisin ajaessa alkaa jäämään sinne 22-23km/h vaikka olisikin reilusti virtaa akussa. Matkaa tuossa ei ole kuin 1,5km suuntaansa

Veitkö kyydin sisälle kauppaan vai odottiko se ulkona pakkasessa asioinnin ajan? Yhtä matkaa ajellessa en talvella huomannut kovinkaan kummoista hyytymistä pikkupakkasella, mutta jos jätti kyydin odottamaan pakkaseen asioinnin ajaksi, alkoi eroa olemaan. Tosin paluumatkalla oli sitten repullinen ja kassi tai pari täynnä tavaraa tuomassa lisäkuormaa. :hmm:
 
Veitkö kyydin sisälle kauppaan vai odottiko se ulkona pakkasessa asioinnin ajan? Yhtä matkaa ajellessa en talvella huomannut kovinkaan kummoista hyytymistä pikkupakkasella, mutta jos jätti kyydin odottamaan pakkaseen asioinnin ajaksi, alkoi eroa olemaan. Tosin paluumatkalla oli sitten repullinen ja kassi tai pari täynnä tavaraa tuomassa lisäkuormaa. :hmm:
Pyörätelineessähän se, tälleen keväisin saattaa kaupan täti mulkaista pahasti jos vie sisälle kun hirvee rapavana jää skootin perästä :vihellys:
En huomannu että reppupaino vaikuttas oleellisesti. Ohjekirjakin sanoo ettei ole enää toiminta-takuita -10C asteen jälkeen niin ei sinänsä tule yllätyksenä toi hyytyminen
 
Harmi että uusista laudoista poistetaan firmiksellä modaus mahdollisuus.

Tällä hetkellä Xiaomi pro 2 SHU softalla & field weakening ansiosta, vaikka olisi 5-10% akkua jäljellä, pääsee silti ~25-30kmh

Ja ihan mielenkiinnosta kysäsen, miten porukalla mennyt renkaita niin paljon puhki?

~2500-3000km ajettu stockirenkailla, kaikissa mahollisissa olosuhteissa, hypitty rotvalleiltakin ylös/alas yms. (Tosin eturengas vaihdon tarpeessa pinnan puolesta) Takarengas menisi varmaan vielä saman matkan uudestaan
 
Vähän epäilen että ajetaan liian kovilla paineilla. Valmistajan suosituksetkin on varmasti yläkanttiin jotta päästäisi edes lähelle myyntipuheita kantomatkasta.
Tai vaihtoehtoisesti liian pienillä painella, jolloin esimerkiksi kanttaria ylittäessä voi käydä niin, että rengas/sisärengas pääsee litistymään vanteen ja kanttarin väliin jolloin se helposti puhkeaa.
Ainakin itselläni G30 Max rengaspaineet laskevat viikossa melkein Baarin, tietysti hidastuen sitä mukaa, mitä vähemmän renkaassa on painetta. Jos painetta ei lisää renkaaseen, niin helposti se sitten puhkeaa johonkin terävempään kuoppaan ajettaessa tai kanttaria ylittäessä. Tähän mennessä vakiokumit on kuitenkin kestäneet hyvin ja muistanut paineita tarkistella välillä.
 
Pyörätelineessähän se, tälleen keväisin saattaa kaupan täti mulkaista pahasti jos vie sisälle kun hirvee rapavana jää skootin perästä :vihellys:
En huomannu että reppupaino vaikuttas oleellisesti. Ohjekirjakin sanoo ettei ole enää toiminta-takuita -10C asteen jälkeen niin ei sinänsä tule yllätyksenä toi hyytyminen

Noh virrattomana ulkona se tosiaan jäätyy varmasti aika nopeastikin. Itsellä MAX G2 talviajossakin ja olen ajellut sisältä ulos 20min -20c asteessa takaisin lämpimään reissuja enkä ole huomannut mitään merkittävää hyytymistä. Ei se toki ylämäkiin samalla tavalla jaksa vääntää mut kyllä 25 rajotinta silti hakkaa suoralla. Appsi on väittänyt akun olevan ajon jälkeen samantien sisällä tarkistaessa selvästi plussalla mutten kyllä oikein luota sen lukemiin. Toki skuutin akkukapasiteettikin tohon varmasti merkittävästi vaikuttaa.

Vähän epäilen että ajetaan liian kovilla paineilla. Valmistajan suosituksetkin on varmasti yläkanttiin jotta päästäisi edes lähelle myyntipuheita kantomatkasta.

Luulen että juuri toisinpäin eli niitä paineita ei jakseta ylläpitää kun ne aika nopeasti putoaa ja matalilla paineilla etenkin sisäkumillinen rengas menee vaan helpommin rikki.
 
Suosittelisitteko mielummin 9.2" nakkeja, vai suoraan 10" pro 2?

Aliexpressin ihmeellisestä maailmasta saisi tuon 10" täyden setin ~30€
 
Suosittelisitteko mielummin 9.2" nakkeja, vai suoraan 10" pro 2?

Aliexpressin ihmeellisestä maailmasta saisi tuon 10" täyden setin ~30€
Älä ota 10". Riippuen kumin paksuudesta saatat tuurilla saada mahtumaan ne, tai sitten joudut kikkailemaan tosi paljon.

Itse putosin jälkimmäiseen kastiin. Jouduin lyömään kaksi korotuspalaa takalokariin ja vaihtamaan lyhyemmän lokarin kuin myös vetämään takavalot kaapelin pohjakannen välistä ettei rengas hierrä sitä irti. Etulokarin väliin jää aina hinkkaamaan kiviä vaikka hioin ja madalsin sen niin ohueksi kuin mahdollista.

9.2" on näitä uusia tulokkaita jotka varmaan on tehty juuri yllä mainitsemaani ongelmaa kumoamaan. Itse en ole ehtinyt kokeilla.

Mutta jos et ole innokas renkaiden vaihtaja ja tee-se-itse henkilö niin en mä lähtisi renkaita isommiksi vaihtamaan. Ero niissä kyllä on, mutta itse en kokenut vaivan arvoiseksi. Vaihtoehtoisesti voit aina ostaa valmiiksi vanteilla olevat isommat renkaat, mutta se on sitten rahamiehen hommia, enkä välttämättä suosittelisi.

Vauhtia tuli lisää kyllä muutama kilometri tunnissa, mutta vastaavasti vääntö ylämäissä jää heikommaksi. 90kg ukolla alkaa jo ylämäet tosissaan isommilla renkailla tuntumaan aika matelulta ellei ole hyvää alkuvauhtia.

Itselläni on nyt viime kesän jäljiltä takakumi puhki niin ajattelin kyllä seuraavan vaihdon laittaa takaisin perinteisen kokoisen renkaan. Eteen saa jäädä tuo isompi siihen asti kunnes tulee muu tarve vaihtaa. Pieni takakeno voi erikokoisilla renkailla tulla mutta kärsitään se nyt toistaiseksi.

Mutta tosiaan, jos haluat isommat kumit vaihtaa niin mieluummin se 9.2" kuin 10".
 
Älä ota 10". Riippuen kumin paksuudesta saatat tuurilla saada mahtumaan ne, tai sitten joudut kikkailemaan tosi paljon.

Itse putosin jälkimmäiseen kastiin. Jouduin lyömään kaksi korotuspalaa takalokariin ja vaihtamaan lyhyemmän lokarin kuin myös vetämään takavalot kaapelin pohjakannen välistä ettei rengas hierrä sitä irti. Etulokarin väliin jää aina hinkkaamaan kiviä vaikka hioin ja madalsin sen niin ohueksi kuin mahdollista.

9.2" on näitä uusia tulokkaita jotka varmaan on tehty juuri yllä mainitsemaani ongelmaa kumoamaan. Itse en ole ehtinyt kokeilla.

Mutta jos et ole innokas renkaiden vaihtaja ja tee-se-itse henkilö niin en mä lähtisi renkaita isommiksi vaihtamaan. Ero niissä kyllä on, mutta itse en kokenut vaivan arvoiseksi. Vaihtoehtoisesti voit aina ostaa valmiiksi vanteilla olevat isommat renkaat, mutta se on sitten rahamiehen hommia, enkä välttämättä suosittelisi.

Vauhtia tuli lisää kyllä muutama kilometri tunnissa, mutta vastaavasti vääntö ylämäissä jää heikommaksi. 90kg ukolla alkaa jo ylämäet tosissaan isommilla renkailla tuntumaan aika matelulta ellei ole hyvää alkuvauhtia.

Itselläni on nyt viime kesän jäljiltä takakumi puhki niin ajattelin kyllä seuraavan vaihdon laittaa takaisin perinteisen kokoisen renkaan. Eteen saa jäädä tuo isompi siihen asti kunnes tulee muu tarve vaihtaa. Pieni takakeno voi erikokoisilla renkailla tulla mutta kärsitään se nyt toistaiseksi.

Mutta tosiaan, jos haluat isommat kumit vaihtaa niin mieluummin se 9.2" kuin 10".

Enemmän ajomukavuuden takia mietin isompia renkaita (ja tietysti koska eturengas aivan sileä/kankailla)

9.2" olisi varmaan "järkevämpi" vaihtoehto kyllä, mutta nyt kun mietin, niin ei viittisi 60-70€ renkaita laittaa ~200€ lautaan.

Tiedä sitten jäisinkö kaipaamaan kiihtyvyyttä/vääntöä, 65-70kg elopainolla nykyisillä renkailla menee ylämäkeenkin helposti 20-30kmh
 
Enemmän ajomukavuuden takia mietin isompia renkaita (ja tietysti koska eturengas aivan sileä/kankailla)

9.2" olisi varmaan "järkevämpi" vaihtoehto kyllä, mutta nyt kun mietin, niin ei viittisi 60-70€ renkaita laittaa ~200€ lautaan.

Tiedä sitten jäisinkö kaipaamaan kiihtyvyyttä/vääntöä, 65-70kg elopainolla nykyisillä renkailla menee ylämäkeenkin helposti 20-30kmh
Mulla nuo kympit oli täältä foorumilta toiselta käyttäjältä ostetut käyttämättömät. En tiedä oliko tarkalleen Pro2 tai yleensä Xiaomin vehkeisiin tarkoitettu vai ehkä johonkin Segwayhin. Joka tapauksessa ne olivat sen karvan verran liian isot.

Jos onnistut sopivan kokoiset kympin nakit sinne laittamaan niin hyvä, mutta jos ne on yhtä lailla isot kuin omani niin en kyllä toivo pahimmalle vihamiehellenikään sitä urakkaa mitä siitä koitui.

Oma lauta oli softamodattu kulkemaan 35km/h (80kg kuskilla) tasaisella ja täydellä akulla. Renkaiden vaihdon kanssa huiput nousi 39km/h:n, mutta se oli laitteen oma ilmoitus. Softassa oli rengaskoon muutos huomioitu, mutta todellista nopeusmittausta ei tullut millään muulla laitteella tehtyä.

Pehmeämpi kyyti, no joo. Itse tykkään aina ajella päkiöiden varassa (älä kysy miksi) mikä antaa kivan jousituksen pohkeesta, eli tuo kyydin pehmeys itselläni ei ollut niin merkittävä kuin ehkä jollakin muulla olisi.

Vuosi eteenpäin oli kuski saanut vähän lisää elopainoa ja sitten ei enää mäet nousseetkaan ihan hirveän hyvin enää. Kun akku oli puolillaan niin Ylämäki™ meni 17km/h alkuvauhdeilla ja joskus alamäen juurelle pysähtyessä ja siitä lähtemällä onnistui laite ylikuumenemaan ja sammuttamaan itsensä. Pienet jäähdyttelyt ja taas jaksoi käynnistyä, mutta ei se silti mäkeä noussut.

Akkuahan tuo isomman renkaan pyöritys syö nopeammin. Tasaisella pääsee saman matkan akulla, mutta nopeammin tietysti. Ylämäissä tuo voimasuhde kääntyy epäedulliseksi ja akkua kuluu kuin leipää, koska momentti on huonompi.

Toki kova vauhti oli kivaa, mutta en kyllä kenellekään suosittelisi enää. Meidänkin pikkukylällä oli pitkää suoraa töihin eikä vastaantulijoita juuri ollut, mutta jossakin tiheämmin asutussa paikassa on ihan hölmöjen hommaa mennä urku auki mopon vauhtia tuollaisella.

Vanteellehan tuollainen kympin nakki menee aika kivuttomasti, mutta kun koettaa sitä perinteistä 8.5":sta ährätä siihen takaisin niin en edes viitsi sanoa.

Oma valinta tietysti, mut mä en uskalla kymppejä suositella kyllä siinä pelossa että ne on hiukan liian isot. Se 9.2" on varmasti aika hyvä kompromissiratkaisu ja on tullut nyt myyntiin varmaan juuri sen takia että ne kympit ei aina ihan istu.

Sitten niihin halpoihin kumeihin vielä sen verran että itse onnistuin puhkomaan kympin ajossa kun joku terävä meni läpi. Orkkiskumeja en koskaan ole onnistunut puhkomaan. Ehkä tuuria, ehkä parempi laatu, en tiedä, mutta se halvin Kiinan kura voi tosiaan olla melko huonolaatuista.
 
Akkuahan tuo isomman renkaan pyöritys syö nopeammin. Tasaisella pääsee saman matkan akulla, mutta nopeammin tietysti. Ylämäissä tuo voimasuhde kääntyy epäedulliseksi ja akkua kuluu kuin leipää, koska momentti on huonompi.
Tässä kirjoitettiin kyllä fysiikkaa aika hyvin uusiksi. Nopeuden kasvu lisää energian tarvetta joten sama matka mutta nopeammin on mahdoton samalla energian määrällä.

Sitten niihin halpoihin kumeihin vielä sen verran että itse onnistuin puhkomaan kympin ajossa kun joku terävä meni läpi. Orkkiskumeja en koskaan ole onnistunut puhkomaan. Ehkä tuuria, ehkä parempi laatu, en tiedä, mutta se halvin Kiinan kura voi tosiaan olla melko huonolaatuista.
Taitaa viisi olla jo saldo ja ihan samaan tapaan originaalit ja muut. Syyt vaihtelevat mutta aina ottaa päähän vaihto.

Paineet toki tarkistetaan säännöllisesti mutta riittävällä paineella rengas on kova joten terävämmät puhkaisevat helpommin ja liian tyhjänä hajoilee myös. Yksi menee omaan piikkiin, mursketta pätkä ajettu tielle enkä jaksanut kiertää. Yksi kiinalainen sisärengas antautui ilman sen suurempaa syytä saumastaan, yhtä epäilen ilkivallaksi mutta milläpä todistat, yhdessä oli ihan reilu viilto läpi renkaan joten jotain varsin terävää jäi huomaamatta jne.

Nyt ei taida renkaita olla kuin yksi varastossa mutta pois lukien se epäkelpo sisärengas, olen aina vaihtanut molemmat. Hinta sikäli olematon ettei jaksa miettiä, sama vaihtaa suoraan.
 
Tässä kirjoitettiin kyllä fysiikkaa aika hyvin uusiksi. Nopeuden kasvu lisää energian tarvetta joten sama matka mutta nopeammin on mahdoton samalla energian määrällä.

Ei nyt aivan eksakti, mutta sinne päin matka on suurinpiirtein sama, ehkä kilometrin heitolla suuntaan jos toiseen. Jollekin merkittävää, mutta kun itse jään 13km työmatkasta puoleen väliin takaisin tullessani niin se kilometri sinne tai tänne on se ja sama.

Fysiikka kyllä pitää aivan perinteiseen tapaan kutinaa. Renkaat ovat erilaiset ja rullaavat hiukan eri tavoin. Toinen menee vapaalla alamäkeen eri tavalla kuin toinen. Samaten ihan tasaisella rullatessa vapaalla pääsee pidemmän matkan ennen vauhdin pysähtymistä, jos lähtövauhti on kovempi.

Tarkoitus tuolla karrikoidulla vertauksella oli sanoa että vaikka isoilla kumeilla pääsee kovempaa niin se ei tarkoita että pääsisi pidemmälle, koska 25km/h kulkeva laite kuluttaa akun tunnissa, mutta 35km/h kulkeva kuluttaa sen kolmessa vartissa.
 
Näyttäis olevan 699$ toi ninebot G2 nyt DHgatessa, onko se ollut joskus halvempikin? Ilmeisesti Puolasta tulee tavara, joten tulleja tms. ei tule tuohon päälle?
 
Näyttäis olevan 699$ toi ninebot G2 nyt DHgatessa, onko se ollut joskus halvempikin? Ilmeisesti Puolasta tulee tavara, joten tulleja tms. ei tule tuohon päälle?
sieltä saa kupongeilla 615€ ostin 2 viikkoo sitten (googlesta löytyy kuponkeja) . tilasin maanantaina ja saapui samana perjantaina, kuljetus noin 10e. Ei tuu tulleja tai muuta verot kuuluu hintaan. Tulee suoraan kotiovelle postnordilta
 
Tuli myös tilattua DHgatesta tuohon 615€ hintaan, on kyllä erittäin laadukas laite.

Vähän harmittaa kun ei tuota Alin alea tullut odoteltua, olisi saanut vieläkin halvemmalla. Itsellä ei ainakaan tuo 80€ kuponki enää pelaa, mutta saahan tuolta paremman cashback kuin DHgate ja voi maksaa Klarnalla, jos vaikkapa rahatilanne on heikko nyt. Ehkä siellä joku kuponki myös toimii jos jaksaa testailla. Näyttää joillain myyjillä olevan tuotakin halvemmalla, mutta aika epäilyttäviä.
 
Tuli myös tilattua DHgatesta tuohon 615€ hintaan, on kyllä erittäin laadukas laite.

Vähän harmittaa kun ei tuota Alin alea tullut odoteltua, olisi saanut vieläkin halvemmalla. Itsellä ei ainakaan tuo 80€ kuponki enää pelaa, mutta saahan tuolta paremman cashback kuin DHgate ja voi maksaa Klarnalla, jos vaikkapa rahatilanne on heikko nyt. Ehkä siellä joku kuponki myös toimii jos jaksaa testailla. Näyttää joillain myyjillä olevan tuotakin halvemmalla, mutta aika epäilyttäviä.
en tiiä että oliko se aliexpressin kumponki joku rajotettu ku ei itelläkään toiminu
 
Tuli myös tilattua DHgatesta tuohon 615€ hintaan, on kyllä erittäin laadukas laite.

Vähän harmittaa kun ei tuota Alin alea tullut odoteltua, olisi saanut vieläkin halvemmalla. Itsellä ei ainakaan tuo 80€ kuponki enää pelaa, mutta saahan tuolta paremman cashback kuin DHgate ja voi maksaa Klarnalla, jos vaikkapa rahatilanne on heikko nyt. Ehkä siellä joku kuponki myös toimii jos jaksaa testailla. Näyttää joillain myyjillä olevan tuotakin halvemmalla, mutta aika epäilyttäviä.

en tiiä että oliko se aliexpressin kumponki joku rajotettu ku ei itelläkään toiminu

ainakin itsellä lähti 40€ loppuhinnasta ostoskorissa (olin aktivoinut kuponkeja aikaisempina päivinä)
 
Tällä koodilla: AE80ZNAF ainakin itsellä lähti n. 70€ pois, oli siis 80 USD global koodi.

edit. 120€ koodi tuli vielä, joka vain hetken voimassa: 24AN090. Sai vielä peruttua tuon 70€ koodin tilauksen ja uusi sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin juuri itsekin aliexpressistä ja tuo koodi AE80ZNAF toimi myös minulla. Piti tilata Kukirin G2 MAX, mutta tuo uusi laki 25 kg tuli esteeksi minulle.
 
Vielä ei ole edes kesä ja lautakausi on alkanut yllättävän monella. Omaa ei kukaan johdottanut takavaloa talven aikana uusiksi ja hiekoituksen jäljiltä aika kaameassa kunnossa moni paikka joten joutaa odottelemaan. Lautakin tekisi mieli uusia mutta...

Joka vuonna narisen samasta aiheesta ja nyt on hyvä aloittaa jo ajoissa. Eli miten niiden lautojen jättäminen kauppojen ulkopuolelle on niin uskomattoman vaikea asia ymmärtää varsinkin jos selvästi kielletään? Pitkin talvea olen katsellut moneen paikkaan ilmestyneen lautakieltoja mutta aika moni ilmeisesti katsoo oikeudekseen toimia kieltoja vastaan.
Viime viikolla oli jo kahdesti sama, Prismassa ja kauppakeskuksessa joissa selkeät kiellot. Laudalla vauhdilla ovelle ja kun ovi ehtii auki niin ajaen eteenpäin mallilla kaasu pohjassa. En edelleenkään pidä tarpeellisena viedä lautoja ollenkaan kauppoihin sisälle mutta järkeä käyttäen ja taluttaen asia on aivan eri kuin täysin päätön käyttäytyminen jolla kustaan varmuudella kaikkien muroihin.
Vuokralaudoilla en ainakaan itse ole nähnyt sisällä ajeltavan joten aivan kaikesta ei siis voi niillä ajaviakaan syyttää vaikka välinpitämättömyys näkyy kyllä liiankin hyvin siinä porukassa. Vähintäänkin laudat jätetään miten sattuu eikä se väärään paikkaan jätetyistä kärsivä tee eroa, onko lauta oma vai vuokrapeli.

Totuttuun tapaan kohta on taas kommentti, miten haluan kieltää kaikki. Ei, en halua. Mutta muutos asenteissa lautailijoita kohtaan on ollut melkoinen sinä aikana, mitä itse laudalla on liikkunut. Alkuun lautoja ei omilla nurkilla ollut käytännössä ainoatakaan toista ja uteliaita riitti. Nykyisellään lautailu ei todellakaan kerää pelkkiä kehuja joten riittävä määrä hölmöilyjä niin lainsäätäjä keksii kyllä uusia rajoituksia. Siinä ei omasta mielestäni voita kukaan ja varsinkin asiallisesti käyttäytyvät kärsivät. Valitettavaa mutta totta.


Ja varmaan taas hyvä muistuttaa siitäkin, että älkää menkö miettimättä päivittämään niitä uusia lautojanne!! Tässäkin ketjussa on aivan liian monta kertaa päivitetty ensin ja kirottu myöhemmin. Parempi odottaa muualta kommentteja ja vasta sitten niiden valossa päivittää jos sillä saavuttaa oikeaa hyötyä eikä menetä kustomoinnin mahdollisuutta tms. Jos en nyt väärin muista niin vakkareitakin on päivitysten myötä osasta lautoja kadonnut. Ei niin iloinen yllätys jos on tottunut käyttämään.
 
Jos en nyt väärin muista niin vakkareitakin on päivitysten myötä osasta lautoja kadonnut. Ei niin iloinen yllätys jos on tottunut käyttämään.
Sietäisikin moisen haitakkeen estää ja sakottaa käyttäjiä.

On pelkästään hyvä jos tuulipuvuilta otetaan pois yksi liikenteen vaarantamisen työkalu.
 
Sietäisikin moisen haitakkeen estää ja sakottaa käyttäjiä.

On pelkästään hyvä jos tuulipuvuilta otetaan pois yksi liikenteen vaarantamisen työkalu.
Tuon voi lukea sarkasmina tai olla lukematta...

On kuitenkin sinällään totta, ettei kaupunkiliikenteessä vakkaria (no, monessa paremminkin vakioteho, ei niinkään nopeus) oikeastaan tarvitsisi olla. Kyllä se riskejä lisää ja varsinkin vuokralaudoissa olisi kokemattomilla melkoinen katastrofi. Tosin ilman paikannusperustaista (jota ei halua kukaan omaan lautaansa) mahdollisuudet rajata käyttöalueita ovat varsin heikot niin tuon kuin muunkin osalta.
Itse taas tuulettelen välillä päätäni ajelemalla jokseenkin keskellä ei mitään. Huomattavan mukava kun voi sen rauhallisen 18-20km/h vakkarilla ja selkeä menetys jos katoaisi. Kaupungilla ajaessa taas en kaipaa ollenkaan. Paikkansa tuolle on mutta siitä riippumatta minkään päivityksen ei pitäisi poistaa ominaisuuksia, joita on ostohetkellä luvattu.
Siitä taas voi olla montaa mieltä, miksi ko. ominaisuutta ei voida tehdä helposti päälle ja pois kytkettäväksi ilman mitään kännysoftia. Ottaisin mieluusti mahdollisuuden määritellä jonkin toiminnon päällä / pois päältä olo vaikka siihen, laittaako lautaan virrat jarrukahva pohjassa vai vapaana. Vakkari olisi luultavasti oma valinta.
 
Onko kenelläkään kokemuksia kun aliexpressistä (EU varasto) tilattu potkulauta jää Postiin jumiin syyllä "Lähetyksen VAK-tiedoissa oleva virhe on keskeyttänyt toimituksen...". Seisooko seuraavan kuukauden pölyttymässä varaston perukoilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 706
Viestejä
4 496 439
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom