Enemmän ajomukavuuden takia mietin isompia renkaita (ja tietysti koska eturengas aivan sileä/kankailla)
9.2" olisi varmaan "järkevämpi" vaihtoehto kyllä, mutta nyt kun mietin, niin ei viittisi 60-70€ renkaita laittaa ~200€ lautaan.
Tiedä sitten jäisinkö kaipaamaan kiihtyvyyttä/vääntöä, 65-70kg elopainolla nykyisillä renkailla menee ylämäkeenkin helposti 20-30kmh
Mulla nuo kympit oli täältä foorumilta toiselta käyttäjältä ostetut käyttämättömät. En tiedä oliko tarkalleen Pro2 tai yleensä Xiaomin vehkeisiin tarkoitettu vai ehkä johonkin Segwayhin. Joka tapauksessa ne olivat sen karvan verran liian isot.
Jos onnistut sopivan kokoiset kympin nakit sinne laittamaan niin hyvä, mutta jos ne on yhtä lailla isot kuin omani niin en kyllä toivo pahimmalle vihamiehellenikään sitä urakkaa mitä siitä koitui.
Oma lauta oli softamodattu kulkemaan 35km/h (80kg kuskilla) tasaisella ja täydellä akulla. Renkaiden vaihdon kanssa huiput nousi 39km/h:n, mutta se oli laitteen oma ilmoitus. Softassa oli rengaskoon muutos huomioitu, mutta todellista nopeusmittausta ei tullut millään muulla laitteella tehtyä.
Pehmeämpi kyyti, no joo. Itse tykkään aina ajella päkiöiden varassa (älä kysy miksi) mikä antaa kivan jousituksen pohkeesta, eli tuo kyydin pehmeys itselläni ei ollut niin merkittävä kuin ehkä jollakin muulla olisi.
Vuosi eteenpäin oli kuski saanut vähän lisää elopainoa ja sitten ei enää mäet nousseetkaan ihan hirveän hyvin enää. Kun akku oli puolillaan niin Ylämäki™ meni 17km/h alkuvauhdeilla ja joskus alamäen juurelle pysähtyessä ja siitä lähtemällä onnistui laite ylikuumenemaan ja sammuttamaan itsensä. Pienet jäähdyttelyt ja taas jaksoi käynnistyä, mutta ei se silti mäkeä noussut.
Akkuahan tuo isomman renkaan pyöritys syö nopeammin. Tasaisella pääsee saman matkan akulla, mutta nopeammin tietysti. Ylämäissä tuo voimasuhde kääntyy epäedulliseksi ja akkua kuluu kuin leipää, koska momentti on huonompi.
Toki kova vauhti oli kivaa, mutta en kyllä kenellekään suosittelisi enää. Meidänkin pikkukylällä oli pitkää suoraa töihin eikä vastaantulijoita juuri ollut, mutta jossakin tiheämmin asutussa paikassa on ihan hölmöjen hommaa mennä urku auki mopon vauhtia tuollaisella.
Vanteellehan tuollainen kympin nakki menee aika kivuttomasti, mutta kun koettaa sitä perinteistä 8.5":sta ährätä siihen takaisin niin en edes viitsi sanoa.
Oma valinta tietysti, mut mä en uskalla kymppejä suositella kyllä siinä pelossa että ne on hiukan liian isot. Se 9.2" on varmasti aika hyvä kompromissiratkaisu ja on tullut nyt myyntiin varmaan juuri sen takia että ne kympit ei aina ihan istu.
Sitten niihin halpoihin kumeihin vielä sen verran että itse onnistuin puhkomaan kympin ajossa kun joku terävä meni läpi. Orkkiskumeja en koskaan ole onnistunut puhkomaan. Ehkä tuuria, ehkä parempi laatu, en tiedä, mutta se halvin Kiinan kura voi tosiaan olla melko huonolaatuista.