Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Ehkä kiristit liian tiukalle pultit. Mitä jos höllennät hiuman? Väheneekö kitinä?
Ei kyllä vähentynyt kitinä vaikka väänsi auki tai kiinni. Ehkä siellä sisällä on vaan likaa (kiviä) tai jotain mikä aiheuttaa sen äänen. En tiedä :/ Siksi epäilin että pitää vääntää vähä kireämmälle kun paikallisessa pyöräliikkeessä katsovat sitä että vähän hölskää tuo väli, mutta tuskin nekään tietää noista välttämättä.
 
Kertokaas viisaammat Miten firmware päivitys dhgatesta ostettuun ninebot g30 max. Sovelluksessa olisi päivityksiä pari kappaletta. Muuttuuko nopeus max 30km/ -> 25km/h ja katoaako cruise control?
Käsittääkseni liian uuden firmwaren jälkeen ei saa enää customoitua laitettua sisälle. Varsin ikävää.
 
Kertokaas viisaammat Miten firmware päivitys dhgatesta ostettuun ninebot g30 max. Sovelluksessa olisi päivityksiä pari kappaletta. Muuttuuko nopeus max 30km/ -> 25km/h ja katoaako cruise control?
Cruise katosi, Sportilla menee ainakin mittarin mukaan 30km/h.
 
Lähti vaimolla tälläinen tilaukseen. Hänellä joitain vähän erikoisempia vaatimuksia laudalle että oikeasti tyytyväinen, tämä ainakin speksien mukaan täyttää nämä. Katsotaan miten käytännössä sitten kun tulee. Yrittävät sentään vähän jotain uutta/erilaista.
Myi jo edellisen lautansa ja ajatteli että sähköfillarilla mennään, mutta kuulemma se laudalla on vaan niin paljon mukavampaa :)
Edit. Ensimäinen lauta myös mikä itsellä tullut vastaan jossa IP65 luokitus ja jopa mainostetaan että voi ajaa "säässä kuin säässä"
 
Lähti vaimolla tälläinen tilaukseen. Hänellä joitain vähän erikoisempia vaatimuksia laudalle että oikeasti tyytyväinen, tämä ainakin speksien mukaan täyttää nämä. Katsotaan miten käytännössä sitten kun tulee. Yrittävät sentään vähän jotain uutta/erilaista.
Myi jo edellisen lautansa ja ajatteli että sähköfillarilla mennään, mutta kuulemma se laudalla on vaan niin paljon mukavampaa :)
Edit. Ensimäinen lauta myös mikä itsellä tullut vastaan jossa IP65 luokitus ja jopa mainostetaan että voi ajaa "säässä kuin säässä"
Aika kestävät saranat on keksitty
 
Pitää huomioida että ilmoitettu tuumakoko on renkaan eikä vanteen koko niinkuin yleensä, itse sekosin hetkeksi siitä.
 
Kyllä sitä viimeistään sit osaa hampaitaan arvostaa kun niitä ei enää ole :D En tiedä onko tämä kypärä mistään kotoisin, mutta eipä ole hinnalla pilattu ja legot on suojattu. M-Wave All In 1 Downhill Helmet, Black | Bikeinn (tradeinn.com)

Se että naaman eteen laitetaan muovia ei ole sama asia kuin "legot suojattu", päinvastoin! Tuosta saattaa olla pahimmillaan enemmän haittaa kolarissa kun sirpaloituu väärin ja menee poskesta läpi.
 
Kylläpä osaa olla nihkeä kumin vaihto. Tuommoinen mini 8.5 tuuman rengas osaa näköjään olla hankala, vanhan sai pois sahaamalla kahtia uuskin on melkein paikallaan vaan ei meinaa lumpsahtaa vanteella sitten millään.
 
Kylläpä osaa olla nihkeä kumin vaihto. Tuommoinen mini 8.5 tuuman rengas osaa näköjään olla hankala, vanhan sai pois sahaamalla kahtia uuskin on melkein paikallaan vaan ei meinaa lumpsahtaa vanteella sitten millään.
Jos lumpsahtamisella tarkoitat vanteelle nousemista ilmatäytteisen renkaan kanssa, niin reilusti vain liukastetta tyhjänä väliin ja enemmän ilmanpainetta renkaaseen. Paineen lisäyksessä täytyy vain varoa, koska sitäkin voi laittaa liikaa ja renkaan noustessa vanteelle siitä voi kudokset pettää ja ampuu yli vanteelta ja räjähtää. Eli ei naama siinä vieressä kun täytät.
Vasaralla tai vastaavalla voi myös hakata kumin kulutuspintaa pyörä pystyasennossa paineistettuna jolloin nousee pienemmällä paineella vanteelle.
Jos pelkää renkaan räjähtämistä, niin lähes aina ne räjähtävät kyljestä sivulle päin, eli kannattaa pysyä kulutuspinnan puolella.
 
Jos on lapsekasta mielta ja noissa ei ole sisakumia niin brake cleaneria vanteen sisaan ja tulta peraan niin rajahtaa paikoilleen.

 
Jos lumpsahtamisella tarkoitat vanteelle nousemista ilmatäytteisen renkaan kanssa, niin reilusti vain liukastetta tyhjänä väliin ja enemmän ilmanpainetta renkaaseen. Paineen lisäyksessä täytyy vain varoa, koska sitäkin voi laittaa liikaa ja renkaan noustessa vanteelle siitä voi kudokset pettää ja ampuu yli vanteelta ja räjähtää. Eli ei naama siinä vieressä kun täytät.
Vasaralla tai vastaavalla voi myös hakata kumin kulutuspintaa pyörä pystyasennossa paineistettuna jolloin nousee pienemmällä paineella vanteelle.
Jos pelkää renkaan räjähtämistä, niin lähes aina ne räjähtävät kyljestä sivulle päin, eli kannattaa pysyä kulutuspinnan puolella.
meinasin ettei meinaa mennä vanteelle rengasraudalla, saattaahan se kyllä tuokin vielä tulla ongelmaksi kunhan pääsee sinne asti. työ taas estää harrastuksia mutta olen kyllä vähän kaikenlaisia renkaita vaihtanut eikä kyllä ikinä näin hankalaa ole ollut. no kyllä se siitä tietääpä ainakin seuraavan kerran mihin on ryhtymässä.
 
Kylläpä osaa olla nihkeä kumin vaihto. Tuommoinen mini 8.5 tuuman rengas osaa näköjään olla hankala, vanhan sai pois sahaamalla kahtia uuskin on melkein paikallaan vaan ei meinaa lumpsahtaa vanteella sitten millään.
Itse hajotin irti sahaamalla ja sivuleikkureilla. Annoin asian sen jälkeen olla ja tilasin netistä 10" muunnoskitin potkulautaan johon tuli 10" kumit ja ne meni suitsait paikoilleen.
 
sisäkumi löytyy niin ei ole oikein vaihtoehto. en kyllä tiedä onko sisäkumittomia?
Kylla siina sisakumissa on sitten niin perkeleesti voimaa etta pitaisi ihan mantysuovan kanssa luiskahtaa paikoilleen.

Jaa niin ongelma on saada kumi vanteen reunan ylitse. Auttaiskohan jos heittaisi uuniin 80 asteenseen joksikin aikaa pehmenemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kylla siina sisakumissa on sitten niin perkeleesti voimaa etta pitaisi ihan mantysuovan kanssa luiskahtaa paikoilleen.

Jaa niin ongelma on saada kumi vanteen reunan ylitse. Auttaiskohan jos heittaisi uuniin 80 asteenseen joksikin aikaa pehmenemaan.
Teräsvaijerihan siellä jalkaosassa kiertää molemmin puolin, niin ei varmaan hirveästi pehmene. En toki sano etteikö auttaisi sen ympäröivään kumiin.
Reilusti vaan liukastetta, niin kyllä se sinne menee. On kyllä noista minicrossien renkaista tullut joskus vahingossa se vaijeri katkaistuakin ja useampi sisärengas puhkottua. Pahimpia nää pienet kyllä on vääntää.
Lukkopihdit vastakkaiselle puolelle pitämään rengasta urassaan helpottaa kummasti, niinkuin taisin joskus aikasemmin täällä mainita. Muistaakseni kirjoitin jollekin täällä pari vuotta sitten yksinkertaisemmatkin ohjeet. Eiköhän ne haulla löydy.

Edit: Tai ei ne välttämättä niin yksinkertaiset ollut, mutta oli siinä pari hyvää vinkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Teräsvaijerihan siellä jalkaosassa kiertää molemmin puolin, niin ei varmaan hirveästi pehmene. En toki sano etteikö auttaisi sen ympäröivään kumiin.
Reilusti vaan liukastetta, niin kyllä se sinne menee. On kyllä noista minicrossien renkaista tullut joskus vahingossa se vaijeri katkaistuakin ja useampi sisärengas puhkottua. Pahimpia nää pienet kyllä on vääntää.
Lukkopihdit vastakkaiselle puolelle pitämään rengasta urassaan helpottaa kummasti, niinkuin taisin joskus aikasemmin täällä mainita. Muistaakseni kirjoitin jollekin täällä pari vuotta sitten yksinkertaisemmatkin ohjeet. Eiköhän ne haulla löydy.

Edit: Tai ei ne välttämättä niin yksinkertaiset ollut, mutta oli siinä pari hyvää vinkkiä.
Samaa asiaa useampi niin jatketaan tähän viimeiseen.

Ainakin itse olen kironnut täällä ensimmäistä renkaan vaihtoa, se nyt ei ollut mikään mukava homma. Tosin onnistui kuitenkin eikä poisottamisessa ollut mielestäni mitään ongelmia. Ainakaan ei tullut mieleenkään alkaa paloitella rengasta, en nähnyt mitään tarvetta.

Mutta lukkopihdeille ääni täältäkin ja olen itsekin tainnut niistä mainita. Hommasin parit pitkäleukaiset kun tuli aika vaihtaa eteen rengas. Tuossa M365 prossa siis moottori tosiaan edessä. Helpotti melkoisesti hommaa mutta mikään mukava homma ei ollut silti.
Ja pari kunnollista rengasrautaa kaveriksi. Itse nappasin Motonetista pari pienintä Bahcoa mutta lusikkamallejahan täällä on osa suositellut joten kannattaa harkita jos niitä on tarjolla.

Liukastetta on käytännössä pakko käyttää. Vanteelle menee vaikka muutoinkin mutta ainakaan itse en saanut keskittymään kunnolla muutoin. Ja kyllä se rengas kannattaa myös lämmittää ensin jos mahdollista. Hetki mikrossa omalla vastuulla tai sitten muu tapa.
 
Jooh toi renkaanvaihto on aina mukavaa hommaa. Saisi ne kaksiosaiset vanteet yms. ratkaisut yleistyä joita muutamista skuuteista löytyy. Kannattaa kattoo youtubesta erilaisia tekniikoita. Niissä tosin masentavasti homma hoituu aina näppärästi 30 sekunnissa. Itsellä menee aina tunti tai kaksi tapellessa. Tekniikoita on vähän renkaasta riippuen nippusiteiden hyödyntäminen, renkaan pehmennys keitetyssä vedessä, lukkopihdit, puristimet ja rengasraudat liukasteella. Osittain tosiaan myös välineurheilua eli kunnolliset välineet helpottaa kummasti. Itse yleensä vetänyt about noiden kaikkien yhdistelmällä. Sisäkumittomissa on vielä vähän omat haasteet niistä itsellä ei vielä kokemusta.

 
Viimeksi muokattu:
Jooh toi renkaanvaihto on aina mukavaa hommaa. Saisi ne kaksiosaiset vanteet yms. ratkaisut yleistyä joita muutamista skuuteista löytyy. Kannattaa kattoo youtubesta erilaisia tekniikoita. Niissä tosin masentavasti homma hoituu aina näppärästi 30 sekunnissa. Itsellä menee aina tunti tai kaksi tapellessa. Tekniikoita on vähän renkaasta riippuen nippusiteiden hyödyntäminen, renkaan pehmennys keitetyssä vedessä, lukkopihdit ja rengasraudat liukasteella. Osittain tosiaan myös välineurheilua eli kunnolliset välineet helpottaa kummasti. Itse yleensä vetänyt about noiden kaikkien yhdistelmällä.
Ei tarvitse mennä tuben puolelle. On täälläkin kerrottu, miten alle vartin hoituu kadun varressa koko homma. Silti aika monella tuntuu menevän tuohon hommaan aikaa varsinkin 8,5" renkailla.

Kaksiosaisissa on omat ongelmansa moottorin osalta mutta ratkaistavissa toki sekin. Mutta jotenkin tuntuu suunnittelussa unohtuneen kokonaan renkaiden vaihto. Nippusiteetkin ovat ihan ok apu paikassaan mutta moottori estää niiden käytön joten lukkopihdit.

Parhaita välineitä en tiedä vieläkään itse mutta ne lusikkamallin raudat pitää kyllä tänä kesänä koittaa jos on tarve. Mutta muutoin yhdistelmä on omasta mielestäkin paras. Viimeksi käytin niitä olemattoman kokoisia fillarimallin muovisia rengas"rautoja" apuna. Varasin varmuuden vuoksi käsille ja apua sai juuri sen, että parempi rauta helpommin parempaan paikkaan.

Yllättävän vähän on kuitenkin vanteita rikottu tai sitten ei ole tänne kerrottu. Voisi ajatella niitäkin menevän, sikäli hankalaa ja osa jaksaa umpikumienkin kanssa urheilla.
 
Jooh toi renkaanvaihto on aina mukavaa hommaa. Saisi ne kaksiosaiset vanteet yms. ratkaisut yleistyä joita muutamista skuuteista löytyy.
Ei muuten mielellään sais. Paperilla hyvä idea mut käytännössä sit se moottorista irtoava vanteenpuolikas on sen verran hauras et niitä on porukalla pamahtanut ties mistä syistä. Toki ei sinällänsä varmaan auta asiaa et noihan on tietty valmistettu pehmeimmästä kiinametallista mitä löytyy, mut taitaa edelleen valtaosa sähköpotkulaudoista tulla sieltä kiinasta kuitenkin niin en tiedä oisko tohon helpotusta tulossa vaikka joku ns. kunnon merkki ottaiskin johonkin malliin kaksosasen vanteen.

Mut renkaanvaihtoa ne joo helpottaa aika rutkastikkin. On siinäkin tosin omat ongelmansa, just vaihtelin omaan lautaan ulkorenkaat PMT:hen (vahva suositus, nää on oikeasti kumia = parempi pito about kaikkialla) ja siinä on aina sellanen snadi riski et se sisäkumi ei oo just täydellisesti siellä sisällä ja sit se joko jää puristuksiin ja puhkeaa sitä myötä tai muuten vaan saa jostain terävästä nurkasta sopivasti viillon. Kävi itellekkin just noin takarenkaan kanssa, enkä kyllä tota reikää kattoessa oikeen ymmärrä et mistä se periaatteessa on tullu, mut olettaisin et epähuomiossa jäi puristuksiin niitten kahden palan väliin. Toki toi oli sit oikeasti 10min homma vaihtaa kun asian tajus, et kunhan niitä varaosia on saatavilla niin puhjennu rengas ei kovinkaan kauaa oo murheena.

Tai no, ekalla kerralla itelläkin oli. Jarrulevyn pultit oli vedetty tuhannen newtonmetrin voimalla kiinni ja nekin jotain pehmeintä kiinapaskaa, nehän sit pyöristy ihan täysin. Rälläkällä pieni lovi, talttapää loveen ja jakoavaimella talttapäästä kiinni ja napautti vasaralla kevyesti auki. Fiksuimmat hiffaa et kädethän loppuu kesken ja ei se kyl yhen ihmisen homma ollukkaan. Korvasin ne sit rautiasta saatavilla kovemmilla pulteilla ja nekin oli mystisesti jumahtanu kunnolla kiinni (en tiiä onko vaan paskaa välissä, vai voiko vaikka jarrutuksen voimasta sit sopivasti liikahtaa kireemmälle), mut tällä kertaa lähti ihan vaan kuusiokololla pamahduksen saattelemana irti.

Et silleen melkeen suosittelen muillekkin kattomaan et mitä ne jarrulevyn pultit sanoo, ne kun on kuuleman mukaan valtaosalla laitteesta riippumatta aina jumissa kun pitäs irrotella, ja sen kun hiffaa siinä vaiheessa kun ne oikeasti pitäis saada irti onkin sit vähän ikävämpi juttu.

Mut tubeless ja normivanteet on se paras kombo näissä. Segwaylla on ainakin tubeless renkaissansa sisällä sellasta tahmaa joka paikkaa itestään pienimmät reiät, mikä jopa oikeasti toimiikin. Toki tubelessit on ärsyttävää saada vanteille, mut niissä ei sit samoja ongelmia oo kun sisäkumillisissa, missä oon huomannu et useimmiten se sisäkumi antaa periks kun se et ulkorenkaassa olis oikeasti juurikaan mitään.
 
Ei tarvitse mennä tuben puolelle. On täälläkin kerrottu, miten alle vartin hoituu kadun varressa koko homma. Silti aika monella tuntuu menevän tuohon hommaan aikaa varsinkin 8,5" renkailla.

Kaksiosaisissa on omat ongelmansa moottorin osalta mutta ratkaistavissa toki sekin. Mutta jotenkin tuntuu suunnittelussa unohtuneen kokonaan renkaiden vaihto. Nippusiteetkin ovat ihan ok apu paikassaan mutta moottori estää niiden käytön joten lukkopihdit.

Parhaita välineitä en tiedä vieläkään itse mutta ne lusikkamallin raudat pitää kyllä tänä kesänä koittaa jos on tarve. Mutta muutoin yhdistelmä on omasta mielestäkin paras. Viimeksi käytin niitä olemattoman kokoisia fillarimallin muovisia rengas"rautoja" apuna. Varasin varmuuden vuoksi käsille ja apua sai juuri sen, että parempi rauta helpommin parempaan paikkaan.

Yllättävän vähän on kuitenkin vanteita rikottu tai sitten ei ole tänne kerrottu. Voisi ajatella niitäkin menevän, sikäli hankalaa ja osa jaksaa umpikumienkin kanssa urheilla.

Tässä jos jossain pätee yksi kuva tai video on parempi kuin tuhat sanaa :) Itekin tuli aloiteltua noilla muovisilla polkupyörän rengasraudoilla muttei niillä kyllä oikein mitään tee skuutin kanssa ja tuli sittemmin päivitettyä pitempiin metallisiin. Nippusiteillä ei toki tee mitään moottorillisen pyörän kanssa mutta toimii hyvin yleensä siihen toiseen renkaaseen jos se on avovanteella eikä ole jotain rumpujarrua blokkaamassa.

Ei muuten mielellään sais. Paperilla hyvä idea mut käytännössä sit se moottorista irtoava vanteenpuolikas on sen verran hauras et niitä on porukalla pamahtanut ties mistä syistä. Toki ei sinällänsä varmaan auta asiaa et noihan on tietty valmistettu pehmeimmästä kiinametallista mitä löytyy, mut taitaa edelleen valtaosa sähköpotkulaudoista tulla sieltä kiinasta kuitenkin niin en tiedä oisko tohon helpotusta tulossa vaikka joku ns. kunnon merkki ottaiskin johonkin malliin kaksosasen vanteen.

Onks toi ollut isokin ongelma? Tarkotan siis tommosta ratkaisua joka on mm. VSETT:n laudoissa. Ei siis ole omia kokemuksia mutta ESG:t ja kumppanit tuntuu tota ratkaisua lähinnä kehuvan arvosteluissa eikä kyllä ole tullut missään kauhutarinoitakaan vastaan (ei sillä että olisin erityisesti etsinyt).
 
Onks toi ollut isokin ongelma? Tarkotan siis tommosta ratkaisua joka on mm. VSETT:n laudoissa. Ei siis ole omia kokemuksia mutta ESG:t ja kumppanit tuntuu tota ratkaisua lähinnä kehuvan arvosteluissa eikä kyllä ole tullut missään kauhutarinoitakaan vastaan (ei sillä että olisin erityisesti etsinyt).
Spoilerissa muutamat kuvat.

ksqqt53ry0v91.jpg

c2xcmsomf6j61.jpg

ehbzjdz3e5p81.jpg

8yjygi4hv0d91.jpg

qheuz2uymi7a1.jpg

3se6hd29zxp91.jpg

Eli joo, tavallaan voi sanoa et on periaatteessa ongelma mut kunhan ei tee sillä laudalla mitään mitä sillä ei ehkä kannattais tehdä, niin ei pitäis sattua mitään. Tai ainakaan itellä ei oo, rengaspaineet pitäny kunnossa ja mistään kanttaria korkeemmalta en oo hypännyt. Tapahtuu ihan yhtälailla Vsettin laudoissa kun joissain kiinalaisissa noname laudoissa. ESG on kanssa siitä vähän turhan puolueellinen tiedonlähde, koska niille maksetaan niistä arvosteluista ja ne kuitenkin käyttää niitä aivan liian vähän aikaa et mitään tyyppivikoja tai sen suuntasia kerkeis edes oikeasti ilmaantumaan. Monella youtubearvostelijalla sama juttu, parhaimmat revikat tulee siitä kun joku on oikeasti parin kuukauden ajan käyttäny sitä laitetta päivittäin, tietää sit et mikä toimii ja mikä siinä on pielessä.

Mut siis niin, se ongelma on enemmänkin se et toi on aika heikko kohta ja saattaa vahingossakin antautua. Kiinasta saa toki varaosina noita vanteenpuolikkaita, mut kyl se parin tai kolmen viikon odotteluks menee taas sit siinä kohtaa ellei satu olemaan valmiina kaapissa noitakin odottelemassa.
 
Vsett 10+ moottoreissa ainakin mainostetaan uutta ja paranneltua rimmiä 2022 lopuilta, oli vissiin aika yleinenkin ongelma.
 

Liitteet

  • yPMKYKK.png
    yPMKYKK.png
    1,2 MB · Luettu: 71
Se että naaman eteen laitetaan muovia ei ole sama asia kuin "legot suojattu", päinvastoin! Tuosta saattaa olla pahimmillaan enemmän haittaa kolarissa kun sirpaloituu väärin ja menee poskesta läpi.
Samaa mieltä.

Kypärää hankkiessa ei kannata mielestäni "säästää väärässä paikassa". Sama kypärä menee kuitenkin, vaikka 10 vuotta, jos ei vaurioidu missään kohtaa pahasti. Kyse on kuitenkin omasta päästä, kasvoista, hampaista ja mahdollisesti myös hengestä kyse.

Hyviä, kevyitä ja testeissä testattuja/hyväksyttyjä leukasuojalla varustettuja kypäriä kyllä saa markkinoilta.
 
Itekin tuli aloiteltua noilla muovisilla polkupyörän rengasraudoilla muttei niillä kyllä oikein mitään tee skuutin kanssa ja tuli sittemmin päivitettyä pitempiin metallisiin. Nippusiteillä ei toki tee mitään moottorillisen pyörän kanssa mutta toimii hyvin yleensä siihen toiseen renkaaseen jos se on avovanteella eikä ole jotain rumpujarrua blokkaamassa.
Tarkennan, ettei jää väärää kuvaa. Omastakaan mielestäni noilla muovisilla ei tee ns yhtään mitään eikä niillä kannata edes lähteä kokeilemaan. Pitäisi olla ainakin metallivahvistetut mutta niitä on kovin heikosti tarjolla. Mutta käytin siis kunnollisten metallisten apuna. Riittää pitämään rengasta sen aikaa kun siirtää parempaa rautaa parempaan paikkaan, vääntöä eivät kyllä kestä.

Nippusiteillä saattaa pärjätä mutta se halpakaupan halvin on vain itsensä huijaamista. Ei pidä tarpeeksi ja homma menee käsille. Mutten välttämättä silti näkisi tarpeen käyttää. Parempi opetella muut metodit, moottorin kanssa ovat kuitenkin tarpeen.
 
Kun tuosta vuokra / oma on ollut ennenkin keskustelua sen osalta, kuka tai mikä aiheuttaa ongelmia niin taas pari havaintoa...

Kyllä niillä vuokralaudoilla ajellaan edelleen monta päällä, se ei mihinkään taatusti muutu. Ja omilla jälleen rinnalla 50 alueella, ei ehkä aivan lain mukaisia. Kypäriä en tänään nähnyt yhdelläkään.
Mutta mihin kiinnitin jälleen huomiota ovat nämä Kontiot ja vastaavat. Niillä tuntuu ajelevan todella nuoria ja ihan poikkeuksetta vähintään kaksi mutta mieluusti kolme päällä, kypäriä ei tietenkään ole jne. Ja vaikuttaa olevan ihan reilusti liikkuviakin mukana. Kun itse laitekin on raskas niin jalankulkijaa sattuu jos jää alle. Eikä hallinta varmasti ole sekään noilla nuorimmilla parasta mahdollista.
Lisähavaintona ainakin tällä kertaa kaikki tyttöjä tai aikuisia.
 
Sain ***** tuon Augmentin sähköpotkulaudan Augment ES210:n.

Mutta mitenkäs tietääkös kukaan tuleekos tänä vuonna uusi malli isommalla moottorilla tai mitään uudistuksia?
Yritin googlettaa niin en osannut löytää.

Mutta on kyllä kiva tämä es210 nyt.
Alamäessä voi mennä kaasupohjassa eikä enää tee ärsyttävää jarrutusta kesken hyvän vauhdin.

Tuossa on ohjeet,se on tuossa 1 more reply:n alapuolella.

1682023734319.png

Voisitko vähän avata tuota, mistä sivustolta tuo ohje löytyy ? Itsellä kohta loppuu soppari es210;stä .. :P
 



Harvassa on vieläkin MAX G2:n tai Ultra 4:n arvostelut mutta tämmöinen belgialainen preview tyyppinen video nyt tuli vastaan jossa nyt lähinnä esitellään eroja suhteessa edeltäjään. Saisi nyt joku tehdä kunnollisen vertailevan arvostelun noista niin voisi laittaa ostohousut jalkaan :D
 
Harvassa on vieläkin MAX G2:n tai Ultra 4:n arvostelut mutta tämmöinen belgialainen preview tyyppinen video nyt tuli vastaan jossa nyt lähinnä esitellään eroja suhteessa edeltäjään. Saisi nyt joku tehdä kunnollisen vertailevan arvostelun noista niin voisi laittaa ostohousut jalkaan :D
Alustavasti pistää silmään toi takalokarin heiluminen pompuissa, eli siihen varmaan tarvii jonkun tukipalkin
toi start-code lukitus näyttää näppärältä, mutta ei vieläkään erillistä reikää rungossa fyysiselle lukolle
 
Harvassa on vieläkin MAX G2:n tai Ultra 4:n arvostelut mutta tämmöinen belgialainen preview tyyppinen video nyt tuli vastaan jossa nyt lähinnä esitellään eroja suhteessa edeltäjään. Saisi nyt joku tehdä kunnollisen vertailevan arvostelun noista niin voisi laittaa ostohousut jalkaan :D

Vappuna oli ostohousut jalassa ja tilasin Voltesilta Max G2. Perjantaina piti olla toimitus mutta tulikin viesti että viivästyy pari viikkoa. No ajellaan vanhalla sitten vielä ellei mene kaupaksi.
 
ei vieläkään erillistä reikää rungossa fyysiselle lukolle
Tuo kyllä ihmetyttänyt itseäkin lautoja tutkiessa. Miksei näissä laudoissa ole jotain selkeää paikkaa lisätty että saa lukolla teipattua jonnekkin. Tuossa lautaa etsiessä tuli skipattua pari potentiaalista vaihtoehtoa ihan sen takia että olisi ollut liian tympeää saada fiksusti lukittua mihinkään.
 
Tuo kyllä ihmetyttänyt itseäkin lautoja tutkiessa. Miksei näissä laudoissa ole jotain selkeää paikkaa lisätty että saa lukolla teipattua jonnekkin. Tuossa lautaa etsiessä tuli skipattua pari potentiaalista vaihtoehtoa ihan sen takia että olisi ollut liian tympeää saada fiksusti lukittua mihinkään.
saahan sen tuosta eturenkaan takana olevasta palikasta pyörätelineeseen U-lukolla, mutta mitään taipuvaa mallia ei voi käyttää
 
saahan sen tuosta eturenkaan takana olevasta palikasta pyörätelineeseen U-lukolla, mutta mitään taipuvaa mallia ei voi käyttää
Suurimman osan saa "jostakin", mutta miksei voi laittaa jotain selkeää lukkopaikkaa johon helppo vetää lukko, tätä ihmettelen
 
Suurimman osan saa "jostakin", mutta miksei voi laittaa jotain selkeää lukkopaikkaa johon helppo vetää lukko, tätä ihmettelen
Koska ite rungon rei'ittäminen on huono idea sen kannalta et mitä se kestävyydelle tekee, ja tällänen e-wayn ratkasu on vaan yksinkertaisesti typerä

9107628-69za33bzr3dZjNDLkjSvUz.png


Ei tarvi paljoa lukkoa murehtia kun leikkaa ton lenkin vaan tosta pois ja morjens.
 
Koska ite rungon rei'ittäminen on huono idea sen kannalta et mitä se kestävyydelle tekee, ja tällänen e-wayn ratkasu on vaan yksinkertaisesti typerä

9107628-69za33bzr3dZjNDLkjSvUz.png


Ei tarvi paljoa lukkoa murehtia kun leikkaa ton lenkin vaan tosta pois ja morjens.

Eipä nuo oikein mikään lukko pidä varkaita loitolla jos tosissaan haluavat varastaa. Tuossa juuri pari viikkoa sitte terveyskeskuksen pihalla katoin miten oli kryptoniten kunnon u-lukko palasina maassa ja joku nainen tuli siihen hirveen kiroomisen kanssa. Oli kuulemma 15min käyny sisällä ja sillävälin keikattu pyörä. Naikkonen oli jonku gps paikantimien (aplle tagi?) piilottanu runkoon ja lähti siite juoksujalkaa paikantamaan pyörää. Oli sen verran äkänen täti etten yhtään epäile ettei itse saisi pyöräänsä takaisin vaikka itse ehkä olisin soittanut kissalan pojat.

Tollanen renksula kelpaisi itelle, kätevä ja nopea jonku kauppareissun ajaksi tms. Sitten jos pitempään jossain niin renkaasta tai muualta tunkkaa kiinni ja toivoo parasta.
 
kyse onkin käytännölisyydestä, ei niinkään lisäturvallisuudesta

kyllähän metalliseppä tekee sulle lukon jota ei kolmella rälläkän terällä saa poikki mutta se painaa sit sen 10kg.
mut eihän lukolla ole väliä jos sitä ei saa kunnolla edes kiinni runkoon
 
kyse onkin käytännölisyydestä, ei niinkään lisäturvallisuudesta

kyllähän metalliseppä tekee sulle lukon jota ei kolmella rälläkän terällä saa poikki mutta se painaa sit sen 10kg.
mut eihän lukolla ole väliä jos sitä ei saa kunnolla edes kiinni runkoon
Sellainen lukko on jo, tosin kestää muistaakseni ainakin 6 rälläkän terää. ja painaa 2kg

Ja tuossa toinen vastaava.

Eli kyllä lukkoja alkaa olemaan kestäviä markkinoilla. Tästä päästään uuten ongelmaan. Telineet jne on jo heikompia kuin parhaat lukot. Helpompi siis rälläköidä koko teline / tolppa. Tähän pitäisi ehdottomasti tulla muutos ja kaikki telineet jne pitäisi olla vahvempaa kuin lukot.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kukaan löytäny g30 maxille mitään tavaratelinettä?
Saisi tulla eteen tai taakse, ei tarttis olla mikään kaunis, plussaa jos se on irroitettava.
Ideana pystyä hakemaan pizzaa. :D
 
Onkos kukaan löytäny g30 maxille mitään tavaratelinettä?
Saisi tulla eteen tai taakse, ei tarttis olla mikään kaunis, plussaa jos se on irroitettava.
Ideana pystyä hakemaan pizzaa. :D
Tällainen tuli vastaan viikonloppuna kun selailin mahdollista jousituspakettia etsiessä:

Huvittavan näköinen kilke, mutta eiköhän tuolla ne Lauantaiaamun krapulapizzat hae varsin mukavasti.

Sitten omaan asiaan:
Onko täällä kenelläkään kokemuksia tuosta Wilfan E-Way 600MAX skuutista verrattuna Ninebot G30 MAX:iin? Omassa käytössä on tuo E-Way, ja päällisin puolin näyttäisi olevan re-branded G30 MAX.
Ja jos joku osaisi antaa vinkkiä Aliexpressistä, tai suomiverkkokaupasta, löytyvistä etu- ja takajousituspaketeista niin auttaisi ostovalinnan tekemisessä.
Omassa g00glailussa tullut jo vastaan Sharkset:n teini RGB mallisto, sekä Monorim:n yllättävän hintavat palikat. Olisi tavoitteena päästä kuitenkin alle 200€:lla kummankin pään jousituksen hankkimisesta, tiedostaen että se ei tule olemaan täydellistä, kunhan saa edes hiukan siloitettua sitä pahinta tärinää.

Tässä threadissa on tullut vastaan uusia kyselyjä mahdollisesta hyvästä ensiskuutista. Näin viime vuonna oman skuutin ostaneena, ja 1,3k km sillä ajaneena, pitäisin sitä jousitusta yllättävän tärkeänä ominaisuutena. 50km "luvattu" kantama ja perustason jousitus olisi siis hlö.kohtainen suositukseni asiasta kiinnostuneille...
 
Vappuna oli ostohousut jalassa ja tilasin Voltesilta Max G2. Perjantaina piti olla toimitus mutta tulikin viesti että viivästyy pari viikkoa. No ajellaan vanhalla sitten vielä ellei mene kaupaksi.
Paljonko tuli lähetyskuluiksi?

Mitenkä näiden ulkomailta tilattujen takuiden kanssa yleensä on? Olemassa tietty kyllä. Mut jos jotain hajoaa, niin pitääkö lauta lähettää sinne ulkomaille ostopaikkaan (tässä tapauksessa Voltesiin) vai saako asiat hoidettua Suomessa järkevästi maahantuojan kanssa? Jos nyt oletetaan että olis vaikka toi mainittu G2E (tai joku muu vastaava, jolla kuitenkin on sitten se maahantuoja Suomessa).

Alkanut tosissaan kiinnostella ulkomailta laudan hankkiminen, kun tuntuu että Suomen markkinoilla ei ala näitä uutuuksia näkyä eikä kuulua ja vanha meni jo kaupaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä nuo oikein mikään lukko pidä varkaita loitolla jos tosissaan haluavat varastaa. Tuossa juuri pari viikkoa sitte terveyskeskuksen pihalla katoin miten oli kryptoniten kunnon u-lukko palasina maassa ja joku nainen tuli siihen hirveen kiroomisen kanssa. Oli kuulemma 15min käyny sisällä ja sillävälin keikattu pyörä. Naikkonen oli jonku gps paikantimien (aplle tagi?) piilottanu runkoon ja lähti siite juoksujalkaa paikantamaan pyörää. Oli sen verran äkänen täti etten yhtään epäile ettei itse saisi pyöräänsä takaisin vaikka itse ehkä olisin soittanut kissalan pojat.

Tollanen renksula kelpaisi itelle, kätevä ja nopea jonku kauppareissun ajaksi tms. Sitten jos pitempään jossain niin renkaasta tai muualta tunkkaa kiinni ja toivoo parasta.

Mää ny en ihan ymmärrä mitä lisäarvoa tosta renkulasta on suhteessa siihen että vetää rungon ympäri? Sijainti on käytännössä sama ja vedät vaan heikomman putken läpi lukon.
 
Kävin hakeen puuilosta tuommosen pienen siveltimen joka mahtuu näppärästi taskuun ja laakeriväliin niin näppärä putsailla ulkona tuota kun on luppoaikaa.

sivellin.jpg
 
Onkos kukaan löytäny g30 maxille mitään tavaratelinettä?
Saisi tulla eteen tai taakse, ei tarttis olla mikään kaunis, plussaa jos se on irroitettava.
Ideana pystyä hakemaan pizzaa. :D
pienemmät kotipitsat mahtuu jatkotangon varaan mustekalalla.
mutta ilman jousitusta kyllä lätty hyppii aika paljon että mausteet voi olla missä lie perillä, eli suosittelisin ennemmin jotain reppuun kiinitettävää telinettä pitsojen kuskaamiseen

edit: eli "Carrier Rack" tyyppistä ratkaisua esim: KLICKfix Vario Universal Carrier Pannier Rack, Black | Bikeinn
 
Viimeksi muokattu:
pienemmät kotipitsat mahtuu jatkotangon varaan mustekalalla.
mutta ilman jousitusta kyllä lätty hyppii aika paljon että mausteet voi olla missä lie perillä, eli suosittelisin ennemmin jotain reppuun kiinitettävää telinettä pitsojen kuskaamiseen
Kun keksis millä nimellä tollasta kutsutaan minkä sais reppuun kiinni…
Kotipizzasta just ideana hakea, mikä on jatkotanko?


Missäs hinnoissa nykyään muuten on jousituksen lisääminen g30, ja onko se pakko lisätä myös taakse jos hakuaisi etujousen?
 
Kun keksis millä nimellä tollasta kutsutaan minkä sais reppuun kiinni…
Kotipizzasta just ideana hakea, mikä on jatkotanko?

Missäs hinnoissa nykyään muuten on jousituksen lisääminen g30, ja onko se pakko lisätä myös taakse jos hakuaisi etujousen?
Linkkasin edittinä ainakin yhden tankoon asennettavan, kaippa sen jotenkin reppuun saisi askarteltua kiinni...
(näitä telineitä löytyy fillari-osastoilta isoimmista tavarataloistakin, ei tarvi välttämättä tilata)

Jatkotanko:
71TMRVqxJaL.jpg


Jousitus nostaa maavaraa, saattaa olla hieman epämukava ajaa jos nokka osoittaa ylemmäs pelkän etujousen takia
 
Onko täällä kenelläkään kokemuksia tuosta Wilfan E-Way 600MAX skuutista verrattuna Ninebot G30 MAX:iin? Omassa käytössä on tuo E-Way, ja päällisin puolin näyttäisi olevan re-branded G30 MAX.
On täällä todella monella ollut kokemuksia mallista. Se ei ole uudelleenbrändätty versio vaan erittäin heikkolaatuinen kopio.
 
On täällä todella monella ollut kokemuksia mallista. Se ei ole uudelleenbrändätty versio vaan erittäin heikkolaatuinen kopio.

Ei se niin heikkolaatuinen ole ja runko tosiaan on sama. Samaa runkoa näkee itseasiassa lukemattomissa eri laudoissa käytössä.
Lauta on tehokkaampi kuin G30 MAX ja hunajakennot renkaina on suurimmat erot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom