Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Paljonko tuli lähetyskuluiksi?

Mitenkä näiden ulkomailta tilattujen takuiden kanssa yleensä on? Olemassa tietty kyllä. Mut jos jotain hajoaa, niin pitääkö lauta lähettää sinne ulkomaille ostopaikkaan (tässä tapauksessa Voltesiin) vai saako asiat hoidettua Suomessa järkevästi maahantuojan kanssa? Jos nyt oletetaan että olis vaikka toi mainittu G2E (tai joku muu vastaava, jolla kuitenkin on sitten se maahantuoja Suomessa).

Alkanut tosissaan kiinnostella ulkomailta laudan hankkiminen, kun tuntuu että Suomen markkinoilla ei ala näitä uutuuksia näkyä eikä kuulua ja vanha meni jo kaupaksi.
Lähetyskulut sisältyy hintaan. 896€ oli laudan hinta. Takuuhommista ei tietoa, lähden sillä oletuksella että en tarvitse...
 
Se että naaman eteen laitetaan muovia ei ole sama asia kuin "legot suojattu", päinvastoin! Tuosta saattaa olla pahimmillaan enemmän haittaa kolarissa kun sirpaloituu väärin ja menee poskesta läpi.
Kyllä tässä kypärässä näyttäisi perus EN-1078 +A1 sertifikaatti olevan, mutta eihän tämä mikään crossi kypärä olekaan. Varmasti saa biltemasta vastaavaa kippoa päähän ja halvemmalla. Mun mielestä tää on hyvän näköinen ja helppo kuljettaa mukana 650g painonsa takia. Hinta oli 56e, joten halpahan tämä kypäräksi oli ja aika sit näyttää miten suojaa.
 

Liitteet

  • B7B8C033-40EA-40D8-8C65-13A3E0747E7E.jpeg
    B7B8C033-40EA-40D8-8C65-13A3E0747E7E.jpeg
    233,7 KB · Luettu: 57
  • 4475B155-65B7-4CE6-A2EF-CACE53818A13.jpeg
    4475B155-65B7-4CE6-A2EF-CACE53818A13.jpeg
    280,7 KB · Luettu: 58
  • BC8C9796-8FAD-4E4E-9E55-405B7466A9C5.jpeg
    BC8C9796-8FAD-4E4E-9E55-405B7466A9C5.jpeg
    227,7 KB · Luettu: 53
Lähetyskulut sisältyy hintaan. 896€ oli laudan hinta. Takuuhommista ei tietoa, lähden sillä oletuksella että en tarvitse...
Kukapa sitä toivoisi takuuta tarvitsevansa...

Mutta kun tuossa G2E:ssä on kuitenkin uutta tekniikkaa. Ja vielä muistissa E-Way E-600 Maxin ongelmat, joiden takia aika monella meni nuo laitteet takuuseen, niin jotenkin sitä itse miettii näitä takuuasioita tarkkaan.
 
No niin nyt kulkee Eway 6075 40km/h+. Ostin keijjolta Bulgariasta KingSong N10 kontrollerin. Oli helppo laittaa liittimet vaan kiinni ja täysiä kylille. Makso 49e+8e pk. Oli joku vlopun tarjous ni tilasin. Normaali hinta oli 79 euroa. SmartWheels.store | Home
Varmasti todella luotettava myyjä ja sivu kun näkyy olevan asiat hoitamatta ja sivu nurin. Eli ehkä rahat kannattaa laittaa muualle.
 
Varmasti todella luotettava myyjä ja sivu kun näkyy olevan asiat hoitamatta ja sivu nurin. Eli ehkä rahat kannattaa laittaa muualle.
Koskahan se oli kun oli Sonyn sivut oli kumossa, varmaan joku epäluotettava yritys, taidan laittaa rahani mieluummin muualle.
 
Varmasti todella luotettava myyjä ja sivu kun näkyy olevan asiat hoitamatta ja sivu nurin. Eli ehkä rahat kannattaa laittaa muualle.
Ei ollu mitään ongelmaa. Laitoin rahat tilinsiirtona ja osa tuli noin viikossa. Sieltä olivat vielä yhteydessä kun kysyin että kulkeeko varmasti tällä 40km/h.
 
Koskahan se oli kun oli Sonyn sivut oli kumossa, varmaan joku epäluotettava yritys, taidan laittaa rahani mieluummin muualle.
Sivut kumossa on vs jättää asiat hoimatta on eri asia. Jos viitseit linkkiä klikata niin siellä on jätetty sivutila uusimatta. Koska sen voi ihan automatisoida niin hoitamatta jättämisestä tulee lähinnä mieleen toimija, joka kerää rahat ja sitten sivut katoavat.
Ei ollu mitään ongelmaa. Laitoin rahat tilinsiirtona ja osa tuli noin viikossa. Sieltä olivat vielä yhteydessä kun kysyin että kulkeeko varmasti tällä 40km/h.
No, jokainen tekee toki tavallaan mutta ainoatakaan hyvää syytä ei ole maksaa tilisiirtona yhtään mitään ties minne. Luottokortti on ainoa oikea tapa, paypal nyt vielä menettelee mutta jokseenkin kaikki muu on turvallisinta unohtaa jos rahoistaan välittää.
 
On täällä todella monella ollut kokemuksia mallista. Se ei ole uudelleenbrändätty versio vaan erittäin heikkolaatuinen kopio.
Itselläni ei ole ollut ongelmaa tuon kanssa, toki ostin vasta sen mallin jossa E-Way skuuteissa ollut renkaiden soikioksi meneminen oli korjattu, ja ilmeisesti tehokkaampi moottorikin? Maksoi 499€ alkuvuodesta 2022 ja on kuljettanut tosi hyvin 90kg+ kuskia ja äänettömämmin kuin valtaosa muista vastaantulevista skuuteista, joten ei tuo hintaansa ole kovin onnettoman laatuinen ollut.
Sekin on jännä että E-Wayhin tuli Segwayn pyöreämpi/pulleampi näyttö ja tehokkaampi moottori samaan aikaan kuin Segway julkaisi omansa. Olisin kiinnostunut ostamaan tuon "Segway Ninebot MAX G2"-mallin mutta sitä ei saa suomessa ostettua, ja hintakin olisi aivan liian kova ~1,000€.

Rebrand vai kopio, en osaa tarkalleen sanoa mitä sopimuksia noilla firmoilla on tai ei ole taustalla, mutta selkeästi sama laite kuin Ninebot G30 MAX kuten valtava määrä muitakin skuutteja, joten toivon että Ninebot MAXin tilpehööri sopii tuohon. Sitten vaan kovaa ajoa tämä kesä parantuneella entistä mukavemmalla skuutilla. :)
 
Itselläni ei ole ollut ongelmaa tuon kanssa, toki ostin vasta sen mallin jossa E-Way skuuteissa ollut renkaiden soikioksi meneminen oli korjattu, ja ilmeisesti tehokkaampi moottorikin? Maksoi 499€ alkuvuodesta 2022 ja on kuljettanut tosi hyvin 90kg+ kuskia ja äänettömämmin kuin valtaosa muista vastaantulevista skuuteista, joten ei tuo hintaansa ole kovin onnettoman laatuinen ollut.
Sekin on jännä että E-Wayhin tuli Segwayn pyöreämpi/pulleampi näyttö ja tehokkaampi moottori samaan aikaan kuin Segway julkaisi omansa. Olisin kiinnostunut ostamaan tuon "Segway Ninebot MAX G2"-mallin mutta sitä ei saa suomessa ostettua, ja hintakin olisi aivan liian kova ~1,000€.

Rebrand vai kopio, en osaa tarkalleen sanoa mitä sopimuksia noilla firmoilla on tai ei ole taustalla, mutta selkeästi sama laite kuin Ninebot G30 MAX kuten valtava määrä muitakin skuutteja, joten toivon että Ninebot MAXin tilpehööri sopii tuohon. Sitten vaan kovaa ajoa tämä kesä parantuneella entistä mukavemmalla skuutilla. :)


Toinen lauta tulossa ajankohtaiseksi ja tätä nyt pyöritellyt paljon.

Ninebot MAX G2:sta odottelee suomeen tulevaksi, mutta vaihtoehtoina E-Wheels:n E2S V2 MAX ja E4 V2 Max.

Mutta onko nuo E-Wheelsit olleet ongelmattomia, kun huonosti loppujen lopuksi käyttäjä kokemuksia löytyy netin kautta.
 
Mutta onko nuo E-Wheelsit olleet ongelmattomia, kun huonosti loppujen lopuksi käyttäjä kokemuksia löytyy netin kautta.
Olikohan tässä ketjussa vai luinko jostain muualta että heikkolaatuisia akkuja ollut
Eipähän porukka niin hirveästi näitä lautoja ostele että monella olisi edes vertailukohtaa sanoa onko oma hyvä vai ei
 
mutta selkeästi sama laite kuin Ninebot G30 MAX kuten valtava määrä muitakin skuutteja, joten toivon että Ninebot MAXin tilpehööri sopii tuohon.
Ei ole. Ulkoisesti saattaa olla sama mut se et se kontrolleri ja akku on eri muuttaa jo sitä sen verran et samasta laitteesta ei voi puhua. Se on sit asia erikseen et kumpi sisältää laadukkaammat sisälmykset, mut jotenkin veikkaisin et Ninebotilla on ainakin laadukkaampi akku.

Ainakin julkasussa toi Eway oli vaan uudelleenbrändätty Kingsong, nykyhetkestä en tiedä

Toinen lauta tulossa ajankohtaiseksi ja tätä nyt pyöritellyt paljon.

Ninebot MAX G2:sta odottelee suomeen tulevaksi, mutta vaihtoehtoina E-Wheels:n E2S V2 MAX ja E4 V2 Max.

Mutta onko nuo E-Wheelsit olleet ongelmattomia, kun huonosti loppujen lopuksi käyttäjä kokemuksia löytyy netin kautta.
99% varmuudella Ewheelsin vehkeet on kiinasta uitettuja ja uudelleenbrändättyjä. Nyt just en kerkee ettimään alibabasta tai aliexpressistä samaa vehjettä, mut tälleen hyvänä nyrkkisääntönä laudan ostamiselle nii ois hyvä tietää et mitä siellä sisällä on ja vähän käyttäjäkokemuksiakin pitäis löytyä. En välttämättä ostais kiinalaista lautaa mistä ei mitään käryä mitä akkukennoja siellä on sisällä.
 
Ei ole. Ulkoisesti saattaa olla sama mut se et se kontrolleri ja akku on eri muuttaa jo sitä sen verran et samasta laitteesta ei voi puhua. Se on sit asia erikseen et kumpi sisältää laadukkaammat sisälmykset, mut jotenkin veikkaisin et Ninebotilla on ainakin laadukkaampi akku.

Ainakin julkasussa toi Eway oli vaan uudelleenbrändätty Kingsong, nykyhetkestä en tiedä


99% varmuudella Ewheelsin vehkeet on kiinasta uitettuja ja uudelleenbrändättyjä. Nyt just en kerkee ettimään alibabasta tai aliexpressistä samaa vehjettä, mut tälleen hyvänä nyrkkisääntönä laudan ostamiselle nii ois hyvä tietää et mitä siellä sisällä on ja vähän käyttäjäkokemuksiakin pitäis löytyä. En välttämättä ostais kiinalaista lautaa mistä ei mitään käryä mitä akkukennoja siellä on sisällä.
Minun käyttötarkoitukseen se G30 samankaltaisuus riittää että nuo tilatut etu- ja takajouset mahtuu paikoilleen, ilmoittelen tännekin sitten miten kävi jos täällä muitakin jotka pohtivat samaa.

Akustossa ja kontrollereissa nyt on varmasti eroa mutta ainakin näin alkukesän ajeluilla oman E-600 MAX mallin akku kestää ihan samalla tavalla kuin viime kesänäkin. Kiihtyy yhtä hyvin kuin silloinkin, kantamassa ei havaittavaa eroa, yhteensä ajettu nyt 1250km.
Ostopäätös asettui tähän malliin siksi koska oli takavetoinen, ei levyjarruja ja honeycomb-renkaat, halusin mahdollisimman huoltovapaan läskinkannattimen. Huoltovapaus varmaan menee romukoppaan nyt jos nuo jouset vaan istuu paikoilleen.

On muuten harmittavaa nähdä että Segway pitää kiinni noista tyhmistä geelirenkaista jotka muka itsepaikkautuvat, olisi saanut olla vakiona honeycomb nyt kun perusmallissakin täysi jousitus.
Hankala uskoa, että tuon geelin ominaisuudet muka säilyvät muuttumattomina ensimmäistä kesää pidemmälle, puhumattakaan jos täällä pohjoisessa ajelee hiukan kylmempinä vuodenaikoina.

Noita E-Wheels malleja tulee todella paljon vastaan, ja vaikuttavat olevan sama lauta kuin omakin, mutta joissakin niissä on todella äänekäs moottori, varsinkin punaisella koristelluissa etuvetoisissa malleissa.
 
E-Wheelsit ovat ymmärtääkseni Kingsong-kopioita/uudelleenbrändättyjä siinä missä E-Waytkin. Ainakin niiden yhteydessä on puhuttu kingsongin appista. Mutta luotettavaa arviota noista vekottimista on erittäin vaikea löytää... Se onkin yksi syy, miksi E-Wheels itseäni arveluttaa.

Ninebotin G2E saatavuus Suomessa menee kesäkuulle, mikä ärsyttää, kun ulkomailta tilaaminen on takuun suhteen melko hasardia.

Honeycombeilla varustettuja lautoja on markkinoilla ihan liian vähän (toista E-Wayta en osta, vaikka kokemus olikin periaatteessa ihan hyvä) ja olen samaa mieltä siitä, että Ninebot olisi voinut laittaa tubelessien sijaan tuohon jousitettuun honeycombit. Mutta saahan nuo jälkiasennettua varmasti suht helposti, kun Ninebot on kyseessä eli varaosia löytyy. Xiaomin kanssa lienee sama homma, tulisivat nyt vaan kauppaan niin sais ostaa.
 
E-Wheelsit ovat ymmärtääkseni Kingsong-kopioita/uudelleenbrändättyjä siinä missä E-Waytkin. Ainakin niiden yhteydessä on puhuttu kingsongin appista. Mutta luotettavaa arviota noista vekottimista on erittäin vaikea löytää... Se onkin yksi syy, miksi E-Wheels itseäni arveluttaa.

Ninebotin G2E saatavuus Suomessa menee kesäkuulle, mikä ärsyttää, kun ulkomailta tilaaminen on takuun suhteen melko hasardia.

Honeycombeilla varustettuja lautoja on markkinoilla ihan liian vähän (toista E-Wayta en osta, vaikka kokemus olikin periaatteessa ihan hyvä) ja olen samaa mieltä siitä, että Ninebot olisi voinut laittaa tubelessien sijaan tuohon jousitettuun honeycombit. Mutta saahan nuo jälkiasennettua varmasti suht helposti, kun Ninebot on kyseessä eli varaosia löytyy. Xiaomin kanssa lienee sama homma, tulisivat nyt vaan kauppaan niin sais ostaa.

Onhan kesäkuu jo 2 viikon kuluttua, mutta onhan kesäkuuta vielä 6 viikonkin kuluttua. Tuo neljän viikon toleranssi on suomen kesästä prosentuaalisesti aika paljon...
 
Rider Guide (entinen ESG) saanut Max G2:n revikan ulos kun tuo on menossa myös jenkkeihin. Aika kehuva arvostelu kokonaisuutena, jossa vertailevat pääasiassa edeltäjään. Jousitus saa jotenkin yllättävän isot kehut. Miinuksina lähinnä paino, edeltäjää korkeampi hinta. Pienempinä miinuksina fyysinen koko lähinnä peräkonttiin laittamisen näkökulmasta, sama näyttö joka on edeltäjää himmeämpi. Jarrut jarruttavat pehmeämmin etkä voi lentää tangon yli äkkijärruttamalla mutta samalla jarrutusmatka on pidentynyt hieman. Mittasivat 42,8km vertailukelpoiseksi rangeksi hieman mäkisessä maastossa S moodissa, joka on 8,1km enemmän kuin edeltäjällä. Sen perusteella nämä "rideylong" teknologiat toimivat (pienemmän vierintävastuksen renkaat+optimoitu moottori ja kontrolleri). Testissä myös ilmeni että Ninebot on listannut itse ranget eri ajomoodeille (75kg/25c) S+ 40km, S 45km, D 50km, ECO 70km johon toi vertailukelpoinen osuu aika hyvin. Testissä kiihtyvyys 24km/h 4,1 sekunnissa ja 60m pitkän 10% mäen nousu 13,7 sekunnissa (Rider Guiden mukaan nopeimmat "luokassaan"). Kehuivat jopa tööttiä joka luukuttaa mitattuna 100dB kun jossain muualla sitä haukuttiin hiljaiseksi. Harmillisesti noi ei Xiaomin Ultra 4:sta testaa kun sitä ei taideta viedä jenkkeihin.

 
Viimeksi muokattu:
Minun käyttötarkoitukseen se G30 samankaltaisuus riittää että nuo tilatut etu- ja takajouset mahtuu paikoilleen, ilmoittelen tännekin sitten miten kävi jos täällä muitakin jotka pohtivat samaa.
Ei kannata olla millään tasolla yllättynyt jos mitoissa on milli eroa eikä sovi. Kuten on jo todettu, ei sama näkö todista sitä samanlaisuutta, saati samalta linjalta valmistumista.

Ostopäätös asettui tähän malliin siksi koska oli takavetoinen, ei levyjarruja ja honeycomb-renkaat, halusin mahdollisimman huoltovapaan läskinkannattimen. Huoltovapaus varmaan menee romukoppaan nyt jos nuo jouset vaan istuu paikoilleen.

On muuten harmittavaa nähdä että Segway pitää kiinni noista tyhmistä geelirenkaista jotka muka itsepaikkautuvat, olisi saanut olla vakiona honeycomb nyt kun perusmallissakin täysi jousitus.
Hankala uskoa, että tuon geelin ominaisuudet muka säilyvät muuttumattomina ensimmäistä kesää pidemmälle, puhumattakaan jos täällä pohjoisessa ajelee hiukan kylmempinä vuodenaikoina.
Varsin hyvin voi mennä ristiin mutta mitä kukakin arvostaa...
Itse en missään tapauksessa huolisi jotain honeycomppia omaan lautaan. Vaikka puhkeaminen ottaakin päähän, on mukavuus niin omassa luokassaan, ettei missään nimessä muuta kuin ilmarengasta. Ja niin Segway kuin Xiaomikin ymmärtävät tämän, muuten niissä olisi muun tyylin renkaat.
Levyjarrujen pitämistä pahana en ymmärrä vieläkään. Toimintavarma, lähes huoltovapaa, todella helppohuoltoinen ja säätöinen, pyörivää massaa vähän, tehokas jne. Rumpujarru ei ole mitään näistä enkä itse haluaisi nähdä nykypäivänä sellaista missään.

Ja etuvetoisellakin on pärjännyt. Vastoin osan luuloa se ei lähde välittömästi lapasesta tai muutakaan. Toki takavedossa on puolensa, sitä en kiistä mutta monen ajo tapahtuu olosuhteissa, jossa asialla on varsin vähän merkitystä.

Sen perusteella nämä "rideylong" teknologiat toimivat (pienemmän vierintävastuksen renkaat+optimoitu moottori ja kontrolleri).
En enää pidättele hengitystä odottaessa, että joku viitsii linkata yhdenkin järjellisen artikkelin tai minkä tahansa siitä, miten kontrollerilla tehdään ihmeitä. Paitsi jos edellinen oli kuraa.

Moottoreita voidaan kehittää tiettyyn pisteeseen asti mutta mikäli sillä saralla normissa hiiliharjattomassa saadaan selkeitä parannuksia, kyse ei varsinaisesti ole parannuksesta vaan siitä, että edelliset olivat paskoja. Mitään uutta ei joku yksittäinen lautavalmistaja moottoripuolelle keksi. Siinä voin olla väärässä mutta mielestäni synkronisesta reluktanssimoottorista oli viime vuonna vasta suunnitelmia ja nekin skootteriin joten laudoissa saadaan odotella tällaisia.

Renkaan vierintävastuksella on tottakai merkitystä yllättävän paljonkin. Mutta sen osalta kyse ei tietenkään ole mistään uusien laitteiden etuoikeudesta. Täsmälleen saman hyödyn saat vanhaan. Mutta näihinkin pätee se, että edelliset olivat yksinkertaisesti huonoja. Rengaspuolen innovaatiot tehdään kuitenkin varsin pitkälti aivan muualla.

Oli syy mikä tahansa niin toki se on etu jos laudalla pääsee pidemmälle. Silti akkutekniikka on se, jossa mennään koko ajan eteenpäin. Noiden muiden osalta pitäisi vähintäänkin koeajaa vakioiduissa oloissa ja täsmälleen samanlaisella akkupaketilla. Tai vielä mielummin kantaa se lauta labraan ja mitata.
Mittaamalla saisi parhaiten selvitettyä senkin, tekevätkö tarkoituksella huonoja tuotteita. Edistää myyntiä jos uusi malli tarjoaa jotain päivittämisen arvoista ja huonoa on helppo parantaa monta sukupolvea tekemällä vähän vähemmän huonoa.
 
En enää pidättele hengitystä odottaessa, että joku viitsii linkata yhdenkin järjellisen artikkelin tai minkä tahansa siitä, miten kontrollerilla tehdään ihmeitä. Paitsi jos edellinen oli kuraa.

Moottoreita voidaan kehittää tiettyyn pisteeseen asti mutta mikäli sillä saralla normissa hiiliharjattomassa saadaan selkeitä parannuksia, kyse ei varsinaisesti ole parannuksesta vaan siitä, että edelliset olivat paskoja. Mitään uutta ei joku yksittäinen lautavalmistaja moottoripuolelle keksi. Siinä voin olla väärässä mutta mielestäni synkronisesta reluktanssimoottorista oli viime vuonna vasta suunnitelmia ja nekin skootteriin joten laudoissa saadaan odotella tällaisia.

Renkaan vierintävastuksella on tottakai merkitystä yllättävän paljonkin. Mutta sen osalta kyse ei tietenkään ole mistään uusien laitteiden etuoikeudesta. Täsmälleen saman hyödyn saat vanhaan. Mutta näihinkin pätee se, että edelliset olivat yksinkertaisesti huonoja. Rengaspuolen innovaatiot tehdään kuitenkin varsin pitkälti aivan muualla.

Oli syy mikä tahansa niin toki se on etu jos laudalla pääsee pidemmälle. Silti akkutekniikka on se, jossa mennään koko ajan eteenpäin. Noiden muiden osalta pitäisi vähintäänkin koeajaa vakioiduissa oloissa ja täsmälleen samanlaisella akkupaketilla. Tai vielä mielummin kantaa se lauta labraan ja mitata.
Mittaamalla saisi parhaiten selvitettyä senkin, tekevätkö tarkoituksella huonoja tuotteita. Edistää myyntiä jos uusi malli tarjoaa jotain päivittämisen arvoista ja huonoa on helppo parantaa monta sukupolvea tekemällä vähän vähemmän huonoa.

No tossahan nyt oli vertailukelpoisesti mitattu 8km pidempi range samankokoisella akulla. Itse rideylong kommentti oli tiivistys Rider Guiden arvostelusta. Sinänsä mulle ihan sama mistä se ero lopulta tulee mutta joku tai jotkut optimoinnit siellä nyt mitä ilmeisemmin kuitenkin toimii kun ton verran eroa kuitenkin tulee :)
 
No tossahan nyt oli vertailukelpoisesti mitattu 8km pidempi range samankokoisella akulla. Itse rideylong kommentti oli tiivistys Rider Guiden arvostelusta. Sinänsä mulle ihan sama mistä se ero lopulta tulee mutta joku tai jotkut optimoinnit siellä nyt mitä ilmeisemmin kuitenkin toimii kun ton verran eroa kuitenkin tulee :)
Ei kieltämättä kiinnostanut pätkääkään katsoa koko videota. Jos tuloksia ei saada tekstiksi niin... Mutta pätkän sieltä ja täältä katsoen meni ohi se kohta, jossa kerrottiin ajetun samaan aikaan samanlaisella kuormalla ja täsmälleen samalla ajoprofiililla sama reitti. Vai ajettiinko kuitenkaan?

Ja saman kokoinen akku ei valitettavasti todista mitään. Kuten edellä, akun tulisi olla täsmälleen sama jos ajamalla aiotaan verrata.

Tavallaan toki sama, mistä ero tulee jos ero on oikeasti todellinen. Mutta aika montaa kiinnostaa jos eroa saadaan renkailla. Toisaalta osahan on täälläkin vaihdellut moottoria joten jos sillä saa ihmeitä aikaan niin kyllä joku vaihtaa.
 
Ei kieltämättä kiinnostanut pätkääkään katsoa koko videota. Jos tuloksia ei saada tekstiksi niin... Mutta pätkän sieltä ja täältä katsoen meni ohi se kohta, jossa kerrottiin ajetun samaan aikaan samanlaisella kuormalla ja täsmälleen samalla ajoprofiililla sama reitti. Vai ajettiinko kuitenkaan?

Ja saman kokoinen akku ei valitettavasti todista mitään. Kuten edellä, akun tulisi olla täsmälleen sama jos ajamalla aiotaan verrata.

Tavallaan toki sama, mistä ero tulee jos ero on oikeasti todellinen. Mutta aika montaa kiinnostaa jos eroa saadaan renkailla. Toisaalta osahan on täälläkin vaihdellut moottoria joten jos sillä saa ihmeitä aikaan niin kyllä joku vaihtaa.

Noh käsittääkseni noi yrittää juuri tehdä noista vertailukelpoisia testejä ja pitää niistä sivuillaan tietokantaakin (Max G2 ei tosin siellä vielä ole). Videolla totesivat testanneensa kummatkin tismalleen samalla "testiradalla" kaupungissa S moodissa tuossa 10:45 kohdalla. Totesivat myös akun olevan sama mutta en nyt tiedä ovatko menneet speksilistaa pidemmälle katsomaan.
 
Rider Guide (entinen ESG) saanut Max G2:n revikan ulos kun tuo on menossa myös jenkkeihin. Aika kehuva arvostelu kokonaisuutena, jossa vertailevat pääasiassa edeltäjään. Jousitus saa jotenkin yllättävän isot kehut. Miinuksina lähinnä paino, edeltäjää korkeampi hinta. Pienempinä miinuksina fyysinen koko lähinnä peräkonttiin laittamisen näkökulmasta, sama näyttö joka on edeltäjää himmeämpi. Jarrut jarruttavat pehmeämmin etkä voi lentää tangon yli äkkijärruttamalla mutta samalla jarrutusmatka on pidentynyt hieman. Mittasivat 42,8km vertailukelpoiseksi rangeksi hieman mäkisessä maastossa S moodissa, joka on 8,1km enemmän kuin edeltäjällä. Sen perusteella nämä "rideylong" teknologiat toimivat (pienemmän vierintävastuksen renkaat+optimoitu moottori ja kontrolleri). Testissä myös ilmeni että Ninebot on listannut itse ranget eri ajomoodeille (75kg/25c) S+ 40km, S 45km, D 50km, ECO 70km johon toi vertailukelpoinen osuu aika hyvin. Testissä kiihtyvyys 24km/h 4,1 sekunnissa ja 60m pitkän 10% mäen nousu 13,7 sekunnissa (Rider Guiden mukaan nopeimmat "luokassaan"). Kehuivat jopa tööttiä joka luukuttaa mitattuna 100dB kun jossain muualla sitä haukuttiin hiljaiseksi. Harmillisesti noi ei Xiaomin Ultra 4:sta testaa kun sitä ei taideta viedä jenkkeihin.


Tässä on seuraava skuuttini. Melkein kaksimetrisenä ja yli satakiloisena parempi kantavuus, korkeammalla oleva leveämpi ohjaustanko ja lisäteho mäkiin ovat erittäin tervetulleita. Tykkään myös käyttää suuntavilkkuja.
 
900km tuli G30 mittariin ja vasen etulaakeri alkoi pitämään ääntä...
Aika surkeasti toteutettu kun on taivasalle jätetty toinen puoli laakerista(vaikka suojattu onkin), pikkuinvestoinnilla tuohonkin olis voinu laittaa suojaavan spacerin eikä laudalle olis tullu kun 50senttiä lisää hintaa
 
Tuleekohan tuohon Max G2:n myös se päivitys että tiputtaa vauhdin 20 km/h ku eikö Segway tiputtanut nineboteista tuo vauhdin 25 - 20 km/h EU- alueella, jos oikeen muistin? Milloin tuota
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra saa tilattua suomeen? Nyt ei oikeen tiedä kumpaa haluaa G2 Vai S4 Ultra..
 
Viimeksi muokattu:
Tuleekohan tuohon Max G2:n myös se päivitys että tiputtaa vauhdin 20 km/h ku eikö Segway tiputtanut nineboteista tuo vauhdin 25 - 20 km/h EU- alueella, jos oikeen muistin? Milloin tuota
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra saa tilattua suomeen? Nyt ei oikeen tiedä kumpaa haluaa G2 Vai S4 Ultra..
Saksassa taitaa olla nopeusrajoitus 20km/h, muualla Euroopassa 25km/h
 
Tuleekohan tuohon Max G2:n myös se päivitys että tiputtaa vauhdin 20 km/h ku eikö Segway tiputtanut nineboteista tuo vauhdin 25 - 20 km/h EU- alueella, jos oikeen muistin? Milloin tuota
Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra saa tilattua suomeen? Nyt ei oikeen tiedä kumpaa haluaa G2 Vai S4 Ultra..
Ainoostaan saksassa pitäis kai olla toi 20kmh rajotus, ei pitäis olla Suomessa myytävissä vehkeissä mut toki jos saksan markkinoille tarkotettuja laitteita tänne uitetaan niin se 20kmh rajotushan niistä sit löytyy.

Mut ei ainakaan pitäis olla.
 
Okei kiitos vastauksista! Mitenkä tuo S4 ultra onko takavetoinen? En oikeen löytänyt mistää tietoa.
 
Okei kiitos vastauksista! Mitenkä tuo S4 ultra onko takavetoinen? En oikeen löytänyt mistää tietoa.
Etuvetonen toi on niinku muutkin Xiaomin skootterit. Ei nyt sinällänsä hirveen iso miinus mut onhan se takaveto kiva. Xiaomissa on tosin vähän paremman näkönen etujousitus mitä G2 mut muuten varmaan aikalailla saman tasosia vehkeitä. Ite ehkä kallistuisin G2 kuitenkin ton takavetosuuden vuoks pääasiassa.
 
Etuvetonen toi on niinku muutkin Xiaomin skootterit. Ei nyt sinällänsä hirveen iso miinus mut onhan se takaveto kiva. Xiaomissa on tosin vähän paremman näkönen etujousitus mitä G2 mut muuten varmaan aikalailla saman tasosia vehkeitä. Ite ehkä kallistuisin G2 kuitenkin ton takavetosuuden vuoks pääasiassa.
Nojoo, sit kallistun myös tuohon G2. Ei tuo etuvetonen oikeen nappaa, tällä hetkellä skootti joka etuvetoinen. Kiitos inffosta!
 
Viimeksi muokattu:
Tuleekohan tuohon Max G2:n myös se päivitys että tiputtaa vauhdin 20 km/h ku eikö Segway tiputtanut nineboteista tuo vauhdin 25 - 20 km/h EU- alueella, jos oikeen muistin?
On kaiketi kaksi mallia G2E ja G2D, joista tuo jälkimmäinen on se Saksan markkinoille tarkoitettu. E-mallin pitäis kulkea sen 25km/h. Vähän kyllä ärsyttää että pitäis jostain saada käsiin jenkkimarkkinoiden malli, jos haluais päästä kovempaa...
 
Noo eiköhän scooter hack utility hoida taas tuon et saa vaihdettua maakoodia scootissa.
On kaiketi kaksi mallia G2E ja G2D, joista tuo jälkimmäinen on se Saksan markkinoille tarkoitettu. E-mallin pitäis kulkea sen 25km/h. Vähän kyllä ärsyttää että pitäis jostain saada käsiin jenkkimarkkinoiden malli, jos haluais päästä kovempaa...
 
Noo eiköhän scooter hack utility hoida taas tuon et saa vaihdettua maakoodia scootissa.
Näinköhän... Eikös noiden uusimpien G30 kanssa ole jo ollut hankaluuksia tässä ettei saa kulkemaan kovempaa kuin controlleria vaihtamalla vanhaan tai sitten muuten järeämmillä konsteilla? Toivossa hyvä elää kyllä.
 
Okei kiitos vastauksista! Mitenkä tuo S4 ultra onko takavetoinen? En oikeen löytänyt mistää tietoa.
Etuvetonen toi on niinku muutkin Xiaomin skootterit.
Ihan valmistajan omat sivut:
Suoraan spekseissä ei tekstinä ole mutta noista kuvista voi helposti varmistaa muistakin myyntikuvista selvitettävissä olevan: takaveto, edessä rumpujarru.
 
Noo eiköhän scooter hack utility hoida taas tuon et saa vaihdettua maakoodia scootissa.
Näin suoraviivaista tämä ei ole.

Xiaomin aloitus tuskin jää ainoaksi ja oma ajatukseni on näiden jatkossa estävän entistä tehokkaammin kaikki modit. Pahoin pelkään luvassa olevan myös lautoja, jossa sitä kontrolleria ei enää itse vaihdeta jne. Eli tietoisesti turvallisuudella perustellen korjauskelvottomia laitteita. Plus ikuisesti lukittuja kun qr-koodi on hukattu eikä laitetta saa paritettua enää.

Ja lukemista: Hacking Brightway scooters: A case study – RoboCoffee
4 pro siis haasteellisin Xiaomi ainakin tuon mukaan. Muissa laudoissa omat juttunsa, en niitä tunne.

Suosittelen siis lämpimästi selvittämään ennen laudan hankintaa aikaisempaa paljon tarkemmin asiat jos minkäänlaista ajatusta on firmistä pidellä. Toisaalta ennen syksyä joka joka toinen viesti kysyy valittaa väärää hankintaa ja joka toinen kertoo kaikista kielloista huolimatta päivittäneensä firmiksen valmistajan omalla softalla ja modattavuuden katoamisen lisäksi katosi vakkari ja monta muuta asiaa.
 
Menee kyllä niin räpeltämiseksi tuo modaaminen nykyään että voi olla helpompaa ottaa vaan mieleinen runko ja rakentaa sisuskalut itse
 
Edelleen iso suositus ostaa suoraan sellanen joka vakiona kulkee yli sen 25.. en näe mitään järkeä ostaa pienellä akulla varustettua 500w moottorilla olevaa joka kuitenkin sitten viritetään ja joudutaan kikkailemaan. yhtä laiton se on silloinkin ja vaarallisempi kun ei ole tarkoitettu välttämättä niin kovaan ajoon jarrujen jne puolesta.
Jos riittää 25 nopeudeksi niin silloin nuo ninebotit ja muut todella päteviä ja luotettavia :)
 
Edelleen iso suositus ostaa suoraan sellanen joka vakiona kulkee yli sen 25.. en näe mitään järkeä ostaa pienellä akulla varustettua 500w moottorilla olevaa joka kuitenkin sitten viritetään ja joudutaan kikkailemaan. yhtä laiton se on silloinkin ja vaarallisempi kun ei ole tarkoitettu välttämättä niin kovaan ajoon jarrujen jne puolesta.
Jos riittää 25 nopeudeksi niin silloin nuo ninebotit ja muut todella päteviä ja luotettavia :)
Eihän se jenkkimarkkinoille tarkoitettu G2 ole millään tavalla eri laite kuin Euroopan markkinoille tuotava E-malli (tai Saksan D-malli). Eli kyllä ainakin G2 on ihan suunniteltu siihen, että sillä ajetaan normaalisti 22mph (mitä se nyt on, 35km/h).

Rajoittimet ovat sikäli typeriä, ettei autoihinkaan rajoittimia laiteta, vaikka suurin piirtein joka maassa on nopeusrajoitukset. Kyllä sen pitäisi olla henkilön omasta järjenkäytöstä kiinni, millä nopeudella sitä ajaa ja että noudattaa annettuja ohjeita. Järjetöntä on myös se, että alamäessä rajoittimellinen lauta jarruttaa väkisin ja pyörät menee viuhuen ohi.
 
Ihan valmistajan omat sivut:
Suoraan spekseissä ei tekstinä ole mutta noista kuvista voi helposti varmistaa muistakin myyntikuvista selvitettävissä olevan: takaveto, edessä rumpujarru.
Oho joo katos, oot ihan oikeessa. Katoin nopeasti Pro 4 kuvaa ja sen moottorin sijaintia, tajuamatta et eihän se muuten läheskään sama vehje oo.
 
Ihan valmistajan omat sivut:
Suoraan spekseissä ei tekstinä ole mutta noista kuvista voi helposti varmistaa muistakin myyntikuvista selvitettävissä olevan: takaveto, edessä rumpujarru.
Okei, no sit vois melkeen kääntyä tuohon Xiaomi malliin. Jopas tullut suomi hintaa, eikö tuo globaalisti pitänyt olla 999€
 
Edelleen iso suositus ostaa suoraan sellanen joka vakiona kulkee yli sen 25.. en näe mitään järkeä ostaa pienellä akulla varustettua 500w moottorilla olevaa joka kuitenkin sitten viritetään ja joudutaan kikkailemaan. yhtä laiton se on silloinkin ja vaarallisempi kun ei ole tarkoitettu välttämättä niin kovaan ajoon jarrujen jne puolesta.
Jos riittää 25 nopeudeksi niin silloin nuo ninebotit ja muut todella päteviä ja luotettavia :)
Eli iso suositus laittoman laudan hankkimiselle. Ei näin. Tulisi ymmärtää, että se yli 25km/h kulkeva lauta ei pääsääntöisesti muutu millään keinoilla lailliseksi. Vastaavasti sen virallisesti 25km/h laudan saa lailliseksi takaisin niin halutessaan.

Lisäksi 500W on sekin jostain keksitty, ei todellinen. Ihan jo ensimmäisen sukupolven perus M365 tarjoaa tuon verran tehoa viimeistään potkaisemalla firmistä, moni muu lauta taas suoraan vakiofirmiksellä enemmän.

Vaarallisuuskaan ei pidä noin suoraviivaisesti paikkaansa. Aika moni peruslauta kulkee joissakin maissa yli 25km/h ja on jopa suunniteltu tällaiseen. Vertailukohtana joku merkitön kiinalainen tekele voi olla laadultaan niin kelvoton, ettei sellaisella tulisi ajaa ollenkaan.

Ja "mitään järkeä" on sekin reilua yleistystä. On varsin monia syitä hankkia se järkevän painoinen ja kokoinen laite riippumatta siitä, mitä firmikseille tekee. Osa kun kantaa lautaa kerrostalon kerrokseen x, kuljettaa julkisissa, omassa autossaan jne.
Rajoittimet ovat sikäli typeriä, ettei autoihinkaan rajoittimia laiteta, vaikka suurin piirtein joka maassa on nopeusrajoitukset. Kyllä sen pitäisi olla henkilön omasta järjenkäytöstä kiinni, millä nopeudella sitä ajaa ja että noudattaa annettuja ohjeita. Järjetöntä on myös se, että alamäessä rajoittimellinen lauta jarruttaa väkisin ja pyörät menee viuhuen ohi.
Kun varsin monessa maassa ja maanosassa on rajoitukset niin on aivan turhaa pohtia täällä, ovatko typeriä vai eivät. Niin moni näkee rajoitukset perusteltuna, ettei muutosta ole varmuudella tulossa. Muutosta ei myöskään voi tulla, harmonisoidaanhan eu-alueella ajoneuvoluokkia jne. Yksittäinen maa ei siis voi nostaa rajaa, laskea voi.

Ja jos se 25km/h ei riitä niin siitä pääsee eroon hankkimalla muun luokan kulkupelin ja hoitaa sen rekisteriin ja vakuutuksiin. Tätä ei estä mikään kunhan laite täyttää vaatimukset. On puhtaasti oma valinta hankkia sellaiseen luokkaan kuuluva kulkuneuvo joka ei täytä omia tarpeita.
Toki, tarjonta on heikko niissä, jotka on mahdollista laittaa helposti kilpiin. Mutta jos kiinnostus kasvaa riittävästi, kasvaa varmasti myös tarjonta. Sitä odotellessa laillinen ratkaisu ei ole joku kiinankura joka ei täytä mitään vaatimuksia mutta kulkee satasta.

Se porukan oma järki on jo nähty. Vuokralaudoilla on jo pitkä lista lisärajoituksia ja syystä että? Aivan, ei ole osattu käyttäytyä.
 
Eli iso suositus laittoman laudan hankkimiselle. Ei näin. Tulisi ymmärtää, että se yli 25km/h kulkeva lauta ei pääsääntöisesti muutu millään keinoilla lailliseksi. Vastaavasti sen virallisesti 25km/h laudan saa lailliseksi takaisin niin halutessaan.
Joissain yli 25kmh kulkevissa tuplamoottorillisissa laudoissa on kyllä mahollisuus rajoittaa se nopeus siihen 25kmh, joko asetuksia säätämällä tai sit vähän järeämmin, eli kontrollerissa on piuha jonka pätkäsemällä sen saa sit halutessaan pois. Kyl mä sinällänsä näkisin et tollasille painavemmille 25kmh kulkeville laudoille vois olla tarvettakin, vaikkakin aika spesifeissä skenaarioissa. Niissä kuitenkin riittää rangea sit aika poskettoman pitkälle.

Mut pääasiassa ongelmaks sit muodostuu se 1kw rajotus. Vaikka en edelleenkään oo kuullu, nähny tai muutenkaan usko et tota rajotusta kovin tarkasti seurataan, niin taitaa se fakta edelleen olla se et jos nimellistehoa on enemmän kun 1kw, niin se lauta on laiton riippumatta siitä kulkeeks se 20kmh vai 200kmh. Ton takia omasta mielestä toi on vähän hölmö rajotus siinä mielessä et 25kmh rajotuksella se lauta ei todennäkösesti imeskele yli sitä kilowattia kun korkeintaan ylämäissä, mut jos moottorit on speksattu korkeemmalle niin se on vähän voivoi.
 
Vuokralautaa ei koskaan pitäisi verrata ihmisten omiin lautoihin. En ole vielä koskaan nähnyt omalla laudalla ajavan perseilevän liikenteessä, vuokralaudalla sen sijaan jopa valtaosa ajelee aivan miten sattuu.

Vuokralautoihin kohdistuvia erittäin tiukkoja rajoituksia kannatan juuri tästä syystä. Ei se vuokralaudoilla perseilevä jengi yleensä omia hanki ja harva lähtee muutenkaan oman laudan kanssa esim. baariin, kun et sä sitä sisälle voi ottaa ja ulkoa se varastetaan alta aikayksikön.
 
Joissain yli 25kmh kulkevissa tuplamoottorillisissa laudoissa on kyllä mahollisuus rajoittaa se nopeus siihen 25kmh, joko asetuksia säätämällä tai sit vähän järeämmin, eli kontrollerissa on piuha jonka pätkäsemällä sen saa sit halutessaan pois. Kyl mä sinällänsä näkisin et tollasille painavemmille 25kmh kulkeville laudoille vois olla tarvettakin, vaikkakin aika spesifeissä skenaarioissa. Niissä kuitenkin riittää rangea sit aika poskettoman pitkälle.

Mut pääasiassa ongelmaks sit muodostuu se 1kw rajotus. Vaikka en edelleenkään oo kuullu, nähny tai muutenkaan usko et tota rajotusta kovin tarkasti seurataan, niin taitaa se fakta edelleen olla se et jos nimellistehoa on enemmän kun 1kw, niin se lauta on laiton riippumatta siitä kulkeeks se 20kmh vai 200kmh. Ton takia omasta mielestä toi on vähän hölmö rajotus siinä mielessä et 25kmh rajotuksella se lauta ei todennäkösesti imeskele yli sitä kilowattia kun korkeintaan ylämäissä, mut jos moottorit on speksattu korkeemmalle niin se on vähän voivoi.
Toki, monessa on mahdollisuus rajoittaa nopeus, se on selvä ja kuten kirjoitatkin, on fyysistä johtimen katkaisua jne. Eli tien päällä varsin haasteellinen nopeasti tehtäväksi (teoriassa, käytännössä ei). Softalla hetkessä tehtävä.

Mutta tuossa toisessa kappaleessa perustelet hyvin ensimmäisen kappaleen merkityksen mitättömäksi ja juuri tuostahan asiassa on kyse. Kun tehon osalta on raja, törmätään siihen auttamatta lähes kaikissa mahdollisissa ripeämmissä laudoissa, oli nopeus rajoitettu tai ei. Olemme siis samaa mieltä.
Ja samaa mieltä tuostakin, että speksit ratkaisevat. Ei poliisi kykene mittaamaan tehoja tien päällä eikä tähän ole edes tarvetta. Yli rajan -> laiton.

Poliisin resurssit ovat toki, mitä ovat mutta myös siellä on mukana oikeasti fiksuja. Oppivat aivan varmasti tunnistamaan sen tuplamoottorilaudan tms joten kevyttä liikennettä valvoessa on varsin helppo huomioida tällaiset.

Vuokralautaa ei koskaan pitäisi verrata ihmisten omiin lautoihin. En ole vielä koskaan nähnyt omalla laudalla ajavan perseilevän liikenteessä, vuokralaudalla sen sijaan jopa valtaosa ajelee aivan miten sattuu.

Vuokralautoihin kohdistuvia erittäin tiukkoja rajoituksia kannatan juuri tästä syystä. Ei se vuokralaudoilla perseilevä jengi yleensä omia hanki ja harva lähtee muutenkaan oman laudan kanssa esim. baariin, kun et sä sitä sisälle voi ottaa ja ulkoa se varastetaan alta aikayksikön.
Tämä ei ole ollenkaan ensimmäinen kerta kun muutaman postauksen postannut tulee johonkin, esimerkiksi tähän ketjuun kertomaan, miten kaikki on tehty väärin. Perustelu on myös kovin usein "en ole koskaan nähnyt". Voisi lämpimästi suositella lukemaan ketjua laajemmin läpi, jokainen mahdollinen näkökohta on yleensä jo käyty läpi.

Laudat kuuluvat samaan ajoneuvoluokkaan riippumatta siitä, millainen omistussuhde on taustalla. Kaikkia koskee täsmälleen samat rajoitukset nopeuden, tehon, sääntöjen jne suhteen. Rajoituksia taas on aivan pakko olla, perustelit sen itsekin, sitä perusteli edellä toinenkin ja sitä on perustellut moni muukin tässä ketjussa.
Kun lähtökohta on monella "hanki tehokkain lauta", "rajoituksia ei tarvitse olla", "kehuskele miten ajelit päättömästi" jnejne niin tottakai, rajoituksia kiristetään. Vuokralaudoista on helppo aloittaa mutta lopulta kohdistuvat kaikkiin.

Jos omalla laudalla osataan käyttäytyä niin voi aivan oikeutetusti kysyä. miksi tulisi hankkia se reilusti säädetyn tehorajan ylittävä ja samalla se, jossa ei ole säädetyn mukaisesti rajoitettua nopeutta? Aivan, ainoa syy on rikkoa niitä pykäliä. Ja nimenomaisesti sillä omalla laudalla, vuokrapelillä et voi rikkoa tehorajaa etkä ajaa ylinopeutta. Et juurikaan edes humalassa, ovathan viikonloppuöisin käyttökiellossa.

Koska tie vuokralautojen rajoitusten osalta on monelta osin käyty loppuun, seuraava kohde on valitettavasti omat laudat. Kovin vaikea ei ole päätellä, onko luvassa vapauksia vai rajoituksia.
 
Päivitetääs tännekin status tuosta jousituksen hankkimisesta E-Way E600 MAX lautaan.
Elikkäs ostin Amazonista Flycoo-merkkisen etujousituksen ja Ulip-merkkisen takajousituksen, nämä siis markkinoitu Ninebot G30 MAX-laudalle.

Ja eihän ne sovikaan tuohon E-Way:hin, eli palautusta täytyy alkaa järkkäämään.

Noista rajoituksista olen sitä mieltä, että se 25kmh on 10" renkailla ihan riittävä vauhti. Useimpina aamuina tulee kyyneleet silmistä ensimmäisten 5min aikana jos heti paahtaa täysillä työmaata kohti.

On kuitenkin harmillista nähdä, että valmistajat kehittävät näitä siihen suuntaan että nuo rajoitukset on hankalampi kiertää, puhumattakaan suunnitellusta hajoavuudesta...
Loppukäyttäjällä pitäisi olla mahdollisuus käyttää lautaansa niinkuin itse parhaaksi asian näkee, ja jos tässä toiminnassa rikko joitain paikallisia lakeja ja rajoituksia, niin sittenhän se vastuu on itsellä.

Suomessakin on ollut tapetilla jo jonkinlainen painorajoitus (24kg?) ja mikäli tuon yli meni niin se taisi olla silloin hankittava joku vakuutus...?
Eli alkaa menemään aika naurettavaksi jos ainoat "sallittavat" sähköpotkulaudat on ne mitkä laki hyvää hyvyyttään kansalaisille sallii.
Painoraja/vakuutusvaatimus tappaisi aika tehokkaasti koko kulkuneuvon, mutta jotenkin ne poliitikkojen taksimatkat on kustannettava.
 
Viimeksi muokattu:
Noista rajoituksista olen sitä mieltä, että se 25kmh on 10" renkailla ihan riittävä vauhti. Useimpina aamuina tulee kyyneleet silmistä ensimmäisten 5min aikana jos heti paahtaa täysillä työmaata kohti.
Olen aivan samaa mieltä. Kun ottaa huomioon sen, että nämä ovat monella kaupunkikulkineita, ei siellä ole tarpeen lujempaa ajaa.
Muutoinkin, raja on vedettävä johonkin koska ajoneuvoluokka on sellainen. Kymppi lisää sallittuun huippuun niin pitäisi tarkkaan harkita, kuuluuko lauta kevlille, tuleeko se jo vakuuttaa jne.

On kuitenkin harmillista nähdä, että valmistajat kehittävät näitä siihen suuntaan että nuo rajoitukset on hankalampi kiertää, puhumattakaan suunnitellusta hajoavuudesta...
Loppukäyttäjällä pitäisi olla mahdollisuus käyttää lautaansa niinkuin itse parhaaksi asian näkee, ja jos tässä toiminnassa rikko joitain lakeja ja rajoituksia, niin sittenhän se vastuu on itsellä.
Olen pitkälti samaa mieltä, eli käyttäjällä tulisi olla mahdollisuus (takuu menettäen) tehdä omalle laitteelleen mitä haluaa. Valitettavasti liian monessa laitteessa ei näin ole. Laudoissa valmistajia varmasti pelottaa myös se, rajoittaako esim eu laitteiden tuontia markkinoille jos tehdään liian helposti kierrettävissä olevaa. Sitä taustaa vasten toisaalta ymmärtää valmistajien toiminnan mutta kuluttajan näkökulmasta tilanne on silti täysin kestämätön kun markkinoille tungetaan korjauskelvotonta tuotetta.

Tuossa vähän aikaisemmin linkkasin Xiaomin laudan, joka täyttää jo vaatimuksia softapuolen turvallisuudesta. Tätä on tavallaan täälläkin toivottu tai vaadittu, kunnolla (softa)lukittua lautaa kun ammattilainen ei vie. Tästä seuraa aivan liian helposti kirjoittamani eli mahdottomuus korjata lautaa koska sähköisiä osia et pysty vaihtamaan tms. Vertailukohtana autojen ajonestot. Halvimman hintaluokan autoja menee täysin käyttökelpoisena romuksi vain ja ainoastaan ajoneston vuoksi. Tämä taas on kestämätöntä eli lautojen kohdalla ainakin alkuperäisen omistajan tulisi voida kääntää ne suojaukset pois päältä.

Pessimistinä näen mahdollisuuden vaatimuksiin tämänkin osalta. Autoissa näin toki onkin. "kuluttajaa ajatellen" siis mahdollisesti estettäisiin täysin kautta linjan korjausten teko.

Suomessakin on ollut tapetilla jo jonkinlainen painorajoitus (24kg?) ja mikäli tuon yli meni niin se taisi olla silloin vakuutettava...?
Tappaisi aika tehokkaasti koko kulkuneuvon, mutta jotenkin ne poliitikkojen taksimatkat on kustannettava...
Suomi päättää yksin todella vähän liikenteeseen liittyvistä rajoista, eu hoitaa kyllä keskitetysti nämä seikat. Ja kyllä, painorajansta on puhuttu tehorajan tilalla / lisäksi tms. Varmaksi en muista mutta 24 kiloa tuntuu tutulta. En silti näe ongelmaa, jos kevyet sähköajoneuvot -luokkaan tulee tuo raja. Esim täälläkin juuri myyntiin tulleena mainittu Xiaomin 4 ultra näyttäisi menevän vain puolella kilolla yli. Kyseessä on kuitenkin jo varsin järeä lauta monilla herkuilla ja silti kevennettävissä tuohon 24 kiloon.

Ajoneuvoluokkien lisäämistä entisestään en toisaalta pidä ollenkaan hyvänä. Raskaampi sähköinen voitaisiin mainiosti rinnastaa mopoon jos samat edellytykset täyttyvät.
 
Päivitetääs tännekin status tuosta jousituksen hankkimisesta E-Way E600 MAX lautaan.
Elikkäs ostin Amazonista Flycoo-merkkisen etujousituksen ja Ulip-merkkisen takajousituksen, nämä siis markkinoitu Ninebot G30 MAX-laudalle.

Ja eihän ne sovikaan tuohon E-Way:hin, eli palautusta täytyy alkaa järkkäämään.

Ihan mielenkiinnosta: mikä esti niitä sopimasta e-600 maxiin?
 
Päivitetääs tännekin status tuosta jousituksen hankkimisesta E-Way E600 MAX lautaan.
Elikkäs ostin Amazonista Flycoo-merkkisen etujousituksen ja Ulip-merkkisen takajousituksen, nämä siis markkinoitu Ninebot G30 MAX-laudalle.
Paljonko tuli maksamaan? Laitatko vielä linkit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 689
Viestejä
4 492 537
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom