Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitäis Xiamio Mi Lite päivittää vähän tehokkaampaan malliin. Eikös tämän G30D nopeusajoituksen saa nostettua tuosta 20:stä?
Hinta olis saksan Amazonissa nyt 430€.
Ninebot KickScooter MAX G30D II Powered by Segway
Joo, jätin väliin. Mun tuurilla sieltä olis tullut kasa tiiliskiviä kuitenkin.En välttämättä rahojani heittäisi menemään, kyseessä n.98% todennäköisyydellä huijausyritys.
Myyjällä 127 kauppatapahtumaa viimeisen vuoden aikana ja nyt myynnissä pääosin kallista elektroniikkaa (341kpl tuotteita) isoilla alennusprosenteilla.
Vihdoinkin! Sain Inmotion S1 -laudan tubeless-takarenkaan vanteille! Reilu kuukausi sitten kun rengas rikkoontui, ja nyt vihdoin pääsen taas ajelemaan.
Launeen Vianorin asiakaspalvelu oli 10000 pisteen arvoinen. Kuunteli ongelmani, siveli vannerasvat, poisti venttiilin sielun samantien ja poksautti renkaan vanteelle kompuralla. Ei vittuilua, ei nälvintää eikä muutakaan lapsellista. Ei ottanut edes maksua vaikka tarjosin. Homma oli ohi alle viidessä minuutissa. Esimerkillistä asiakaspalvelua!
Kuten aiemmin oli spekuloitu: venttiili tai mikään muukaan osa renkaasta/vanteesta ei ole rikki. Lahden fillaripiste ja Erolan Kumi oy kohtelevat kumpikin skuutin omistajia kuin roskasakkia.
MorjestaDaddyNord(V2).
Lähtee liikkeelle suoraan kaasusta ja ampaisee liikkeelle kuin hauki rannasta.
Laita mulle yksärillä sähköpostiosoite, niin laitan takaisin jakolinkin.
eikai laakereita tarvi rasvata. sirinä voi kuulua sähkömoottorista, johon ei rasvaukset auta. onko sirinä sama kuorma päällä kuin rengas ilmaan nostettuna?Minkälaista rasvaa tai öljyä olette käyttäneet renkaiden laakereihin jne.? Omasta Xiaomista kuuluu ajettaessa sellaista pientä sirinää, että jotain kaipaisi varmaan.
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.
Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.
Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.
Niin... Siitä voi olla montaa mieltä, onko aina käyttäjän vika vaiko ei. Omat kokemukset olen tänne kirjoitellutkin joten tuskin tarvetta toistaa. Toistan vain olleeni aivan alkupäässä hankkimassa Xiaomin pumppua ja sitä on ihan oikeasti myös käytetty.Täällä kun niin moni huutelee noista ilmakumien paskasta kestävyydestä. Just tossa juttelin entisen M365 Proni vai oliko Pro2 omistajan kanssa, keväällä kun kävi huollossa (jarrujen säätö, kaiken rasvaus ja sen ainoan puhjenneen renkaan vaihto) oli katsottu kilometrit ja mittari näytti 7300km ja tämä kesä rullattu omistajan ainoana kulkineena kaikki työmatkat yms eli varmaan lähemmäs 10tkm ajettu osa myös talvella lumessa jäässä ja sohjossa. Sisällä virisofta jostain öö 600-800km paikkeilta. 1kpl puhkeamia siellä 7300kn kohdalla ja rengas olisi muutenkin pitänyt vaihtaa koska kumi alkoi olla pinnaltaan loppu. Kyllä nuo ajoa kestävät jos vaan pitää kunnon rengaspaineet ja edes vähän järkeä. Muutenkin tuo Xiaomin kesto on ollut todella yllättävä. Ostettu silloin kun tuli markkinoille ja yhä jaksaa lauta kulkea. 1kpl huoltoja ammattilaisen toimesta, muu perus säätöä. Akku alkaa vihdoin ilmoitella ja kuulema kevääksi sitten uusi.
Löystynyt lukitusmekanismi. Tavallinen oire Xiaomilla.Mistä voisi johtua Xiaomi pro 2 "natina" etupäässä, ehkä tangon taittokohdassa? Laudalla ajettu varmaan joku 500-700km. Natisee eritoten ajaessa mutta vähän myös taluttaessa.
Mistä voisi johtua Xiaomi pro 2 "natina" etupäässä, ehkä tangon taittokohdassa? Laudalla ajettu varmaan joku 500-700km. Natisee eritoten ajaessa mutta vähän myös taluttaessa.
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.
Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.
Ruotsista ja vielä kivijalkamyymälä, joten aika lupaava alku. Eiköhän sieltä kamat tule ajallaan ja hyvälaatuisina.Itse itselleni nyt vastaten:
- City Lion: Baterie i Akumulatory do Hulajnóg Elektrycznych
- Wattsnabb AB
Tuonne wattsnabbiin painoin tilauksen sisään, katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään
Ainakin vastailivat ihan asiallisesti sähköposteihin mikä ainakin enteilee hyvää.
Oliskohan kyseessä sama laite joka kulkee Turboant -merkillä. Niillä on ainakin X8 malli. Hyvällä tuurilla Augment ja Kuntokauppa -skootterit käyttää samoja osia pitkälti.Tyttärellä on sähköpotkulauta jossa lukee: Model X8
Laudasta meni rengas puhki/rikki. Mistä tähän voisi tilata helpoiten uuden renkaan ja pystyykö sen vaihtamaan itse ?
Xiaomi Mi Essential on halpa karvalakkimalli jolla vetää sen 20km nimellisesti (käytännössä joku 10km) vauhdilla 20km/h. Ei se hyvä ole mutta siihen on helppo saada varaosia.En tiedä näistä mitään, mutta nyt rupesi kiinnostamaan, kun pitää ~4km päivässä liikkua Mikä olisi suositus halpa ja hyvä? Max 100kg painoa
Xiaomi Mi Essential on halpa karvalakkimalli jolla vetää sen 20km nimellisesti (käytännössä joku 10km) vauhdilla 20km/h. Ei se hyvä ole mutta siihen on helppo saada varaosia.
Xiaomi yleisesti on merkki johon on helppo löytää varaosia ja korjausohjeita eikä hirveämmin hinnalla pilattu. Uudemmissa versioissa ohjelmallinen nopeuden nosto on blokattu eli sillä vedetään mallista riippuen joko 20km/h (Nordic) tai 25km/h (Global) joka sitten onkin maan korkein sallittu nopeus näille vehkeille.
Xiaomi Mi Pro 2 alkaa olemaan kohtuuvehje jo mutta hinta nousee sitten jo 500€ paremmalle puolelle ellet tosi hyvää tarjousta löydä. Essentialin saa alimmillaan 300€ hintaan.
Yleisesti kannattaa muistaa että todellinen kantama on käytännössä olosuhteiden vuoksi yleensä puolet siitä mitä on luvattu. Ja latausaika sellainen ettei kauppareissun aikana paljoa latailla vaikka hyvä ja turvallinen latauspaikka löytyisikin, eli kannattaa katsoa laite jossa kantama tosiaan kattaa koko päivän ajot.
Oliskohan kyseessä sama laite joka kulkee Turboant -merkillä. Niillä on ainakin X8 malli. Hyvällä tuurilla Augment ja Kuntokauppa -skootterit käyttää samoja osia pitkälti.
Augment firman lauta on mutta ei huoltosoppari enään voimassa
Ohjelmallisesti saa. Google Playsta löytyy esimerkiksi m365 Tools -niminen ohjelma joka yhdistetään Bluetoothilla vehkeeseen ja se näyttää kokonaiskilometrit.Tossa ois käytettynä torissa pari Pro 2, mitäs noissa ottaa huomioon? Saako selville paljon ajettu jostain tai jotain?
e. siis miten saa selville akun kunnon, sehän se tärkein.
Aika harva lienee jaksanut varkaudenestoa laittaa. Laitteen oma käyttöönoton esto on yhtä tyhjän kanssa. Erilliset sireenit jos joku liikuttaa niitä tai jotkut sijainnin jakavat systeemit taas on vähän turhan kalliita ja silti eivät estä varkauksia.Alkanut vähän houkuttelemaan oma lauta, mutta mietityttänyt saako sitten aina pelätä esim. kauppareissulla, että lauta katoaa jonkun matkaan. Ei näytä löytyvän oikein mitään noista varkaudenestoista, onko ne kuinka hyvät vai riittääkö, että joku äkkiä irrottaa jonkun piirilevyn ja lyö varaosan tilalle? Toki ne täydellisenkin eston kanssa voi varastaa vaikka varaosiksi.
Aika harva lienee jaksanut varkaudenestoa laittaa. Laitteen oma käyttöönoton esto on yhtä tyhjän kanssa. Erilliset sireenit jos joku liikuttaa niitä tai jotkut sijainnin jakavat systeemit taas on vähän turhan kalliita ja silti eivät estä varkauksia.
Paras varkauden esto on jämäkkä lukko jolla laite lyödään kiinni jonnekin ja sitten käydään kaupassa nopeasti. Yön yli ei kannata ulos jättää, ellei sitten ole joku omakotitalo jonka takapihalle ei ulkopuolinen näe. Mahdollisuuksien mukaan tietysti lauta mukaan kauppaan. Jotkut kaupat kieltävät ne kokonaan mutta toiset antavat taluttaa kaupassa koska ymmärtävät että ne voivat lähteä kävelemään.
Kyllä itsellä vielä kahden vuoden jälkeenkin pienessä kaupungissa asuessa vähän jännittää laittaa lauta vartioimattomana kiinni pyörätelineeseen kaupan edessä, mutta tähän asti on ollut tuuri matkassa. Mutta tosiaan jos tarpeeksi jämäkkä U-lukko löytyy niin aika härski varas saa olla että tarpeeksi ison työkalun kanssa kulkisi kirkkaassa päivänvalossa kauppojen edustoja läpi siinä toivossa että saa laudan matkaan.
Alkanut vähän houkuttelemaan oma lauta, mutta mietityttänyt saako sitten aina pelätä esim. kauppareissulla, että lauta katoaa jonkun matkaan. Ei näytä löytyvän oikein mitään noista varkaudenestoista, onko ne kuinka hyvät vai riittääkö, että joku äkkiä irrottaa jonkun piirilevyn ja lyö varaosan tilalle? Toki ne täydellisenkin eston kanssa voi varastaa vaikka varaosiksi.
Eipä näihin joo mitään kummosempaa varkaudenestoa saa. Ite ratkassu ongelman sillä et ottanu sen vaan kaikkialle kauppoihin yms mukaan, pienemmissä kaupoissa jättäny sisäpuolelle oven läheisyyteen (silleen et näköetäisyys kuitenkin). Aina ollu ok, mut en kyllä myöskään oo koskaan kysellykkään mitään, jos ei oo ok niin kyllähän siitä sit kuulee ja ei se muuta oo kun vaihtaa paikkaa sit. Mut ikinä en oo kyllä kuullu et kaupat ois suoraan kieltäny, enkä nyt äkikseltään keksi syytäkään tolle ellei se kielto johdu puhtaasti siitä et sen laudan kanssa olis vittumaista olla siellä liikkeessä/olisit muiden tiellä.Aika harva lienee jaksanut varkaudenestoa laittaa. Laitteen oma käyttöönoton esto on yhtä tyhjän kanssa. Erilliset sireenit jos joku liikuttaa niitä tai jotkut sijainnin jakavat systeemit taas on vähän turhan kalliita ja silti eivät estä varkauksia.
Paras varkauden esto on jämäkkä lukko jolla laite lyödään kiinni jonnekin ja sitten käydään kaupassa nopeasti. Yön yli ei kannata ulos jättää, ellei sitten ole joku omakotitalo jonka takapihalle ei ulkopuolinen näe. Mahdollisuuksien mukaan tietysti lauta mukaan kauppaan. Jotkut kaupat kieltävät ne kokonaan mutta toiset antavat taluttaa kaupassa koska ymmärtävät että ne voivat lähteä kävelemään.
Kyllä itsellä vielä kahden vuoden jälkeenkin pienessä kaupungissa asuessa vähän jännittää laittaa lauta vartioimattomana kiinni pyörätelineeseen kaupan edessä, mutta tähän asti on ollut tuuri matkassa. Mutta tosiaan jos tarpeeksi jämäkkä U-lukko löytyy niin aika härski varas saa olla että tarpeeksi ison työkalun kanssa kulkisi kirkkaassa päivänvalossa kauppojen edustoja läpi siinä toivossa että saa laudan matkaan.
Kiitos. Käyn hakemassa pro 2 tänään ihan näiden viestien ansiosta. Ikinä en ole sähköpotklaudalla ajanut...Ohjelmallisesti saa. Google Playsta löytyy esimerkiksi m365 Tools -niminen ohjelma joka yhdistetään Bluetoothilla vehkeeseen ja se näyttää kokonaiskilometrit.
Akustosta se taitaa myös näyttää joitakin tietoja mut ei suoranaisesti tainnut kuntoa olla listattuna, nyt en tarkkaan muista.
Muuten melkeinpä päällisin puolin katsella miltä laite näyttää ja onko jarrulevyt kuinka mutkalla ja jarrupalat kuluneet. Paloja saa uusia halvalla joten se nyt ei ole ongelma, mutta niistä näkee summittaisen kulutuksen.
Myyjältä kannattaa tiedustella onko siihen ajettu Custom Firmware, eli epävirallinen softa. Sillä saa mukavia henkilökohtaisia säätöjä tehtyä ja tärkeintä sen tietämisessä on että jos sellainen on asennettu niin sitten laitetta ei missään nimessä pidä päivittää virallisen Mi-softan kautta koska koko laite menee parhaassa tapauksessa paskaksi.
Aiemmin mainitsemani ohjelma osaa muistaakseni katsoa versionumerot eri osille laitetta kuin myös valmistusvuoden minkä mukaan sitten tiedät onko laitteeseen mahdollista säätää tuollainen custom firmware. Sillä tosiaan saa lisänopeutta Pro2:n kohdalla aina 32km/h:n asti (mikä tosiaan on sitten laiton jos poliisi katsoo laitetta) mutta voi tehdä muitakin käyttäjäystävällisiä säätöjä kuten säätää kiihtyvyyttä ja jarruvoimaa ynnä muuta hyödyllistä.
Google kertoo mitkä versionumerot saavat maksimissaan olla että siihen voi customin vielä asettaa.
Muuten tuollaista käytettynä ostaessa myyjän rehellisyys on aika merkittävä koska laitteessa voi olla vikaa jos toista mitkä ei heti ilmene ellei myyjä kerro. Mutta laite itsessään on varaosien osalta helppo koska niitä saa ja melkeinpä koko laudan voi pala kerrallaan korjailla itse mikäli joku osa pettää.
Kiitos. Käyn hakemassa pro 2 tänään ihan näiden viestien ansiosta. Ikinä en ole sähköpotklaudalla ajanut...
Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.Ai noiden tuomista sisälle on joku oikeasti jossain kieltänytkin? Itse olen vienyt kolmisen vuotta käytännössä joka paikkaan sisälle mukanani eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään. Oli yksi syy miksi skuutin sähköpyörän sijasta ostin. Jos jättää telineeseen niin tosiaan käytännössä ihan yhtä turvallinen tai turvaton kuin pyöräkin eli viedään jos käy huono tuuri ja paras tapa turvata on tosiaan joku kunnollinen pyörän u-lukko mutta mikään ei ole pomminvarma.
Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.Eipä näihin joo mitään kummosempaa varkaudenestoa saa. Ite ratkassu ongelman sillä et ottanu sen vaan kaikkialle kauppoihin yms mukaan, pienemmissä kaupoissa jättäny sisäpuolelle oven läheisyyteen (silleen et näköetäisyys kuitenkin). Aina ollu ok, mut en kyllä myöskään oo koskaan kysellykkään mitään, jos ei oo ok niin kyllähän siitä sit kuulee ja ei se muuta oo kun vaihtaa paikkaa sit. Mut ikinä en oo kyllä kuullu et kaupat ois suoraan kieltäny, enkä nyt äkikseltään keksi syytäkään tolle ellei se kielto johdu puhtaasti siitä et sen laudan kanssa olis vittumaista olla siellä liikkeessä/olisit muiden tiellä.
En jättäis yöks pihalle, ihan sama missä asut. Akuille on kuitenkin parempi olla säilössä huoneenlämmössä.
Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.
Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.
Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.
Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.
Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.
Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
Tahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensinTahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.
Kovempi alkuvauhti auttaa hiukan tai sitten aiemmin mainitsemani Custom Firmwaren kautta saa säädettyä vähän lisää kiipeämistehoja tietysti akun kustannuksella. Sen säätäminen on kuitenkin hiukan riskialtista puuhaa mikäli ei ole kunnolla opiskellut miten se asennetaan. Itselläni oli kyllä kieli keskellä suuta ja hikikarpalot otsalla kun omaani säätelin sillä ekoja kertoja. Nykyään menee aika huoletta jo.
Scooterhacking.org -sivusto osaa avata asiaa hiukan pidemmälle mikäli sellainen kiinnostaa, mutta tosiaan omalla vastuulla jos jotakin tuollaista alkaa säätämään.
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensin
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
No, mulle ei oo kieltoa tullu vielä vastaan, mut toisaalta en tosiaan ite edes kysy et onko ok tuoda, luotan siihen et sanovat kyllä jos ei oo ok. Ei oo kyllä tullu perseilyäkään vastaan kenenkään puolesta, kerran taisin nähä jonkun ajavan hiljaa tossa tiksin juna-aseman sisätiloissa ja se on kyl kieltämättä hölmöö touhua ja ei näillä pitäis sisällä ajella julkisilla paikoilla, pitäis olla ihan selvää kyllä iästä riippumatta et ei siinä mut löytyyhän noita idiootteja. On kyllä samassa asemarakennuksessa tullu joku pyörälläkin vastaan, ajamassa siis et ei nyt sinällänsä oudointa mitä nähny.Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.
Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.
Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.
Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.
Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.
Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
Etsi vaikka omat kokemukset Prolla ilman kakkosta.Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettava
eikai laakereita tarvi rasvata. sirinä voi kuulua sähkömoottorista, johon ei rasvaukset auta. onko sirinä sama kuorma päällä kuin rengas ilmaan nostettuna?
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
Kyl G30 kestää suihkulla huuhtelun, loput rätillä pyyhkiä mikä ei lähdeMitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.
Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.