Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Heleniltä tullut tuommoinen. Kk-maksu vaan pilaa tämänkin.

Screenshot_20250311_074724_Chrome.jpg
 
Tällä hetkellä käytössä Lidlin Vattenfall-pörssisähkötarjous, joka oli loppumassa maaliskuun loppuun. Otin Lumpeen 6kk ilman perusmaksua viikonloppuna. Soittivat nyt Vattenfallilta, että jos jään niin saan uudet 6kk ilman perusmaksua, joten otin sen. Itse pitää täyttää netissä Lumpeen irtisanomislomake. Ei tarvi soittaa mihinkään. Säästöä Lumpeeseen verrattuna ei siis tule, mutta ainakin sähkö on paperilla vähäpäästöisempää kuin Lumpeen sähkö.
 
Tällä hetkellä käytössä Lidlin Vattenfall-pörssisähkötarjous, joka oli loppumassa maaliskuun loppuun. Otin Lumpeen 6kk ilman perusmaksua viikonloppuna. Soittivat nyt Vattenfallilta, että jos jään niin saan uudet 6kk ilman perusmaksua, joten otin sen. Itse pitää täyttää netissä Lumpeen irtisanomislomake. Ei tarvi soittaa mihinkään. Säästöä Lumpeeseen verrattuna ei siis tule, mutta ainakin sähkö on paperilla vähäpäästöisempää kuin Lumpeen sähkö.
Itse tarkistaisin vielä että ovat varmasti huomioineet sen irtisanomislomakkeen. Minulla oli joskus taannoin vastaava tilanne ja kun kysyin aspasta (chat), eivät olleet saaneet lomaketta tms. Sopparin sain sitten katki siinä chatissa.
 
The saga continues... Ropo capital karhuaa saataviaan nyt jo lähettelemällä omia paperilaskujaan. Oma lumpeeseen en ole päässyt kirjautumaan ikinä ja chatin sanomisiin ei voi näköjään luottaa pätkääkään. Kielsin jo alkukesästä sisartani maksamasta penniäkään enempää kk-maksuja tai muita perintä/viivästyskuluja. Pelkästään sen sähkön osuuden laskuista. Sen verran olin armollinen että ensimmäisen virheellisen kk-maksun maksoimme, koska lupasivat sen hyvittää. Seuraavan laskun kk-maksu jäi siis maksamatta ja nyt sitä sitten karhutaan. Pakko nähdä vielä se vaiva että kirjautuu tuon perintäyhtiön palveluun ilmoittamaan että saatava on riitainen ja riitauttaa saatava asianmukaisesti.

Käsittämätöntä miten huonosti Lumme Energia pystyy hoitamaan yksinkertaisen asian. Tuntuu että heidän chat-aspassaan osataan tasan kaksi lausetta "annatko vielä henkilötietosi..." ja "asia tämän myötä kunnossa, oliko vielä muuta..". Konepellin alla ei kuitenkaan tapahdu sitten yhtään mitään. Lisävaivana tietysti vielä se, että en ole vielä onnistunut koskaan kirjautumaan "oma lumme" palveluun, että voisi suoraan koneelta alleviivata mitä ja miltä laskulta on jätetty maksamatta. Myös omat sopimustiedot olisi ihan kiva nähdä.

Ei ole oikein, että yhtiö kovapäisesti vaatii kuukaudesta toiseen liikaa maksettavaa ja lopulta pistää nämä saatavat perintään. Vieläpä lukuisista yhteydenotoista huolimatta. Mielenkiinnosta haluaisin kyllä tietää onko vika järjestelmässä, vai onko aspassa henkilö/henkilöitä, jotka luulevat että asiat korjaantuvat pelkästään kertomalla asiakkaalle että "homma on hoidossa".

e. näköjään joku appsikin löytyy. täytyy vielä yrittää kirjautua sillä. Firefox, Chrome ja täysin lisäosista puhdas Edge eivät pääse edes pankkitunnistusvaiheeseen asti. Joskus pääsin luomaan tunnuksen, mutta vahvistussähköpostia tästä ei koskaan saapunut.
Ei vittu. Lumme laskutti toistuvasti 3.90€/kk maksuja (piti olla 0€/kk ekat 6kk) kesällä 2023. Hyvitystä lupailtiin monesti ja yhtä monesti lupaukset jäivät vain lupauksiksi. Riitautin laskut kk-maksujen osalta. Ropo-perinnällekin piti tietysti käydä kertomassa laskun riitautuksesta. Syyskuussa 2023 Lumme sai viimein pakan kasaan ja myös Ropolainen lähetti viestiä, että saatava on heillä kuitattu maksetuksi.

Puoli vuotta myöhemmin (maaliskuu 2024) Oma-lumme-palvelun laskukansioon ilmestyi yllättäen ja alkuperäisillä eräpäivillä juuri ne laskut kk-maksujen osalta, joista oli väännetty lukuisia kertoja. Tällä kertaa asia hoitui lumme-chatissa poikkeuksellisesti yhdellä kerralla. Luottamus Lumme-Energiaan oli aivan pohjamudissa, joten latasin tuon chat-keskustelun kaiken varalta talteen. Keskustelu on tuossa screenshottina. Ei siinä ihmeellisyyksiä, tai pornoa ole ja koko chatin voisi kiteyttää yhteen suoraan lainaukseen aspan näpyttelystä "Katsoin laskutuksen tilanteet ja sinulla ei näy avoimena kuin ainoastaan viimeisin sähkölasku eli asia on kunnossa.". Se siitä, kunnes...

...Viime perjantaina luukusta kolahti Ropo-capitalin perintäkirje näistä jo turhankin tutuiksi tulleista laskunumeroista. Tasan vuosihan tässä ehti vierähtää ja vitutuskin oli mennen talven lumia. Varsinainen "never ending story" ilmeisesti. Raportoin tämän tänne keskusteluun ihan puhtaasti terapiamielessä. Motivaatio vastata repolaisille tai lummelaisille ei vielä tänään ole riittävä. Mielekkäintä (jos osaisi) olisi valjastaa joku tekoälybotti jankkaamaan omat vuorosanat jatkossa. Jospa sitten seuraavan karhukierroksen koittaessa. Be very afraid Ropo, vahvan tunnistautumisen vaatiminen asiakaspalveluun pelasti kohta viimeistä kertaa :devilish:

Automaattiset riitautukset, takaisinvedot ja harhautukset on vasta €simakua. Kun lakiin ei tarvitse sen kummemmin enää edes perehtyä, niin laki saatavien perinnästä tms. alkaa vaikuttaa (asiayhteydestä)irroitettavan täytemateriaalin kultakaivokselta myös "velallisen" näkökulmasta. Saatanan puupäät.
ropo_6.9.2023.jpgconversation_lumme_2024.jpg
 
Ei ole kyl mitään varmaa tietoa mut veikkaan et aspa on ostettu palveluna kuten tuntuu aika monella yrityksen olevan. Ne vähät kerrat mitä on joutunut sähkönmyyjien aspojen kanssa asioimaan niin siellä jos missä on porukka ihan pihalla jos menee jotain osoitteen vaihtoa kummempaa.
 
Ei vittu. Lumme laskutti toistuvasti 3.90€/kk maksuja (piti olla 0€/kk ekat 6kk) kesällä 2023. Hyvitystä lupailtiin monesti ja yhtä monesti lupaukset jäivät vain lupauksiksi. Riitautin laskut kk-maksujen osalta. Ropo-perinnällekin piti tietysti käydä kertomassa laskun riitautuksesta. Syyskuussa 2023 Lumme sai viimein pakan kasaan ja myös Ropolainen lähetti viestiä, että saatava on heillä kuitattu maksetuksi.
Olitko kuitenkin maksanut tuon pari kymppiä puolelta vuodelta ja halusit kompensaation?

Jos olit niin olisi aika hulvaton tapa menettää luottotiedot
 
Olitko kuitenkin maksanut tuon pari kymppiä puolelta vuodelta ja halusit kompensaation?

Jos olit niin olisi aika hulvaton tapa menettää luottotiedot
Joo, kiltisti noudatin asiakaspalvelun ohjetta maksaa toinenkin virheellinen lasku sellaisenaan, koska ne olisi kaikkein vaivattominta hyvittää seuraavassa laskussa. Kolmatta ja neljättä tai viidettä kuukausimaksua en enää maksanutkaan. Virheitä sattuu. Tää tuntui täysin holtittomalta touhulta nyt jälkeenpäin miettiessä. Yhteydenotot päättyi aina siihen että vakuuteltiin kaiken olevan nyt kunnossa. Eniten tietysti ärsytti se että sitä kk-maksun lisäämistä laskulle vaan jatkettiin kuukaudesta toiseen. Täällä kirjoitteli muistaakseni muutama muukin, keneltä oli jäänyt sopimukseen tuo alennus kirjaamatta. Mun moka oli että en tarkistanut sopimusvahvistusta, vaan pistin hölmönä laskut maksuun :D

Pisteenä i:n päälle, perintälaskut lähetettiin käyttöpaikan osoitteeseen, eikä sähkösopparissa antamaani koti/laskutusosoitteeseen. Ei mulla ollut siellä edes postilaatikkoa tuolloin. Joku naapuri niitä perintäkirjeitä sitten kiikutti mulle jostain kyläkaupan nurkalta.
 
Joo, kiltisti noudatin asiakaspalvelun ohjetta maksaa toinenkin virheellinen lasku sellaisenaan, koska ne olisi kaikkein vaivattominta hyvittää seuraavassa laskussa. Kolmatta ja neljättä tai viidettä kuukausimaksua en enää maksanutkaan. Virheitä sattuu. Tää tuntui täysin holtittomalta touhulta nyt jälkeenpäin miettiessä. Yhteydenotot päättyi aina siihen että vakuuteltiin kaiken olevan nyt kunnossa. Eniten tietysti ärsytti se että sitä kk-maksun lisäämistä laskulle vaan jatkettiin kuukaudesta toiseen. Täällä kirjoitteli muistaakseni muutama muukin, keneltä oli jäänyt sopimukseen tuo alennus kirjaamatta. Mun moka oli että en tarkistanut sopimusvahvistusta, vaan pistin hölmönä laskut maksuun :D

Pisteenä i:n päälle, perintälaskut lähetettiin käyttöpaikan osoitteeseen, eikä sähkösopparissa antamaani koti/laskutusosoitteeseen. Ei mulla ollut siellä edes postilaatikkoa tuolloin. Joku naapuri niitä perintäkirjeitä sitten kiikutti mulle jostain kyläkaupan nurkalta.
Teit härkäsen parin euron takia... en ole samassa veneessä tuolla tyylillä. Maksa ensin ja selvitä jälkikäteen suomessa
 
Jep. Meillä on selvästi erilaiset arvomaailmat tässä suhteessa. Toiselle puoliskolle yritin joskus turhaan selittää mikä motivaatio mulla oli viedä Sanoma Oyj:n 6€:n perusteeton lasku KKV:n ratkaistavaksi :speechless:

Jälkiviisaana myönnän, että olisin jättänyt koko sähkösopimuksen siirtämättä, jos olisin osannut tiennyt mikä sotku siitä syntyy. Melko yhdentekevän säästösumman vuoksi. Toisaalta ajan henki oli alkuvuodesta '23 vähän sellainen, että sähköfirmaa vaihdettiin myös protestiksi aggressiiviselle hintojen tarkisteluille ja vanhojen asiakkaiden vihtaan kusemiselle. Pl. pientalojen sähkölämmittäjät, joilla oli ihan aiheellinen huoli talven hintatasosta ja sopimustarjouksista.

Suurin syy tälle mun pilkunnussimiselle ei ole tietenkään taloudellinen, vaan se että edelleen täytyy ihan pinnistellä, jotta keksii sähkönmyyjää + perintäfirmaa epäsympaattisemman kumppanin. Edellä mainittu Pate, Hedaripartnerit ym. kiusattujen tuki ry:t painivat tietysti ihan eri sarjassa.

Koska "bad things come in threes", niin viksuinta lienee malttaa pysyä lumme energian asiakkaana vielä hetki. Hirvittää jo pelkkä ajatus pyrkiä asiakaspalvelijan chattilinjoille ilman asiakasnumeroa.
 
Jep. Meillä on selvästi erilaiset arvomaailmat tässä suhteessa. Toiselle puoliskolle yritin joskus turhaan selittää mikä motivaatio mulla oli viedä Sanoma Oyj:n 6€:n perusteeton lasku KKV:n ratkaistavaksi :speechless:

Jälkiviisaana myönnän, että olisin jättänyt koko sähkösopimuksen siirtämättä, jos olisin osannut tiennyt mikä sotku siitä syntyy. Melko yhdentekevän säästösumman vuoksi. Toisaalta ajan henki oli alkuvuodesta '23 vähän sellainen, että sähköfirmaa vaihdettiin myös protestiksi aggressiiviselle hintojen tarkisteluille ja vanhojen asiakkaiden vihtaan kusemiselle. Pl. pientalojen sähkölämmittäjät, joilla oli ihan aiheellinen huoli talven hintatasosta ja sopimustarjouksista.

Suurin syy tälle mun pilkunnussimiselle ei ole tietenkään taloudellinen, vaan se että edelleen täytyy ihan pinnistellä, jotta keksii sähkönmyyjää + perintäfirmaa epäsympaattisemman kumppanin. Edellä mainittu Pate, Hedaripartnerit ym. kiusattujen tuki ry:t painivat tietysti ihan eri sarjassa.

Koska "bad things come in threes", niin viksuinta lienee malttaa pysyä lumme energian asiakkaana vielä hetki. Hirvittää jo pelkkä ajatus pyrkiä asiakaspalvelijan chattilinjoille ilman asiakasnumeroa.
Eikös tuollaisesta aiheettomasta perinnästä, joka toistuu , kannata tehdä ihan rikosilmoitus? Jos useammpi lasku ja toistunut useamman kerran, niin kyseessä on mahdotonta olla enää vahinko..
 
Tuon otin siis aikaisemmin ja silloin oli 6,55sent/kwh. Toki tuo kuukausimaksuhan tuossa rassaa, mutta en saanut myytyä kämpän toiselle osapuolelle pörssiä sitten millään ja en jaksa tapella parin euron takia (kotona siis :D)
Minä nappasin myös Helen 6,55snt/kwh alkamaan elokuulle. Heinäkuu ja elokuun alku mennään pörssissä. Okt ja maalämpö kokonaiskulutus pyörii siinä ~10000kwh/vuosi niin tuo helenin on jo oikeasti hyvä sopimus kiinteälle nykytilanteessa. Ei tarvitse miettiä milloin sähköä käyttää tai saunoo. Kesällä tulee muutama kymppi kuussa takkiin verraten pörssiin, mutta kun oikea talvi tulee niin sitten kiinteän hyödyt nousee esille.
 
Minä nappasin myös Helen 6,55snt/kwh alkamaan elokuulle. Heinäkuu ja elokuun alku mennään pörssissä. Okt ja maalämpö kokonaiskulutus pyörii siinä ~10000kwh/vuosi niin tuo helenin on jo oikeasti hyvä sopimus kiinteälle nykytilanteessa. Ei tarvitse miettiä milloin sähköä käyttää tai saunoo. Kesällä tulee muutama kymppi kuussa takkiin verraten pörssiin, mutta kun oikea talvi tulee niin sitten kiinteän hyödyt nousee esille.
Milloin olet ottanut 6,55 -hintaan kun itsellä ei moista ole osunut silmiin.
Kotiin en moista vitsi ottaa kun pörssi on ollut viimeiset pari vuotta ilman ylimääräistä säätöä huomattavasti halvempi ( esim tuon 10 MWh/a -mukaan puoli vuotta talven yli on reilu 150 € kalliimpi) mutta mökille pitäisi elokuun alusta saada joku soppari reilusti alle 7 sentin kun siellä kulutus kuitenkin on vain se viisi megawattituntia vuodessa niin ero pörssiin, etenkin kun ylläpito lämmitystä on vaikea ohjata pörssillä, on alle satasen. Eikä tämä nykyinen 7,2kaan paha ole.
 
Milloin olet ottanut 6,55 -hintaan kun itsellä ei moista ole osunut silmiin.
Kotiin en moista vitsi ottaa kun pörssi on ollut viimeiset pari vuotta ilman ylimääräistä säätöä huomattavasti halvempi ( esim tuon 10 MWh/a -mukaan puoli vuotta talven yli on reilu 150 € kalliimpi) mutta mökille pitäisi elokuun alusta saada joku soppari reilusti alle 7 sentin kun siellä kulutus kuitenkin on vain se viisi megawattituntia vuodessa niin ero pörssiin, etenkin kun ylläpito lämmitystä on vaikea ohjata pörssillä, on alle satasen. Eikä tämä nykyinen 7,2kaan paha ole.
11.2 alkaen oli jonkun viikon verran tuo.

1741783580249.png
 
Minä nappasin myös Helen 6,55snt/kwh alkamaan elokuulle. Heinäkuu ja elokuun alku mennään pörssissä. Okt ja maalämpö kokonaiskulutus pyörii siinä ~10000kwh/vuosi niin tuo helenin on jo oikeasti hyvä sopimus kiinteälle nykytilanteessa. Ei tarvitse miettiä milloin sähköä käyttää tai saunoo. Kesällä tulee muutama kymppi kuussa takkiin verraten pörssiin, mutta kun oikea talvi tulee niin sitten kiinteän hyödyt nousee esille.
Miten sait alkamaan elokuulle? Netin kautta näyttää, että viimeisintään 10.6.

Vai oliko tässä se, että pitää saada chatista juuri Ritva kiinni, jolla on höllempi politiikka sopimusten alkamispäivien suhteen.
 
Miten sait alkamaan elokuulle? Netin kautta näyttää, että viimeisintään 10.6.

Vai oliko tässä se, että pitää saada chatista juuri Ritva kiinni, jolla on höllempi politiikka sopimusten alkamispäivien suhteen.
Netin kautta heti tarjouksen tultua sai tehtyä 6kk päähän aloituksen. Tämän ne muutti sitten nopeasti vain max 3kk päähän, mutta soittamalla ilmeisesti sai koko tarjouksen ajan 6kk päähän aloituksen.
 
Lidl pörssi alkaa 1.4, sitten on kesä aikaa kytätä taas kiinteää sopimusta, olisi kyllä kiva jotenkin saada järkevästi ilmoitus jos tulee hyvä 12kk soppari tarjolle (tai lyhempi jos saa kuitenkin talven yli) , vaikka parin päivän välein kyttäisi niin sitten se kamppis onkin ollut vaan päivän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 891
Viestejä
4 677 700
Jäsenet
76 684
Uusin jäsen
Edvard2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom