Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käytin mäkin saunan ja hellan osalta ko ruokaa tein koska oli tarveJuu itellä siinä mielessä täysin päinvastainen tilanne, että ei ole mitään automaatiota ja sähköä käytetään enimmäkseen silloin kun sitä tarvitaan.
Tuon otin siis aikaisemmin ja silloin oli 6,55sent/kwh. Toki tuo kuukausimaksuhan tuossa rassaa, mutta en saanut myytyä kämpän toiselle osapuolelle pörssiä sitten millään ja en jaksa tapella parin euron takia (kotona siisHeleniltä tullut tuommoinen. Kk-maksu vaan pilaa tämänkin.
![]()
Lidlin pörssi ainakin.Oliko mitään hyviä kuukausimaksuttomia tarjouksesta tällä hetkellä?
Itse tarkistaisin vielä että ovat varmasti huomioineet sen irtisanomislomakkeen. Minulla oli joskus taannoin vastaava tilanne ja kun kysyin aspasta (chat), eivät olleet saaneet lomaketta tms. Sopparin sain sitten katki siinä chatissa.Tällä hetkellä käytössä Lidlin Vattenfall-pörssisähkötarjous, joka oli loppumassa maaliskuun loppuun. Otin Lumpeen 6kk ilman perusmaksua viikonloppuna. Soittivat nyt Vattenfallilta, että jos jään niin saan uudet 6kk ilman perusmaksua, joten otin sen. Itse pitää täyttää netissä Lumpeen irtisanomislomake. Ei tarvi soittaa mihinkään. Säästöä Lumpeeseen verrattuna ei siis tule, mutta ainakin sähkö on paperilla vähäpäästöisempää kuin Lumpeen sähkö.
Ei vittu. Lumme laskutti toistuvasti 3.90€/kk maksuja (piti olla 0€/kk ekat 6kk) kesällä 2023. Hyvitystä lupailtiin monesti ja yhtä monesti lupaukset jäivät vain lupauksiksi. Riitautin laskut kk-maksujen osalta. Ropo-perinnällekin piti tietysti käydä kertomassa laskun riitautuksesta. Syyskuussa 2023 Lumme sai viimein pakan kasaan ja myös Ropolainen lähetti viestiä, että saatava on heillä kuitattu maksetuksi.The saga continues... Ropo capital karhuaa saataviaan nyt jo lähettelemällä omia paperilaskujaan. Oma lumpeeseen en ole päässyt kirjautumaan ikinä ja chatin sanomisiin ei voi näköjään luottaa pätkääkään. Kielsin jo alkukesästä sisartani maksamasta penniäkään enempää kk-maksuja tai muita perintä/viivästyskuluja. Pelkästään sen sähkön osuuden laskuista. Sen verran olin armollinen että ensimmäisen virheellisen kk-maksun maksoimme, koska lupasivat sen hyvittää. Seuraavan laskun kk-maksu jäi siis maksamatta ja nyt sitä sitten karhutaan. Pakko nähdä vielä se vaiva että kirjautuu tuon perintäyhtiön palveluun ilmoittamaan että saatava on riitainen ja riitauttaa saatava asianmukaisesti.
Käsittämätöntä miten huonosti Lumme Energia pystyy hoitamaan yksinkertaisen asian. Tuntuu että heidän chat-aspassaan osataan tasan kaksi lausetta "annatko vielä henkilötietosi..." ja "asia tämän myötä kunnossa, oliko vielä muuta..". Konepellin alla ei kuitenkaan tapahdu sitten yhtään mitään. Lisävaivana tietysti vielä se, että en ole vielä onnistunut koskaan kirjautumaan "oma lumme" palveluun, että voisi suoraan koneelta alleviivata mitä ja miltä laskulta on jätetty maksamatta. Myös omat sopimustiedot olisi ihan kiva nähdä.
Ei ole oikein, että yhtiö kovapäisesti vaatii kuukaudesta toiseen liikaa maksettavaa ja lopulta pistää nämä saatavat perintään. Vieläpä lukuisista yhteydenotoista huolimatta. Mielenkiinnosta haluaisin kyllä tietää onko vika järjestelmässä, vai onko aspassa henkilö/henkilöitä, jotka luulevat että asiat korjaantuvat pelkästään kertomalla asiakkaalle että "homma on hoidossa".
e. näköjään joku appsikin löytyy. täytyy vielä yrittää kirjautua sillä. Firefox, Chrome ja täysin lisäosista puhdas Edge eivät pääse edes pankkitunnistusvaiheeseen asti. Joskus pääsin luomaan tunnuksen, mutta vahvistussähköpostia tästä ei koskaan saapunut.
Olitko kuitenkin maksanut tuon pari kymppiä puolelta vuodelta ja halusit kompensaation?Ei vittu. Lumme laskutti toistuvasti 3.90€/kk maksuja (piti olla 0€/kk ekat 6kk) kesällä 2023. Hyvitystä lupailtiin monesti ja yhtä monesti lupaukset jäivät vain lupauksiksi. Riitautin laskut kk-maksujen osalta. Ropo-perinnällekin piti tietysti käydä kertomassa laskun riitautuksesta. Syyskuussa 2023 Lumme sai viimein pakan kasaan ja myös Ropolainen lähetti viestiä, että saatava on heillä kuitattu maksetuksi.
Valovuoden päässä tuossa tapauksessa luottotietojen menetys.Olitko kuitenkin maksanut tuon pari kymppiä puolelta vuodelta ja halusit kompensaation?
Jos olit niin olisi aika hulvaton tapa menettää luottotiedot
Joo, kiltisti noudatin asiakaspalvelun ohjetta maksaa toinenkin virheellinen lasku sellaisenaan, koska ne olisi kaikkein vaivattominta hyvittää seuraavassa laskussa. Kolmatta ja neljättä tai viidettä kuukausimaksua en enää maksanutkaan. Virheitä sattuu. Tää tuntui täysin holtittomalta touhulta nyt jälkeenpäin miettiessä. Yhteydenotot päättyi aina siihen että vakuuteltiin kaiken olevan nyt kunnossa. Eniten tietysti ärsytti se että sitä kk-maksun lisäämistä laskulle vaan jatkettiin kuukaudesta toiseen. Täällä kirjoitteli muistaakseni muutama muukin, keneltä oli jäänyt sopimukseen tuo alennus kirjaamatta. Mun moka oli että en tarkistanut sopimusvahvistusta, vaan pistin hölmönä laskut maksuunOlitko kuitenkin maksanut tuon pari kymppiä puolelta vuodelta ja halusit kompensaation?
Jos olit niin olisi aika hulvaton tapa menettää luottotiedot
Teit härkäsen parin euron takia... en ole samassa veneessä tuolla tyylillä. Maksa ensin ja selvitä jälkikäteen suomessaJoo, kiltisti noudatin asiakaspalvelun ohjetta maksaa toinenkin virheellinen lasku sellaisenaan, koska ne olisi kaikkein vaivattominta hyvittää seuraavassa laskussa. Kolmatta ja neljättä tai viidettä kuukausimaksua en enää maksanutkaan. Virheitä sattuu. Tää tuntui täysin holtittomalta touhulta nyt jälkeenpäin miettiessä. Yhteydenotot päättyi aina siihen että vakuuteltiin kaiken olevan nyt kunnossa. Eniten tietysti ärsytti se että sitä kk-maksun lisäämistä laskulle vaan jatkettiin kuukaudesta toiseen. Täällä kirjoitteli muistaakseni muutama muukin, keneltä oli jäänyt sopimukseen tuo alennus kirjaamatta. Mun moka oli että en tarkistanut sopimusvahvistusta, vaan pistin hölmönä laskut maksuun
Pisteenä i:n päälle, perintälaskut lähetettiin käyttöpaikan osoitteeseen, eikä sähkösopparissa antamaani koti/laskutusosoitteeseen. Ei mulla ollut siellä edes postilaatikkoa tuolloin. Joku naapuri niitä perintäkirjeitä sitten kiikutti mulle jostain kyläkaupan nurkalta.
Sä maksat varmasti kaikki muutkin huijauslaskut parkkipateja myöden.Teit härkäsen parin euron takia... en ole samassa veneessä tuolla tyylillä. Maksa ensin ja selvitä jälkikäteen suomessa
Eikös tuollaisesta aiheettomasta perinnästä, joka toistuu , kannata tehdä ihan rikosilmoitus? Jos useammpi lasku ja toistunut useamman kerran, niin kyseessä on mahdotonta olla enää vahinko..Jep. Meillä on selvästi erilaiset arvomaailmat tässä suhteessa. Toiselle puoliskolle yritin joskus turhaan selittää mikä motivaatio mulla oli viedä Sanoma Oyj:n 6€:n perusteeton lasku KKV:n ratkaistavaksi
Jälkiviisaana myönnän, että olisin jättänyt koko sähkösopimuksen siirtämättä, jos olisin osannut tiennyt mikä sotku siitä syntyy. Melko yhdentekevän säästösumman vuoksi. Toisaalta ajan henki oli alkuvuodesta '23 vähän sellainen, että sähköfirmaa vaihdettiin myös protestiksi aggressiiviselle hintojen tarkisteluille ja vanhojen asiakkaiden vihtaan kusemiselle. Pl. pientalojen sähkölämmittäjät, joilla oli ihan aiheellinen huoli talven hintatasosta ja sopimustarjouksista.
Suurin syy tälle mun pilkunnussimiselle ei ole tietenkään taloudellinen, vaan se että edelleen täytyy ihan pinnistellä, jotta keksii sähkönmyyjää + perintäfirmaa epäsympaattisemman kumppanin. Edellä mainittu Pate, Hedaripartnerit ym. kiusattujen tuki ry:t painivat tietysti ihan eri sarjassa.
Koska "bad things come in threes", niin viksuinta lienee malttaa pysyä lumme energian asiakkaana vielä hetki. Hirvittää jo pelkkä ajatus pyrkiä asiakaspalvelijan chattilinjoille ilman asiakasnumeroa.
Minä nappasin myös Helen 6,55snt/kwh alkamaan elokuulle. Heinäkuu ja elokuun alku mennään pörssissä. Okt ja maalämpö kokonaiskulutus pyörii siinä ~10000kwh/vuosi niin tuo helenin on jo oikeasti hyvä sopimus kiinteälle nykytilanteessa. Ei tarvitse miettiä milloin sähköä käyttää tai saunoo. Kesällä tulee muutama kymppi kuussa takkiin verraten pörssiin, mutta kun oikea talvi tulee niin sitten kiinteän hyödyt nousee esille.Tuon otin siis aikaisemmin ja silloin oli 6,55sent/kwh. Toki tuo kuukausimaksuhan tuossa rassaa, mutta en saanut myytyä kämpän toiselle osapuolelle pörssiä sitten millään ja en jaksa tapella parin euron takia (kotona siis)
Milloin olet ottanut 6,55 -hintaan kun itsellä ei moista ole osunut silmiin.Minä nappasin myös Helen 6,55snt/kwh alkamaan elokuulle. Heinäkuu ja elokuun alku mennään pörssissä. Okt ja maalämpö kokonaiskulutus pyörii siinä ~10000kwh/vuosi niin tuo helenin on jo oikeasti hyvä sopimus kiinteälle nykytilanteessa. Ei tarvitse miettiä milloin sähköä käyttää tai saunoo. Kesällä tulee muutama kymppi kuussa takkiin verraten pörssiin, mutta kun oikea talvi tulee niin sitten kiinteän hyödyt nousee esille.
11.2 alkaen oli jonkun viikon verran tuo.Milloin olet ottanut 6,55 -hintaan kun itsellä ei moista ole osunut silmiin.
Kotiin en moista vitsi ottaa kun pörssi on ollut viimeiset pari vuotta ilman ylimääräistä säätöä huomattavasti halvempi ( esim tuon 10 MWh/a -mukaan puoli vuotta talven yli on reilu 150 € kalliimpi) mutta mökille pitäisi elokuun alusta saada joku soppari reilusti alle 7 sentin kun siellä kulutus kuitenkin on vain se viisi megawattituntia vuodessa niin ero pörssiin, etenkin kun ylläpito lämmitystä on vaikea ohjata pörssillä, on alle satasen. Eikä tämä nykyinen 7,2kaan paha ole.
Miten sait alkamaan elokuulle? Netin kautta näyttää, että viimeisintään 10.6.Minä nappasin myös Helen 6,55snt/kwh alkamaan elokuulle. Heinäkuu ja elokuun alku mennään pörssissä. Okt ja maalämpö kokonaiskulutus pyörii siinä ~10000kwh/vuosi niin tuo helenin on jo oikeasti hyvä sopimus kiinteälle nykytilanteessa. Ei tarvitse miettiä milloin sähköä käyttää tai saunoo. Kesällä tulee muutama kymppi kuussa takkiin verraten pörssiin, mutta kun oikea talvi tulee niin sitten kiinteän hyödyt nousee esille.
Netin kautta heti tarjouksen tultua sai tehtyä 6kk päähän aloituksen. Tämän ne muutti sitten nopeasti vain max 3kk päähän, mutta soittamalla ilmeisesti sai koko tarjouksen ajan 6kk päähän aloituksen.Miten sait alkamaan elokuulle? Netin kautta näyttää, että viimeisintään 10.6.
Vai oliko tässä se, että pitää saada chatista juuri Ritva kiinni, jolla on höllempi politiikka sopimusten alkamispäivien suhteen.
Näistähän selviää sillä, että maksaa riidattoman osan ja reklamoi lopusta, jos tulee perinnästä viestiä, niin vastaa että reklamoitu.Jep. Meillä on selvästi erilaiset arvomaailmat tässä suhteessa. Toiselle puoliskolle yritin joskus turhaan selittää mikä motivaatio mulla oli viedä Sanoma Oyj:n 6€:n perusteeton lasku KKV:n ratkaistavaksi
Jälkiviisaana myönnän, että olisin jättänyt koko sähkösopimuksen siirtämättä, jos olisin osannut tiennyt mikä sotku siitä syntyy. Melko yhdentekevän säästösumman vuoksi. Toisaalta ajan henki oli alkuvuodesta '23 vähän sellainen, että sähköfirmaa vaihdettiin myös protestiksi aggressiiviselle hintojen tarkisteluille ja vanhojen asiakkaiden vihtaan kusemiselle. Pl. pientalojen sähkölämmittäjät, joilla oli ihan aiheellinen huoli talven hintatasosta ja sopimustarjouksista.
Suurin syy tälle mun pilkunnussimiselle ei ole tietenkään taloudellinen, vaan se että edelleen täytyy ihan pinnistellä, jotta keksii sähkönmyyjää + perintäfirmaa epäsympaattisemman kumppanin. Edellä mainittu Pate, Hedaripartnerit ym. kiusattujen tuki ry:t painivat tietysti ihan eri sarjassa.
Koska "bad things come in threes", niin viksuinta lienee malttaa pysyä lumme energian asiakkaana vielä hetki. Hirvittää jo pelkkä ajatus pyrkiä asiakaspalvelijan chattilinjoille ilman asiakasnumeroa.
Epäilen että ei kerro eikä näe. Saisiko siirtoyhtiöltä tiedon?Kertooko mikään sähköyhtiö käyttöpaikan vuosikulutusarviota (edellisen vuoden toteutunut) nettisivujen hintalaskurissa?
Itsellä sähkölämmitteinen vuokrakämppä, josta tuo olisi kiva saada selville ja vuokralainen sekä sähkösopimus vaihtunut viime vuonna, joten nykyiset eivät näe kuin osan.
Tai onko jotakin muuta kanavaa, mistä omistaja saisi tuon selville?
Tuonne tehty jonkin verran energiaremontteja ja olisi tarpeen nähdä vaikutusta kulutukseen![]()
Minä maksoin 5 x 5€ kuukausimaksun Fortumille, vaikka olin tehnyt sopimuksen 0€ kuukausimaksulla. Takasin ois saanu 15 euroa, mutta vain ja ainoastaan hyvityksinä tulevissa laskuissa. Tulevat laskut tulevat kuitenkin muista firmoista, sattuneesta syystä.Maksa ensin ja selvitä jälkikäteen suomessa
Viihdyttävää tarinointia, jälleen. Oliko sulla mitään mustaa valkoisella tuosta kuukausimaksun alennuksesta? Ite kirjotin tällä palstalla tovi sitten omasta kokemuksesta, kun tein katumyyjän kanssa Fortumin pörssisopparin 0€ / kk, 6kk ajan, enkä tajunnu tarkistaa sopimusvahvistusta, johon alennusta ei oltu kirjattu. Meni tuo vitosen kk-maksu automaattisesti tililtä. Energian osuus laskuissa oli alle vitosen, niin eipä tullu reagoitua ajoissa. Tuntuu, että vaikea lähteä tappelemaan, koska ei oo muuta kuin katumyyjän kanssa tekemäni suullinen sopimus aseena.Täällä kirjoitteli muistaakseni muutama muukin, keneltä oli jäänyt sopimukseen tuo alennus kirjaamatta. Mun moka oli että en tarkistanut sopimusvahvistusta, vaan pistin hölmönä laskut maksuun