Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Voisitko @Dunlop tarkemmin vertailla NCX:ää ja XLC:tä? Onko XLC:ssä siis ihan toimiva jousto ja lisäksi 120mm hissi?

Kyllä, jousto säädetään ilmanpaineella, jos et halua joustoa laita iskaripumpulla lisää ilmaa ja jos haluat joustoa niin vähennä ilmaa, mitä vähemmän ilmaa, sitä pehmeämpi tolppa on. Tankoon tulee vipu, millä tolpan saa alas tai ylös.

Tää olikin mielenkiintoinen juttu. Mulla on toinen pyörä etujoustolla, joten kuinkas paljon tämä parantaisi ajomukavuutta esim metsäpoluilla? Tiedän ettei olla täysjouston sfääreissä, mutta luulisi jotain iloa tuovan.

No siis mulla on sähköläskissä tuo tolppa kiinni ja rengaspaineet takana 0,4bar ja edessä 0,2bar (26x5,05" renkailla), niin eihän tuo varsinaisesti mitään joustosatulaa tarvii, mutta pehmentäähän se ajamista. Itsellä melko jäykäksi säädetty, niin ei ihan joka töyssystä jousta, mutta sopivasti välillä suurimmat.

Kyllä, jousto säädetään ilmanpaineella, jos et halua joustoa laita iskaripumpulla lisää ilmaa ja jos haluat joustoa niin vähennä ilmaa, mitä vähemmän ilmaa, sitä pehmeämpi tolppa on. Tankoon tulee vipu, millä tolpan saa alas tai ylös.
Kiitos vastauksesta, näin oletinkin. Kiinnostaa erityisesti jouston tuntuma vs. NCX? Ottaako terävät tärähdykset pois ja toisaalta isoissa heitoissa käytös on sopivan pehmeä?

Onko tuossa XLC tolpassa asetettava Suntour NCX tyylinen "1-2 cm preload", kun siihen istuu? Jos on, niin se lienee sitten pois hissitolpan liikeradasta?

Kiitos vastauksesta, näin oletinkin. Kiinnostaa erityisesti jouston tuntuma vs. NCX? Ottaako terävät tärähdykset pois ja toisaalta isoissa heitoissa käytös on sopivan pehmeä?

Onko tuossa XLC tolpassa asetettava Suntour NCX tyylinen "1-2 cm preload", kun siihen istuu? Jos on, niin se lienee sitten pois hissitolpan liikeradasta?

No tuon XLC voi säätää helpommin pehmeäksi, koska siellä ei ole mitään teräsjousta, vaan siellä on öljy + ilma, muutenkin miellyttävämpi käyttää, mutta lähinnä tuon hissitolpan takia tuon hommasin. Totta kai jos sen säätää niin, että satulaan istuessa se hieman painuu alas, niin se on pois joustomatkasta, itse olen laittanut tuon jäykänpuoleiseksi, eli ei jousta kun istun siihen, koska en varsinaisesti kaipaa sitä jatkuvaa pehmeyttä kun se tulee jo renkaista.

Sen verran kannattaa huomioida, että ihan millä tahansa iskaripumpulla tuota ei saa säädettyä, kun painealue on 200-300psi. Mulla oli alussa iskaripumppu millä pääsi vain 200psi ja jos vedin ns. mittarin yli niin sain just ja just 220psi ja se oli mun makuun (80kg kuskille) liian vähän, nyt taitaa olla 280psi ja omaan makuun sopivan jäykkä, mutta kokeilemalla tuo selviää mikä itselle sopii parhaiten...

Statistiikka

Viestiketjuista
304 683
Jäsenet
82 552
Uusin jäsen
TeroVee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom