Toinen ihmetys on Intuvia 100. Nimen perusteella voisi luulla käyttämisen sujuvan intuitiivisesti, mutta joko nimi on joku läppä tai sitten mulla on vaistot vähän viiksessä.
1. Tämä oli jo seitsemäs ostamani sähköpyörä ja olen moisilla ajanut viimeisen 13 vuoden ajan viikoittain tai useammin. Tätä uusinta en kuitenkaan osannut aluksi edes käynnistää luotettavasti. Asianmukaisella lyhyellä painalluksella joskus lähti käyntiin ja joskus ei tullut näyttöön merkkiäkään. Ensimmäisen päivän lopuksi tajusin, että rakkineessa on liiketunnistin, eli aina näyttöön ei tule mitään ja silloin pitää napauttaa näyttöä tai liikauttaa fillaria. Helppoa, kun tuon tietää, mutta ei mielestäni intuitiivista.
2. Kolme päivää yritin nollata trippiä. Perustoiminto, joka löytyi jo yli 30 vuotta sitten Cateye:sta. Käyttöohjeen mukaan piti painaa lyhyesti valintaruutua, mutta en onnistunut nollaamaan missään näyttötilassa. Sitten huomasin, että trippi oli nollautunut itsestään yön aikana. Ahaa, jonkinlainen automaattitrippi. Kännykkäsovelluksessa saa valittua autom. nollauksen 2h, 4h, 1d ja 7d välein. Minä haluaisin nollata manuaalisesti. Katselin tunnin verran Youtubea, mutta missään videossa ei nollattu trippiä. Googlaamalla löytyi lopulta tieto, että manuaalisesti nollaaminen ei onnistu ilman kännykkäsovelluksen avaamista ja sieltä karttasivu ja end! Cateye:lla homma hoitui parissa sekunnissa ilman kännyköitä, eikä tarvinnut lukea ohjeita. Eikä avautua pähkimisen jälkeen foorumilla.
Kaikenlaisia aikaavieviä virityksiä sitä tehdäänkin. Bosch Perf. CX + 725 Wh + Intuvia 100 + LED remote. Pyöränä Trek Allant+ 5 Stagger. Ensin käynnistyy vaihtelevasti ja sitten selviää, ettei trippiä vaan voi nollata kaivamatta kännykkää. Jos myöhemmin vielä osoittautuu, että Trek on valinnut rattaisiin sopimattoman ketjun, olen äimän käkenä.
Automatic reset: Your kilometres travelled are automatically reset to 0 kilometres every day - this is the default setti…
www.bosch-ebike.com