Kirjoitetaanpa pieni vinkki liittyen kuljetustelineeseen näille raskaille sähköpyörille.
Pähkäilin pitkään ostanko noin 600e Thule velospace XT telineen vai jotain muuta.
Vinkkien ja hinnan perusteella ostin
CRUZ Pivot eBike 2 bikes
Nimisen telineen ja nyt kokemuksia.
Plussaa todella avara ja kaksi täysjoustoa menee heittämällä ilman että täytyy mitenkään "säätää".
Pyörien tuet säädettävissä ja osuvat hyvin kohdalleen myös isoon akseliväliin.
Runkokiinnikkeet yllättävän hyvät tämän hintaluokan vehkeeseen.
Koukkukiinnitys on oikeaa teräslevyä eli kestää sen puolesta, myös lukitus vivussa ettei aukea vahingossa
Sitten miinuksia. Teline vaatii hieman "kokoa itse" ajatusta ja säätämistä ensimmäisellä kerralla.
Rakenne ei tunnu niin tukevalta kuin Thule mutta enemmän kosmeettinen asia.
Suurin ärsyttävä ominaisuus on telineen "taaksepäin kallistuminen" tämä johtuu oman auton vetokoukusta jossa on pallon alla ohennus ja koska teline tukee juuri pallon alta se kallistaa taaksepäin. Ilmeisesti tämä ongelma olisi kaikissa sivulta kiristettävissä telineissä.
Tämäkin on kosmeettinen juttu käytön kannalta mutta itse ratkaisin sen tekemällä töissä välipalan joka nostaa telineen suoraan. Laitan kuvan irtopallosta joita myydään niin siitä erottaa hyvin mitä kohtaa tarkoitan. Irtopallossa ei ole ohennusta vain ainoastaan sorvaus.
Yhteenvetona voisin todeta että tähän 330e toimitettuna hintaan enemmän kuin loistava. Toisaalta jos haluat markkinoiden parhaan niin voisin epäillä että Thule Velospace on parempi kokonaisuutena.
Ehdin jo itsekseni nauraa että kun katsoo millainen paketti tämä on auton perässä niin seuraavaksi ostan käytetyn kuomukärryn ja kuskaan pyöriä sillä.
Taas mun aihe on vähän otsikon vierestä