Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Hyvä tietää. Ei käynyt ilmi tuosta Canyonin kokoamisvideosta, eikä mistään kuvistakaan. En tiedä miksi tuota tietoa pitää pimittää. Ihan oleellinen tieto kuitenkin.
Näkyy videon kohdassa 3:45.
En kyllä ymmärrä, miksi kyseisen pyörän ostaja olisi kusessa, jos säilytyspaikassa ei ole pistoketta? Akku on irroitettava ja videon perusteella vieläpä erittäin helposti.
 
Näkyy videon kohdassa 3:45.
En kyllä ymmärrä, miksi kyseisen pyörän ostaja olisi kusessa, jos säilytyspaikassa ei ole pistoketta? Akku on irroitettava ja videon perusteella vieläpä erittäin helposti.
Voi ladata akkua pyörässä kiinni ja voi irroittaa akun ilman työkaluja, mutta ei niin helposti kuin monessa muussa pyörässä. Tuon joutuu kaatamaan, että saa runkoputken sisältä akun poistettua. Ei tietysti ole iso homma, mutta kuitenkin vähän hankalempi kuin rungon ulkopuolisen akun irroittaminen.

Jos siis kyseessä oli Pathlite:ON 8 SUV.
 
Näkyy videon kohdassa 3:45.
En kyllä ymmärrä, miksi kyseisen pyörän ostaja olisi kusessa, jos säilytyspaikassa ei ole pistoketta? Akku on irroitettava ja videon perusteella vieläpä erittäin helposti.
Katsos vaan. Nyt oli vain omaa huolimattomuutta kun en tuota huomannut.
Sitten tuolla pärjää ihan siedettävästi jos pyörän säilytyspaikassa pistoke.
 
Käykää hyvät ihmiset koeajamassa pyörä ennenkuin ostatte, jos googletuksen perusteella pistätte pyörän tilaukseen niin siinä ei ole kyllä järjen hiventäkään. Ihmisillä on niin erilaista kroppaa ja niin erilaisesti käyttäytyvää kroppaa, että kaverin pyörä saattaa olla kaverin kropalle hyvä, mutta omalle kropalle täysi susi.
 
Käykää hyvät ihmiset koeajamassa pyörä ennenkuin ostatte, jos googletuksen perusteella pistätte pyörän tilaukseen niin siinä ei ole kyllä järjen hiventäkään. Ihmisillä on niin erilaista kroppaa ja niin erilaisesti käyttäytyvää kroppaa, että kaverin pyörä saattaa olla kaverin kropalle hyvä, mutta omalle kropalle täysi susi.

Tää olis kaunis ajatus, muttei kyllä nykyään ihan realismia. Läheskään kaikkia malleja ei löydy koeajoon kivijalasta, ja jos löytyykin niin ei välttämättä kuin yhdessä runkokoossa.

Itseä ketutti tuo suunnattomasti kun hain pyörää, ja lopulta onnistuinkin ostamaan omani kivijalasta niin että koeajoin samasta mallista kolmea eri versiota eri varusteilla ja runkokoilla, ja sain suunnilleen haarukoitua sen mitä haluan, mutta jos olisin hakenut toista mallia / merkkiä ei välttämättä olisi onnistunut. Suurin ongelma mulla oli se että jostain syystä sekä myyjät että taulukot koittaa tuuppaa mulle vähän liian isoa runkokokoa, mitä ei oikein huomaa kuin kokeilemalla.
 
Käykää hyvät ihmiset koeajamassa pyörä ennenkuin ostatte, jos googletuksen perusteella pistätte pyörän tilaukseen niin siinä ei ole kyllä järjen hiventäkään. Ihmisillä on niin erilaista kroppaa ja niin erilaisesti käyttäytyvää kroppaa, että kaverin pyörä saattaa olla kaverin kropalle hyvä, mutta omalle kropalle täysi susi.
Höpö-höpö. Melko todennäköisesti joka tapauksessa ensitöikseen saa myydä alkuperäisen puikulan jollekin vaippahousulle ja ostaa satulan tilalle. Saman saa tehdä stongalle tai sitten voi itse väännellä viilapenkissä sopivammaksi. Todennäköisesti stemminkin saa vaihtaa, eikä senkään vaihtoon auta yhtään pitkäkään koeajo.

Tietysti, jos pohtii vaikkapa kahden seuraavan välillä, voi koeajo säästää edellä kuvatulta jumpalta, kun valitsee Halpa Hallin pyörän.
 
En tiedä sähköpyöristä mitään, mutta sain vaimolta ostotoimeksiannon sellaisesta. Pari potentiaalisesti tyhmää kysymystä aiheeseen liittyen?

Mihin sähköpyörää valitessa tulisi kiinnittää huomiota? Pyörä tulee normaaliin kaupunkiajoon eli asfalttia ja soratietä.

Käykö noihin yleisesti ottaen pyöräkärryt jotka kiinnittyy taka-akseliin mutterilla sekä lastenistuimet jotka kiinnittyy runkoon satulan alta lähtevään pystyputkeen?

Kiitos.

Jos olet näpertelijä ja sulta löytyy jo fillari jolla vedät kärryjä, niin edullisin tapa on ostaa napamoottorillinen eturengas -setti (pinnat, moottori, vanne, sisäkumi ja ulkokumi). Sitten vielä ostat akun, telineen akulle, kontrolleriboxin, peukalokaasun, lcd-näytön ja säätimen niin saat tehtyä nykypyörästäsi sähköisen. Itse sähköistin Kona Blast Deluxen ja hyvin pääsee. Tolla setillä saa myös esim mummonpyöristä sähköistetyn. Todella helppoa.
 
Thulella on erimittaisia läpiakseleita juurikin pyöräkärryjä varten jotta saa sen kärryn aisan kiinni mutterilla. Pyöräliike osaa auttaa sen oikean akselin pituuden.

Tuohan on hyvä tuote, mutta on pirun kallis. Luulin jo, että tuon haista-vittu ratkaisun takia pyörääni joutuu teettämään akselin. Onko löytynyt edukkaampia ratkaisuja? Ajttelen, että oikea hintavalmiille tuotteelle olisi 5-10€.
 
Tuohan on hyvä tuote, mutta on pirun kallis. Luulin jo, että tuon haista-vittu ratkaisun takia pyörääni joutuu teettämään akselin. Onko löytynyt edukkaampia ratkaisuja? Ajttelen, että oikea hintavalmiille tuotteelle olisi 5-10€.

Taisin omasta maksaa 3v sitten 35€? En kyllä pitänyt kovana hintana. Noita liikkuu fillaritorissa myös.
 
Tuohan on hyvä tuote, mutta on pirun kallis. Luulin jo, että tuon haista-vittu ratkaisun takia pyörääni joutuu teettämään akselin. Onko löytynyt edukkaampia ratkaisuja? Ajttelen, että oikea hintavalmiille tuotteelle olisi 5-10€.
Saksasta voi saada vähän halvemmalla, jos Thulen haluaa. Mutta pelkästään joku perus pikalinkku 7-10 euroa niin nämä spesiaalituotteet, jolla on rajalliset markkinat vain maksavat enemmän. Mutta Robert Axle Projectia suosittelisin, he valmistavat nuo Thulenkin omat. Bike-Discount myy ihan hyvällä hintaa ainakin tällä hetkellä The Robert Axle Project
 
Oma Grand Canyon ON:9 saapui tänään. Todella hieno pyörä ainakin ekan 30km lenkin perusteella. Ei olis millään malttanut palata kotiin.

20230317_202540.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo ole ON:9?

Onko nuo muuten ne mukana tulleet polkimet?

Olihan se joo, jos tarkkoja ollaan. :)

Noi on ne VP-536 polkimet jotka mukana tulee, perushyvät ainakin alkuun. POLKIMET 9/16 BMX/FREESTYLE VP-536 MUOVI MUSTA SPECTRA - Fillarikellari

Aika kevyet muovirimpulat, mutta en tiedä tarvitsenko sen parempiakaan. Biltemassa oli aika samanlaiset myynnissä, hieman painavammat vaan, voisi niitä sitten seuraavina kokeilla Polkupyörän poljin BMX/MTB
 
Onko kukaan asennennellut boshin järjestelmiin dual-battery systeemiä itse?


Tarvitaanko periaatteessa muuta kuin haarotin (DualBat Y-Adapter Kit)
tuosta jatkokaapeli akulle ja toinen akku kiinnikkeineen.

Ohjekirjasta löytyy tälläinen maininta: "The use of a dual battery requires the electric system to be updated for the correct operation of
all components. This update must be carried out by a Bosch ebike dealer."
Mutta onko tuo vain pelottelua siksi ettei käyttäjät itse mene räpeltämään osia pyörään? Eikä softaa tarvi tuota varten päivittää?
 
Onko näistä jompikumpi ihan OK hintalaatusuhteelta? Silverbackissa ilmeisesti eri osia mitä valmistajan nettisivuilla, liekö vanha malli?
Kiinnostaisi sähköpyörä sekalaiseen ajoon ja maastossakin haluaisi käydä koittamassa.
Silverback S-Electro Diamond Trail -sähköpyörä, XL – Verkkokauppa.com
GZR Black Raw 26" -sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com


Näistä ehdottomasti Silverback. Ep8 ja 720wh akku. En enempää ehtinyt tässä punaviiniä siemaillessa tutkia mutta ajatuksena heitin.
 
Lisäys vielä edelliseen että Silverbakissä on helposti pävitettävissä muut osat jos haluat. Sram Nx on halpis mutta toimii kun säätää kohdalleen. Darfonin akku ja keulakin riittää tuohon pyörään.

3300e niin aika ok. PS. Mä ostin Corratecin samasta liikkeestä marraskuussa ja nyt kiillotan renkaan kylkiä jos pääsisi kohta liikkeelle. :cigar:
IMG_20230324_180558.jpg
 
Sellainen sivuhuomio, että on kyllä ihan mahdottomiksi karanneet näiden hinnat. Varmaan saisi myytyä 5v sitten ostetun laatufillarin nyt voitolla jos haluaisi.
 
Onko näistä jompikumpi ihan OK hintalaatusuhteelta? Silverbackissa ilmeisesti eri osia mitä valmistajan nettisivuilla, liekö vanha malli?
Kiinnostaisi sähköpyörä sekalaiseen ajoon ja maastossakin haluaisi käydä koittamassa.
Silverback S-Electro Diamond Trail -sähköpyörä, XL – Verkkokauppa.com
GZR Black Raw 26" -sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com

Itse kummastakaan pyörästä en tiedä, mutta itsellä Ep8 moottorilla ja 630wh akulla oleva sähköpyörä.
Moottori toimii aivan loistavasti, vääntöä ja voimaa on todella hyvin.
Shimanon E-Tube sovelluksella saat säädettyä avustustasoja ja päivitettyä ohjelmistot.
Itsellä on ainakin ohjelmistopäivitykset onnistuneet kännykän sovelluksella.
Akun kesto näin talvikelillä noin 70km ja sulalla tiellä noin 80km, tämä matka riippuu tietenkin avustustasoista
Jos säilytät pyörää kylmässä varastossa niin akku pitää olla ehdottomasti helposti irroitettava joka säilytetään sekä ladataan sisällä.
 
Sähköpyörä aiheeseen sivuten myös sellainen juttu että itse olen ajanut aikaisemmin ilman laseja mutta töistä johtuen (Kajahti M16 mutteri silmään vuosi sitten ja selvisin säikähdyksellä ja muutaman päivä saikulla sekä kivuilla, silmän mittainen haava) niin ostin Oaklyn Sutro lite prizm trail torch lasit ja nyt kerran kokeilleena voin kyllä todeta että jos ajatte porukassa sen 25km/h niin että sepeli lentää kannattaa sijoittaa näihin tai vastaaviin. Uskomattoman hyvät muutenkin.


Tuolla liikkeessä mielestäni hinta ok ja Klarnalla sai tilattua. En tiedä mikä oikea hinta nyt mutta viime viikolla oli 112.48e kun tilasin.
 
Onko näistä jompikumpi ihan OK hintalaatusuhteelta? Silverbackissa ilmeisesti eri osia mitä valmistajan nettisivuilla, liekö vanha malli?
Kiinnostaisi sähköpyörä sekalaiseen ajoon ja maastossakin haluaisi käydä koittamassa.
Silverback S-Electro Diamond Trail -sähköpyörä, XL – Verkkokauppa.com
GZR Black Raw 26" -sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com


Itselläni on tuo verkkiksestä ostettu silverback, tosiaan tossa lukee noista osista vähän mitä sattuu... tässä vähän osista mitkä on väärin esittelyssä tai ainakin omassani oli nämä
keula rockshox gold 35 150mm joustolla
jarrut edessä ja takana br-mt410
levyt sm-rt30 180mm, centerlock
näyttö sc-em800 (värinäyttö malli)
 
Viimeksi muokattu:
Tähän tuli sitten itse lopulta päädyttyä vähän hetken mielijohteesta: Witt E1200 Trekking

Ajattelin että pyrin saamaan tuollaisen vähän lyhyemmällä pitoajalla olevan (työsuhdepyörä) ja kokeilen miten tuo homma istuu itselleni. Viikon käytön pohjalta tuntuu että tuo tarjoushinta tästä vehkeestä on lienee aika kohdallaan. On kyllä jämäkkä ja laadukkaan oloinen yleisfiilikseltään, siitä ei valittamisen aihetta.

Tässä viikon rullaillu toimistolla ja kilometrejä tullut joku n. 45 ja akkua ehkä noin 35% jäljellä. Tuntuu ettei ihan yllä tuohon tuotesivulla mainostettuun, mutta toisaalta olosuhteet eivät ole toki samat. Manuaali taas puhuu 40-50km rangesta, joka on puolestaan alakanttiin. Pyörä on tosiaan melko raskas ja ilman avustusta polkeminen käy ihan työstä, viikon kokemuksella ei ole järin rullaava laite. Avustus on keskitasolla hyvin reagoiva ja kiihdytykset ym. ovat kevyitä, mutta tuo 25 rajoitin tulee vastaan ja saa tehdä itsekin vähän töitä. Pyöräliikkeen sivu sanoo väännöksi 90nm mutta moottoria googlettamalla tulee 70nm tarjolle, kumpi lie totuus.

Joku kummallinen ominaisuus tässä tosin on, että jos akun jättää paikalleen niin alkaa valo välkkymään itsekseen, vaikka virtoja ei ole kytketty. Jos joku tietää miten tuon saan loppumaan niin kertokaa ihmeessä. Ainoa tapa mitä itse keksin oli käyttää virrat päällä ja sammuttaa ne, mutta silloinkin jos pyörää yhtään liikauttaa jatkuu sama homma taas -> Akku irti niin sitten vasta loppuu.
 
Jos olisin nyt uusimassa fillaria, niin tässä olisi yksi ok vaihtoehto järkihintaan (sopivilla varusteilla ihan mihin tahansa käyttöön):


Ei mitään merkittäviä miinuksia perusfillaristille ja hinta on kohdallaan. Ulkonäkö on edellistä sukupolvea, mutta en olisi ainakaan itse maksamassa siitä tonnin lisähintaa.
 
Jos olisin nyt uusimassa fillaria, niin tässä olisi yksi ok vaihtoehto järkihintaan (sopivilla varusteilla ihan mihin tahansa käyttöön):


Ei mitään merkittäviä miinuksia perusfillaristille ja hinta on kohdallaan. Ulkonäkö on edellistä sukupolvea, mutta en olisi ainakaan itse maksamassa siitä tonnin lisähintaa.
Tuohan on edullinen, jo melkein innostuin, mutta jäi ihmettelemään tuota painokohtaa .... eli siis 115kg sisältää kuskin, pyörän ja tarvikkeet?

1679723805811.png
 
Täälläkin tuli mahdolliseksi työsuhdepyörä epassibiken kautta, ja nyt pitäsi osata valita sopiva pyörä.
Ajot sekalaista kaupunki/metsätie/polku, tavoite olisi lisätä painopistettä poluille.
Pyörinä tällä hetkellä Radon zr team 7, ja Tunturi e290, molempiin tyytyväinen, mutta juurakko/kivikko poluilla kaipaisi takajousitusta, en tiedä meniskö jäykkäperä fatbike?

hitaluokka 3000-5000€, tämä olisi yksi mitä miettinyt:

https://pyoravarikko.fi/products/spe...evo-alloy-2022, tässä harmittaa pieni akku.

Radon render olisi kiinostanut, mutta ei mahdollista tilata ulkomailta.

Olisko vinkkejä?
 
Täälläkin tuli mahdolliseksi työsuhdepyörä epassibiken kautta, ja nyt pitäsi osata valita sopiva pyörä.
Ajot sekalaista kaupunki/metsätie/polku, tavoite olisi lisätä painopistettä poluille.
Pyörinä tällä hetkellä Radon zr team 7, ja Tunturi e290, molempiin tyytyväinen, mutta juurakko/kivikko poluilla kaipaisi takajousitusta, en tiedä meniskö jäykkäperä fatbike?

hitaluokka 3000-5000€, tämä olisi yksi mitä miettinyt:

https://pyoravarikko.fi/products/spe...evo-alloy-2022, tässä harmittaa pieni akku.

Radon render olisi kiinostanut, mutta ei mahdollista tilata ulkomailta.

Olisko vinkkejä?


Kokeilepas Gianttia kysyä Pyörä Nurmelta Raumalta. Ei kokemusta pyörästä mutta hinta oli kevään/kesän toimituksiin todella houkuttava marraskuussa ja pyöriä oli silloin ainakin saatavilla (reilusti alle 5000e) mutta jäi minulta tilaamatta kun ostin tuon Corratecin alennuksesta. Linkit alla.


 
Tuohan on edullinen, jo melkein innostuin, mutta jäi ihmettelemään tuota painokohtaa .... eli siis 115kg sisältää kuskin, pyörän ja tarvikkeet?

1679723805811.png
Varmaan lähinnä valmistajan puolesta varmuuskerrointa, koska on "maastopyörä". Olettaisin, että etuhaarukan ja vanteiden (kehät ja navat tuskin kestää kovin kovaa maasto käyttöä) puolesta tuo painoraja. Jos tietää ajavansa vain työmatkaa ja maastoajossa tietää, että renkaat ei nouse ilmaan, en olisi huolissani painorajan puolesta.
Tohon hintaan Boschin sähköt on kyllä kova tarjous.
 
Tuohan on edullinen, jo melkein innostuin, mutta jäi ihmettelemään tuota painokohtaa .... eli siis 115kg sisältää kuskin, pyörän ja tarvikkeet?

1679723805811.png
Varmaan lähinnä valmistajan puolesta varmuuskerrointa, koska on "maastopyörä". Olettaisin, että etuhaarukan ja vanteiden (kehät ja navat tuskin kestää kovin kovaa maasto käyttöä) puolesta tuo painoraja. Jos tietää ajavansa vain työmatkaa ja maastoajossa tietää, että renkaat ei nouse ilmaan, en olisi huolissani painorajan puolesta.
Tohon hintaan Boschin sähköt on kyllä kova tarjous.

Hinnassa ei tietty vikaa. Pyörä vaikuttaa pikaiselta vilkaisulta varsin kevyeltä sähkömaasturiksi, joten voi tuohon painorajaan olla ihan syynsäkin.
 
Hinnassa ei tietty vikaa. Pyörä vaikuttaa pikaiselta vilkaisulta varsin kevyeltä sähkömaasturiksi, joten voi tuohon painorajaan olla ihan syynsäkin.
Millä tavalla kevyeltä? Ihan samaa kamaa tuo näyttää olevan kuin mitä kaikki maasturit muutama vuosi sitten ja merkkikin on hyvä. Kuten todettiin, eiköhän tuo ole ihan vaan liioitellun varmuuskertoimen tuottama luku. Jos kuski ei ole mikään 200kg tankki ja ajo on normaalia (eli ei mitään traileja ja hyppyjä), niin uskaltaisin ostaa itsekin.
 
Hinnassa ei tietty vikaa. Pyörä vaikuttaa pikaiselta vilkaisulta varsin kevyeltä sähkömaasturiksi, joten voi tuohon painorajaan olla ihan syynsäkin.

Millä tavalla kevyeltä? Ihan samaa kamaa tuo näyttää olevan kuin mitä kaikki maasturit muutama vuosi sitten ja merkkikin on hyvä. Kuten todettiin, eiköhän tuo ole ihan vaan liioitellun varmuuskertoimen tuottama luku. Jos kuski ei ole mikään 200kg tankki ja ajo on normaalia (eli ei mitään traileja ja hyppyjä), niin uskaltaisin ostaa itsekin.

Vertasin painoa mielessäni omaan ~24kg jäykkäperäiseen vm 2018 Cube sähkäriini, jossa lisäksi edellisen sukupolven Bosch moottori. En ala faktoja sen enempää tonkimaan, voin muistaa väärinkin :).. Näemmä Radoninkin mallistossa pyörille eri painoja ja painorajoja, ainakin 160kg saakka.
 
Onko kenelläkään kokemuksia tästä Silverbackin S-Electro Diamond Trail pyörästä? Paperilla vaikuttaa todella hyvälle, ulkonäkökin natsaa omaa silmää ja kirsikkana kakun päällä 720Wh akku.

Vaikea vain perustella itselle sähköpyörän ostoa järjellä, kun harrastan jo nyt pyöräilyä aktiivisesti luomuna läski ja gravelpyörillä. Kuntokin on hyvä eikä ikäkään vielä paina.
Jokin noissa sähköpyörissä on vain viime aikoina alkanut kiinnostamaan, ainakin voisi tehdä pidempiä lenkkejä ilman pelkoa jaksaako vielä polkea kotiin, eikä välttämättä tarvitsisi kirota ainaista vastatuulta.
 
Onko kenelläkään kokemuksia tästä Silverbackin S-Electro Diamond Trail pyörästä? Paperilla vaikuttaa todella hyvälle, ulkonäkökin natsaa omaa silmää ja kirsikkana kakun päällä 720Wh akku.

Vaikea vain perustella itselle sähköpyörän ostoa järjellä, kun harrastan jo nyt pyöräilyä aktiivisesti luomuna läski ja gravelpyörillä. Kuntokin on hyvä eikä ikäkään vielä paina.
Jokin noissa sähköpyörissä on vain viime aikoina alkanut kiinnostamaan, ainakin voisi tehdä pidempiä lenkkejä ilman pelkoa jaksaako vielä polkea kotiin, eikä välttämättä tarvitsisi kirota ainaista vastatuulta.

Täällä on ollut kyseinen pyörä nyt ajossa 4kk ajan ja kilometrejä kertynyt +2000km. Pyörä on toiminut moitteetta , en oikeastaan keksi mitään pahaa sanottavaa.
Tekniikka on toiminut hyvin ja alkuperäiset ketjut venyivät 0.5% 1500km kohdalla.
Ajoasento on mieluisa ja moottorina ep8 kulkee hyvin myös yli 25 avustuksen.
Akkua jos haluaa ladata irrallaan pitää ostaa adapteri silverback verkkokaupasta, 36e toimituksineen
Akun lataus kestää 0-100% 4h
Jos tulee jotain tiettyä kyssäriä mieleen niin vastailen.

tossa vielä aikasempi viesti missä mainitsen mitkä osat oli eri itsellä kuin esittelyssä

Itselläni on tuo verkkiksestä ostettu silverback, tosiaan tossa lukee noista osista vähän mitä sattuu... tässä vähän osista mitkä on väärin esittelyssä tai ainakin omassani oli nämä
keula rockshox gold 35 150mm joustolla
jarrut edessä ja takana br-mt410
levyt sm-rt30 180mm, centerlock
näyttö sc-em800 (värinäyttö malli)
 
Itselläni on tuo verkkiksestä ostettu silverback, tosiaan tossa lukee noista osista vähän mitä sattuu... tässä vähän osista mitkä on väärin esittelyssä tai ainakin omassani oli nämä
keula rockshox gold 35 150mm joustolla
jarrut edessä ja takana br-mt410
levyt sm-rt30 180mm, centerlock
näyttö sc-em800 (värinäyttö malli)
Ostin pari vuotta sitten tuollaisen Silverbackin (eri malli tietysti). Keula oli 20mm joustoltaan lyhyempi kuin spekseissä. Moottori oli Shimanon, mutta akku oli jokin kiinalaisen brändin. Liittimet oli ihan omanlaisiaan.

Akku piti ladata pyörässä ja pöytälatauksen adapteri oli minulla tilauksessa jonkun 1,5kk (ei kerennyt ikinä tulla). Akku hajosi noin kuukauden ja 1000km jälkeen. Uutta varaosaa ei saanut tilattua (en löytänyt tuotetta kuluttajamarkkinoilta, eikä huoltoliike saanut tehtaalta vastausta kolmen viikon aikana. Kaupat purettiin pyörästä.

Että ihan yleisenä huomiona kannattaa kiinnittää huomiota osien saatavuuteen.
 
Täällä on ollut kyseinen pyörä nyt ajossa 4kk ajan ja kilometrejä kertynyt +2000km. Pyörä on toiminut moitteetta , en oikeastaan keksi mitään pahaa sanottavaa.
Tekniikka on toiminut hyvin ja alkuperäiset ketjut venyivät 0.5% 1500km kohdalla.
Ajoasento on mieluisa ja moottorina ep8 kulkee hyvin myös yli 25 avustuksen.
Akkua jos haluaa ladata irrallaan pitää ostaa adapteri silverback verkkokaupasta, 36e toimituksineen
Akun lataus kestää 0-100% 4h
Jos tulee jotain tiettyä kyssäriä mieleen niin vastailen.

tossa vielä aikasempi viesti missä mainitsen mitkä osat oli eri itsellä kuin esittelyssä
Onko tuossa Shimanon akku, vai joku silverbackin "oma"?
 
Ostin pari vuotta sitten tuollaisen Silverbackin (eri malli tietysti). Keula oli 20mm joustoltaan lyhyempi kuin spekseissä. Moottori oli Shimanon, mutta akku oli jokin kiinalaisen brändin. Liittimet oli ihan omanlaisiaan.

Akku piti ladata pyörässä ja pöytälatauksen adapteri oli minulla tilauksessa jonkun 1,5kk (ei kerennyt ikinä tulla). Akku hajosi noin kuukauden ja 1000km jälkeen. Uutta varaosaa ei saanut tilattua (en löytänyt tuotetta kuluttajamarkkinoilta, eikä huoltoliike saanut tehtaalta vastausta kolmen viikon aikana. Kaupat purettiin pyörästä.

Että ihan yleisenä huomiona kannattaa kiinnittää huomiota osien saatavuuteen.

Latasitko sitä akkua ulkona kylmässä tai heti sisään vietyäsi ennenkuin se kerkesi lämmetä huoneenlämpöiseksi?
 
Latasitko sitä akkua ulkona kylmässä tai heti sisään vietyäsi ennenkuin se kerkesi lämmetä huoneenlämpöiseksi?
En. Taisi olla kesäkuussa kun ostin ja heinäkuu kun akku sanoi itsensä irti. Kylmää ei säiden puolesta ollut ja pyörä oli varastossa suojassa.
 

tämän saisi 3600e kotiovelle toimitettuja, ainut että moottori on Yamahan pw-st 70nm, uudempaa olisi halunnut.
Toki nykyisessä 60nm Shimano e7000, ja on kyllä hyvin riittänyt.
Tämä jäisi kyllä epassibiken kautta hankkimatta, mutta kalliimmaksi tulee hankkia Suomesta vastaava sen kautta.

Kannattaako etsiä uudempia moottoriversioita? Onko kokemuksia melun ja tuntuman suhteen uudempiin?
 

tämän saisi 3600e kotiovelle toimitettuja, ainut että moottori on Yamahan pw-st 70nm, uudempaa olisi halunnut.
Toki nykyisessä 60nm Shimano e7000, ja on kyllä hyvin riittänyt.
Tämä jäisi kyllä epassibiken kautta hankkimatta, mutta kalliimmaksi tulee hankkia Suomesta vastaava sen kautta.

Kannattaako etsiä uudempia moottoriversioita? Onko kokemuksia melun ja tuntuman suhteen uudempiin?


Tuossa moottorissa taisi olla se sisäinen isoin ratas jotain muovia? Eurajoen pyörähuollossa vaan ihmettelin sitä kun joltain oli keskellä mettää loppunut veto ja tullut error. Eikä ollut edes paljoa ajettu. Spesialiced käyttää saman tyylistä moottoria mutta se ratas on erimateriaali jos nyt oikein muistan. Muuten varmasti erinomainen laite.
 
Mikäs on raadin arvosana Stevensin E-Hazard pyörälle?

Eniten tuossa iskee silmäään tietenkin, hintaluokan takia, tuo Alivio kun itse on viimeiset >15 vuotta polkenut Deorella. Mutta ilmeisesti tuo Boschin G4 Performance Line CX on edes etäisesti "OK" moottori? Akku lienee olisi voinut olla tuossa hintaluokassa jo isompi, vai?

Nimim. "Vaimo pisti tilaukseen sen suuremmitta kyselelyitä"... :rolleyes:
 
kivuilla, silmän mittainen haava) niin ostin Oaklyn Sutro lite prizm trail torch lasit ja nyt kerran kokeilleena voin kyllä todeta että jos ajatte porukassa sen 25km/h niin että sepeli lentää kannattaa sijoittaa näihin tai vastaaviin. Uskomattoman hyvät muutenkin.

Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.

Nyt kun on talven ajellut laskettelukypärän ja lasien yhdistelmällä niin kiinnostais kyllä löytää kesäksi joku yhtä hyvin toimiva ratkaisu...
 
Itselle valikoitumassa monen mutkan kautta besv tr1.1
, linkin spekseisttä poiketen tossa mikä itelle tulossa on shimano ep8 moottori.
Vähän tuntemattomampi merkki itselle, mutta omaan silmään vaikuttaa pätevältä.
Oli jo haibike trekking 8/11 menossa hankintaan.
Tähän liittyen voisinkin suositella välttämään Oulussa jussin pyöräpisteen käyttöä jos yhtään asiakaspalvelu on asia mitä arvostaa. Tuossa viikko sitten kävin ihan liikkeessä juttelemassa ja kyselemässä pyöristä. Aikovat selvittää millä aikataululla heidän kauttaan saisi nuita haibike pyöriä, ottivat numeron ylös ja kertoivat soittavansa heti maanantaina kun näkevät realiaaikaisen tilanteen. Tein hyvin selkeäksi että heidän kauttaan sellaisen otan jos edes jotenki inhimillinen toimitus aika. Noh eivät ikinä soittaneet, eivät vastaa puheuihin ja kerran jopa lyöty luuri korvaan kun soitellut asiasta. Ilmeisesti ei juuri kaupanteko kiinosta. Tuolla myös pyörät aina huollattanu tähän asti sopivan sijainnin takia, mutta tän kokemuksen jälkeen kuskaan vähä kauemmaksi
 
Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.

Nyt kun on talven ajellut laskettelukypärän ja lasien yhdistelmällä niin kiinnostais kyllä löytää kesäksi joku yhtä hyvin toimiva ratkaisu...


Vaikea sanoa kokemuksia kun ei ole kuin yksi muutaman kilometrin testi ja siinäkin lähinnä testailin miltä linssit näyttävät. Mutta ei nyt ainakaan ärsyttäneet mitenkään.
 
Vaikea sanoa kokemuksia kun ei ole kuin yksi muutaman kilometrin testi ja siinäkin lähinnä testailin miltä linssit näyttävät. Mutta ei nyt ainakaan ärsyttäneet mitenkään.

Joo, hyviä linssejä Oukkis tekee, noissa laskettelulaseissa on Prizmit ja ne on kyllä ihan kunkut.
 
Itselle valikoitumassa monen mutkan kautta besv tr1.1
, linkin spekseisttä poiketen tossa mikä itelle tulossa on shimano ep8 moottori.
Vähän tuntemattomampi merkki itselle, mutta omaan silmään vaikuttaa pätevältä.
Oli jo haibike trekking 8/11 menossa hankintaan.
Tähän liittyen voisinkin suositella välttämään Oulussa jussin pyöräpisteen käyttöä jos yhtään asiakaspalvelu on asia mitä arvostaa. Tuossa viikko sitten kävin ihan liikkeessä juttelemassa ja kyselemässä pyöristä. Aikovat selvittää millä aikataululla heidän kauttaan saisi nuita haibike pyöriä, ottivat numeron ylös ja kertoivat soittavansa heti maanantaina kun näkevät realiaaikaisen tilanteen. Tein hyvin selkeäksi että heidän kauttaan sellaisen otan jos edes jotenki inhimillinen toimitus aika. Noh eivät ikinä soittaneet, eivät vastaa puheuihin ja kerran jopa lyöty luuri korvaan kun soitellut asiasta. Ilmeisesti ei juuri kaupanteko kiinosta. Tuolla myös pyörät aina huollattanu tähän asti sopivan sijainnin takia, mutta tän kokemuksen jälkeen kuskaan vähä kauemmaksi
Oulussa saa Haibikeä joutsensillan kupeesta Ebike brothersilta. Siellä ainakin palvelu pelasi.
 
Milläs muuten olette kuljettaneet sähkäreitä? Mulla oli aikaisemmin Thule Velocompact 2 ja nyt kun kaksi täysjoustosähkäriä niin jäi pieneksi. Corratec on 1290 akselivälillä eli vaatii ison telineen että hihnat riittää.

Thule Velospace XT 2 on ilmeisesti se erittäin hyvä vaihtoehto. Pyörien väli on ajateltu sähköpyöriin ja sallii 1300 akselivälin. Hintaa on nyt se hieman alle 600€ mutta onko tässä telineessä jotain huonoa?

Kysyn siksi että törmäsin aika mielenkiintoiseen e-bike telineeseen joka ei hienostele alumiinin kanssa ja kiinnityskin koukkuun vähän erilaisempi. Äkkiä katsottuna vaikuttaa "liian hyvältä" hintaa noin 400€ toimitettuna. Alla linkki valmistajan sivulle. YouTubesta löysin muutaman videon ja Taiwanissa tehdään. :btooth:

 
Kauanko arviolta säkhöpöyrän akut kestävät latautua ja onko teillä millaisia ratkaisuja missä sitä akkua ladataan sisällä, jotain laatikkoa joka kestää likaa eikä nyt ainakaan mitään herkästi syttyvää materiaalia olisi ?

En osaa sanoa tarkkaa aikaa koska se riippuu akun koosta ja laturin tehosta. Oma 832Kwh akussa kestää +6h jos oikeasti ihan tyhjä ja lataan peltilaatikossa alakerran WC:ssä palamattomalla alustalla mikä tuli pyörän mukana.
 
Itellä ei akku kyllä pahemmin lämpeä ehkä max 2-3 astetta. Laturi on kyllä sitten 50-60 asteinen.
 
Kauanko arviolta säkhöpöyrän akut kestävät latautua ja onko teillä millaisia ratkaisuja missä sitä akkua ladataan sisällä, jotain laatikkoa joka kestää likaa eikä nyt ainakaan mitään herkästi syttyvää materiaalia olisi ?
Shimanon akku 630Wh
Pyörän matkassa tulleella shimanon laturilla lataus kestää tyhjälle akulle noin 10h.
Akkua olen ladannut eteisaulan laattojen päällä.
En ole jättänyt akkua latautumaan jos en ole itse paikan päällä.
Akku ei sotkeennu jos etupyörässä on lokasuoja ja lisäksi olen laittanut vielä lokasuojaan kumisen roiskeläpän.

Edit lisätty akun tiedot: Akku 17.5Ah ja laturi 1.8A lataus kestää laskennallisesti 9.72h
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
260 137
Viestejä
4 523 256
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom