Onhan Suomen markkinoilla esim. Fitnordilla sähköläski 1008 Wh akulla.isompaa akkua et mistään löydä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan Suomen markkinoilla esim. Fitnordilla sähköläski 1008 Wh akulla.isompaa akkua et mistään löydä
Helkama FE12 - Suomen UrheilupyöräKysytäänpäs täältä neuvoa...
Hakusessa olisi fatbike, hinnan pitäisi olla alle 4k. Mitkä tässä hintaluokassa olisi hyviä/varteenotettavia vaihtoehtoja ja mitä hankkiessa pitäisi ottaa huomioon?
Koskee varmaan maasto ja fättejä?Yhtä asiaa olen tässä pitkään ihmetellyt näissä "merkkipyörissä" mitä Suomessa on myynnissä. Käytännössä missään pyörässä ei ole vakiona valoja vaikka ne ovat nykyään (käytännössä) pakolliset. Sitten saa itse selvitellä ja ihmetellä että miten saa pyörän omaan akkuun kytketyt valot. Sitten ei tarvitse kuin mennä tuohon lahden eteläpuolelle niin se on jo enemmän poikkeus että pyörässä ei ole valoja vakiona.
Itse en kyllä lähde ostamaan sähköpyörää jossa ei ole valmiina valoja, täällä niitä kuitenkin tarvitsee sen 9kk vuodesta vähintään.
Meinaatko että mun ehdottama ei ole laillinen, vai miksi piti ihan erikseen mainita?Helkama FE12 - Suomen Urheilupyörä
Tuossa on hinta juuri alle ja muutenkin laillinen ja laadukas peli
Ei se tämän ketjun mukainen ole, mutta onhan se sikäli laillinen juuri niin kuin mainitsitkin, eli vakuutuksella. Lähinnä viittasin nyt kuitenkin kaikenlaisiin DIY virityksiin tuolla laillisuudellaMeinaatko että mun ehdottama ei ole laillinen, vai miksi piti ihan erikseen mainita?
Ei se tämän ketjun mukainen ole, mutta onhan se sikäli laillinen juuri niin kuin mainitsitkin, eli vakuutuksella. Lähinnä viittasin nyt kuitenkin kaikenlaisiin DIY virityksiin tuolla laillisuudella
@samiaa
Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.
Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.
Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.
E/FAT 1000W Sähköfatbike Kaasukahvalla
E/FAT 1000W sähköfatbike kaasukahvalla on todellinen ympärivuotinen monikäyttöpyörä.efat.fi
No tuollainen 10-20cm loskalunta (ladun pohja keväällä sulamassa) menee 25km/h kevyesti polkien ilman hikeä jos haluaa ja 4.8" nastarengas ei haukkaa mistään urasta, käytännössä voi ajella aivan samallalailla kuin kesällä. Työmatkaa en tuolla aja (+20km), mutta keskimääräinen lenkki varmaan siinä 15km korvilla ja pisin ollut +35km sipoonkorven poluilla, silloinkin oli vielä 45% akkua jäljellä ja oikeastaan vain veden loppuminen pakotti takaisin.Millainen yleisesti tuo Efat on? Talvi työmatkat yms?
Nyt mennyt syksyn/talven trek powerflyn 2019/2020vm kanssa ja pärjännyt ihan hyvin 27.5 ja 2.8" renkailla nyt ostin 29 ja 2.8" piikkisian eteen kun täällä Eurajoki-Rauma välillä paikoitellen älyttömän liukasta.
No tuollainen 10-20cm loskalunta (ladun pohja keväällä sulamassa) menee 25km/h kevyesti polkien ilman hikeä jos haluaa ja 4.8" nastarengas ei haukkaa mistään urasta, käytännössä voi ajella aivan samallalailla kuin kesällä. Työmatkaa en tuolla aja (+20km), mutta keskimääräinen lenkki varmaan siinä 15km korvilla ja pisin ollut +35km sipoonkorven poluilla, silloinkin oli vielä 45% akkua jäljellä ja oikeastaan vain veden loppuminen pakotti takaisin.
Normaalisti metsässä pidän avustuksen ykkösellä ja jos tarvitsee äkisti voimaa niin kaasulla sitä saa heti. Mikään Bikepark tms. pyörä tuo ei ole, mutta juurakko/kivikkopolut ja jyrkät nousut menee siinä missä sähkötäpärillä. Leveä rengas ja matala rengaspaine mahdollistaa yllättävän pehmeän etenemisen poluillakin.
Jumbo Jimit on oikein rullaavat läskirenkaat. Efat on kyllä mainio pyörä. Itsellä ei sellaista ole, mutta on tullut niillä ajeltua aika paljon. Pari sähköfättiä on, ja molempiin tuli toki laitettua heti tarakka + kiinteät kunnon pitkät lokarit jne. Lokarien kanssa onnistuu oikein hyvin myös maastoajo. Eivät siis häiritse sielläkään mitenkään.No itsellä on 18.2km työmatka per sivu. Eli olisi aika täydellinen siihen. Renkaat yms vaikuttaa tietenkin rullaavuuten ja läskin kanssa on aina tehtävä kompromisseja.
Häh? Onko 27,5" ja 29" rengas oikeasti saman kokoisia? Vai oletko vaihtanut vanteenkin? Sen älyttömyyden tiesin, että 28", 29" ja 700C ovat oikeasti kaikki sama vannekoko. Sitä en tiedä, minkä kokoisella renkaalla sitten kuuluu 28" vannetta alkaakin kutsua 29" kokoiseksi.Millainen yleisesti tuo Efat on? Talvi työmatkat yms?
Nyt mennyt syksyn/talven trek powerflyn 2019/2020vm kanssa ja pärjännyt ihan hyvin 27.5 ja 2.8" renkailla nyt ostin 29 ja 2.8" piikkisian eteen kun täällä Eurajoki-Rauma välillä paikoitellen älyttömän liukasta.
Häh? Onko 27,5" ja 29" rengas oikeasti saman kokoisia? Vai oletko vaihtanut vanteenkin? Sen älyttömyyden tiesin, että 28", 29" ja 700C ovat oikeasti kaikki sama vannekoko. Sitä en tiedä, minkä kokoisella renkaalla sitten kuuluu 28" vannetta alkaakin kutsua 29" kokoiseksi.
Hienon näköinen pyörä. Mites tuon akun irroitus? Itse katselin tuollaista Pathlite:ON 8 SUV pyörää. Siellä sivuilla on asennusvideo jossa sälli kaataa pyörän kyljelleen akkua poistaessa ja takaisin asentaessa. Eikö tuo PowerTube 750 akku mahdu tulemaan pois pyörän ollessa pystyssä. Enpä kyllä rupeaisi kaatamaan pyörää johonkin lätäkköön vain akkua poistaessa. Täytynee katsella joitain muita merkkejä. HNF Nicolai UD3 / UD4 olisi yksi vaihtoehtoSpectral:ON CF 7 saapui. Onhan se nätti mattamustana.
Spectral:ON CF 7
Pikaisista työpäivän jälkeisistä lenkeistä aina pitkiin maastoviikonloppuihin – Spectral:ON CF 7 on tehty taittamaan enemmän polkuja lyhyemmässä ajassa. Suuren 720 Wh akun ja huipputehokkaan moottorin ansiosta koet täysin uudenlaisen ajokokemuksen.www.canyon.com
Spectralin kohdalla video ojeistaa kippaamaan pyörän ympäri (ohjaustanko ja satula maata vasten) ja sitten poistamaan akun.Hienon näköinen pyörä. Mites tuon akun irroitus? Itse katselin tuollaista Pathlite:ON 8 SUV pyörää. Siellä sivuilla on asennusvideo jossa sälli kaataa pyörän kyljelleen akkua poistaessa ja takaisin asentaessa. Eikö tuo PowerTube 750 akku mahdu tulemaan pois pyörän ollessa pystyssä. Enpä kyllä rupeaisi kaatamaan pyörää johonkin lätäkköön vain akkua poistaessa. Täytynee katsella joitain muita merkkejä. HNF Nicolai UD3 / UD4 olisi yksi vaihtoehto
No, meninpä sitten katsomaan Canyonin sivuilta ja huomasinkin että sinun pyörässä onkin tuo Canyonin oma akku ja Shimanon moottori.Spectralin kohdalla video ojeistaa kippaamaan pyörän ympäri (ohjaustanko ja satula maata vasten) ja sitten poistamaan akun.
Tuossa on Canyon BT001 720Wh akku, jonka pituus on 534mm, joten ei mahdu tulemaan ulos jos pyörä on oikein päin. Toki huoltotelineessä ollessa saa poistettua ja varmaan jos vain nostaa vähän keulaa ylöspäin, niin voisi saada akun tiputettua irti, en ole kokeillut.
Ja akku on kahdella pultilla kiinni, eli ne pitää ensin irroittaa.
Eipä tuolla itselle ole niin merkitystä, koska en akkua juurikaan irroittele.
Meidän taloudessa noita on kaksin kappalein. Mikäs malli sulla kyseessä? Itsellä tais 2.7 erää olla, tai se mikä tuli juuri ennen värinäyttöä, muijalla uudempi. Hauska peli tosiaan vaikka nyt viime aikoina jäänyt ajelut kovin vähille. Saariselällä tuli kokeiltua pari kesää sitten ja meni käytännössä heti tilaukseen. Muija tilasi sitten perään kun alkoi harmittaa. Kun tiedostaa hinnan ja mitä on ostamassa (esim. tuo vakuutus) niin oivallinen kulkine. Ei se täysverinen mäkipyörä ole kymppitonnin komponentteineen, mutta aika peto johonkin tunturi- ja metsäpoluille ja toki työmatka-ajoon.@samiaa
Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.
Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.
Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.
E/FAT 1000W Sähköfatbike Kaasukahvalla
E/FAT 1000W sähköfatbike kaasukahvalla on todellinen ympärivuotinen monikäyttöpyörä.efat.fi
Itsehän olette pilkkoneet nämä keskustelut ja kun ihmiset kyselee kokemuksia niin keskustelu kiellettyYritetäänpä pysyä tässä ketjussa otsikon mukaisiin spekseihin asettuvissa pyörissä.
Spectralin kohdalla video ojeistaa kippaamaan pyörän ympäri (ohjaustanko ja satula maata vasten) ja sitten poistamaan akun.
Tuossa on Canyon BT001 720Wh akku, jonka pituus on 534mm, joten ei mahdu tulemaan ulos jos pyörä on oikein päin. Toki huoltotelineessä ollessa saa poistettua ja varmaan jos vain nostaa vähän keulaa ylöspäin, niin voisi saada akun tiputettua irti, en ole kokeillut.
Ja akku on kahdella pultilla kiinni, eli ne pitää ensin irroittaa.
Eipä tuolla itselle ole niin merkitystä, koska en akkua juurikaan irroittele.
Neuron:ON pyörässä akku on irroitettavissa pyörän ollessa pystyssä normaalisti. Eli on tehty helpoksi. Spektralissa akku on tosiaan runkoputken sisällä, ei rungon ulkopuolella, niin siksi sen irroittaminen on hankalaa.Onkohan Canyon Neuron:ON pyörässä yhtä hankala akun irroitus?
Olen harkitsemassa sellaista varkaan viemän Trek Rail 7:n tilalle, mutta akun pitäisi olla helposti irroitettavissa ilman pyörän kaatamista koska joudun tekemään sen joka kerta.
Trekin sivulle aukeava kantokahvalla varustettu akku on todella hieno systeemi, mutta en viitsisi enää ostaa niin kallista pyörää kerrostalon pyörävarastossa säilytettäväksi.
Otsikko on hyvin selkeä ja aloituspostauksessa on selitetty, mistä keskustellaan. AP:ssa on lisäksi linkki tuohon mainitsemaasi toiseen ketjuun, joten ei tässä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, millaisista sähkiksistä tässä ketjussa keskustellaan.Itsehän olette pilkkoneet nämä keskustelut ja kun ihmiset kyselee kokemuksia niin keskustelu kielletty
Mitä jos nyt oikeasti linjattais lailliset sähköpyörät tähän ketjuun ja siihen toiseen DIY laittomat monen kilowatin sähkömopot?
Harva sähköpyörää haluava edes ymmärtää että Suomessa on sallittua ne 1000w sähköpyörät ja eivät edes osaa mennä sinne toiseen ketjuun koska siellä keskustellaan oikeasti sähkömopoista, vai onko liikaa vaadittu?
Eli on liikaa vaadittu ja halutaan vain tahallaan sotkea lailliset ja laittomat pyörät keskenäänOtsikko on hyvin selkeä ja aloituspostauksessa on selitetty, mistä keskustellaan. AP:ssa on lisäksi linkki tuohon mainitsemaasi toiseen ketjuun, joten ei tässä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, millaisista sähkiksistä tässä ketjussa keskustellaan.
Otsikko on hyvin selkeä ja aloituspostauksessa on selitetty, mistä keskustellaan. AP:ssa on lisäksi linkki tuohon mainitsemaasi toiseen ketjuun, joten ei tässä pitäisi olla mitään epäselvyyttä, millaisista sähkiksistä tässä ketjussa keskustellaan.
Niin tai miksi jakaa keskustelu kolmeen lankaan, kun asiat voi laittaa kahteen, lailliset ja laittomat!? Helppoa, mutta kun mennään "käyttäjien ehdoilla" niin lopputulos on sekametelisoppa ja perus käyttäjä ei sitten ymmärrä hakea sitä oikeaa ketjua ja ainoa mitä moderaattori tekee, huomauttelee väärästä aiheestaAika on ajanut ohi noista otsikoista, jotka ovat jopa harhaanjohtavan virheelliset kun tuon voi tulkita, että vain <250W ovat tieliikennekelpoisia ja sitten tuon ylittävät muka eivät. Tarvetta olisi ilmeisesti kolmannelle langalle, jossa keskustellaan tieliikennekelpoiset >250W ja edelleen jää tuo tieliikennekelvottomat-ketju.
Meilläkin yritys tilasi sähköpyörät. Tulossa on Focus Thron2 6.7 EQP ja Moustache Samedi 28.3. Näissä toivotut ominaisuudet ja hinta kohtasi sopivasti.
Miten kuljetatte sähköpyöriänne, jos pitää kahta kuljettaa samaan aikaan? Farmarin katolle ei ilmeisesti voikaan laittaa, vai onko sähköpyörien kuljetukseen jotain parempaa kattotelinettä, joka kestäisi painon? Koukkua ei autossa ole.
Alkanut poltteleen pyörän päivitys uuteen ja ajattelin kysellä jos raadilla ois hyviä ehdotuksia niin säästyis hieman googlettelulta.
Budjetti 5000-6000€ max. Pyörä ympärivuotisessa käytössä ja n.3000km tulee vuodessa mittariin. Ajo 99% maantiellä. pyörän perässä joutuu vetämään välillä kärryä niin moottorin pitäisi olla mahdollisimman tehokas ja mitä isompi akku sen parempi.
Lokarit, tarakka, valot valmiina myös iso plussa.
Kuski myös lähemmäs 120kg ja jos mukula istuu kyydissä tulee se +25kg lisä kuormaa, eli kantokykykin olisi hyvä olla korkea.
Tällä hetkellä alla crescent, mutta vähän hiukan enemmä vääntöä kaipais kärry perässä varsinkin talvella ja ylipäätään polttelee vaan saada jotain uutta ja parempaa
@samiaa
Tuollaisella reilun vuoden nyt ajanut, isompaa akkua et mistään löydä, tehokkaampaa et mistään löydä.
Menee oikeat läskit 4.8" renkaat heittämällä alle, vikoja ei ole ollut ja se huolto on lähellä ja pyöriä hyvin saatavilla.
Vakuutus maksaa sen 120€/v, tuo oikeastaan kaipasi vain paremmat polkimet ja gripit, sekä lokaria sen verran ettei heti muta lennä naamalle. Reilusti alle 4k€ en parempaa vastinetta rahalle keksi.
E/FAT 1000W Sähköfatbike Kaasukahvalla
E/FAT 1000W sähköfatbike kaasukahvalla on todellinen ympärivuotinen monikäyttöpyörä.efat.fi
Ei.Eikö tää mene jo moposta? Omasta mielestä lähempänä mopoa kuin pyörää koska A: Kaasukahva B: Vakuutus
Ehdottomasti akku sisälle aina pakkasella...Minä nostan talvella aina akun sisälle säilytykseen. Vasta kun kelit on reilusti plussan puolella niin jätän paikalleen pyörään työpäivän ajaksi
Jos 3k pyörä vaikka katkeaa ensimmäisessä vauhdikkaassa laskussa, jonka 6k pyörä kestää, niin sanoisin että onhan sen kalliimman paremmuus vähintään tuplat. Mutta pyörä kannattaa valita oman budjetin ja vaatimusten mukaanMietinnän alla olisi joku sähköpyörä, nyt kun ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen ei ole moottoripyörää.
Hieman joku fatbike kiinnostaisi, mutta hieman mietityttää hintaerot, mitä niissä on niin erilaista että joku maksaa sen 3199€ kuten e/fat, 4 tonnia joku Helkama FE12 ja sitten on malleja 6k€+
Onko kuuden tonnin fätti 2x parempi kuin kolmen tonnin?
Jos 3k pyörä vaikka katkeaa ensimmäisessä vauhdikkaassa laskussa, jonka 6k pyörä kestää, niin sanoisin että onhan sen kalliimman paremmuus vähintään tuplat. Mutta pyörä kannattaa valita oman budjetin ja vaatimusten mukaan
Kävin myös itse fatbikea katselemassa, mutta ostinkin silti uuden maastopyörän. Oli liian kankea tuo fat omaan makuun
Harrastajan mielestä kyllä on. Omasta mielestäni ei ole. Osat muuttuvat periaatteessa paremmiksi ja kevyemmiksi, kun hinta nousee. Samalla perus käyttäjälle tarpeettomat haistavittu-ratkaisut lisääntyvät.Onko kuuden tonnin fätti 2x parempi kuin kolmen tonnin?
Mä olen yli vuoden ajanut 3k€ fätillä, eikä siitä ole runko katkennut vaikka kuinka kovaa mentyJos 3k pyörä vaikka katkeaa ensimmäisessä vauhdikkaassa laskussa, jonka 6k pyörä kestää, niin sanoisin että onhan sen kalliimman paremmuus vähintään tuplat. Mutta pyörä kannattaa valita oman budjetin ja vaatimusten mukaan
Kävin myös itse fatbikea katselemassa, mutta ostinkin silti uuden maastopyörän. Oli liian kankea tuo fat omaan makuun
Ehdottaisin molempiin täysjoustomaasturia. Ainakin omalla kotiseudullani pyörätiet ja niiden yhtymäkohdat ovat niin röykkysiä, että kovalla pyörällä ovat paikat kovilla pyörässä, pyöräilijässä ja tavaroissa mukana. Täysjoustopyörään silti liittyy muutama ongelma, joista kaksi sähkömoottori ainakin omasta mielestäni poistaa: Pyörän massa, raskas polkea jousituksen häviöiden takia ja hankala liittää kunnolliset lokasuojat. Kun saa lokasuojat paikalleen, sanoisin katurenkailla täpärin vastaavan Gold Wingiä ja maastorenkailla sekä heikommilla luokasuojilla R1250GS:sää. Kannattaa huomata, että 29" maastopyörän vannekoko on oikeasti sama perinteinen iät ja ajat käytössä ollut mummopyöräkoko. Intistä lienee suurella joukolla kokemusta tuon kokoisista pyöristä. Viimeaikoina on vain keksitty, että 28"=29". Se toimikoon vastapainona sille, että nuorisolta olen kuullut, että 2=1.Mikähän olisi sähköpyörien goldwing tai maastoajoon soveltuva R1250GS
Kommenttini ei koskenut mitenkään erityisesti fattiä vaan 3k ja 6k pyörän eroa (tosin maastopyörästä on tuo esimerkki). Keksin nopeasti tuollaisen vain, mutta yhtä hyvin voi ajatella miltä 15kg pyörä tuntuu 50km lenkillä ja verrata sitä 8kg pyörään samalla matkalla. Tuokaan esimerkki ei ole fatista, vaan maantiepyörästä. Fatista en ikävä kyllä osaa sanoa mitään, mutta joku sellaisilla ajanut varmaankin osaa sanoa mitä eroa tuon hintaisista voi hakea keskenään?Mä olen yli vuoden ajanut 3k€ fätillä, eikä siitä ole runko katkennut vaikka kuinka kovaa menty
Eikös se ollut kona minkä runko katkes lähes jokaisesta.
Harvoin fatbike on mikään DH pyörä ja mitä tulee E-fattiin niin uskoisin että Vartiokylän Pyörä tietää mitä pyörältä vaaditaan, jos tunnet yhtään suomalaista DH historiaa...