No niin Fantic xmf 1.7 ja takana nyt 1000km.
Ajattelin kirjoitella havainnot ja kysyä paria juttua.
Pyörä on toiminut tähän asti paremmin kuin edes uskalsin kuvitella. Ei mitään häiriöitä ja alun perus kiristelyjen jälkeen kaikki osat pysyneet kiinni. Brosen kone ja Darforin akku, ei valittamista, toistaiseksi kunto 100%.
Pyörä ollut kevyellä käytöllä joten sekin varmaan selittää sitä että ei ongelmia mutta kuitenkin uskallan suositella.
Muutama päivitys kannattaa tehdä, jos ajat tiellä, vaihda eturatas isompaan, itse laitoin 38:n ja parantaa ketjulinjaa, samalla vaihdoin gx ketjun joka nyt ajettu +700km ja edelleen mittarin mukaan ok.
Kysymyksistä onko kellään tietoa suojaako joku järjestelmä akkua kuumalla? Nyt huomannut että heti laturista ottamisen jälkeen saattaa käynnistyä mutta sammuu, hetken odotus ja kaikki toimii ok. Tämä siis vain laturista ottamisen jälkeen ja nyt todella kuumalla.
Syksyllä kun raahaan pyörän säilytykseen sisälle ja teen ison huollon niin päivitänkö vaihteet Sramin X01 vai Shimano xt/xtr? Siis vaihtaja/liipaisin. Pakan ajattelin vaihtaa uuteen 11-50, maksaa kuitenkin vain 90€.
Tätä olen pähkäillyt koska tiedän että 2000-2500km on syksyllä mittarissa ja jos ensi kesän meinaa selvitä vaatii kulutusosat kunnon huoltoa.
Miten sitten vaimentimet? Vienkö huoltoon, jätän huoltamatta vai opettelenko itse? Rockshox kyseessä ja ei ole kokemusta näiden rassaamisesta mutta aikoinaan Motocross vehkeisiin olen keulaa huoltanut ja moottorinkin purkanut joten jako..... Lenkki..... Räikkäavain pysyy kädessä.
Sellaistakin olen kuullut että miksi kevyessä käytössä olleita vaimentimia avata vuosittain ja maksaa siitä 300-400€ kun tilalle voi saada perseelleen huolletut rikkinäiset.
Ehkä paras jos opettelisi itse...... Tietää ketä syyttää
Nyt polkemaan..... Tiedä sitten mitä