Noin se taitaa nykyäänkin mennä. Muutenkin outoa kuvitella ettei polkupyörää tarvitsisi polkea.Lääkäriltä sitten jatkossa paperit, että saa käyttää sähköskootteria ja pitää muistaa kantaa vammaislappua mukanaan. Aika hyvä, byrokratia vähenee jne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noin se taitaa nykyäänkin mennä. Muutenkin outoa kuvitella ettei polkupyörää tarvitsisi polkea.Lääkäriltä sitten jatkossa paperit, että saa käyttää sähköskootteria ja pitää muistaa kantaa vammaislappua mukanaan. Aika hyvä, byrokratia vähenee jne.
Et sitten taida olla polkumopoista koskaan kuullut, ne keksittiin jo kauan sitten ja niitäkään ei tarvinut polkea, vaikka nekin kulki polkemalla jos tarvitsi.Noin se taitaa nykyäänkin mennä. Muutenkin outoa kuvitella ettei polkupyörää tarvitsisi polkea.
Polkumopo ei taida olla polkupyörä?Et sitten taida olla polkumopoista koskaan kuullut, ne keksittiin jo kauan sitten ja niitäkään ei tarvinut polkea, vaikka nekin kulki polkemalla jos tarvitsi.
Mutta tässä on selvästi sanottu jo kaikki tarvittava, touhu on sitä tasoa, että järkevää keskustelua tuskin syntyy.
Onnea vain kun poljet työmatkan pappatunturillaEt sitten taida olla polkumopoista koskaan kuullut, ne keksittiin jo kauan sitten ja niitäkään ei tarvinut polkea, vaikka nekin kulki polkemalla jos tarvitsi.
Mutta tässä on selvästi sanottu jo kaikki tarvittava, touhu on sitä tasoa, että järkevää keskustelua tuskin syntyy.
Kolme miestä nostaa 200kg prätkän 5min pakun sisään, nähty on.Täällä kun on keskusteltu tuosta pyörän lukitsemisesta niin eikö siihen olisi pätevä moottoripyörissä käytetty levyjarrulukko hälyttimellä? Ja vaikka sellainen malli missä tulee vaijeri mukana jos haluaa kiinteästi vielä kiinni.
Tuolta niitä esim. löytyisi.
Kolme miestä nostaa 200kg prätkän 5min pakun sisään, nähty on.
Mulla tuollainen hälyyttävä levylukko ja ei sitä voi pitää päällä, hälyttää milloin sattuu ihan syyttä.Ihan varmasti. Itse ajattelen nämä moottoripyörän/polkupyörän lukitsemiset vain nistien ja ei "ammattilaisten" suojaksi. Kun jos alan harjoittaja vehkeen haluaa mukaan niin se on aivan sama millä se on kiinni. Tuollainen hälyttimellä oleva luulisi silti vähän herättävän harkintaa entä jos vain kiinni peruslukolla, ainakin rasittava sitä ääntä kuunnella jos ei muuta.![]()
No kai sitä nyt kuka vaan polkee sen 10-15sekuntia vaikka tota 45km/h. Vaan et kyllä aja tolla täysjoustolla edes 30km/h kymmentä minuuttia. Tai jos ajat, olet todella rautaisessa kunnossa. Itse olen ajanut maastossa ja maantiellä parikymmentä vuotta ja parhaassa kunnossa tollainen 32-33km/h keskari onnistui maantiepyörällä (23mm kumit 7.0 barin paineilla) muutamman tunni ajan. Tavallinen ei kuntoharrastaja ei aja edes maantiepyörällä 30km/h keskaria muutamaa kilometriä pidempää tasaisella. Peesissä voi päästä, jos vain osaa ja uskaltaa peesata tarpeeksi lähellä. Pidemmällä matkalla 25km/h on normijampalle jo ihan hyvä suoritus pyörällä kuin pyörällä.Mitä rajoitukseen tulee... 25kmh on nopeutena sellainen että lapsi polkee tuon ensimmäisellä kunnon fillarillaan helposti ja yhtään enemmän kuntoilevalle tuo on mallia etananopeus. Jos itse poljin juuri pahimman ylipainon aikaan 45kmh tasaisella omalla täysjoustolla kunnes välitykset loppuivat kesken ja jalat eivät vaan pystyneet pyörimään kovempaa... Tuo kertoo jo tarpeeksi miten pieni tuo nopeus on. Verrattuna sähköpotkulautaan fillari on kuitenkin vakaampi, monesti paremmilla jarruilla ja helpompi ajaa turvallisesti joten en näe kauheaa ongelmaa yli 25kmh vauhdista. Sähköpotkulaudalla pari kesää suhanneena (koska piti päästä töihin ilman hikeä ja en osaa ajaa fillarilla kevyesti, se on kaikki tai ei mitään vaikka miten yrittäisin) voin sanoa että jos oma maltti sallisi ja osaisin ajaa 25kmh sähköavun varassa niin en miettisi sekunttiakaan fillari vs sähköpotkulauta.
![]()
Nuride Hybrid Pro 625 Allroad desert´n´black
Open 360° view There's a comfortable 100mm suspension fork and grippy, big-volume Schwalbe tyres. A choice of frame types and sizes, so you can get the perfect fit - and the Easy Entry frame even includes an adjustable stem....www.bike-discount.de
![]()
Pathlite:ON 5
100 % seikkailua, 100 % käytännöllisyyttä päivittäiseen käyttöön. Pathlite:ON 5 on huolella suunniteltu ja dynaaminen sähköretkipyörä. Ripeä moottori tuo käyttöösi tarvitsemasi lisätehon ja 500 Wh akku takaa, että voit suunnata tuntemattomillekin taipaleille ja pitkille viikonloppuseikkailuille...www.canyon.com
Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?
Moottori on Boschin tehottomin vaihtoehto, mutta eiköhän se tuollaisessa pikkupyöräisessä ja kiikkerässä citykulkineessa ole vielä ihan ok. Muuten sähkötekniikka on hyvä. Onhan tuossa kokonaisuudessa paljonkin kaikkea sellaista mistä en välitä, mutta varmaan ne ovat silti perusteltuja valintoja tuollaisessa ja siten järkeviä, jos tosiaan moista kulkinetta välttämättä tarvitsee.Teiltä viisaammilta kyselen mielipiteitä tälläisesta sähköavusteisesta taittopyörästä:
Boss (Bosch keskimoottori)
Alumiinirunko, 20 tuuman renkaat, Nexus 8 napavaihdetta, Shimano hydrauliset levy-jarrut, Gates Hihnaveto, 23,9 kgs, Bosch Active keskimoottori, 500W Powerpack akku Bosch, Purion display, tavarateline ja valot ja kuljetuslaukku sisältyy hintaan.
SPECIFICATIONS :
* 20 Inch / 6061 Aluminum
* 36V Battery (BOSCH) / 13,8Ah (500Wh)
* BOSCH Active motor 250W - 40NM
* Range +/- 120Km (Eco mode)
* Torque sensor (Power) / BOSCH Purion LCD display
* Shimano MT200 Hydraulic disc brakes
* Shimano Nexus 8 hub
gear * GATES Carbon V-belt drive
* Suspension fork / Schwalbe Marathon Puncture-free tires
* Adjustable handlebar (Quick release)
* 3D Gel saddle Selle Royal / Suspension in seat post
* LED front and rear light
* Weight: 23.9 kg
90cm long
- The dimension off the folding bike is:
85cm high
55cm wide
Merkki itselle ainakin ihan uppo outo. Boschi on tuttu mutta onko se tässä yhtälössä hyvä vai huono? Napavaihteisto ilmeisesti plussaa kuten myös hihnaveto ketjun tilalla?
Onko kellään kokemuksia? Tai näkyykö spekseissä heti jotain sudenkuoppia? Tarkoitus olisi noita pari saada tungettua Ford Kugan takakonttiin. Pitää kontti vielä mittailla että onko edes mahdollista.
Ehkä polkisi jos ei välitykset olisi loppunut kesken mutta oli kyllä jalatkin aika sekaisin tuosta kadenssista. Ja ei mene itseltä yli 30kmh keskinopeudelle tällä kunnolla. Vanhalla luomu jäykkäperällä meni 17km 29kmh keskinopeudella jokunen vuosi sitten mutta keskisyke matkalla oli 178bpm. Parin kilsan hyppy on varsin raju ero. 27-28kmh keskinopeudella (sisältäen yhdet vai kahdet valot) 21km matkan sai vielä inhimillisesti ilman törkeää repimis5ä mutta tuosta kovempaa niin mentäisiin oman tämänhetkisen kunnon yli heti. Fillarina siis KTM Lycan joku jossa paljon lisäosaa, isompaa jarrua jne eli ei kevein ja renkaina taisi olla 2.25 leveät Maxxiksen gravel/all around nappulat jotka rullaavat hyvin paineet korkealla ja pitävät tarpeeksi hiekkateillä ja poluilla.No kai sitä nyt kuka vaan polkee sen 10-15sekuntia vaikka tota 45km/h. Vaan et kyllä aja tolla täysjoustolla edes 30km/h kymmentä minuuttia. Tai jos ajat, olet todella rautaisessa kunnossa. Itse olen ajanut maastossa ja maantiellä parikymmentä vuotta ja parhaassa kunnossa tollainen 32-33km/h keskari onnistui maantiepyörällä (23mm kumit 7.0 barin paineilla) muutamman tunni ajan. Tavallinen ei kuntoharrastaja ei aja edes maantiepyörällä 30km/h keskaria muutamaa kilometriä pidempää tasaisella. Peesissä voi päästä, jos vain osaa ja uskaltaa peesata tarpeeksi lähellä. Pidemmällä matkalla 25km/h on normijampalle jo ihan hyvä suoritus pyörällä kuin pyörällä.
![]()
Nuride Hybrid Pro 625 Allroad desert´n´black
Open 360° view There's a comfortable 100mm suspension fork and grippy, big-volume Schwalbe tyres. A choice of frame types and sizes, so you can get the perfect fit - and the Easy Entry frame even includes an adjustable stem....www.bike-discount.de
![]()
Pathlite:ON 5
100 % seikkailua, 100 % käytännöllisyyttä päivittäiseen käyttöön. Pathlite:ON 5 on huolella suunniteltu ja dynaaminen sähköretkipyörä. Ripeä moottori tuo käyttöösi tarvitsemasi lisätehon ja 500 Wh akku takaa, että voit suunnata tuntemattomillekin taipaleille ja pitkille viikonloppuseikkailuille...www.canyon.com
Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?
Samanlaiset kokemukset fanticista. Hinta ajoi kuitenkin vajaa 5k pyörään ja boschin moottoriin. En ole kyllä kokeillut edes tuota, mutta eiköhän se miellytä kun saksasta asti tuli tilattuaTämmöinen tuli haettua ajoon. Fantic xmf 1.7
Parina vuotena testaillut ja vuokrannut niin nyt nousi kuume liikaa ja kun lupasin vaimolle että saa ajaa tällä halutessaan vaikka töihin (vähän kuin lahja hänelle) niin sain luvan ostaa (Juu ehkä joskus saa maksettuakin
)
No mutta asiaan. 20km kokemuksella
+++ Brosen uusin kone ja 720wh akku. Uskomaton paketti on kyllä polkupyörään ja ymmärrän kehut täysin, ei kolisi, kilise vastusta ja tehoa tulee aina vaan lisää.
+ Tässä versiossa Domainin 38 keula, eli ei hifistelyä mutta jämäkkä tämmöiseen pyörään.
+ Koko paketti vaikuttaa asialliselta ja mitään erikoista inhokkia ei ole vielä löytynyt.
+- NX osasarja on itselle arvoitus, vielä toimii paremmin kuin Pendolino mutta voi olla tulevaisuudessa vaihto edessä.
Niin ja sekin vielä että vaimon syytä päädyin M kokoon mutta lyhyt jalkaisena 183 pituisena tämän saa säädettyä vielä aivan passeliksi (suositus yläraja muistaakseni 180-181) ja oikeastaan polulla tuntui äsken siltä että voittaa helposti keskin kertaisen sek.........no nyt menee jo yli.
Voin suositella hintaluokkaan 5500-6000€ ja Suomesta ostettuna. Tiedän että löytyy satasia halvemmalla Italiasta mutta niinhän ne kaikki.
Nyt polkemaan ja..... Pyörähän onkin jo tallissa
Eikä saa nauraa heijastimia, vaimo ei antanut ottaa niitä pois![]()
Just tommosesta Canyonista ja Shimanosta ei ole kokemusta, mutta...Mielenkiintoinen toleranssi tuon hintaisessa laitteessa.
Just tommosesta Canyonista ja Shimanosta ei ole kokemusta, mutta...
Boschissa ja Yamahassa akun "kireydelle" on säätö. Tehtaalta tullessaan voi olla ihan pirun tiukka tai sitten niin löysä että kontakti katkeaa ajaessa. Ennemminkin ominaisuus kuin vika tuo akun tiukkuus.
Säätöä ei ole tarkoitettu "peruskäyttäjän" tehtäväksi, eikä siitä sen takia löydy ohjekirjasta mitään. Säätö saattaa olla mallia: koko lukitussysteemi avaimineen kaikkineen irti rungosta ja sitä liikutetaan, tai alapäässä akun liitin irti rungosta ja se pääsee liikkumaan.Tuo liuska on kyllä kahdella ruuvilla kiinni, mutta ei siinä mitään varsinaista säätöä näkynyt
Säätöä ei ole tarkoitettu "peruskäyttäjän" tehtäväksi, eikä siitä sen takia löydy ohjekirjasta mitään. Säätö saattaa olla mallia: koko lukitussysteemi avaimineen kaikkineen irti rungosta ja sitä liikutetaan, tai alapäässä akun liitin irti rungosta ja se pääsee liikkumaan.
![]()
Nuride Hybrid Pro 625 Allroad desert´n´black
Open 360° view There's a comfortable 100mm suspension fork and grippy, big-volume Schwalbe tyres. A choice of frame types and sizes, so you can get the perfect fit - and the Easy Entry frame even includes an adjustable stem....www.bike-discount.de
![]()
Pathlite:ON 5
100 % seikkailua, 100 % käytännöllisyyttä päivittäiseen käyttöön. Pathlite:ON 5 on huolella suunniteltu ja dynaaminen sähköretkipyörä. Ripeä moottori tuo käyttöösi tarvitsemasi lisätehon ja 500 Wh akku takaa, että voit suunnata tuntemattomillekin taipaleille ja pitkille viikonloppuseikkailuille...www.canyon.com
Kumpi näistä olisi fiksumpi valinta työmatkapyöräksi? Vai onko 3000€ luokassa muita vaihtoehtoja tarjolla?
Minkälaisia lokareita (lähinnä taka) noihin täpärirunkoihin saa? Ostin ensi hätään X-Bladen satulaputkeen tulevan, kyllä se paikallaan pysyy mutta pyörii helposti kun kiinnitys on pelkällä remmillä. Lisäksi satulaputki on sen verran alhaalla eettä lokarin saa juuri ja juuri tarpeeksi ylös ja eilen huomasin että jos runko niiaa suuremmassa pompussa tarpeeksi alas, lokari ottaa silti renkaaseen kiinni. Tämän nyt tietysti voi välttää laittamalla tarpeeksi painetta takaiskariin, mutta mielessä kävi että jos löytäisi toisenlaisen lokarin esim. runkokiinnikkeellä niin voisi toimia paremmin.
Jos tuo käy liikaa ahdistamaan, pitänee laittaa Canyonilta tulemaan Ass saver, joka menee kiinni yleemmäs satulakiinnikkeeseen.
Minkäsmoinen systeemi kyseessä ja milloin tullut. Pari vuotta sitten kaveri osti sähkö Cuben ja siinä ainakin ihan normi setup eikä ongelmaa. Joku Acid malli se oli muistaakseni (jäykkäperä, akku alaputken sisällä jne). Samat lokarit kaverilla on kuin omassa KTM:ssä eli SKS:n malli x:t jonka takalokari ainakin näyttää samalta kuin @Tyrael in kuvassa olevassa fillarissa. Aka samalla vastaus Tyraelin kysymykseen, toimivat täpärissä. Omassa KTM:ssä SKS:t edessä ja takana ja takalokari nimenomaan moinen. Runkogeometria hiukan toisenlainen kuin kuvan fillarissa mutta muistaakseni kiinnitystapoja oli parikin. Ja lisää saa toki patentoimalla.En suosittele Cuben pyoriä. Tekivät pari vuotta sitten oman järjettömän systeeminsä lokasuojien kiinnittämiseksi, joihin ei saa kiinni edes Cuben omia Acid-lokasuojia. AVOID. Yritin kysellä niiden asiakaspalvelusta, miten pitäisi saada heidän omat lokarit kiinnitettyä ilman tuota uutta kiinnityssysteemiä, koska eivät tietenkään myy sitä lokasuojien kanssa, mutta eivätpä viitsineet edes vaivautua vastaamaan.
Minkäsmoinen systeemi kyseessä ja milloin tullut. Pari vuotta sitten kaveri osti sähkö Cuben ja siinä ainakin ihan normi setup eikä ongelmaa. Joku Acid malli se oli muistaakseni (jäykkäperä, akku alaputken sisällä jne).
![]()
SKS Takalokasuoja Rear Mudrocker 27.5-29
Pikakiinnityksellä takahaarukan putkiin kiinnitettävä laadukas, kestävä ja tukeva lokasuoja maastopyöriin. Toimii kaikille rengaskoille (29/27.5/26") ja aina 3.0" leveälle renkaalle asti. Erinomainen takalokasuoja esimerkiksi täysjoustopyöriin, joihin muita lokareita on vaikea asentaa kunnolla. T...www.bikester.fi
Toimisiko tuollainen täpärissä? Talvella laitoin vaimokkeen Haibike Hardnine 6 tuollaisen ja on ihan pätevä kun estää osittain ravan lentämisen keskiön päälle.
EDIT2: niin ja tuo suojaa kyllä todella hyvin kun laittaa tuon mukana tulevan jatkokappaleen, ei lennä rapa selkään.
EDIT:
![]()
Ei muuta kuin raakaa ajoa. Ja mukavahan se on tuota katsella sisälläkin. Meillä vaimo ei antanut lupaa tuoda makkariin
Ja työkalut lattialla...... Oi joi.....
Ja vinkki että älä säilytä ketju isoimmalla takarattaalla..... Vaihtaja pinnistelee turhaan.![]()
Niin siis teoreettisesti nimen omaan ei kannata säilyttää isoimmalla rattaalla. Vaan pienimmällä rattaalla, eli suurimmalla vaihteella, jolloin vaihtaja lepää vaihtajan rajoitinruuvin varassa ja vaijeri on löysä. Muilla vaihteilla vaijeri on kiristettynä, joka voi pitkällä aikavälillä venyttää vaijeria.Isoimmalla rattaalla tuo kuvassakin on, eilen lenkin jälkeen oli toiseksi alimmalla mutta ajoin vielä sen verran että vaihdoin takaisin suurimmalle.
Niin siis teoreettisesti nimen omaan ei kannata säilyttää isoimmalla rattaalla. Vaan pienimmällä rattaalla, eli suurimmalla vaihteella, jolloin vaihtaja lepää vaihtajan rajoitinruuvin varassa ja vaijeri on löysä. Muilla vaihteilla vaijeri on kiristettynä, joka voi pitkällä aikavälillä venyttää vaijeria.
Onko sillä sitten oikeasti mitään merkitystä, niin tuskin. En itse ole koskaan katsonut mikä vaihde on päällä, kun pyöräilyn lopetan.
Säätämisen tarpeestahan tuossa oli puhe, eikä vaihtamisestaItse olen iän kaiken pitänyt kaikissa pyörissä tuolla isoimmalla rattaalla eikä ole tainnut kertaakaan tarvita vaijeria vaihtaa.
Mutta täytyypä huomioida jatkossa.
Säätämisen taepeestahan tuossa oli puhe, eikä vaihtamisesta![]()
Vaikea sanoa nykytlanteesta, 3x Cuben romua ollut ilman ongelmia ja kaverilla 1kpl... Pistää kyllä yhden käyttäjon huono kokemukset kyseenalaisiksi jos ei faktaa ole tarjota.Tässä Cuben omassa kuvassa näyttää vielä, että olisi tuo perinteinen reikä tuossa poikkiputkessa
Oikeasti on joku tämmöinen ihme kolo, johon pitäisi vissiin joku ihme muovipalikka pistää, mutta eivät tietenkään myy sitä noitten lokarien mukana. Alareunan kiinnitys oli myös jotenkin ihmeellinen, en edes enempää viitsinyt asiaa tutkia. Harmi vaan, kun tuli ostettua Cuben romu, kun olisi ollut pyöriä tarjolla valmistajilta, jotka eivät kuseta asiakkaitaan.
Eilen tuli oma cube stereo hybrid 140 hpc race täpäri. Siinä ei ollut minkäänlaisia paikkoja lokareille, mutta edellä mainitut SKS lokarit menee ja istuvat kuin nakutettu. Acid merkilläkin on kyllä jokin täpäri lokasuojasetti, mutta en laittaisi, kun kuvista jo näkee etteivät istu, ainakaan hyvin.Vaikea sanoa nykytlanteesta, 3x Cuben romua ollut ilman ongelmia ja kaverilla 1kpl... Pistää kyllä yhden käyttäjon huono kokemukset kyseenalaisiksi jos ei faktaa ole tarjota.
Luultavasti vain ostanut lokasuojasetin, joka ei ole yhteensopiva kyseisen pyörän kanssa. Tai sitten on ollut yhteensopiva ja setin mukana on tullut adpterit, mutta ei ole niitä huomannut käyttää. Tai sitten olisi pitänyt ostaa se 2 euron arvoin adapteri siihen väliin.Vaikea sanoa nykytlanteesta, 3x Cuben romua ollut ilman ongelmia ja kaverilla 1kpl... Pistää kyllä yhden käyttäjon huono kokemukset kyseenalaisiksi jos ei faktaa ole tarjota.
Eilen tuli oma cube stereo hybrid 140 hpc race täpäri. Siinä ei ollut minkäänlaisia paikkoja lokareille, mutta edellä mainitut SKS lokarit menee ja istuvat kuin nakutettu. Acid merkilläkin on kyllä jokin täpäri lokasuojasetti, mutta en laittaisi, kun kuvista jo näkee etteivät istu, ainakaan hyvin.
Pyörästä muutenkaan ei ole kuin hyvää sanottavaa. Pääasiassa kaikki ruuvit oli kireällä (ohjaustanko piti tietenkin kiristää), vaihteet säädetty, vaihtaja rasvattu ja renkaissakin ilmaa, ettei voi kyllä valittaa! Päinvastoin, olen oikein tyytyväinen pyörään ja laatuun (ainakin vielä).
Ostajan katumusta lukuunottamatta hyvältä vaikuttaa hinta/laatusuhteessa. Ei varmasti olisi pitänyt noin kallista hankkia, kun ei ole edes ikinä maastossa ajanut, mutta tähän sopiikin hyvin kummelista lainaus "kyllä se vaan on ihminen niin heikko hyvän tavaran edessä"
Luultavasti vain ostanut lokasuojasetin, joka ei ole yhteensopiva kyseisen pyörän kanssa. Tai sitten on ollut yhteensopiva ja setin mukana on tullut adpterit, mutta ei ole niitä huomannut käyttää. Tai sitten olisi pitänyt ostaa se 2 euron arvoin adapteri siihen väliin.
Joissakin Cuben pyörissä siis on tuollainen outo kiinnitys, mutta ei kaikissa. Taitaa olla vain maantie/gravel malleissa joissakin.
Kolme Cubea omistaneena... Itsellä ei ainakaan ole ollut valittamista. Renkaat vaihtoon, jarrut vaihtoon ja kovaa ajoa. Ainoa syy miksi vaihdoin Cubesta pois oli simppelisti liian halpa täpäri KTM joka tuli nenäneteen ja myin Cuben ja ostin täpärin. Joo ei ehkä se "järkevin" omaan käyttöön mutta en ole nähnyt MITÄÄN haittaa täpärissä vs jäykkäperässä omassa käytössä. Mukava, hyvä työmatkoilla ja tarvittaessa selviää poluista leikiten. Isoin juttu on hyvät renkaat ja hyvät jarrut ja jousitus kyllä seuraa perässä kunhan on säädetty omalle painolle. Tällä hetkellä omaa pitäisi ehkä hiukan pehmentää koska on varsin kova kun ei työkalureppua tarvitse roudata.Eilen tuli oma cube stereo hybrid 140 hpc race täpäri. Siinä ei ollut minkäänlaisia paikkoja lokareille, mutta edellä mainitut SKS lokarit menee ja istuvat kuin nakutettu. Acid merkilläkin on kyllä jokin täpäri lokasuojasetti, mutta en laittaisi, kun kuvista jo näkee etteivät istu, ainakaan hyvin.
Pyörästä muutenkaan ei ole kuin hyvää sanottavaa. Pääasiassa kaikki ruuvit oli kireällä (ohjaustanko piti tietenkin kiristää), vaihteet säädetty, vaihtaja rasvattu ja renkaissakin ilmaa, ettei voi kyllä valittaa! Päinvastoin, olen oikein tyytyväinen pyörään ja laatuun (ainakin vielä).
Ostajan katumusta lukuunottamatta hyvältä vaikuttaa hinta/laatusuhteessa. Ei varmasti olisi pitänyt noin kallista hankkia, kun ei ole edes ikinä maastossa ajanut, mutta tähän sopiikin hyvin kummelista lainaus "kyllä se vaan on ihminen niin heikko hyvän tavaran edessä"
Ihan mielenkiinnosta katso ettei vain ole mikään piuha akun ja rungon välissä. Vaimokkeen Haibikessä pääsi näytönjohto menemään silleen ettei akkua saanut kun ihan väkipakolla paikoilleen. Tuon kun huomasin niin ei ole ollut ongelmaa.Työkaverille tuli työsuhdepyöränä samanlainen ja akun kiinnitys oli siinäkin ollut siinä määrin tiukka että oli joutunut painamaan kovasti että meni paikalleen. Pitänee tarvittaessa olla yhteydessä Canyonille ja kysyä ohjeita jos huolto ei keksi tuolle mitään.
Ihan mielenkiinnosta katso ettei vain ole mikään piuha akun ja rungon välissä. Vaimokkeen Haibikessä pääsi näytönjohto menemään silleen ettei akkua saanut kun ihan väkipakolla paikoilleen. Tuon kun huomasin niin ei ole ollut ongelmaa.
MTB SRAM -vaihtajien suurimman rattaan ja ja varren ylemmän rattaan välin on oltava 14 mm, kun ketju suurimmalla rattaalla. Kyllä väärän etäisyyden huomaa siitä, etteivät vaihteet siirry kunnolla. Justiin eilen säädin B-ruuvista tätä omassa sähkömaasturissani.Täytyy lisätä vielä tuosta Sramin NX vaihtajasta kun yllä jo ehdin manata sitä kun näyttää ja tuntuu rimpulalta.
Niin yksinkertainen säätö kuin B ruuvi eli vaihtajan ja pakan etäisyys oli säätynyt täysin pieleen, tietysti kun eturatas vaihtui isompaan ja ketjukin kiristyi tai sitten vaan ollutkin väärin mutta vasta nyt alkoi vaikuttaa kun vaihtui osia.
Säädön jälkeen (ihan mitalla sinnepäin) alkoi toimia kuin hullosta tuleen Pendolinon vessa.
Nyt polkemaan![]()