Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Ostin kesäksi itselleni cube reaction hybrid pro allroad pyörän CUBE Reaction Hybrid Pro 625 Allroad 2021 sähkömaastopyörä - Rtech . Olen ollut siihen 1000-0 tyytyväinen. Pyöräilyä olisi tarkoitus jatkaa talvella ja nastoja tässä katselen renkaisiin.
45NRTH Kahva 29 x 2.25 Nastarengas 33tpi - Rtech Tämä on kuulemma passeli tuohon omaan pyörään aspan mielestä.
Pari kysymystä: 1. Onko parempaa vaihtoehtoa jota osaisitte suositella ? 2. Nasta eteen vai taakse vai molempiin ? Lukenut paljon että ainakin eteen kannattaa laittaa.

Työmatka on 13km per suunta pyöräteillä.

Ei järeän hyvät nastarenkaat nuo. Nuo alemmat TPI versiot ei oikein vakuuta kun ovat kauhean jäykkiä ja pitävyys ei niin hyvä. Tosin jos sähköllä vetelee vain työmatkaa niin ei kauheeta merkitystä kun ei itse tarvitse rehkiä niin paljon. Nuo paremmat nastarenkaat maksaa sen 100e+ kpl.
 
Ei järeän hyvät nastarenkaat nuo. Nuo alemmat TPI versiot ei oikein vakuuta kun ovat kauhean jäykkiä ja pitävyys ei niin hyvä. Tosin jos sähköllä vetelee vain työmatkaa niin ei kauheeta merkitystä kun ei itse tarvitse rehkiä niin paljon. Nuo paremmat nastarenkaat maksaa sen 100e+ kpl.
Kiitos mielipiteestä ! Oisko sulla linkata jotain parempaa 29" rengasta mistä on kokemusta ?
 
Kiitos mielipiteestä ! Oisko sulla linkata jotain parempaa 29" rengasta mistä on kokemusta ?

Omaa kokemusta ei ole nastarenkaista mutta monta vuotta seurannut keskustelua fillarifoorumilla ja eri fb-ryhmissä. Nythän SuomiTyresiltä tulee uusia renkaita (Routa ja Piikkisika) joita monet odottaa kuin kuuta nousevaa, että tulee kauppoihin. Kannattaa lukasta fillarifoorumin nastarengaskeskustelua....
 
Ei muuta kuin mutteri irti ja takavanne irtti. Sitten vaan irti rengas vanteelta. Kannattaa renkaan irroitukseen vanteelta käyttää niin muovisia rengasrautoja.
Keskimoottorisissa renkaan vaihto ei eroa normifillarista mitenkään, mutta takamoottorisissa pitää merkistä ja mallista riippuen tehdä hieman lisätoimenpiteitä mm. johdotusten irroittamisessa. Yleensä siellä on liitin jossakin välissä.

Ei missään nimessä kannata maksaa tällaisesta pikaisesta perushommasta ulkopuolisille, jos ei sitten ole tilillä niin paljon rahaa, ettei enempää mahdu. :D

On kyllä tyylikäs sähköpyörä. Hienoin toistaiseksi, mitä on nähnyt.
Komea on joo, mutta 8999€ hintalappu vähän rajoittaa intoa tilata.
 
Komea on joo, mutta 8999€ hintalappu vähän rajoittaa intoa tilata.
Hyvinhän tuo on suhteessa siihen että nykypäivän trendi on saada autoilijoita pyöräilijöiksi. Kun pistää auton lihoiksi niin saa monessa tapauksessa pari kolme tuollaista, koko perheelle!

Ja jää vielä bussilippuihinkin rahaa muutamaksi vuodeksi.
 
Hyvinhän tuo on suhteessa siihen että nykypäivän trendi on saada autoilijoita pyöräilijöiksi. Kun pistää auton lihoiksi niin saa monessa tapauksessa pari kolme tuollaista, koko perheelle!

Ja jää vielä bussilippuihinkin rahaa muutamaksi vuodeksi.
Jos tarkoitus olisi saada autoilijoita pyöräilijöiksi, niin hinta olisi edes etäisesti järkevä, eli joku 3500€. Ei noita tuollaisilla hinnoilla osta kuin ökyrikkaat himoharrastajat.

Autosta luopuminen on useimmille meikäläisissä pitkien välimatkojen räntäloska-olkosuhteissa kovin kaukainen ajatus muutenkin, eli realistisempaa on pyrkiä lisäämään pyöräilyä, eikä kokonaan korvaamaan autoilua.
 
Hyvinhän tuo on suhteessa siihen että nykypäivän trendi on saada autoilijoita pyöräilijöiksi. Kun pistää auton lihoiksi niin saa monessa tapauksessa pari kolme tuollaista, koko perheelle!

Ja jää vielä bussilippuihinkin rahaa muutamaksi vuodeksi.
No joo, mutta hyviä sähköpolkupyöriä saa nykyään reilusti halvemmalla. Reilusti alle tonnilla selviää jo, jos tekee muutoksen itse.
 
Reilusti alle tonnilla selviää jo, jos tekee muutoksen itse.
No ei sillä kyllä hyvää saa, eikä varsinkaan sellaista mitä voi verrata tuollaiseen edes saman päivän aikana. Ne DIY-kiinaviritykset ovat pelkkiä vitsejä kunnollisiin tehdastuotantoihin verrattuna.
 
No ei sillä kyllä hyvää saa, eikä varsinkaan sellaista mitä voi verrata tuollaiseen edes saman päivän aikana. Ne DIY-kiinaviritykset ovat pelkkiä vitsejä kunnollisiin tehdastuotantoihin verrattuna.
Kyllä nuo Bafangin/MXUS moottorit ovat laadukkaita. Saa nähdä, jos Shimano ja Bosch tuovat vielä joskus itse kanssa kuluttajille myytäväksi noita moottoreitaan. Moottori itsessään maksaa sen 100-200€ ja laadukkaan akun saa koosta riippuen lähtien n. 250€ ylöspäin.
 
Kyllä nuo Bafangin/MXUS moottorit ovat laadukkaita. Saa nähdä, jos Shimano ja Bosch tuovat vielä joskus itse kanssa kuluttajille myytäväksi noita moottoreitaan. Moottori itsessään maksaa sen 100-200€ ja laadukkaan akun saa koosta riippuen lähtien n. 250€ ylöspäin.
Kunnon luomupyörää et alle tonnilla saa ja alle kahdella et saa täpäriä joten siitä voit laskea "sähköpyörä alle tonnilla! "
 
Kunnon luomupyörää et alle tonnilla saa ja alle kahdella et saa täpäriä joten siitä voit laskea "sähköpyörä alle tonnilla! "
Riippuu taas, mitä pitää kunnon pyöränä. Jonkun perus hyvän työmatkapyörän shimanon deore osilla saa n. 500€ hintaan, mikä on enemmän kuin riittävä isolle osalle käyttäjistä. Tuollainen täysjousto pomppukeppi taas enemmän harrastepeli metsikköön, mutta muuhun pyöräilyyn siitä ei ole mitään erityistä hyötyä.
 
Riippuu taas, mitä pitää kunnon pyöränä. Jonkun perus hyvän työmatkapyörän shimanon deore osilla saa n. 500€ hintaan, mikä on enemmän kuin riittävä isolle osalle käyttäjistä. Tuollainen täysjousto taas enemmän harrastepeli metsikköön, mutta muuhun pyöräilyyn siitä ei ole mitään erityistä hyötyä.
Noin 500€ pyörään, noin 500€ sähköihin ei ole alle tonnin sähköpyörä
 
Pyörän ja auton hintoja nyt on aivan turha verrata, molemmilla on niin erilaiset kulurakenteet, jälleenmyyntiarvo, huoltotarpeet yms. Tuskin monikaan päätyy mitään yli 3k€ sähköpyörää ostamaan ellei ole tosiharrastaja, vaikka miten pätäkkää olisi.
 
Noin 500€ pyörään, noin 500€ sähköihin ei ole alle tonnin sähköpyörä
Ja vaikka olisikin, niin hyvää sellaisesta ei saa mitenkään. Toki se on osittain mielipidekysymys, mutta kyllä nuo DIY-viritykset tuppaavat olemaan käytännössä poikkeuksetta kolhoja ja rumia kompromissiratkaisuja kaikin puolin.
 
Päivitystä tuohon omaan nasta dilemmaan.
Pistin tilaukseen molempiin päihin Hile W240 :: Suomi Tyres renkaat.
Tuli huomattavasti halvemmaksi ja sai siihen rahaan vielä enemmän nastoja.
Varmaan passelit työmatkojen ajamiseen talvella sähkärillä :tup:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: |le
Eilen asentelin Bafangin 1000W mootorin paikoilleen. Ketjulinja muuttui niin paljon, että piti toistaiseksi poistaa kolme pienintä vaihdetta käytöstä, koska ei ketju pysy niillä paikoillaan. Tilasin just Lekkien 36 hampaisen rattaan punaisena, niin sillä pitäisi saada linjaa korjattua. Jos se ei riitä, niin sitten pitää vielä chain guidella korjata.

Specialized Chisel Comp X1 2019, Bafang 1000W, Samsung/Sanyo 52V 14Ah, Sram XD-pakka (10-42), renkaina Ice Spiker Pro Evolutionit.

Pienen testiajon kävin tänään ajelemassa ja olihan se makoisaa. Mäet nousi helposti ja onhan tuossa kiihtyvyyttä ja vääntöä ihan törkeästi.

IMG_20201024_140224.jpg
 
Eilen asentelin Bafangin 1000W mootorin paikoilleen. Ketjulinja muuttui niin paljon, että piti toistaiseksi poistaa kolme pienintä vaihdetta käytöstä, koska ei ketju pysy niillä paikoillaan. Tilasin just Lekkien 36 hampaisen rattaan punaisena, niin sillä pitäisi saada linjaa korjattua. Jos se ei riitä, niin sitten pitää vielä chain guidella korjata.

Specialized Chisel Comp X1 2019, Bafang 1000W, Samsung/Sanyo 52V 14Ah, Sram XD-pakka (10-42), renkaina Ice Spiker Pro Evolutionit.

Pienen testiajon kävin tänään ajelemassa ja olihan se makoisaa. Mäet nousi helposti ja onhan tuossa kiihtyvyyttä ja vääntöä ihan törkeästi.

IMG_20201024_140224.jpg

Eikös tänne annettu mahtikäsky että 250W on yläraja mistä saa keskustella? Täytyy perustaa oma lanka näille tehokkaammille vehkeille, ettei ropise banneja muillekin...

Edit: perustin oman langan meille joille 250W ei riitä...
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tänne annettu mahtikäsky että 250W on yläraja mistä saa keskustella? Täytyy perustaa oma lanka näille tehokkaammille vehkeille, ettei ropise banneja muillekin...
Niinpäs näköjään on annettu. No antaa sitten keskustelun olla minun osalta tässä, koska kyseessä on moottoroitu polkupyörä, joskin täysin laillinen ja tieliikennekelpoinen sellainen, mutta ei tosiaan ole sähköavusteinen polkupyörä.
 
Niinpäs näköjään on annettu. No antaa sitten keskustelun olla minun osalta tässä, koska kyseessä on moottoroitu polkupyörä, joskin täysin laillinen ja tieliikennekelpoinen sellainen, mutta ei tosiaan ole sähköavusteinen polkupyörä.

Tervetuloa 1000 wattisten lankaan!
 
Bilteman 29" fillarista alkaa ekana akku osoittaa ryytymisen merkkejä. Melkein tasan 3000km sillä on menty, muutaman vuoden aikana, kesät talvet kauppareissuja yms.

5 pykäläinen asteikko alkaa tippua aiempaa nopeammin. Kyllä se vielä 20km lenkin kesti.

Kannattaakohan tommosen akkua kennottaa? Uutta akkua ei tunnu helpolla löytyvän. Onko suosituksia kennotusfirmoista?

Akku on Protanium KLC96PS04.803 mallia. 36V / 8,8Ah /317Wh lukee etiketissä.
 
Perhana ku takaiskarin alapään pultin mutteri hävis jonnekki mehtään. Hyvinhä tuo kesti ajaa mut tallissa ihmettelin ku lonksuu joku. No oliha se pultti jo puoliks ulkona. Jostai nyt metsästää cubelaisee uutta mutteria
 
Perhana ku takaiskarin alapään pultin mutteri hävis jonnekki mehtään. Hyvinhä tuo kesti ajaa mut tallissa ihmettelin ku lonksuu joku. No oliha se pultti jo puoliks ulkona. Jostai nyt metsästää cubelaisee uutta mutteria

Yleensä nämä mutterit on ihan markettikamaa.
 
Pultti mutta mistä vastakappale? En jaksa uskoa että ihan Naumaselta löytyy

Otat työntömitalla pultista ja toisesta vastaavasta mutterista tarkan mitan. Sitten tilailemaan netistä tai lähimmästä rautakaupasta.

Yleensä ne on ihan tasamillejä. Eli mitään 6,85 millistä ei ole, vaan kyseessä on silloin 7 milliä.
 
Liian pitkän pultin lyhentää rautasahalla/rälläkällä. Mutteri ensin yli katkaisukohdan pulttiin ja sitten kun mutterin pyörittää irti niin se ”tuunaa” katkaistun kierteen kuntoon ja mutteri solahtaa uudelleenkin kierteelleen. Mutta rautakaupat/hongkong/tokmanni/biltema/ikh akselilta löytynee suoraankin sopivan mittainen.
 
Ilmeisesti tässä on nyt hävinnyt mutteri, joka on joku epästandardi.
Tyyliin tämmönen. Eli pysyy rungossa paikallaan kiristäessä. Tommosen tilalle vaihehdot on etsiä alkuperäinen tilalle. Lähtisin jälleenmyyjiltä kyselemään. Yksi mutteri ei montaa euroa maksa.
Toinen vaihehto on laittaa tilalle tavallinen mutteri ja prikka, jos sinne mitenkään semmonen sopii. Voi olla että joutuu samalla vaihtamaan pultin pidemmäksi. Paha täältä ruudun toiselta puolelta sanoa.
 
Ruuvilukitetta kannattaa käyttää fillareissa aika avokätisesti.
 
Ymmärsin että on vastamutteri tai vastapultti joka kiertyy varsinaisen akselipultin sisälle. Laitoin rtechille viestiä että mahtaakohan löytyä vai ostaisko sian säkissä tuolta infinitycyclestä
 
Osaisiko joku näyttää suuntaa että mistä löytäisi GoZero Stealth pyörälle uudet pinnat takarenkaaseen? Verkkokaupalta yritin kysellä mutta eiväthän nuo mitään tiedä, muuta kuin että pitäisi "paksut" olla. En ole ennen pyörään pinnoja ostanut, niin myös mahdolliset muut tarpeelliset speksit ovat hieman hukassa.

Rullamitta sanoo 12 cm pitkältä sivulta ja Googlella katselemalla vaikuttaisi aika harvinaiselta lukemalta, ettei taida ihan naapuriprismasta löytyä. Myös muutamasta pyöräliikkeestä kyselin mutteivät osanneet/halunneet sanoa mitään.

Ideoita miten tätä selvittelisi, tai mistä pinnat? Tarkoitus on vaihtaa ne liikkeessä.
 
Osaisiko joku näyttää suuntaa että mistä löytäisi GoZero Stealth pyörälle uudet pinnat takarenkaaseen? Verkkokaupalta yritin kysellä mutta eiväthän nuo mitään tiedä, muuta kuin että pitäisi "paksut" olla. En ole ennen pyörään pinnoja ostanut, niin myös mahdolliset muut tarpeelliset speksit ovat hieman hukassa.

Rullamitta sanoo 12 cm pitkältä sivulta ja Googlella katselemalla vaikuttaisi aika harvinaiselta lukemalta, ettei taida ihan naapuriprismasta löytyä. Myös muutamasta pyöräliikkeestä kyselin mutteivät osanneet/halunneet sanoa mitään.

Ideoita miten tätä selvittelisi, tai mistä pinnat? Tarkoitus on vaihtaa ne liikkeessä.
Luulisin että hoituu helpoimmalla, kun viet kiekon liikkeeseen ja sanot että soittelevat kun homma on hoidettu.
 
Osaisiko joku näyttää suuntaa että mistä löytäisi GoZero Stealth pyörälle uudet pinnat takarenkaaseen? Verkkokaupalta yritin kysellä mutta eiväthän nuo mitään tiedä, muuta kuin että pitäisi "paksut" olla. En ole ennen pyörään pinnoja ostanut, niin myös mahdolliset muut tarpeelliset speksit ovat hieman hukassa.

Rullamitta sanoo 12 cm pitkältä sivulta ja Googlella katselemalla vaikuttaisi aika harvinaiselta lukemalta, ettei taida ihan naapuriprismasta löytyä. Myös muutamasta pyöräliikkeestä kyselin mutteivät osanneet/halunneet sanoa mitään.

Ideoita miten tätä selvittelisi, tai mistä pinnat? Tarkoitus on vaihtaa ne liikkeessä.

PK-seudulla KunnonKauppa pinnoittaa. Ammattitaitoinen työnjälki. Itselle työ maksoi 80€/rengas. Pinnat oli 1€/kpl.
 
Kiitos hyvistä vinkeistä. Ajattelin koko pyörän viedä huoltoon siinä samalla, eli kunhan oikeat pinnat löytyy handuun niin homma ratkeaa. En jaksa itse ruveta rengasta irroittelemaan tuon moottorin takia.


Tuolta tilaten. Tai jos paksuja pinnoja etsii niin joku mp kauppa voi kans myydä mut voi mennä motocross pinnat liian paksuiksi että eivät kyllä napaan tai kehään istu.

Kautiumilta tuli aika kelvokas vinkki
Kiitos linkistä! Taidan tilata tuolta ja luottaa että ovat oikeanlaisia.

PK-seudulla KunnonKauppa pinnoittaa. Ammattitaitoinen työnjälki. Itselle työ maksoi 80€/rengas. Pinnat oli 1€/kpl.
Oulussa tämä tilanne. Hyvä kuitenkin tietää hintataso mitä odottaa.
 
Heippa väelle. Tänään hain postista nastarenkaat ja törmäsin mahdolliseen ongelmaan johon olisi pitänyt ehkä osata varautua.. Pyöräni renkaat on 2.60, mutta tilaamani nastat ovat 2.1. Osoittautuuko tämä ongelmaksi? Ilmeisesti siis ohuemmat renkaat nämä tilaamani nastarenkaat?

Täysi amatööri olen näissä asioissa joten kaikki apu on tervetullutta. :rolleyes:
 
Heippa väelle. Tänään hain postista nastarenkaat ja törmäsin mahdolliseen ongelmaan johon olisi pitänyt ehkä osata varautua.. Pyöräni renkaat on 2.60, mutta tilaamani nastat ovat 2.1. Osoittautuuko tämä ongelmaksi? Ilmeisesti siis ohuemmat renkaat nämä tilaamani nastarenkaat?

Täysi amatööri olen näissä asioissa joten kaikki apu on tervetullutta. :rolleyes:
Ovat vain kapeammat, mikä itseasiassa nastarenkaissa on vain hyväksi.
 
Heippa väelle. Tänään hain postista nastarenkaat ja törmäsin mahdolliseen ongelmaan johon olisi pitänyt ehkä osata varautua.. Pyöräni renkaat on 2.60, mutta tilaamani nastat ovat 2.1. Osoittautuuko tämä ongelmaksi? Ilmeisesti siis ohuemmat renkaat nämä tilaamani nastarenkaat?

Täysi amatööri olen näissä asioissa joten kaikki apu on tervetullutta. :rolleyes:

Mittaa työntömitalla vanteen ulkoleveys. Alle 30 mm olisi hyvä. Yli 40 mm ei saisi tuolle 2.1 tuuman renkaalle saisi olla. Mikään kiveenkirjoitettu sääntö tämä ei tietenkään ole.
 
Heippa väelle. Tänään hain postista nastarenkaat ja törmäsin mahdolliseen ongelmaan johon olisi pitänyt ehkä osata varautua.. Pyöräni renkaat on 2.60, mutta tilaamani nastat ovat 2.1. Osoittautuuko tämä ongelmaksi? Ilmeisesti siis ohuemmat renkaat nämä tilaamani nastarenkaat?

Täysi amatööri olen näissä asioissa joten kaikki apu on tervetullutta. :rolleyes:
Tässä taulukko Schwalben renkaille. Näkyy ETRO sekä Schwalben suositus. Ylhäältä katsot vanteen sisäleveyden ja vasemmalta renkaan leveyden.
 
Onkos foorumilaisilla käytössä mitään ketjunkulumamittaa?
Netistä lukenut kauhutarinoita miten sähköpyörässä ketjut venyvät muutaman sadan kilsan jälkeen ja kun niitä ei älynnyt vaihtaa niin suunnilleen ihan kaikki hajosi pyörästä. Aiheesta löytyy myös paljon päinvastaista tietoa ja kaiken maailman pseudotiedettä.

Joku vehje kuitenkin olisi ehkä hyvä ketjujen kuluman seuraamiseen. Suomesta n. 20e saa jo ihan jonkun merkkisen ketjumitan. Kiinasta hyvin samannäköiset maksavat pari euroa. Onko kokemuksia jostain hyväksi tai huonoksi todetusta vehkeestä? Saako ketjuja mitattua hyvin vaikka ihan työntömitalla? Aika pienestä kuitenkin kiinni että milloin ketju on mallia romu.
 
Onkos foorumilaisilla käytössä mitään ketjunkulumamittaa?
Netistä lukenut kauhutarinoita miten sähköpyörässä ketjut venyvät muutaman sadan kilsan jälkeen ja kun niitä ei älynnyt vaihtaa niin suunnilleen ihan kaikki hajosi pyörästä. Aiheesta löytyy myös paljon päinvastaista tietoa ja kaiken maailman pseudotiedettä.

Joku vehje kuitenkin olisi ehkä hyvä ketjujen kuluman seuraamiseen. Suomesta n. 20e saa jo ihan jonkun merkkisen ketjumitan. Kiinasta hyvin samannäköiset maksavat pari euroa. Onko kokemuksia jostain hyväksi tai huonoksi todetusta vehkeestä? Saako ketjuja mitattua hyvin vaikka ihan työntömitalla? Aika pienestä kuitenkin kiinni että milloin ketju on mallia romu.
Hyvähän se ketju on aina välillä mitata. Syö äkkiä takapakan jos on liian kulunut.

Ihan sama minkä merkkisen tai minkä hintaisen ostat. Kaikki ne toimivat samalla tavalla ja ovat yhtä luotettavia. Kyseessä on kuitenkin vain muotoonsa leikattu metallin pala. Toki osassa mittareista on eri asteet (esim. 0.5%, 0.75%, 1%)

Työntömitta voi olla vähän huono tähän tarkoitukseen.

IMG_20201120_153530.jpg
 
Amatöörin nastarengas saaga jatkuu.. Pahoittelen jo etukäteen jos joku saa lievää pahoinvointia perseilystäni. :D

Ostin (kuten aiemmin mainitsin tässä ketjussa) suomityresin nastarenkaat pyörääni CUBE Reaction Hybrid Pro 625 Allroad 2021 sähkömaastopyörä - Rtech .
Ollaan nyt pariin otteeseen irroitettu renkaita ja yritetty saada päälykumeja renkaista pois jotta saataisiin nastat paikalleen. Mutta menee niin naama irvessä vääntämiseksi että ei uskalleta hajottaa koko rengasta (ilmat on toki otettu pois ennen yritystä.)

Joten nyt tällä amatöörillä on pari vaihtoehtoa:
Viedä liikkeeseen huoltoon ja samalla ottaa rengastyöt (+70e renkaiden vaihto)
TAI
Palauttaa suomityresin nastat (ovat vielä paketissa), ja ostaa kokonaan uusi eturengas pyörään jossa olisi nastat valmiina. Tällä jipolla säästäisi vuosien varrella ison tukun tuohta.
Toki tällöin ei saisi takarenkaaseen nastaa.. Huono juttu ?

Tähän pieneen dilemmaan tahtoisin teidän harrastajien mielipiteitä ! :lol: Cheers !
 
Ollaan nyt pariin otteeseen irroitettu renkaita ja yritetty saada päälykumeja renkaista pois jotta saataisiin nastat paikalleen. Mutta menee niin naama irvessä vääntämiseksi että ei uskalleta hajottaa koko rengasta (ilmat on toki otettu pois ennen yritystä.)
Siis onko siinä liimattu rengas vanteelle, vai eikö vain nouse vanteelta pois? Kyllä se rengasraudalla lähtee.
 
Siis onko siinä liimattu rengas vanteelle, vai eikö vain nouse vanteelta pois? Kyllä se rengasraudalla lähtee.
Kysyin rtechiltä niin ei kuulemma ole liimattu mitään että kyllä sen pitäisi lähteä.
Kokeiltiin työkaluilla kans mutta ei se perkele lähde siitä mihinkään.
Toinen meistä on värkännyt pyöriä 30-40 vuotta niin siksi vähän kummastuttaa että miten me ei nyt tälle pärjätä.
 
Kysyin rtechiltä niin ei kuulemma ole liimattu mitään että kyllä sen pitäisi lähteä.
Kokeiltiin työkaluilla kans mutta ei se perkele lähde siitä mihinkään.
Toinen meistä on värkännyt pyöriä 30-40 vuotta niin siksi vähän kummastuttaa että miten me ei nyt tälle pärjätä.
Katsohan tältä videolta vinkkiä renkaan poistoon. Tällä tekniikalla on itsellä lähtenyt, kun mikään muu ei ole auttanut:
 
Katsohan tältä videolta vinkkiä renkaan poistoon. Tällä tekniikalla on itsellä lähtenyt, kun mikään muu ei ole auttanut:

Kiitti videosta. Tuohan menee jo väkivallan puolelle. Perhana kun olisi aiemmin hoksannut kysyä...
Tuo video otetaan seuraavaan yritykseen mukaan.

Olisiko sinulla mielipidettä jos laittaisi ihan täysin oman renkaan jossa nastat talveksi ? Eli aina helposti eturenkaan vain vaihtaisi talven tullen ja olisi sillä selvä.
Onko ideaa ? Miten sähköpyörissä kun ne on takavetoisia, pärjääkö normi gummella takana ?
 
Kiitti videosta. Tuohan menee jo väkivallan puolelle. Perhana kun olisi aiemmin hoksannut kysyä...
Tuo video otetaan seuraavaan yritykseen mukaan.

Olisiko sinulla mielipidettä jos laittaisi ihan täysin oman renkaan jossa nastat talveksi ? Eli aina helposti eturenkaan vain vaihtaisi talven tullen ja olisi sillä selvä.
Onko ideaa ? Miten sähköpyörissä kun ne on takavetoisia, pärjääkö normi gummella takana ?
Jos on runsaasti ylimääräistä rahaa, niin toinen kiekkosarja toki helpottaa vaihdossa, mutta normaalisti kumin vaihto on sellainen 5-10min homma, joten en ole ainakaan itse lähtenyt tuplakiekkoja hommaamaan. Ja jossain vaiheessa rengas puhkeaa joka tapauksessa, eli ei tuolla siitä hommasta lopullisesti pääse eroon.

Nastat kannattaa laittaa molempiin renkaisiin.

Minä en nyt muutenkaan oikein ymmärrä että mikä siellä teidän renkaanvaihdossa tökkii?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 702
Viestejä
4 563 062
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom