- Liittynyt
- 16.03.2020
- Viestejä
- 526
Tuli itsekkin hankittu työmatkakulkineeksi sähköavusteinen fillari. Malli on runkoakulla oleva.
Se mitä mietiskelin oli akun irroitus työpäivän ajaksi. Varmasti on fiksu viedä akku sisälle lämpimään, mutta tarvitseeko akun kontakteja suojata pyörän päässä sateelta ja erityisesti nyt lumelta?
Onko muut tämmöistä tehneet?
Töissä on kehnohko katos, mutta luultavasti huominen pyry sataa kyllä pyörän päällekkin.
Jos akun liitin on märkä kun kytket akun, niin kun otat akun taas irti, huomaat että liittimiin on ilmestynyt vihreää töhnää. Peruskoulun kemian ymmärryksellä sanoisin että kyseessä on elektrolyyttinen hapettuminen. Riippuen liittimien tyypistä saat sitten viettää x-määrän aikaa hammastikun kanssa poistaen tätä töhnää.
Akun liittimien on siis oltava täysin kuivia, kytkettäessä akku. Ostin varuilta vielä päälle Motonetistä kontaktispraytä ja käytän sitä ehkä kerran kuukaudessa.