Duunipyöräilyssä sähkärissä mun mielestä se paras piirre on ollut just se että ei tarvi miettiä niin tarkkaan tuota pukeutumista, tärkeintä että on lämmintä. Vedin viime talvella ennen koronaa aika bussipysäkkikamppeilla, alla oli ihan perus toimistovermeet, farkut, kauluspaita, merinoneule, päälle vähän märällä kelillä paksu villapaita (Lekasta) ja kuoritakki, kylmällä ihan perus parkatakki, housujen päälle joko sadehousut tai softshellit. Kengät oli ihan perus vuorelliset nahkakengät, tai sadekelillä kumpparit. Hanskoina oli joko paksuhkot softshellit tai kylmemmällä laskettelurukkaset. Vaatteet ihan huolella ylilämpimiksi, sitten vaan koittaa maltaa olla runttaamatta avustuksen loppuramppia vasten liikaa, tai jos palelee, niin pistää vähän enemmän lihaswatteja peliin. Kerrastoja en käyttänyt koskaan kun pitkät päällä toimistossa ei istu koko päivää erkkikään ja sitten vaihtamisessa on kauhea säätö.
Ainoastaan mun toiset kuorihousut on pyöräilykamaa, taitaapa olla Vaudet, tosi mukavat, mitoitettu niin että voi pukea farkkujen tai chinojen päälle, mut se huono puoli että noi on vain vettähylkivät, menee ehkä 80% Suomen vesisateista, mutta kaatosateella käy köpelösti. Sit mulla on North Facen paclite goret vaelluskäyttöön, käytän niitä pyöräillessä kovilla sateilla mut suhtaudun vähän skeptisesti niiden kestoon pidemmän päälle pyöräkäytössä. Goretakki on Haglöfsin perus vaelluskuoritakki. Kypärän alla Buff tai vähän kylmemmällä joku halpa H&M fleececappi. Pää harvemmin palelee muuten mutta korvat on hyvä saada piiloon. Myöskään pään sadesuojaukseen en oo panostanut, en ole koskaan häiriintynyt siitä että pää on märkänä (tosin olen kalju, voisi olla eri juttu hiusten kanssa).
Ilman sähköjä pitää lähteä ihan eri asenteella, aluksi lähteä aina liian kylmällä varustuksella, ja kuitenkin varautua siihen että kaikki aluskerrat kastuu hiestä.
Kenkien kanssa koitin kaikennäköistä viritystä, gorelenkkareita (vesi sisään kengänsuusta) ja päälyskenkiä (v-mäinen säätää ja jää helposti vuotamaan) kunnes päädyin vaan vetään nokialaiset jalkaan ja gorehousujen lahkeet siihen päälle - kuivana joka kerta, ja jos polkimet on riittävän isot lapiot niin ihan ok on polkeakin. Duunikengät sitten Ortliebissä tai vaan jättää ne työpaikalle.
Sähkölämmitteisiä hanskoja oon miettinyt kun tuo näppien verenkierto on ihan paska, mutta ne maksaa hitosti ja käyttäjäkokemukset niistä tuntuu olevan vähintään vaihtelevia.