Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auttakaas avutonta, tilasin valon kohta saapuvaan sähköpyörääni.
Tänään hain paketin postista ja sisältä löytyi tämmöinen (katso kuva)
Kuvauksessa luki (johdon pituus 30cm) eli jäikös pakkauksesta nyt puuttumaan jotain? Ja mitä pitää tilata, että saan valon pyörään kiinni ja toimimaan.
Valo: Herrmans H-Black mr8
Pyörä:Canyon pathlite:ON 6
Kyseistä lamppua myydään nyt verkkokaupassa, Ilmeisesti kaveriksi pitää myös tilata kiinnikkeet ja piuha, Tästä tiedosta kiitokset BronsonilleAikaisempaan valomietintään vähän jatkoa:
Tämä olisi varmaankin ihan asiallinen etuvalo Herrmans H-Black MR8 E
Minulle ei ainakaan ole selvinnyt tuleeko tuossa mukana joku kiinnike millä lamppu saadaan ohjaustankoon tai muualle kiinni? Harmillisesti lamppua ei näytä olevan Suomessa saatavilla, ainakaan järkevillä hinnoilla. Tuostakin kaupasta kympin postikulut.
Takavaloa ei tunnu löytyvän ollenkaan. Haluaisin mallin, joka menee satulaputkeen kiinni. Yhdellä merkillä on tälläinen ja hintaa 80e . Tarakka- tai takaloksiin kiinnittyviä saa sitten parilla kympillä, mutta sellainen ei omaan pyörääni sovi.
Toinen vaihtoehto on sitten joku "älykäs" takavalo, joka osaa sammua kun pyörällä ei ajeta. Esimerkiksi CubeLite II Premium tai XLite Pro. Noista ei suoraan selviä että saako valon palamaan jatkuvasti automaattitilassa. Demovideossa joku vilkku aina päällä. Näissäkään ei tietenkään ole USB-C -liitintä lautaukseen.
Vielä kysymys kiinteän valon asennuksesta. En löydä mitään ohjetta miten Brosen moottoriin kytketään kiinteä valo. Onko tälläinen johto siihen käyvä?Kytkentäkaapeli sähköpyörän etuvalolle, Lupine
Ja toivon mukaan tuo liitin sopii moottorisuojan sisällä johonkin pistokkeeseen. Jotain muutaman vuoden vanhoja video-ohjeita löytyy, mutta niissä valo kytketään johonkin olemassa olevaan johtoon. Sitä touhua varten on turha ostaa kympin kaapelia, kun johtoa löytyy omastakin takaa.
Melkoinen palapeli, eikä ole viitsitty edes sanoa markkinamateriaalissa, että pelkällä lampulla ei tee mitään.Kyseistä lamppua myydään nyt verkkokaupassa, Ilmeisesti kaveriksi pitää myös tilata kiinnikkeet ja piuha, Tästä tiedosta kiitokset Bronsonille
Haluaisin selvitä kahdella tonnilla, mutta saako sillä järkevää pyörää? Olosuhteet ovat kuitenkin aika yksinkertaiset ja tärkeintä on että lapset pääsee tarhaan, minä pääsen töihin ja vitutus huonojen olosuhteiden takia vähenee. Toimintavarmuus plussaa ja mukavaa jos voin viedä pyörän lähes mihin tahansa korjaamoon tarvittaessa. Asettaako pyöräkärry (Thule) jotain vaatimuksia pyörälle vai saako sellaisen kaikkiin jollain aparaateilla kiinni? Nykyiseen ei tarvinnut kuin vaihtaa kiinnike prikan tilalle ja kiristää mutteri, mutta joihinkin saa kai tilailla akselia väliin tms. Sijaitsen Oulussa mikäli täältä paikallistietouttakin löytyy.
No ensiksi tietenkin pitää todeta että jos malttaa jättää hifistelyn pois niin varmasti parilla tonnilla selviää; veli on kiskonut jo vuosia parinkympin työmatkaa jollain kiinasta tilatulla napamoottorisarjalla varustetulla Insera tms markettipyörällä ihan tyytyväisenä, ketjua ja pakkaa joutuu joskus vaihtelemaan mutta muuten on ihan ajanut asiansa.
Itsellä noista selvästi eniten "pyörältä" vaikuttais toi Cube, pariin tonniin Boschin 4gen joka on yksi parhaista saatavilla olevista moottoreista. Osissa nyt tietenkin on hintaluokan säästöä, mutta eivätköhän aja asiansa. Napamoottoria ja tarakalle tuupattavaa akkua mä vähän karsastan, vaikka molemmilla varmasti sinänsä pärjää. Napamoottorin ongelma on vähän sellainen on-off -avustus, että voimaa tulee sen verran kun tulee ja sen säätely polkemalla kevyemmin tai kovemmin on aika hankalaa. Toi Boschin nelosversio taas toimii kuin ajatus. Tarakka-akussa taas on paino väärässä paikassa, ja se saattaa heikentää tarakan muuta käytettävyyttä.
Kiitosta mielipiteistä! Ja näinhän se on että hifistelyn riski on tässä asiassa erittäin suuri, mutta toki sitä aina haluaa (järkevissä raameissa) bang for buck kaikessa mahdollisessa. Silläpä mieluummin kirjoittelin tänne kuin toiselle foorumille. Jos tuonne bike-discountin tielle haaveilee, niin osaako kukaan tulkata tuota alkupään listaa notta mitä käytännön eroa noissa eri malleissa suurinpiirtein on? Pelkästään Cubeakin näyttäisi olevan muutamaa eriä (Hybrid ONE, Hybrid Performance, Hybrid Pro) suurinpiirtein samassa hintaluokassa. Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon sokkona tilatessa? Rungon koko tietysti, mutta ymmärsin aiemmista tämän ketjun pohdinnoista että polkimet ainakin saa myös yleensä tilata samaan pakettiin. Irtoaako pääsääntöisesti kaikista malleista akku, vaikka näyttäisikin olevan nätisti integroitu runkoon?
Tarvitseekohan tuota liikkeessä käyntiä tehdä kun tuossa herrmanssissa on kiinteä katkaisin itse lampussa? Vai eikö se muka saa virtaa akusta ilman ohjelmointiaSamanlaiset piuhat oli omassakin valossa, tuo ilmoitettu pituus on varmaan noiden molempien johtojen yhteispituus. Tämän piuhan itse ostin vielä lisäksi. Asensin itse ainakin ihan kiinteäksi ja kolvasin tuon johdon noihin liittimiin. Ja tosiaan piti itse ainakin erikseen käyttää pyörä liikkeessä, että sai valot aktivoitua jota tuossa aiemmin kyselinkin. Mutta samalla päivitettiin myös moottorin firmware uusimpaan.
Eikös tuossa Biltemalaisessa ole napamoottori ja mahdollisesti hengenvaarallinen keulakin ("Lisäämässä painoa etupäähän")?Kannattaa käydä kokeilemassa sekin bilteman sähkömaasturi. Fillarifoorumillakin taisivat tästä uudesta todeta että ihan ok laitos hintaisekseen, pyörää myytiin aiemmin tarjouksessa muistaakseni 1049€ hintaan joten tulee luultavasti uudestaankin.
Tekniikkahan tuossa on ihan normaalia shimanoa ja bafangia joten huollon ei pitäisi olla ongelma.
jos olisin itse tiennyt keväällä että moinen malli on tulossa niin en olisi rakentanut itse nykyistä pyörääni.
Eipä napamoottorissa ole mitään vikaa, jos ei tule maastossa ajeltua. Erittäin varmatoimisia kapistuksia ja eivätkä rasita voimansiirtoa samalla tavalla kuin keskiömoottorit.Eikös tuossa Biltemalaisessa ole napamoottori ja mahdollisesti hengenvaarallinen keulakin ("Lisäämässä painoa etupäähän")?
Tarvitseekohan tuota liikkeessä käyntiä tehdä kun tuossa herrmanssissa on kiinteä katkaisin itse lampussa? Vai eikö se muka saa virtaa akusta ilman ohjelmointia
H-Black MR8 EBIKE lukee paketissa ja takakansi pyörii. Ohjeissa on kyllä myös dynamo juttuja mutta varmaan samat ohjeet sopivat molempiin.Tuotapa en osaa kyllä varmaksi mennä sanomaan. Onkos sulla tuo e-bike-versio lampusta vai dynamo-versio? Herrmansin omien sivujen mukaan tuo katkaisija olisi ainostaan noissa dynamomalleissa... Eikä ainakaan itsellä ole pyöritettävä tuo takakansi. Liekköhän kumpaako edes verkkokaupalla loppujen lopuksi myynnissä, kun on ilmoitettu, että olisi katkaisija.
Koska sillon se olisi ns liian helppoa eikä muutenkaan toimi suomessa.Miksi tuohon ei voitu vain käyttää samanlaista hankintatukea kuin sähköautojen kanssa? Miksi asia pitää hoitaa näin hankalasti?
Koska sillon se olisi ns liian helppoa eikä muutenkaan toimi suomessa.
Kuinka moni työnantaja tuollaisen kanssa halukas kikkailemaan? Mieluummin itse ainakin ostaisin oman sähköpyörä kalliin liisauksen sijasta. Tuntuu vain siltä että aika marginaaliseksi jää tämä ja jättää aika paljon porukkaa ulkopuolelle verrattuna hankintatukeen. Hankintatuki olisi varmasti lisännyt paljon enemmän sähköpyörien hankkimista ja sitä kautta vähentänyt autojen käyttöä.Tai sitten voi toki olla, että asialla on ihan perustellut syyt (kuten yleensä).
Tässä tapauksessa jos pitäisi itse veikata, verotuen kautta halutaan nimenomaan tukea työmatkapyöräilyä, ja tuo osunee keskimäärin aika paljon paremmin maaliinsa kun fillarin omistaa tai liisaa työantaja.
Kuinka moni työnantaja tuollaisen kanssa halukas kikkailemaan? Mieluummin itse ainakin ostaisin oman sähköpyörä kalliin liisauksen sijasta. Tuntuu vain siltä että aika marginaaliseksi jää tämä ja jättää aika paljon porukkaa ulkopuolelle verrattuna hankintatukeen. Hankintatuki olisi varmasti lisännyt paljon enemmän sähköpyörien hankkimista ja sitä kautta vähentänyt autojen käyttöä.
Tässä on tämän hetken laskuri ilman tuota veroetua. Noin 3000e pyörästä työntekijä maksaa 45-50e. Sitten kun tuo verotus muuttuu, niin työntekijä osuus pienenee merkittävästi vai olenko ihan väärässä?
"Yleisin käytäntö on, että työntekijä maksaa ainoastaan oman veroprosentin mukaisen osan verotusarvosta verottajalle (työantaja pidättää palkasta). Tällöin työnantaja tarjoaa työntekijälleen edun, jonka kustannuksiin se osallistuu ja työntekijä maksaa edusta vain veroa."
Tilasin nyt eturenkaaksi Michelin Wild AM kumin. Vähän äreämpi kuviointi ja arvostelujen mukaan pehmeä, sekä pitävä kumiseos. Katsotaan oliko turhaa hipostelua 40€ edestä vai tuntuuko jotain eroa. Jos vielä kaipaa äreämpää, niin tuon voi siirtää taakse.Nyt syksyn sateiden liukastamat ajoreitit sai mietiskelemään rengasvaihtoehtoja sähkömaasturiin.
Nyt alla on ensiasennusrenkaat Maxxis Crossmark II 29x2,35 kokoisina. Liukkaat juuret, kivet, nurmialueet ja pehmenneet polunpohjat aiheuttaa välillä sutimista ja eturenkaan lipsumista. Toisaalta nuo rullaa asfaltilla ihan hemmetin hyvin. Millaisia kokemuksia rengaspäivityksistä porukalla?
Palstaa lueskelin ja Biltemalaisista ilmeisesti ihan ok kokemuksia. Vanhalle immeiselle kauppamatkoja (16km suuntaansa alfalttitietä) helpottamaan (ylämäissä ja vastatuulessa helpottamaan) pitäisi löytää pyörä ja napamoottori on hänen asettamansa vaatimus sekä riittävä ajomatka (eli tuo 32km yhteensä pitäisi mennä viileämmäkin kelillä jne.)
Tämä näyttäisi tietojen osalta täyttävän vaatimukset - kuinka hyvin noi annetut ajomatkat (tässä 50-80km optimiolosuhteissa) pitää kutinsa. Uskaltaako tulkita tuon riittävän 32km haastavissa oloissa? Ja vielä saman muutaman vuoden ajan?
Sähköpolkupyörä 28" 7-vaihteinen
Runkoon integroidun akun ja keskeiselle paikalle kampisarjaan sijoitetun moottorin ansiosta pyörä on sekä ulkonäöltään että ajo-ominaisuuksiltaan paljolti kuten tavallinen pyörä. Joka avustaa tehokkaasti polkemisessa! Alumiinirunko on vakaa ja kiertojäykkä. Laadukkaiden komponenttien ansiosta...www.biltema.fi
Ei taida ihan samassa hintaluokassa löytyä kilpailijoita?
Tänään se vihdoin saapui, ja voi jukupätkä miten mahtava vehje! Elämäni ensimmäiset ajelut sähköpyörällä ja kyllä nyt kauppareissut "analogisella" pyörällä tuntuvat pahalta
Jos jotain pahaa sanottavaa niin se perhanan rajoitin vaan alkoi jo ekalla lenkillä rassaamaan hermoja aika pahasti, tuntuu että 25km/h tulee täyteen toisella polkaisulla.. Tähänhän taitaa onneksi löytyä jonkinsortin ratkaisu
Pyörä on Pathlite:ON 6 ja joo ~150€ maksaa ns speedbox jolla tuon rajoituksen saa kierrettyä.Minkä pyörän tarkalleen tilasit/ostit? Vaikuttaa soivalta peliltä nämä "live kuvat". Nuo myyntikuvat ei niin kerro pyörästä kovinkaan paljon tai ainakaan niitä eroja/wau juttuja huomaa.
Viritys tapahtuu jollain lisäpalikalla?
Jotkut putkikiristimet tuohon tarakkaan ja siihen noista valon pulteista kiinni?Oisko ideaa miten sais tuon takavalon laitettua kiinni tuohon telineeseen?
Koska pyörän kanssa tilaamani lokarit eivät tähän sopineetkaan. (Pientä purnausta Canyonin suuntaan kun eivät tuosta mitään huomattaneet)
Kyllä, meni vain pathlite ja roadlite sekaisin tilausta tehdessä. Oma vika, enkä mitään palautetta sinnepäin laitakkaan.Lokareiden kanssa yhteensopivat pyörämallit on kyllä listattu noissa Canyonin sivun spekseissä.
Mistä kauppa voi tietää oletko ostamassa juuri siihen pyörään lokasuojia, vai johonkin toiseen pyörään?Kyllä, meni vain pathlite ja roadlite sekaisin tilausta tehdessä. Oma vika, enkä mitään palautetta sinnepäin laitakkaan.
Mutta näin varastomiehenä/asiakaspalvelijana olisin itse kysynyt että onko tilaamasi tavarat varmasti oikein, koska ne eivät sovi yhteen.
Huomaa sana "kysyä", mutta joo offtopic.Mistä kauppa voi tietää oletko ostamassa juuri siihen pyörään lokasuojia, vai johonkin toiseen pyörään?
Boschiin käy mm. Speedbox palikka. Ihan plug and play hommaa käytännössä.Viritys tapahtuu jollain lisäpalikalla?
Pyörä tuli huollosta ja niinhän siinä kävi että ei olisi päivittämättä toiminut. Meneekin niin että ei ole väliä onko katkaisijaa vai ei, koska akku ei anna virtaa lampulle ilman päivitystä.Tuotapa en osaa kyllä varmaksi mennä sanomaan. Onkos sulla tuo e-bike-versio lampusta vai dynamo-versio? Herrmansin omien sivujen mukaan tuo katkaisija olisi ainostaan noissa dynamomalleissa... Eikä ainakaan itsellä ole pyöritettävä tuo takakansi. Liekköhän kumpaako edes verkkokaupalla loppujen lopuksi myynnissä, kun on ilmoitettu, että olisi katkaisija.
Eikö kannattaisi suoraan ostaa sähköskootteri? tulisi varmaan halvemmaksikin.Ymmärtääkseni nykyisellä lainsäädännöillä seuraava pitäisi olla laillista, eikä liikennevakuutustakaan tarvita:
-Ostan normaalin maastopyörän/läskin
-Asennan siihen 1000w keskiömoottorin takarenkaalle
-Otan ketjut pois ja korvaan polkimet kiinteillä jalkatapeilla
-Rajoitan huippunopeuden 25:een kilometriin tunnissa
A - Riittääkö (vaihteettomassa) edullisessa 1kw keskiömoottorisarjoissa potkua miten? Ylämäet? Yleinen kiihtyvyys ja vääntö?
B - Salliiko nuo halvat kiinansarjat nopeuden rajoittamista?
Juu, varmasti tulisi halvemmaksi ja toisena vaihtoehtona onkin.. Jos jollain järkisyillä haluaisi perustella tätä, niin voisi olla vaikka parempi talviajettavuus ja mahdollisuus muksutarakalle..Eikö kannattaisi suoraan ostaa sähköskootteri? tulisi varmaan halvemmaksikin.
Mutta kyllähän tuon viritelmän pitäisi nykylakien mukaan olla laillinen (kunhan valot ja heijastimet löytyy)
Minulla on ollut tällainen projekti käynnissä jo kesästä lähtien, mutta moottori ei ole ottanut vieläkään saapuakseen kiinasta, niin myin sitten projektiaihionkin pois. Katsotaan sitten taas ensi keväänä uudelleen. Laillista tuo tosiaan kuitenkin on.Juu, varmasti tulisi halvemmaksi ja toisena vaihtoehtona onkin.. Jos jollain järkisyillä haluaisi perustella tätä, niin voisi olla vaikka parempi talviajettavuus ja mahdollisuus muksutarakalle..
Mutta eihän kukaan projektejaan lähde järjellä perustelemaan, eihän?
Kannatta katsella myös Fiido D4S: [EU Direct] FIIDO D4s 10.4Ah 36V 250W 20 Inches Folding Moped Bicycle 25km/h Top Speed 80KM Mileage Range Electric Bike Bike & Bicycle from Sports & Outdoor on banggood.comXiaomi HIMO Z20
Geekbuyingistä, onko pyörästä kokemuksia? reiluun 700e parempi kuin GZR?
Niin maksaa, oma nyrkkisääntö hinnalle on 1€/1Wh. Projekteihin voisi miettiä kävisikö esimerkiksi kaksi tälläistä akkua, jos näitä joskus vielä tulee saataville:Edit. Sen verran projektista, että akut tuollaisen tehoiseen vehkeeseen maksavat melkoisesti. Itsellä on ajatuksena ajaa 1500w moottorilla, rajoittaen se 1000w:iin ja käyttää 2:ta 500w akkua rinnakkain
Minulla on ollut tällainen projekti käynnissä jo kesästä lähtien, mutta moottori ei ole ottanut vieläkään saapuakseen kiinasta, niin myin sitten projektiaihionkin pois. Katsotaan sitten taas ensi keväänä uudelleen. Laillista tuo tosiaan kuitenkin on.
Edit. Sen verran projektista, että akut tuollaisen tehoiseen vehkeeseen maksavat melkoisesti. Itsellä on ajatuksena ajaa 1500w moottorilla, rajoittaen se 1000w:iin ja käyttää 2:ta 500w akkua rinnakkain
Itselle tulossa luultavasti tässä kuussa MXUS XF15 vaihteistettu napamoottori 500W, mutta siitä lähtee yli 1000W. Tämän lisäksi 48V 23Ah akku, johon on integroitu kontrolleri ja veden pitävillä liittimillä. 48V akulla pitäisi huippunopeuden olla siinä n. 50km/h tienoilla.Mielenkiintoista, että muillakin samanlaisia projektiaikeita. Kahta akkua meinasin itsekin hyödyntää mikäli toteutusasteelle päästään.
Toistan vielä aikaisemman kysymykseni. Onko jollain kokemusperää halvasta 1000w vannemoottorista, riittääkö tuollainen pyörän ainoaksi liikuttajaksi miten hyvin? Liikkeellelähdöt, ylämäet, hupi-hurvittelu? Keskimoottorilla saisi vähän monipuolisempaa käyttöaluetta, kun voisi vaihteistoa hyödyntää, mutta omalla kohdalla ei muuten ole ihanteellinen ratkaisu tähän projektiin..
Onko noissa halvoissa kitticontrollereissa mitään ohjeimointimahdollisuuksia, esim tuon nopeuden rajoittamisen suhteen?
Miten tuosta saa 1000w irti vai annatko isompaa jännitettäItselle tulossa luultavasti tässä kuussa MXUS XF15 vaihteistettu napamoottori 500W, mutta siitä lähtee yli 1000W. Tämän lisäksi 48V 23Ah akku, johon on integroitu kontrolleri ja veden pitävillä liittimillä. 48V akulla pitäisi huippunopeuden olla siinä n. 50km/h tienoilla.
500W kitti, joka itselle tulossa
Motor Wheel 500W Electric Bicycle Kit 48V ebike Conversion Kit 36V Ebike Kit MXUS Hub Motor Hailong Battery Waterproof Julet - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
1000W kitti:
Endless-spheressä arvostelua näistä:
1000W:
500W:New 1000w Geared hub MXUS XFC19
Hi, Just got my new Mxus XFC19 motor it is bigger than the bafang BPM and has bigger gear reduction,bigger and wider stator. The gear reduction is 1:5.8 weight is 4.7 kg Magnet width is 27 or 28 mm Most of the pictures are from this site and its a non casette version,but the rest of the motor...endless-sphere.com
mxus xf15 gear hub motor teardown
Here is a new geared hub I've been looking at as something better than the swx bafang for a variety of reasons that will become aparent. having ordered two to test and hot up, they arrived swiftly direct from mxus factory Photos to come a cassett version to go in a wheel with steel gears...endless-sphere.com