Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä näkisin että deore osasarjana ihan riittävä, tämänhän voi myöhemmin sitten päivittää jos innostuu. Kalliimmassa myös hifihiilikuitua josta osa haluaa maksaa mutta onko parin sadan gramman arvosta, mielummin laihduttaa sen kilon.
Itse itselleni vastaten. Pinnan uusinta ja hissitolpan ulkoinen vaijeri 50-60e näkemättä pyörää ja millä tekniikalla pinna kiinni Hi5Bikesissa. Ihan vaan jos jollekin sattuis tulemaan moista eteen.Mitäs jengillä on kokemusta katkenneista pinnoista? Itsellä on yksi pinna takavanteesta poikki ja hissitolpan vaijeri taittunut poikki kun lainasin pyörää... Molemmat murjottu paksulla ketjulukolla paskaksi. Olisiko heittää mitä tuosta voi joutua maksamaan edes jotenkin. Kyseessä KTM täysjousto ja en muista minkä merkkinen satulatolppa.
Ei mene pahasti metsään, jos tykkää ulkoisesti (ja ajoasennoltaan) tuollaisesta vähän "mummomaisemmasta" kulkineesta, mutta hintaa on alennuksesta huolimatta silti mielestäni edelleen sellaiset 400€ liikaa. Positiivisena puolena tuo ei ole ehkä ihan niin suuri varasmagneetti kuin virtaviivaisemmat fillarit.Tarkoitus hommata uusi sähköpyörä työmatka-ajoon. Pelkästään asfalttitiellä ajamista, joten ei ole tarvetta maasto-ominaisuuksille. Meneekö pahasti metsään, jos tälläisen laittaa Corratec CX6 12S? Ainakin suhteellisen hyvässä alennuksessa tällä hetkellä verkkokaupassa.
Kävin näitä molempia kokeilemassa ja paremmaksi valikoitui Kathmandu.Ei pitäisi kyllä yli 3 tonnin pyörässä olla enää Active line moottoria, tämän syksyn malleilta odottaa tuohon hintaan jo Performance Gen 4 sarjaa mieluummin.
Pitääkö olla ns naisten malli eli matalalla vaakaputkella?
Jos ei niin näillä saa minusta paremman hintalaadun:
CUBE Reaction Hybrid Pro 625 Allroad 2021 sähkömaastopyörä
CUBE Reaction Hybrid Pro 625 Allroad 2021 sähkömaastopyörä on etujousitettu, sähköavusteinen maastopyörä, joka on varusteltu valmiiksi myös esimerkiksi työmatkapyöräilyä varten.rtech.fi
CUBE Kathmandu Hybrid Pro 625 2020 sähköpyörä - Rtech
TÄMÄ MALLI ON POISTUNUT VALIKOIMASTAMME. KATSO AJANTASAINEN PYÖRÄVALIKOIMAMME TÄÄLTÄ. CUBE Kathmandu Hybrid Pro 625 2020 sähköpyörä on vapauden ja tutkimusretkeilyn symboli. Kathmandu on vankka ja kestävä matkakumppani niin satunnaiselle työmatkapyöräilijälle kuin säännölliselle harrastajalle...rtech.fi
Ei mene pahasti metsään, jos tykkää ulkoisesti (ja ajoasennoltaan) tuollaisesta vähän "mummomaisemmasta" kulkineesta, mutta hintaa on alennuksesta huolimatta silti mielestäni edelleen sellaiset 400€ liikaa. Positiivisena puolena tuo ei ole ehkä ihan niin suuri varasmagneetti kuin virtaviivaisemmat fillarit.
Btw. Maastopyöriä kartetaan mielestäni aivan liikaa sen niiden kategorialuokittelun vuoksi. Ne ovat kuitenkin monesti jopa parempia ja mukautuvampia myös tällaisessa ns. tavallisessa työmatkakäytössä kuin fillarit, jotka on mukamas sellaiseen alunperin tarkoitettu. Katsoo vain, että alla on sopivat renkaat, oikea runkokoko ja tarpeelliset varusteet lokasuojineen jne. Taaempaa ketjusta löytyy siihen osastoon enemmän suosituksia, jos kiinnostaa.
Tarkoitus hommata uusi sähköpyörä työmatka-ajoon. Pelkästään asfalttitiellä ajamista, joten ei ole tarvetta maasto-ominaisuuksille. Meneekö pahasti metsään, jos tälläisen laittaa Corratec CX6 12S? Ainakin suhteellisen hyvässä alennuksessa tällä hetkellä verkkokaupassa.
Onko heittää tuohon 2-3k€ hintaluokkaan vertailuksi jotain muuta vaihtoehtoa?
Onhan tuossa pyörää ihan riittämiin, tärkein lienee boschin geni4 moottori. Sx-osasarja on ny mitä on. Mutta tosiaan ihan tuollasen asian hoitaa myös xc-jäykkäperä maasturikin. Mutta mistä tykkää niin se edellä.
Tuli hankittua Canyon Endurance:ON sähkömaantiepyörä. Toimitus kesti 3 viikkoa ja olen kohta kuukauden ajellut.
-Kulkee julmetun kovaa vaikka Fazua ei olekkaan tehokkaimmasta päästä.
-25km/h rajoitin oli helppo ohittaa siirtämällä sensori renkaasta polkimeen
-Kantamassa ei ole toistaiseksi ollut valittamista edes rajoittimen poiston jälkeen
-Moottorin+akun poisto on helppoa ja tilalle saa kätevän säilytyslokeron tavaroille. Tätä tulee käytettyä kun kavereiden kanssa polkee tai jos kun Pirkanpyöräilyyn tulee osallistuttua.
Olen ollut tyytyväinen pyörään tähän asti. Ainut ongelma oli ensimmäisellä viikolla kun akun vapautusmekanismi hajosi. Sain Fazualta ja Canyonin (suomen) tuesta heti samana päivä vastauksen. Muutaman päivän päästä sain postissa uuden osan rikkinäisen tilalle ja vaihto-ohjeet. Olisin voinyt myös lähettää pyörän huoltoon, jos olisin halunnut. Uudessa vaihto-osassa heikko muoviosa oli muutettu metalliseksi joten en usko että enää hajoaa.
Vielä on paljon kokeiltavaa ennen kuin uskallan antaa lopullisen tuomion. Pitäisi testata moottoriin USB-liitännän kautta tehtävien säätöjen vaikutukset (saa hieman lisätehoa avustukseen, jos haluaa) ja Bluetoothilla pitäisi saada puhelimeen tietoa ajon aikana, mutta puhelinteline puuttuu vielä pyörästä.
Hyvin toiminut edelleen. Tuli poljettua Pirkan pyöräilyn 134km lenkki ilman akkua ja moottoria ja suht kivuttomasti meni sekin.Joko annat isompaa tuomiota?
Itse ostelen sähköfillaria rauhassa (ehkä ens kesäksi kun pitäisi muuttua asuntokin niin, että saa pyörän lämpimään varastoon) ja nämä Fazuan moottorilla varustetut ovat olleet yksi potentiaalinen vaihtoehto. Ja miksei tosiaan Endurance:ON myös. Onkos tuossa mitenkään järkevästi tilaa lokasuojille ja tarakalle?
Vahvimpina vaihtoehtoina on tällä hetkellä ehkä joku Gravelpyörä, tai Canyonilta sitten Roadlite tai jopa tämä Endurance, koska Enduranceenkin tosiaan taitaa saada helposti 35mm renkaat.
Canyonin uusi sähkögravel on hinnoiteltu aika kalliiksi, joten se ehkä jäi vertailusta pois, vaikka siinä oleva Boschin Performance Line CX gen4-moottori ilmeisesti on sekin avustusrajojen ulkopuolella erittäin kevyt polkea.
Jee. shimanoa päivittäessä oli vissiin puhelin buutannu kesken kaiken ja nyt siellä on firmis poikittain. Akkuun syttyy valot mutta näyttö pysyy pimeänä.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? vissiin jonnekki huoltoon vietävä ja kai tohon pc:llä saa firmiksen survottua?
Ei niissä ole mitään sen ihmeempää huollettavaa kuin normifillareissakaan. Tai no, firmispäivitys moottorille/ohjaimelle ehkä, mutta ei sekään ole pakollinen.Onko nämä sähköfillarit niin paljon monimutkaisempia huoltaa kuin normi-pyörät että pyörähuoltoihin on tosiaan tuollainen jono. En oikein keksi mitään asiaa pl. iskarihuollon jota en itse tekisi mieluummin vaikka kerrostalokaksiossa jos vaihtoehtona on odottaa viikkotolkulla pyörän huoltoa...? Iskarihuollonkin pystyisi varmaan itse aika helposti tekemään, mutta eipä ole tullut sitä vielä opeteltua.
Tai no, firmispäivitys moottorille/ohjaimelle ehkä, mutta ei sekään ole pakollinen.
Minkä ihmeen takia porukka sitten jonottaa muutaman pultin kiristyksen takia viikkotolkulla vehkeitänsä. Luulisi nyt sen verran kiinnostavan että tuollaiset hommat tekisi sekunnissa. Itse olen niin kädetön työkalujen kanssa kun nyt vain mahdollisesti voi joku olla enkä mitenkään nauti mistään rassaamisesta, mutta ihan jo ajansäästön takia yritän huoltaa omat vehkeet itse.Ei niissä ole mitään sen ihmeempää huollettavaa kuin normifillareissakaan. Tai no, firmispäivitys moottorille/ohjaimelle ehkä, mutta ei sekään ole pakollinen.
Minkä ihmeen takia porukka sitten jonottaa muutaman pultin kiristyksen takia viikkotolkulla vehkeitänsä. Luulisi nyt sen verran kiinnostavan että tuollaiset hommat tekisi sekunnissa. Itse olen niin kädetön työkalujen kanssa kun nyt vain mahdollisesti voi joku olla enkä mitenkään nauti mistään rassaamisesta, mutta ihan jo ajansäästön takia yritän huoltaa omat vehkeet itse.
Amen. Jotenkin tuntuu että ihmisillä on joku "lukko" pään sisässä eivätkä uskalla koskea noihin laitteisiin. Ihminenhän ne on rakentanut enkä keksi että miten saisit tuhottua itse pyöräsi huoltaessasi sitä, ellet nyt aivan väkipakolla halua hajottaa paikkoja
Kiekkojen rihtaus ja iskunvaimentimien huolto ovat sellaisia toimia, jotka harvemmalta onnistuvat kotona, mutta muuten kyse on tosiaan hyvin perusasioista, eli pesu ja ketjujen/rattaiden öljyäminen, vaihtajien säätö jne. Varsinkin ensihuollossa tuo kiekkojen rihtaus on aika tärkeä, kun pinnat löystyvät paikoille asettuessaan ensimmäisten satojen kilometrien aikana.Amen. Jotenkin tuntuu että ihmisillä on joku "lukko" pään sisässä eivätkä uskalla koskea noihin laitteisiin. Ihminenhän ne on rakentanut enkä keksi että miten saisit tuhottua itse pyöräsi huoltaessasi sitä, ellet nyt aivan väkipakolla halua hajottaa paikkoja
Eivät saaneet näyttöä henkiin huollossakaan. No takuutahan tossa on joten katellaan saisko uutta näyttöä tai jotain.Jee. shimanoa päivittäessä oli vissiin puhelin buutannu kesken kaiken ja nyt siellä on firmis poikittain. Akkuun syttyy valot mutta näyttö pysyy pimeänä.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? vissiin jonnekki huoltoon vietävä ja kai tohon pc:llä saa firmiksen survottua?
Taitaa tulla pidempi luomupyöräily pätkä.
Jos jollain on Joensuun seudulla lainata tahi myydä tota SM-PCE02 hässäkkää nii maksan kyllä reilun korvauksen.
Saatiin tämäkin ämpyily päätökseen!Kävin näitä molempia kokeilemassa ja paremmaksi valikoitui Kathmandu.
Reaction oli jotenkin liian "maastopyörämäinen" itselleni. Kathmandussa sen sijaan parempaa:
Muut osat ovat todennäiköisesti heikompia kun näitä myydään suunnilleen samaan hintaan. Vielä pitäisi varmistussähköposti laittaa menemään jos tuon tilaan
- Ajoasento
- Tupit
- Näyttö
- Jousitettu satulatolppa ja mukavampi satula
- Säädettävä ohjainkannatin
- Tarakka
.
Näkeekö noilla sitten oikeasti jotain vai onko parempi ostaa joku kypärään kiinnitettävä lamppu? Jos siis haluaa nähdä jotain oikeasti. Pyörään voisi sitten jättää kiinteästi halvan patterilampun.
Jos maastossa ajelet niin tankoon sekä kypärään lamppu. Jos vain tiellä niin tankoon asennettava riittää.
Aikaisempaan valomietintään vähän jatkoa:
Tämä olisi varmaankin ihan asiallinen etuvalo Herrmans H-Black MR8 E
Minulle ei ainakaan ole selvinnyt tuleeko tuossa mukana joku kiinnike millä lamppu saadaan ohjaustankoon tai muualle kiinni? Harmillisesti lamppua ei näytä olevan Suomessa saatavilla, ainakaan järkevillä hinnoilla. Tuostakin kaupasta kympin postikulut.
Takavaloa ei tunnu löytyvän ollenkaan. Haluaisin mallin, joka menee satulaputkeen kiinni. Yhdellä merkillä on tälläinen ja hintaa 80e. Tarakka- tai takaloksiin kiinnittyviä saa sitten parilla kympillä, mutta sellainen ei omaan pyörääni sovi.
Toinen vaihtoehto on sitten joku "älykäs" takavalo, joka osaa sammua kun pyörällä ei ajeta. Esimerkiksi CubeLite II Premium tai XLite Pro. Noista ei suoraan selviä että saako valon palamaan jatkuvasti automaattitilassa. Demovideossa joku vilkku aina päällä. Näissäkään ei tietenkään ole USB-C -liitintä lautaukseen.
Vielä kysymys kiinteän valon asennuksesta. En löydä mitään ohjetta miten Brosen moottoriin kytketään kiinteä valo. Onko tälläinen johto siihen käyvä?Kytkentäkaapeli sähköpyörän etuvalolle, Lupine
Ja toivon mukaan tuo liitin sopii moottorisuojan sisällä johonkin pistokkeeseen. Jotain muutaman vuoden vanhoja video-ohjeita löytyy, mutta niissä valo kytketään johonkin olemassa olevaan johtoon. Sitä touhua varten on turha ostaa kympin kaapelia, kun johtoa löytyy omastakin takaa.
Tuossa BC30:ssä on mielestäni stVZO hyväksymä keila, ainakin paketissa sellaiseen viittaava keilan kuva. Niin vain heti ensimmäinen vastaantullut auto painoi rääkkää, vaikka päävalo ei ollut edes käytössä. Jos sen BC30:n kohdistaa enemmän maahan, niin ei se ketään häikäise, mutta hyöty valosta on sitten vain "näyn muille".Mielestäni Suomeenkin pitäisi tulla sama stVZO vaatimus kuin Saksassa. Häikäisevät valot on vain niin ärsyttäviä tuolla ulkona liikkuessa.
Ei ole. Sen verran paljon lähtee valoa ylöspäin vastaantulijoiden silmiin. Parempi kun ei mitään mutta silti huono verrattuna oikeasti stVZO hyväksyttyihin.Tuossa BC30:ssä on mielestäni stVZO hyväksymä keila, ainakin paketissa sellaiseen viittaava keilan kuva. Niin vain heti ensimmäinen vastaantullut auto painoi rääkkää, vaikka päävalo ei ollut edes käytössä. Jos sen BC30:n kohdistaa enemmän maahan, niin ei se ketään häikäise, mutta hyöty valosta on sitten vain "näyn muille".
Pitää käyttää aktivoinnissa. Tarvii olla Boschin sertifikaatti huolto myös.Pitääkös nuo valot käydä erikseen "aktivoimassa" liikkeessä? Bosch Performance Line CX ja Kiox näyttö kyseessä tässä tapauksessa. Tuommoista tietoa näkyi löytyvän ainakin joiltain sivuilta. Ei näköjään ollut pyörässä muutenkaan uusimmat firmwaret sisässä niin tulisi sitten nuokin päivitettyä samalla.
Hallitus on antamassa työsuhdepolkupyörille 1200e verovapauden per vuosi. Voisiko joku selventää paljonko minulle tulisi kuluja jos hommaan vaikka 3000e maksavan sähköpyörän 2v liisinkisopparilla? Ilman tuota verovapautta työntekijän kulut tuon hintaisesta pyörästä ovat jotain 35e/kk. Tarkoittaako tuo, että minun pitäisi maksaa verot vain tuosta 600e eli noin 10e/kk?