Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Helou. Tässä kuukausi takaperin kyselin täällä tästä pyörästä Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop. Ja nyt ollaan viittä vaille tilaamassa.
Mutta tuli eräs mutta vastaan: Size Information Bike-Discount tämän kalkulaattorin mukaan minun pitäisi ottaa 18" rungolla oleva pyörä, mutta tätä on saatavilla 15" ja 21" koossa.
Pitäisikö suunnata katse johonkin toiseen malliin ? Vai miten toimisitte tässä tilanteessa ?
182 cm löytyy pituutta itseltä kokonaisuudessaan.

Ei kannata liian isoa ostaa. Mieluummin liian pieni, kuin iso. Itsellä Focus L koko 182cm ja voisin kyllä varmasti M koollakin ajaa. Eipähän tartteisi metsässä kaatuessa munia pelätä. Muutenkin mukava jos se pystyputki vai mikä ikinä onkaan se yläputki olisi mahdollisimman naismainen. En ainakaan mitään hyötyä ole ikinä saanut tai keksinyt siitä, että miesten malleissa se on korkeammalla.

Canyonilla oli viikko, ehkä kaks sitten muutama täysjousto hyvällä hintaa joku 3400€.
 
Helou. Tässä kuukausi takaperin kyselin täällä tästä pyörästä Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop. Ja nyt ollaan viittä vaille tilaamassa.
Mutta tuli eräs mutta vastaan: Size Information Bike-Discount tämän kalkulaattorin mukaan minun pitäisi ottaa 18" rungolla oleva pyörä, mutta tätä on saatavilla 15" ja 21" koossa.
Pitäisikö suunnata katse johonkin toiseen malliin ? Vai miten toimisitte tässä tilanteessa ?
182 cm löytyy pituutta itseltä kokonaisuudessaan.

Itse kun ostin R-techiltä kyseisen pyörän, niin heidän taulukko ja opastus näytti minulle 19" koon. Pituutta 176cm. Ajo painottuu matkantekoon ei maastoon, jolloin vähän isompi ilmeisesti parempi. Ei ole kyllä kevyessä maastoajossa ollut haittana pyörän koko, eikä muutenkaan.

Annoin sähköpostilla vielä jalkojen ja käsien pituudet heille kun kokoa kyselin.

Tälläinen taulukko rtechillä:
Screenshot_20200710_132750.jpg

edit. Rtechillä näyttäisi olevan varastossa 19" kokoa. Hintaan saattaisi saada tingittyä lokaria mukaan. Itse kaksi pyörää ostin ja sai tingittyä 100€ molemmista pois.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kun ostin R-techiltä kyseisen pyörän, niin heidän taulukko ja opastus näytti minulle 19" koon. Pituutta 176cm. Ajo painottuu matkantekoon ei maastoon, jolloin vähän isompi ilmeisesti parempi. Ei ole kyllä kevyessä maastoajossa ollut haittana pyörän koko, eikä muutenkaan.

Annoin sähköpostilla vielä jalkojen ja käsien pituudet heille kun kokoa kyselin.

Tälläinen taulukko rtechillä:
Screenshot_20200710_132750.jpg

edit. Rtechillä näyttäisi olevan varastossa 19" kokoa. Hintaan saattaisi saada tingittyä lokaria mukaan. Itse kaksi pyörää ostin ja sai tingittyä 100€ molemmista pois.
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm

Kuten sanoin niin 19" varmasti vielä menee kuten itselläni omassa pyörässä kokotaulukko suositteli 17-17,5" niin otin 18" ja olen ollut tyytyväinen.
 
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm

Tämä malli siis ainakin itselläni menee ostoskoriin 19" kokona ja iridium'n'black värinä:


Pienemmät koot näytti tyhjää ja 19" ylöspäin saatavilla.

En tiedä mitä kaikkea erona tuohon Allroad malliin.
 
Kiitos kovasti tästä! Eli toi 19" voisi mahdollisesti olla minulle passeli koko :hmm:

Ei ainakaan itselläni näy 19 tuuman kokoa varastossa heillä. Hmm
Kyllähän tuon taulukon mukaan sulle menee myös 21". Lyhyemällä stemmillä voi myöhemmin hieno säätää.
 
Saan aina Suntourin keuloista näppylöitä. Ei se rokkarin keula niin paljoo kalliimpi olis.
 
Fillaroinnin rannekivut saattaa johtua myös siitä, että ajaessa päästää ranteen taipumaan alaspäin. Tuntuu rennolta tasaisella alustalla, mutta kun rasitus kohdistuu ranteeseen luonnottomassa asennossa, niin kipeää käy jossain vaiheessa.

Vaimo kipuilee ranteiden kanssa, nytkin on lähete menossa ENMG -tutkimukseen. Mutta fillarointi helpottui oleellisesti, kun hommattiin hänelle SQlab:in Grip 702 S -tupit:

SQlab GmbH Online Shop | Grip 702 S | Ergonomic bike equipment

Linkissä myös on aika hyvin tietoa käsien ergonomiasta pyöräilyhommiin.

Saksan Amazonista nuo saa abaut 35 eurolla, joku vitosen himmeli mukaan tilaukseen, niin ei tule postikulujakaan.
Pakko on antaa tuolle firmalle vielä kehut siitä, että mukana tuli tuppien lisäksi vielä todella kattava paketti tietoa fillariergonomian säätämiseen. Siis käytännön tietoa, ei pelkkää tuotemarkkinointia.

Kiitos vinkeistä, nuo menee harkintaan. Tuppien vaihto tässä häämötteleekin, tykkäisin ehkä ihan snadisti paksummista. Nuo voisivat olla hyvät. Viestisi luettuani kävin ihan nopeasti pyörähtämässä korttelin ympäri, ja joo, hieman on mulla taipumus taittaa rannetta!

Tosin seuraava investointi on tupla-akku, meinaavat nuo lenkit vähän venähtää.. heh.
 
Mitä pyörää suosittelisitte kun tavoitteena olisi saada max 1500 hintainen pyörä työmatka-ajoon? Onko hyviä tarjouksia tullut vastaan? Pituutta 190 cm, joten se mahdollisesti hieman rajaa tarjousmalleja pois.
 
Mitä pyörää suosittelisitte kun tavoitteena olisi saada max 1500 hintainen pyörä työmatka-ajoon? Onko hyviä tarjouksia tullut vastaan? Pituutta 190 cm, joten se mahdollisesti hieman rajaa tarjousmalleja pois.

Riippuu ajetaanko talvella ja jos kyllä niin maasturin renkaat. Jos vaan minkään viitsii venyttää, niin varsinkin 2000€ budjetilla saa jo tarjouksista e8000 tai boch gen 4 malleja. XXL:ssäkin välillä scotteja tuohon noin 1700-1800e hintoihin bosch active linellä.
Venyttäisin budjetin 2000€ paikkeelle ja jollei se onnistu, niin esim jostain tarjouksesta saanee joskus ihan perus pyörän tuohon 1500-1700€ luokkaan..
 
Kysytäämpäs täällä, kun ei pikaisella selauksella ainakaan selvinnyt.

Eli ~80v herralle olisi tarkoituksena hankkia sähköavusteinen fillari. Tällä hetkellä ollaan ihmetelty noita noin 1000-1400€ malleja ymmärtämättä niistä mitään. Pyörän ei mitenkään kummoinen tarvitsisi olla, kunhan olisi helppo käyttää eikä täyttä sekundaa. Ajot lähinnä postilaatikolle ja pitkin tiluksia metsätöihin jne. Soratietä pitkin kuitenkin. Jonkinlainen naistenpyörä ollut hakusessa, niin ei tarvitse vanhoja jalkoja nostella kovin ylös.

Sähköpyöriin en ole itse koskaan perehtynyt yhtään, joten vinkit siitä mitä tulisi välttää ja huomioida olisi paikallaan. Toki jos on suoriltaan joitain hyviä malleja ehdottaa niin helpottaisi etsimistä. Budjetti varmaan tuosta jonkinverran venyy jos lisäsijoituksella saa huomattavaa hyötyä. Mitään kovin kallista ei kuitenkaan ole tarkoituksena ostaa, sillä käyttö on melko vähäistä.

Edit. Noiden kanssa siis askarruttaa niinkin yksinkertaiset asiat kuin onko keskimoottori napamoottoria (edessä) parempi, vai onko sillä mitään väliä. Myös kiinnostaisi tietää moottorivalmistajista mitkä on hyviä.

Sähköpolkupyörä E-comfort 28" 7-vaihteinen
Tekeekö tuollaisella yhtään mitään, vai hajoaako se ylämäessä matkalla postilaatikolle?
 
Viimeksi muokattu:
Kysytäämpäs täällä, kun ei pikaisella selauksella ainakaan selvinnyt.

Eli ~80v herralle olisi tarkoituksena hankkia sähköavusteinen fillari. Tällä hetkellä ollaan ihmetelty noita noin 1000-1400€ malleja ymmärtämättä niistä mitään. Pyörän ei mitenkään kummoinen tarvitsisi olla, kunhan olisi helppo käyttää eikä täyttä sekundaa. Ajot lähinnä postilaatikolle ja pitkin tiluksia metsätöihin jne. Soratietä pitkin kuitenkin. Jonkinlainen naistenpyörä ollut hakusessa, niin ei tarvitse vanhoja jalkoja nostella kovin ylös.

Sähköpyöriin en ole itse koskaan perehtynyt yhtään, joten vinkit siitä mitä tulisi välttää ja huomioida olisi paikallaan. Toki jos on suoriltaan joitain hyviä malleja ehdottaa niin helpottaisi etsimistä. Budjetti varmaan tuosta jonkinverran venyy jos lisäsijoituksella saa huomattavaa hyötyä. Mitään kovin kallista ei kuitenkaan ole tarkoituksena ostaa, sillä käyttö on melko vähäistä.
Itse ainakin haluaisin takavetoisen eli moottori joko takanavassa tai polkimien yhteydessä. Mielestäni myöskään akun paikka ei enää tällä vuosikymmenellä ole tarakalla, koska siellä se nostaa turhaan painopistettä ylös.


Budjettihan on aika tiukka. Tässä yksi vaihtoehto - yli budjetin toki, mutta tuossakin on joustokeula täysin turhana hintaa ja painoa tuovana elementtinä mukana.
Sinus Tria 7 ECO Monotube 20, unisex sähköhybridi - Musta - Sähköpyörät | XXL
 
Kysytäämpäs täällä, kun ei pikaisella selauksella ainakaan selvinnyt.

Eli ~80v herralle olisi tarkoituksena hankkia sähköavusteinen fillari. Tällä hetkellä ollaan ihmetelty noita noin 1000-1400€ malleja ymmärtämättä niistä mitään. Pyörän ei mitenkään kummoinen tarvitsisi olla, kunhan olisi helppo käyttää eikä täyttä sekundaa. Ajot lähinnä postilaatikolle ja pitkin tiluksia metsätöihin jne. Soratietä pitkin kuitenkin. Jonkinlainen naistenpyörä ollut hakusessa, niin ei tarvitse vanhoja jalkoja nostella kovin ylös.

Sähköpyöriin en ole itse koskaan perehtynyt yhtään, joten vinkit siitä mitä tulisi välttää ja huomioida olisi paikallaan. Toki jos on suoriltaan joitain hyviä malleja ehdottaa niin helpottaisi etsimistä. Budjetti varmaan tuosta jonkinverran venyy jos lisäsijoituksella saa huomattavaa hyötyä. Mitään kovin kallista ei kuitenkaan ole tarkoituksena ostaa, sillä käyttö on melko vähäistä.

Edit. Noiden kanssa siis askarruttaa niinkin yksinkertaiset asiat kuin onko keskimoottori napamoottoria (edessä) parempi, vai onko sillä mitään väliä. Myös kiinnostaisi tietää moottorivalmistajista mitkä on hyviä.

Sähköpolkupyörä E-comfort 28" 7-vaihteinen
Tekeekö tuollaisella yhtään mitään, vai hajoaako se ylämäessä matkalla postilaatikolle?
Biltema saattaisi olla hänelle ihan riittävä ja tuo malli taitaa olla malliston uusin. Voi olla ihan ok hänen ajoihin ja onhan niissä takuu myös. Eli jos pelkää että hajoaa heti. Pyörä kuten muutkin kulkuvälineet pitäisi ostaa tarpeen mukaan. Millaista ajoa ja kuinka paljon sen mukaan pyörä.
 
Sähköpolkupyörä City Trend 28" 8-vaihteinen

Tässä olisi toinen tutustumisen arvoinen pyörä, etumoottorilla toki, mutta vastaavasti vaihteina toimii luotettavat ja käytännössä huoltovapaat Shimano Nexus -napavaihteet. Käyttäjän iän perusteella uskon, että jalkajarru on toivottava ominaisuus. En ole varma löytyykö sitä tuosta pyörästä, ehkä ei kun tangossa näyttäisi olevan oikealla jarrukahva.
 
Minkälainen moottori on paras, jos siis parhautta edes voi tässä asiassa määritellä? Eli etunavassa, takananavassa vai keskiössä oleva? Ja mikä käytännön eroja näissä on, eli miksi joku on parempi kuin toinen?
 
Minkälainen moottori on paras, jos siis parhautta edes voi tässä asiassa määritellä? Eli etunavassa, takananavassa vai keskiössä oleva? Ja mikä käytännön eroja näissä on, eli miksi joku on parempi kuin toinen?
Ei sitä voi mitenkään yksiselitteisesti määritellä, koska eri moottorityypeillä on erilaiset ominaisuudet. Alla joitain eroja mitä tulee mieleen; saa täydentää.

Etumoottori
+painojakauma ainakin tarakka-akun kanssa
+yksinkertainen jälkiasennuksena
-etuveto polkupyörässä on epälooginen

Takamoottori
+ei rasita voimansiirtoa
+onnistuu jälkiasennuksena

Keskimoottori
+yleisesti tässä taitaa olla luonnollisin polkemistuntuma
+painojakauma erityisesti viistoputkeen sijoitetun akun kanssa
+moottori hyödyntää pyörän omia vaihteita, jolloin huippunopeus jne. ei riipu moottorin ominaisuuksista (vrt. napamoottori, jossa moottorin on handlattava kaikki kierrosnopeudet nollasta pyörän huippunopeuteen maksimiin ilman muuttuvaa välityssuhdetta)
-rasittaa pyörän voimansiirtoa (ketjut+rattaat)
 
Onko kellään ollut ongelmana että shimano steps e8000 matka- ja nopeusmittari näyttää aika reilusti väärin? Esim. 5km työmatkalla mittariin tulee 10km. Mahtaakohan olla miten korjattavissa? Rengaskoko asetettu väärin? Kyseessä siis uusi canyonilta ostettu pyörä.
 
Tässä kasvaa muuton myötä työmatka 10 kilometriin ja alkaa vanha hybridi muutenkin lahoamaan persuksen alta. Olisi siis tarkoitus lähteä syksyllä hankkimaan sähköpyörää ja olisi muutama kysymys osaavimmilta.

-Onko nuo canyonin pyörät koskaan missään alennuksessa?
-Tekeekö parin tonnin xxl pyörällä mitään?
-Onko jotain tiettyä "parasta" pyörää minkä saisi max 5000€ budjetilla?

Tarkoituks olisi myös ajaa työmatkat pyörällä talvella.
 
Tässä kasvaa muuton myötä työmatka 10 kilometriin ja alkaa vanha hybridi muutenkin lahoamaan persuksen alta. Olisi siis tarkoitus lähteä syksyllä hankkimaan sähköpyörää ja olisi muutama kysymys osaavimmilta.

-Onko nuo canyonin pyörät koskaan missään alennuksessa?
-Tekeekö parin tonnin xxl pyörällä mitään?
-Onko jotain tiettyä "parasta" pyörää minkä saisi max 5000€ budjetilla?

Tarkoituks olisi myös ajaa työmatkat pyörällä talvella.
Aika harvoin kai canyon alennuksessa ja sitten kun on niin alessa on yleensä tietenkin erikoisemmat koot koska normaali kokoiset ovat loppuun myyty. Mutta jos olet erityisen pitkä tai lyhyt niin alennuksesta saattaa tärpätä.
 
Tässä kasvaa muuton myötä työmatka 10 kilometriin ja alkaa vanha hybridi muutenkin lahoamaan persuksen alta. Olisi siis tarkoitus lähteä syksyllä hankkimaan sähköpyörää ja olisi muutama kysymys osaavimmilta.

-Onko nuo canyonin pyörät koskaan missään alennuksessa?
-Tekeekö parin tonnin xxl pyörällä mitään?
-Onko jotain tiettyä "parasta" pyörää minkä saisi max 5000€ budjetilla?

Tarkoituks olisi myös ajaa työmatkat pyörällä talvella.

Parin tonnin pyörällä tekee paljonkin, varsinkin kun kattoo sen "tarjoushinnan" ja ostaa sillä. AInakin Ghostia on välillä ollu ok hintaan ja iha ok pyörä pitäis olla.

Canyon pyöriä on alennuksessa "joskus", koot saattaa vaihdella mut alennukset on luokkaa 300e- (kalliimmissa enemmän). Outlet aleita saattaa olla, jos olet kokoa XL tai S.

Jos on iso budjetti, ilmeisesti "maailmalla tykätään" Spessun Levosta (Brosen moottorista). Itse päätyisin isolla budjetilla todennäköisesti Broseen.. Varmaan vaihtoehtoisesti yrittäisin katsoa Bosch Gen 4 kalliimman pään laitteen, tai Canyonin jonku kalliin "hyvän hintalaatusuhteen laitteen.
 
Viimeinen kysymys ennen cuben pyörän tilausta.
Kuinka vaikea saksaan bike-discounttiin on palauttaa pyörä ?
Tällä hetkellä minun pitää valita kahdesta:
Halvempi pyörä täysin kitattuna saksasta.
Sama pyörä ilman varusteita prikuulleen samaan hintaan Suomesta.

vs

Jos palautus on vaivatonta ja riskitöntä saksaan niin eikö tuo ole viisaampi vaihtoehto ?



Tai toinen tapa esittää kysymys:
Sama pyörä saksasta satasta halvemmalla ?
Vs

Edit: Tämä kaikki olettaen että oikeaa kokoa on saatavilla.
 
BD takuu-asiat ja palautukset ovat paskinta ikinä mitä tullut vastaan. Varsinkin nyt coronan varjolla kategorisesti kieltäytyvät kaikesta kommunikaatiosta kuten tosin monet muutkin firmat. Jos esim. pikkuvika löytyy pyörän osasta niin yleensä vaativat lähettämään koko pyörän takaisin. Tämä ilmeisesti riippuu taas kuun asennosta mutta enemmän huonoja takuucaseja kuullut kuin hyvää.

Itselläni pari paskaa kokemusta noista myös. Viimeksi rahat takaisin PayPal disputen kautta kun lähettivät halvempaa tavaraa mitä tilasin eivätkä vastanneet maileihin 2 kuukauteen.

En ikipäivänä ostaisi tuolta kyllä kokonaista pyörää!
 
Viimeinen kysymys ennen cuben pyörän tilausta.
Kuinka vaikea saksaan bike-discounttiin on palauttaa pyörä ?
Tällä hetkellä minun pitää valita kahdesta:
Halvempi pyörä täysin kitattuna saksasta.
Sama pyörä ilman varusteita prikuulleen samaan hintaan Suomesta.

vs

Jos palautus on vaivatonta ja riskitöntä saksaan niin eikö tuo ole viisaampi vaihtoehto ?



Tai toinen tapa esittää kysymys:
Sama pyörä saksasta satasta halvemmalla ?
Vs

Edit: Tämä kaikki olettaen että oikeaa kokoa on saatavilla.

Tilaisin Suomesta, varsinkin esimerkkisi pyöriä ei näytä saavan saksalaisesta liikkeestä koossa 17, 19, 21. Suomessakin hinnoista saa tinkiä ja koittaa saada kaupanpäällisiä.
 
Tilaisin Suomesta, varsinkin esimerkkisi pyöriä ei näytä saavan saksalaisesta liikkeestä koossa 17, 19, 21. Suomessakin hinnoista saa tinkiä ja koittaa saada kaupanpäällisiä.
Sama. Bike-Discountista on hyvä tilata, jos hinta on kohdallaan ja voi olettaa ettei tartte takuun kanssa tuusata, mutta muuten jättäisin BD:n lisäksi kaikki muutkin isommat ulkomaantilaukset väliin tässä maailmantilanteessa. Fillarien toimittaminen on muutenkin kömpelöä.
 
Tänään lähti CUBE REACTION HYBRID PRO 500 2020 tilaukseen. Vähän hirvittää millainen summa tuli törsättyä pyörään mutta niin paljon tätä asiaa tutkinut että tuossa pitäisi olla hinta/laatu suhde kohillaan.
Mukaan tulee kaikki mausteet (jalustat, lokarit jne). Toivotaan että sähköpyöräily on yhtä mukavaa mitä kuvittelen sen olevan. :thumbsup: Kiitos kaikille jeesistä ja pitkästä pinnasta.
 
Tänään lähti CUBE REACTION HYBRID PRO 500 2020 tilaukseen. Vähän hirvittää millainen summa tuli törsättyä pyörään mutta niin paljon tätä asiaa tutkinut että tuossa pitäisi olla hinta/laatu suhde kohillaan.
Mukaan tulee kaikki mausteet (jalustat, lokarit jne). Toivotaan että sähköpyöräily on yhtä mukavaa mitä kuvittelen sen olevan. :thumbsup: Kiitos kaikille jeesistä ja pitkästä pinnasta.
Jos tuntuu että pyörästä kenties puuttuu "jotain" niin Speedbox kiinni.
Itse aikailin sellaisen kanssa vajaa 2v ennen kuin rohkenin tökätä kiinni.
Nyt olen sitä mieltä että tämmöisenä sen olisi pitänyt rullata jo tehtaalta ulos. :joy:
 
toi 25km/h raja on ihan naurettavan matala jos ajaa yhtään kaupunkien keskustojen ulkopuolella.
Normisti kun ajoi työmatkaa akkua ei kulunut kuin pari prossaa koska keskinopeus oli 25kmh+ täysjoustolla jossa nappulat alla...
 
Tänään lähti CUBE REACTION HYBRID PRO 500 2020 tilaukseen. Vähän hirvittää millainen summa tuli törsättyä pyörään mutta niin paljon tätä asiaa tutkinut että tuossa pitäisi olla hinta/laatu suhde kohillaan.
Mukaan tulee kaikki mausteet (jalustat, lokarit jne). Toivotaan että sähköpyöräily on yhtä mukavaa mitä kuvittelen sen olevan. :thumbsup: Kiitos kaikille jeesistä ja pitkästä pinnasta.

Peruutin tilauksen. Tänään/eilen tullu youtubeen videota 2021 mallista. Jään odottaan elokuuta että saan uusinta uutta. Tyhmä veto varmaan jonkun mielestä mutta saksassa laskenut näillä 2020 malleilla komeasti hinnat joten tuntuu hullulta pistää 2020 mallia tilaukseen täydellä hinnalla.
Kuitenkaan mikään kiire pyörälle ei vielä ole, joten odotellaas nyt. :sori:
 
Peruutin tilauksen. Tänään/eilen tullu youtubeen videota 2021 mallista. Jään odottaan elokuuta että saan uusinta uutta. Tyhmä veto varmaan jonkun mielestä mutta saksassa laskenut näillä 2020 malleilla komeasti hinnat joten tuntuu hullulta pistää 2020 mallia tilaukseen täydellä hinnalla.
Kuitenkaan mikään kiire pyörälle ei vielä ole, joten odotellaas nyt. :sori:
Mahtaako 2020 malleja olla missään varastossa alennetuilla hinnoilla oikeasti että miten teoreettinen ongelma tämän hetken saatavuuksilla? Onko selvillä mitä parannuksia 2021 mallissa tulee?
 
Mahtaako 2020 malleja olla missään varastossa alennetuilla hinnoilla oikeasti että miten teoreettinen ongelma tämän hetken saatavuuksilla? Onko selvillä mitä parannuksia 2021 mallissa tulee?
Varmaan nuilla saksan oudoilla rungoilla on saatavilla. Joten siinä mielessä vähän typerää miettiä nuita hintoja minulla.

2021 mallissa näyttäisi olevan hieman isompi akku ja akku on integroitu runkoon sisään (mutta silti helppo irroittaa pois latausta varten?). Nämä ainakin pikaisella googlauksella sain selville. Työpäivän jälkeen tutustun kyllä paremmin ja voin päivitellä tänne jos on jotain mullistavaa uutta (tuskin).
 
Kyllä menee käytetyt sähköpyörät kuin kuumille kiville :hmm: Esimerkiksi joku pari vuotta käytetty Bilteman halpis-sähköpyörä uutena ~1000e niin niistäkin maksetaan nopeasti vielä 700e-800e. Sama koskee niitä GZR fättejä, 600e (uusi ~900e) saa hyvin vielä pari vuotta vanhasta. Ja menee ihan parissa päivässä kaupaksi jos on sopivalla alueella myynnissä......:confused2:
 
Minulta on useaan otteeseen yritetty ostaa tuota bilteman runkoon tehtyä sähkäriä ja kauppojen edustalla on porukkaa kyselemässä kuinka kalliiksi tuli jne...aika paljon ihmisillä on kiinnostusta noita kohtaan yleensäkin.
 
Nojoo mutta hyvä sijoitus jos voi ajaa 2v ja häviää vain 200-300e.... monessa muussa tavarassa, vaikka tonnin kannettavasta, hinnasta sulaa tuossa ajassa yli puolet pois
 
Uusi yritys. Oli Rtechin sivulle tullut juuri oikeaa mallia myyntiin, eivätkä sano ettei kokoa ole vielä saatavilla.

Pienen premiumin kyllä tosta 2021 mallista saa maksaa mutta toivotaan että pyörä on joka euron arvoinen. o_O
 
Uusi yritys. Oli Rtechin sivulle tullut juuri oikeaa mallia myyntiin, eivätkä sano ettei kokoa ole vielä saatavilla.

Pienen premiumin kyllä tosta 2021 mallista saa maksaa mutta toivotaan että pyörä on joka euron arvoinen. o_O
200e enemmän kuin saksassa eli tinkivaraa on ruhtinaallisesti ;)
 
Uusi yritys. Oli Rtechin sivulle tullut juuri oikeaa mallia myyntiin, eivätkä sano ettei kokoa ole vielä saatavilla.

Pienen premiumin kyllä tosta 2021 mallista saa maksaa mutta toivotaan että pyörä on joka euron arvoinen. o_O
Tuossa on SRAM:n halvin vaihteistopakka ja näyttäisi muutenkin olevan halvan pään osista tehty.
Itse katselin ja koeajoon tätä Cubea jossa on jo ihan eri luokan osat:

Kannattaa kyllä koeajaa noita, eikä luottaa siihen mistä joku toinen tykkää. Tuo Cuben runko oli geometrialtaan itselle vähän outo ja löysin itselle sopivan toisesta merkistä. Ainakin itselle tuntui satulan ja tangon väli oudon lyhyeltä ja polvet pyöri lähellä tankoa.
 
Tuossa on SRAM:n halvin vaihteistopakka ja näyttäisi muutenkin olevan halvan pään osista tehty.
Itse katselin ja koeajoon tätä Cubea jossa on jo ihan eri luokan osat:

Kannattaa kyllä koeajaa noita, eikä luottaa siihen mistä joku toinen tykkää. Tuo Cuben runko oli geometrialtaan itselle vähän outo ja löysin itselle sopivan toisesta merkistä. Ainakin itselle tuntui satulan ja tangon väli oudon lyhyeltä ja polvet pyöri lähellä tankoa.

Oon tutkinut näitä todella kauan (+6kk) ja lukenut ihmisten mielipiteitä. Tosiasia on se että ei ilman kokeilua voi tietää. Täällä missä asustelen on miltein mahdotonta päästä koeajamaan näitä joten otan tietoisen riskin kun tilaan tän pyörän. Toki palautusoikeus on selvitetty jo etukäteen jos pyörä ei vaan sovi minulle. Käyttötarkoitushan on siis 12km (per suunta) työmatkan ajaminen kesät talvet.
 
Tuli hankittua Canyon Endurance:ON sähkömaantiepyörä. Toimitus kesti 3 viikkoa ja olen kohta kuukauden ajellut.
-Kulkee julmetun kovaa vaikka Fazua ei olekkaan tehokkaimmasta päästä.
-25km/h rajoitin oli helppo ohittaa siirtämällä sensori renkaasta polkimeen
-Kantamassa ei ole toistaiseksi ollut valittamista edes rajoittimen poiston jälkeen
-Moottorin+akun poisto on helppoa ja tilalle saa kätevän säilytyslokeron tavaroille. Tätä tulee käytettyä kun kavereiden kanssa polkee tai jos kun Pirkanpyöräilyyn tulee osallistuttua.

Olen ollut tyytyväinen pyörään tähän asti. Ainut ongelma oli ensimmäisellä viikolla kun akun vapautusmekanismi hajosi. Sain Fazualta ja Canyonin (suomen) tuesta heti samana päivä vastauksen. Muutaman päivän päästä sain postissa uuden osan rikkinäisen tilalle ja vaihto-ohjeet. Olisin voinyt myös lähettää pyörän huoltoon, jos olisin halunnut. Uudessa vaihto-osassa heikko muoviosa oli muutettu metalliseksi joten en usko että enää hajoaa.

Vielä on paljon kokeiltavaa ennen kuin uskallan antaa lopullisen tuomion. Pitäisi testata moottoriin USB-liitännän kautta tehtävien säätöjen vaikutukset (saa hieman lisätehoa avustukseen, jos haluaa) ja Bluetoothilla pitäisi saada puhelimeen tietoa ajon aikana, mutta puhelinteline puuttuu vielä pyörästä.
 
Tuli hankittua Canyon Endurance:ON sähkömaantiepyörä. Toimitus kesti 3 viikkoa ja olen kohta kuukauden ajellut.
-Kulkee julmetun kovaa vaikka Fazua ei olekkaan tehokkaimmasta päästä.
-25km/h rajoitin oli helppo ohittaa siirtämällä sensori renkaasta polkimeen
-Kantamassa ei ole toistaiseksi ollut valittamista edes rajoittimen poiston jälkeen
-Moottorin+akun poisto on helppoa ja tilalle saa kätevän säilytyslokeron tavaroille. Tätä tulee käytettyä kun kavereiden kanssa polkee tai jos kun Pirkanpyöräilyyn tulee osallistuttua.

Olen ollut tyytyväinen pyörään tähän asti. Ainut ongelma oli ensimmäisellä viikolla kun akun vapautusmekanismi hajosi. Sain Fazualta ja Canyonin (suomen) tuesta heti samana päivä vastauksen. Muutaman päivän päästä sain postissa uuden osan rikkinäisen tilalle ja vaihto-ohjeet. Olisin voinyt myös lähettää pyörän huoltoon, jos olisin halunnut. Uudessa vaihto-osassa heikko muoviosa oli muutettu metalliseksi joten en usko että enää hajoaa.

Vielä on paljon kokeiltavaa ennen kuin uskallan antaa lopullisen tuomion. Pitäisi testata moottoriin USB-liitännän kautta tehtävien säätöjen vaikutukset (saa hieman lisätehoa avustukseen, jos haluaa) ja Bluetoothilla pitäisi saada puhelimeen tietoa ajon aikana, mutta puhelinteline puuttuu vielä pyörästä.
Onko kokemusta luomumaantiepyörästä eli osaatko verrata ns. tavalliseen? Onko tavallista havaittavasti raskaampi polkea ilman avustua jne?

Omassa päässä ajatus sähkömaantiepyörästä rajoittimella on ihan järkevä, koska sähkö avustaisi vain niissä paikoissa, joissa sitä eniten tarvitaan eli pahimmissa vastatuulissa ja ylämäissä, kun nopeus laskee alle 25 km/h. Yli tuon taas mennään mukavaa vauhtia suotuisissa olosuhteissa ihan ilman sähköäkin. Tällöin pienikapasiteettinen akkukin kestää pitkään, mutta kukin tyylillään.
 
Tänään lähti GZR Advantag-e mk2 verkkokaupasta mukaan. Tuli "kakkosautoksi", työmatkat ja lapsen kuskaukset. Polkuja lähtee talon vierestä muuta kuin mehtään ajaa niin pääsee tarvittaessa myös harrastamaan. Puuttuva välilevy tekee jaloista vähän huonot niin siksi sähköavusteinen, tuolla saa mukavan pehmeän kyydin ja pystyn ajoasennon. Talvella tullut käveltyä kelkkajälkiä koirien kanssa niin tuolla tulee varmasti niitäkin ajeltua.
 
toi 25km/h raja on ihan naurettavan matala jos ajaa yhtään kaupunkien keskustojen ulkopuolella.
Voitaisiin ottaa Tanskasta mallia. Siellä saa ajaa sähköpyörillä max 45km/h pyöräteillä kypärän kanssa ja ollessa vähintään 15 vuotias. Näitä sähköpyöriä ei enää rinnasteta mopoihin, joten niitä ei tarvitse rekisteröidä. Tällaiset vempeleet voisivat vielä enemmän korvata autoja vähän pidemmilläkin työmatkoilla.

 
  • Tykkää
Reactions: |le

Statistiikka

Viestiketjut
254 179
Viestejä
4 421 967
Jäsenet
73 297
Uusin jäsen
Kanezki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom