Mistä tilasit?Itse tilasin tiistaina Suomesta hintaan 2699€. Kannattaa katsella josko jossain Suomalaisessa kaupassa saatavilla.
Voi olla pikkasen nopeampi toimitus ja takuu asiat mahdollisesti mukavempi hoitaa,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tilasit?Itse tilasin tiistaina Suomesta hintaan 2699€. Kannattaa katsella josko jossain Suomalaisessa kaupassa saatavilla.
Voi olla pikkasen nopeampi toimitus ja takuu asiat mahdollisesti mukavempi hoitaa,
Mistä tilasit?
Samalla tavalla se siellä parvekkeella säilyy kuin kylmässä ulkovarastossa, eli ei ongelmaa sen suhteen. Akkua kannattaa kuitenkin säilyttää ja ladata sisätiloissa.Miten käytännön eläminen sähköfillarin kanssa on toiminut esim kerrostaloissa? Yhteiseen varastoon ei uskalla jättää, mutta kestääkö säilytystä lasitetulle parvekkeella akku kiinni tai irrotettuna? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että on se talli mihin saa aina fillarin kuivaan ja lämpimään lataukseen?
Kovasti tuollainen houkuttaa mutta hinta ja tämä käytännön ylläpito nykytilanteessa laittavat hanttiin...
Tän riskin moni on varmaan valmis ottamaan. Kaikkea _VOI_ toki sattua mutta en jaksaisi moisen takia ajella pelko perseessä 25kmh rajoittimet päällä.Speedboxilla saa poistettua 25km/h avustusrajan, mutta samalla fillarista saattaa tulla laiton (riippuu varmaan vähän keneltä kysyy ja miten lakia tulkitaan) ja se saattaa kostautua mahdollisessa kolaritilanteessa, vaikka rajoitin olisikin tapahtumahetkellä käytössä normaalisti. Ihan vaan tiedoksi.
Kyllähän tuo tekniikka hieman epäilyttää, kesällä varmasti toimii mutta syksyllä ja talvella pakko varmasti säilöä tuolla kellarissa ja ottaa riski sen suhteen. Prismasta irtoaisi Helkaman XE11 tai XE10 15% alennuksella ja henkilökunta-alennuksilla, irroitettava akkua noissa ei ole mutta tuo 30% ale olisi todella kohtuullinen näin kesken kauden.Samalla tavalla se siellä parvekkeella säilyy kuin kylmässä ulkovarastossa, eli ei ongelmaa sen suhteen. Akkua kannattaa kuitenkin säilyttää ja ladata sisätiloissa.
Parvekkeelle roudaaminen voi olla välistä tuskallista. Itse suosisin sitä yleistä varastoa kunnon lukon (ja vakuutuksen) kanssa.
Kiinteä akku? Ei hyvää päivää mikä aivopieru, jos tuo pitää paikkaansa. Ulkonäöllisenä miinuksena 29" eturengas ja takana 27,5". Myöskään käytännössä tuolla ei liene mitään positiivisia vaikutuksia, jos ei sitten vetele metsiköissä ihan rajoilla.Kyllähän tuo tekniikka hieman epäilyttää, kesällä varmasti toimii mutta syksyllä ja talvella pakko varmasti säilöä tuolla kellarissa ja ottaa riski sen suhteen. Prismasta irtoaisi Helkaman XE11 tai XE10 15% alennuksella ja henkilökunta-alennuksilla, irroitettava akkua noissa ei ole mutta tuo 30% ale olisi todella kohtuullinen näin kesken kauden.
Helkama sähköpyörä XE11 11-v 29"/27.5+ 19" punainen - Prisma verkkokauppa
Uutuus sähkömaasturi XE11 Shimanon E8000 moottorilla ja tehokkaalla 504Wh:n 8035 akulla. Urheilullinen XE11 ei hyydy jyrkkäänkään ylämäkeen, siitä pitää huolen 70Nm vääntö. RockShox joustohaarukka tasoittaa juurakkoisia polkuja. 27,5"/29" renkaat tuovat ajoon ketteryyttä, rullaavuutta sekä...www.prisma.fiHelkama sähköpyörä XE10 10-v 29" 17" musta/sin - Prisma verkkokauppa
Huikean faceliftin kokenut XE10 nostaa Helkaman e-mtb osaston seuraavalle levelille. Laadukkailla komponenteilla varustettu XE10 on loistava valinta niin metsäpolulle kuin yleisajoon, kesällä ja talvella. Tyylikäs pyörä on varustettu Shimano Stepsin huippuvarmalla ja tehokkaalla E7000...www.prisma.fi
No joo, ”kiinteä” akku eli ei ainakaan yhtä helposti irroitettava kuin noissa Boscheissa näyttää olevan vaan runkoon integroitu.Kiinteä akku? Ei hyvää päivää mikä aivopieru, jos tuo pitää paikkaansa. Ulkonäöllisenä miinuksena 29" eturengas ja takana 27,5". Myöskään käytännössä tuolla ei liene mitään positiivisia vaikutuksia, jos ei sitten vetele metsiköissä ihan rajoilla.
No, tämä on tätä Helkamaa taas. Pakko olla kallis ja erilainen. Alennusta pitäisi saada 40% että alkaisin harkitsemaan kumpaakaan noista.
Miten käytännön eläminen sähköfillarin kanssa on toiminut esim kerrostaloissa? Yhteiseen varastoon ei uskalla jättää, mutta kestääkö säilytystä lasitetulle parvekkeella akku kiinni tai irrotettuna? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että on se talli mihin saa aina fillarin kuivaan ja lämpimään lataukseen?
Kovasti tuollainen houkuttaa mutta hinta ja tämä käytännön ylläpito nykytilanteessa laittavat hanttiin...
Millaisia vakuutuksia sähköpyörälle kannattaa miettiä ? Ei oo aikaisempaa kokemusta asiasta vaan nyt kun ois pyörä tulossa niin alkaa vakuutus houkuttelemaan.
Ittellä tais kotivakuutus olla 5t asti, kattaa molemmat sähkärit.
Vaikuttaa olevan hyvä myynti sähköpyörillä tai sitten on pienet varastot. Ei oikein mistään löydy 17 tuumasella cube reaction hybrid pro 500:sta.
Minkä hintainen setti tämmöinen on kokonaisuudessaan sisältäen pyörän, akun, moottorin ja millaisilla osilla? Ihan mielenkiinnosta.Nytpä on moottoripaketti paikallaan, tosin mukana tulleella yli-isolla 46t rattaalla mutta sai ainakin kokeiltua.
Asennus on erittäin helppoa, oikeastaan eniten työtä aiheutti vaihteentunnistimen(ei pakollinen) asentaminen kun vaijeri lähti purkautumaan. Poljinvarsien ja tähtimuttereiden avaimet ovat pakollisia, olivat tiukassa vaikka uusi pyörä olikin kyseessä.
Loput onkin sitten järkeilyä minne ja mistäkautta johdotukset vetää, itse ainakin käyn "sukkaa" hakemassa minne piilotan piuhat.
Jonkinasteinen pohjapanssari on saatava koska piuhat tulevat moottorin pohjasta.
Moottorin toiminta on vähintäänkin kulmikasta on-off tyyppistä, siihen kun yhdistetään liian iso välitys niin ei hyvä, tiukka kääntyminen oli mielenkiintoista.
Tuosta kulmikkuudesta tiesinkin jo etukäteen ja pienemmällä rattaalla sekä ohjelmalla sitä saa korjattua(tästä syystä tilasin samalla kaapelin)
Katsotaan nyt millaisen tästä lopulta saa aikaiseksi vai olisiko pitänyt kuitenkin ostaa suoraan tsdz2 momentintunnistuksella
Tältä sivulta löytyy kattavasti juttua näiden ohjelmoinnista ja suositeltavista päivityksistä.
A Hacker’s Guide To Programming The BBS02 & BBSHD
One way that the BBS02 middrive unit shines over other competition like the Bosch is the ability to program the controller yourself. Although the process of programming the controller will void any…www.google.com
Ostettaessa tonnin ja kahden vuoden päästä 2-3 tonnia, riippuen siitä laskeeko hinnan varaosien ja töiden osalta, vai riekaleina olevien hermojen kilohinnalla. Jos kyse on ihan vain rakentelun harrastelusta, niin sitten kaiken voi toki laittaa sen piikkiin.Minkä hintainen setti tämmöinen on kokonaisuudessaan sisältäen pyörän, akun, moottorin ja millaisilla osilla? Ihan mielenkiinnosta.
Omavastuu on varmaan mukana myös IF:llä? Ja jos ei ole, niin se on oletettavasti huomioitu vakuutuksen kuukausimaksuissa. Ilmaisia lounaita ei kuitenkaan ole.Mä laajensin oman IF:in kotivakuutuksen LaajaPlussaan kun ostin sähkärin, ja kivastihan ne sitten korvasi joka euron kun pyörä lähti rälläkkämiehen matkaan. Pyörän maksimikorvausarvo on siinä 5000€ (normaalisti 2500€), ja ikävähennyksiä lasketaan vasta hankintavuosi + 3v jälkeisestä ajasta.
Millaisia vakuutuksia sähköpyörälle kannattaa miettiä ? Ei oo aikaisempaa kokemusta asiasta vaan nyt kun ois pyörä tulossa niin alkaa vakuutus houkuttelemaan.
Jos laittaisi jatkuvasti saman summan syrjään omalle "vakuutustilille", niin todennäköisesti onnettomuuden sattuessa säästyisi aikaa, rahaa ja hermoja, mutta niin me vain kaikki käytetään vakuutuksia. Hulluja ollaan kaikki.
Siinä 1100€ paikkeilla 17,5ah akulla pyörineen tällä hetkellä mutta kuten kautium vastasikin niin osasarjat ovat hinnat alkaen mallia eli niitä joutuu varmasti uusimaan.Minkä hintainen setti tämmöinen on kokonaisuudessaan sisältäen pyörän, akun, moottorin ja millaisilla osilla? Ihan mielenkiinnosta.
Jaa että erillinen varkausvakuutus 50€/v ja se maksaa koko fillarin varkauden? Mistä sellaisia saa?No ei kyllä pidä paikkaansa, koska esim itsellä varkausvakuutus maksaa jotain luokkaa 50e/vuosi.
Ja pyörän arvo 2200e
Omavastuu on varmaan mukana myös IF:llä? Ja jos ei ole, niin se on oletettavasti huomioitu vakuutuksen kuukausimaksuissa. Ilmaisia lounaita ei kuitenkaan ole.
Jaa että erillinen varkausvakuutus 50€/v ja se maksaa koko fillarin varkauden? Mistä sellaisia saa?
Normaalisti kannattaa ottaa kotivakuutus, joka kattaa myös fillarin varastamisen, mutta yleensä niissä on myös ikävähennys ja myös jonkinlainen omavastuu (150€-200€). Vuosimaksu on asunnon koosta ja omaisuuden arvosta riippuen käytännössä aina paljon enemmän kuin 50€/v, mutta ei ihan heti tule siltikään mieleen tilannetta miksi fillarille kannattaisi ottaa erillinen vakuutus muun omaisuuden päälle.
Niin, eli ei saa "normipyörälle", sisältää 200€ omavastuun ja ikävähennyksen.Osakasko nimellä kulkee, ja itellä on IF:llä. Kattaa varkauden lisäksi myös hirvikolarin , ilkivallan ja tulipalon aiheuttamat vahingot.
Tokihan tätä ei saa 250W pyörälle, itsellä on 1000W, itse rane..raketettu L1E-A vekotin.
Ja muistin hinnan väärin. Melkein 60e/v.
IF taitaa olla halvin näissä sähköpyörä vakuuttamisessa tällä hetkellä.Kertokaas mihin hintaan olette saanut liikennevakuutuksia. Ja osakasko. 250w-1000w sähköpyörälle..
Op-pohjola oli todella sikahintainen, ja lisäksi vuodenaikahinnoiteltu
Tapiolalla eivät edes myyneet vakuutusta
IF oli ihan ok hintanen.
Onko joku saanut yhteyttä BikeDiscountiin ?
Suomesta Rtech:ltä tilasin viime tiistaina ja eilen tuli ilmoitus että paketti lähetetty.
Bike discounts:sta olisin säästänyt muutaman kympin, mutta saapahan nyt pyörän nopeammin ja ehkä takuukin hoituu helpommin.
CUBE Reaction Hybrid Pro 500 Allroad Eka testilenkki takana.
Hyvältä tuntuu, mutta keulan huonouden kyllä joka töyssyssä huomaa.
niin tässähän ei vissiin ole ilmajousta vaan vaan ihan jousi.Komea on! Avaatko hieman lisää millälailla keulan huonouden tuntee ? Ymmärtänyt itsekin ettei tuo ilmajousi milläänlailla erityisen hyvä ole vaan enemmänkin pomppukeppi (?)
niin tässähän ei vissiin ole ilmajousta vaan vaan ihan jousi.
Ei sitä asfaltilla huomaa jos kuopat väistelee, mutta tollaisella kävelytiellä missä vähän isompaa juurakkoa niin tuntuu erilaiselta kuin tuossa vanhassa pyörässäni oleva RockShox Reba.
Tämä Suntour tuntuu "jousimaiselta". Vaikea selittää
Säädötkin tässä mitä on, kun Rebassa pystyi pumppaamaan iskarin sopivaksi ja reboundinkin säätämään.
On tuossa jonkinlainen preload säätö, mutta eipä se nyt niin kauheasti vaikuta.Hyvä kuulla mielipidettä kun Reaction Hybrid ONE tulossa itselle, jossa taitaa olla sama etujousi. Tuon tais saada säädettyä vain lukkoon tai auki ? Mutta nooh ainahan noita voi päivitellä jos tulee tarvetta Itselle ensimmäinen pyörä yleensäkään minkäänlaisella jousituksella niin menee luultavasti sen puolesta ainakin alkuun.
Hieno on ^!
--
Ite jysäytin tämmöseen "rotwalliin" tai reunukseen (kiveä, noin 20cm-30cm) korkeaan 32 km/h lasissa. Takarengas puhkesi tai ilmat lähti (en vielä tarkemmin tutkinut). Liekkö ollut liikaa painetta vai mikä sen muka sai puhkeamaan, pyörässä kuitenkin takajousto pehmentämässä..
Jotenkin kuvittelin että moisen iskun kestää.. Ei näköjään. Toivottavasti ei vanne menny.
On tuossa jonkinlainen preload säätö, mutta eipä se nyt niin kauheasti vaikuta.
Kyllä tuo ehkä parempi on kuin jäykkäkeula, jos ei kauheasti maastossa ajele.
Tämä ainakin on toiminut jo pitkään Suomessa. Parikin pyörää kauan sitten sieltä hankituilla osilla onnistuneesti sähköistetty ja toimivat hyvin edelleen.Löytyykö jotain hyviä linkkejä, jos itse alkaisi pyörää sähköistämään?
Tämän sarja mullakin käytössä jo ainakin 4-5v ja hyvin toimii...Tämä ainakin on toiminut jo pitkään Suomessa. Parikin pyörää kauan sitten sieltä hankituilla osilla onnistuneesti sähköistetty ja toimivat hyvin edelleen.
Sähköistä oma polkupyöräsi Greencycle muunnossarjalla. Se on paras tapa hankkia sähköpyörä
Paras tapa hankkia sähköpyörä on sähköistää tai sähköistyttää oma polkupyörä. Säästyy rahaa ja saa juuri itselle parhaiten sopivan, laadukkaan ja luotettavan sähköpyörän.www.greencycle.fi
Sama tulia tilattua. Iso pettymys jos keulan on rakennettu huonosti. Oletus kuitenkin ettää 2.5 k pyörässä jotain laatua voisi odottaa.CUBE Reaction Hybrid Pro 500 Allroad Eka testilenkki takana.
Hyvältä tuntuu, mutta keulan huonouden kyllä joka töyssyssä huomaa.
Jotain laatua varmasti on joo, mutta osasarjat sen kokonaisuuden kuitenkin ratkaisevat. Jos keulassa lukee "Suntour", niin se on melkoi varma merkki siitä, että ainakin sen kohdalla on säästetty, mutta muista osista se ei kerro mitään. Taviksille keulalla ei ole niin paljoa merkitystä ja toisaalta enemmän asiaan perehtyneet tietävät huomioida sen jo valintavaiheessa. Onneksi keulan voi kuitenkin myöhemmin päivittää paremmaksi, jos kokee tarpeelliseksi. Sähkökamojen vaihtaminen ei ole yhtä helppoa.Sama tulia tilattua. Iso pettymys jos keulan on rakennettu huonosti. Oletus kuitenkin ettää 2.5 k pyörässä jotain laatua voisi odottaa.