Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Mielenkiintoisen näköinen pyörä. Vaikuttaisi minulle aika passelilta.
Joutaisitko perustelemaan miksi päädyit juuri tähän pyörään ? :)
Mitä ikinä satutkaan tilaamaan niin tilaa Speedbox tai vastaava samantien mukaan (about ~150e riippuen mistä tilaa). Itse ajattelin kahden vuoden ajan etten tarvitse nopeusrajottimen poistoa omaan ( Cube Stereo Hybrid 160 Race 500 27.5), mutta voi pojat...
Tämmöinen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään. :hungry:
 
Osaisikohan joku antaa pientä tiivistelmää minulle näiden kahden pyörän välisistä eroista:

vs

Näen silmilläni että niissä on eroja. Näen että cube on raskaampi ja että siinä on isompi moottori.

Mutta mitä käytännön eroja näissä on ? Jos canyonin pyörässä riittää akku omalle 40min työmatkalle, joka on siis aika lailla ainoa matka mitä pyörälläni kulkisin.. minkä takia minun kannattaisi harkita cubea ?

Anteeksi jälleen noob kysymys. Isot rahat pelissä niin olisi loistavaa tietää näistä vähän enemmän. :thumbsup:

Isoin ero on geometriassa - Canyon lähentelee maantiepyörää matalalla ja pitkällä ajoasennolla kun taas Cubessa on korkeampi ja lyhyempi asento.

Cubessa joustokeula mikä ei talvella välttämättä ole huono kun vetää polanteissa, samoin rengastilaa on enemmän, mahtuu leveät nastarenkaat. Canyonissa kevyt kuitukeula, näkyy painossa.

Cubessa kaikki työmatkailijan osat valmiina - lokarit ja valot.

Cubessa 1x12 Eagle voimansiirto - aikalailla parasta mitä löytyy, Canyonissa 1x11 Shimano, ihan kelvollinen sekin.

Cubessa Boschin paras moottori, hyvä vääntö ja iso akku - Canyonissa puolet pienempi akku ja heikompi moottori (Fazua ei listaa vääntöä mutta melko varmasti pienempi)

Summa summarum - Cubessa on aikalailla teknisesti parhaat osat mitä sähköpyörään saa ja sillä voi varmasti ajaa kelissä kuin kelissä, Canyon taas on kevyt maantiepyörä jossa myös sähköavustus.

Jos itsellä saisi olla vain 1 pyörä niin olisi tiukka valinta - en tiedä kumman ottaisin kun ovat täysin erilaiset ratkaisut.
 
Olen hankkimassa ensimmäistä sähköpyörää ensisijaisesti työmatka pyöräilyä varten. Sivu noin 5km. Kummassakin päässä voi pitää lämpimässä ja kova tavoite olisi ajaa läpi vuoden. Nyt pohdin Ghost Hybride Terun PT B5.9 ja Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroadin välillä. Nastat tulisi vaihdettua talvea varten.

Onko mielipiteitä tai esittää muita ehdokkaita?
Itse hankin juuri 5.9 Terun. Takana 50 km + yksi pesukerta. Kaikki toimii.
 

Liitteet

  • teru.jpg
    teru.jpg
    386,6 KB · Luettu: 138
Jos tilaatte BikeDiscountista pyörää niin vaurautukaa sitten noin kuukauden pituiseen odottamiseen. Oma pyörätilaus laitettu 19 päivää sitten. Ei ole lähtenyt siis vielä itse kaupastakaan eteenpäin. Sähköposteihin vastaavat (ehkä) pitkällä, noin 4-7 päivän viiveillä ja kauppaan soittamalla ei pääse läpi kuin hullun hyvällä tuurilla. Jonotusmahdollisuutta ei ole puhelussa vaan linja katkeaa automaattiviestin jälkeen, joka kertoo kaikkien aspalinjojen olevan varattuina. Puuuh mukava katsella ulos tuota kesäilmaa ja naputella refreshiä sähköpostissa jos sieltä tulisi jo Shipped-ilmoitus :rolleyes: Helvetin korona...

Edit. Ei ole mitään ilmoitusta roskapostissa :)
 
Wigglestä kannattaa sähköpyöriä kattoa, hyviä tarjouksia. Vitus pyörät löytyy sieltä
 
Isoin ero on geometriassa - Canyon lähentelee maantiepyörää matalalla ja pitkällä ajoasennolla kun taas Cubessa on korkeampi ja lyhyempi asento.

Cubessa joustokeula mikä ei talvella välttämättä ole huono kun vetää polanteissa, samoin rengastilaa on enemmän, mahtuu leveät nastarenkaat. Canyonissa kevyt kuitukeula, näkyy painossa.

Cubessa kaikki työmatkailijan osat valmiina - lokarit ja valot.

Cubessa 1x12 Eagle voimansiirto - aikalailla parasta mitä löytyy, Canyonissa 1x11 Shimano, ihan kelvollinen sekin.

Cubessa Boschin paras moottori, hyvä vääntö ja iso akku - Canyonissa puolet pienempi akku ja heikompi moottori (Fazua ei listaa vääntöä mutta melko varmasti pienempi)

Summa summarum - Cubessa on aikalailla teknisesti parhaat osat mitä sähköpyörään saa ja sillä voi varmasti ajaa kelissä kuin kelissä, Canyon taas on kevyt maantiepyörä jossa myös sähköavustus.

Jos itsellä saisi olla vain 1 pyörä niin olisi tiukka valinta - en tiedä kumman ottaisin kun ovat täysin erilaiset ratkaisut.

Kiitos tästä ! Todella paljon uutta tietoa minulle.
Tämä on vähän paha tilanne koska en osaa sanoa miten paljon pyörän keveys vaikuttaa sen polkemiseen. Onko raskaalla pyörällä raskas ajaa ? Vai tasoittaako toi parempi moottori sen eron olemattomaksi ?
Sitten tuohon vielä lisäksi tosiaan canyoniin ei saa niin leveää rengasta mitä Cubeen. Onko tuo vitutus kuolema vetää ohuella renkaalla talvella 40min yhteen suuntaan työpäivinä ?
 
Onhan se väkisillä raskaampi. Jos ei takajoustoa ole lisäksi ja löytyy vielä etujousituksen lukitus, niin hyvä on ajaa 20kg painollakin asfaltilla nyt ainakin.

Itse jos talvella ajaisin, niin kyllä maastopyörän renkaat on plussaa.
Tosin itselläkin oli pitkään 70x40c vai mikä 1,6x28 tms. ikinä olikaan nastarenkaina ja kyllä niilläkin pärjäsi, aivan riittävästi.

Monikäyttöisyyden vuoksi päätyisin Cubeen, joskin sinun tapauksessa nauttisit varmaan hivenen pienemmästä vierintävastuksesta Canyonilla. Vaikea pala, jos vaan teillä pysyy.
 
Kiitos tästä ! Todella paljon uutta tietoa minulle.
Tämä on vähän paha tilanne koska en osaa sanoa miten paljon pyörän keveys vaikuttaa sen polkemiseen. Onko raskaalla pyörällä raskas ajaa ? Vai tasoittaako toi parempi moottori sen eron olemattomaksi ?
Sitten tuohon vielä lisäksi tosiaan canyoniin ei saa niin leveää rengasta mitä Cubeen. Onko tuo vitutus kuolema vetää ohuella renkaalla talvella 40min yhteen suuntaan työpäivinä ?

Tasaisella polkemiseen ei ole vaikutusta juurikaan. Kyllä minä huomaan keveyden kun ajan luomu cyclocrossilla vertaa sähkötäpäriin kunnon maastorenkailla, mutta pitäisi verrata apples to apples. Ylämäessä sen painon huomaa ja pyörän käsittelyssä.

Olen yhden talven ajanut lähes joka ikinen päivä 35mm nastarenkailla töihin ja takaisin n. 7km matkan. Voisin sanoa, että jos tiet on hyvin aurattu, niin ei ole paha nakki. Renkaat luiruaa oli sitten 35mm tai 3 tuuman talvinakit oman kokemuksen mukaan. Omalla suunnalla talvet ei ole olleet kovin suuri lumisiakaan, niin ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Kiitos tästä ! Todella paljon uutta tietoa minulle.
Tämä on vähän paha tilanne koska en osaa sanoa miten paljon pyörän keveys vaikuttaa sen polkemiseen. Onko raskaalla pyörällä raskas ajaa ? Vai tasoittaako toi parempi moottori sen eron olemattomaksi ?
Sitten tuohon vielä lisäksi tosiaan canyoniin ei saa niin leveää rengasta mitä Cubeen. Onko tuo vitutus kuolema vetää ohuella renkaalla talvella 40min yhteen suuntaan työpäivinä ?

Paino ei juuri tunnu polkiessa, onhan kuskejakin eri painoisia niin ei sillä yhdistelmän painolla ole juuri väliä. Isompi ero on jos pitää nostella fillaria johonkin rappuun tai kämppään sisään, sitten toi 25kg vs 15kg on iso ero, voi tulla itku kantaa joka päivä 25kg fillaria viidenteen kerrokseen. Samoin maastossa huomaa kyllä eron, tuo mun sähkömaasturi on niin paljon painavampi ettei ole yhtä ketterä kikkailla.

Kyllä talvella kapeat kumit voi olla synkät jos tulee ns. kunnon talvi, syvässä lumessa/epätasaisella jäällä/loskassa kiemurtelee. Kyllä niillä ajaa varsinkin jos on sähköä apuna mutta hyvä olla pientä seikkailuhenkeä mukana jos lähtee 20cm kinokseen kapeilla kumeilla. Cyclocrossilla muutamia päiviä on itku ollut lähellä kun kinosta on niin paljon ettei renkaat osu edes maahan kun polkimet pyörii kinoksessa. Mutta harvassa nuo päivät täällä Helsingissä, jossain Oulussa en edes miettisi muuta kuin maasturia ympärivuotiseen ajoon. Riippuu myös siitä onko pakko ajaa pahimpina päivinä.
 
Mitä ikinä satutkaan tilaamaan niin tilaa Speedbox tai vastaava samantien mukaan (about ~150e riippuen mistä tilaa). Itse ajattelin kahden vuoden ajan etten tarvitse nopeusrajottimen poistoa omaan ( Cube Stereo Hybrid 160 Race 500 27.5), mutta voi pojat...
Tämmöinen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään. :hungry:
Speedboxilla saa poistettua 25km/h avustusrajan, mutta samalla fillarista saattaa tulla laiton (riippuu varmaan vähän keneltä kysyy ja miten lakia tulkitaan) ja se saattaa kostautua mahdollisessa kolaritilanteessa, vaikka rajoitin olisikin tapahtumahetkellä käytössä normaalisti. Ihan vaan tiedoksi.
 
Pahasti näyttää että 25.5 tilattu bafang moottoripaketti saapuu huomenna:nb:

Nyt saakin jo valmiiksi katsoa ketju/ratas paketteja tuon 8 rattaisen shimanon(tourney) tilalle.

Mikä olisi kestävä vaihtoehto ketjuiksi ja vaihdepaketiksi? Moottoriin onkin jo tilattu lekkien 36t ratas.
 
Speedboxilla saa poistettua 25km/h avustusrajan, mutta samalla fillarista saattaa tulla laiton (riippuu varmaan vähän keneltä kysyy ja miten lakia tulkitaan) ja se saattaa kostautua mahdollisessa kolaritilanteessa, vaikka rajoitin olisikin tapahtumahetkellä käytössä normaalisti. Ihan vaan tiedoksi.
Tämä tiedossa ja huomioitu hankintavaiheessa.

Tarkoituksena ei toki ole viilettää reikäpäänä spandexhousut jalassa pitkin kevyenliikenteenväyliä käyttäen ihmisiä pujottelukeppeinä vaan ihan vain pidemmillä siirtymillä matkan nopeuttamiseksi.
Kuskilla toki aina vastuu vekottimesta mikä perseen alla surisee ja saa kantaa laillisen vastuun sen mukaisesti. :tup:
 
Olen etsimässä halpaa sähköpyöräpakettia projektiksi lähinnä että näkisi että innostuisiko sitä työmatkoihin käyttää. Löytyisikö joltain tämän ketjun lukijalta?

Torista ei löydy mielenkiintoista, yksi Yosemite oli mutta kerkisi mennä. Muut sitten ylihintaisia akuttomia vehkeitä.
 
Rakentelin 12V -> 54.6V laturin (kytkin johdot) että saa aurinkopaneeliakusta ladattua sähköpyörän akun ilman invertteriä. Vakiolaturi on 2A ja tuohon säädin 1.5A latausvirraksi. Mittausten mukaan sp-akku alkoi latautumaan ihan ok. Alempi potikka säätää voltit ja keskimmäinen amppeerit, ylimmästä en tiedä. Tuollainen dc-dc konvertteri siis:
Ylemmällä potikalla voi säätää volttirajan jonka alle mentäessä lataus lopetetaan. Eli kun lataan 12V akusta niin sillä voi etsiä esim 10.5V rajan. Lataus loppuu kun raja saavutetaan. Kun aurinkopaneelit alkaa taas lataamaan akkua, jatkuu myös lataus eteenpäin. Näin saadaan suojattua latausakku ettei se mene liian tyhjäksi. Kätevää.
 
Siitäpä sitä pitäisi alkaa rakentamaan. Aliexpressistä 25.5 tilattu ebike motor&battery myyjältä espanjan varastolta.

Hintaa taisi vaihdetunnistimella, usb kaapelilla ja 750w moottorilla, 17,5ah akulla tulla ~780€

Vielä odotellaan saksasta lekkien 36t ratasta.
 

Liitteet

  • 20200603_154959_copy_1209x906.jpg
    20200603_154959_copy_1209x906.jpg
    310,5 KB · Luettu: 91
  • 20200603_155439_copy_1209x1612.jpg
    20200603_155439_copy_1209x1612.jpg
    374,3 KB · Luettu: 91
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
 
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
Suosittelen harkitsemaan tuohon hintaan shimanon koneella olevaa. Molemmat omistaneena peukku shimano.
 
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
Eipä siihen muuta tarvitse kuin polkimet, seisontajalka, lukko ja mahdollisesti joku valo (edit. tuossa vissiin onkin valo mukana).

Noita seurantalaitteita on joillakin, mutta en tiedä niiden luotettavuudesta tai käytettävyydestä Suomen olosuhteissa (talven pakkaset jne). Veikkaan myös, että jos joku tämän tason fillarin varastaa, niin eiköhän sieltä aika nopeasti käydä myös pajalla läpi tällaiset mahdollisuudet. Suosittelen hommaamaan kunnon U-lukon ja kiinnittämän fillarin aina sillä rungosta johonkin kiinteään. Lisäksi jotkut vaihtavat kiekkojen pikalukitukset kiinteisiin pultteihin, jolloin kenellekään ei tule houkutusta napata kiekkoa mukaan ohikulkiessa.

Bilteman U-lukko on tunnetusti edullinen ja kestävä, mutta ei kaikkein esteettisin vaihtoehto.


Suosittelen harkitsemaan tuohon hintaan shimanon koneella olevaa. Molemmat omistaneena peukku shimano.
Mikä siinä on mielestäsi niin paljon parempaa? Minulla on kaksi Boschin fillaria ja peukutan niiden puolesta. Kokemusta on jonkin verran myös Shimanon moottoreista. Myös Yamahalla on hyvää tekniikkaa. Mikään näistä ei ole mielestäni merkittävästi toista parempi kaikessa käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:

Oletko varma, että polkimet puuttuu ? Itselle myös tulossa Cuben sähkömaasturi samasta kaupasta. Specifications välilehdessä kyllä on merkintä:
PedalsCUBE PP MTB

Olen ymmärtänyt, että mukana tulee siis Cuben polkimet.
 
Eipä siihen muuta tarvitse kuin polkimet, seisontajalka, lukko ja mahdollisesti joku valo (edit. tuossa vissiin onkin valo mukana).

Noita seurantalaitteita on joillakin, mutta en tiedä niiden luotettavuudesta tai käytettävyydestä Suomen olosuhteissa (talven pakkaset jne). Veikkaan myös, että jos joku tämän tason fillarin varastaa, niin eiköhän sieltä aika nopeasti käydä myös pajalla läpi tällaiset mahdollisuudet. Suosittelen hommaamaan kunnon U-lukon ja kiinnittämän fillarin aina sillä rungosta johonkin kiinteään. Lisäksi jotkut vaihtavat kiekkojen pikalukitukset kiinteisiin pultteihin, jolloin kenellekään ei tule houkutusta napata kiekkoa mukaan ohikulkiessa.

Bilteman U-lukko on tunnetusti edullinen ja kestävä, mutta ei kaikkein esteettisin vaihtoehto.



Mikä siinä on mielestäsi niin paljon parempaa? Minulla on kaksi Boschin fillaria ja peukutan niiden puolesta. Kokemusta on jonkin verran myös Shimanon moottoreista. Myös Yamahalla on hyvää tekniikkaa. Mikään näistä ei ole mielestäni merkittävästi toista parempi kaikessa käytössä.


Yamahaa kävin koeajamassa ja vaikutti myös hyvälle.

Plussaa shimanolle, nopeuden säätö suoraan puhelimella bluetootilla.(steps8000)
Hiljainen, taisenen vääntö, ei vastusta ilman sähköä ajaessa. Boschilla pyöri joku ylimääräinen ratas mukana. Huhuja oli että poistaisivat tulevissa malleissa.
Boschille plussaa repivästä väännöstä, jos sellaisesta tykkää. Tunturin keskimoottori boschi oli itsellä aikaisemmin käytössä.
 
Oletko varma, että polkimet puuttuu ? Itselle myös tulossa Cuben sähkömaasturi samasta kaupasta. Specifications välilehdessä kyllä on merkintä:
PedalsCUBE PP MTB

Olen ymmärtänyt, että mukana tulee siis Cuben polkimet.
En ole varma, mutta yleensä bike-discountista tilattaessa polkimet on pitänyt valita itse. Voi olla että tuossa ne tulee mukana, jos kerran spekseissä niin sanotaan.

Yamahaa kävin koeajamassa ja vaikutti myös hyvälle.

Plussaa shimanolle, nopeuden säätö suoraan puhelimella bluetootilla.(steps8000)
Hiljainen, taisenen vääntö, ei vastusta ilman sähköä ajaessa. Boschilla pyöri joku ylimääräinen ratas mukana. Huhuja oli että poistaisivat tulevissa malleissa.
Boschille plussaa repivästä väännöstä, jos sellaisesta tykkää. Tunturin keskimoottori boschi oli itsellä aikaisemmin käytössä.
Shimano on niillä paremmilla moottoreillaan pärjännyt ihan hyvin testeissä, joten varmasti ovat hyviä valintoja, mutta en tosiaan nostaisi niitä sen korkeammalle jalustalle, eli kannattaa testata ja ottaa sellainen, josta itse tykkää eniten. Minä olen tykästynyt Boscheissa muun toiminnallisuuden lisäksi Intuivia-näyttöön (nykyään vakiona tulee useimmiten pelkistetympi Purivia) ja akkujen laatuun ja lataustekniikkaan, sekä koestettuun laatuun yleisesti. Noille puhelinsovelluksille en itse anna mitään lisäarvoa, mutta jos sellaisista tykkää, niin sitten pitää valita Shimano.

Boschin "repivää vääntöä" en allekirjoita kuin täydellä teholla ja silloinkin se on ongelma vain hankalassa maastossa hitaasti edettäessä. Samaten olen aiemminkin sanonut, että ainakaan noissa omissa Boschin moottoreissa vastustus ilman sähköjä ei ole huomattava, mutta toki siellä jotain kitkaa on. En ole kokenut ongelmaksi.
 
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:

- Lokarit
- Nastarenkaat
- Valot
- Korjaussarja joka kulkee mukana (paikkasarja, minipumppu, työkalu)
- Laukku (Carradicen satulaputkeen tulevat oma suosikki)

Edit: Lukko tietysti
 
Viimeksi muokattu:
En ole varma, mutta yleensä bike-discountista tilattaessa polkimet on pitänyt valita itse. Voi olla että tuossa ne tulee mukana, jos kerran spekseissä niin sanotaan.


Shimano on niillä paremmilla moottoreillaan pärjännyt ihan hyvin testeissä, joten varmasti ovat hyviä valintoja, mutta en tosiaan nostaisi niitä sen korkeammalle jalustalle, eli kannattaa testata ja ottaa sellainen, josta itse tykkää eniten. Minä olen tykästynyt Boscheissa muun toiminnallisuuden lisäksi Intuivia-näyttöön (nykyään vakiona tulee useimmiten pelkistetympi Purivia) ja akkujen laatuun ja lataustekniikkaan, sekä koestettuun laatuun yleisesti. Noille puhelinsovelluksille en itse anna mitään lisäarvoa, mutta jos sellaisista tykkää, niin sitten pitää valita Shimano.

Boschin "repivää vääntöä" en allekirjoita kuin täydellä teholla ja silloinkin se on ongelma vain hankalassa maastossa hitaasti edettäessä. Samaten olen aiemminkin sanonut, että ainakaan noissa omissa Boschin moottoreissa vastustus ilman sähköjä ei ole huomattava, mutta toki siellä jotain kitkaa on. En ole kokenut ongelmaksi.
Itselläkin steps 7000 käytössä, ja tuota ei saa viriteltyä suoraan puhelimella, mutta steps 8000 saa euron android sovelluksella saa muutettua sellaiseksi kun haluaa, tarvi speedboxeja / pc kaapeleita.

Ihan mielenkiintoinen artikkeli moottoreista. Kyllä itsekkin kelpuuttaisin kaikki keskimoottorit, jos hinta pyörässä kohdallaan. Radonia ja cubea katselin itselle myös, mutta vitus vei voiton, 2t pintaan rockshock 140mm +deore+shimano.

Xxl välistä syksyllä yksittäisiä hyviä poistopyöriä ollut.

 
Boschin "repivää vääntöä" en allekirjoita kuin täydellä teholla ja silloinkin se on ongelma vain hankalassa maastossa hitaasti edettäessä. Samaten olen aiemminkin sanonut, että ainakaan noissa omissa Boschin moottoreissa vastustus ilman sähköjä ei ole huomattava, mutta toki siellä jotain kitkaa on. En ole kokenut ongelmaksi.

eMTB moodissa se kyllä toimii kuin ajatus, voi ryömitellä menemään ihan nollavauhdilla ja voimaa tulee ihan sitä mukaa kun tuuppaa pedaalia. Jos pitää turbolla niin sitten se käytös on hieman hyökkäävää. Mulla on ollut sekä CX gen 3 että 4, ja kyllä tuo kolmonen ilman avustusta selvästi jarrutti. Nelonen ei enää. Molemmissa oli tosin perässä vielä Enviolon napavaihde, jossa on myös hieman vastusta verrattuna rataspakkaan. Käytännön merkitystä tuolla ei ole, en päivittäisessä ajossa huomaisi gen 3 / 4 eroa mistään, ja olen n. vuoden lähes päivittäisellä ajolla joutunut kerran polkemaan muutaman sata metriä ilman avustusta. Ne eco mooditkin ottaa käytännössä kaiken moottorin ja voimansiirron vastuksen pois, ja niillä saa killuteltua akun rippeitä aika pitkälle jos meinaa tulla hätä.

edit: Niin joo, Bosch pyörän koeajolla kannattaa myös tsekkaa että se eMTB on laitettu asetuksista päälle, se siis tulee siihen Sport -asetuksen tilalle valikkoon, näytössä pitäis käväistä se eMTB teksti kun laittaa tuon Sport -asetuksen päälle. En ymmärrä miksi se on defaulttina tehtaalta offilla...
 
eMTB moodissa se kyllä toimii kuin ajatus, voi ryömitellä menemään ihan nollavauhdilla ja voimaa tulee ihan sitä mukaa kun tuuppaa pedaalia. Jos pitää turbolla niin sitten se käytös on hieman hyökkäävää. Mulla on ollut sekä CX gen 3 että 4, ja kyllä tuo kolmonen ilman avustusta selvästi jarrutti. Nelonen ei enää. Molemmissa oli tosin perässä vielä Enviolon napavaihde, jossa on myös hieman vastusta verrattuna rataspakkaan. Käytännön merkitystä tuolla ei ole, en päivittäisessä ajossa huomaisi gen 3 / 4 eroa mistään, ja olen n. vuoden lähes päivittäisellä ajolla joutunut kerran polkemaan muutaman sata metriä ilman avustusta. Ne eco mooditkin ottaa käytännössä kaiken moottorin ja voimansiirron vastuksen pois, ja niillä saa killuteltua akun rippeitä aika pitkälle jos meinaa tulla hätä.
Joo, näistä oli puhe jo aiemminkin ja noissa moottoreissa on selvästi eroa. Minulla on Bosch Performance gen kakkonen (ei CX), jolla ajan pääsääntöisesti avustusrajan yläpuolella ja kyllähän sen pienen kitkan huomaa, mutta koskaan se ei ole millään tavalla haitannut.
 
^ Käsittääkseni aina viitataan näissä "vastustuspuheissa" nimenomaan CX malliin (vanhempaan).
----
Itselläkin steps 7000 käytössä, ja tuota ei saa viriteltyä suoraan puhelimella, mutta steps 8000 saa euron android sovelluksella saa muutettua sellaiseksi kun haluaa, tarvi speedboxeja / pc kaapeleita.

Ihan mielenkiintoinen artikkeli moottoreista. Kyllä itsekkin kelpuuttaisin kaikki keskimoottorit, jos hinta pyörässä kohdallaan. Radonia ja cubea katselin itselle myös, mutta vitus vei voiton, 2t pintaan rockshock 140mm +deore+shimano.

Xxl välistä syksyllä yksittäisiä hyviä poistopyöriä ollut.



Millaiseksi saa euron softalla viritettyä? Siis kaikkia nopeuksia vai mitä?
Ite ostin sen noin 42e tms. hintaisen lisenssin/softan sitä varten, että asetuksista sai muutettua 32 km/h. Vaikka ns. pieni ero, niin arkikäytössä valtava. Tykkään tosi paljon enemmän nyt. Akku kuluu tietysti nopeammin, kun "koko ajan avustaa".
E-8000 täällä ja 1100km takana vasta.
Houkuttaisi kyllä kovemmatkin nopeudet, vaikka jo nyt on kivaa. Joku 45km/h alkais olla jo silleen että menee pitemmätkin siirtymät "ajomestoille" vauhdikkaasti. Tosin pitäis välitykset vissiin muuttaa.

Sen huomasin, että jostain syystä oman (Focus) pyörän käynnistyminen vie aikaa ärsyttävän kauan, siis häiritsee "arkikäynnistystä". Vs. toisella osapuolella sama moottori, mutta vissiin erilainen akku tai näyttö, niin käynnistyy ns. "riittävän nopeasti".
--
Josta tulikin mieleen, että saakohan jostakin asetuksesta nopeutettua käynnistymistä? Integroidusta akusta kyse siis ja ei viitsisi sitä noin 10-15sekuntia odottaa, että pyörä päällä..
 
^ Käsittääkseni aina viitataan näissä "vastustuspuheissa" nimenomaan CX malliin (vanhempaan).
----



Millaiseksi saa euron softalla viritettyä? Siis kaikkia nopeuksia vai mitä?
Ite ostin sen noin 42e tms. hintaisen lisenssin/softan sitä varten, että asetuksista sai muutettua 32 km/h. Vaikka ns. pieni ero, niin arkikäytössä valtava. Tykkään tosi paljon enemmän nyt. Akku kuluu tietysti nopeammin, kun "koko ajan avustaa".
E-8000 täällä ja 1100km takana vasta.
Houkuttaisi kyllä kovemmatkin nopeudet, vaikka jo nyt on kivaa. Joku 45km/h alkais olla jo silleen että menee pitemmätkin siirtymät "ajomestoille" vauhdikkaasti. Tosin pitäis välitykset vissiin muuttaa.

Sen huomasin, että jostain syystä oman (Focus) pyörän käynnistyminen vie aikaa ärsyttävän kauan, siis häiritsee "arkikäynnistystä". Vs. toisella osapuolella sama moottori, mutta vissiin erilainen akku tai näyttö, niin käynnistyy ns. "riittävän nopeasti".
--
Josta tulikin mieleen, että saakohan jostakin asetuksesta nopeutettua käynnistymistä? Integroidusta akusta kyse siis ja ei viitsisi sitä noin 10-15sekuntia odottaa, että pyörä päällä..
Emaxmobile ja Stunlocker play kaupassa tuli vastaan. Tuo 32kmh itsekkin haluaisi, mutta 7000 moottorille ei suoraan tuolla saanut. Hommasin lukkopolkimet niin asfaltilla kohtuu kevyesti saa pidettyä tuon 32
 
Emaxmobile ja Stunlocker play kaupassa tuli vastaan. Tuo 32kmh itsekkin haluaisi, mutta 7000 moottorille ei suoraan tuolla saanut. Hommasin lukkopolkimet niin asfaltilla kohtuu kevyesti saa pidettyä tuon 32

Joo ok, käsitin että jollakin eurolla olisi saanut tämän saman mistä itse maksoin noin 42e tms.
Itselle oli pyörää ostaessa tuo jo ihan kriteerikin, että saa 32km/h. Vaihtoehtoisesti tietysti kelpaisi vieläkin räväkämpi peli, mutta ensimmäiseksi maastopyöräksi riittää aivan hyvin ja toivottavasti kestää vielä ainakin 5 vuotta tai enemmän. Hauska nähdä, saako näistä käytettynä sitten mitään esim. 5v päästä. Arkipyöränä nyt ainakin menee, jos hinta laskee vaikka alle tonniin =).
-
Itse voisin jopa seuraavaan pyörään nostaa budjettiakin tuonne 5000e hujakoille ja nopeutta on seuraavaan saatava vähintään 32 km/h, mieluummin enemmän. Näinkin sanottuna, en löydä omasta noin 4000e täystöjoustosähkiksestä yhtään vikoja jousituksesta yms. osista (amatööri olen).
Asiat mitä haluaisin jatkossa
- nopeutta
- maavaraa (kammet osuu jatkuvasti maahan, maavaraa kaipaisi esim. +20cm lisää!!) ,
- pyörän käynnistymisee nopeutta
- gps-jäljitin
- akku joka irtoaa numerokoodilukolla avaimen sijaan
- jalkatukea ei pyöräliikkeetkään tähän nykyiseen osaa laittaa, ottaisin jos saisin
- laturit olis kivoja jos toimis ristiin edes saman valmistajan kesken (vaikka meillä e8000 moottoriset, niin ei laturit mätsää??)
 
Joo ok, käsitin että jollakin eurolla olisi saanut tämän saman mistä itse maksoin noin 42e tms.
Itselle oli pyörää ostaessa tuo jo ihan kriteerikin, että saa 32km/h. Vaihtoehtoisesti tietysti kelpaisi vieläkin räväkämpi peli, mutta ensimmäiseksi maastopyöräksi riittää aivan hyvin ja toivottavasti kestää vielä ainakin 5 vuotta tai enemmän. Hauska nähdä, saako näistä käytettynä sitten mitään esim. 5v päästä. Arkipyöränä nyt ainakin menee, jos hinta laskee vaikka alle tonniin =).
-
Itse voisin jopa seuraavaan pyörään nostaa budjettiakin tuonne 5000e hujakoille ja nopeutta on seuraavaan saatava vähintään 32 km/h, mieluummin enemmän. Näinkin sanottuna, en löydä omasta noin 4000e täystöjoustosähkiksestä yhtään vikoja jousituksesta yms. osista (amatööri olen).
Asiat mitä haluaisin jatkossa
- nopeutta
- maavaraa (kammet osuu jatkuvasti maahan, maavaraa kaipaisi esim. +20cm lisää!!) ,
- pyörän käynnistymisee nopeutta
- gps-jäljitin
- akku joka irtoaa numerokoodilukolla avaimen sijaan
- jalkatukea ei pyöräliikkeetkään tähän nykyiseen osaa laittaa, ottaisin jos saisin
- laturit olis kivoja jos toimis ristiin edes saman valmistajan kesken (vaikka meillä e8000 moottoriset, niin ei laturit mätsää??)
Koitappa katsoa playkaupasta emaxMobileapp 1.19€
Stunlocker 1.69€
Lupailee 8000 nopeuden säädöt tuolla.
 
Koitappa katsoa playkaupasta emaxMobileapp 1.19€
Stunlocker 1.69€
Lupailee 8000 nopeuden säädöt tuolla.

Ei lupaile kumpikaan ilman lisenssiä. Joka on STunlockeriin 30€ (+alv, ellei satu asumaan vaikka jenkeissä alvittomassa osavaltiossa... Tämän voi ostaessa ihan itse määrittää missä "asuu").

Tämä lienee se halvin vaihtoehto.
 
Ei lupaile kumpikaan ilman lisenssiä. Joka on STunlockeriin 30€ (+alv, ellei satu asumaan vaikka jenkeissä alvittomassa osavaltiossa... Tämän voi ostaessa ihan itse määrittää missä "asuu").

Tämä lienee se halvin vaihtoehto.
Mielellään maksaisi 30€ jos saisi 7000 mallin kulkemaan, pitäisi aukoa ja laittaa parin sadan speedboxist, ja tuollaiseen ei ole aikomus.
 
Hommasin Bike-Discountista Focuksen JAM²:n. Kolmessa päivässä 100km tullut ajetttua josta 30 km maastoa. Ei vaan voi lopettaa:D

Todella komea pyörä! Kauanko kesti muuten toimitus BikeDiscountista ja milloin laitoit tilauksen ?
 
Todella komea pyörä! Kauanko kesti muuten toimitus BikeDiscountista ja milloin laitoit tilauksen ?

Kiitti:)

Tällä hetkellä kestää aika pitkään. Ilmoittivat että valmisteluviive heidän päässään on 15-18 työpäivää. Mulla se oli aika tarkkaan tuo 18 työpäivää mutta itse toimitus tuli kolmessa päivässä perille. Tilaus oli 7.5.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Hommasin Bike-Discountista Focuksen JAM²:n. Kolmessa päivässä 100km tullut ajetttua josta 30 km maastoa. Ei vaan voi lopettaa:D
Miten tuossa riittää tuo rungon sisäinen akku? Mukana tuli ilmeisesti se lisäakku? Minkä kokainen runko ja kuinka pitkä olet,? Miettinyt myös Focus Jam²:sta, mutta en oikein tiedä Boschilla vai Shimanolla.
 
Mielellään maksaisi 30€ jos saisi 7000 mallin kulkemaan, pitäisi aukoa ja laittaa parin sadan speedboxist, ja tuollaiseen ei ole aikomus.
Siis kyllähän ton regionin voi vaihtaa tolla stunlockerilla tuohon moottoriin.
Ja vielä ku laittaa ton Circumference:n johki kuuteen sataan nii kulkee sen mikä moottorista lähtee
 
Siis kyllähän ton regionin voi vaihtaa tolla stunlockerilla tuohon moottoriin.
Destination market (works for all firmwares including the latest 4.7.1 [for E8000], and 4.4.0 [for E6100 & E7000])
Circumference (works for all firmwares including the latest 4.7.1 [for E8000], and 4.4.0 [for E6100 & E7000])
Max Speed for each mode (works only for E8000 motor with E8000 display and with a firmware up to 4.3.2)

For the firmware newer than 4.3.2 [E8000] the best way to rise the Speed Limit is to change the destination market to US (32km/h). This method will maintain the correct odometer and speedometer readings.
Tuosta sai käsityksen, että nopeuden säätö vain 8000 lohkolle, 7000 mittaristoja on osassa 8000 pyöriä
 
Miten tuossa riittää tuo rungon sisäinen akku? Mukana tuli ilmeisesti se lisäakku? Minkä kokainen runko ja kuinka pitkä olet,? Miettinyt myös Focus Jam²:sta, mutta en oikein tiedä Boschilla vai Shimanolla.

Tuo on Shimanolla ja tosiaan kahdella akulla (378Wh+378Wh). Akun kestosta on vaikea sanoa omakohtaista kokemusta koska pisin reissu on 32,40km ja käytän aika paljon omia tehoja. Sillä sain vaan pari pykälää sisäisestä akusta pois. Olen ymmärtänyt että range on 35km - 70km sisäisellä akulla riippuen maastosta ja polkemisesta.

Runko on L ja olen 182cm. Tuo on ihan oikean kokoinen mutta pienempikin ois varmaan just mennyt. Isompi taas ei.

Itse päädyin Shimanoon koska tykkään enemmän sen avustuksesta, äänestä ja kustomoitavuudesta ajoprofiilien osalta. Boschin hyvä puoli on suurempi vääntö ja siinä integroidun akun saa irroitettua, joten jos meinaa ulkona tai yleisessä varastossa säilyttää niin kannattaa harkita.
 
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
Itse tilasin tiistaina Suomesta hintaan 2699€. Kannattaa katsella josko jossain Suomalaisessa kaupassa saatavilla.
Voi olla pikkasen nopeampi toimitus ja takuu asiat mahdollisesti mukavempi hoitaa,
 
Destination market (works for all firmwares including the latest 4.7.1 [for E8000], and 4.4.0 [for E6100 & E7000])
Circumference (works for all firmwares including the latest 4.7.1 [for E8000], and 4.4.0 [for E6100 & E7000])
Max Speed for each mode (works only for E8000 motor with E8000 display and with a firmware up to 4.3.2)

For the firmware newer than 4.3.2 [E8000] the best way to rise the Speed Limit is to change the destination market to US (32km/h). This method will maintain the correct odometer and speedometer readings.
Tuosta sai käsityksen, että nopeuden säätö vain 8000 lohkolle, 7000 mittaristoja on osassa 8000 pyöriä

Mikäs toi cicumreference oikein on tarkalleen? En oo muuten viitsinyt prosentteihin koskea, vaikka näppärältä vaikuttaakin stunlocker.
 
Se on renkaan kehä ja sitä muuttamalla voi huijata moottoria käymään kovempaa. Nopeusmittari ei sit pidä enää paikkaansa jos sitä muuttaa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 671
Viestejä
4 491 991
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom