Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisiko kuitenkin niin että on parempi olla jotakin vaikka ei tarvitsisikaan, kuin huomata että joskus tarvitsee ja sitten ei olekaan.Itseä ihmetyttää miten kaikilla tuntuu tulevan pyörä sekakäyttöön. Kamalasti epäilen hiekkatie ajoja.. Ajatuksena varmasti tosi kiva, mutta todellisuus....
Itseä ihmetyttää miten kaikilla tuntuu tulevan pyörä sekakäyttöön. Kamalasti epäilen hiekkatie ajoja.. Ajatuksena varmasti tosi kiva, mutta todellisuus....
Itseä ihmetyttää miten kaikilla tuntuu tulevan pyörä sekakäyttöön. Kamalasti epäilen hiekkatie ajoja.. Ajatuksena varmasti tosi kiva, mutta todellisuus....
Eli hybridi, tai ns. urban.
Eli hybridi, tai ns. urban.
Aika heikosti tuohon budjettiin saa mitään järkevää. Verkkokaupasta voi niitä sen omia GZR merkkisiä saada, mutta moottorit on vähän tuntemattomampia itselle.
Pari satasta jos laittaa lisää, niin saksasta saisi esim. Cuben pyöriä, joissa on Boschin moottori.
Se voi tosiaan käydä kalliiksi halpakin pyörä jos akku menee paskaksi talven aikana kylmien kelien vuoksi. Siinä mielessä pidemmän päälle irrotettava akku käy halvemmaksi. Ja onhan se kiva ja helppo latailla sisällä erikseen se akku ettei koko pyörää tarvitse viedä pistokkeen viereen.Kiitos. Tässä itsekin googletellut aikalailla ja ei tosiaan mitään boschin tai shimanon vehkeitä saa tuohon rahaan. Pitää nyt vähän funtsia mitä tekee. Noissa ns. mummomalleissa ei läheskään kaikissa tunnu olevan irroitettavaa akkua mikä on tosiaan aivan ehdoton. Nuita saisi kyllä halvemmalla kuin hybridiä.
Eri aiheeseen toinen kysymys. Olen nyt ajanut omalla Helkaman xe12 maasturilla (Shimanon kilkkeet) 170km. Liike sanoi että ensihuolto olisi 100-300km. Nyt kun koitin varata aikaa niin menee kuitenkin ehkä jopa kk päähän. Kuinka ehdoton tuo 300km on näissä vehkeissä. Myyjä sanoi kun soitin että jossei nyt yli 1000km aja. Jäin vaan miettimään asiaa että onko kannattavaa ajaa montaa sataa ennen huoltoa. Ja liikettä ei oikein voi vaihtaa koska olen jo työsuhdeliisariin sisällyttänyt ekan huollon kustannukset.
Eri aiheeseen toinen kysymys. Olen nyt ajanut omalla Helkaman xe12 maasturilla (Shimanon kilkkeet) 170km. Liike sanoi että ensihuolto olisi 100-300km. Nyt kun koitin varata aikaa niin menee kuitenkin ehkä jopa kk päähän. Kuinka ehdoton tuo 300km on näissä vehkeissä. Myyjä sanoi kun soitin että jossei nyt yli 1000km aja. Jäin vaan miettimään asiaa että onko kannattavaa ajaa montaa sataa ennen huoltoa. Ja liikettä ei oikein voi vaihtaa koska olen jo työsuhdeliisariin sisällyttänyt ekan huollon kustannukset.
Eri aiheeseen toinen kysymys. Olen nyt ajanut omalla Helkaman xe12 maasturilla (Shimanon kilkkeet) 170km. Liike sanoi että ensihuolto olisi 100-300km. Nyt kun koitin varata aikaa niin menee kuitenkin ehkä jopa kk päähän. Kuinka ehdoton tuo 300km on näissä vehkeissä. Myyjä sanoi kun soitin että jossei nyt yli 1000km aja. Jäin vaan miettimään asiaa että onko kannattavaa ajaa montaa sataa ennen huoltoa. Ja liikettä ei oikein voi vaihtaa koska olen jo työsuhdeliisariin sisällyttänyt ekan huollon kustannukset.
Nyt alkaa tämä sähkökulkineiden vakuuttaminen menemään vähän liiallisuuksiin. Lasten lelutkin pitää vakuuttaa
Eläköön sääntö-Suomi! Myös lasten sähkölelut vaativat pian liikennevakuutuksen
Sähköisten liikkumisvälineiden vakuuttaminen muuttuu, kun liikennevakuutuslain uudistus astuu voimaan kesäkuun alussa.www.is.fi
Meinaatko että Suomessa joku vakuutus olisi kohtuullinen? Itsellä moottoripyörässä osakaskolla vakuutus 190€/v. L1e-A sähköpyörässä 120€!"Moottoriajoneuvoa käytetään liikennevakuutuslain mukaan liikenteessä myös silloin, kun sitä käytetään tai siirretään teiden ulkopuolella, esimerkiksi piha-alueilla, pelloilla, metsässä tai jäällä."
Näitä pelto- / jääautoja näkee paljon ja niitähän ei liene ollut tapana edes rekisteröidä ja en usko että erikseen vakuuttaa, vai muistanko väärin? Vai onko niin että nekin olisi pitänyt, mutta että kukaan ei ole viitsinyt kun kukaan ei tule kyselemään että mikäs juttu teillä on tuon peltoauton kanssa.
Mutta varsinkin täällä maakunnissa voi kestää ihan hetki jos toinenkin ennen kuin poliisi alkaa ratsaamaan polkuautoja, lennäteltäviä droneja (niillekin on oma maksullinen lupansa), akuutteja tai sähköpyöriä. Ehkä sitten jos hiljaisena iltapäivänä 50km/h alueella joku lapsonen päästelee jalkakäytävällä skuutilla poliisiauton ohi niin siinä voi herätä epäilys että nyt kannattaa ehkä kaveri pysäyttää ja vähän kysellä.
Toivottavasti noiden polkuautojen kohdalla kuitenkin osataan pitää järki päässä vakuutussumman kanssa. EU määrää vakuuttamisen pakolliseksi mutta eivät tietääkseni sitä vakuutuksen hintaa. Jos laite painaa sen 25kg+ mutta maksiminopeus on 5km/h ja istuinkorkeus 30cm maasta niin ehkä sellaisille voisi olla ihan joku nimellinen vakuutus joka sitten korvaa ne sellaiset vahingot mitä tuolla laitteella voi sattua. Akun räjähtäminenhän siinä riskinä varmaan eniten on. Tosin se taas voi vakuutuskorvauksena olla melko kallis jos kaikki akun räjähtämisen rikkoma tavara joudutaan vakuutuksen puitteissa korvaamaan. Vaan ehkä siihenkin joku pykälä on ettei omassa varastossa räjähtävä polkumopo mene liikennevakuutuksen korvauksiin kun sillä ei juuri silloin edes ajeta.
En mä mitään meinaa. Sanoin että toivon.Meinaatko että Suomessa joku vakuutus olisi kohtuullinen? Itsellä moottoripyörässä osakaskolla vakuutus 190€/v. L1e-A sähköpyörässä 120€!
Ei kannata hengitystä pidätellä ja toivoa. Tämä laki on nyt vähän susi, sama kuin kuuluisa taksi uudistus.En mä mitään meinaa. Sanoin että toivon.
Poikkeuksen helposti muistettavaan 25-sääntöön tekevät sähköavusteiset polkupyörät. Vakuuttamisvelvollisuuden ulkopuolelle on rajattu sellaiset sähköavusteiset pyörät, jotka edellyttävät liikkuakseen myös polkemista, ja joissa moottorin avustus kytkeytyy pois, kun ajonopeus saavuttaa 25 km/h. Lisäksi moottorin suurin sallittu teho on 250 W.
Tuohon keskusteluun tosiaan parempi ketju on esim. tämä:Keskustelu varmaan kannattaa käydä jossain toisessa ketjussa, koska näitä otsikon pyöriä vakuutuspakko ei ole koskenut ennen, eikä koske tulevaisuudessakaan.
Liikennevakuuttamisen uusi laki voimaan 1.6.2024
Lakiuudistus tuo monia aiemmin vakuuttamattomia liikkumisvälineitä vakuuttamisvelvollisuuden piiriin. Ilman vakuutusta laitteet ovat käyttökiellossa.www.lvk.fi
Keskustelu varmaan kannattaa käydä jossain toisessa ketjussa, koska näitä otsikon pyöriä vakuutuspakko ei ole koskenut ennen, eikä koske tulevaisuudessakaan.
Liikennevakuuttamisen uusi laki voimaan 1.6.2024
Lakiuudistus tuo monia aiemmin vakuuttamattomia liikkumisvälineitä vakuuttamisvelvollisuuden piiriin. Ilman vakuutusta laitteet ovat käyttökiellossa.www.lvk.fi
Poikkeuksen helposti muistettavaan 25-sääntöön tekevät sähköavusteiset polkupyörät. Vakuuttamisvelvollisuuden ulkopuolelle on rajattu sellaiset sähköavusteiset pyörät, jotka edellyttävät liikkuakseen myös polkemista, ja joissa moottorin avustus kytkeytyy pois, kun ajonopeus saavuttaa 25 km/h. Lisäksi moottorin suurin sallittu teho on 250 W.
Eikai aiheesta keskustelu ole offtopicia. Mutta jatkossa jos jokin näistä ylittyy: 25kmh, 250w tai 25kg, niin vakuutus tarvitaanTarkoittaako tää nyt yksinkertaisesti sitä, että yli 25kg alle 250w poljettava sähköpyörä edelleen vakuutuksen ulkopuolella. Kovasti nyt ollut joka puolella tuosta 25kg säännöstä ja aika sekavaa ja sekalaista tekstiä, tai sit ite oon sekasin. Oma pyörä just sen 25-26kg
Sori offtopic ja tai väärä ketju, mutta tää taitaa koskettaa aika montaa fatbiken omistajaa.
Mikä toi yllä mainittu poikkeus sit on? Offtopic lähinnä heitin, koska lainatussa viestissäkin mainittu vaikkei välttämättä ole otsikoon liittyvät speksit enää vakuutustarpeen ulkopuolella.Eikai aiheesta keskustelu ole offtopicia. Mutta jatkossa jos jokin näistä ylittyy: 25kmh, 250w tai 25kg, niin vakuutus tarvitaan
Mitkä liikkumisvälineet tulee liikennevakuuttaa?
Ei liikennevakuutusta
Sähköiset liikkumisvälineet ja tavarankuljettimet, joiden paino on alle 25 kg JA rakenteellinen nopeus alle 25 km tunnissa.
Sähköavusteiset polkupyörät, joiden nopeus avustettuna on enintään 25 km/h ja teho enintään 250 W. (Pyörän painolla ei ole merkitystä.)
Yksinomaan vammaisten henkilöiden käyttöön annetut kevyet liikkumisvälineet, kuten sähköpyörätuolit.
Vakuutettava
Sähköiset liikkumisvälineet ja tavarankuljettimet, joiden paino on yli 25 kg TAI rakenteellinen nopeus yli 25 km tunnissa.
Sähköpolkupyörät, joiden moottori ei kytkeydy pois päältä yli 25 km/h nopeudessa tai joiden paino on enemmän kuin 25 kg. (Ei koske niitä sähköavusteisia polkupyöriä, jotka täyttävät "Ei liikennevakuutusta" -kohdassa mainitut ehdot.)
Kaikki vuokrattavat sähköpotkulaudat riippumatta painosta ja nopeudesta. Yritys vastaa liikennevakuutuksesta.
Sähköisten liikkumisvälineiden vakuuttaminen
Mille sähköisille liikkumisvälineille otetaan liikennevakuutus ja mille ei?www.lvk.fi
Joo, tuo on melkoinen viidakko. Pitäisi oikein joku vuokaavio piirtää näistä.Mikä toi yllä mainittu poikkeus sit on? Offtopic lähinnä heitin, koska lainatussa viestissäkin mainittu vaikkei välttämättä ole otsikoon liittyvät speksit enää vakuutustarpeen ulkopuolella.
E: eiku joo, ilmeisesti tarkoittaa poikkeus tuota kun polkemalla voi lisätä vauhtia. Pitääkin käydä hiomassa pyörän rungosta pari sataa grammaa pois
Tuohon keskusteluun tosiaan parempi ketju on esim. tämä:
Moottorilla varustetut polkupyörät (L1e-a,L1e-b) (yli 250 W)
Täällä voi keskustella tehokkaista sähköpolkupyöristä esim. Bafangin 1000W tai CyklonEbiken 32 000W. Miksi oma lanka? Siksi että vakuutuksen vaativat yli 250 W L1e-luokan pyörät sekä muut tehokkaammat harrastelaitteet pysyvät erillään tavallisista tieliikennekäyttöön tarkoitetuista...bbs.io-tech.fi
Sähköpolkupyörä 28" 7-vaihteinen
Runkoon integroidun akun ja keskeiselle paikalle kampisarjaan sijoitetun moottorin ansiosta pyörä on sekä ulkonäöltään että ajo-ominaisuuksiltaan paljolti kuten tavallinen pyörä. Joka avustaa tehokkaasti polkemisessa! Alumiinirunko on vakaa ja kiertojäykkä. Laadukkaiden komponenttien ansiosta...www.biltema.fi
Onko kellään ollut ylläolevaa pidemmässä käytössä? Saisi vähän kokemuksia.
Tänään käytiin koeajamassa tuota ja perään yli tuplaten kalliimpaa helkamaa. Olihan noissa ero Helkaman hyväksi, mutta jos peilaa hintaa niin ei Bilteman mankeli kovin pahalta tuntunut. Akun koko nyt taitaa olla suurin miinus mitä itsellä tuli mieleen. Onko muuta syytä huomioida?
Tuolla pääsee tosiaan ihan hyvin alkuun, jos vaatimukset eivät ole kummoisia ja ajo nimenomaan jotain semilyhyttä työmatkaa asfaltilla jne. Paljon sen kummoisempaan käyttöön en noita kiinakulkineita itselleni haluaisi, mutta hinta-laatusuhteessa nämä ovat tuollaiseen käyttöön ok.Jos käyttö pääasiallisesti se 0-10km työmatka tms. lyhyt retki hyviä teitä pitkin niin aivan varmasti pärjää siinä missä tuplat tai triplat kalliimalla merkkipyörällä.
Jos Biltema lähellä niin takuu asiatkin toimii varmasti ihan hyvin.
Tosiaan jäi pois, akku on pieni, mutta kestopäällystetyllä tiellä ja kunnon rengaspaineilla tuolla ajaa helposti 20km täydellä avustuksella. Itse en ikinä maksaisi kaupunki sähköpyörästä tuota enempää, jos taas tykkää ajella enemmän metsäautoteitä tai ihan polkuja niin sitten katsoisin jotain muuta, ja sekin lähinnä akun koon takia.
Pyörien kohdalla Bilteman hyvä tai huono maine ei ole niinkään olennaista, vaan kussakin fillarissa käyteyt komponentit ja tietenkin itse pyörän runko. Yosemite ei ole varsinaisesti kunnostautunut kevyiden ja/tai muutenkaan laadukkaiden runkojen kohdalla. Myös kolmannen osapuolen varaosien saatavuus ja yhteensopivuus voi olla haasteellista. Lisäksi kiinalaisen Bafangin sähkökomponentit ovat parhaimmillaankin vähän niin ja näin. Mutta kuten sanottua, kyllä tuossa varmasti on tuohon hintaan ihan hyvin vastinetta rahalle.Bilteman pahin kompastuskivi lienee maine. Itselläni on Bilteman Cruiseri aikanaan ollut mutta se oli lyhytikäinen kun mokoma varastettiin työmaan pihasta valvontakameran alta. Joo, lukko oli unohtunut eli oma moka.
Kuitenkin jonkun verran on saanut lukea sitä miten pyörä on hajonnut kesken ajon; joko runko pettänyt tai ohjaustanko irronnut tai muuta vastaavaa. Pelkästään pelko siitä on melkoisen ikävä juttu, vaikka pyörä itsessään olisikin hyvä. Ja sitten mä vielä lietson sitä niiden korviin jota eivät ole kuulleet.
Tokihan se voi olla ettei ne kaikki hajoa, mutta negatiivinen huomio vain tahtoo jäädä mieleen ja sitä puhutaan enemmän kuin positiivista niin voi olla että koko juttu on saanut suuremmat mittasuhteet kuin mitä ne oikeasti ovat.
Mutta etenkin Bilteman pyörällä, jos ei muillakin, kannattaa katsella ne pultit ja mutterit läpi että onko ne kunnolla kiinni ja vähän vaikka kokeilla vääntää että meneekö kuusiokolo pyöreäksi vai pitääkö muotonsa, niin vähän näkee minkälaista metallia ne ovat ja sitten vaihtaa tarvittaessa. Sama vähän muillekin osille.
Joo, niihin komponenetteihinhan se menee, eli siellä on niitä "pommeja" ja ihan hyviäkin, eli ei pidä Biltemaa kaikkinensa syyttämän. Se vain oli sitä aikaa joku vuosikymmen takaperin kun Biltemalla oli sitä Yosemitea lähes kauttaaltaan koko valikoima.Pyörien kohdalla Bilteman hyvä tai huono maine ei ole niinkään olennaista, vaan kussakin fillarissa käyteyt komponentit ja tietenkin itse pyörän runko. Yosemite ei ole varsinaisesti kunnostautunut kevyiden ja/tai muutenkaan laadukkaiden runkojen kohdalla. Myös kolmannen osapuolen varaosien saatavuus ja yhteensopivuus voi olla haasteellista. Lisäksi kiinalaisen Bafangin sähkökomponentit ovat parhaimmillaankin vähän niin ja näin. Mutta kuten sanottua, kyllä tuossa varmasti on tuohon hintaan ihan hyvin vastinetta rahalle.
En tiedä löytyikö oikea tieto, mutta:Kellään tietoa miten hitossa spessuista saa valot pois?
Malli Turbo Como SL 5.0 mutta eiköhän toimi kaikissa samalla tavalla.
Miksi pitää valot saada pois? Minulla on Lupine SL SF -etuvalo ja Lezynen takavalo. Valoisallakin Lupinen päivävalo ja takavalo ovat automaattisesti käytössä oman näkyvyyden ja turvallisuuden takia ihan samasta syystä kuin autoissakin. Valojen energiankulutus on minimaalista, eikä niitä sen takia kannata kytkeä pois.Kellään tietoa miten hitossa spessuista saa valot pois?
Malli Turbo Como SL 5.0 mutta eiköhän toimi kaikissa samalla tavalla.
Miksi pitää valot saada pois? Minulla on Lupine SL SF -etuvalo ja Lezynen takavalo. Valoisallakin Lupinen päivävalo ja takavalo ovat automaattisesti käytössä oman näkyvyyden ja turvallisuuden takia ihan samasta syystä kuin autoissakin. Valojen energiankulutus on minimaalista, eikä niitä sen takia kannata kytkeä pois.
Noita "sul on valot päällä" -kommentteja olen itsekin saanut, eikä ne minua hetkauta. Olen selittänyt, että ne valot on päällä sen takia, että haluan tulla nähdyksi liikenteessä.
En tiedä löytyikö oikea tieto, mutta:
can be turned off via the handlebar remote if desired (long press on F1 button)
Lights, Racks, and Fenders
support.specialized.com
Tuossa vähän ihmetyttää itseäni moottorin alhainen vääntö? Kuvittelisi että sitä on enemmän tuollaisessa rungossa joka viimeisen päälle vielä täysjoustoinen. Itselläni on jäykkäperäisessä 80 Nm. Kertokaa viisaammat onko tuo tarpeeksi.Mitäs olette mieltä, eikös tässä ole aika kova työmatka/yleispyörä, joka ei ihan ensimmäistä kinttupolkuakaan pelästy? Itse hankkisin tällaisen, jos ei olisi jo täysverinen sähkömaasturi varastossa. Tässä erona siis pystympi ajoasento kuin "oikeissa" maastopyörissä, mutta on kuitenkin täysjousto kohtalaisilla osilla ja valmiiksi varustettuna
Specialized Turbo Tero X 4.0
2990.00 €4499.00 €
Tero-X on Spessun jokapaikan täysjoustomaastopyörä. Sillä ajat niin maastoa kuin työmatkaakin tai vaikka pitempääkin reissua pakaasien kanssa. Levoon verrattuna pystympi ajoasento.
- Specialized 2.0 moottori. 50 Nm vääntöä ja 530Wh akku
- Akku helposti vivulla irroitettava ja avaimella lukittu
- 130/120mm täysjousto lukittavilla Rockshox Recon Silver keulalla ja Deluxe Select R takaiskarilla.
Ainakin parissa paikassa tarjoushinta voimassa
Motokeidas - Specialized Turbo Tero X 4.0
www.motokeidas.comSpecialized Turbo Tero X 4.0
Turbo Tero X 530 Wh:n akkulla on sähköpyörä, jolla pääset kaikkialle, kaiken yli ja kaiken kanssa. Säilytystilaa kaikille tavaroille, toimintasäde kaikkeen ja valmius kaikkeen. Pystympi ajoasento takaa rennon fiiliksen ajoon, mutta maasto-ominaisuuksia ei ole jätetty tästä mallista pois. Polje...pyoravarikko.fi
Nimenomaan listasin sen tuohon, että jos tuo on jollekulle kovasti olennaista. Totta on, ettei tuo ole mikään markkinoiden tehokkain moottori -mutta sillä on myös hyvät puolensa, sillä tuo moottori ei siten imaise akkuakaan kovin nopeasti tyhjiinTuossa vähän ihmetyttää itseäni moottorin alhainen vääntö? Kuvittelisi että sitä on enemmän tuollaisessa rungossa joka viimeisen päälle vielä täysjoustoinen. Itselläni on jäykkäperäisessä 80 Nm. Kertokaa viisaammat onko tuo tarpeeksi.
Mitäs olette mieltä, eikös tässä ole aika kova työmatka/yleispyörä, joka ei ihan ensimmäistä kinttupolkuakaan pelästy? Itse hankkisin tällaisen, jos ei olisi jo täysverinen sähkömaasturi varastossa. Tässä erona siis pystympi ajoasento kuin "oikeissa" maastopyörissä, mutta on kuitenkin täysjousto kohtalaisilla osilla ja valmiiksi varustettuna
Specialized Turbo Tero X 4.0
2990.00 €4499.00 €
Tero-X on Spessun jokapaikan täysjoustomaastopyörä. Sillä ajat niin maastoa kuin työmatkaakin tai vaikka pitempääkin reissua pakaasien kanssa. Levoon verrattuna pystympi ajoasento.
- Specialized 2.0 moottori. 50 Nm vääntöä ja 530Wh akku
- Akku helposti vivulla irroitettava ja avaimella lukittu
- 130/120mm täysjousto lukittavilla Rockshox Recon Silver keulalla ja Deluxe Select R takaiskarilla.
Ainakin parissa paikassa tarjoushinta voimassa
Motokeidas - Specialized Turbo Tero X 4.0
www.motokeidas.comSpecialized Turbo Tero X 4.0
Turbo Tero X 530 Wh:n akkulla on sähköpyörä, jolla pääset kaikkialle, kaiken yli ja kaiken kanssa. Säilytystilaa kaikille tavaroille, toimintasäde kaikkeen ja valmius kaikkeen. Pystympi ajoasento takaa rennon fiiliksen ajoon, mutta maasto-ominaisuuksia ei ole jätetty tästä mallista pois. Polje...pyoravarikko.fi
Kaupunkikäytössä ja hiekkateillä moottorin suorituskyky riittää oivallisesti, ja jäljelle jää käyttämätöntä reserviä. Suurempaa vääntömomenttia kaipaa ainoastaan maastossa jyrkkiä nousuja ylös mönkiessä.
Tosiaan tuo lienee ihan hyvä vääntö peruskäyttöön ja vähän metsäänkin. Mulla on omassa fättiksessä 60Nm motti eikä vielä ole ikävä tullut yhtään kovempaa vääntöä, vaikka olen parhaani mukaan yrittänyt metsäpoluille viedä.Tuossa vähän ihmetyttää itseäni moottorin alhainen vääntö? Kuvittelisi että sitä on enemmän tuollaisessa rungossa joka viimeisen päälle vielä täysjoustoinen. Itselläni on jäykkäperäisessä 80 Nm. Kertokaa viisaammat onko tuo tarpeeksi.
Tämä oli noin 1kk sitten Specializedin omassa nettikaupassa 2300€ ja hankin sen silloin. Omaan työmatkapyöräilyyn tuo 50Nm riittää mainiosti, jyrkemmät ylämäet menee 50% teholla eli ainakin omaan käyttöön reserviä jää. Akku kestää yllättävän hyvin ja jarrut ja vaihteet toimii ilman ongelmia. Eka sähköpyörä mitä olen omistanut ja suosittelen kyllä.Mitäs olette mieltä, eikös tässä ole aika kova työmatka/yleispyörä, joka ei ihan ensimmäistä kinttupolkuakaan pelästy? Itse hankkisin tällaisen, jos ei olisi jo täysverinen sähkömaasturi varastossa. Tässä erona siis pystympi ajoasento kuin "oikeissa" maastopyörissä, mutta on kuitenkin täysjousto kohtalaisilla osilla ja valmiiksi varustettuna
Specialized Turbo Tero X 4.0
2990.00 €4499.00 €
Tero-X on Spessun jokapaikan täysjoustomaastopyörä. Sillä ajat niin maastoa kuin työmatkaakin tai vaikka pitempääkin reissua pakaasien kanssa. Levoon verrattuna pystympi ajoasento.
- Specialized 2.0 moottori. 50 Nm vääntöä ja 530Wh akku
- Akku helposti vivulla irroitettava ja avaimella lukittu
- 130/120mm täysjousto lukittavilla Rockshox Recon Silver keulalla ja Deluxe Select R takaiskarilla.
Ainakin parissa paikassa tarjoushinta voimassa
Motokeidas - Specialized Turbo Tero X 4.0
www.motokeidas.comSpecialized Turbo Tero X 4.0
Turbo Tero X 530 Wh:n akkulla on sähköpyörä, jolla pääset kaikkialle, kaiken yli ja kaiken kanssa. Säilytystilaa kaikille tavaroille, toimintasäde kaikkeen ja valmius kaikkeen. Pystympi ajoasento takaa rennon fiiliksen ajoon, mutta maasto-ominaisuuksia ei ole jätetty tästä mallista pois. Polje...pyoravarikko.fi
Miten tuossa spessun TRP Flow Set Control jarrussa säädettään jarruvipua, etujarru menee melkein tankoon asti? Netistä ei löydy oikein mitään.
Onko täällä kokemuksia vetokoukkuun asennettavista pyörätelineistä?
Biltemasta saisi telineen 299€:
Pyöräteline vetokoukkuun
Vakaa, kallistettava pyöräteline 3 pyörälle. Helppo asentaa 50 mm kuulaan, 13-napainen liitäntä. Pyörät kiinnitetään telineeseen ja telineen voi lukita vetokoukkuun (lukko sisältyy). Telineeseen voi kiinnittää tilapäisen rekisterikilven kansallisten määräysten mukaan. Täyttää DIN 75302...www.biltema.fi
Tässä reddit ketjussa taitaa jotain samaa ongelmaa olla ja siellä olevassa kuvassa näkyy tuon kahvan onko se nimeltään sitten "throw adjustment" kuusiokoloruuvi kahvan taitekohdassa, jolla kahvaa saa lähemmäksi/kauemmaksi:Joo siis tarkoitan sitä vapaaliikkeen säätöä. Nyt on aika pitkä painallus että tulee bite point verrattuna takajarruun. Koitin pumppailla kahvaa mutta ei tunnu että siellä olisi ilmaa, tosin ei ole aikaisemmin kokemusta tällaisista.