Pitäisikö tuon kokemuksen houkutella kypärän käyttöön?Eräs tuttu kuoli paikaltaan kaatuessaan prätkäkypärä päässä, se on pienestä kiinni kun sopivasti kolahtaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitäisikö tuon kokemuksen houkutella kypärän käyttöön?Eräs tuttu kuoli paikaltaan kaatuessaan prätkäkypärä päässä, se on pienestä kiinni kun sopivasti kolahtaa.
Seuraavaksi tappelemaan pakkasessa toimimattoman käynnistysnapin kanssa.
Minun pyärä ei alle about -17 llähde päälle
Semmoset 15 viestiä sitten on tuosta juttua...Minkälaisia kuljetustelineitä porukka on käyttänyt auton perässä sähköpyörän kanssa?
Kärkkäisellä oleva Heed vaikuttaa lupaavalta ja sen saa lukittua vetokuulaankin, mikä iso plussa. Onko tuosta kellään kokemusta?
Niinpäs olikin! Tuossa toinen mitä olen katsellut, kantavuus 36kg ja pyörän maksimipaino 20kg, kuinkahan tuo ottaisi itseensä 25kg pyörän kuskaamisestaSemmoset 15 viestiä sitten on tuosta juttua...
Jos koukku mallin, niin ehdoton suositus sellanen missä "jalalla painettava alas vinoon" tieltä tuo. ITellä sellanen thule, oli joku 450e tms. tienoilla. Niin paljon näppärämpi, kun saa tavaraa pakattua tavallisesti, kun vaan "kickstandilla pois ottaa..Niinpäs olikin! Tuossa toinen mitä olen katsellut, kantavuus 36kg ja pyörän maksimipaino 20kg, kuinkahan tuo ottaisi itseensä 25kg pyörän kuskaamisesta
![]()
Polkupyöräteline Thule EuroRide 941
Polkupyöräteline Thule EuroRide 941 edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!www.tokmanni.fi
Tutkisin vaihtoehtona myös Bilteman versiotaNiinpäs olikin! Tuossa toinen mitä olen katsellut, kantavuus 36kg ja pyörän maksimipaino 20kg, kuinkahan tuo ottaisi itseensä 25kg pyörän kuskaamisesta
![]()
Polkupyöräteline Thule EuroRide 941
Polkupyöräteline Thule EuroRide 941 edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!www.tokmanni.fi
Kiitos tästä. On pitänyt pistää asiaa eteenpäin ja tästä saa vähän kättä pidempää asian hyväksi.Tiedoksi kaikille Shimano EP8 pakkasongelmien kanssa kärvisteleville. Kysyin kuluttajariitalautakunnasta päätöksen kopiota ja tämän perusteella laadin oman vapaamuotoisen reklamaation.
![]()
![]()
Lopuksi todetaan päätöksen olleen yksimielinen.
Kiitos tästä. On pitänyt pistää asiaa eteenpäin ja tästä saa vähän kättä pidempää asian hyväksi.
Tästä sinun tekstistä saa hyvän pohjan käyttöön, toivottavasti se johtaa johonkin. Raportoi ihmeessä mitä sieltä vastaavat aikanaan niin tietää vähän onko yhteneviä vastauksia.Mainittakoon vielä, että korostin omassa reklamaatiossani sitä, että pyörää on säilytetty ja käytetty asianmukaisesti, ladattu aina lämpimässä ja myös "kokonaisena", eikä se auttanut ongelmaan(kuten aspa chatissa neuvoi)
Ja että ensisijaisesti virhe tulisi korjata siten, että pyörän ominaisuudet ei heikkene ostohetkeen verrattuna. Ja että jos nämä asiat olisi olleet ostohetkellä tiedossa, ne olisi olleet erittäin merkittäviä ostopäätökseen vaikuttavia asioita.
Mainitsin myös, että kyseessä on ilmiselvä tyyppivika, sillä aiheesta löytyy internet-keskusteluita lukuisia, ja että Canyonin aspasta toiset käyttäjät on saaneet epävirallisia käynnistysohjeita(pakittaminen).
Viittasin myös tuohon diaarinumeroon, että asiaa on käsitelty aiemminkin ja sen on todettu olevan selkeä virhe. Jos pyörää myydään suomeen, sen pitää toimia normaaleissa suomalaisissa olosuhteissa.
Vertaa tätä esim. sähköautoon. Jos vaikka Tesla möisi sähköautoaan ja toteaisi, että joo ei toimi alle -10C pakkasella, niin se olisi päivänselvä peli kuluttajansuojalain edessä.
Vaimo kaipailee sähköpyörää työmatkapyöräksi ja valjasti minut selvittämään asiaa...
Työsuhdepyöräkumppani on Oomi ja pikaisella vilkaisulla aika kattava verkosto näyttää olevan paikkoja mistä pyörän voi hankkia.
Vaatimukset ovat:
- Naisten malli. Eli ns. Step-Through tai Mid-Step
- Akku irrotettavissa ilman työkaluja (pyörävarastossa ei voi ladata)
- Runkoon kiinnitettävä lasten turvaistuin mahdollisuus (Tämä yllätti. Esimerkiksi Canyonin pyöriin ei yhteenkään saa kiinnittää istuinta. Sitten yritin käydä Trekin pyörän ohjeita läpi, mutta en löytänyt mitään mainintaa suuntaan tai toiseen siitä saako runkoon kiinnittää mitään. Ja ei, pyöräkärry ei valitettavasti ole tilojen puolesta mahdollinen).
Bonusta:
- Budjetti maks 4k€. Käyttö 9km työmatkaa ja perheen kanssa pyöräilyä. Juurakot yms. ylitetään taluttamalla eli mitään täpäriä ei haeta. Ei ajeta talvella.
- Hihnaveto! Oman vähäisen kokemuksen perusteella parista sähkäristä jäi se että ketjuvaihteet eivät oikein toimi. Tai toimivat, mutta jotenkin veto jää päälle ja vaihteet ja ketjut paukkuu yms. Näin ollen huoltovapaa hihnaveto olisi varmaan kova juttu.
Ideoita mistä lähteä liikkeelle? Edes suosituksia pyöristä mihin lastenistuimen saa kiinnittää?
Specialized Turbo Como 3.0/4.0 IGH. Toki jos esim. Canyon Precede:ON Comfort 7 tarakka on speksattu 25 kilolle niin en ihan kauheasti jännittäis kestääkö se myös lastenistuimen suositteli valmistaja mitä tahansa.Vaimo kaipailee sähköpyörää työmatkapyöräksi ja valjasti minut selvittämään asiaa...
Työsuhdepyöräkumppani on Oomi ja pikaisella vilkaisulla aika kattava verkosto näyttää olevan paikkoja mistä pyörän voi hankkia.
Vaatimukset ovat:
- Naisten malli. Eli ns. Step-Through tai Mid-Step
- Akku irrotettavissa ilman työkaluja (pyörävarastossa ei voi ladata)
- Runkoon kiinnitettävä lasten turvaistuin mahdollisuus (Tämä yllätti. Esimerkiksi Canyonin pyöriin ei yhteenkään saa kiinnittää istuinta. Sitten yritin käydä Trekin pyörän ohjeita läpi, mutta en löytänyt mitään mainintaa suuntaan tai toiseen siitä saako runkoon kiinnittää mitään. Ja ei, pyöräkärry ei valitettavasti ole tilojen puolesta mahdollinen).
Bonusta:
- Budjetti maks 4k€. Käyttö 9km työmatkaa ja perheen kanssa pyöräilyä. Juurakot yms. ylitetään taluttamalla eli mitään täpäriä ei haeta. Ei ajeta talvella.
- Hihnaveto! Oman vähäisen kokemuksen perusteella parista sähkäristä jäi se että ketjuvaihteet eivät oikein toimi. Tai toimivat, mutta jotenkin veto jää päälle ja vaihteet ja ketjut paukkuu yms. Näin ollen huoltovapaa hihnaveto olisi varmaan kova juttu.
Ideoita mistä lähteä liikkeelle? Edes suosituksia pyöristä mihin lastenistuimen saa kiinnittää?
Vaimo kaipailee sähköpyörää työmatkapyöräksi ja valjasti minut selvittämään asiaa...
Työsuhdepyöräkumppani on Oomi ja pikaisella vilkaisulla aika kattava verkosto näyttää olevan paikkoja mistä pyörän voi hankkia.
Vaatimukset ovat:
- Naisten malli. Eli ns. Step-Through tai Mid-Step
- Akku irrotettavissa ilman työkaluja (pyörävarastossa ei voi ladata)
- Runkoon kiinnitettävä lasten turvaistuin mahdollisuus (Tämä yllätti. Esimerkiksi Canyonin pyöriin ei yhteenkään saa kiinnittää istuinta. Sitten yritin käydä Trekin pyörän ohjeita läpi, mutta en löytänyt mitään mainintaa suuntaan tai toiseen siitä saako runkoon kiinnittää mitään. Ja ei, pyöräkärry ei valitettavasti ole tilojen puolesta mahdollinen).
Bonusta:
- Budjetti maks 4k€. Käyttö 9km työmatkaa ja perheen kanssa pyöräilyä. Juurakot yms. ylitetään taluttamalla eli mitään täpäriä ei haeta. Ei ajeta talvella.
- Hihnaveto! Oman vähäisen kokemuksen perusteella parista sähkäristä jäi se että ketjuvaihteet eivät oikein toimi. Tai toimivat, mutta jotenkin veto jää päälle ja vaihteet ja ketjut paukkuu yms. Näin ollen huoltovapaa hihnaveto olisi varmaan kova juttu.
Ideoita mistä lähteä liikkeelle? Edes suosituksia pyöristä mihin lastenistuimen saa kiinnittää?
Canyonin pitkä vastaus saatuna ja kiteytys oli että heidän ei ole pakko toimia suositusten mukaan jotka kuluttajariitalautakunta on antanut ja ettei minun sähköpyöräni sovellu työmatkakäyttöön. Koitin kysellä että mistä olisin voinut tietää sen ja olisiko asennoituminen eri jos ongelmat ilmenisivätkin maastoajossa. Katsotaan miten koittavat venkoilla, mutta eiköhän tätä täydy itsekkin lähteä ajamaan eteenpäin. Ei tuollainen ehtojen yksipuolinen jälkikäteen muuttelu taida olla ihan laillista.
Uskoisin, että toimivat kyllä suositusten mukaan, mutta käyvät viivytystaistelua siihen asti, että jokainen samoista ongelmista kärsivä hakee itselleen ratkaisusuosituksen kuluttajariitalautakunnalta. Harvempi sitä lopulta varmaan jaksaa hakea, joka tekee tästä venkoilusta kannattavaa. Eli kuluttajariitalautakunnalle tikettiä vetään niin uskoisin, että lopulta saat jotain hyvitystä.Canyonin pitkä vastaus saatuna ja kiteytys oli että heidän ei ole pakko toimia suositusten mukaan jotka kuluttajariitalautakunta on antanut ja ettei minun sähköpyöräni sovellu työmatkakäyttöön. Koitin kysellä että mistä olisin voinut tietää sen ja olisiko asennoituminen eri jos ongelmat ilmenisivätkin maastoajossa. Katsotaan miten koittavat venkoilla, mutta eiköhän tätä täydy itsekkin lähteä ajamaan eteenpäin. Ei tuollainen ehtojen yksipuolinen jälkikäteen muuttelu taida olla ihan laillista.
Vaimolle etsinnässä sähköpyörää alle 3000€ budjetissa.
Canyon on ainakin kiinnostava hintalaatusuhteen takia.
Löysin pari hihnavetoista nuvinci vaihteistolla, mutta en nyt tajua näiden eroja:
Ainuat erot ovat:
Kalliimmassa ketjuohjuri Canyon EP1335-01 Insert
Halvemmassa ketjuohjuri enviolo manual hub interface
Kalliimmassa kiekkona Alexrims MD25 | Enviolo Trekking
Halvemmassa kiekko Alexrims MD25 | Promax DR815F
Onko 200€ hintaero em. osien arvoinen?
![]()
Outlet | Ale | Tarjoukset | Sähköpyörät
Shop for the best electric bicycles at discount prices ➔ Great selection of e-bikes and e-mtbs ➔ Save up to 40%!www.canyon.com
Taitaa navat olla vain erona noissa kiekoissa johtuen eri vetotavasta(hihna vs ketju)
Vilkaise löytyykö bike-discountista, bike24:sta tai mhw-bikestä jotain sopivaa. Cube on perinteisesti ollut saksasta edullinen ja Cuben talonmerkki Radon myös.
Tuo hihnaveto on ilmeisesti varsin pätevä ratkaisu, en ole hirveästi pahaa kuullut tai että olisi ollut erityisemmin ongelmia.
Kerran itselläkin Gränd Canyon jättänyt käynnistymättä pakkasilla. Pitääköhän itsekkin tuonne kirjelmää tarjota...Uskoisin, että toimivat kyllä suositusten mukaan, mutta käyvät viivytystaistelua siihen asti, että jokainen samoista ongelmista kärsivä hakee itselleen ratkaisusuosituksen kuluttajariitalautakunnalta. Harvempi sitä lopulta varmaan jaksaa hakea, joka tekee tästä venkoilusta kannattavaa. Eli kuluttajariitalautakunnalle tikettiä vetään niin uskoisin, että lopulta saat jotain hyvitystä.
Vastaus canyonilts:Kiitos vinkistä! Täytyy perehtyä.
Juu kiekkojen navat ovat erilaiset mutta molemmat olivat hihnavetoisia, sen takia ihmettelinkin miten napa on erilainen. Voisko olla esim eroja nuvincin hub interface välillä ja sitä myötä laadussa?
Mulla alkaa omassa laatikkopyörässä akku vedellä viimeisiään, niin pitäisi varmaan a) uusia akku tai b) uusia samalla akku ja moottori. Kyselin jo tuon nykyisen akun uudelleen kennottamista ja samalla katoin kyseisen firman akkuja, niin siellä löytyy hyllystä isompi akku samalla voltti määrällä.
Kysyin jo tuolta firmalta onnistuisiko tuo isompi akku kytkeä pyörään jotenkin, mutta eipä ole vastausta kuulunut niin kysytään täältä. Tuossa nyt lähtee akun telakasta 4kpl johtoja eri paikkoihin, niin mietin jos tuon uuden akun kytkisi nykyisen akun tilalle eli siis vanhan akun kotelo jäisi paikoilleen ja toisin vain tuolta uudelta akun kaapeli vanhan kotelon sisään.
Laatikkopyörä on mallia Biltema ja eiköhän tuo napamoottori ja akku ole jotain kiinan ihmeitä. Tuossa viikolla avasin tuota akkukoteloa sen verran, että näki mitä se on syönyt.Aika vaikea sanoa kun et kerro akun ja moottorin tyyppiä. Jos suljettu systeemi niin kennotus ei ole mahdollista. Jos taas Bafang tai muu avoin kinuskijärjestelmä niin niissä on 4 piuhanpaikkaa josta 2 ei kytketty mihinkään. Katso akun kiinnitystelakan takaa mitkä liittimet on punaisen ja mustan johdon päässä ja mitkä tyhjät. Yleensä keskimmäiset pinnit on käyttämättä. Tuollaiseen käy melkein mikä tahansa tarvikeakku jossa oikea volttimäärä. Tosin Bafangeissä on monenlaisia telakoita mikä pitää ottaa huomioon. Monesti tulee akun mukana, mutta huomioi kiinnitysreikien paikat.
Paha sanoa mikä tuossa on vikana, mutta ei pyörällä pääse täysillä avustuksilla kuin n. 10km. Mikä on aika vähän. Eikä tuota yhdistelmää jaksa kovin pitkään ajaa pienemmällä avustuksella.Eiköhän tuon akun pysty kennottamaan. Suomessa on muutama firma joka näitä tekee mutta hinta taitaa olla aika lähelle uuden akun hintaa joten en sitten tiedä mikä kannattaa ja mikä ei. Nopeasti googletettuna maksaa saman mitä uusi Bafangin 500Wh akku... Napamoottori ja laatikkopyörä kuulostaa aika eksoottiselta combolta muutenkin. Bafangin keskimoottoria noissa yleensä näkee ja joskus Shitmanoja.
Kokonaishintahan sen ratkaisee varmaan mikä järkevintä. Aika paljon btw saa runtata menemään jos tuon kokoisen akun saa vaihtokuntoon. Ne pienemmät 200Wh tms akut eivät kestä kovinmontaa lataussykliä mutta tuollainen 460Wh pitäisi kestää yli 20tkm ylikin ilman kummempia ongelmia. Ehkä tuossa on vain susipaskat kennot tai BMS?
Ja tuossahan ei ole sitten yhtään mitään järkeä. Jopa suomihinnoilla saa isomman ja laadukkaamman akun tuohon hintaan. Ulkomailta sitten paljon halvemmalla.Akkutohtori nyt on ainakin yksi firma joka noita tekee ja heidän nettisivujen hinta-arvio taisi olla jonkun 500€ luokkaa.
Tämmöstä mä katoin Sähköpyörän akku 36V 18Ah - Akkutohtori.fi ja tuota ne tuosta liikkestäkin ehdotti.Ja tuossahan ei ole sitten yhtään mitään järkeä. Jopa suomihinnoilla saa isomman ja laadukkaamman akun tuohon hintaan. Ulkomailta sitten paljon halvemmalla.
![]()
GZR Hailong 36 V 5pin akku 399,99
Akku GZR Black Rambler, Striv-e, Torqu-e, Rough-e sähköpyöriin.www.verkkokauppa.com
Ja pienllä nikkaroinnilla joku tällainen.
![]()
GZR FAT 4.0 vara-akku 349,00
Vara-akku GZR Pedelec 20" FAT 4.0- ja Longhaul-malleihin.www.verkkokauppa.com
edit. Siis tässä tapauksessa on ihan se ja sama mikä akku siellä on kun näissä ei ole mitään älyä mukana. Kunhan sen saa jotenkin kiinnitettyä järkevästi.
Saksasta 700w akku reilu 340€ https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B08XK392YT?psc=1&th=1Tämmöstä mä katoin Sähköpyörän akku 36V 18Ah - Akkutohtori.fi ja tuota ne tuosta liikkestäkin ehdotti.
SaksaSaksasta 700w akku reilu 340€ https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B08XK392YT?psc=1&th=1
Näyttäisi olevan tuossakin LG:n kennot.(Toki mistä sen tietää)
Joo kyllähän tuossa on tommonen Kiinakauppa fiilis.Saksasta 700w akku reilu 340€ https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B08XK392YT?psc=1&th=1
Näyttäisi olevan tuossakin LG:n kennot.(Toki mistä sen tietää)
Onkos noissakin ihan tavalliset 18650-kennot? Kyllä sille kennotukselle hintaa tulee, vaikka sen tekisi itse. Ja niistä kiinankennoista ei koskaan tiedä, onko kennossa edes 1/3 luvatusta kapasiteetista. Yhden 14,4 V porakoneakun kennottanut juotoskorvallisilla sub-c kennoilla, eikä oikein ollut vaivan arvoista. Halvemmalla olisi varmaan päässyt tai ainakin parempaan lopputulokseen, jos olisi Torista ostanut pari käytettyä akkua.Saksasta 700w akku reilu 340€ https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B08XK392YT?psc=1&th=1
Näyttäisi olevan tuossakin LG:n kennot.(Toki mistä sen tietää)
Yhden Akun ostin tuolta pari vuotta sitten ja se oli ainakin laadukkaan oloinen.Onkos noissakin ihan tavalliset 18650-kennot? Kyllä sille kennotukselle hintaa tulee, vaikka sen tekisi itse. Ja niistä kiinankennoista ei koskaan tiedä, onko kennossa edes 1/3 luvatusta kapasiteetista. Yhden 14,4 V porakoneakun kennottanut juotoskorvallisilla sub-c kennoilla, eikä oikein ollut vaivan arvoista. Halvemmalla olisi varmaan päässyt tai ainakin parempaan lopputulokseen, jos olisi Torista ostanut pari käytettyä akkua.
Onko tuo akku sulla vielä sitten käytössä ja pelittänyt tän pari vuotta?Yhden Akun ostin tuolta pari vuotta sitten ja se oli ainakin laadukkaan oloinen.
Käytin n. 1,5v ja en huomannut mitään Akun heikkenemistä. Kesällä möin pois, kun purin vanhasta pyörästä sähköt.Onko tuo akku sulla vielä sitten käytössä ja pelittänyt tän pari vuotta?