Kiitos paljon erinomaisista vastauksista heti alkuun. Perusasiat mielelläni huollan tosiaan itse ja tämän vuoksi myös kysyin pyörien pitkäikäisyydestä. Asiaa hieman selviteltyäni vaikuttaa siltä, että lupauksia tulevaisuuteen ei kukaan anna. Boschille tuntuu Euroopassa olevan suurin luotto, ja keski-euroopassa ainakin useita liikkeitä vaihtaa vielä Gen1 (2010-2014) malliston moottoreita. 15 vuotta olisi jo sellainen ikä, että uskaltaisin tähän rahaa ja aikaa satsata.
Toisaalta taas kiinnostaa kaikkien osien vaihdettavuus vapaasti, ml. sähköiset. Esim [1] mukana tuleva akku ja bafangin setti on käsittääkseni melko vaihdettavissa tulevaisuuteen, kun sitä tuntuu pääosin diy-sähköilijät suosivan. Paljon tulee kiinasähkön kanssa tehtyä muutenkin, niin se ei niinkään pelota. Vaaratilanteita en kuitenkaan halua aiheuttaa, kun on liikenteestä kuitenkin kyse. Mutta jos verkkokauppakin heidän moottorillaan olevaa pyörää myy, niin antaahan se luottoa.
Maastoon en tosiaan suunnittele meneväni, mutta talvella pitäisi töihin silti kulkea. Tiet aurataan täällä hyvin, mutta joskus se pyräkkä iskee kuitenkin työmatkallekin. Tästä syystä (vain ja ainoastaan) kiinnostavat nuo sähköpyörät. Tarpeeksi hyvin piikitetyt pienemmätkin monilla tuntuu riittävän talveksi, mutta en osaa sanoa ilman kokemusta miten olisi itsellä.
Pyörähuollossa olen vielä täysi noviisi, mutta onnekseni on useampi kaveri jotka maastoa harrastavat, niin heiltä varmasti liikenee apua, vaikken sinne maastoon lähtisikään.
Muutama spesifi tarve mitä vielä tuli mieleen on, että akku pitäisi saada irti latausta varten ja myös työpäivää, sillä töissä en voi sitä säilyttää. Kiinnostaa myös miten kotivakuutus käsittelee varkaustapauksia, missä itse vaihdettu osia pitkin vuosia. Onko se vuosivähennys per osa vai millä mennään.
Mitä mieltä olette tuosta tarjouspyörästä näillä puheilla? Leasing ei tuossa enää edes paljoa tarjoa niin saattaisi mennä sitten käteisellä. Mukava tosiaan huomata että markkinat on nyt itselle suotuisat.
E: tai miten esim [2] pärjäisi suomen talvessa?
[1] GZR Black Raw 26" sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com
[2] Ortler Bozen, musta netistä | bikester.fi
Toisaalta taas kiinnostaa kaikkien osien vaihdettavuus vapaasti, ml. sähköiset. Esim [1] mukana tuleva akku ja bafangin setti on käsittääkseni melko vaihdettavissa tulevaisuuteen, kun sitä tuntuu pääosin diy-sähköilijät suosivan. Paljon tulee kiinasähkön kanssa tehtyä muutenkin, niin se ei niinkään pelota. Vaaratilanteita en kuitenkaan halua aiheuttaa, kun on liikenteestä kuitenkin kyse. Mutta jos verkkokauppakin heidän moottorillaan olevaa pyörää myy, niin antaahan se luottoa.
Maastoon en tosiaan suunnittele meneväni, mutta talvella pitäisi töihin silti kulkea. Tiet aurataan täällä hyvin, mutta joskus se pyräkkä iskee kuitenkin työmatkallekin. Tästä syystä (vain ja ainoastaan) kiinnostavat nuo sähköpyörät. Tarpeeksi hyvin piikitetyt pienemmätkin monilla tuntuu riittävän talveksi, mutta en osaa sanoa ilman kokemusta miten olisi itsellä.
Pyörähuollossa olen vielä täysi noviisi, mutta onnekseni on useampi kaveri jotka maastoa harrastavat, niin heiltä varmasti liikenee apua, vaikken sinne maastoon lähtisikään.
Muutama spesifi tarve mitä vielä tuli mieleen on, että akku pitäisi saada irti latausta varten ja myös työpäivää, sillä töissä en voi sitä säilyttää. Kiinnostaa myös miten kotivakuutus käsittelee varkaustapauksia, missä itse vaihdettu osia pitkin vuosia. Onko se vuosivähennys per osa vai millä mennään.
Mitä mieltä olette tuosta tarjouspyörästä näillä puheilla? Leasing ei tuossa enää edes paljoa tarjoa niin saattaisi mennä sitten käteisellä. Mukava tosiaan huomata että markkinat on nyt itselle suotuisat.
E: tai miten esim [2] pärjäisi suomen talvessa?
[1] GZR Black Raw 26" sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com
[2] Ortler Bozen, musta netistä | bikester.fi
Viimeksi muokattu: