Tälläinen säätö on yksi syy minkä takia ei tule käytettyä noita latausappeja (Gridio yms.) tai laturin ajastuksia. Toki itsellä kyseessä ladattava hybridi, joten siltä osin päivällä lataukselle saattaa olla useammin tarvetta kuin keskimäärin sähköautoilijalle.
Mutta tosiaan autoon on laitettu yöajastus lataukselle (ehtii ladata itsensä täyteen halpojen tuntien aikana), mutta niin että se lataa klo 13 asti. Tarkoittaen siis jos vaikka töissä tai lounasaikaan laitan laturiin niin lataus lähtee aina päälle.
Tuon ajan jälkeen jos tökkää laturiin niin jää odottamaan yöaikaa. Tämän ohitukseen on ratin vasemmalla puolella kojelaudassa nappula, jota painamalla auto lähtee lataamaan heti. Tämä on siinä mielessä näppärä että ei tarvitse mitään kännyköitä tai vastaavia kaivaa esille. Ainoa säätö tulee jos haluaa nostaa lataustehoja (vakio yölatauksesta) jonka voi sitten laturia tökkimällä muuttaa. Jos lataa missä tahansa muualla, reissussa tms. niin sama ohitusnappula toimii tietysti myös silloin.
Toimintaperiaate on riittävän yksinkertainen, että se toimii kaikilla auton käyttäjillä ja ei tarvitse olla sovelluksia asennettuna.