Sähköauton kotilataus

A) Elät tulevaisuudessa
B) Olet tietämättäsi betatestaaja
C) Me ei uskota sinua
1732276819082.png

Onko tämä nyt oikea paikka tarkistaa tuo vai löytyykö tuolta jostain muualta vielä lisätietoja?

Mielenkiintoista edelleen. Kun nyt laittoivat päivityksen tulemaan pyynnöstäni, niin miksiköhän mulle ei tullut sitten uusinta ?
Vai onko vaan niin että oikeasti laittavat näitä vaiheittain tulemaan randomisti. Näyttäisi olevan kolme kastia käyttäjäkunnassa. perässähiihtäjät (3.0.2 ) , ajan hermolla olevat (3.3.4) ja edelläkävijät ( 4.1.1).

Kotilatureista puheenollen, onko muissa latureissa tälläistä näyttöä kuin Defassa ?
Tuossa pihapiirissä kun olen katsellut latureita , niin niissä ei ole.

Mielenkiintoista edelleen. Kun nyt laittoivat päivityksen tulemaan pyynnöstäni, niin miksiköhän mulle ei tullut sitten uusinta ?
Vai onko vaan niin että oikeasti laittavat näitä vaiheittain tulemaan randomisti. Näyttäisi olevan kolme kastia käyttäjäkunnassa. perässähiihtäjät (3.0.2 ) , ajan hermolla olevat (3.3.4) ja edelläkävijät ( 4.1.1).

Kotilatureista puheenollen, onko muissa latureissa tälläistä näyttöä kuin Defassa ?
Tuossa pihapiirissä kun olen katsellut latureita , niin niissä ei ole.

Mitä sillä laturin näytöllä tekee? Onhan se näyttö vaikka puhelimessakin josta voi laturin sovelluksesta ihmetellä jotain jos tarvetta. Tai vaikka auton sovelluksesta.

Reilu vuosi sitten asennetussa Defassa versiona 3.1.3. Hyvin toiminut, näytöllä en oo tehnyt oikeastaan mitään. Joskus tullut katsastettua millä teholla lataus käynnissä.

Pitäisi löytää 11kw latauslaite, jossa mahdollisimman hyvät älytoiminnot ja integroitavuus HA:han, mutta hyvällä hintalaatusuhteella. Toistaiseksi silmiin osunut Go-E Gemini ja Flex (voimavirtaan tai kiinteänä) ja Buustibox (kiinteä).

Onko kokemusta onko halvempaa teettää 3vaihe voimavirtapistoke seinään vai suoraan kiinteän laitteen asennus? Matka kämpän jakamoon 2-3m. Pistoketta käyttävässä epäilyttää myös lähteekö varkaan mukaan, vaikka kameravalvontaa on. Gemini Flexiin saa ilmeisesti lukon viriteltyä seinätelineeseen, mutta tuskin kestää muovikiinnikkeet, jos joku oikeasti haluaa viedä.

Molemmilla purkeilla olisi Wifi-hallinta ja esim. pörssisähköllä ajastusta. Ajatuksena olisi toteuttaa kuormanhallinta Shelly 3EM Prolla (lukee gridiltä tulevat totaalit) ja tehdä hallinta HA:ssa. Buustista ei löydy mitään revikoita oikeasta käytöstä ja Go-E vaikuttaisi helpommalta käyttöönottaa ja hallita kaiken kaikkiaan.

Onko kokemusta onko halvempaa teettää 3vaihe voimavirtapistoke seinään vai suoraan kiinteän laitteen asennus?

Kiinteä vs pistokkeen asennus varmaan samanhintainen. Kiinteä parempi ja nätimpi, ota sellasena.

Edit: ennen tilaamista (oli kumpi tahansa) voi kanssa hetken käyttää miettimiseen miten sen johdon vetää. Sähkäri tekee vedon oletuksena helpoimman ja nopeimman kautta, eli pinta-asennuksena jollain halvimmilla naulakiinnikkeillä, eikä käytä aikaa mittailuun meneekö johto kuinka suoraan ja tuleeko kiinikkeet tasavälein kiinni :) Itse vedin valmiiksi johtokanavat johon sähkäri sitten veti johdon ja teki kytkennät. Tuli siistimpi asennus kuin naapurilla :)

Itse ostin halvimman 11kw laturin 279€ ja sähkäriltä vikavirtasuojaus ja voimavirtapistoke 3 metrin kaapelilla oli noin 200 euroa. Tarjouksia kun kyselin kiinteästä oli ne luokkaa 1600-1900€ töineen. Eli itse sain merkittävästi halvemmalla voimavirralla. Toki kiinteän asennusmatka olisi ollut pidempi johdolle.

Itse ostin halvimman 11kw laturin 279€ ja sähkäriltä vikavirtasuojaus ja voimavirtapistoke 3 metrin kaapelilla oli noin 200 euroa. Tarjouksia kun kyselin kiinteästä oli ne luokkaa 1600-1900€ töineen. Eli itse sain merkittävästi halvemmalla voimavirralla. Toki kiinteän asennusmatka olisi ollut pidempi johdolle.
Oliko kiinteässä asennuksessa sama laturi? Tosi kalliilta kuulostaa mikäli näin. Itselle maksoi kiinteän asennustyöt kokonaisuudessaan 321€ sis alv. Asennuskouruihin mitkä itse laittelin, meni vajaa satku. Omiin töihin sitten menikin monta tuntia, kun piti porailla yhden väliseinän läpi ja tehdä siisti läpimenokaulus putkineen josta asentaja sitten veti johdon läpi. Teetin myös yhden voimavirtapistorasian vaihdon (vanhan vaihto uuteen, ei mitään johtotöitä yms) joka maksoi 138€.
Edit: sanoitkin että oli toi hinta töineen, eli varmaan suurin ero johtui latauslaitteen hinnasta. Johto ei paljoa maksa.

Alvittomat hinnat:
  • Työt 3hx52€,
  • 10m MMJ 5x2.5 43€,
  • Johdonsuojakatkaisin 27€,
  • Pientarvikkeet 17€ ja
  • Kilometrikorvaus 30€.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 434
Jäsenet
74 368