Taikasana tapauksessasi on tietysti velaton asunto. Olisin tietysti senkin voinut laittaa poikkeukseksi massasta. Kylmä asiahan sähköautoissa on oikeastaan tuo ostaako auton rahoituksella, käteisellä ja onko muita kovia kuluja kuten vaikkapa se asuntolaina. Muualla kuin pääkaupunkiseudulla saa kivan ison rivarin samalla kuukausierällä kuin uuden sähköauton ilman käsirahaa + vakuutukset, verot ynnä muut kulut. Helposti siis maksaa käytännössä kahta asuntolainan kk-erän kokoista lainaa. Meni vähän ohi tuon alkuperäisen aiheen.EI välttämättä. Nimimerkillä varsin paskalla palkkatasolla oleva kohta velattomassa kämpässä asuva Teslakuski (juu on tullut tehtyä rahaa fiksuilla asuntokaupoilla jne jne mutta eipä tuo poista sitä että rahaa ei tarvitse tulla ovista ja ikkunoista että sähköauton voi omistaa). Säästän euroja per/kk rahakuluja laskiessa vs mitä edellinen Fiesta vei. Eli ei tuo mitään rikkaiden tai muuten eliitin satsia. Jos kilometrejä tulee yhtään enemmän ja tottunut kippoihin jotka imevät isot määrät polttoainetta säästö voi olla useita satoja kuussa. Itsellä säästyy n.200e/kk vs viritelty Fiesta ST (tai no, en ole päivittänyt laskelmaa sen jälkeen kun ilmaiset laturit katosivat Prismoista mutta on tuo säästö silti varsin mukava).
Tunnen kyllä piston sydämessa noiden polttoainejanoisien autojen kohdalla. Puoli vuotta ajelin autolla, joka imi omassa ajossa sellaista 16l/100km. On muitakin paljon kuluttavia autoja ollut vuosien varrella. Ikävä juttuhan noissa on ollut tehon mukana tuoma lisäkustannusvaikutus. Sähköautot kyllä mukavia kun voi päästä vähällä ja silti on olemassa reserviä.