Autopaikkoja taitaa olla 16, ei siis edes kolmasosalle asuntoja. Teknisesti paras varmaan olisi vetää kaikkiin paikkoihin riittävät kaapelit sekä kuormanhallinnalla varustetut laturit, tämä toki myös kallein vaihtoehto ja suurimmalla osalla kun ei ole paikkaa niin vastustus lienee kova. Mutta toki kenelläkään ei vielä ole edes pluginhybridiä (tosin ei varmaan tulekkaan ennenkuin on laturit). Sitten toinen vaihtoehto olisi vetää kaikkiin paikkoihin voimavirtapistoke ja jokainen hankkisi halutessaan itse haluamansa laturin, mutta tässä tulee ongelmaksi kuormanhallinta jos kaikki hankkii erilaisia latureita. Tämä pistoke homma menisi varmaan läpi kun joku "valmius" on tehtävä jos parkkialuetta remontoi.Kaapelointi ja tietty kuormanhallinta kuntoon. Miten paljon muutama latausasema vaikuttaa kustannuksiin tai taloyhtiön haluttavuuteen voi olla hankala vääntö. Mahdollinen toki, meilläkin laitettiin kaksi latausasemaa vaikka moni asukas on varsin iäkäs. Lienee hallituksesta ja isännöitsijästä pitkälti kiinni saadaanko projekti esitettyä kiinnostavana.
Mutta tosiaan jos jokainen hankkii oman laturinsa niin siihen ei saa tukea. Walle laturit näyttävät maksavan joku 1000 €/kpl joten jos tukea saisi 50%? niin ei tuosta kovin suurta laskua edes tulisi. Ja toki autopaikan kk vuokraa voisi vähän korottaa kattamaan kuluja.
Itse olen siis hallituksessa ja ei ole sähköautoa, mutta joskushan se on hankittava sekin niin olisi hyvä olla laturi valmiina.